abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2016 @ 14:08:49 #101
409579 LuDann
All the way
pi_159380970
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:07 schreef Moppert het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke ze heeft geprobeerd, weet je dat Ludann?
Een Ergobaby met insert (waarbij overigens is benadrukt dat de insert warm is).
  maandag 25 januari 2016 @ 14:10:01 #102
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159380999
Ik dacht idd al aan de ergobaby zo bij het lezen en het uitsteken van de baby.
Jammer dat ze het op deze manier testen..
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:10:43 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159381021
Die insert is net een soort flatbrad wrap _O-

En ach ja, negatieve ervaring, kan ook, ieder zijn ding toch? Dat van locatie van de winkel enzo is dan wel echt weer niet netjes, ben ik met je eens.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 25 januari 2016 @ 14:11:07 #104
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159381030
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:00 schreef Cholula het volgende:

[..]

Tja als je je kind als snoezig asset ziet dan valt het waarschijnlijk behoorlijk tegen allemaal .
Dit ja. Sneu artikel, volgens mij is ze er alleen op uit om dragen zo negatief mogelijk neer te zetten.
pi_159381052
Tja, het is een column, daarin zet je een en ander wat dramatischer aan. En ik kan me voorstellen dat dragen niet voor iedereen is. Maar wel jammer voor de consulente inderdaad.
pi_159381220
Krijgen we nu naast de bv-maffia ook een draag-maffia? :o

Echt als je iets doet omdat anderen het doen ben je al niet lekker bezig en ontspan je nooit.

En zonde dat de winkel zo neergehaald wordt, zo onnodig.
Ook coor de consulente niet echt leuk, was er vorige week nog en vond haar op de eerste indruk prima overkomen.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:18:27 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159381253
Ze begon er nou ook niet echt onbevooroordeeld aan.
KuikenGuppy
  maandag 25 januari 2016 @ 14:20:22 #108
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159381300
Dat dragen je ding niet is dat vind ik dan weer niet boeiend maar dat je die mening geeft op basis van het verkeerd dragen en afstellen van de ergobaby vind ik wel stom :D

• ik kijk in de spiegel en zie vooral een heel erg grote stofbult met heel veel overbodige drukknoopjes en hengseltjes.
• Ezra steekt tot aan zijn middel uit de zak. Dat kan niet de bedoeling zijn.
• De zak is steeds lager komen te hangen. Ezra's bovenlijf schommelt heen en weer, iets te hard.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:23:40 #109
409579 LuDann
All the way
pi_159381404
Het gaat hier trouwens om de consulente die eerder al naar Lesbos af is gereisd om vluchtelingen te helpen (en nu ook weer bezig is met een inzameling).
  maandag 25 januari 2016 @ 14:24:42 #110
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159381426
Ja ik weet welke consulente en winkel, dat maakt het voor mij het allemaal nog lulliger
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:24:58 #111
409579 LuDann
All the way
pi_159381431
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:17 schreef BlueEyes het volgende:
Krijgen we nu naast de bv-maffia ook een draag-maffia? :o

Echt als je iets doet omdat anderen het doen ben je al niet lekker bezig en ontspan je nooit.

En zonde dat de winkel zo neergehaald wordt, zo onnodig.
Ook coor de consulente niet echt leuk, was er vorige week nog en vond haar op de eerste indruk prima overkomen.
Kennelijk wel. Als iets niet je ding is: prima. Maar om dan andere mensen helemaal tot de grond toe af te branden omdat dit het wel wat vinden, daar kan ik altijd nogal kwaad om worden.
pi_159381632
Mijn vriend heeft met veel plezier en zonder problemen gedragen met de ergo baby + insert. Dus ja. Wat is waar he?

Het valt me sowieso op, ook op die site me-to-we dat er een tendens is om zo te schrijven over moeder zijn en kinderen hebben. Een soort "anti-roze-wolk" gedoe. Je komt heel weinig nuance tegen in ieder geval.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 25 januari 2016 @ 14:32:57 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159381639
Maar ze brandt die consulente toch verder niet af? Ze schrijft alleen een onsympathiek, vooringenomen, grappig bedoeld stuk over een draagzak, ter meerdere eer en glorie van zichzelf en promotie van haar roman.
KuikenGuppy
pi_159381824
Ze schrijft zo naar dat ik niks meer van haar wil lezen :') :r
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 25 januari 2016 @ 14:54:35 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159382274
Huh, ik sta echt een beetje te kijken van jullie reacties. Ik heb me juist dood gelachen om de column. :D

Lijkt me eerder een geval van niet goed afgestelde draagzak. En de insert kan inderdaad snoeiheet zijn als je je baby te warm aankleed. Dan kan ik me goed voorstellen dat ze deze ervaring heeft. Dat heeft toch verder niets met de winkel of de drager te maken? Als ik schrijf dat de kinderwagen gekocht bij een grote baby winkel in Roelofarendsveen niet bevalt, dat ie hobbelt en m'n kind huilt, dan haal ik de winkel of de verkoper toch niet neer? Dan bevalt het product me gewoon niet, kan gebeuren.

