abonnement Unibet Coolblue
pi_158901654


Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)
Staatshoofd: Queen Elizabeth II


bron: wikipedia
Cheers! c_/

Veel dingen regelen om hier te wonen zijn hetzelfde als in Nederland. G/w/l, council tax, dat soort zaken. Enige direct unieke is dat je hier (nog) Kijk- en Luistergeld betalen moet (TV License) als je TV en radio luistert thuis, óók als je via Sky of Virgin TV regelt. Meer info daarover hier: https://www.gov.uk/tv-licence

Verder ben je hier via de NHS verzekerd, standaard. Daarvoor moet je een NI-nummer hebben wat je werkgever etc. ook graag zal willen weten. Deze aanvragen is een kleine moeite, en kan hier: https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number
Voor overige vragen, stel ze gerust in het topic.

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 15-03-2016 11:12:04 ]
Ja doei.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:24:01 #2
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158917148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:11 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik vraag mij af hoe jullie het dagelijkse leven in de UK ervaren.
Wij horen heel veel gemixte verhalen over de UK.
De meeste negatieve verhalen zijn dat de Uk veranderd in Euro/arabie, dat men niet echt vriendelijk is voor buitenlanders/immigranten en dat vooral de openbare scholen een terreur zooi is.

Ik weet dat er heel veel word geschreven over andere landen vanuit de eigen (positieve?) view maar wij (canada) krijgen vaak de indruk dat de Uk aan het afzakken is naar een ordeloze ghetto ala de USA.
Wat zijn goede steden/gebieden in de UK om je kinderen te laten opgroeien tegenwoordig?
Noorden? West? Zuid? (geen London aub)
Overal sharia politie hier, ik durf mijn huis niet meer uit vanwege die Moslims.

Maar serieus, in London heb ik nergens problemen mee. De huren zouden wat lager kunnen, en het mag ook wel weer iets langer licht zijn overdag. Maar goed, als je de pers gelooft dan kun je bijna nergens meer veilig over straat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:30:22 #3
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158917393
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:22 schreef RipCity het volgende:

[..]

En meeste take-away's (/bezorgen) zijn echt beroerd van kwaliteit.

Gelukkig is er nu Deliveroo maar 't is nog niet veel vaak.
De meeste wel, maar waar ik zit heb ik een hele goede pizza delivery en een hele goede Libanees direct tegenover mijn huis. Het is even zoeken en proberen, of vrienden vragen of zij een goede weten, maar meestal vind je op de 100 fried chicken shops en chippies met doorweekte chips en gebakken vis die al tien uur in de vitrine ligt een of twee goede plaatsen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_158920717
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 15:35 schreef Tim86 het volgende:

[..]

deliver ook is toch two on just eat maar dan met met een dikke "Roo tax" op iedere maaltijd?
Huh? :D Deliveroo heeft ander aanbod dan just-eat. Just-eat is de local pizzeria's/chickenshops/andere trashy shizzle. Deliveroo bezorgd eten van 'echte' restaurants. Dus je krijgt wat meer kwaliteit (al ligt het er erg aan hoe ze het verpakken). is wel duurder ja maargoed... Wel fijn en altijd goede service. Maar ligt eraan waar je woont welke restaurants het aanbieden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_158920811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 03:36 schreef RipCity het volgende:

Als ik bij mijn postcode kijk zie ik weinig bijzonders qua restaurants moet ik zeggen. En ook wel wat overlapping met Just Eat en andere bezorgsites. De twee keer dat ik wat aardigs dacht te hebben gevonden was het kwalitatief ook zeker niet beter.

Maar het is vooral die hoge 2,50 Roo charge die het dan al snel duur maakt (als je voor 1 besteld zoals ik doorgaans).

edit: er is wel aardig wat toegevoegd zo te zien, dus zal het wel in de gaten houden. Zit een hoop van Westfield tussen nu.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 8 januari 2016 @ 14:16:56 #6
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_158928013
Er is geen enekele aanbieder op Deliveroo die bij ons bezorgt. :')
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_158942774
Weten jullie hoe het komt, dat er alsmaar overstromingen zijn in Engeland ( en Schotland).?
behalve dan de regenovervloed.

Is dat door de eeuwen altijd zo geweest, en hoe komt het dat er dan geen dijken oid zijn?
Ik weet van eerdere jaren ook van wateroverlast.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:22:55 #8
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_158954738
Voor zover ik heb gehoord heeft het te maken met het massaal kappen van bos en de hoeveelheid landbouwgrond. De bossen die voorheen water vast hielden zijn er niet meer en daardoor loopt het allemaal naar het laagste punt.

Ook het Engeland een nihil beleid op het gebied van uitbaggeren waardoor mondingen (estuaries) en rivieren helemaal vol slibben met troep en modder en dat ieder jaar erger wordt.

Door dat lakse beleid staat het water steeds hoger, en dat moet ergens heen dus overstroomd het.

In de regio Somerset hebben de councils hulp ingeroepen van een Nederlands bedrijf om hen te helpen met hun watermanagement. In Nederland wordt namelijk regelmatig gebaggerd en verloopt de afvoer beter
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:32:42 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158954937
Het verbouwen van mais dat is toegenomen schijnt ook bij te dragen aan het probleem.

http://www.theguardian.co(...)-farmers-flood-blame
The love you take is equal to the love you make.
pi_158957971
Oh kijk...thanks for the answers.

# watermanagement o|O
pi_158958523
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:29 schreef AnneX het volgende:
Oh kijk...thanks for the answers.

# watermanagement o|O
WA! w/
  woensdag 13 januari 2016 @ 00:45:34 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_159059402
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:29 schreef AnneX het volgende:
Oh kijk...thanks for the answers.

# watermanagement o|O
Dat vraagt inversteringen in de toekomst en organisatievermogen.

Geen van beide Britse kwaliteiten.

Ik denk dat we volgend jaar weer veel overstromingen krijgen. Net als vorig jaar, en elk jaar dat ik hier woont.

Ik ben allang blij dat het vandaag niet sneeuwde zodat ik normaal kon landen op Heathrow. Als het een centimeter of meer sneeuwt dan is het weer compleet chaos. Het is natuurlijk onverwacht en niet op voor te bereiden dat het kan sneeuwen in de winter. Met als gevolg dat bij de eerste sneeuw altijd alle vliegvelden dicht gaan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 13 januari 2016 @ 02:32:59 #13
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159060457
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 00:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat vraagt inversteringen in de toekomst en organisatievermogen.

Geen van beide Britse kwaliteiten.

Ik denk dat we volgend jaar weer veel overstromingen krijgen. Net als vorig jaar, en elk jaar dat ik hier woont.

Ik ben allang blij dat het vandaag niet sneeuwde zodat ik normaal kon landen op Heathrow. Als het een centimeter of meer sneeuwt dan is het weer compleet chaos. Het is natuurlijk onverwacht en niet op voor te bereiden dat het kan sneeuwen in de winter. Met als gevolg dat bij de eerste sneeuw altijd alle vliegvelden dicht gaan.
Dat vraagt inversteringen in de toekomst en organisatievermogen.
Geen van beide Britse kwaliteiten.


Interessant. Waar baseer je dit op?
Ik merk dit namelijjk in Canada ook. Men heeft vaak het standpunt: "Dit heeft altijd gewerkt dus waarom zullen we veranderen?" (ook al gaat de hele zooi fout) Toekomst gericht denken en werken is dun gezaaid hier. UK/Imperium kwaaltje?
Wat doe je in de UK als ik vragen mag?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:30:18 #14
111528 Viajero
Who dares wins
pi_159148577
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 02:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat vraagt inversteringen in de toekomst en organisatievermogen.
Geen van beide Britse kwaliteiten.


Interessant. Waar baseer je dit op?
Ik merk dit namelijjk in Canada ook. Men heeft vaak het standpunt: "Dit heeft altijd gewerkt dus waarom zullen we veranderen?" (ook al gaat de hele zooi fout) Toekomst gericht denken en werken is dun gezaaid hier. UK/Imperium kwaaltje?
Wat doe je in de UK als ik vragen mag?
Ik baseer dat op observatie.

Een ander voorbeeld, politie met 25% verminderen en dan verbaasd zijn dat ze niet komen opdagen bij een inbraak of een beroving.

Af en toe denk ik echt dat Britten deels achterlijk zijn. Gewoon echt als klinische conditie, geen oorzaak en gevolg met elkaar kunnen verbinden.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 15:26:00 #15
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159149600
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik baseer dat op observatie.

Een ander voorbeeld, politie met 25% verminderen en dan verbaasd zijn dat ze niet komen opdagen bij een inbraak of een beroving.

Af en toe denk ik echt dat Britten deels achterlijk zijn. Gewoon echt als klinische conditie, geen oorzaak en gevolg met elkaar kunnen verbinden.
LOL. Ik herken dit zoo sterk hier in Canada wat jij beschrijft....het lijkt wel of alle oud Britse kolonies deze besmetting hebben mee gekregen.... _O-
pi_159255898
Hey allen!

Ik ben van plan later dit jaar te verhuizen van NL naar UK.
Nu wil ik vast beginnen met een lijstje maken van dingen om te regelen, zoals opzeggen abonnementen enzo hier. Nu vraag ik me af waar ik allemaal aan moet denken om te regelen.
Huisvesting is geregeld, maar ik neem aan dat ik me moet inschrijven bij de gemeente daar?
Bankrekening openen, NHI aanvragen. En is inschrijven bij de gemeente voldoende voor inschrijving als bewoner in UK? Wil deze zomer nog een nieuw paspoort gaan halen, mede ivm een reis naar Brazilië, dus kan deze nog een paar jaar gebruiken.
Is het verstandig om mijn NL Rijbewijs nog te verlengen hier?
Enz enz...
Kortom, wat zijn dingen waar ik aan moet denken/moet regelen?

Alvast bedankt!
pi_159255953
Inschrijven bij de gemeente hoeft niet.
Ja doei.
pi_159257414
Niet? Ik neem aan dat ik me wel ergens moet inschrijven toch?
pi_159257443
Zodra je een bankrnummer en een NI nummer hebt enzo gaat 't allemaal vanzelf rollen. Je zult post krijgen van de gemeente om je op de kieslijst te registeren enzo, maar dat is 't wel.
Ja doei.
pi_159258535
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
Zodra je een bankrnummer en een NI nummer hebt enzo gaat 't allemaal vanzelf rollen. Je zult post krijgen van de gemeente om je op de kieslijst te registeren enzo, maar dat is 't wel.
Het is wel een goed idee om dat te doen. ("Electoral roll registration") Niet alleen om lokaal en Europees te kunnen stemmen maar ook voor je credit score.
pi_159258550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:11 schreef Guitarnet het volgende:
Niet? Ik neem aan dat ik me wel ergens moet inschrijven toch?
Je kunt je zodra je er bent aanmelden voor de council tax om te voorkomen dat je opeens een immense rekening op je deurmat hebt. Als je alleen of met een student samen woont op je adres kun je 25% korting vragen, als je student bent hoef je het helemaal niet te betalen (tenzij je samen woont met werkende mensen, dan moet je ff kijken hoe je het onderling regelt). Maar dit kan je eigenlijk pas doen als je in de UK bent, niet van tevoren.

Hetzelfde geldt voor de afspraak voor een insurance number, als je er bent even bellen naar je dichtstbijzijnde job centre. En als je het nummer hebt kun je een EHIC kaart aanvragen (handig in geval van ziektekosten als je bv terug in Nederland bent).

Voor een bankrekening zijn veel buitenlanders gebaat bij Lloyds bank, want die doen niet moeilijk als je geen bewijs van adres hebt (en dat is hier bijvoorbeeld een elektriciteitsrekening, die dan weer lastig te krijgen is als je geen bankrekening hebt).

En dat is het wel zo'n beetje. Oh telefoon, bereid je voor op teruggaan naar prepaid, je moet her eerst crediethistorie opbouwen. Mijn pay-as-you-go is inmiddels goedkoper dan menig abonnement, dus veel gaat het anyhow niet schelen.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_159258579
Voor telefoonproviderrs: www.giffgaff.com ^O^
Ja doei.
pi_159258663
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Voor telefoonproviderrs: www.giffgaff.com ^O^
hebben die ook buitenlandbundels? Heb zelf lyca en bel dan gewoon 150/200 minuten naar NL binnen mijn bundel van 13 pond. Wel fijn :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159258678
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:56 schreef Tim86 het volgende:

[..]

hebben die ook buitenlandbundels? Heb zelf lyca en bel dan gewoon 150/200 minuten naar NL binnen mijn bundel van 13 pond. Wel fijn :)
Nee, maar die heb ik zelf ook niet nodig. Bel nooit naar Nederland :)
Ja doei.
pi_159259086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee, maar die heb ik zelf ook niet nodig. Bel nooit naar Nederland :)
Ok. Denk dat voor veel mensen die net naar de UK gaan Lyca dan wel handig is omdat je contact met vrienden en familie wil onderhouden (al kom je met WA en Skype tegenwoordig al een heel eind).
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159259123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:12 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ok. Denk dat voor veel mensen die net naar de UK gaan Lyca dan wel handig is omdat je contact met vrienden en familie wil onderhouden (al kom je met WA en Skype tegenwoordig al een heel eind).
Dat kan prima via Skype/Facetime/etc. inderdaad. Ik zou daar geen extra geld aan uitgeven :P
Ja doei.
pi_159260778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat kan prima via Skype/Facetime/etc. inderdaad. Ik zou daar geen extra geld aan uitgeven :P
Ach, mobiel netwerk is niet altijd even top en wat spontaniteit is ook wel leuk. Meeste belletjes met het thuisfront doe ik als ik onderweg ben. En met de prijzen die ik in NL gewend ben voor abonnementen stelt dit ook weinig voor :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159260917
Ben niet zo'n beller en familiemens in de zin dat ik altijd maar moet bellen. En ook met giffgaff kost 't niet zoveel om even 'spontaan' naar het buitenland te bellen als 't moet. Zit je toch ook geen 3 uur te praten :P :)
Ja doei.
pi_159261399
Ninja-edit :P

[ Bericht 47% gewijzigd door RipCity op 20-01-2016 19:10:51 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159261846
Wat?
Ja doei.
pi_159262234
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
Wat?
Oops verkeerde topic HAHAHA! Sorry motor ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_159266643
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:53 schreef MissGump het volgende:

[..]

Je kunt je zodra je er bent aanmelden voor de council tax om te voorkomen dat je opeens een immense rekening op je deurmat hebt. Als je alleen of met een student samen woont op je adres kun je 25% korting vragen, als je student bent hoef je het helemaal niet te betalen (tenzij je samen woont met werkende mensen, dan moet je ff kijken hoe je het onderling regelt). Maar dit kan je eigenlijk pas doen als je in de UK bent, niet van tevoren.

Hetzelfde geldt voor de afspraak voor een insurance number, als je er bent even bellen naar je dichtstbijzijnde job centre. En als je het nummer hebt kun je een EHIC kaart aanvragen (handig in geval van ziektekosten als je bv terug in Nederland bent).

Voor een bankrekening zijn veel buitenlanders gebaat bij Lloyds bank, want die doen niet moeilijk als je geen bewijs van adres hebt (en dat is hier bijvoorbeeld een elektriciteitsrekening, die dan weer lastig te krijgen is als je geen bankrekening hebt).
Dit vat het wel samen ja. :)
Wat sommige banken ook accepteren is een brief van het bedrijf waar je werkt dat je inderdaad op adres X woont. Maar het hangt er natuurlijk vanaf of je voor een baan naar de UK gaat of die nog moet zoeken. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
Voor telefoonproviderrs: www.giffgaff.com ^O^
En dit. _O_
Elke maand opzegbaar/aanpasbaar. Het kost vrij weinig en werkt prima vind ik. (En je kunt niet over je bundel heen gaan wat stiekem ook wel relaxt is.)
pi_159267337
Wij hebben zojuist huis gevonden in London en bijna alle vreselijke bureaucratie geregeld. Enige wat ik nog niet weet is het regelen van utilities zoals gas water internet etc. Iemand tips?
pi_159267666
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:44 schreef Underdoggy het volgende:
Wij hebben zojuist huis gevonden in London en bijna alle vreselijke bureaucratie geregeld. Enige wat ik nog niet weet is het regelen van utilities zoals gas water internet etc. Iemand tips?
Virgin beats Sky. (Ook geen lelijke schotel aan je huis). Water is als 't goed is al aangesloten? Anders thames water bellen of wie 't ook regelt.

Oh en meld je aan bij Quidco voordat je dingen aanschaft. Scheelt je weer paar honderd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:19:05 #35
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159270223
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:44 schreef Underdoggy het volgende:
Wij hebben zojuist huis gevonden in London en bijna alle vreselijke bureaucratie geregeld. Enige wat ik nog niet weet is het regelen van utilities zoals gas water internet etc. Iemand tips?
Pas heel erg op met de meterstanden, dikwijls proberen ze je een rekening te sturen voor gebruik dat de in de overlap periode heeft plaatsgevonden
pi_159273644
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:54 schreef RipCity het volgende:

[..]

Virgin beats Sky. (Ook geen lelijke schotel aan je huis). Water is als 't goed is al aangesloten? Anders thames water bellen of wie 't ook regelt.

Oh en meld je aan bij Quidco voordat je dingen aanschaft. Scheelt je weer paar honderd.
En voor gas en elektriciteit? Heb je daar ook nog keuze?
  donderdag 21 januari 2016 @ 08:17:41 #37
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159273733
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:03 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

En voor gas en elektriciteit? Heb je daar ook nog keuze?
http://www.moneysupermarket.com/gas-and-electricity/
pi_159274949
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Dit vat het wel samen ja. :)
Wat sommige banken ook accepteren is een brief van het bedrijf waar je werkt dat je inderdaad op adres X woont. Maar het hangt er natuurlijk vanaf of je voor een baan naar de UK gaat of die nog moet zoeken. :)

[..]
Okay, goed om te weten. Ik moet nog werk vinden daar, en had ook al bij Lloyds gekeken. Had al gehoord dat die wat 'makkelijker' zijn daarin. Maar wel goed om te weten dat het op zich meevalt qua regelwerk :)
pi_159294698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:02 schreef Guitarnet het volgende:

[..]

Maar wel goed om te weten dat het op zich meevalt qua regelwerk :)
Reken daar niet op... Bankrekening openen blijft een hoop geregel vs in NL.
pi_159296102
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:30 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Reken daar niet op... Bankrekening openen blijft een hoop geregel vs in NL.
Vind je? Niet meer werk dan een bank binnenlopen met een bewijs van je adres en ID toch?
Oké, ze geven je er nog chequeboekjes wat enigszins merkwaardig is. :P Maar dat is het dan ook wel.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 02:16:18 #42
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159298387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 23:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Vind je? Niet meer werk dan een bank binnenlopen met een bewijs van je adres en ID toch?
Oké, ze geven je er nog chequeboekjes wat enigszins merkwaardig is. :P Maar dat is het dan ook wel.
De catch zit het hem in het verkrijgen van een adres zonder een bankrekening.
Tijdeljike addressen mogen niet, inwonend bij vrienden mag niet, hotels mogen niet.. kantooradressen ook niet.

Meestal moet je een borg betalen voordat je ergens intrekt, en dat gaat nogal lastig zonder bankrekening.
pi_159299295
Borg betaalden we toen gewoon cash: :) opgelost!
Ja doei.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:12:22 #44
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159299512
Dat mocht bij mij helaas niet :P Maar als ze flexibel zijn scheelt het bureaucratische taferelen :)
pi_159300524
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 02:16 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

De catch zit het hem in het verkrijgen van een adres zonder een bankrekening.
Tijdeljike addressen mogen niet, inwonend bij vrienden mag niet, hotels mogen niet.. kantooradressen ook niet.

Meestal moet je een borg betalen voordat je ergens intrekt, en dat gaat nogal lastig zonder bankrekening.
Overmaken vanaf je Nederlandse rekening accepteerden ze niet? Ja dan is het wat lastiger inderdaad. :P
  vrijdag 22 januari 2016 @ 10:02:46 #46
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_159300611
Ook dat niet.. kip en het ei, of catch 22 zoals ze in de UK zeggen :)
pi_159302523
Voor mij was een rekening met Lloyds regelen echt heel simpel, maar ik had dan ook al wel het geluk dat ik bij mijn partner in ben gaan wonen dus al een adres had waar mijn pas en pincode heen konden.

Verder was Lloyds zo simpel als een afspraak maken, mijn paspoort laten kopiëren, wat vragen over mij beantwoorden en ik liep weg met mijn internetbankieren gegevens. Pas en pincode kreeg ik een week later thuisgestuurd.

Hoe hebben jullie het eigenlijk geregeld met medisch dossier?

Ik zit hier nu sinds oktober en heb sinds een maandje een registratie bij een GP maar die vent weet natuurlijk niets van mij.. Is het handig om mijn Nederlandse dossier over te laten komen?
pi_159302819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 23:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Vind je? Niet meer werk dan een bank binnenlopen met een bewijs van je adres en ID toch?
Oké, ze geven je er nog chequeboekjes wat enigszins merkwaardig is. :P Maar dat is het dan ook wel.
Wij moesten veel opsturen omdat het offshore account is, allemaal gecertificeerde kopien van paspoorten etc. Daarna gesprekje van half uur. Toen hebben ze de pas etc veel te snel naar een lokale bank gestuurd en toen ik het wilde ophalen vorige week was het hele setje vernietigd omdat het "te lang" duurde (terwijl ze mijn arrival date wisten). Nu dus nog steeds geen werkende account
pi_159302969
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:03 schreef Hitomi het volgende:
Voor mij was een rekening met Lloyds regelen echt heel simpel, maar ik had dan ook al wel het geluk dat ik bij mijn partner in ben gaan wonen dus al een adres had waar mijn pas en pincode heen konden.

Verder was Lloyds zo simpel als een afspraak maken, mijn paspoort laten kopiëren, wat vragen over mij beantwoorden en ik liep weg met mijn internetbankieren gegevens. Pas en pincode kreeg ik een week later thuisgestuurd.

Hoe hebben jullie het eigenlijk geregeld met medisch dossier?

Ik zit hier nu sinds oktober en heb sinds een maandje een registratie bij een GP maar die vent weet natuurlijk niets van mij.. Is het handig om mijn Nederlandse dossier over te laten komen?
Zelfde ervaring als jou en Operc met een bank account regelen. Borg van mijn huis kon van mijn Nederlandse creditcard destijds.

Ik heb een kopie van mijn medisch dossier uit Nederland. Als de huisarts van iets wil weten geef ik gewoon een kopietje met een Engelse samenvatting. Maar ik moet zeggen dat mijn medisch dossier nogal miniem is. En het ze volgens mij ook echt niks kan schelen wat mijn historie is. Wel was de 'travel nurse' erg verrukt toen ze mijn gele boekje met mijn vaccinaties erin zag :D
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_159303020
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:11 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ach, mobiel netwerk is niet altijd even top en wat spontaniteit is ook wel leuk. Meeste belletjes met het thuisfront doe ik als ik onderweg ben. En met de prijzen die ik in NL gewend ben voor abonnementen stelt dit ook weinig voor :P
Ben je student? Vraag een aantal giffgaff sims asn om weg te geven! 5 pound per gebruiker voor beiden! Scheelt een hoop!
Aigh aigh Captain!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 12:38:28 #51
219405 Sgas
In vino veritas
pi_159303095
Zie hier veel Giffgaff voorbij komen. Zit nu al bijna 4 jaar bij Three. Mag (nog) niet klagen,
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_159303141
Da's mooi.
Ja doei.
pi_159306146
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 12:34 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ben je student? Vraag een aantal giffgaff sims asn om weg te geven! 5 pound per gebruiker voor beiden! Scheelt een hoop!
Nee, ik werk hier. Maar heb zelf dus ook geen giffgaff. Thanks voor de tip though :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:53:09 #54
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159329425
Ik hoor overigens dat het lekker koud is in Londen.
Een maat van mij werkt in de huizenbouw en die baalt als een stekker omdat hij buiten aan het werk is. :)
pi_159330876
Koud in Londen :?

Vond het anders niet zo heel koud vanmorgen dat ik naar werk liep, was vorige week kouder.

Geen idee hoe het nu buiten aanvoelt maar mijn telefoon geeft aan 10 graden (gevoelstemp. 8).
pi_159330967
Ergste is nu wel weer voorbij ja. En het was gewoon normaal winterweer daarvoor..sommige mensen doen nu meteen alsof de ijstijd was aangebroken :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_159344910
Ja ik had de zomerjas alweer aan vandaag. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:51:46 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159382193
Is er hier iemand die in Scotland woont?
pi_159391349
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:51 schreef DUTCHKO het volgende:
Is er hier iemand die in Scotland woont?
Tot vorig jaar, ja. Highlands, Cowal peninsula en toen Isle of Mull. Nu weer in NL.
Mon 'en!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 06:06:20 #60
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159400250
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 20:12 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Tot vorig jaar, ja. Highlands, Cowal peninsula en toen Isle of Mull. Nu weer in NL.
Was het duur om daar te wonen?
Algemene bevindingen? Zoals de Schotten zelf en de leefomgeving? Is er werk te vinden?
pi_159412164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 06:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Was het duur om daar te wonen?
Algemene bevindingen? Zoals de Schotten zelf en de leefomgeving? Is er werk te vinden?
Schotten zijn super om mee te leven. Eventjes stug, maar daarna heel vriendelijk en behulpzaam. Ik heb er weinig geld aan overgehouden, maar wel veel vrienden. Leven in Schotland is een stuk duurder: ziektekosten zijn gratis, maar levensonderhoud kost meer.

Werk, dat ligt eraan wat je zoekt. Veel bedrijven hebben liever een 'local'. Ik heb elke baan die ik had gevonden voordat ik verhuisde, maar het was vooral minimumloon horeca-werk waarin ik terecht kwam.

Het was wel een supermooie periode en ik heb er een verloofde aan over gehouden. <3
Mon 'en!
  woensdag 27 januari 2016 @ 00:38:19 #62
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_159427739
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 17:19 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Schotten zijn super om mee te leven. Eventjes stug, maar daarna heel vriendelijk en behulpzaam. Ik heb er weinig geld aan overgehouden, maar wel veel vrienden. Leven in Schotland is een stuk duurder: ziektekosten zijn gratis, maar levensonderhoud kost meer.

Werk, dat ligt eraan wat je zoekt. Veel bedrijven hebben liever een 'local'. Ik heb elke baan die ik had gevonden voordat ik verhuisde, maar het was vooral minimumloon horeca-werk waarin ik terecht kwam.

Het was wel een supermooie periode en ik heb er een verloofde aan over gehouden. <3
Ok dank je wel.
pi_159442350
Ik hoop dit jaar ook naar het VK te verhuizen. O+
pi_159442366
We hebben hier meer blauw nodig. Da's mooi.
Ja doei.
pi_159442451
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
We hebben hier meer blauw nodig. Da's mooi.
_O-
Mja, mijn familie woont daar, dus wil weer een beetje dichter bij ze wonen. :@
Maar ook nog andere redenen. :Y
pi_159442470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:08 schreef laforest het volgende:

[..]

_O-
Mja, mijn familie woont daar, dus wil weer een beetje dichter bij ze wonen. :@
Maar ook nog andere redenen. :Y
En waar ga je je dan vestigen?
Ja doei.
pi_159442548
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En waar ga je je dan vestigen?
London (Canary Wharf omgeving; ik wil graag aan de Thames wonen, maar wel in een modern gedeelte) of ergens in Cambridgeshire (waar mijn familie woont).
pi_159442617
Oh, laat dan maar, weer zo'n Southerner.


"We don't need no ponsy Southerners here"
Ja doei.
pi_159442636
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, laat dan maar, weer zo'n Southerner.


"We don't need no ponsy Southerners here"
;(
Maakt het wat uit dat ik vanaf het nieuwe academische jaar aan een Schotse universiteit verbonden ben? :@
pi_159442641
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:15 schreef laforest het volgende:

[..]

;(
Maakt het wat uit dat ik vanaf het nieuwe academische jaar aan een Schotse universiteit verbonden ben? :@
Een beetje.
Ja doei.
pi_159442694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Een beetje.
Ik was vorig jaar uitgenodigd door de University of Leeds en ben daar dan op de kosten van de uni geweest. Ik vond Leeds wel mooi, zou ik mezelf wel kunnen zien wonen. :Y
pi_159442712
Doe mij dan maar Sheffield, vind Leeds zelf veel te 'stads', Sheffield heeft ondanks dat het groter is/meer inwoners heeft toch een meer town-achtige sfeer.

Maar Barnsley de gekste, uiteraard.

Nergens ter wereld zijn de dronken chavs zo hilarisch als hier op een vrijdag en zaterdagavond O+
Ja doei.
pi_159442782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:18 schreef motorbloempje het volgende:
Doe mij dan maar Sheffield, vind Leeds zelf veel te 'stads', Sheffield heeft ondanks dat het groter is/meer inwoners heeft toch een meer town-achtige sfeer.

Maar Barnsley de gekste, uiteraard.

Nergens ter wereld zijn de dronken chavs zo hilarisch als hier op een vrijdag en zaterdagavond O+
Ben daar nooit geweest. De uni daar is voor mij niet interressant.
Ik vond het uitgaansleven in Leeds wel okay. :Y

Wellicht dat ik Sheffield eens bezoek zodra ik in het VK woon. :Y
pi_159442865
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Ben daar nooit geweest. De uni daar is voor mij niet interressant.
Ik vond het uitgaansleven in Leeds wel okay. :Y

Wellicht dat ik Sheffield eens bezoek zodra ik in het VK woon. :Y
Ze hebben er een goeie bier-scene :9
Ja doei.
pi_159442888
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ze hebben er een goeie bier-scene :9
Ik drink liever whiskey. :9
pi_159446446
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik drink liever whiskey. :9
Dan meet je zeker Milroy's in Soho een keer proberen dan. :)
pi_159446536
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:20 schreef Monopoly_Man het volgende:

[..]

Dan meet je zeker Milroy's in Soho een keer proberen dan. :)
Bedankt voor de tip. ^O^
Kom zo vaak in London, dus moet er eens langs gaan.
pi_159620349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En waar ga je je dan vestigen?
Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan in het VK. :D
  zondag 28 februari 2016 @ 18:22:50 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160290865
Hey. Stel nou dat ik mijn huurhuis wil kopen, waar begin ik dan? Dus ik woon in een hartstikke leuk huisje, fijne buurt, leuk tuintje erbij en alles, ik huur dit via een letting agency van een particulier die het in oktober 2014 gekocht heeft voor £117.000. Volgens zoopla nu £129.000 waard. Ik neem niet aan dat ze erg keen zal zijn om te verkopen maar als je niet probeert, weet je zeker dat het 'm niet wordt. Als ze niet wil verkopen, dan zoek ik me wat anders.

Momenteel weet ik overigens veel ik kan lenen. Ik ben nog geen 5 jaar hier, dat is de enige reden dat mijn credit rating very good is in plaats van excellent.

Dus eerste stop: uitzoeken hoeveel ik kan lenen. Maar alvorens ik ga rondshoppen, valkuilen?
Resistance is futile.
pi_160291248
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:23 schreef laforest het volgende:

[..]

Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan in het VK. :D
Hoe is het gesprek verlopen?
Ja doei.
pi_160303891
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:22 schreef Seven. het volgende:
Hey. Stel nou dat ik mijn huurhuis wil kopen, waar begin ik dan? Dus ik woon in een hartstikke leuk huisje, fijne buurt, leuk tuintje erbij en alles, ik huur dit via een letting agency van een particulier die het in oktober 2014 gekocht heeft voor £117.000. Volgens zoopla nu £129.000 waard. Ik neem niet aan dat ze erg keen zal zijn om te verkopen maar als je niet probeert, weet je zeker dat het 'm niet wordt. Als ze niet wil verkopen, dan zoek ik me wat anders.

Momenteel weet ik overigens veel ik kan lenen. Ik ben nog geen 5 jaar hier, dat is de enige reden dat mijn credit rating very good is in plaats van excellent.

Dus eerste stop: uitzoeken hoeveel ik kan lenen. Maar alvorens ik ga rondshoppen, valkuilen?
Misschien toch gewoon beginnen met kijken of de eigenaar interesse heeft. Ik heb na dik twee jaar hier wonen een andere flat in hetzelfde gebouw gekocht, ook een iets betere dan wat ik huurde gelukkig. Eigenares van de huurflat was niet geïnteresseerd in verkoop.

Er zijn op zich genoeg sites waar je inkomensgegevens kunt invoeren om te zien hoeveel je kunt lenen. Een hypotheek krijgen zonder veel krediethistorie is ook een stuk makkelijker als je zeg het eens 10-20% van het aankoopbedrag al zelf kunt betalen (stuk minder risico voor de bank dan natuurlijk). (Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.)

Ook is de ene verstrekker makkelijker dan de andere. Woolwich/Barclays schijnen meer aan gezond verstand te doen en minder aan "minder dan vijf jaar adresgeschiedenis, jij bent gegarandeerd wanbetaler!"
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 2 maart 2016 @ 14:17:35 #82
112251 314
gimme pie!
pi_160366638
w/ ik ben in oktober naar de UK verhuisd, flink de tijd genomen om te settlen en dingen te regelen, kerstvakantie kwam natuurlijk tussendoor, verder heel gemoedelijk, woon in het zuid-oosten van Kent een half uurtje van Folkestone af dus een tripje door de tunnel is zo gemaakt en handig als vrienden/familie eens op bezoek willen komen

we huren een fijn huisje met een tuin, ben ingeschreven bij de gp, heb een NHS en NIN nummer, bankrekening, betaal netjes council tax :P

nu zo'n 2 maanden op zoek naar passend werk.. tips behalve LinkedIn en de 'bekende' job websites? gelukkig heb ik in Nederland lang genoeg gewerkt om genoeg geld over te hebben zodat ik nu niet zomaar alles meteen hoef te accepteren, ik wacht liever tot ik passend werk heb gevonden dan dat ik snel ergens beland waar ik niks mee heb
pi_160367357
De beste website hangt vaak af van de sector waarin je werkt. Wat voor baan zoek je?
pi_160529739
Je moet idd wel wat duidelijker zijn.
Ja doei.
pi_160545292
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 18:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe is het gesprek verlopen?
Ik krijg deze week antwoord. :o
Zit er op te wachten...
pi_160651468
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik krijg deze week antwoord. :o
Zit er op te wachten...
Spannend!

Ik heb na enkele gesprekken inmiddels een aanbod gekregen om in Londen te gaan werken! Een woning regelen hoeft niet direct (partner woont er al), maar t.z.t. moeten we wel naar iets groters. Voor nu eerst even alles regelen in het kader van de "emigratie".

Wellicht handig om in de openingspost van dit topic een lijstje te hebben met aandachtspunten en tips in het kader van een verhuizing naar de UK en het leven daar?
pi_160651715
Mwah. Is allemaal niet zo ingewikkeld. Gewoon gaan en een National Insurance nummer regelen en je hebt het meeste al gehad.

"het leven" verschilt ook verder nogal per stad/regio.
Ja doei.
pi_160664446
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:30 schreef motorbloempje het volgende:
Mwah. Is allemaal niet zo ingewikkeld. Gewoon gaan en een National Insurance nummer regelen en je hebt het meeste al gehad.

"het leven" verschilt ook verder nogal per stad/regio.
Mwah, ik vond het toch een flink geregel met utilities, council tax, internet/TV, GP etc etc. Ik zal een voorzetje proberen te maken binnenkort.
pi_160677303
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:02 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Mwah, ik vond het toch een flink geregel met utilities, council tax, internet/TV, GP etc etc. Ik zal een voorzetje proberen te maken binnenkort.
:') Ga weg joh! Woon je voor 't eerst op jezelf ofzo? Dat moet je toch elke keer regelen als je verhuist. Wat is daar 'flink geregel' aan. Binnen uurtje heb je internet/tv/council/utilities geregeld. Maar ga je gang :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160678007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 02:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

:') Ga weg joh! Woon je voor 't eerst op jezelf ofzo? Dat moet je toch elke keer regelen als je verhuist. Wat is daar 'flink geregel' aan. Binnen uurtje heb je internet/tv/council/utilities geregeld. Maar ga je gang :)
dat. :D
Ja doei.
pi_160678013
<--- verhuisveteraan 8-)
Ja doei.
pi_160678270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:23 schreef motorbloempje het volgende:
<--- verhuisveteraan 8-)
<--- ook
pi_160678276
Je hebt de baan???
Ja doei.
pi_160680507
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 02:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

:') Ga weg joh! Woon je voor 't eerst op jezelf ofzo? Dat moet je toch elke keer regelen als je verhuist. Wat is daar 'flink geregel' aan. Binnen uurtje heb je internet/tv/council/utilities geregeld. Maar ga je gang :)
Wat ik veel gedoe vondt:
Zoeken wie de vorige gas en electra leverancier was in je huis via allerlei telefoonnummers om je daar eerst aan te melden. De quidco tip daarbji die ik hier kreeg heeft me toch enkele honderden ponden aan cash backs opgeleverd daarbij. Daarnaast hoorde ik pas laatst dat je naast Sky ook nog een TV license nodig hebt, dat vertelt Sky je ook helemaal niet bij het aanmelden.

GP was gedoe omdat ik geen National Insurance heb (en wil) omdat ik via A1/S1 verklaring hier verzekerd ben. GP snapte daar zelf geen ene reet van, maar heb toch zijn krabbeltje nodig. Daarnaast hele gedoe rondom offshore bank account regelen wat toch (in ieder geval voor mij) geld scheelt. Ook de eisen omtrent DDR (wat mij letterlijk duizenden ponden per jaar aan tax scheelt) had ik graag eerder willen weten zodat ik nog wat meer bonnetjes kon bewaren :)

Maar goed, ik ben blijkbaar de enige die dat een hoop gedoe vindt.
pi_160680788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:51 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Wat ik veel gedoe vondt:
Zoeken wie de vorige gas en electra leverancier was in je huis via allerlei telefoonnummers om je daar eerst aan te melden. De quidco tip daarbji die ik hier kreeg heeft me toch enkele honderden ponden aan cash backs opgeleverd daarbij. Daarnaast hoorde ik pas laatst dat je naast Sky ook nog een TV license nodig hebt, dat vertelt Sky je ook helemaal niet bij het aanmelden.

GP was gedoe omdat ik geen National Insurance heb (en wil) omdat ik via A1/S1 verklaring hier verzekerd ben. GP snapte daar zelf geen ene reet van, maar heb toch zijn krabbeltje nodig. Daarnaast hele gedoe rondom offshore bank account regelen wat toch (in ieder geval voor mij) geld scheelt. Ook de eisen omtrent DDR (wat mij letterlijk duizenden ponden per jaar aan tax scheelt) had ik graag eerder willen weten zodat ik nog wat meer bonnetjes kon bewaren :)

Maar goed, ik ben blijkbaar de enige die dat een hoop gedoe vindt.
Je bent vooral de enige waarbij dat allemaal speelt. Dit soort dingen toevoegen aan de OP heeft dan ook weinig zin. Enige wat enigszins van belang is in je verhaal is de TV license, maar goed, daar kom je sowieso wel achter door de brieven of als je op de BBC website iets wilt kijken.
pi_160680857
Zo. Zie OP.
Ja doei.
pi_160682873
Tv license is zonde van je geld. Al 7 jaar geen license. Steek je toch mooi in je zak :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160683132
Ik kijk en luister met plezier naar de BBC etc. Vind het prima om daar voor te betalen. En niet meer dan logisch ook. Maargoed, we gaan hier natuurlijk geen fraude aanmoedigen natuurlijk.
Ja doei.
pi_160684492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 08:46 schreef motorbloempje het volgende:
Je hebt de baan???
:Y :Y :Y :Y
pi_160684934
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:33 schreef laforest het volgende:

[..]

:Y :Y :Y :Y
Hoezee, gefeliciteerd!
Ja doei.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:03:18 #101
112251 314
gimme pie!
pi_160685059
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 14:33 schreef laforest het volgende:

[..]

:Y :Y :Y :Y
^O^ wat ga je doen in Londen als ik vragen mag?
pi_160685080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:03 schreef 314 het volgende:

[..]

^O^ wat ga je doen in Londen als ik vragen mag?
Werken.
Ja doei.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:06:35 #103
112251 314
gimme pie!
pi_160685114
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:51 schreef Monopoly_Man het volgende:
De beste website hangt vaak af van de sector waarin je werkt. Wat voor baan zoek je?
in Nederland werkte ik in 'engineering', heb een bachelor electrical engineering, hier zoek ik iets in productie/machines, op niveau projectleider of team manager.

ik heb er op zich (gelukkig) geen haast mee, maar binnen een korte termijn passend werk zou wel zo fijn zijn uiteraard
pi_160685244
:D
  dinsdag 15 maart 2016 @ 15:51:32 #105
112251 314
gimme pie!
pi_160685929
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Werken.
:Y) dat leek me al wel duidelijk ja
pi_160819789
Zijn er ook fokkers met ervaring wat betreft wonen, studeren of werken in Birmingham?
Zo ja is het een aanrader?
  zondag 20 maart 2016 @ 20:33:08 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160819851
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:31 schreef steph4 het volgende:
Zijn er ook fokkers met ervaring wat betreft wonen, studeren of werken in Birmingham?
Zo ja is het een aanrader?
Waarom Birmingham?
Resistance is futile.
pi_160820005
quote:
7s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waarom Birmingham?
Dit. En welke universiteit heb je op het oog?
pi_160820999
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 20:37 schreef Operc het volgende:

[..]

Dit. En welke universiteit heb je op het oog?
Wou daar niet naartoe om te studeren, maar om stage te lopen.
Ik ga denk ik pas vanaf februari in Nederland weer studeren en wou in die paar maand daartussen nog wat buitenland- en er werkervaring op doen. Waarom Birmingham?
Ik heb al eens 6 maand stage gelopen in London, en dit is in feite de tweede stad in de UK. Stage mag natuurlijk ook een tijdelijke job zijn. We praten over de economische/financiële sector.
  zondag 20 maart 2016 @ 21:56:19 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160823243
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:02 schreef steph4 het volgende:

[..]

Wou daar niet naartoe om te studeren, maar om stage te lopen.
Ik ga denk ik pas vanaf februari in Nederland weer studeren en wou in die paar maand daartussen nog wat buitenland- en er werkervaring op doen. Waarom Birmingham?
Ik heb al eens 6 maand stage gelopen in London, en dit is in feite de tweede stad in de UK. Stage mag natuurlijk ook een tijdelijke job zijn. We praten over de economische/financiële sector.
Het staat niet bekend als een leuke stad of zo, ga dan voor Nottingham of iets dergelijks. Moet het perse een grote stad zijn?
Resistance is futile.
pi_160823409
Of Leeds, of Sheffield.
Ja doei.
pi_160839399
Nou het mooie aan een grote stad vind ik persoonlijk altijd de vele verschillende nationaliteiten. Daarnaast ben ik nog student en ben dus wel op zoek naar een beetje een bruisende stad. Daarnaast zoek ik denk ik wel een stad met een universiteit, puur vanwege het feit dat dat toch studenten etc. aantrekt. Hebben jullie ervaringen met Nottingham, Leed of Sheffield?
pi_160840791
Ik woon tussen Leeds en Sheffield in. Beide grote studentensteden met een keur aan cultuur.
Ja doei.
  maandag 21 maart 2016 @ 20:00:17 #114
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160841776
Nottingham heb ik gewoond, is wel leuk maar eigenlijk vrij klein. Ik zou gaan voor Manchester, dat is echt een superleuke stad met heel veel te doen. Heb daar 2 jaar gewoond, was echt een leuke tijd.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 21 maart 2016 @ 21:29:18 #115
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160844915
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 21:02 schreef steph4 het volgende:

[..]

