Op het moment zit ik op £7.50 goodie bags, want er is zo ongeveer overal wel wifiquote:Op woensdag 27 april 2016 10:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Ah super.
Heb mijn eerste afspraak voor het bezichtigen van een flat, baan is al geregeld, mja, gaat goed.
Mja, internetten doe ik eerst bij mijn moeder thuis en ja, goed idee om op wifi van een ander te gaan.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Op het moment zit ik op £7.50 goodie bags, want er is zo ongeveer overal wel wifidaarmee kom je echt een heel eind al. Heb er ook altijd wat 'los' beltegoed op staan, waarmee ik soms, als ik geen trips maak ofzo, soms ook maanden geen goodiebag erop heb staan, aangezien ik thuis, op m'n werk en op de sportclub, om maar wat te noemen, op wifi zit. Dan is het goedkoper om voor 'buiten' gewoon wat beltegoed te gebruiken.
Als je bijvoorbeeld straks BT tv/internet thuis hebt, dan heb je ook een FON password. Elk modem zendt ook een openbaar FON signaal uit, waardoor je bij wijze van spreken voor de deur van iemand's huis kunt gaan zitten internettenquote:Op woensdag 27 april 2016 10:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Mja, internetten doe ik eerst bij mijn moeder thuis en ja, goed idee om op wifi van een ander te gaan.
In ieder geval weer een item minder op mijn verhuislijstje.
quote:Op woensdag 27 april 2016 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld straks BT tv/internet thuis hebt, dan heb je ook een FON password. Elk modem zendt ook een openbaar FON signaal uit, waardoor je bij wijze van spreken voor de deur van iemand's huis kunt gaan zitten internetten
Whehehe, kutdorp.quote:Op woensdag 27 april 2016 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
BT doet als je geluk hebt aan infinity, glasvezel inderdaad. Bij ons nog niet beschikbaar, want kutdorp![]()
![]()
![]()
Maar we kunnen gewoon skypen hoor!
Ik ben een damequote:Op woensdag 11 mei 2016 11:11 schreef MartijnUK het volgende:
Ik betaalde £10 (vriendendienst) of anders £12.50 bij de barber.. als dame is het wat duurder lijkt me
Ik vond de 9 pond hier in de buurt al goedkoop.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
4 pond.
Gewoon naar een barbershop gaan.
Het ligt er een beetje aan waar je woont. In London: ga naar een Turkse kapper. Ik (man) betaal meestal £10 inclusief tip, krijg er een kopje thee bij en sta binnen 30 minuten weer tevreden buiten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:25 schreef Hitomi het volgende:
Wat betalen jullie eigenlijk voor een knipbeurt hier in de UK?
Mijn haar is nodig toe aan een afspraak met de schaar, maar de prijzen die ik kan vinden vind ik best hoog
Ja, wij hebben gekocht.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:39 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik betaal ook rond de £20 voor een hipster barbershop hier in Dalston.
Hoeveel van jullie hebben eigenlijk ervaring met het kopen van een appartement of huis hier in Engeland? Ik ben er nu mee bezig en begrijp niet waarom dit niet allemaal wat efficienter kan zijn. En ik heb helemaal geen zekerheden, totdat het geld wordt overgemaakt kan de verkoper gewoon weglopen van de deal.
Ik ben er nu mee bezig. Bod geaccepteerd, mortgage geregeld, ben bezig met de searches. De conveyancer heeft nog informatie nodig van 'de andere kant', het duurt allemaal gewoon zo ontzettend lang. En dit is zonder 'ketting', ik koop voor de eerste keer, hij verkoopt maar woont al ergens anders.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:44 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ja, wij hebben gekocht.
Zolang er geen contract is getekend, is niks zeker inderdaad. Na het tekenen van het contract kan het in principe nog mis gaan, maar dan staat er als het goed is een vergoeding tegenover.
In ons geval (kopen) was het contract op dezelfde dag als de overdracht, dus tot aan de daadwerekelijke dag was er geen absolute zekerheid.
En efficient gaat het allemaal ook niet. Bij ons duurde het ruim 3 maanden tussen het plaatsen van het bod en het ook daadwerkelijk zo ver was. En geen van beide partijen had nog een ander huis van gekocht/verkocht moest worden.
Het was op zich allemaal niet heel ingewikkeld, maar wel veel gedoe. Maar in principe vertelt je conveyancer je wel wat je allemaal moet doen/aanvragen/uitzoeken. De meeste dingen regelen zij.
Ja, inderdaad. Als ik eenmaal een datum voor de 'exchange' heb denk ik dat hem opzeg met een week of drie speling. Nouja, als het mis gaat dan kan ik altijd nog bij een vriend op de bank slapen voor een paar dagen en al m'n spullen in storage zetten ofzo.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:30 schreef Wolve000 het volgende:
Precies om die reden hebben wij pas onze huur opgezegd toen we de sleutels hadden. En dan hadden we ook nog wat tijd om te klussen voor we er ook daadwerekelijk in woonden.
Ligt er wellicht ook wel aan hoe hoog je huur is of je 'm al eerder wil opzeggen.
Dus toch!quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:51 schreef Wolve000 het volgende:
Geen idee, volgens mij is het wel makkelijker in Nederland. Maar daar heb ik nog nooit een huis gekocht. 't Is hier in (Noord) Engeland dan ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland.
Nou dat was easy. Heb al een eigen apartment en Maandag even voor council tax aanmelden. Alles binnen een halve week geregeld.quote:
Zoek een random stad op de kaart en ga gewoon ontdekken. Je kunt wel alle toeristische trekpleisters afwerken, maar die kun je ook googlen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 10:41 schreef laforest het volgende:
Settle-periode is voorbij. Nu wil ik wat zien en doen. Iemand tips?
I know, right? Ik zit al weken met een bozige Schot op mijn bank. Gefrustreerd omdat hij vanuit hier (Nederland) te weinig invloed heeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 01:22 schreef LintuxCx het volgende:
Godsamme. Wat zal ik blij zijn als die Brexit campagne voorbij is zeg.
Ja, daar ben ik echt gebroken. Alsof dat gewank met bootjes niet gênant genoeg was. Fucking brexoristen.quote:
Nog even wachten, Schotland wil bij de EU blijven. Straks blijft er alleen nog een zielig hoopje Engeland over: http://www.telegraph.co.u(...)the-eu-and-sinn-fei/quote:Op vrijdag 24 juni 2016 05:11 schreef bloempjuh het volgende:
F-ing hell. Ik denk dat Schotse verloofde en ik binnen twee jaar zullen moeten trouwen.. en dat het een stúk moeilijker gaat worden om in mijn (én zijn) oude 'home country' op bezoek te gaan.
Prijs van mijn huis in EUR/USD is ws gekelderd. En meer van dat soort dingen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |