abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161746668
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:28 schreef laforest het volgende:

[..]

Ah super. :D
Heb mijn eerste afspraak voor het bezichtigen van een flat, baan is al geregeld, mja, gaat goed. :Y
Op het moment zit ik op £7.50 goodie bags, want er is zo ongeveer overal wel wifi :) daarmee kom je echt een heel eind al. Heb er ook altijd wat 'los' beltegoed op staan, waarmee ik soms, als ik geen trips maak ofzo, soms ook maanden geen goodiebag erop heb staan, aangezien ik thuis, op m'n werk en op de sportclub, om maar wat te noemen, op wifi zit. Dan is het goedkoper om voor 'buiten' gewoon wat beltegoed te gebruiken.
Ja doei.
pi_161746743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:31 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Op het moment zit ik op £7.50 goodie bags, want er is zo ongeveer overal wel wifi :) daarmee kom je echt een heel eind al. Heb er ook altijd wat 'los' beltegoed op staan, waarmee ik soms, als ik geen trips maak ofzo, soms ook maanden geen goodiebag erop heb staan, aangezien ik thuis, op m'n werk en op de sportclub, om maar wat te noemen, op wifi zit. Dan is het goedkoper om voor 'buiten' gewoon wat beltegoed te gebruiken.
Mja, internetten doe ik eerst bij mijn moeder thuis en ja, goed idee om op wifi van een ander te gaan. :P
In ieder geval weer een item minder op mijn verhuislijstje. O+
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_161746759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, internetten doe ik eerst bij mijn moeder thuis en ja, goed idee om op wifi van een ander te gaan. :P
In ieder geval weer een item minder op mijn verhuislijstje. O+
Als je bijvoorbeeld straks BT tv/internet thuis hebt, dan heb je ook een FON password. Elk modem zendt ook een openbaar FON signaal uit, waardoor je bij wijze van spreken voor de deur van iemand's huis kunt gaan zitten internetten ;)
Ja doei.
pi_161746782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld straks BT tv/internet thuis hebt, dan heb je ook een FON password. Elk modem zendt ook een openbaar FON signaal uit, waardoor je bij wijze van spreken voor de deur van iemand's huis kunt gaan zitten internetten ;)
:D :D
Ik wil fibre optic internet, iets snels, niet voor downloaden in het algemeen, maar voor mijn studie en om in contact te blijven met mensen via skype enzo. :Y
pi_161746791
BT doet als je geluk hebt aan infinity, glasvezel inderdaad. Bij ons nog niet beschikbaar, want kutdorp :+ :') ;(

Maar we kunnen gewoon skypen hoor!
Ja doei.
pi_161746816
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
BT doet als je geluk hebt aan infinity, glasvezel inderdaad. Bij ons nog niet beschikbaar, want kutdorp :+ :') ;(

Maar we kunnen gewoon skypen hoor!
Whehehe, kutdorp. :P
Kan niet wachten tot ik mijn auto daar koop en gesettled ben, want dan ga ik ook maar eens lekker door het VK rijden en dingen bekijken. O+
pi_162052587
Hier misschien nog iemand die hulp kan bieden?

KAA / Vakantiewerk buitenland

Bedankt!
pi_162084496
Wat betalen jullie eigenlijk voor een knipbeurt hier in de UK?

Mijn haar is nodig toe aan een afspraak met de schaar, maar de prijzen die ik kan vinden vind ik best hoog :{
pi_162084561
4 pond.

Gewoon naar een barbershop gaan.
Ja doei.
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:11:22 #214
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_162086258
Ik betaalde £10 (vriendendienst) of anders £12.50 bij de barber.. als dame is het wat duurder lijkt me :P
pi_162086276
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:11 schreef MartijnUK het volgende:
Ik betaalde £10 (vriendendienst) of anders £12.50 bij de barber.. als dame is het wat duurder lijkt me :P
Ik ben een dame ;(

maar alles is hier up North natuurlijk gewoon veel fatsoenlijker qua prijzen. De kapsels zijn er ook naar natuurlijk, maargoed... :P 8-)
Ja doei.
pi_162086661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:29 schreef motorbloempje het volgende:
4 pond.