Wou daar niet naartoe om te studeren, maar om stage te lopen.
Ik ga denk ik pas vanaf februari in Nederland weer studeren en wou in die paar maand daartussen nog wat buitenland- en er werkervaring op doen. Waarom Birmingham?
Ik heb al eens 6 maand stage gelopen in London, en dit is in feite de tweede stad in de UK. Stage mag natuurlijk ook een tijdelijke job zijn. We praten over de economische/financiële sector.
Dan zou ik eerder in Edinburgh gaan kijken. Birmingham is wel de tweede stad qua inwoneraantal, maar er zit meer finance in Edinburgh, en het is een fantastische stad :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 21 maart 2016 @ 21:33:09 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160845024
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 18:38 schreef steph4 het volgende:
Nou het mooie aan een grote stad vind ik persoonlijk altijd de vele verschillende nationaliteiten. Daarnaast ben ik nog student en ben dus wel op zoek naar een beetje een bruisende stad. Daarnaast zoek ik denk ik wel een stad met een universiteit, puur vanwege het feit dat dat toch studenten etc. aantrekt. Hebben jullie ervaringen met Nottingham, Leed of Sheffield?
Ikzelf niet, maar Edinburgh heeft een goede universiteit en een goed studentenleven, en een heel cosmopolitische stad.

Hoewel ik van Nottingham, Leeds en Sheffield ook goede verhalen heb gehoord.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 21 maart 2016 @ 21:34:21 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160845056
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Nottingham heb ik gewoond, is wel leuk maar eigenlijk vrij klein. Ik zou gaan voor Manchester, dat is echt een superleuke stad met heel veel te doen. Heb daar 2 jaar gewoond, was echt een leuke tijd.
^O^

Manchester is een toffe stad :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_160845536
London.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_160845562
En als je daar niet nog eens heen wilt.
Sheffield is ook een toffe stad.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_160847269
Wat zou uit oogpunt van de aanwezigheid van een financieel centrum de beste optie zijn m.a.w. welke stad heeft de beste skyline? Birmingham, Nottingham, Leeds, Sheffield, Manchester of Edinburgh.. Of doet dit elkaar niet zoveel? Ik vind Edinburgh ook wel een serieuze optie, mensen die hier ervaringen hebben, en hoe ging het met het Schotse accent?
pi_160847328
Leeds heeft een best substantiele financiele sector.
Ja doei.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 00:35:58 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160848709
Je zou zelfs de tax havens Jersey, Guernsey of Isle of Man kunnen proberen, Al is dat wel duidelijk minder cosmopolitisch, en voor zover ik weet geen universiteiten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 01:09:45 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160848867
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 23:01 schreef steph4 het volgende:
Wat zou uit oogpunt van de aanwezigheid van een financieel centrum de beste optie zijn m.a.w. welke stad heeft de beste skyline? Birmingham, Nottingham, Leeds, Sheffield, Manchester of Edinburgh.. Of doet dit elkaar niet zoveel? Ik vind Edinburgh ook wel een serieuze optie, mensen die hier ervaringen hebben, en hoe ging het met het Schotse accent?
Zet Birmingham maar uit je kop. Vergelijk het met Zoetermeer of Almere of zo. Zelfs al zou er sprake zijn van een fatsoenlijke skyline, dan nog is het gewoon geen flikker aan.

Ik woon zelf in Northampton, die stad heb ik in het laatste jaar ook ernstig geherwaardeerd, ik had er eerst niks mee maar vind het steeds leuker en leuker. Er zit een enorm gebouw van Barclays hier.
Resistance is futile.
pi_160868218
Bedankt voor jullie ervaringen.
Dan ga ik denk ik voor Leeds, Sheffield, Edinburgh of Manchester.
Nu nog even een werkplek op de kop tikken, iemand daar nog tips, of populaire vacaturewebsites?

ps. Wat vinden we van Glasgow?
pi_160870286
Misschien moet je een paar keer gaan stedentrippen om te gaan kijken. Zelf.
Ja doei.
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:47:20 #126
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160878722
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien moet je een paar keer gaan stedentrippen om te gaan kijken. Zelf.
Dit ^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_160893655
Ja dat zou het beste zijn, zal toch al die kant op moeten een woonruimte te regelen.
pi_160913754
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 20:56 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien moet je een paar keer gaan stedentrippen om te gaan kijken. Zelf.
Vraagjes. Op 16 mei verhuis ik naar Engeland voor de nieuwe baan.
A) is 40000 pound genoeg voor mij alleen, loon bedoel ik? Om van te leven, huur, enzo (buiten London)?
B) Als ik een auto koop, wat heb ik voor een registratiekosten? If any.

[ Bericht 1% gewijzigd door laforest op 24-03-2016 17:04:22 ]
pi_160913958
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:56 schreef laforest het volgende:

[..]

Vraagjes. Op 16 mei verhuis ik naar Engeland voor de nieuwe baan.
A) is 40000 pound genoeg voor mij alleen, loon bedoel ik? Om van te leven, huur, enzo (buiten London)?
B) Als ik een auto koop, wat heb ik voor een registratiekosten? If any.
Hoe ver buiten london? Wij kunnen als het moet op minder leven met zijn tweeën in het noorden in een koophuis.

Je betaalt je tax en je verzekering, dat is 't.
Ja doei.
pi_160914199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe ver buiten london? Wij kunnen als het moet op minder leven met zijn tweeën in het noorden in een koophuis.

Je betaalt je tax en je verzekering, dat is 't.
Meer richting Stansted omgeving.

Niets voor kentekenregistratie enzo?
pi_160914320
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:15 schreef laforest het volgende:

[..]

Meer richting Stansted omgeving.

Niets voor kentekenregistratie enzo?
da's nog steeds london genoeg :P maargoed, ehm, ligt aan je wooneisen. De rest kun je zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt!

En nee, tenzij je ene vanity plate wilt.
Ja doei.
pi_160914374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

da's nog steeds london genoeg :P maargoed, ehm, ligt aan je wooneisen. De rest kun je zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt!

En nee, tenzij je ene vanity plate wilt.
Gewoon appartement, 1 woonkamer, 1 slaapkamer, een douche/wc, geen oude shit.
pi_160921416
Ik ben op dit moment in Engeland met mijn NL auto en wil deze verkopen. Heeft het zin om het hier te koop aan te bieden (procedure?) of kan ik beter terug naar NL gaan? Betreft een niet al te dure auto. Ik ben van plan om hier voor langere tijd te blijven. Overigens vind ik de wegen erg slecht hier in vergelijking met NL.
pi_160921979
Heeft niet zoveel zin hier.
Ja doei.
pi_160923947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:41 schreef rodallega het volgende:
Ik ben op dit moment in Engeland met mijn NL auto en wil deze verkopen. Heeft het zin om het hier te koop aan te bieden (procedure?) of kan ik beter terug naar NL gaan? Betreft een niet al te dure auto. Ik ben van plan om hier voor langere tijd te blijven. Overigens vind ik de wegen erg slecht hier in vergelijking met NL.
Het stuur zit een beetje aan de verkeerde kant, nietwaar? :P
pi_160924043
Ja dat snap ik daarom vroeg ik me af of het wel zin heeft om de auto hier te koop aan te bieden.
pi_160924757
Moet ik mij eigenlijk verplicht uitschrijven in NL als ik in Engeland een huis huur? Wat als ik dat niet doe?
pi_160924787
Ja.
Ja doei.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 00:20:42 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160925573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:56 schreef laforest het volgende:

[..]

Vraagjes. Op 16 mei verhuis ik naar Engeland voor de nieuwe baan.
A) is 40000 pound genoeg voor mij alleen, loon bedoel ik? Om van te leven, huur, enzo (buiten London)?
B) Als ik een auto koop, wat heb ik voor een registratiekosten? If any.
£35000 kan ik best riant van leven (=£2200 pm) in Northampton, £650 huur en ik betaal rond £200 per maand aan DUO. Dus moet je wel lukken.
Resistance is futile.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 01:40:14 #140
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160926149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 23:09 schreef rodallega het volgende:
Ja dat snap ik daarom vroeg ik me af of het wel zin heeft om de auto hier te koop aan te bieden.
Er zijn bedrijfjes gespecialiseerd in auto's met het stuur aan de "continentale" kant.. meestal gerund door Polen ofzo. Die exporteren de wagens dan weer naar het Oostblok maar je krijgt er dan weinig geld voor.
pi_160926250
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:41 schreef rodallega het volgende:
Ik ben op dit moment in Engeland met mijn NL auto en wil deze verkopen. Heeft het zin om het hier te koop aan te bieden (procedure?) of kan ik beter terug naar NL gaan? Betreft een niet al te dure auto. Ik ben van plan om hier voor langere tijd te blijven. Overigens vind ik de wegen erg slecht hier in vergelijking met NL.
Vergeleken met NL zijn in bijna alle landen de wegen slecht :P Scheelt wel weer In tax en benzineprijs ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160926752
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 00:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

£35000 kan ik best riant van leven (=£2200 pm) in Northampton, £650 huur en ik betaal rond £200 per maand aan DUO. Dus moet je wel lukken.
Ah, thanks. ^O^
pi_160930401
Nergens zijn de wegen zo slecht als in Yorkshire O+
Ja doei.
pi_160931397
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
Nergens zijn de wegen zo slecht als in Yorkshire O+
Ja? Ik zit nu in Leeds. Zijn de wegen elders beter dan?
pi_160931527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:28 schreef rodallega het volgende:

[..]

Ja? Ik zit nu in Leeds. Zijn de wegen elders beter dan?
Niet veel, maar Yorkshire heeft de meeste potholes per m2 geloof ik *)

Groetjes uit Barnsley :P
Ja doei.
pi_160939649
Camden market was vandaag echt genieten icm dit weer :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:46:42 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_160940044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:31 schreef Tim86 het volgende:
Camden market was vandaag echt genieten icm dit weer :)
Sowieso, dit weer O+. Ideale winter gehad ook, geen bakken met sneeuw, weinig regen.

Maar nu ben ik klaar voor de zomer O+.
Resistance is futile.
pi_160947873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 13:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Niet veel, maar Yorkshire heeft de meeste potholes per m2 geloof ik *)

Groetjes uit Barnsley :P
Weet jij toevallig of het mogelijk is om utlities met een NL bankrekening te betalen? Moet wel kunnen toch met IBAN? Heb ik per se een Engelse bankrekening nodig?
pi_160947927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:47 schreef rodallega het volgende:

[..]

Weet jij toevallig of het mogelijk is om utlities met een NL bankrekening te betalen? Moet wel kunnen toch met IBAN? Heb ik per se een Engelse bankrekening nodig?
Je kan iig geen direct debit opzetten. En waarom zou je dat willen? Binnen 10 minuten heb je een uk rekening?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_160948062
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:49 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je kan iig geen direct debit opzetten. En waarom zou je dat willen? Binnen 10 minuten heb je een uk rekening?
Las elders dat het moeizaam gaat om een Engelse rekening te openen. Bij welke bank gaat dit het makkelijkst?
pi_160948637
Moeizaam? We hadden ons huurcontract getekend en een uur later hadden we een bankrekening...
Ja doei.
pi_160948809
Ik heb nog geen huurhuis. Zit in een serviced apartment.
pi_160948910
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:17 schreef rodallega het volgende:
Ik heb nog geen huurhuis. Zit in een serviced apartment.
Werkgever een briefje laten tekenen dat je echt op je huidige adres woont, daarmee naar de bank gaan en je kunt een rekening openen. (Wel je legitimatie meenemen natuurlijk.)
  zondag 27 maart 2016 @ 08:52:39 #154
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160972183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:11 schreef motorbloempje het volgende:
Moeizaam? We hadden ons huurcontract getekend en een uur later hadden we een bankrekening...
Hm, ik kon geen huurcontract tekenen zonder bankrekening voor de deposit.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Werkgever een briefje laten tekenen dat je echt op je huidige adres woont, daarmee naar de bank gaan en je kunt een rekening openen. (Wel je legitimatie meenemen natuurlijk.)
Heb ik ook geprobeerd toen ik voor het eerst een rekening wilde openen, had geen enkele betekenis (Barclays, Lloyds, Nationwide)

Pas bij HSBC lukte het met veel moeite.
pi_160973435
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 08:52 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Hm, ik kon geen huurcontract tekenen zonder bankrekening voor de deposit.
Gewoon overmaken van je Nederlandse bankrekening toch? Nooit een verhuurder meegemaakt die niet snapte dat je als buitenlander niet meteen een rekening hebt.
quote:
Heb ik ook geprobeerd toen ik voor het eerst een rekening wilde openen, had geen enkele betekenis (Barclays, Lloyds, Nationwide)

Pas bij HSBC lukte het met veel moeite.
Vreemd, bij mij was het het eerste wat ze zeiden en banken snappen prima dat het een Catch-22 wordt anders. Maar goed, ik heb al met meer mensen in dit topic meegemaakt dat dingen niet zo lekker liepen als bij mij, dus misschien ben ik de uitzondering. :P
pi_160975173
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 08:52 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Hm, ik kon geen huurcontract tekenen zonder bankrekening voor de deposit.

[..]

Heb ik ook geprobeerd toen ik voor het eerst een rekening wilde openen, had geen enkele betekenis (Barclays, Lloyds, Nationwide)

Pas bij HSBC lukte het met veel moeite.
Lloyds vroeg bij mij helemaal geen proof of address, daarom destijds op aanraden van andere foreigners daar ook heen gegaan.

Operc, kwam jij als student binnen? Want daarvoor zijn ze meestal veel makkelijker.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_160976055
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:11 schreef MissGump het volgende:
Operc, kwam jij als student binnen? Want daarvoor zijn ze meestal veel makkelijker.
Klopt, misschien is dat het. :)
  zondag 27 maart 2016 @ 22:56:58 #158
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_160988756
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:31 schreef Operc het volgende:

[..]

Gewoon overmaken van je Nederlandse bankrekening toch? Nooit een verhuurder meegemaakt die niet snapte dat je als buitenlander niet meteen een rekening hebt.

[..]

Vreemd, bij mij was het het eerste wat ze zeiden en banken snappen prima dat het een Catch-22 wordt anders. Maar goed, ik heb al met meer mensen in dit topic meegemaakt dat dingen niet zo lekker liepen als bij mij, dus misschien ben ik de uitzondering. :P
Nee dat mocht ook niet, alleen vanaf een Engelse rekening. Ik had 2 cheques van uitstaand salaris en die mocht ik ook niet incasseren omdat ik geen rekening had.

Bij iedere bank die ik probeerde kwam het verhaal dat ze veel problemen hadden gehad met Polen & Roemenen die fraudeerden met Engelse rekeningen en daarom geen rekening konden openen zonder bewijs van een woonadres in het VK. Brief van werkgever hielp ook geen zier (en dat was geen onbekend bedrijf).

Bij HSBC uiteindelijk gelukt doordat ik bij een medewerker terecht kwam die net als ik DJ was en we bijna 2 uur over allerhande zaken (muziek, Amsterdam) hebben zitten praten. Ben met hem tot op de dag van vandaag bevriend. Hij moest buitengewoon moeilijk doen om het voor elkaar te krijgen maar het is toen uiteindelijk gelukt.. :P

En ja ik was toen inderdaad 28 en geen student meer.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:12:01 #159
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160989123
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 22:49 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je kan iig geen direct debit opzetten. En waarom zou je dat willen? Binnen 10 minuten heb je een uk rekening?
Mij kostte het indertijd (2006) bezoeken aan vier verschillende banken voordat er een was die mijn geld wilde aannemen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:13:18 #160
111528 Viajero
Who dares wins
pi_160989147
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 23:20 schreef Operc het volgende:

[..]

Werkgever een briefje laten tekenen dat je echt op je huidige adres woont, daarmee naar de bank gaan en je kunt een rekening openen. (Wel je legitimatie meenemen natuurlijk.)
Dat werkte voor mij bij Barclays, HSBC en Nationwide niet. Uiteindelijk wilde NatWest een paypoint betaalde TV license accepteren.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_161139590
Ik zit nu al ruim 6 weken in de UK voor stage en moet toch zeggen dat ik diep teleurgesteld ben in het Verenigd Koninkrijk. In het begin overwoog ik om na mijn stage te emigreren maar ik waag het te betwijfelen of ik dat nog zal doen. Ik vind namelijk dat de UK veel weg heeft van de 3e wereld en ik heb jaren in een 3e wereld land in Zuid-Amerika gewoond....

- Zeer slechte infrastructuur en nalatig onderhoud

Het onderhoud en de staat van ziekenhuizen, voertuigen van het openbaar vervoer (oude diesel bussen), woonhuizen, wegen en bruggen, etc, is zeer dramatisch voor een 'eerste wereld land.' Als je in Nederland om de 2 jaar een stel banden onder je auto zet, moet dat hier elk jaar.

Bij veel parkeerhavens kan je niet eens pinnen, maar ben je verplicht om met muntjes te betalen.

Bij veel huizen moet je zelfs electriciteit/gas opwaarderen zoals bij een prepaid mobiele telefoon! Ook is het water uit de kraan niet te drinken, tenzij je van een chloor smaak houdt.

- Inferieure gezondheidszorg, NHS

Mijn vriendin (Brits staatsburger overigens) moest onlangs naar de A&E en we moesten maar liefst 5-6 uur wachten voordat ze werd geholpen. De NHS mag dan wel gratis zijn, maar in ruil daarvoor wacht je bijna 6 uur in een ziekenhuis dat in geen 20 jaar gerenoveerd is.

- Wereldvreemde bevolking, slecht sociaal leven en slechte customer service

Het maken van small talk is nagenoeg onmogelijk aangezien het maken van oogcontact met vreemden hier zo vaak mogelijk wordt vermeden en maatschappelijk niet geaccepteerd is. Geen wonder dat de klantenservice hier ook zo slecht is.

Veel Engelsen-Britten zeggen dat Amerikanen dom en ignorant zijn maar hun zelf zijn nagenoeg hetzelfde. Enige vakantie-spot die ze kennen is Mallorca of Amsterdam, waar ze alleen naartoe gaan om zich klem te zuipen/drugs te gebruiken en in de avond op straat te braken en plassen zoals ze dat thuis ook doen.
pi_161139810
Bedankt, Hans.
Je moet dan ook gewoon in London wonen he. 12.gif
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_161139819
Verder krijg je gewoon waar je voor betaald bij de NHS.
Hoewel het ook wel eens positief kan meevallen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_161143749
Ik wil eerst een paar weken in een appartement via airbnb zodat ik daar rustig kan zoeken naar permanent onderkomen. Kan ik dat adres gebruiken voor mijn bankrekening te openen of kan ik dat pas doen als ik een vast onderkomen heb?
pi_161144086
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:29 schreef laforest het volgende:
Ik wil eerst een paar weken in een appartement via airbnb zodat ik daar rustig kan zoeken naar permanent onderkomen. Kan ik dat adres gebruiken voor mijn bankrekening te openen of kan ik dat pas doen als ik een vast onderkomen heb?
Dat zou ik daar niet voor gebruiken. Bij Lloyds is het wel mogelijk om een rekening te openen zonder adres overigens.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161144122
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:45 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat zou ik daar niet voor gebruiken. Bij Lloyds is het wel mogelijk om een rekening te openen zonder adres overigens.
Okay,dus Lloyds? Hun website vraagt om 3 jaar UK address history... :{
pi_161144310
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:46 schreef laforest het volgende:

[..]

Okay,dus Lloyds? Hun website vraagt om 3 jaar UK address history... :{
Er is ook 1 rekeningsoort waarbij het niet nodig was. Maar daar moest ik wel persoonlijk voor langsgaan. Moest zelfs een afspraak maken geloof ik.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161145947
Wat een zooi daar zeg. :{
Voor een bankrekening heb je een vast adres nodig, voor een vast adres een bankrekening. Op mijn contract zal nog mijn huidige adres staan aangezien het morgen wordt opgesteld en ik vanaf volgende maand aan de slag ga. Great. :{
pi_161150629
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:53 schreef MissGump het volgende:

Voor een bankrekening zijn veel buitenlanders gebaat bij Lloyds bank, want die doen niet moeilijk als je geen bewijs van adres hebt (en dat is hier bijvoorbeeld een elektriciteitsrekening, die dan weer lastig te krijgen is als je geen bankrekening hebt).

En dat is het wel zo'n beetje. Oh telefoon, bereid je voor op teruggaan naar prepaid, je moet her eerst crediethistorie opbouwen. Mijn pay-as-you-go is inmiddels goedkoper dan menig abonnement, dus veel gaat het anyhow niet schelen.
Hoe zit dat met huren dan? Daar lees ik ook de hele tijd over een credithistorie in de UK. Echter, ik kom daar voor het eerst te wonen, dus heb ik die niet. :N
pi_161154555
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 19:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Hoe zit dat met huren dan? Daar lees ik ook de hele tijd over een credithistorie in de UK. Echter, ik kom daar voor het eerst te wonen, dus heb ik die niet. :N
Hrm, heb nog nooit gehoord over problemen met huren zonder krediet historie.

Een hypotheek krijgen om een woning te kopen, da's dan weer een heel ander verhaal. :{w

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 11:41 schreef Insomnia_ het volgende:
Verder krijg je gewoon waar je voor betaald bij de NHS.
Hoewel het ook wel eens positief kan meevallen.
Als je de zorg echt nodig hebt krijg je die wel, de NHS laat je niet zomaar doodgaan.¹ Maar als je last hebt van je grote teen moet je idd even geduld hebben.

1) Tenzij je de Daily Mail leest. Maar dan is het ook terecht. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 3 april 2016 @ 21:21:00 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_161154709
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:12 schreef laforest het volgende:
Wat een zooi daar zeg. :{
Voor een bankrekening heb je een vast adres nodig, voor een vast adres een bankrekening. Op mijn contract zal nog mijn huidige adres staan aangezien het morgen wordt opgesteld en ik vanaf volgende maand aan de slag ga. Great. :{
Langs gaan. Zo moeilijk is dat niet.
Resistance is futile.
pi_161155088
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hrm, heb nog nooit gehoord over problemen met huren zonder krediet historie.

Een hypotheek krijgen om een woning te kopen, da's dan weer een heel ander verhaal. :{w

[..]

Als je de zorg echt nodig hebt krijg je die wel, de NHS laat je niet zomaar doodgaan.¹ Maar als je last hebt van je grote teen moet je idd even geduld hebben.

1) Tenzij je de Daily Mail leest. Maar dan is het ook terecht. :')
Ik weet het niet. Het staat bij elke advertentie van een agency :?
pi_161157895
Ik heb destijds bij Lloyds/TSB een rekening geopend zodra ik een baan had en een huis. Ik woonde toen volgens mij pas een paar weken in Schotland.

Daarvoor had ik al eens 18 maanden in London gewoond, maar daar werd niet naar gevraagd. :)
Mon 'en!
pi_161159983
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 16:12 schreef laforest het volgende:
Wat een zooi daar zeg. :{
Voor een bankrekening heb je een vast adres nodig, voor een vast adres een bankrekening. Op mijn contract zal nog mijn huidige adres staan aangezien het morgen wordt opgesteld en ik vanaf volgende maand aan de slag ga. Great. :{
Idd kruip eens achter je computer vandaan en ga gewoon langs. Als je het internet gaat lezen denk je dat niets mogelijk is. Veel bedrijven werken gewoon mee. En je hoeft ook niet perse via agency te huren als je je zorgen maakt om je creditscore. Als je gewoon kan aantonen dat je de huur makkelijk kan betalen is 't vaak al goed. Ze zijn hier niet allemaal zo 100% van de strakke regels zoals in NL.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_161163363
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 23:50 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd kruip eens achter je computer vandaan en ga gewoon langs. Als je het internet gaat lezen denk je dat niets mogelijk is. Veel bedrijven werken gewoon mee. En je hoeft ook niet perse via agency te huren als je je zorgen maakt om je creditscore. Als je gewoon kan aantonen dat je de huur makkelijk kan betalen is 't vaak al goed. Ze zijn hier niet allemaal zo 100% van de strakke regels zoals in NL.
Jep, ga ik doen. :Y

Thanks :D
pi_161163865
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 21:28 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Het staat bij elke advertentie van een agency :?
Heb nog nooit gehoord van iemand die door die check niet kon huren op zich. Mogelijk word je met die controle alleen geweigerd als je echt als wanbetaler bekend staat in plaats van iemand die nooit geld geleend heeft (omdat wtf waarom zou je geld lenen behalve als je een huis koopt?).
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_161164064
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 10:17 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heb nog nooit gehoord van iemand die door die check niet kon huren op zich. Mogelijk word je met die controle alleen geweigerd als je echt als wanbetaler bekend staat in plaats van iemand die nooit geld geleend heeft (omdat wtf waarom zou je geld lenen behalve als je een huis koopt?).
Oh okay, Nou dat is dan geen probleem. Okay, thanks. :D
Heb er zin in. O+
pi_161171824
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 23:50 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd kruip eens achter je computer vandaan en ga gewoon langs. Als je het internet gaat lezen denk je dat niets mogelijk is. Veel bedrijven werken gewoon mee. En je hoeft ook niet perse via agency te huren als je je zorgen maakt om je creditscore. Als je gewoon kan aantonen dat je de huur makkelijk kan betalen is 't vaak al goed. Ze zijn hier niet allemaal zo 100% van de strakke regels zoals in NL.
Dit dus :)
Ja doei.
  Moderator donderdag 7 april 2016 @ 07:54:29 #179
45833 crew  Fogel
pi_161246796
Een vraag uit TRV is hier wat beter op zijn plek. Heeft iemand info voor onze nieuwe user?

TRV / Huisvesting stage Londen

quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:02 schreef Goedonmorgon het volgende:
Goedonavondt,

Aan het kijken voor een huisvesting in Londen (waarschijnlijk. met zijn 2e) dat gepland staat voor December '16 tot April '17.

Zijn met een stageplaats bezig waar we zeer waarschijnlijk onze stage kunnen lopen (hartje Londen, 100mtr van St. Pauls Cathedral, 200 mtr van de Big Ben.)

Nog een lange tijd te gaan dus, maar ben benieuwd of mensen nog tips hebben (voornamelijk voor huisvesting).

Laat het maar Horen! :)
En het volgende was al geantwoord:
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef Copa het volgende:
Londen is vrij duur. Je zou op Google kunnen zoeken voor de goedkoopste prijzen, desnoods een gedeelde kamer zodat je niet alle kosten op je hoeft te nemen.

Toen ik een tijd in Parijs verbleef, voor 2 maanden, in 2012 boekte ik een hotel via booking.com, dus ik 'woonde' een tijd in een hotel wat opzich best leuk is en toch ook wel even wennen. Het is wel relatief goedkoop trouwens.

Maar nogmaals, Google eerst eens wat appartementen of iets dergelijks, vaak zat iets goedkoops te vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 7 april 2016 @ 20:17:52 #180
111528 Viajero
Who dares wins
pi_161262716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 07:54 schreef Fogel het volgende:
(hartje Londen, 100mtr van St. Pauls Cathedral, 200 mtr van de Big Ben.)
quote:
(hartje Londen, 100mtr van St. Pauls Cathedral, 200 mtr van de Big Ben.)
Ik werk op 100 meter van St Pauls, maar dan is het nog best een eindje naar de Big Ben...

Verder, kijk op spareroom, en ga er inderdaad vanuit dat het duur is hier.. veel succes! :)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_161265214
Ah, klasse! ja het was een beetje ruim genomen haha. in ieder geval niet ver van st. pauls cathedral ;)

bedankt voor de info!

quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

[..]

Ik werk op 100 meter van St Pauls, maar dan is het nog best een eindje naar de Big Ben...

Verder, kijk op spareroom, en ga er inderdaad vanuit dat het duur is hier.. veel succes! :)
pi_161601478
Even een vraag:
Voor het aanvragen van een NI number:
Moet ik dan dat nummer bellen wat online of the overheidswebsite staat of moet ik een afspraak maken met een job centre?

