Een Ergobaby met insert (waarbij overigens is benadrukt dat de insert warm is).quote:Op maandag 25 januari 2016 14:07 schreef Moppert het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke ze heeft geprobeerd, weet je dat Ludann?
Dit ja. Sneu artikel, volgens mij is ze er alleen op uit om dragen zo negatief mogelijk neer te zetten.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:00 schreef Cholula het volgende:
[..]
Tja als je je kind als snoezig asset ziet dan valt het waarschijnlijk behoorlijk tegen allemaal .
Kennelijk wel. Als iets niet je ding is: prima. Maar om dan andere mensen helemaal tot de grond toe af te branden omdat dit het wel wat vinden, daar kan ik altijd nogal kwaad om worden.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef BlueEyes het volgende:
Krijgen we nu naast de bv-maffia ook een draag-maffia?![]()
Echt als je iets doet omdat anderen het doen ben je al niet lekker bezig en ontspan je nooit.
En zonde dat de winkel zo neergehaald wordt, zo onnodig.
Ook coor de consulente niet echt leuk, was er vorige week nog en vond haar op de eerste indruk prima overkomen.
Ik weet niet of je op mijn laatste post doelde, maar die was meer algemeen gericht op het wegzetten van ouders met wiens opvoedstijlen je het niet eens bent. Wat Franny ook opviel, die trend van negatieve blogs over het ouderschap waarbij flink uitgehaald wordt naar bepaalde groepen ouders. Ik las er laatst ook eentje over borstvoeding die niet mals was.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:32 schreef Burdie het volgende:
Maar ze brandt die consulente toch verder niet af? Ze schrijft alleen een onsympathiek, vooringenomen, grappig bedoeld stuk over een draagzak, ter meerdere eer en glorie van zichzelf en promotie van haar roman.
Goed idee, opzich. Ik kan er alleen niet omheen, dit soort dingen zijn bijvangst in mijn onderzoek naar ouderlijk advies.quote:Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef Burdie het volgende:
Ik lees het gewoon niet, ieder zijn ding.
Doet me denken aan die ene reclame die precies dat wilde laten zien. Reclame van een flesvoedingsmerk geloof ikquote:Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef LuDann het volgende:
[..]
Goed idee, opzich. Ik kan er alleen niet omheen, dit soort dingen zijn bijvangst in mijn onderzoek naar ouderlijk advies.
Ik zou willen dat we wat minder de nadruk op de verschillen zouden leggen en wat meer op de overeenkomsten. Dragen of wandelwagen, flesvoeding of borstvoeding, we proberen allemaal wat het beste voor ons werkt. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Maar goed, ik ben nu een beetje te idealistisch geloof ik.Vrede op aarde zou minder interessante columns opleveren.
Oh, nou ben ik wel benieuwd welke dat is dan.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:31 schreef GotC het volgende:
[..]
Doet me denken aan die ene reclame die precies dat wilde laten zien. Reclame van een flesvoedingsmerk geloof ik.
quote:Op maandag 25 januari 2016 16:33 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh, nou ben ik wel benieuwd welke dat is dan.Is dat recent?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik praat nooit zo over mensen, en ook nooit zo met mensen. Ik hoor ook echt nooit iemand in mijn omgeving neerbuigend praten over dragen, maar ook echt nooit over niet-dragen. De enige neerbuigende toontjes die ik mee krijg, zijn op internet, als ik eens een blog lees van iemand, of een forumdiscussie ergens (niet direct hier op Fok, gelukkig). Dat zegt eigenlijk wel genoeg, denk ik. Het is beetje flauw afzeiken, wat mij betreft. En nee, het zou idioot zijn als je je dat persoonlijk ging aantrekken natuurlijk.quote:Op maandag 25 januari 2016 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aan de andere kant niet ook ontzettend vaak zo dat dragende moeders toch wat neerbuigend doen naar mensen die niet (willen) dragen?