Gewoon naar een barbershop gaan.
Ik vond de 9 pond hier in de buurt al goedkoop. :P
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:22:05 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_162088788
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:25 schreef Hitomi het volgende:
Wat betalen jullie eigenlijk voor een knipbeurt hier in de UK?

Mijn haar is nodig toe aan een afspraak met de schaar, maar de prijzen die ik kan vinden vind ik best hoog :{
Het ligt er een beetje aan waar je woont. In London: ga naar een Turkse kapper. Ik (man) betaal meestal £10 inclusief tip, krijg er een kopje thee bij en sta binnen 30 minuten weer tevreden buiten.

Ik heb laatst de Engelse kapper tegenover mijn huis geprobeerd. £25, en na bijna een uur moest ik aangeven dat ik een afspraak had en echt snel weg moest. net op dat moment kwam er een klant binnen die een afspraak wilde maken voor een paar dagen later. Mijn kapster zei "ik ben zo terug" en ging vrolijk 10 minuten met die klant kletsen. Ik ben opgestaan, heb £25 in cash neergelegd en ben weggelopen.

Met 20 minuten lopen (heen en terug) naar de Turkse kapper ben ik sneller en goedkoper af. Snel, goed en vriendelijk, waar de Engelse kapster traag en arrogant was.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_162098059
Het is dus mogelijk om tegen normale tarieven fatsoenlijk geknipt te worden, maar je moet er gewoon even naar zoeken?

Ik woon net buiten Londen en de prijzen die ik hier (tot nu toe dan) kan vinden beginnen bij de £22 en dan wordt er volgens mij echt alleen geknipt.. terwijl ik in Nederland voor ¤ 15,00 het volledige pakket wassen/knippen/fohnen en afhankelijk van het kapsel ook wat wax/olie/whatever kreeg..
pi_162098825
Hrm, mijn buurtkapper kost me £20 geloof ik. Ben geen vrouw maar heb wel lang haar dus tsja. :')

Is wel gewoon snel, niks van het bovenstaande.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_162100943
Kan idd vanaf 6-8 pond in Hackney tot gewoon big spenden, 50 pond (man, knippen) naast me appartement (shoreditch), met gratis drank (proseco/cocktail/bier) en 1,5 uur lekker ontspannen.
pi_162111100
Ik betaal ook rond de £20 voor een hipster barbershop hier in Dalston.

Hoeveel van jullie hebben eigenlijk ervaring met het kopen van een appartement of huis hier in Engeland? Ik ben er nu mee bezig en begrijp niet waarom dit niet allemaal wat efficienter kan zijn. En ik heb helemaal geen zekerheden, totdat het geld wordt overgemaakt kan de verkoper gewoon weglopen van de deal.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:44:35 #222
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162112663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:39 schreef Monopoly_Man het volgende:
Ik betaal ook rond de £20 voor een hipster barbershop hier in Dalston.

Hoeveel van jullie hebben eigenlijk ervaring met het kopen van een appartement of huis hier in Engeland? Ik ben er nu mee bezig en begrijp niet waarom dit niet allemaal wat efficienter kan zijn. En ik heb helemaal geen zekerheden, totdat het geld wordt overgemaakt kan de verkoper gewoon weglopen van de deal.
Ja, wij hebben gekocht.

Zolang er geen contract is getekend, is niks zeker inderdaad. Na het tekenen van het contract kan het in principe nog mis gaan, maar dan staat er als het goed is een vergoeding tegenover.

In ons geval (kopen) was het contract op dezelfde dag als de overdracht, dus tot aan de daadwerekelijke dag was er geen absolute zekerheid.

En efficient gaat het allemaal ook niet. Bij ons duurde het ruim 3 maanden tussen het plaatsen van het bod en het ook daadwerkelijk zo ver was. En geen van beide partijen had nog een ander huis van gekocht/verkocht moest worden.

Het was op zich allemaal niet heel ingewikkeld, maar wel veel gedoe. Maar in principe vertelt je conveyancer je wel wat je allemaal moet doen/aanvragen/uitzoeken. De meeste dingen regelen zij.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_162114839
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:44 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ja, wij hebben gekocht.