Wat voor een informatie moet ik bij de hand hebben? :)

Thanks. ^O^
pi_161601501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:20 schreef laforest het volgende:
Even een vraag:
Voor het aanvragen van een NI nummber:
Moet ik dan dat nummer bellen wat online of the overheidswebsite staat of moet ik een afspraak maken met een job centre?

Wat voor een informatie moet ik bij de hand hebben? :)

Thanks. ^O^
Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een job centre. Paspoort meenemen is voldoende geloof ik. (Maar ze geven aan wat je nodig hebt.)
pi_161601520
Ik heb dat nummer gebeld en op die manier maken ze dan een afspraak met je voor een job centre.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161601554
Okay, thanks. Vraag je dit nummer aan als je aankomt in het VK of nadat je een woning hebt gevonden? Ik probeer de volgorde in orde te krijgen, een lijstje van eerst dit, dan dit, etc.
pi_161601590
Kijk eens in de OP... ;)
Ja doei.
pi_161601629
:@ sowwie
NHS heb ik niet nodig. :N
Voor mijn nieuwe pay grade krijg ik private insurance van mijn werkgever als benefit.
pi_161601678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:26 schreef laforest het volgende:
:@ sowwie
NHS heb ik niet nodig. :N
Voor mijn nieuwe pay grade krijg ik private insurance van mijn werkgever als benefit.
Maar je bent alsnog verplicht om een NI nummer te hebben lijkt me. En dan moet je alsnog die stappen doorlopen. Je hebt er een adres voor nodig overigens, dus als je dat hebt kan je al zorgen dat je die afspraak in kan plannen voor je er bent. Zaten bij mij wel 3 weken tussen het bellen en de afspraak geloof ik.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161601688
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:29 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Maar je bent alsnog verplicht om een NI nummer te hebben lijkt me. En dan moet je alsnog die stappen doorlopen. Je hebt er een adres voor nodig overigens, dus als je dat hebt kan je al zorgen dat je die afspraak in kan plannen voor je er bent. Zaten bij mij wel 3 weken tussen het bellen en de afspraak geloof ik.
Ja, dat snap ik. NI moet je hebben. :Y
Hmm, ik ga de eerste week woningen bekijken en dan iets huren. Heb al contact met een agency voor viewings (tot die tijd woon ik bij mama :P jemig dat is lang geleden).
pi_161609842
Ik ga volgende maand in Londen wonen en werken. Je kunt blijkbaar pas een NI-nummer afspraak maken zodra je (telefonisch) kunt bevestigen dat je daadwerkelijk in de UK woont.

Wat betreft banken, ik lees hiervoor dat je een bewijs van adres nodig hebt, maar op de site van Lloyds staat dat een (EU) paspoort alles is wat je nodig hebt? Is het nog aan te raden welke specifieke bank je neemt of zal dat allemaal niet veel uitmaken als je alleen een lopende rekening hebt?
pi_161610158
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:29 schreef Yuhina het volgende:
Ik ga volgende maand in Londen wonen en werken. Je kunt blijkbaar pas een NI-nummer afspraak maken zodra je (telefonisch) kunt bevestigen dat je daadwerkelijk in de UK woont.

Ja, zoals ik hierboven zei kan dat zodra je een adres hebt dat je op kan geven. Eerder niet.
quote:
Wat betreft banken, ik lees hiervoor dat je een bewijs van adres nodig hebt, maar op de site van Lloyds staat dat een (EU) paspoort alles is wat je nodig hebt? Is het nog aan te raden welke specifieke bank je neemt of zal dat allemaal niet veel uitmaken als je alleen een lopende rekening hebt?
Alleen Lloyds heeft een rekeningvariant waarbij een woonadres niet nodig is voor zover ik weet. Is een erg basic rekening zonder credit, die je later kan upgraden.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161613831
Thanks! Het valt dus allemaal wel mee met de formaliteiten :) ben benieuwd!
pi_161618010
stel dat ik een woning lease en een 1 jarig contract teken en ik na bijvoorbeeld 6 maanden weer weg wil, valt er dan nog wat te regelen bij de makelaar of moet ik toch nog de resterende 6 maanden betalen?
pi_161618045
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 01:02 schreef rodallega het volgende:
stel dat ik een woning lease en een 1 jarig contract teken en ik na bijvoorbeeld 6 maanden weer weg wil, valt er dan nog wat te regelen bij de makelaar of moet ik toch nog de resterende 6 maanden betalen?
Dat lijkt me niet echt een UK vraag, maar meer iets in zijn algemeen voor WGR ofzo..Mij als leek lijkt het logisch dat ze je aan je contract houden.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_161620130
Ja ok maar als ik nou gewoon naar Nederland terug ga is dat een ander verhaal toch dan voor een Engelsman?... Voor hun heeft het invloed op hun credit...
pi_161620501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 14:26 schreef laforest het volgende:
:@ sowwie
NHS heb ik niet nodig. :N
Voor mijn nieuwe pay grade krijg ik private insurance van mijn werkgever als benefit.
Goed man. :P

Je komt er alleen gauw achter dat je een verwijzing van een GP nodig hebt voor private behandeling. En dat die private verzekering vaak meer werken als aanvulling op NHS. (Private weigert het een en ander te dekken.)

[ Bericht 5% gewijzigd door LintuxCx op 22-04-2016 10:05:21 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_161620637
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:18 schreef rodallega het volgende:
Ja ok maar als ik nou gewoon naar Nederland terug ga is dat een ander verhaal toch dan voor een Engelsman?... Voor hun heeft het invloed op hun credit...
Als jij een contract tekent en je verlaat vervolgens het land, dan betekent dat natuurlijk niet dat je je niet meer aan je contract hoeft te houden. Maar in gesprek met je makelaar kun je altijd en als je zelf een huurder zoekt voor die overige zes maanden maak je meer kans dat je iets kunt regelen natuurlijk.
  woensdag 27 april 2016 @ 09:49:18 #198
112251 314
gimme pie!
pi_161746006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:39 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Ja, zoals ik hierboven zei kan dat zodra je een adres hebt dat je op kan geven. Eerder niet.

[..]

Alleen Lloyds heeft een rekeningvariant waarbij een woonadres niet nodig is voor zover ik weet. Is een erg basic rekening zonder credit, die je later kan upgraden.
Mijn vriendin huurde ons huis de eerste 3 weken, tot ik hierheen verhuisd ben, daarna langs de agency gegaan om mijn naam ook op het contract te laten zetten. Dit ook gedaan voor gas/water/licht zodat ik in ieder geval een afschrift krijg waarop mijn naam staat (voor adresverificatie bij de bank bijvoorbeeld) en ingeschreven (om ook netjes de council tax te betalen).

Dat ging allemaal redelijk makkelijk, toen gebeld voor een afspraak voor een NI nummer, langs het job centre gegaan met m'n paspoort en was in 10 minuutjes geregeld. Toen langs de huisarts om in te laten schrijven, het vakje NHS open gelaten en gezegd dat ik nog geen NHS nummer had omdat ik hier pas woonde, heeft de GP toen geregeld en kreeg netjes een NHS nummer met de post.

De banken deden wel moeilijk, vooral omdat ik geen werk hier had en ze bijna allemaal een minimum bedrag per maand op de rekening binnen willen zien komen; overmaken vanuit NL was niet goed genoeg omdat ze "de verplichting hebben hun klanten tegen o.a. fraude te beschermen en niet kunnen achterhalen waar het geld vandaan kwam" ... Santander en HSBC gebeld, langs gegaan, eenmaal bij de bank toch niet mogelijk... wat een gedoe, toen naar Barclays waar m'n vriendin ook een rekening heeft, en met adresverificatie en paspoort redelijk simpel een rekening kunnen openen, ze vroegen wel naar inkomsten maar "ik ben op dit moment nog op zoek naar werk" was goed genoeg om toch een rekening te krijgen :)

Met een bankrekening ook m'n Three prepaid om laten zetten naar abonnement, scheelt weer een paar pond en je hebt in ieder geval een contract en een direct debit gestart.

Sollicitaties verlopen tot nu toe goed (fingers crossed!) en hoop toch snel aan de bak te gaan hier! Het heeft even geduurd, want gelukkig hoef ik financieel geen haast te maken en kan ik het me veroorloven te solliciteren binnen redelijke woon-werk afstand en op banen die me echt leuk lijken ipv de eerste de beste te accepteren of McDonalds/vakkenvullen om maar te werken

Al met al ^O^
pi_161746071
Mocht het toch moeizaam zijn dan kan ik werken bij M&S op zich wel aanraden, die gaan ook rond juni/juli weer recruiten voor kerst enzo. Geen vetpot, maar op zich wel een prima werkomgeving.

Morgen ofzo ga ik denk ik wat flapjacks brengen naar de junior doctors als ze nog aan het staken zijn.
Ja doei.
pi_161746602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
Mocht het toch moeizaam zijn dan kan ik werken bij M&S op zich wel aanraden, die gaan ook rond juni/juli weer recruiten voor kerst enzo. Geen vetpot, maar op zich wel een prima werkomgeving.

Morgen ofzo ga ik denk ik wat flapjacks brengen naar de junior doctors als ze nog aan het staken zijn.
Heb de simkaart besteld, nog bedankt voor de tip! Hoe gaat dat met opladen? Kan ik dat online doen?
pi_161746618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:25 schreef laforest het volgende:

[..]

Heb de simkaart besteld, nog bedankt voor de tip! Hoe gaat dat met opladen? Kan ik dat online doen?
Yup, gaat via de website, dan zet je d'r goodiebags op :Y
Er is ook een app waarmee dat vrij makkelijk gaat.
Ja doei.
pi_161746624
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:49 schreef 314 het volgende:

[..]

Mijn vriendin huurde ons huis de eerste 3 weken, tot ik hierheen verhuisd ben, daarna langs de agency gegaan om mijn naam ook op het contract te laten zetten. Dit ook gedaan voor gas/water/licht zodat ik in ieder geval een afschrift krijg waarop mijn naam staat (voor adresverificatie bij de bank bijvoorbeeld) en ingeschreven (om ook netjes de council tax te betalen).

Dat ging allemaal redelijk makkelijk, toen gebeld voor een afspraak voor een NI nummer, langs het job centre gegaan met m'n paspoort en was in 10 minuutjes geregeld. Toen langs de huisarts om in te laten schrijven, het vakje NHS open gelaten en gezegd dat ik nog geen NHS nummer had omdat ik hier pas woonde, heeft de GP toen geregeld en kreeg netjes een NHS nummer met de post.

De banken deden wel moeilijk, vooral omdat ik geen werk hier had en ze bijna allemaal een minimum bedrag per maand op de rekening binnen willen zien komen; overmaken vanuit NL was niet goed genoeg omdat ze "de verplichting hebben hun klanten tegen o.a. fraude te beschermen en niet kunnen achterhalen waar het geld vandaan kwam" ... Santander en HSBC gebeld, langs gegaan, eenmaal bij de bank toch niet mogelijk... wat een gedoe, toen naar Barclays waar m'n vriendin ook een rekening heeft, en met adresverificatie en paspoort redelijk simpel een rekening kunnen openen, ze vroegen wel naar inkomsten maar "ik ben op dit moment nog op zoek naar werk" was goed genoeg om toch een rekening te krijgen :)

Met een bankrekening ook m'n Three prepaid om laten zetten naar abonnement, scheelt weer een paar pond en je hebt in ieder geval een contract en een direct debit gestart.

Sollicitaties verlopen tot nu toe goed (fingers crossed!) en hoop toch snel aan de bak te gaan hier! Het heeft even geduurd, want gelukkig hoef ik financieel geen haast te maken en kan ik het me veroorloven te solliciteren binnen redelijke woon-werk afstand en op banen die me echt leuk lijken ipv de eerste de beste te accepteren of McDonalds/vakkenvullen om maar te werken

Al met al ^O^
Ah, thanks voor de tips. Ik denk dat ik Lloyds of Barclays neem. :Y
pi_161746637
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup, gaat via de website, dan zet je d'r goodiebags op :Y
Er is ook een app waarmee dat vrij makkelijk gaat.
Ah super. :D
Heb mijn eerste afspraak voor het bezichtigen van een flat, baan is al geregeld, mja, gaat goed. :Y
pi_161746668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:28 schreef laforest het volgende:

[..]

Ah super. :D
Heb mijn eerste afspraak voor het bezichtigen van een flat, baan is al geregeld, mja, gaat goed. :Y
Op het moment zit ik op £7.50 goodie bags, want er is zo ongeveer overal wel wifi :) daarmee kom je echt een heel eind al. Heb er ook altijd wat 'los' beltegoed op staan, waarmee ik soms, als ik geen trips maak ofzo, soms ook maanden geen goodiebag erop heb staan, aangezien ik thuis, op m'n werk en op de sportclub, om maar wat te noemen, op wifi zit. Dan is het goedkoper om voor 'buiten' gewoon wat beltegoed te gebruiken.
Ja doei.
pi_161746743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Op het moment zit ik op £7.50 goodie bags, want er is zo ongeveer overal wel wifi :) daarmee kom je echt een heel eind al. Heb er ook altijd wat 'los' beltegoed op staan, waarmee ik soms, als ik geen trips maak ofzo, soms ook maanden geen goodiebag erop heb staan, aangezien ik thuis, op m'n werk en op de sportclub, om maar wat te noemen, op wifi zit. Dan is het goedkoper om voor 'buiten' gewoon wat beltegoed te gebruiken.
Mja, internetten doe ik eerst bij mijn moeder thuis en ja, goed idee om op wifi van een ander te gaan. :P
In ieder geval weer een item minder op mijn verhuislijstje. O+
pi_161746759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, internetten doe ik eerst bij mijn moeder thuis en ja, goed idee om op wifi van een ander te gaan. :P
In ieder geval weer een item minder op mijn verhuislijstje. O+
Als je bijvoorbeeld straks BT tv/internet thuis hebt, dan heb je ook een FON password. Elk modem zendt ook een openbaar FON signaal uit, waardoor je bij wijze van spreken voor de deur van iemand's huis kunt gaan zitten internetten ;)
Ja doei.
pi_161746782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld straks BT tv/internet thuis hebt, dan heb je ook een FON password. Elk modem zendt ook een openbaar FON signaal uit, waardoor je bij wijze van spreken voor de deur van iemand's huis kunt gaan zitten internetten ;)
:D :D
Ik wil fibre optic internet, iets snels, niet voor downloaden in het algemeen, maar voor mijn studie en om in contact te blijven met mensen via skype enzo. :Y
pi_161746791
BT doet als je geluk hebt aan infinity, glasvezel inderdaad. Bij ons nog niet beschikbaar, want kutdorp :+ :') ;(

Maar we kunnen gewoon skypen hoor!
Ja doei.
pi_161746816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
BT doet als je geluk hebt aan infinity, glasvezel inderdaad. Bij ons nog niet beschikbaar, want kutdorp :+ :') ;(

Maar we kunnen gewoon skypen hoor!
Whehehe, kutdorp. :P
Kan niet wachten tot ik mijn auto daar koop en gesettled ben, want dan ga ik ook maar eens lekker door het VK rijden en dingen bekijken. O+
pi_162052587
Hier misschien nog iemand die hulp kan bieden?

KAA / Vakantiewerk buitenland

Bedankt!
pi_162084496
Wat betalen jullie eigenlijk voor een knipbeurt hier in de UK?

Mijn haar is nodig toe aan een afspraak met de schaar, maar de prijzen die ik kan vinden vind ik best hoog :{
pi_162084561
4 pond.

Gewoon naar een barbershop gaan.
Ja doei.
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:11:22 #214
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_162086258
Ik betaalde £10 (vriendendienst) of anders £12.50 bij de barber.. als dame is het wat duurder lijkt me :P
pi_162086276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:11 schreef MartijnUK het volgende:
Ik betaalde £10 (vriendendienst) of anders £12.50 bij de barber.. als dame is het wat duurder lijkt me :P
Ik ben een dame ;(

maar alles is hier up North natuurlijk gewoon veel fatsoenlijker qua prijzen. De kapsels zijn er ook naar natuurlijk, maargoed... :P 8-)
Ja doei.
pi_162086661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
4 pond.

Gewoon naar een barbershop gaan.
Ik vond de 9 pond hier in de buurt al goedkoop. :P
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:22:05 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_162088788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:25 schreef Hitomi het volgende:
Wat betalen jullie eigenlijk voor een knipbeurt hier in de UK?

Mijn haar is nodig toe aan een afspraak met de schaar, maar de prijzen die ik kan vinden vind ik best hoog :{
Het ligt er een beetje aan waar je woont. In London: ga naar een Turkse kapper. Ik (man) betaal meestal £10 inclusief tip, krijg er een kopje thee bij en sta binnen 30 minuten weer tevreden buiten.

Ik heb laatst de Engelse kapper tegenover mijn huis geprobeerd. £25, en na bijna een uur moest ik aangeven dat ik een afspraak had en echt snel weg moest. net op dat moment kwam er een klant binnen die een afspraak wilde maken voor een paar dagen later. Mijn kapster zei "ik ben zo terug" en ging vrolijk 10 minuten met die klant kletsen. Ik ben opgestaan, heb £25 in cash neergelegd en ben weggelopen.

Met 20 minuten lopen (heen en terug) naar de Turkse kapper ben ik sneller en goedkoper af. Snel, goed en vriendelijk, waar de Engelse kapster traag en arrogant was.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_162098059
Het is dus mogelijk om tegen normale tarieven fatsoenlijk geknipt te worden, maar je moet er gewoon even naar zoeken?

Ik woon net buiten Londen en de prijzen die ik hier (tot nu toe dan) kan vinden beginnen bij de £22 en dan wordt er volgens mij echt alleen geknipt.. terwijl ik in Nederland voor ¤ 15,00 het volledige pakket wassen/knippen/fohnen en afhankelijk van het kapsel ook wat wax/olie/whatever kreeg..
pi_162098825
Hrm, mijn buurtkapper kost me £20 geloof ik. Ben geen vrouw maar heb wel lang haar dus tsja. :')

Is wel gewoon snel, niks van het bovenstaande.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_162100943
Kan idd vanaf 6-8 pond in Hackney tot gewoon big spenden, 50 pond (man, knippen) naast me appartement (shoreditch), met gratis drank (proseco/cocktail/bier) en 1,5 uur lekker ontspannen.
pi_162111100
Ik betaal ook rond de £20 voor een hipster barbershop hier in Dalston.

Hoeveel van jullie hebben eigenlijk ervaring met het kopen van een appartement of huis hier in Engeland? Ik ben er nu mee bezig en begrijp niet waarom dit niet allemaal wat efficienter kan zijn. En ik heb helemaal geen zekerheden, totdat het geld wordt overgemaakt kan de verkoper gewoon weglopen van de deal.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:44:35 #222
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162112663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:39 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik betaal ook rond de £20 voor een hipster barbershop hier in Dalston.

Hoeveel van jullie hebben eigenlijk ervaring met het kopen van een appartement of huis hier in Engeland? Ik ben er nu mee bezig en begrijp niet waarom dit niet allemaal wat efficienter kan zijn. En ik heb helemaal geen zekerheden, totdat het geld wordt overgemaakt kan de verkoper gewoon weglopen van de deal.
Ja, wij hebben gekocht.

Zolang er geen contract is getekend, is niks zeker inderdaad. Na het tekenen van het contract kan het in principe nog mis gaan, maar dan staat er als het goed is een vergoeding tegenover.

In ons geval (kopen) was het contract op dezelfde dag als de overdracht, dus tot aan de daadwerekelijke dag was er geen absolute zekerheid.

En efficient gaat het allemaal ook niet. Bij ons duurde het ruim 3 maanden tussen het plaatsen van het bod en het ook daadwerkelijk zo ver was. En geen van beide partijen had nog een ander huis van gekocht/verkocht moest worden.

Het was op zich allemaal niet heel ingewikkeld, maar wel veel gedoe. Maar in principe vertelt je conveyancer je wel wat je allemaal moet doen/aanvragen/uitzoeken. De meeste dingen regelen zij.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_162114839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:44 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ja, wij hebben gekocht.

Zolang er geen contract is getekend, is niks zeker inderdaad. Na het tekenen van het contract kan het in principe nog mis gaan, maar dan staat er als het goed is een vergoeding tegenover.

In ons geval (kopen) was het contract op dezelfde dag als de overdracht, dus tot aan de daadwerekelijke dag was er geen absolute zekerheid.

En efficient gaat het allemaal ook niet. Bij ons duurde het ruim 3 maanden tussen het plaatsen van het bod en het ook daadwerkelijk zo ver was. En geen van beide partijen had nog een ander huis van gekocht/verkocht moest worden.

Het was op zich allemaal niet heel ingewikkeld, maar wel veel gedoe. Maar in principe vertelt je conveyancer je wel wat je allemaal moet doen/aanvragen/uitzoeken. De meeste dingen regelen zij.
Ik ben er nu mee bezig. Bod geaccepteerd, mortgage geregeld, ben bezig met de searches. De conveyancer heeft nog informatie nodig van 'de andere kant', het duurt allemaal gewoon zo ontzettend lang. En dit is zonder 'ketting', ik koop voor de eerste keer, hij verkoopt maar woont al ergens anders.

Ik ben aan het proberen in te schatten wanneer ik mijn huur opzeg. Ik moet dat twee maanden vantevoren doen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:30:47 #224
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162115637
Precies om die reden hebben wij pas onze huur opgezegd toen we de sleutels hadden. En dan hadden we ook nog wat tijd om te klussen voor we er ook daadwerekelijk in woonden.

Ligt er wellicht ook wel aan hoe hoog je huur is of je 'm al eerder wil opzeggen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_162121508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:30 schreef Wolve000 het volgende:
Precies om die reden hebben wij pas onze huur opgezegd toen we de sleutels hadden. En dan hadden we ook nog wat tijd om te klussen voor we er ook daadwerekelijk in woonden.

Ligt er wellicht ook wel aan hoe hoog je huur is of je 'm al eerder wil opzeggen.
Ja, inderdaad. Als ik eenmaal een datum voor de 'exchange' heb denk ik dat hem opzeg met een week of drie speling. Nouja, als het mis gaat dan kan ik altijd nog bij een vriend op de bank slapen voor een paar dagen en al m'n spullen in storage zetten ofzo.

Bedankt in ieder geval. Is dit proces in Nederland hetzelfde zo'n beetje?
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:51:26 #226
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162125030
Geen idee, volgens mij is het wel makkelijker in Nederland. Maar daar heb ik nog nooit een huis gekocht. 't Is hier in (Noord) Engeland dan ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_162129142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:51 schreef Wolve000 het volgende:
Geen idee, volgens mij is het wel makkelijker in Nederland. Maar daar heb ik nog nooit een huis gekocht. 't Is hier in (Noord) Engeland dan ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland.
Dus toch! :) Hier in Londen "niet echt". Maar het is wel zo heerlijk om je eigen hypotheek te betalen ipv die van een uitzuigende huisbaas (die denkt dat het huurinkomen alleen voor hypotheek en bier is).

In mijn geval zat er ook wel een maand of twee tussen het geaccepteerde bod en "exchange of contracts", daarna nog weer vier maanden voor we erin konden. (Er zaten nog huurders in plus onze huurtermijn was toch ook nog niet voorbij - ellende met maar op één moment per jaar op kunnen zeggen :r)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_162137334
Ik had binnen 30 minuten een bankrekening O+
pi_162137522
Zie.
Ja doei.
pi_162157455
Auto heb ik ook. Morgen een huis viewen. :Y
pi_162184738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
Zie.
Nou dat was easy. Heb al een eigen apartment en Maandag even voor council tax aanmelden. Alles binnen een halve week geregeld. :o
pi_163027340
Settle-periode is voorbij. Nu wil ik wat zien en doen. Iemand tips?
pi_163028150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:41 schreef laforest het volgende:
Settle-periode is voorbij. Nu wil ik wat zien en doen. Iemand tips?
Zoek een random stad op de kaart en ga gewoon ontdekken. Je kunt wel alle toeristische trekpleisters afwerken, maar die kun je ook googlen. ;)
Mon 'en!
pi_163077717
Godsamme. Wat zal ik blij zijn als die Brexit campagne voorbij is zeg. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163080676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:22 schreef LintuxCx het volgende:
Godsamme. Wat zal ik blij zijn als die Brexit campagne voorbij is zeg. :r
I know, right? Ik zit al weken met een bozige Schot op mijn bank. Gefrustreerd omdat hij vanuit hier (Nederland) te weinig invloed heeft.
Mon 'en!
pi_163080795
Gezellig MPs neerschieten -O-
Ja doei.
pi_163103399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Gezellig MPs neerschieten -O-
Ja, daar ben ik echt gebroken. Alsof dat gewank met bootjes niet gênant genoeg was. Fucking brexoristen. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163257491
Spannend nachtje!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163257800
Wat een drama. Indyref #2. :'(
Mon 'en!
pi_163257837
;(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_163257883
F-ing hell. Ik denk dat Schotse verloofde en ik binnen twee jaar zullen moeten trouwen.. en dat het een stúk moeilijker gaat worden om in mijn (én zijn) oude 'home country' op bezoek te gaan. ;(
Mon 'en!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:18:54 #242
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163259248
Als ik nog in de UK woonde was ik zeer snel vertrokken. Ben in ieder geval blij dat ik bijna al mijn geld uit de UK heb gehaald
pi_163259382
;(
Ja doei.
pi_163259602
F-U-C-K. Onvoorstelbaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 05:11 schreef bloempjuh het volgende:
F-ing hell. Ik denk dat Schotse verloofde en ik binnen twee jaar zullen moeten trouwen.. en dat het een stúk moeilijker gaat worden om in mijn (én zijn) oude 'home country' op bezoek te gaan. ;(
Nog even wachten, Schotland wil bij de EU blijven. Straks blijft er alleen nog een zielig hoopje Engeland over: http://www.telegraph.co.u(...)the-eu-and-sinn-fei/

Misschien Londen ook toch maar eens afsplitsen (ook zo goed als in alle boroughs >70% voor remain). Kom maar hier, motorbloempje. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:41:53 #245
47102 Elvi
miemkwien
pi_163259614
Wat zijn de gevolgen voor jullie?
pi_163259621
Nowai.
Ja doei.
pi_163259627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Elvi het volgende:
Wat zijn de gevolgen voor jullie?
we moeten straks op de boot.
Ja doei.
pi_163259989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Elvi het volgende:
Wat zijn de gevolgen voor jullie?
Prijs van mijn huis in EUR/USD is ws gekelderd. En meer van dat soort dingen.

Maar eens kijken of mijn werkgever nog andere leuke kantoren heeft. Engeland boeit me geen flikker, ik zit hier voor mijn werk..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163260078
Wat een bende. :X
pi_163260298
Jammer dat die proleten uit de provincie het moeten vergallen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163260473
Ik merk wel dat ik grotendeels met 'de juiste' mensen omga hier. Met een overgroot deel aan leave in Barnsley is mijn vriendengroep vooral teleurgesteld en boos ;(
Ja doei.
pi_163261154
Mijn FB is ook ontploft vanochtend. Ik heb maar 1 'Leave'-vriend (gek genoeg een Amerikaan die in London woont en werkt), verder is iedereen verdrietig en boos.
Mon 'en!
pi_163261281
Met wat voor mensen gaan jullie om joh. :+
In een groot deel van mijn vriendengroep is het echt niets anders dan leave stemmers.

De meer welgestelde vriendengroep van mijn verloofde zijn echter wel allemaal not amused to say the least.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163261546
Gelijkgestemden, blijkbaar.
Ja doei.
pi_163262107
Het worden in ieder geval turbulente tijden.
Benieuwd wat ze gaan doen met EU-Citizens.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163262114
Niet zoveel.
Ja doei.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:57:42 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163262605
hier is het vooral remain, enkele hoeft opgerot met de buitenlanders. En als je ze zegt joh ik Ben ook buitenlander dan is het "ja maar jij telt niet..." #facepalm
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_163262791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:57 schreef _evenstar_ het volgende:
hier is het vooral remain, enkele hoeft opgerot met de buitenlanders. En als je ze zegt joh ik Ben ook buitenlander dan is het "ja maar jij telt niet..." #facepalm
Yup, hier ook :')

Krijg net een smsje van een vriend "I'll send you the timetables of the Hull - Rotterdam Ferry in a bit" :')
Ja doei.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:49 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163262903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup, hier ook :')

Krijg net een smsje van een vriend "I'll send you the timetables of the Hull - Rotterdam Ferry in a bit" :')
Och ik maak er wel grapjes ook om en kan serieus lachen om sommige photo edits.

maar het blijft triest.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_163262935
Vermoedelijk zal er voor jullie niet veel veranderen, er werken zovelen van buiten de EU overal. Maar toch sterkte met de onzekerheid.
pi_163262983
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:57 schreef _evenstar_ het volgende:
hier is het vooral remain, enkele hoeft opgerot met de buitenlanders. En als je ze zegt joh ik Ben ook buitenlander dan is het "ja maar jij telt niet..." #facepalm
Wat ik hier uit de Poolse community meekrijg is dat er veel nu aan het kijken zijn om een paspoort te hamsteren als ze er al langer dan 5(?) jaar wonen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163263605
Residency card lost alles op 8-)
Ja doei.
pi_163263681
Ik schrok vannacht wakker omdat mijn vriend iets als fucking idiots riep, dus ik vrees dat hij het nieuws aan het lezen was :') Dus....hebben we straks een verblijfsvergunning voor hem nodig? :D (hij is Brit, woont in Nederland)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163263715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:57 schreef _evenstar_ het volgende:
hier is het vooral remain, enkele hoeft opgerot met de buitenlanders. En als je ze zegt joh ik Ben ook buitenlander dan is het "ja maar jij telt niet..." #facepalm
Maar jullie 'pikken' toch ook banen in van Britten :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163263722
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
Residency card lost alles op 8-)
Is dat deze: https://www.gov.uk/eea-registration-certificate

of deze: https://www.gov.uk/apply-for-a-uk-residence-card/overview ? Deze zegt dat het alleen is voor buiten de EEA of voor familieleden.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:42:31 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163263741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
Residency card lost alles op 8-)
ik moet nog 1 jaar om de 5 jaar te halen...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:43:35 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163263771
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar jullie 'pikken' toch ook banen in van Britten :7
Ja maar nee zo werkt dat niet volgens hen 😂
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_163263794
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:42 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik moet nog 1 jaar om de 5 jaar te halen...
Ik nog 5 dagen :')
Ja doei.
pi_163263822
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:43 schreef _evenstar_ het volgende:

Ja maar nee zo werkt dat niet volgens hen 😂
Eigenlijk is het heel racistisch hè ;) "Alle buitenlanders oprotten!" behalve die leuke blanke, christelijke/atheistische collega die zo goed Engels spreekt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163263834
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

Ik nog 5 dagen :')
Dat ga je halen *) Engeland is vast nog wel een weekje officieel lid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:48:28 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163263896
Moest wel lachen, mijn auto verzekering loopt bijna af dus moest ff regelen. Dus bel met zo een gast. Hele lijst even na lopen hij komt voorbij waar je aan mket geven of je uk born of niet bent.
Ik zeg datum en hij Echt what the fuck jij wil zeggen dat je njet van hier bent.

Daarna zei hij sorry vast voor mijn mee Britons die exit stemmen. 😂
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:49:12 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163263918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik nog 5 dagen :')
Ja jij ging iets meer dan jaar voor mij! jij zit wel safe !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:49:57 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_163263941
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk is het heel racistisch hè ;) "Alle buitenlanders oprotten!" behalve die leuke blanke, christelijke/atheistische collega die zo goed Engels spreekt
Ja maar als je dat zegt zeggen ze nee Ben ik niet...
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_163263991
I'm not racist, but...

Al zou dat eigenlijk "I'm not a xenophobe, but.." moeten zijn.
Ja doei.
pi_163266557
Mja, ik weet het niet. Ik ken 1 Leave stemmer. Maargoed, Londen is goed opgeleid en stemde natuurlijk remain. Ik werk in een kantoor met collega's van over de hele wereld.

Ons bedrijf is technisch Amerikaans, en we hebben nog kantoren binnen de EU. Mijn huisprijs zal misschien zakken op de korte termijn, maar ik heb gelukkig een three year fix op mijn hypotheek die ik heb net heb afgesloten, dus interest rates hebben geen onmiddelijk effect op mij.

Ik woon hier al bijna 10 jaar, zal ik toch maar best even citizenship aanvragen?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:49:26 #276
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_163269326
Het probleem van citizenship aanvrgen is dat je je Nederlandse nationaliteit moet opgeven. En dat is dan ook wel weer jammer.

Maar voor mensen die hier al (langer) zijn, zal het sowieso wel goed komen. En als de UK nog enigszins in handelsverdragen mee zal willen doen, zullen ze hun grenzen alsnog open moeten gooien (zie Noorwegen). Dus de kans is groot dat er in de praktijk minder verandert dan dat alle "weg met de buitenlanders"-stemmers zouden hopen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_163273411
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:49 schreef Wolve000 het volgende:
Het probleem van citizenship aanvrgen is dat je je Nederlandse nationaliteit moet opgeven. En dat is dan ook wel weer jammer.
Mij is verteld dat dat niet meer hoeft zodra UK geen EU-land is, is dat niet zo?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:23 schreef Insomnia_ het volgende:
Jammer dat die proleten uit de provincie het moeten vergallen.
En de proleten uit het verleden ook. Lekker de jeugd natrappen à la MAX50 of hoe heten ze?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163274074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Mij is verteld dat dat niet meer hoeft zodra UK geen EU-land is, is dat niet zo?

[..]

En de proleten uit het verleden ook. Lekker de jeugd natrappen à la MAX50 of hoe heten ze?
heeft er niets mee te maken. Nederland accepteert geen Dual citizenship meer
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_163274302
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:11 schreef Tim86 het volgende:

[..]

heeft er niets mee te maken. Nederland accepteert geen Dual citizenship meer
Dat.
Ja doei.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 20:30:24 #281
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_163274540
De enige uitzondering is als het onvrijwillig is. Bijvoorbeeld mensen die gewoon als Nederlander geboren zijn, maar vanwege een ouder ook de Turkse (of vergelijkbaar) nationaliteit krijgen. Van de Turkse nationaliteit kan je geen afstand doen, maar je hoeft dan niet ineens actief afstand te doen van het Nederlanderschap.

Maar als je vrijwillig een andere nationaliteit aangaat, dan vervalt automatisch de Nederlandse.

Relevante situatie: http://www.volkskrant.nl/(...)oblematisch~a362258/
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_163276938
Nou, dat wordt nationaliteiten opzeggen jongens ^O^
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163277085
:{
Gelukkig kom ik wel in aanmerking voor een visa als de eisen gelijk zijn als voor niet-Europeanen in het punten-systeem. :)
Voor de rest wel erg Trieste dag.
pi_163277102
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
Residency card lost alles op 8-)
Of gewoon aan de eisen van een work permit voldoen. 8-)
pi_163277131
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:14 schreef laforest het volgende:

[..]

Of gewoon aan de eisen van een work permit voldoen. 8-)
Zonder de EU alle buitenlanders oprotte!!!!

Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163277149
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:15 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Zonder de EU alle buitenlanders oprotte!!!!

[ afbeelding ]
Nee hoor. Heb al even het puntensysteem bekeken en ik kom op 80 punten uit en je hebt maar 70 nodig. :Y
pi_163302847
Oh fuck, moet ik voortaan met paspoort gaan reizen ipv ID-kaart? :r

Hopen van niet, hij is op zich in .ch en .no ook geldig geloof ik..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163303196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Nee hoor. Heb al even het puntensysteem bekeken en ik kom op 80 punten uit en je hebt maar 70 nodig. :Y
Waar heb je die gevonden? :)
pi_163304792
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Waar heb je die gevonden? :)
http://www.workpermit.com/uk/tier-2-visa-general-points-test.htm Kun je zelf tellen. :)
pi_163307376
quote:
Dankjewel! :)
  zondag 26 juni 2016 @ 14:11:58 #291
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_163310252
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 15:49 schreef Wolve000 het volgende:

Maar voor mensen die hier al (langer) zijn, zal het sowieso wel goed komen. En als de UK nog enigszins in handelsverdragen mee zal willen doen, zullen ze hun grenzen alsnog open moeten gooien (zie Noorwegen). Dus de kans is groot dat er in de praktijk minder verandert dan dat alle "weg met de buitenlanders"-stemmers zouden hopen.
Inderdaad. Zal alleen maar toe nemen denk ik. Mensen komen nu misschien snel nog even nu het nog kan.

En lijkt me sterk dat het zover komt dat het hotel waar ik werk straks 95% van het personeelsbestand moet ontslaan.
pi_163310986
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 14:11 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Inderdaad. Zal alleen maar toe nemen denk ik. Mensen komen nu misschien snel nog even nu het nog kan.

En lijkt me sterk dat het zover komt dat het hotel waar ik werk straks 95% van het personeelsbestand moet ontslaan.
Een hotel in het dorp waar ik woonde in Schotland heeft een paar uur na de Brexit-resultaten ALLE buitenlandse personeelsleden ontslagen. Het is bijna juli, hoogseizoen. Stelletje eikels. :(

Natuurlijk kán dit niet zomaar, maar geen van deze mensen is nog welkom op de werkvloer, hebben ze per brief te horen gekregen.

*Uit betrouwbare bron.
Mon 'en!
  maandag 27 juni 2016 @ 01:53:02 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_163331211
Ik ken maar 1 leave stemmer.

Ik heb hier een hele nare nasmaak aan en ik ga dan ook mijn opties overwegen. Terug naar Nederland of Belgie, of misschien toch nieuw avontuur in Duitsland. Er zijn genoeg landen in Europa waar mijn bijdrage en die van mijn mede-immigranten nog wel gewaardeerd wordt.
Resistance is futile.
pi_163331390
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:53 schreef Seven. het volgende:
Ik ken maar 1 leave stemmer.

Ik heb hier een hele nare nasmaak aan en ik ga dan ook mijn opties overwegen. Terug naar Nederland of Belgie, of misschien toch nieuw avontuur in Duitsland. Er zijn genoeg landen in Europa waar mijn bijdrage en die van mijn mede-immigranten nog wel gewaardeerd wordt.
Genoeg landen waar ze migranten waarderen? :D

Als ze blank en niet oost-europees zijn misschien.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163333014
Da's wel heel dramatisch.
Ja doei.
pi_163334011
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 01:53 schreef Seven. het volgende:
Ik ken maar 1 leave stemmer.

Ik heb hier een hele nare nasmaak aan en ik ga dan ook mijn opties overwegen. Terug naar Nederland of Belgie, of misschien toch nieuw avontuur in Duitsland. Er zijn genoeg landen in Europa waar mijn bijdrage en die van mijn mede-immigranten nog wel gewaardeerd wordt.
Yep, zelfde hier. Waarom nog langer belasting betalen in een land wat meent onze bijdrage niet nodig te hebben? Laat ze maar eens zien hoe goed alles gaat met een stuk minder EU-immigranten, ik vermoed dat het maar zo eens tegen zou kunnen vallen.

Duitsland lijkt wel een land met een stuk minder last van populisme. Maar daar begint het wel haast een uitzondering in te worden. :N
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163334708
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:18 schreef motorbloempje het volgende:
Da's wel heel dramatisch.
Eens, vooral als west-europese (vermoedelijk) hoogopgeleide migrant.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163334768
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:40 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Eens, vooral als west-europese (vermoedelijk) hoogopgeleide migrant.
Ik ben niet echt geïnteresseerd in hun uitzonderingen. Of je krijgt EU-immiganten of je krijgt ze niet. Iedereen zou wel "alleen de hoogopgeleiden" willen hebben maar zo werkt het niet. En dat hoeft ook niet, want de balans lag al zo dat de immigranten meer geld inbrachten dan dat ze kosten.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_163334814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:44 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik ben niet echt geïnteresseerd in hun uitzonderingen. Of je krijgt EU-immiganten of je krijgt ze niet. Iedereen zou wel "alleen de hoogopgeleiden" willen hebben maar zo werkt het niet. En dat hoeft ook niet, want de balans lag al zo dat de immigranten meer geld inbrachten dan dat ze kosten.
Ik zou me er niet zo druk over kunnen maken als je ergens met plezier woont, daarbij betwijfel ik zeer ernstig of het afgelopen is met vrije EU-migrantie.

En daarbij weet ik oprecht niet naar welk land je zou moeten gaan waar minder "populisme" is.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163335119
Ik woon in een stad waar 70% Leave heeft gestemd. Ik heb genoeg mensen zien zeggen dat ze Leave stemmen vanwege die kutmigranten. De mensen met wie ik omga behoren niet tot die groep, zowel niet waar ik woon als waar ik werk, en dat is in academia, waar het overgrote deel voor Remain stemde. Natuurlijk vind ik het ergens wel ergerlijk dat zoveel mensen roepen dat ze Leave stemmen om deze redenen, en ik denk tijdens het groeten van mensen op straat hier wel eens ' nou, als ze eens zouden weten...', maar verder woon ik hier met plezier, ik doe mijn ding, en geniet van wat het land te bieden heeft buiten de mensen om, en dat is prachtige natuur, bijvoorbeeld, en een mooie cultuur en geschiedenis. Fuck hen die zo kortzichtig zijn, ik laat me er niet door wegjagen.
Ja doei.
pi_163335226
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 10:44 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ik ben niet echt geïnteresseerd in hun uitzonderingen. Of je krijgt EU-immiganten of je krijgt ze niet. Iedereen zou wel "alleen de hoogopgeleiden" willen hebben maar zo werkt het niet. En dat hoeft ook niet, want de balans lag al zo dat de immigranten meer geld inbrachten dan dat ze kosten.
Tsja, voor de rest van de wereld werkt het natuurlijk wel zo, zowel als je de UK in wilt, als wanneer je in een ander land wil wonen. Ik pak het hele gebeuren niet zo persoonlijk op, aangezien hoe lullig het ook klinkt, de lease-stemmers die wegens buitenlanders die keuze hebben gemaakt daarmee niet op Nederlanders doelen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik woon in een stad waar 70% Leave heeft gestemd. Ik heb genoeg mensen zien zeggen dat ze Leave stemmen vanwege die kutmigranten. De mensen met wie ik omga behoren niet tot die groep, zowel niet waar ik woon als waar ik werk, en dat is in academia, waar het overgrote deel voor Remain stemde. Natuurlijk vind ik het ergens wel ergerlijk dat zoveel mensen roepen dat ze Leave stemmen om deze redenen, en ik denk tijdens het groeten van mensen op straat hier wel eens ' nou, als ze eens zouden weten...', maar verder woon ik hier met plezier, ik doe mijn ding, en geniet van wat het land te bieden heeft buiten de mensen om, en dat is prachtige natuur, bijvoorbeeld, en een mooie cultuur en geschiedenis. Fuck hen die zo kortzichtig zijn, ik laat me er niet door wegjagen.
En dit. (Al heeft mijn stad niet tegen gestemd.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')