Klopt, is ook voornamelijk via digitale media. Ik zie het nogal vaak op Facebook bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:02 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Ik praat nooit zo over mensen, en ook nooit zo met mensen. Ik hoor ook echt nooit iemand in mijn omgeving neerbuigend praten over dragen, maar ook echt nooit over niet-dragen. De enige neerbuigende toontjes die ik mee krijg, zijn op internet, als ik eens een blog lees van iemand, of een forumdiscussie ergens (niet direct hier op Fok, gelukkig). Dat zegt eigenlijk wel genoeg, denk ik. Het is beetje flauw afzeiken, wat mij betreft. En nee, het zou idioot zijn als je je dat persoonlijk ging aantrekken natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop ook dat ik nooit zo overkom... ik ben enthousiast over dragen omdat ik het geweldig vindt, superhandig en fijn intiem. Ik zou het jammer vinden als iemand die ervaring zou missen omdat ze er misvattingen over hebben ofzo. Dus daarom praat ik er erg enthousiast over. Hetzelfde met borstvoeding. Maar als iemand het niet ziet zitten, ook prima.quote:Op maandag 25 januari 2016 17:02 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Ik praat nooit zo over mensen, en ook nooit zo met mensen. Ik hoor ook echt nooit iemand in mijn omgeving neerbuigend praten over dragen, maar ook echt nooit over niet-dragen. De enige neerbuigende toontjes die ik mee krijg, zijn op internet, als ik eens een blog lees van iemand, of een forumdiscussie ergens (niet direct hier op Fok, gelukkig). Dat zegt eigenlijk wel genoeg, denk ik. Het is beetje flauw afzeiken, wat mij betreft. En nee, het zou idioot zijn als je je dat persoonlijk ging aantrekken natuurlijk.
Ik heb er 1, die ik meeneem. Die mag je uiteraard proberen. Als ik kom, Want ik weet nog steeds niet 100% zeker of ik kom, dat beslis ik denk ik de dag zelf.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef lunapuella het volgende:
Zijn er mensen die zaterdag naar de meet gaan en een Tula hebben? Ik overweeg er een aan te schaffen, maar wil dan graag eerst even uitproberen. Iemand zo lief de hare een half uurtje uit te lenen?
Ja! Super fijn!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:51 schreef Selvaria het volgende:
Ik zou een paar doeken meenemen voor Malteser(?), dus komt goed!
Ik neem maar een rolkoffer mee geloof ik.![]()
En Draagkracht festival waarschijnlijk ook. Ik heb nog geen kaartjes, man en ik kijken nog even of het uitkomt of dat er nog iets anders op ons pad komt.
Als ik kom zal ik mijn doek meenemen, ik heb een Yaro Basket Emerald. Ben zelf ook wel benieuwd naar wat precies een zachte doek isquote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:44 schreef LuDann het volgende:
Ik heb dezelfde als Selvaria, maar zo te zien ben je al voorzien.
Maar je brengt me wel op een idee. We zijn op zoek naar een geweven doek, maar willen vooral veel uitproberen voordat we er eentje aanschaffen. Zijn er mensen die zaterdag komen wiens doek ik mag proberen?
Ik wil zelf ook wel meenemen wat ik heb, maar dat is niet zoveel. Een Tula baby, een boba rekbare doek en een Aquasling.
En gaan er nog meer mensen naar het Draagkrachtig festival toevallig?
Top! En dat terugvinden gaat wel lukken. Iets met nog een extra zwangerschapskilo hier en daar en een heeeeeeeeel leuk jongetje die ongetwijfeld aandacht vraagtquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik neem ook meer doeken mee voor Malteser, benieuwd of we haar nog terug vinden tussen die berg doeken
Cho was jij niet goed in het zacht maken van draken of was dat alleen met Nona'squote:
Ik ben gek op draken van doeken !quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Cho was jij niet goed in het zacht maken van draken of was dat alleen met Nona's
Anders heb ik nog wel een draak die veel liefde kan gebruiken die ik mee heb zaterdag
Ik neem mijn Marsupi mee, gevuld met N.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:17 schreef Cholula het volgende:
Ik neem overigens één doek mee, de doek waar ik Frits mee draag. Lang leve het ov en licht reizen.