Hier op fok werkt het precies hetzelfde. Ik heb ook een draagdoek gekocht omdat ik er lyrische verhalen over las. Dus ja, ik zag er ook wel een heel positief beeld bij. En ook mij is het in het begin tegengevallen soms. Het was 30 graden, ik was net 2 weken bevallen, en het knopen lukte me nog niet helemaal. Ik zal ook nooit iemand zijn met 50 draagdoeken en geen kinderwagen of buggy.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_159382495
Nouja, ze schrijft alsof het de schuld is van de draagzak en alsof alle draagzakken stom zijn, dragen per definitie niet leuk is en ze erin is geluisd door de draagconsulente. Ze weigert verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen mislukking. En ze schrijft niet op een grappige, maar echt negatieve toon.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159382566
Er zaten wel een paar grappige dingen in het verhaal. Maar er zitten voor mij ook een paar dingen in die column die ik irritant vind: 1. andere moeders die wel van dragen houden en het aanraden, worden neergezet als duffe dozen die niet goed bij hun hoofd zijn, dat ze hun kind het liefst weer terug willen proppen in de buik bijvoorbeeld (dat vind ik helemaal zo raar altijd: die 'strijd' en 'stoerklinkende' beledigingen van/door moeders naar andere moeders, zie inderdaad ook 'discussies' over borstvoeding e.d.) b. er wordt gesuggereerd dat het een soort kindermishandeling is, terwijl kinderen in wagens het zo fijn hebben en 3. er zit dus totaal geen zelfreflectie in als in: heb ik die draagzak eigenlijk wel goed afgesteld? Mijn kind niet te warm aangekleed etc? En op basis van dit verhaal kunnen er weer mensen zijn die denken: zie je wel, het is hartstikke zielig, zo'n kind in een draagzak. Ik heb daar ook regelmatig opmerkingen over gekregen op straat van wildvreemden. |:( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 25 januari 2016 @ 15:08:16 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159382629
Tja, daarom is het een column en geen artikel over draagdoeken.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:08:31 #119
409579 LuDann
All the way
pi_159382637
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:32 schreef Burdie het volgende:
Maar ze brandt die consulente toch verder niet af? Ze schrijft alleen een onsympathiek, vooringenomen, grappig bedoeld stuk over een draagzak, ter meerdere eer en glorie van zichzelf en promotie van haar roman.
Ik weet niet of je op mijn laatste post doelde, maar die was meer algemeen gericht op het wegzetten van ouders met wiens opvoedstijlen je het niet eens bent. Wat Franny ook opviel, die trend van negatieve blogs over het ouderschap waarbij flink uitgehaald wordt naar bepaalde groepen ouders. Ik las er laatst ook eentje over borstvoeding die niet mals was.
  maandag 25 januari 2016 @ 15:21:28 #120
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159383034
Ik lees het gewoon niet, ieder zijn ding ;).
KuikenGuppy
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2016 @ 15:26:57 #121
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159383223
Ik vind het rot en overdiend voor de winkel dat ze genoemd worden in de satirisch geschreven column. Het enige dat ik er uit kan halen is dat de draagzak er gekocht is, niet of hij er ook aangepast en afgesteld is. Het kan best zijn dat de schrijfster het zelf totaal verkeerd gedaan heeft. Een draagzak is nou eenmaal geen tasje, het vraagt iets meer van je begrip en inzicht om je kind succevol te dragen dan je Louis Vuitton. Qua accessoire :')
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 25 januari 2016 @ 16:29:47 #122
409579 LuDann
All the way
pi_159384837
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 15:21 schreef Burdie het volgende:
Ik lees het gewoon niet, ieder zijn ding ;).
Goed idee, opzich. Ik kan er alleen niet omheen, dit soort dingen zijn bijvangst in mijn onderzoek naar ouderlijk advies. :P

Ik zou willen dat we wat minder de nadruk op de verschillen zouden leggen en wat meer op de overeenkomsten. Dragen of wandelwagen, flesvoeding of borstvoeding, we proberen allemaal wat het beste voor ons werkt. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Maar goed, ik ben nu een beetje te idealistisch geloof ik. :') Vrede op aarde zou minder interessante columns opleveren. :P
  maandag 25 januari 2016 @ 16:31:54 #123
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159384889
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

Goed idee, opzich. Ik kan er alleen niet omheen, dit soort dingen zijn bijvangst in mijn onderzoek naar ouderlijk advies. :P

Ik zou willen dat we wat minder de nadruk op de verschillen zouden leggen en wat meer op de overeenkomsten. Dragen of wandelwagen, flesvoeding of borstvoeding, we proberen allemaal wat het beste voor ons werkt. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Maar goed, ik ben nu een beetje te idealistisch geloof ik. :') Vrede op aarde zou minder interessante columns opleveren. :P
Doet me denken aan die ene reclame die precies dat wilde laten zien. Reclame van een flesvoedingsmerk geloof ik :+.
  maandag 25 januari 2016 @ 16:33:18 #124
409579 LuDann
All the way
pi_159384922
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:31 schreef GotC het volgende:

[..]