Zolang er geen contract is getekend, is niks zeker inderdaad. Na het tekenen van het contract kan het in principe nog mis gaan, maar dan staat er als het goed is een vergoeding tegenover.

In ons geval (kopen) was het contract op dezelfde dag als de overdracht, dus tot aan de daadwerekelijke dag was er geen absolute zekerheid.

En efficient gaat het allemaal ook niet. Bij ons duurde het ruim 3 maanden tussen het plaatsen van het bod en het ook daadwerkelijk zo ver was. En geen van beide partijen had nog een ander huis van gekocht/verkocht moest worden.

Het was op zich allemaal niet heel ingewikkeld, maar wel veel gedoe. Maar in principe vertelt je conveyancer je wel wat je allemaal moet doen/aanvragen/uitzoeken. De meeste dingen regelen zij.
Ik ben er nu mee bezig. Bod geaccepteerd, mortgage geregeld, ben bezig met de searches. De conveyancer heeft nog informatie nodig van 'de andere kant', het duurt allemaal gewoon zo ontzettend lang. En dit is zonder 'ketting', ik koop voor de eerste keer, hij verkoopt maar woont al ergens anders.

Ik ben aan het proberen in te schatten wanneer ik mijn huur opzeg. Ik moet dat twee maanden vantevoren doen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:30:47 #224
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162115637
Precies om die reden hebben wij pas onze huur opgezegd toen we de sleutels hadden. En dan hadden we ook nog wat tijd om te klussen voor we er ook daadwerekelijk in woonden.

Ligt er wellicht ook wel aan hoe hoog je huur is of je 'm al eerder wil opzeggen.
pi_162121508
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:30 schreef Wolve000 het volgende:
Precies om die reden hebben wij pas onze huur opgezegd toen we de sleutels hadden. En dan hadden we ook nog wat tijd om te klussen voor we er ook daadwerekelijk in woonden.

Ligt er wellicht ook wel aan hoe hoog je huur is of je 'm al eerder wil opzeggen.
Ja, inderdaad. Als ik eenmaal een datum voor de 'exchange' heb denk ik dat hem opzeg met een week of drie speling. Nouja, als het mis gaat dan kan ik altijd nog bij een vriend op de bank slapen voor een paar dagen en al m'n spullen in storage zetten ofzo.

Bedankt in ieder geval. Is dit proces in Nederland hetzelfde zo'n beetje?
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:51:26 #226
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162125030
Geen idee, volgens mij is het wel makkelijker in Nederland. Maar daar heb ik nog nooit een huis gekocht. 't Is hier in (Noord) Engeland dan ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland.
pi_162129142
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:51 schreef Wolve000 het volgende:
Geen idee, volgens mij is het wel makkelijker in Nederland. Maar daar heb ik nog nooit een huis gekocht. 't Is hier in (Noord) Engeland dan ook een stuk betaalbaarder dan in Nederland.
Dus toch! :) Hier in Londen "niet echt". Maar het is wel zo heerlijk om je eigen hypotheek te betalen ipv die van een uitzuigende huisbaas (die denkt dat het huurinkomen alleen voor hypotheek en bier is).