ik heb eventueel de Oscha Orion Iselmar die ik heel graag zacht wil, G is te klein om daarbij te helpen. Dus mocht je interesse hebben om m even te lenen..quote:
Gewoon meer gebruiken joh, G. is niet meer inimini inmiddelsquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik heb eventueel de Oscha Orion Iselmar die ik heel graag zacht wil, G is te klein om daarbij te helpen. Dus mocht je interesse hebben om m even te lenen..
wellesquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon meer gebruiken joh, G. is niet meer inimini inmiddels
Dat helpt dan idd nietquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:32 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
wellesmaar t knoopt nog steeds niet lekker
![]()
Al heb ik m al een tijd niet meer geprobeerd, hij is uit logeren bij een peuter die niet meer gedragen wordt
ik heb er echt een grafhekel aan haha. Ik ben nu druk bezig met de tula lorelei, die knoop ik in de punten, want te kortquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat helpt dan idd niet. Zachtmaken is juist zo leuk om te doen
Ugh, irritant, in de punten knopenquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:37 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik heb er echt een grafhekel aan haha. Ik ben nu druk bezig met de tula lorelei, die knoop ik in de punten, want te kortik hoop dat zachter maken de doek ook wat lengte geeft. Ik heb twee doeken op reis gestuurd, en mijn andere kartonnetje knoop k alleen als
erbij is zodat hij kan afknopen
Met liefde!quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
ik heb eventueel de Oscha Orion Iselmar die ik heel graag zacht wil, G is te klein om daarbij te helpen. Dus mocht je interesse hebben om m even te lenen..
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:47 schreef Cholula het volgende:
[..]
Met liefde!
Mijn man is trouwens gek op zijn Nona. Die doek zit als een huis!
jouw Oschaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:58 schreef MissBliss het volgende:
Cassandra met al je doeken
Als ik kom neem ik ook wel een doek mee, ik heb er 2 dus niet veel keusik heb een Oscha en een girasol. Ik weet niet of ik ga dragen trouwens, had J. gisteren weer eens in de doek maar ik deed hem er geen plezier mee
![]()
![]()
herkenbaar van kindjes van (bijna) een half jaar voor iemand?
Mja, dat ging ook niet zo lekker, ik had er vrij snel weer last van.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:10 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
jouw Oscha![]()
Los van J zijn staking, hoe gaat t nu met je schouder als je draagt?
Wij hadden even een staking dacht ik maar achteraf gezien kan t ook een dwarse scheet zijn geweest, heb m daarna weer een aantal keer langer in de doek gehad
Yup, want dan heb je ook legpasses bij sommige knopen. Voelt wat stabieler iig, je kan het proberen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:08 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]ik ga m morgen weer ophalen
Fijn hé die nona! Die is bij mij dus op reis. Maar ondanks de stugheid zat ie heerlijk en inderdaad als een huis. Ik heb een zeven, dat was blijkbaar exclusief punten, dus megalang,maar knoopt ideaal af!
GotC TUB kan ik proberen, dat lukt zelfs met een vierIk vind het alleen zo eng voelen. Kangaroo vind ik uiteindelijk ook een rotknoop. Heupdragen met rs lukt ons niet, werkt dat met een doek knopen anders?
Je hebt gelijk, dat duurt nog heeeel langquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:50 schreef Mineola het volgende:
Cassandra, jij ervaren drager
[..]
Niet![]()
![]()
volgens mij klungel ik maar wat aanquote:Op woensdag 27 januari 2016 09:50 schreef Mineola het volgende:
Cassandra, jij ervaren drager
[..]
Niet![]()
![]()
jaaa ik heb heel even overwogen om mijn tula weg te doen maar ik hou m toch maar voor de dh en de fcc als G daar aan toe isquote:Op woensdag 27 januari 2016 05:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Yup, want dan heb je ook legpasses bij sommige knopen. Voelt wat stabieler iig, je kan het proberen.
Offf een half-FWCC? Of TAS?
Of, als je kindje stabiel genoeg is in z'n nek, kan je kijken naar FCC.
Genoeg opties.
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:12 schreef Selvaria het volgende:
Ik kom met een Nona, een Vesper [...]