Doet me denken aan die ene reclame die precies dat wilde laten zien. Reclame van een flesvoedingsmerk geloof ik :+.
Oh, nou ben ik wel benieuwd welke dat is dan. :P Is dat recent?
  maandag 25 januari 2016 @ 16:34:21 #125
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159384956
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh, nou ben ik wel benieuwd welke dat is dan. :P Is dat recent?
  maandag 25 januari 2016 @ 16:36:00 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_159384995
Is het aan de andere kant niet ook ontzettend vaak zo dat dragende moeders toch wat neerbuigend doen naar mensen die niet (willen) dragen?
Is het sowieso niet zo dat we allemaal graag bevestiging zoeken naar iets wat we eigenlijk zelf al vonden? Dus de moeders die werkelijk ontmoedigd raken van zo'n artikel eigenlijk al voor zichzelf hadden besloten dat dragen niets voor hen is? En de mensen die het wél willen proberen zullen hun mening echt niet laten afhangen van 1 column op een vooral grappig bedoelde website.

Kortom. Let it goooo. Voel je niet zo persoonlijk geraakt door iets dat niet voor jou geschreven is. ;)
disclaimer
  maandag 25 januari 2016 @ 16:43:24 #127
409579 LuDann
All the way
pi_159385167
quote:
Interessant, bedankt. Mooie reclame wel, heel geslaagd. ;)
pi_159385646
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aan de andere kant niet ook ontzettend vaak zo dat dragende moeders toch wat neerbuigend doen naar mensen die niet (willen) dragen?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik praat nooit zo over mensen, en ook nooit zo met mensen. Ik hoor ook echt nooit iemand in mijn omgeving neerbuigend praten over dragen, maar ook echt nooit over niet-dragen. De enige neerbuigende toontjes die ik mee krijg, zijn op internet, als ik eens een blog lees van iemand, of een forumdiscussie ergens (niet direct hier op Fok, gelukkig). Dat zegt eigenlijk wel genoeg, denk ik. Het is beetje flauw afzeiken, wat mij betreft. En nee, het zou idioot zijn als je je dat persoonlijk ging aantrekken natuurlijk.
  maandag 25 januari 2016 @ 17:05:25 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_159385733
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. Ik praat nooit zo over mensen, en ook nooit zo met mensen. Ik hoor ook echt nooit iemand in mijn omgeving neerbuigend praten over dragen, maar ook echt nooit over niet-dragen. De enige neerbuigende toontjes die ik mee krijg, zijn op internet, als ik eens een blog lees van iemand, of een forumdiscussie ergens (niet direct hier op Fok, gelukkig). Dat zegt eigenlijk wel genoeg, denk ik. Het is beetje flauw afzeiken, wat mij betreft. En nee, het zou idioot zijn als je je dat persoonlijk ging aantrekken natuurlijk.
Klopt, is ook voornamelijk via digitale media. Ik zie het nogal vaak op Facebook bijvoorbeeld.

Het slaat ook helemaal nergens op, maar mensen hebben wel een beetje de natuurlijke drang om goedkeuring van hun mening / keuzes te zoeken (en daarmee samenhangend, andere meningen een beetje neer te halen) en wat is daar nou beter geschikt voor dan een heel internet vol meningen. Er zit altijd wel iets passends tussen :D
disclaimer
  maandag 25 januari 2016 @ 17:32:05 #130
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159386418
Die hele mommy-war zie ik ook alleen maar op internet, irl eigenlijk helemaal niet. Ik zie wel eens dingen waarvan ik denk: mwah, zou ik anders gedaan hebben. En daarna denk ik: goh, zal ik nog een bakkie koffie nemen? Of als het me stoort, heb ik het er eens over met betreffende moeder. En dan nemen we daarna samen koffie.
KuikenGuppy
pi_159387347
koffie :r :r :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159388167
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:02 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat ik nooit zo overkom... ik ben enthousiast over dragen omdat ik het geweldig vindt, superhandig en fijn intiem. Ik zou het jammer vinden als iemand die ervaring zou missen omdat ze er misvattingen over hebben ofzo. Dus daarom praat ik er erg enthousiast over. Hetzelfde met borstvoeding. Maar als iemand het niet ziet zitten, ook prima.
pi_159389043
Wat een niet-grappige column zeg. :') Wat iemand net al zei, mensen die geīnteresseerd in dragen zijn zullen zich er niet door af laten schrikken en gewoon hun eigen plan trekken.

Ik vind het wel vreselijk als ik opbijvoorbeeld draagpraat ( :') ) lees dat andere moeders neerbuigend praten over kinderwagens of net doen of die kindjes zielig zijn. Ik draag zelf liever, maar ben blij dat ik ook een wagen heb voor als de situatie zich daar beter voor leent (veel boodschappen bijvoorbeeld), het beste van twee werelden voor ons. ^O^

Volgens mij zijn mensen die neerbuigend naar anderen kijken zelf zo onzeker als de pest en zoeken ze alleen bevestiging, en wat is nu makkelijker dan een ander naar beneden halen om je zelf goed te laten voelen?

Oké, adem in, adem uit. ;) Ik heb een ex die zichzelf ook alleen goed kon voelen door eerst een ander in een negatief daglicht te zetten en dat zit nog steeds af en toe een beetje hoog. :P
pi_159393271
Mijn man had zo een soortgelijke column kunnen schrijven denk ik :D Alleen dan zonder dat het te warm is voor de baby. Die heeft de eerste keer ook letterlijk een half uur vloekend geprobeerd om de baby met insert goed recht in de draagzak te krijgen waarbij zowel de draagzak als de beentjes goed zaten, en de baby ondertussen natuurlijk huilen dat het zo lang duurde waardoor mn man nog gestresster werd. Die vond het ook een onding. Pas nadat hij toen de lift kapot was de zak rustig in zijn eentje nog een keer probeerde ("zonder dat kl*te ding erin") omdat hij wel moest ging het goed. De baby is alleen nog net wat te klein om hem zonder insert te gebruiken, dus hij wacht nu met dragen tot de insert niet meer nodig is (of de lift weer kapot is).

En ik wissel de kinderwagen en dragen ook gewoon af, afhankelijk van wat ik ga doen.
pi_159396744
Het zegt dan toch meer iets over zijn geduld (en acceptatie van dat er een leercurve is) dan het ding zelf?

[ Bericht 31% gewijzigd door Unihipili op 25-01-2016 22:56:16 ]
pi_159407498
Zijn er mensen die zaterdag naar de meet gaan en een Tula hebben? Ik overweeg er een aan te schaffen, maar wil dan graag eerst even uitproberen. Iemand zo lief de hare een half uurtje uit te lenen? *;
  dinsdag 26 januari 2016 @ 14:32:39 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159407787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:21 schreef lunapuella het volgende:
Zijn er mensen die zaterdag naar de meet gaan en een Tula hebben? Ik overweeg er een aan te schaffen, maar wil dan graag eerst even uitproberen. Iemand zo lief de hare een half uurtje uit te lenen? *;
Ik heb er 1, die ik meeneem. Die mag je uiteraard proberen. Als ik kom, Want ik weet nog steeds niet 100% zeker of ik kom, dat beslis ik denk ik de dag zelf.
pi_159407888
Als het goed is neem ik die van mij mee, geen zin om te knopen buiten de auto voor dat kleine stukje, geen zin om de wagen mee te sjouwen :P Tuurlijk mag je hem proberen, je Ketel rockt mijn unicorns and rainbows vast als een echte vent. :Y
pi_159414226
Ik wil mijn tula ook meenemen als je wil, maar volgens mij zijn er al genoeg. :)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:44:37 #140
409579 LuDann
All the way
pi_159414322
Ik heb dezelfde als Selvaria, maar zo te zien ben je al voorzien. :P

Maar je brengt me wel op een idee. We zijn op zoek naar een geweven doek, maar willen vooral veel uitproberen voordat we er eentje aanschaffen. Zijn er mensen die zaterdag komen wiens doek ik mag proberen?

Ik wil zelf ook wel meenemen wat ik heb, maar dat is niet zoveel. Een Tula baby, een boba rekbare doek en een Aquasling.

En gaan er nog meer mensen naar het Draagkrachtig festival toevallig?
pi_159414469
Ik zou een paar doeken meenemen voor Malteser(?), dus komt goed!
Ik neem maar een rolkoffer mee geloof ik. _O-

En Draagkracht festival waarschijnlijk ook. Ik heb nog geen kaartjes, man en ik kijken nog even of het uitkomt of dat er nog iets anders op ons pad komt.
pi_159414947
Ik overweeg ook naar Draagkracht te gaan! Maar ook nog geen kaartjes. Hebben best drukke weekends de laatste tijd, dus misschien hebben we wel even behoefte aan niks doen.
pi_159415247
Ik heb het te druk voor Draagkracht, maar wel een leuk idee. Helaas heb ik niet veel doeken om zaterdag mee te nemen...
pi_159419957
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:51 schreef Selvaria het volgende:
Ik zou een paar doeken meenemen voor Malteser(?), dus komt goed!
Ik neem maar een rolkoffer mee geloof ik. _O-

En Draagkracht festival waarschijnlijk ook. Ik heb nog geen kaartjes, man en ik kijken nog even of het uitkomt of dat er nog iets anders op ons pad komt.
Ja! Super fijn!
pi_159420557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:44 schreef LuDann het volgende:
Ik heb dezelfde als Selvaria, maar zo te zien ben je al voorzien. :P

Maar je brengt me wel op een idee. We zijn op zoek naar een geweven doek, maar willen vooral veel uitproberen voordat we er eentje aanschaffen. Zijn er mensen die zaterdag komen wiens doek ik mag proberen?

Ik wil zelf ook wel meenemen wat ik heb, maar dat is niet zoveel. Een Tula baby, een boba rekbare doek en een Aquasling.

En gaan er nog meer mensen naar het Draagkrachtig festival toevallig?
Als ik kom zal ik mijn doek meenemen, ik heb een Yaro Basket Emerald. Ben zelf ook wel benieuwd naar wat precies een zachte doek is :)
pi_159420694
Ik neem ook meer doeken mee voor Malteser, benieuwd of we haar nog terug vinden tussen die berg doeken :')
pi_159420769
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik neem ook meer doeken mee voor Malteser, benieuwd of we haar nog terug vinden tussen die berg doeken :')
Top! En dat terugvinden gaat wel lukken. Iets met nog een extra zwangerschapskilo hier en daar en een heeeeeeeeel leuk jongetje die ongetwijfeld aandacht vraagt ;).
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:42:07 #148
409579 LuDann
All the way
pi_159420968
Tof! Oh ja, ik neem in ieder geval de Hoppediz mee die ik geleend heb. Als iemand interesse heeft om een van de andere doeken of de Tula uit te proberen, dan moet je het even zeggen, dan neem ik die mee. Maar Tula's genoeg volgens mij en geen kindjes klein genoeg voor in de boba rekbare doek.

Mineola, een Yaro staat op mijn lijstje van graag willen proberen. O+
pi_159421072
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:00 schreef Cholula het volgende:

[..]

Cho was jij niet goed in het zacht maken van draken of was dat alleen met Nona's O-)
Anders heb ik nog wel een draak die veel liefde kan gebruiken die ik mee heb zaterdag
pi_159421130
Ik heb een Hoppediz en een Didymos. Die laatste is mijn favoriet O+.
pi_159421606
Ik heb een yaro yolka (katoen), tula lorelei (katoen), natibaby herdbound (katoen/hennep, totaal ingedragen O+), natibaby farasi (katoen/linnen blend, draak), ellevil Paisley (katoen/bamboe), Oscha Orion (katoen/hennep/linnen, draak) om mee te nemen. Nog twee doeken zijn uit logeren maar qua blend zijn ze t zelfde. Hoe bedoel je uit de hand gelopen hobby :') mijn dragers laat ik thuis
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:00:50 #152
409579 LuDann
All the way
pi_159421817
Oh, ik wil je blends graag proberen, Cassandra. O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:01:06 #153
409579 LuDann
All the way
pi_159421831
Mag jij mijn Aquasling uitproberen. :')
pi_159422404
Ik kom met een Nona, een Vesper, een Yaro met linnen en hopelijk een Solnce als die deze week nog aankomt. O+
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:13:29 #155
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159422437
Welke Solnce? :D
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159422521
Fern Fairy (6), hij was te koop op de Solnce website en ik heb hem gelijk in mijn mandje gegooid, zúlke mooie kleuren. :@
pi_159422546
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Cho was jij niet goed in het zacht maken van draken of was dat alleen met Nona's O-)
Anders heb ik nog wel een draak die veel liefde kan gebruiken die ik mee heb zaterdag
Ik ben gek op draken van doeken ! O+
pi_159422658
Ik neem overigens één doek mee, de doek waar ik Frits mee draag. Lang leve het ov en licht reizen.
pi_159422854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:17 schreef Cholula het volgende:
Ik neem overigens één doek mee, de doek waar ik Frits mee draag. Lang leve het ov en licht reizen.
Ik neem mijn Marsupi mee, gevuld met N. ;)
pi_159423056
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:15 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik ben gek op draken van doeken ! O+
ik heb eventueel de Oscha Orion Iselmar die ik heel graag zacht wil, G is te klein om daarbij te helpen. Dus mocht je interesse hebben om m even te lenen.. ;)
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:30:03 #161
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159423287
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik heb eventueel de Oscha Orion Iselmar die ik heel graag zacht wil, G is te klein om daarbij te helpen. Dus mocht je interesse hebben om m even te lenen.. ;)
Gewoon meer gebruiken joh, G. is niet meer inimini inmiddels ;)
pi_159423452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Gewoon meer gebruiken joh, G. is niet meer inimini inmiddels ;)
welles :o maar t knoopt nog steeds niet lekker :')
Al heb ik m al een tijd niet meer geprobeerd, hij is uit logeren bij een peuter die niet meer gedragen wordt :')
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:34:34 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159423550
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

welles :o maar t knoopt nog steeds niet lekker :')
Al heb ik m al een tijd niet meer geprobeerd, hij is uit logeren bij een peuter die niet meer gedragen wordt :')
Dat helpt dan idd niet :P. Zachtmaken is juist zo leuk om te doen O+
pi_159423687
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat helpt dan idd niet :P. Zachtmaken is juist zo leuk om te doen O+
ik heb er echt een grafhekel aan haha. Ik ben nu druk bezig met de tula lorelei, die knoop ik in de punten, want te kort :'( ik hoop dat zachter maken de doek ook wat lengte geeft. Ik heb twee doeken op reis gestuurd, en mijn andere kartonnetje knoop k alleen als O+ erbij is zodat hij kan afknopen :')
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:46:51 #165
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159424114
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:37 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik heb er echt een grafhekel aan haha. Ik ben nu druk bezig met de tula lorelei, die knoop ik in de punten, want te kort :'( ik hoop dat zachter maken de doek ook wat lengte geeft. Ik heb twee doeken op reis gestuurd, en mijn andere kartonnetje knoop k alleen als O+ erbij is zodat hij kan afknopen :')
Ugh, irritant, in de punten knopen :{ Weet niet welke maat je hebt, maar kan je niet TUB afknopen? Of kangaroo proberen? Of een heupknoop?
pi_159424146
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Met liefde!

Mijn man is trouwens gek op zijn Nona. Die doek zit als een huis!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:58:48 #167
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159424587
Cassandra met al je doeken _O_

Als ik kom neem ik ook wel een doek mee, ik heb er 2 dus niet veel keus :P ik heb een Oscha en een girasol. Ik weet niet of ik ga dragen trouwens, had J. gisteren weer eens in de doek maar ik deed hem er geen plezier mee :') -O- (en mijn schouders trouwens ook niet)
herkenbaar van kindjes van (bijna) een half jaar voor iemand?

[ Bericht 1% gewijzigd door MissBliss op 26-01-2016 23:08:55 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159424931
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:47 schreef Cholula het volgende:

[..]

Met liefde!

Mijn man is trouwens gek op zijn Nona. Die doek zit als een huis!
^O^ ik ga m morgen weer ophalen

Fijn hé die nona! Die is bij mij dus op reis. Maar ondanks de stugheid zat ie heerlijk en inderdaad als een huis. Ik heb een zeven, dat was blijkbaar exclusief punten, dus megalang,maar knoopt ideaal af!

GotC TUB kan ik proberen, dat lukt zelfs met een vier :+ Ik vind het alleen zo eng voelen. Kangaroo vind ik uiteindelijk ook een rotknoop. Heupdragen met rs lukt ons niet, werkt dat met een doek knopen anders?
pi_159425014
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:58 schreef MissBliss het volgende:
Cassandra met al je doeken _O_

Als ik kom neem ik ook wel een doek mee, ik heb er 2 dus niet veel keus :P ik heb een Oscha en een girasol. Ik weet niet of ik ga dragen trouwens, had J. gisteren weer eens in de doek maar ik deed hem er geen plezier mee :') -O-
herkenbaar van kindjes van (bijna) een half jaar voor iemand?
jouw Oscha O+
Los van J zijn staking, hoe gaat t nu met je schouder als je draagt?

Wij hadden even een staking dacht ik maar achteraf gezien kan t ook een dwarse scheet zijn geweest, heb m daarna weer een aantal keer langer in de doek gehad
  dinsdag 26 januari 2016 @ 23:39:55 #170
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159426146
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:10 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jouw Oscha O+
Los van J zijn staking, hoe gaat t nu met je schouder als je draagt?

Wij hadden even een staking dacht ik maar achteraf gezien kan t ook een dwarse scheet zijn geweest, heb m daarna weer een aantal keer langer in de doek gehad
Mja, dat ging ook niet zo lekker, ik had er vrij snel weer last van.
Ik vind het zo jammer! Dat was echt 1 van de dingen waar ik zo naar uitkeek als ik een baby zou hebben, lekker dragen O+ dat valt nogal tegen allemaal.
Ik heb wel van de week de tula geprobeerd, J. is nog wel veel te klein maar ik had zo'n opgerolde megahydrofiel gedaan als zitje, en daarmee had ik helemaal geen last van m'n schouders :o al het gewicht hing op de heupband.
Maar ja, voor hij echt lekker daarin past zijn we wel 2 of 3 maanden verder.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 27 januari 2016 @ 05:58:15 #171
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_159429653
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:08 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

^O^ ik ga m morgen weer ophalen

Fijn hé die nona! Die is bij mij dus op reis. Maar ondanks de stugheid zat ie heerlijk en inderdaad als een huis. Ik heb een zeven, dat was blijkbaar exclusief punten, dus megalang,maar knoopt ideaal af!

GotC TUB kan ik proberen, dat lukt zelfs met een vier :+ Ik vind het alleen zo eng voelen. Kangaroo vind ik uiteindelijk ook een rotknoop. Heupdragen met rs lukt ons niet, werkt dat met een doek knopen anders?
Yup, want dan heb je ook legpasses bij sommige knopen. Voelt wat stabieler iig, je kan het proberen.

Offf een half-FWCC? Of TAS?

Of, als je kindje stabiel genoeg is in z'n nek, kan je kijken naar FCC.

Genoeg opties :+.

[ Bericht 9% gewijzigd door GotC op 27-01-2016 06:06:09 ]
pi_159431142
Cassandra, jij ervaren drager O+

quote:
11s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:58 schreef MissBliss het volgende:
kindjes van (bijna) een half jaar
Niet :o :o :o
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:07:22 #173
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159431368
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:50 schreef Mineola het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat duurt nog heeeel lang :Y
Ziggy played guitar
pi_159431430
TUB vind ik ook een beetje eng voelen, of doe ik iets verkeerd?

En als je TAS doet, begin je dan uit het midden met knopen en gaat er dan maar 1 baan over/onder de beentjes? Ik heb even geen mogelijkheid om filmpjes op te zoeken. :@
pi_159431763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 09:50 schreef Mineola het volgende:

[..]

volgens mij klungel ik maar wat aan :')
pi_159431801
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 05:58 schreef GotC het volgende:

[..]

Yup, want dan heb je ook legpasses bij sommige knopen. Voelt wat stabieler iig, je kan het proberen.

Offf een half-FWCC? Of TAS?

Of, als je kindje stabiel genoeg is in z'n nek, kan je kijken naar FCC.

Genoeg opties :+.
jaaa ik heb heel even overwogen om mijn tula weg te doen maar ik hou m toch maar voor de dh en de fcc als G daar aan toe is O+
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 19:16:31 #177
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159446271
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:12 schreef Selvaria het volgende:
Ik kom met een Nona, een Vesper [...]
*O* *O*
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_159448183
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:11 schreef Selvaria het volgende:
TUB vind ik ook een beetje eng voelen, of doe ik iets verkeerd?

En als je TAS doet, begin je dan uit het midden met knopen en gaat er dan maar 1 baan over/onder de beentjes? Ik heb even geen mogelijkheid om filmpjes op te zoeken. :@
TUB vond ik ook lastig aanspannen, net als TAS (maar iets beter). Kind hing dan ook altijd wat lager dan de bedoeling was :'). En ja, voor TAS iets uit het midden beginnen met 1 baan onderdoor. Ik vond het wel een fijne knoop voor onderweg met een maat 3. Weinig stof mee en toch buikdragen met mini O+. Maar lange wandelingen deed ik er niet mee.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_159480271
Is mijn baby trouwens de enige met een lama-spuug-knop in zijn navel?

Als in, wanneer ik zijn kontje zeker (noem je dat wel zo met de fwcc :')), kantel ik G iets zodat ik de doek richting zijn buikje kan trekken. Dan krijg ik vaak een dikke boer maar soms ook de volle laag,een lama is er niets bij :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Cassandra87 op 28-01-2016 23:06:51 ]
pi_159486921
Ik breek even in met een Tula vraag :) Ik heb nu een Connecta baby voor mijn dochter maar die is echt al te klein (terwijl hij tot 18 maanden moet kunnen, ze is nu 8.5 maand) en zit te kijken naar een Tula, alleen vind ik het een beetje verontrustend en verwarrend hoe dat zit met de maten daar. De baby is tot maat 86/92 maar daar is ze dan toch zo uit als ik die nu koop? Ik wil eigenlijk niet aan de gang blijven en een drager kopen waar ze gewoon nog in kan tot ze niet meer gedragen gaat worden. De Connecta vind ik toch zwaar worden na verloop van tijd.
Wat zouden jullie adviseren? Alvast bedankt!
Ohja, dochter is 8.5 kilo en 75 cm lang.
pi_159486971
Daar twijfel ik ook over; mijn baby is 6 maanden, 9,5 kilo en heeft maat 74. Een Tula baby zou dan toch wel snel te kleine zijn...
  vrijdag 29 januari 2016 @ 10:36:43 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_159487057
Vergeet niet dat die baby's niet zo snel blijven groeien he :D
Als je nu een Tula baby koopt, eventueel met extenders, kun je die echt wel gebruiken tot ze twee zijn. De tijd die het kost om van maat 74 naar maat 92 te komen is 2-3 keer zo lang als de tijd die het kost om van maat 50 naar maat 74 te komen.
Ik ben met ongeveer dezelfde stats als Rawedni met de Tula baby begonnen en die past voorlopig nog prima. En als ie niet meer past verkoop je 'm, je krijgt er echt nog best wat voor terug, en dan koop je of een toddler of je draagt niet meer (veel kinderen van twee willen liever zelf lopen). Kost het je netto misschien 50 euro, max.
disclaimer
  vrijdag 29 januari 2016 @ 11:10:55 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159487811
Maat 92 was hier t/m ruim twee-en-een-half, dus waarschijnlijk kun je dan nog wel even toe!

O, en mijn baby is nu groot genoeg voor mijn drakendrager O+ Woot woot! En daar heb ik ook verbreders bij gekregen, dus die kan van maat 68 tm 98 (ongeveer)!

En idd, ik vind dat t ook best wat mag kosten. Als je naderhand weer verkoopt, en er zeg 50 euro op verliest, is dat toch helemaal niet zo veel?
pi_159487844
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:36 schreef Stormqueen het volgende:
Vergeet niet dat die baby's niet zo snel blijven groeien he :D
Als je nu een Tula baby koopt, eventueel met extenders, kun je die echt wel gebruiken tot ze twee zijn. De tijd die het kost om van maat 74 naar maat 92 te komen is 2-3 keer zo lang als de tijd die het kost om van maat 50 naar maat 74 te komen.
Ik ben met ongeveer dezelfde stats als Rawedni met de Tula baby begonnen en die past voorlopig nog prima. En als ie niet meer past verkoop je 'm, je krijgt er echt nog best wat voor terug, en dan koop je of een toddler of je draagt niet meer (veel kinderen van twee willen liever zelf lopen). Kost het je netto misschien 50 euro, max.
Ja dat dacht ik ook toen ze 4 maanden was en iedereen dat tegen me zei :P Ondertussen zit ze al wel in maat 80. Kind is lang, papa is ook 2 meter dus niet verwonderlijk. De Connecta zou ook tot 18 maanden moeten kunnen dus ik ben huiverig zoals je je misschien voor kan stellen!
pi_159487872
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:10 schreef mousemicky het volgende:
Maat 92 was hier t/m ruim twee-en-een-half, dus waarschijnlijk kun je dan nog wel even toe!

O, en mijn baby is nu groot genoeg voor mijn drakendrager O+ Woot woot! En daar heb ik ook verbreders bij gekregen, dus die kan van maat 68 tm 98 (ongeveer)!

En idd, ik vind dat t ook best wat mag kosten. Als je naderhand weer verkoop, en er zeg 50 euro op verliest, is dat toch helemaal niet zo veel?
Nee tuurlijk niet! Dat zou prima zijn, maar liever goed informeren en meteen een product kopen waar je echt langere tijd wat aan hebt :)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 11:15:11 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_159487893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:12 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook toen ze 4 maanden was en iedereen dat tegen me zei :P Ondertussen zit ze al wel in maat 80. Kind is lang, papa is ook 2 meter dus niet verwonderlijk. De Connecta zou ook tot 18 maanden moeten kunnen dus ik ben huiverig zoals je je misschien voor kan stellen!
Nee, maar echt. Het gaat echt langzamer ;) Met vier maanden idd nog niet, maar je zult het nu echt gaan merken binnenkort.
En is die connecta echt te klein? Want maat 80 staat altijd gelaberld als 9-12 maanden. Heb je een aanfoto? Waar is ie te klein?
disclaimer
pi_159489286
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 11:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, maar echt. Het gaat echt langzamer ;) Met vier maanden idd nog niet, maar je zult het nu echt gaan merken binnenkort.
En is die connecta echt te klein? Want maat 80 staat altijd gelaberld als 9-12 maanden. Heb je een aanfoto? Waar is ie te klein?
Ik hoop het, als ze zo doorgaat is ze 3 meter als ze 2.5 is :')
Aanfoto ga ik zo maken! Ik heb het idee dat ze er erg bekneld in zit, armpjes komen er bovenuit en zeker met een fleecepakje nu met de winter kan ze geen kant meer op. Bij de knietjes zit ie nog wel goed trouwens.
Moment voor de foto!
pi_159489414
Wat SQ zegt! De baby tula bijvoorbeeld is echt heeel lang te gebruiken eventueel met verbreders op het eind, J is nu 21 maanden en zit eigenlijk nog steeds niet heel perfect in de toddler. En J is super gemiddeld :).

De eerste 8 maanden gaan ze snel daarna gaat het met stapjes. En qua dragers is het echt verstandig om een goed passende te kopen ipv een te grote. Een Tula kan je prima weer doorverkopen en een toddler heb je dan zo weer gekocht.
♥ J & S
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:18:18 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159489472
Mijn leenbaby (nu 4 maanden) was wel snel uit de baby insert gegroeid, maar de baby Tula kan inderdaad nog wel eventjes mee :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 januari 2016 @ 12:45:39 #190
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159490071
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 10:32 schreef SaskiaR het volgende:
Daar twijfel ik ook over; mijn baby is 6 maanden, 9,5 kilo en heeft maat 74. Een Tula baby zou dan toch wel snel te kleine zijn...
Mijn 2 jarige die in maat 86/92 zit past nog niet goed in de toddler :N

De tula toddler is echt vanaf een goed passende maat 92. Benen moeten vrij kunnen hangen en er mag geen extra stof onder de knieen of benen zitten. De tula baby is pas vanaf maat 74 zonder insert.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159493238
Hoe zat het ook alweer met een maillot in een draagdoek/draagzak?
Kan wel, maar dan beter een maatje groter om afknellen te voorkomen, toch? Lijkt me temperatuur technisch nu toch wel lekker om die onder het broekje te doen namelijk.

Carnaval vieren met baby; ik ben benieuwd! :+
pi_159493297
Ik doe het gewoon, groter maatje en even checken bij de voetjes zodra ik geknoopt heb. In plaats daarvan kan je ook beenwarmers + slofjes aandoen, dat doe ik nu vaak. :)
pi_159493905
Ja beenwarmers is ook wel een goeie ja, morgen even kijken in de stad :Y die broekspijpen kruipen altijd zo omhoog...

Net weer even snel geprobeerd in de mei tai, ze vindt het nog steeds prima ^O^ alleen tijdens het knopen zit ze heel de tijd overal aan te plukken, dat was toch makkelijker toen ze wat kleiner was _O-

Ik draag echt veel te weinig trouwens :@ moet ik echt weer vaker doen! *;
pi_159494554
Ze hadden bij de wibra of kruidvat kleurrijke beenwarmers speciaal voor carnaval in de aanbieding twist! Voor een euro of 2 dacht ik. Liggen bij de carnavalsspullen.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 15:41:46 #195
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159494582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 15:13 schreef twist02 het volgende:
Ja beenwarmers is ook wel een goeie ja, morgen even kijken in de stad :Y die broekspijpen kruipen altijd zo omhoog...
Ik heb ze in de stad nog nooit gevonden voor kleintjes. Wel op aliexpress: http://nl.aliexpress.com/category/200000841/leg-warmers.html, of via NL webshops (babylegs ^O^ )
pi_159494654
Mijn draak is weer thuis O+
pi_159494742
Top, thanks voor de tips! ^O^

Cassandra wat heerlijk knus zo! O+
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:29:30 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159495875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 14:46 schreef twist02 het volgende:
Hoe zat het ook alweer met een maillot in een draagdoek/draagzak?
Kan wel, maar dan beter een maatje groter om afknellen te voorkomen, toch? Lijkt me temperatuur technisch nu toch wel lekker om die onder het broekje te doen namelijk.

Carnaval vieren met baby; ik ben benieuwd! :+
Ga je als zoiets, twist? :+.

SPOILER: whehe
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
pi_159495904
Whaha :D _O-
Nope, dat is 'bij ons' niet op die manier ;)
  vrijdag 29 januari 2016 @ 16:31:40 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159495926
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 16:30 schreef twist02 het volgende:
Whaha :D _O-
Nope, dat is 'bij ons' niet op die manier ;)
Oh, boven de rivieren? ;)
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')