In mijn geval zat er ook wel een maand of twee tussen het geaccepteerde bod en "exchange of contracts", daarna nog weer vier maanden voor we erin konden. (Er zaten nog huurders in plus onze huurtermijn was toch ook nog niet voorbij - ellende met maar op één moment per jaar op kunnen zeggen :r)
pi_162137334
Ik had binnen 30 minuten een bankrekening O+
pi_162137522
Zie.
Ja doei.
pi_162157455
Auto heb ik ook. Morgen een huis viewen. :Y
pi_162184738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
Zie.
Nou dat was easy. Heb al een eigen apartment en Maandag even voor council tax aanmelden. Alles binnen een halve week geregeld. :o
pi_163027340
Settle-periode is voorbij. Nu wil ik wat zien en doen. Iemand tips?
pi_163028150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:41 schreef laforest het volgende:
Settle-periode is voorbij. Nu wil ik wat zien en doen. Iemand tips?
Zoek een random stad op de kaart en ga gewoon ontdekken. Je kunt wel alle toeristische trekpleisters afwerken, maar die kun je ook googlen. ;)
Mon 'en!
pi_163077717
Godsamme. Wat zal ik blij zijn als die Brexit campagne voorbij is zeg. :r
pi_163080676
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 01:22 schreef LintuxCx het volgende:
Godsamme. Wat zal ik blij zijn als die Brexit campagne voorbij is zeg. :r
I know, right? Ik zit al weken met een bozige Schot op mijn bank. Gefrustreerd omdat hij vanuit hier (Nederland) te weinig invloed heeft.
Mon 'en!
pi_163080795
Gezellig MPs neerschieten -O-
Ja doei.
pi_163103399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
Gezellig MPs neerschieten -O-
Ja, daar ben ik echt gebroken. Alsof dat gewank met bootjes niet gênant genoeg was. Fucking brexoristen. :r
pi_163257491
Spannend nachtje!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163257800
Wat een drama. Indyref #2. :'(
Mon 'en!
pi_163257837
;(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_163257883
F-ing hell. Ik denk dat Schotse verloofde en ik binnen twee jaar zullen moeten trouwen.. en dat het een stúk moeilijker gaat worden om in mijn (én zijn) oude 'home country' op bezoek te gaan. ;(
Mon 'en!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:18:54 #242
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_163259248
Als ik nog in de UK woonde was ik zeer snel vertrokken. Ben in ieder geval blij dat ik bijna al mijn geld uit de UK heb gehaald
pi_163259382
;(
Ja doei.
pi_163259602
F-U-C-K. Onvoorstelbaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 05:11 schreef bloempjuh het volgende:
F-ing hell. Ik denk dat Schotse verloofde en ik binnen twee jaar zullen moeten trouwen.. en dat het een stúk moeilijker gaat worden om in mijn (én zijn) oude 'home country' op bezoek te gaan. ;(
Nog even wachten, Schotland wil bij de EU blijven. Straks blijft er alleen nog een zielig hoopje Engeland over: http://www.telegraph.co.u(...)the-eu-and-sinn-fei/

Misschien Londen ook toch maar eens afsplitsen (ook zo goed als in alle boroughs >70% voor remain). Kom maar hier, motorbloempje. :+
  vrijdag 24 juni 2016 @ 08:41:53 #245
47102 Elvi
miemkwien
pi_163259614
Wat zijn de gevolgen voor jullie?
pi_163259621
Nowai.
Ja doei.
pi_163259627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Elvi het volgende:
we moeten straks op de boot.
Ja doei.
pi_163259989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:41 schreef Elvi het volgende:
Prijs van mijn huis in EUR/USD is ws gekelderd. En meer van dat soort dingen.

Maar eens kijken of mijn werkgever nog andere leuke kantoren heeft. Engeland boeit me geen flikker, ik zit hier voor mijn werk..
pi_163260078
Wat een bende. :X
pi_163260298
Jammer dat die proleten uit de provincie het moeten vergallen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_163260473
Ik merk wel dat ik grotendeels met 'de juiste' mensen omga hier. Met een overgroot deel aan leave in Barnsley is mijn vriendengroep vooral teleurgesteld en boos ;(
Ja doei.
pi_163261154
Mijn FB is ook ontploft vanochtend. Ik heb maar 1 'Leave'-vriend (gek genoeg een Amerikaan die in London woont en werkt), verder is iedereen verdrietig en boos.
Mon 'en!
pi_163261281
Met wat voor mensen gaan jullie om joh. :+
In een groot deel van mijn vriendengroep is het echt niets anders dan leave stemmers.

De meer welgestelde vriendengroep van mijn verloofde zijn echter wel allemaal not amused to say the least.
pi_163261546
Gelijkgestemden, blijkbaar.
Ja doei.
pi_163262107
Het worden in ieder geval turbulente tijden.
Benieuwd wat ze gaan doen met EU-Citizens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')