TUB vond ik ook lastig aanspannen, net als TAS (maar iets beter). Kind hing dan ook altijd wat lager dan de bedoeling wasquote:Op woensdag 27 januari 2016 10:11 schreef Selvaria het volgende:
TUB vind ik ook een beetje eng voelen, of doe ik iets verkeerd?
En als je TAS doet, begin je dan uit het midden met knopen en gaat er dan maar 1 baan over/onder de beentjes? Ik heb even geen mogelijkheid om filmpjes op te zoeken.
Ja dat dacht ik ook toen ze 4 maanden was en iedereen dat tegen me zeiquote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
Vergeet niet dat die baby's niet zo snel blijven groeien he
Als je nu een Tula baby koopt, eventueel met extenders, kun je die echt wel gebruiken tot ze twee zijn. De tijd die het kost om van maat 74 naar maat 92 te komen is 2-3 keer zo lang als de tijd die het kost om van maat 50 naar maat 74 te komen.
Ik ben met ongeveer dezelfde stats als Rawedni met de Tula baby begonnen en die past voorlopig nog prima. En als ie niet meer past verkoop je 'm, je krijgt er echt nog best wat voor terug, en dan koop je of een toddler of je draagt niet meer (veel kinderen van twee willen liever zelf lopen). Kost het je netto misschien 50 euro, max.
Nee tuurlijk niet! Dat zou prima zijn, maar liever goed informeren en meteen een product kopen waar je echt langere tijd wat aan hebtquote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:10 schreef mousemicky het volgende:
Maat 92 was hier t/m ruim twee-en-een-half, dus waarschijnlijk kun je dan nog wel even toe!
O, en mijn baby is nu groot genoeg voor mijn drakendragerWoot woot! En daar heb ik ook verbreders bij gekregen, dus die kan van maat 68 tm 98 (ongeveer)!
En idd, ik vind dat t ook best wat mag kosten. Als je naderhand weer verkoop, en er zeg 50 euro op verliest, is dat toch helemaal niet zo veel?
Nee, maar echt. Het gaat echt langzamerquote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:12 schreef Rawedni het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook toen ze 4 maanden was en iedereen dat tegen me zeiOndertussen zit ze al wel in maat 80. Kind is lang, papa is ook 2 meter dus niet verwonderlijk. De Connecta zou ook tot 18 maanden moeten kunnen dus ik ben huiverig zoals je je misschien voor kan stellen!
Ik hoop het, als ze zo doorgaat is ze 3 meter als ze 2.5 isquote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, maar echt. Het gaat echt langzamerMet vier maanden idd nog niet, maar je zult het nu echt gaan merken binnenkort.
En is die connecta echt te klein? Want maat 80 staat altijd gelaberld als 9-12 maanden. Heb je een aanfoto? Waar is ie te klein?
Mijn 2 jarige die in maat 86/92 zit past nog niet goed in de toddlerquote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:32 schreef SaskiaR het volgende:
Daar twijfel ik ook over; mijn baby is 6 maanden, 9,5 kilo en heeft maat 74. Een Tula baby zou dan toch wel snel te kleine zijn...
Ik heb ze in de stad nog nooit gevonden voor kleintjes. Wel op aliexpress: http://nl.aliexpress.com/category/200000841/leg-warmers.html, of via NL webshops (babylegsquote:Op vrijdag 29 januari 2016 15:13 schreef twist02 het volgende:
Ja beenwarmers is ook wel een goeie ja, morgen even kijken in de staddie broekspijpen kruipen altijd zo omhoog...
Ga je als zoiets, twist?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 14:46 schreef twist02 het volgende:
Hoe zat het ook alweer met een maillot in een draagdoek/draagzak?
Kan wel, maar dan beter een maatje groter om afknellen te voorkomen, toch? Lijkt me temperatuur technisch nu toch wel lekker om die onder het broekje te doen namelijk.
Carnaval vieren met baby; ik ben benieuwd!
SPOILER: wheheOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, boven de rivieren?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 16:30 schreef twist02 het volgende:
Whaha![]()
![]()
Nope, dat is 'bij ons' niet op die manier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |