abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158835327
Welkom in het feedbacktopic van Utopia.
Hier kun je alle vragen en opmerkingen met betrekking tot de moderatie kwijt, zoals het aanpassen van een TT, het vragen waarom we een slotje hebben gezet of ons gewoon heel veel complimenten geven over hoe goed wij het doen. ;)

De FAQ vind je hier.

Veel plezier met Utopia!

Voor de mensen die de OP bijwerken en het gemist hebben in het vorige deel:

OP:
http://mizar-it.nl/utopia/utopia-op-2015.png

PSD:
http://mizar-it.nl/utopia/utopia-op-2015.psd

Let op dat je, zowel rulers als guides aan hebt staan en snap to guides, dan kun je de uitlijning niet verpesten. Die staat precies uitgemeten namelijk.
----------------------------
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
pi_158835361
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:30 schreef Dotteke het volgende:

[..]

vind ik niet, er is eens afgesproken alleen de inwoners.
Maar goed een mod moet maar beslissen. Ik heb me best gedaan er een te maken een waarvan de lettertype en dikte overeen komt met elkaar. Ik snap eerlijk gezegd niet zo wat het probleem is als ik vraag of de foto in de SV aangepast kan worden?
Noem ik het een probleem dan? Moet niet gekker worden.
Ik geef gewoon aan dat die in de CoS al geupdate was omdat ik dacht dat je het daar over had.
Het zal mij worst wezen wat er boven staat. Zolang dat grote geval van Ivan daar maar wegblijft :D
Indeling Slaapplaatsen (Wie slaapt waar in Utopia)
pi_158891148
De cos is echt een vervelende plek te worden met mensen die constant commentaar hebben op wat anderen posten. Daarbij zijn er ook users die persoonlijke aanvallen niet schuwen. Het begint naar mijn mening echt uit de hand te lopen nu.
  donderdag 7 januari 2016 @ 01:20:06 #4
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158891417
Foutje in de TT van COS #9966 "een beetje respect voor Nicole gaarne"
Uiteraard moeten die p's van voor een o zijn :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158892591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 01:01 schreef Raskolnikow het volgende:
De cos is echt een vervelende plek te worden met mensen die constant commentaar hebben op wat anderen posten. Daarbij zijn er ook users die persoonlijke aanvallen niet schuwen. Het begint naar mijn mening echt uit de hand te lopen nu.
Dat is al lang zo hoor. Constant laten blijken hoe belachelijk iemands mening is. Dat is geen discussie voeren maar dat is iemand (op een sneaky manier) afzeiken. Ook vaak zonder te quoten maar dan is echt wel duidelijk dat het gekat is op een ander.
Je kan ze er ook precies uitpikken.

Zo jammer, ik laat ook wel merken dat ik iemands mening niet deel. maar dat wil niet zeggen dat die persoon die mening niet mag hebben.

Maar deze discussie is hier al vaker gevoerd. We hebben geen Pullup meer in de Cos, maar vele andere mods die er zijn om anderen belerend toe te spreken over wat ze wel of niet mogen vinden.

Edit: de mods pikken het de laatste tijd wel goed op hoor. Ook dat mag best gezegd worden ^O^
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 12:04:40 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158896451
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 01:01 schreef Raskolnikow het volgende:
Een aantal users heeft er een handje van om behalve de bal ook een been mee te nemen. We spreken daar ook regelmatig mensen op aan. Per dm, om topicvervuiling te voorkomen, maar de laatste tijd ook wat vaker zichtbaar in de COS. Om te laten zien dat wij het zien. En zoals gemeld krijgen we binnenkort versterking van een nieuwe mod.

Aan de andere kant: sommige users zijn ook wel héél snel op hun teentjes getrapt. Iemands mening "lariekoek" vinden is niet meteen een persoonlijke aanval. Maar er wordt dan soms enorm heftig op gereageerd.
Laat de posts van users die er een handje van hebben om "de moraal van de COS" ter discussie te stellen lekker langs je heen glijden, en meld het ons wanneer iemand echt vervelend persoonlijk wordt.

Overigens zag ik jou er gisteravond prima met voxs uitkomen, waar het ook makkelijk had kunnen ontaarden. Letterlijk voorbeeldig. :)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2016 @ 13:15:24 #7
137949 Disana
pi_158898054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:04 schreef Gert het volgende:

[..]
Laat de posts van users die er een handje van hebben om "de moraal van de COS" ter discussie te stellen lekker langs je heen glijden, en meld het ons wanneer iemand echt vervelend persoonlijk wordt.
[..]

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Weliswaar kwam men er bijvoorbeeld gisteren uit, maar niet zonder een hoop bijval en kritiek van medeusers. Scrollen, prima, maar voor mij is het probleem dat de moraalposts zo enorm veel reacties uitlokken.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 14:02:33 #8
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158899039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Weliswaar kwam men er bijvoorbeeld gisteren uit, maar niet zonder een hoop bijval en kritiek van medeusers. Scrollen, prima, maar voor mij is het probleem dat de moraalposts zo enorm veel reacties uitlokken.
Snap ik. Daarom ook het verzoek om zulke posts te negeren en er geen discussie van te maken. Het is lastig om zoiets te gaan verbieden en handhaven, en ons inziens wordt de COS ook niet leuker van als het zo dichtgetimmerd wordt. Dus we zoeken een tussenweg. We spreken regelmatig users aan die er een handje van hebben om 'de COS' keer op keer vermanend/neerbuigend toe te spreken. Zo proberen we dat een beetje in toom te houden, zonder met bans te gaan dreigen.
En wat dus helpt is als zulke moraalposts weinig tot niets losmaken bij andere users.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_158899353
Er zijn ook users die keer op keer tussendoor hun ongenoegen uiten over andere users en bespreken,zonder dat er uitlokking, vermanend gesproken of wat dan nog wordt en soms zijn de besproken users niet eens in de cos. Ik hoop dat daar ook naar gekeken wordt?
...from the labyrinth beyond time and space, seeks her way out to a clearing
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2016 @ 14:26:07 #10
137949 Disana
pi_158899647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:02 schreef Gert het volgende:

[..]

Snap ik. Daarom ook het verzoek om zulke posts te negeren en er geen discussie van te maken. Het is lastig om zoiets te gaan verbieden en handhaven, en ons inziens wordt de COS ook niet leuker van als het zo dichtgetimmerd wordt. Dus we zoeken een tussenweg. We spreken regelmatig users aan die er een handje van hebben om 'de COS' keer op keer vermanend/neerbuigend toe te spreken. Zo proberen we dat een beetje in toom te houden, zonder met bans te gaan dreigen.
En wat dus helpt is als zulke moraalposts weinig tot niets losmaken bij andere users.
Maar dat doen ze nou juist wel omdat ze daarom worden geschreven. Ik vind dit dweilen met de kraan open en mijn COS-plezier is onderhand ver te zoeken. Maar hey, alle ruimte voor de zeikerds.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2016 @ 21:17:18 #11
137949 Disana
pi_158912465
quote:
4s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef Gert het volgende:
Even een verzoek in het algemeen: we ontvangen graag TR's als de boel uit de hand loopt.
Maar "preventieve TR's" zijn echt een stap te ver.
Ook hoeven we geen TR's wanneer iemand volgens jou aan het moraliseren is o.i.d.

Kort en bondig: TR's bij 1) langdurig offoptic posten 2) grof of discriminerend taalgebruik 3) persoonlijke aanvallen (waarbij de tenen niet te lang moeten zijn, als jij iets post over de streams en iemand noemt dat "flauwekul", dan is dat geen persoonlijke aanval).

Mocht je willen reageren op deze post, zou je de reply dan willen knippen en plakken in het feedback-topic?
Even kort over je eerdere post in fb en deze zinsnede:

Begrijp ik nu dat commentaar op de COS, waaronder bepaalde vormen van moraliseren vallen, nu gewoon toegestaan is?
pi_158912978
Vaak wordt afkeuring uitgesproken over reacties en ontstaan lange discussies. TR's zijn niet op z'n plaats want geen overtreding van regels. Maar die discussies zijn ook niet wenselijk. En er altijd overheen scrollen ook niet.

Daarom het volgende idee: Waarom niet de mogelijkheid om voor elke post een + of - toe te kennen? Iemand die echt onzin post krijgt veel minnen en iemand die goede dingen post die men wil horen krijgt veel + en. Onzinnige of domme posts kun je aanpakken met een - waardoor hele discussies of TR's voorkomen worden.

Er zijn al fora die deze mogelijkheid hebben. Fora meestal door bedankjes te kunnen geven, nieuwssites/reactiepanelen meestal door + en -.
pi_158913029
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Vaak wordt afkeuring uitgesproken over reacties en ontstaan lange discussies. TR's zijn niet op z'n plaats want geen overtreding van regels. Maar die discussies zijn ook niet wenselijk. En er altijd overheen scrollen ook niet.

Daarom het volgende idee: Waarom niet de mogelijkheid om voor elke post een + of - toe te kennen? Iemand die echt onzin post krijgt veel minnen en iemand die goede dingen post die men wil horen krijgt veel + en. Onzinnige of domme posts kun je aanpakken met een - waardoor hele discussies of TR's voorkomen worden.

Er zijn al fora die deze mogelijkheid hebben. Fora meestal door bedankjes te kunnen geven, nieuwssites/reactiepanelen meestal door + en -.
Dan krijg je hele kliekjes die onderling elke post met een scheet opwaarderen met een plusje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_158913061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Dan krijg je hele kliekjes die onderling elke post met een scheet opwaarderen met een plusje.
Dat wel, maar bepaalde figuren alleen wel snel door de mand.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 21:34:53 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158913128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Even kort over je eerdere post in fb en deze zinsnede:

Begrijp ik nu dat commentaar op de COS, waaronder bepaalde vormen van moraliseren vallen, nu gewoon toegestaan is?
Laat ik het zo zeggen, en het beestje bij de naam noemen: wat Koos1958 zo even in de COS postte als reactie op beweringen over Nicole, is wat mij betreft simpelweg een redelijk tegengeluid. En -van beide kanten- van een offtopic-gehalte dat we als zijweggetje kwalificeren en dat we toestaan.
Ik vind ook dat hij (en anderen) daarnaast weleens doorschiet, en dan melden we ons bij hem.

Zoals je weet (h)erken ik echt wel de verheven wijsvingertjes. Maar het is soms ook wel echt té lichtgevoelig. Zowel van de kant van de 'moraalridders' als van hen die zich er door aangesproken voelen. Iets relaxter, iets meer incasseringsvermogen, wat minder snel de drang om meteen verongelijkt in het verweer te komen, zou fijn zijn.

En nee, dit is dus geen vrijbrief om de COS of andere users voortdurend de maat te nemen.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2016 @ 21:40:13 #16
137949 Disana
pi_158913338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Gert het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, en het beestje bij de naam noemen: wat Koos1958 zo even in de COS postte als reactie op beweringen over Nicole, is wat mij betreft simpelweg een redelijk tegengeluid. En -van beide kanten- van een offtopic-gehalte dat we als zijweggetje kwalificeren en dat we toestaan.
Ik vind ook dat hij (en anderen) daarnaast weleens doorschiet, en dan melden we ons bij hem.

Zoals je weet (h)erken ik echt wel de verheven wijsvingertjes. Maar het is soms ook wel echt té lichtgevoelig. Zowel van de kant van de 'moraalridders' als van hen die zich er door aangesproken voelen. Iets relaxter, iets meer incasseringsvermogen, wat minder snel de drang om meteen verongelijkt in het verweer te komen, zou fijn zijn.

En nee, dit is dus geen vrijbrief om de COS of andere users voortdurend de maat te nemen.
Ik denk niet aan de verdediging van Nicole, en ook niet uitsluitend aan Koos. Dat is allemaal prima, dat zijn gewoon meningen. Waar ik moeite mee heb is het commentaar op de COS of COSsers dat ook vaak wordt gegeven ter verdediging van de een of andere inwoner. Mijn beleving daarvan is dat er veel mensen op reageren, zowel in de verdediging als in bijval, en dat dat de sfeer niet ten goede komt. Maar door jouw aanwijzingen ben ik er niet meer zeker van dat ik daar een punt voor een TR heb.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 21:42:09 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158913411
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk niet aan de verdediging van Nicole, en ook niet uitsluitend aan Koos. Dat is allemaal prima, dat zijn gewoon meningen. Waar ik moeite mee heb is het commentaar op de COS of COSsers dat ook vaak wordt gegeven ter verdediging van de een of andere inwoner. Mijn beleving daarvan is dat er veel mensen op reageren, zowel in de verdediging als in bijval, en dat dat de sfeer niet ten goede komt. Maar door jouw aanwijzingen ben ik er niet meer zeker van dat ik daar een punt voor een TR heb.
Lang niet elke TR is meteen reden voor actie, maar over het algemeen vind ik jouw TR's beslist informatief. Als je dat antwoord zocht.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2016 @ 21:42:48 #18
137949 Disana
pi_158913444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Lang niet elke TR is meteen reden voor actie, maar over het algemeen vind ik jouw TR's beslist informatief. Als je dat antwoord zocht.
Ja, ik was er niet meer zeker van en wil ook geen zeikerd zijn.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:50:22 #19
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_158913764
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Hou je het Carnaval-Topic wel even in de gaten? ;)
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:51:10 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_158913797
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:50 schreef 5thencounter het volgende:

[..]

Hou je het Carnaval-Topic wel even in de gaten? ;)
Op de streams hebben ze het toch ook over carnaval?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:51:41 #21
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_158913817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:51 schreef mazaru het volgende:

[..]

Op de streams hebben ze het toch ook over carnaval?
Op de streams ja
pi_158913866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Geweldig idee, een populariteitscontest. En dat mensen dan daar status aan gaan onlenen. ^O^
pi_158913905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat wel, maar bepaalde figuren alleen wel snel door de mand.
Ja, de kliekjes.
  Moderator donderdag 7 januari 2016 @ 22:01:43 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158914164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, ik was er niet meer zeker van en wil ook geen zeikerd zijn.
Hopelijk is het zo duidelijk. En beter een TR te veel dan te weinig hoor. Alleen merken we dat ze de laatste tijd soms wel érg makelijk gezet worden (en dan bedoel ik dus niet jou), en dat de tolerantiegrens heel laag ligt. Vandaar de post in de COS.
  † In Memoriam † donderdag 7 januari 2016 @ 22:03:29 #25
137949 Disana
pi_158914215
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2016 22:01 schreef Gert het volgende:

[..]

Hopelijk is het zo duidelijk. En beter een TR te veel dan te weinig hoor. Alleen merken we dat ze de laatste tijd soms wel érg makelijk gezet worden (en dan bedoel ik dus niet jou), en dat de tolerantiegrens heel laag ligt. Vandaar de post in de COS.
Ja, dat begrijp ik. Ik denk dat het komt omdat er regelmatig nogal wat wrijving is in de COS. Er is minder vriendschappelijkheid. Bedankt voor je antwoorden.
pi_158926636
Mag de titel (COS 9981) worden aangepast? De eerste A van Naoceaan moet een O zijn.
Alvast bedankt!
  One tough cookie vrijdag 8 januari 2016 @ 13:26:31 #27
169210 liesje1979
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 13:41:34 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158927045
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:26 schreef liesje1979 het volgende:
Zo?
O sorry ik had het al aangepast. :)
pi_158927120
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:26 schreef liesje1979 het volgende:
Zo?
Prima! Bedankt!
pi_158927138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:41 schreef Gert het volgende:

[..]

Wat een hulpvaardigheid ;) Dank je wel!
  One tough cookie vrijdag 8 januari 2016 @ 13:45:05 #31
169210 liesje1979
pi_158927145
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:41 schreef Gert het volgende:

[..]

Huh? Zie niets in de logoek entries?
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 13:46:07 #32
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158927182
Dit zal voor de meesten niet als een grote verrassing komen: pullup is gestopt als moderator. We bedanken hem hartelijk voor de prettige samenwerking! :)
Lies en ik hebben er sinds vanmiddag een nieuwe collega bij. Welkom Ebinas! (sommige SC’ers hadden al een vermoeden dat zij het zou worden. :P )

MED / Moderator veranderingen voor UTO.
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 13:52:42 #33
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158927376
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:45 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Huh? Zie niets in de logoek entries?
Huh.. raar, had het meteen al gewijzigd toen ndid het postte, dacht dat je daarom misschien niet wist wat er bedoeld werd. Nah, zal het wel gedroomd hebben dan.
  One tough cookie vrijdag 8 januari 2016 @ 13:55:21 #34
169210 liesje1979
pi_158927455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:52 schreef Gert het volgende:

[..]

Huh.. raar, had het meteen al gewijzigd toen ndid het postte, dacht dat je daarom misschien niet wist wat er bedoeld werd. Nah, zal het wel gedroomd hebben dan. [ afbeelding ]
Vaag, bij mij stond die a er nog gewoon, misschien waren we tegelijk? Bijna weekend! w/
pi_158929736
Kan iemand deze TT verbeteren het moet zijn: WEG MET DE MODS

UTO / We met de mods

Dank!! Jullie zijn the best
pi_158930513
Kan iemand de TT van dit topic aanpassen. Dit moet duidelijk met een T.

UTO / Wie herinnerd zich lindy nog?

Dus: Wie herinnerd zich Linty nog?
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 16:03:29 #37
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158931177
Lastig hoor, grammatica. :{

vrijdag 8 januari 2016 @ 23:19:36 #38
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_158945481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:47 schreef Gert het volgende:
Hoi, zonder er meteen heel zwaar over te willen doen: "nigga" of "nigga bitch" vinden we niet oké.
En ja, er zijn niggas with attiude die nog veel grovere dingen over hun eigen ras posten, we weten het.
En nee het is lang niet altijd meteen discriminerend bedoeld. Dat zien we ook wel.
Er is ook best wat op af te dingen hoor. Maar we willen de speelruimte wat dat betreft klein houden. Juist omdat het op FOK! al zó vaak uit de bocht giert zodra het om allochtonen gaat.
Dus het is onze keuze om het niet lollig te vinden als Ivan een terrorist genoemd wordt, of een zwarte vrouw een niggabitch. Het zou plezierig zijn als daar rekening mee gehouden wordt. Thanks! :)
Is dit zo langzamerhand het Libelle Forum of zo?
En wat is next? De zwartepietjes die uit de emoticonselectie verdwijnen?

Er wordt hier tegenwoordig echt op alle slakken zout gelegd.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_158945629
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:19 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Terechte klacht. Politieke correctheid heeft al zoveel schade aangericht.
Ik begrijp dat wij ons aan de Nederlandse wet moeten houden, maar "nigga bitch" of "neger" is net zo min racistisch als Zwarte Piet m.i.

Ook realiseer ik mij dat je niet zomaar iedereen te pas en te onpas zo kunt noemen. Maar hier ging het om dames in Utopia die exact hetzelfde taalgebruik hanteren, en als het er op aan komt nog veel grover zijn. Ik vind het ook een vorm van self-censuur van FOK! en zo krijgen die politiek correcte jankmuilen vanzelf hun zin.

Ik hou mij al heel erg in door het woord "negerin" niet te gebruiken voor bepaalde personen, maar goed het is nu duidelijk dat alle varianten in alle mogelijke situaties not-done zijn hier.

[ Bericht 8% gewijzigd door JanKorteachternaam op 08-01-2016 23:30:51 ]
  Moderator vrijdag 8 januari 2016 @ 23:34:36 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158945978
Ik heb proberen uit te leggen waarom we daar strak op zijn. Ik kan er best inkomen dat jullie het overdreven vinden. Maar we zien op FOK! dat het nogal snel onfris wordt als het gaat om ras/geloof en willen daarom niet te veel toelaten. Dat 'niet te veel' wel érg weinig is volgens jullie: ter kennisgeving aangenomen. :)
pi_158946213
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:19 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Terechte klacht. Politieke correctheid heeft al zoveel schade aangericht.
Ik begrijp dat wij ons aan de Nederlandse wet moeten houden, maar "nigga bitch" of "neger" is net zo min racistisch als Zwarte Piet m.i.

Ook realiseer ik mij dat je niet zomaar iedereen te pas en te onpas zo kunt noemen. Maar hier ging het om dames in Utopia die exact hetzelfde taalgebruik hanteren, en als het er op aan komt nog veel grover zijn. Ik vind het ook een vorm van self-censuur van FOK! en zo krijgen die politiek correcte jankmuilen vanzelf hun zin.

Ik hou mij al heel erg in door het woord "negerin" niet te gebruiken voor bepaalde personen, maar goed het is nu duidelijk dat alle varianten in alle mogelijke situaties not-done zijn hier.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 23:45:53 #42
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_158946434
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:34 schreef Gert het volgende:
Ik heb proberen uit te leggen waarom we daar strak op zijn. Ik kan er best inkomen dat jullie het overdreven vinden. Maar we zien op FOK! dat het nogal snel onfris wordt als het gaat om ras/geloof en willen daarom niet te veel toelaten. Dat 'niet te veel' wel érg weinig is volgens jullie: ter kennisgeving aangenomen. :)
Wie bedoel je met "we" en "wij"? Doel je daar mee op het hele team van (forum)admins en mods op FOK! of spreek je in pluralis majestatis? Ik vermoed eerlijk gezegd het laatste, want in andere subfora op FOK! heeft men kennelijk minder moeite met het gewraakte woord.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_158946779
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:45 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Wie bedoel je met "we" en "wij"? Doel je daar mee op het hele team van (forum)admins en mods op FOK! of spreek je in pluralis majestatis? Ik vermoed eerlijk gezegd het laatste, want in andere subfora op FOK! heeft men kennelijk minder moeite met het gewraakte woord.
Zeg dan gewoon nikker, als je dat zo tof vindt. Want dat is wat je bedoeld toch?
pi_158946899
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:54 schreef Joezi het volgende:

[..]

Zeg dan gewoon nikker, als je dat zo tof vindt. Want dat is wat je bedoeld toch?
Nikker wordt uiteraard ook niet geaccepteerd, maar het past ook niet in deze situatie waar dames straattaal uitkramen. "Nigga" is de urban versie van dat woord, vandaar dat dit woord een paar keer is gevallen.
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 00:01:33 #45
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_158946995
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:45 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Wij in de zin van de UTO mods. FOK! kent 'cultuurverschillen' per forum zoals je weet. Wij hanteren een vrij strakke lijn.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 00:04:04 #46
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_158947078
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 23:54 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik lul gewoon het volk in de loods na. Ik weet de helft van de tijd niet eens wat ze bedoelen, Voor mij is het gibberish. :)
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_158947191
Nee, knuffelpedo, dat is pas leuk in de cos.
En dat mag wel, want dat wordt over het hoofd gezien.
pi_158947203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:04 schreef Pearlbitch het volgende:

[..]

Ik lul gewoon het volk in de loods na. Ik weet de helft van de tijd niet eens wat ze bedoelen, Voor mij is het gibberish. :)
Probeer niet besmet te raken met die straattaal, je komt er heel moeilijk weer van af
  zaterdag 9 januari 2016 @ 00:13:18 #49
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_158947373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:01 schreef Gert het volgende:

[..]

Wij in de zin van de UTO mods. FOK! kent 'cultuurverschillen' per forum zoals je weet. Wij hanteren een vrij strakke lijn.
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_158949171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:10 schreef jeneker het volgende:

[..]

ps ik was er vanmiddag niet toen werkte ik dus das als fout
weet je wat gert zei en nee ik zal het je niet sturen maar was niet in mijn nadeel
maar ben dit zo zat waarom denk je ik dat ik wegga
jij bent zo perfect zo gweldig zon geweldig persoon }:|
nooit iemanbd beter geboren dan jij
ja hang de vlag uit je wint jou zure zult wint in ben er kost beu van
ja ga buiten me boekje en je zult gerust winnen en me weten te schorsen ben nu al trots op je
Belachelijke post. Het enige wat ik je vroeg, al regelmatig heb gevraagd, ook in dm, is om eens te kappen met dat eeuwige *O* *O* *O* *O* *O* team jeneker *O* *O* *O* *O* *O* *O* gedoe. Oh ja, en met je gewoonte om van alles te verzinnen en dat in de Cos te dumpen.

Het gaat hier echt niet om winnen. Of mensen wegkrijgen. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
En nee, ik ben absoluut niet de enige die je eeuwige aandachtvragerij in de Cos storend vindt.

En dan uitgebreid afscheid nemen, maar dan in de volgende Cos echt volop in de slachtofferrol gaan. Not pretty.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 01:21:02 #51
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158949262
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:16 schreef mootie het volgende:

[..]

Belachelijke post. Het enige wat ik je vroeg, al regelmatig heb gevraagd, ook in dm, is om eens te kappen met dat eeuwige *O* *O* *O* *O* *O* team jeneker *O* *O* *O* *O* *O* *O* gedoe. Oh ja, en met je gewoonte om van alles te verzinnen en dat in de Cos te dumpen.

Het gaat hier echt niet om winnen. Of mensen wegkrijgen. Geen idee waar je dat vandaan haalt.
En nee, ik ben absoluut niet de enige die je eeuwige aandachtvragerij in de Cos storend vindt.

En dan uitgebreid afscheid nemen, maar dan in de volgende Cos echt volop in de slachtofferrol gaan. Not pretty.
Je bent idd niet de enige die dat vind
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158949398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:16 schreef mootie het volgende:

[..]

me love you too, wat ik niet snap is dat zo ver moet gaan , en ja vier je overwinnig ik ga idd miner komen dus dat heb je gewonnen, en als je geen grap van realiteit kunt scheiden laat ik aan jou.
maar maak jij de cos zoals je wilt en iedereen heeft jou idee en jou idee is de enige juiste dus op mij na allemaal slimmem mensen ik ebn je iig spuugzat en nee van mij zal je gen last meer hebben dus je hbt gewonnnen ik zou zeggen trek fles champagne open vier het weer iermand van cos gejaagd met je maatjes
en dit zal wel verwijderd worden dus snel lezen
pi_158949458
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:28 schreef jeneker het volgende:

[..]

me love you too, wat ik niet snap is dat zo ver moet gaan , en ja vier je overwinnig ik ga idd miner komen dus dat heb je gewonnen, en als je geen grap van realiteit kunt scheiden laat ik aan jou.
maar maak jij de cos zoals je wilt en iedereen heeft jou idee en jou idee is de enige juiste dus op mij na allemaal slimmem mensen ik ebn je iig spuugzat en nee van mij zal je gen last meer hebben dus je hbt gewonnnen ik zou zeggen trek fles champagne open vier het weer iermand van cos gejaagd met je maatjes
Wow. Je hebt het niet echt begrepen of vat het helemaal verkeerd op.
Niemand wil je weg.
Maar je moet ook snappen dat niet iedereen dezelfde 'grapjes' leuk vindt. Zeker niet als het steeds dezelfde grapjes zijn, en pagina's vol.

Voor de rest, geen idee wat ik moet zeggen, maar het slaat werkelijk nergens op.
pi_158949546
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Wow. Je hebt het niet echt begrepen of vat het helemaal verkeerd op.
Niemand wil je weg.
Maar je moet ook snappen dat niet iedereen dezelfde 'grapjes' leuk vindt. Zeker niet als het steeds dezelfde grapjes zijn, en pagina's vol.

Voor de rest, geen idee wat ik moet zeggen, maar het slaat werkelijk nergens op.
wat vat ik verkeerd op ik mag niks zeggen ,
ik krij pms niet weggaan etc maar ik ben het beu dat gevecht en zovaak ben ik niet off topic tis net wat je wilt zien maar die persoonlijke aanvallen ben ik wel zat
pi_158949597
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:37 schreef jeneker het volgende:

[..]

ik krij pms niet weggaan etc maar ik ben het beu dat gevecht en zovaak ben ik niet off topic tis net wat je wilt zien maar die persoonlijke aanvallen ben ik wel zat
Welke persoonlijke aanvallen.

En je bent 80% van de tijd off topic.
pi_158949627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:37 schreef jeneker het volgende:

[..]

jeneker, je gaf zelf aan dat je Utopia niks meer aan vindt en dat je alleen nog komt om lol te hebben. Dat doe je helaas met vrij veel offtopic posts waar dan ook weer offtopic reacties op komen en dat is vervelend. Doe dat dan in de SC, daar is 't voor.

Niemand wil je weg hebben, dat is de issue niet. COS gewoon mee en er is niets aan de hand.
pi_158949670
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:39 schreef mootie het volgende:

[..]

Welke persoonlijke aanvallen.

En je bent 80% van de tijd off topic.
80% das uit delucht gegrepen bewijs dat eens

en ja jij valt persoonlijk aaan doe je bij meerdere niet enkel bij mij
maar waarom treuren je hebt weer iemand aan je belt gerijgt dus geen tranen
pi_158949683
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:43 schreef jeneker het volgende:

[..]

80% das uit delucht gegrepen bewijs dat eens

en ja jij valt persoonlijk aaan doe je bij meerdere niet enkel bij mij
maar waarom treuren je hebt weer iemand aan je belt gerijgt dus geen tranen
Nee, je snapt het duidelijk niet. Lees de post van Lyza eens.
pi_158949699
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:44 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee, je snapt het duidelijk niet. Lees de post van Lyza eens.
je hebt je zege zoiu zeggen vier het ^O^
pi_158949716
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:45 schreef jeneker het volgende:

[..]

Man, hou op! Dit is nou precies wat ik bedoel!
pi_158949751
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Man, hou op! Dit is nou precies wat ik bedoel!
je wilde me van de cos nou gelukt dus wat is er niet te vieren ik ben er klaar mee
en ja heb afgesproken pm met anderen dus je zult van mij geenb last hebben
pi_158949760
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:48 schreef jeneker het volgende:

[..]

je wilde me van de cos nou gelukt dus wat is er niet te vieren ik ben er klaar mee
en ja heb afgesproken pm met anderen dus je zult van mij geenb last hebben
:|W

Als je dat wil geloven moet je dat misschien maar gewoon doen.
pi_158949778
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:48 schreef mootie het volgende:

[..]

:|W

Als je dat wil geloven moet je dat misschien maar gewoon doen.
nou dan geef ik jen ik je de ruimte misschien idd ben ik verblind nu
  One tough cookie zaterdag 9 januari 2016 @ 01:50:34 #64
169210 liesje1979
pi_158949785
quote:

[..]

Sorry hoor, maar niemand vraagt je om weg te gaan, die keuze is geheel aan jezelf. Je post zo'n offtopic poll, daar krijg je offtopic reacties op. En dan ben je teleurgesteld in de uitslag van de poll. Snap ik ook wel, maar je weet niet de beweegredenen voor mensen om te stemmen, dus trek het je ook niet allemaal teveel aan.
Mootie heeft hier niets mee te maken, behalve dat ze wat fel op je reageerde, en ze heeft ook niets gewonnen. Het is kwart voor 2, slaap er rustig een nachtje over en kom dan morgen gewoon weer gezellig, iets meer ontopic en iets minder team Janeker, te posten. ;)
  zaterdag 9 januari 2016 @ 01:52:25 #65
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158949821
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:28 schreef jeneker het volgende:

[..]

Beste Jeneker
Lees nou es ff terug wat je nu zegt
Het wordt namelijk een beetje zielig

Jij hebt het maar over overwinning vieren ,mootie heeft gewonnen, geen grap van de realiteit kunnen onderscheiden
en de enige die dat overduidelijk niet kan ben jij zelf
door maar te blijven zeveren omdat niet iedereen jou aardig vind

Ik snap je hele probleem niet
Het gaat namelijk niet om jou
dus hou het gewoon bij de streams of hou anders gewoon op met deze onzin

Je bent vreselijk zielig aan het doen
en dat siert je niet
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158949832
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:49 schreef jeneker het volgende:

[..]

nou dan geef ik jen ik je de ruimte misschien idd ben ik verblind nu
Kerel, je neemt het allemaal veel te zwaar op. Niemand wil je weg hebben maar ik zou het prettig vinden als je wat meer ontopic zou posten in de COS. Dat is alles. Geen drama lijkt me, dus maak het ook geen drama. Wel zo fijn voor jezelf.

G'night :)
  zaterdag 9 januari 2016 @ 01:53:20 #67
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158949841
quote:

[..]

Oh please :') :')

Hoe diep kan je zinken
het kan nog steeds dieper dus
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158949855
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:50 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar niemand vraagt je om weg te gaan, die keuze is geheel aan jezelf. Je post zo'n offtopic poll, daar krijg je offtopic reacties op. En dan ben je teleurgesteld in de uitslag van de poll. Snap ik ook wel, maar je weet niet de beweegredenen voor mensen om te stemmen, dus trek het je ook niet allemaal teveel aan.
Mootie heeft hier niets mee te maken, behalve dat ze wat fel op je reageerde, en ze heeft ook niets gewonnen. Het is kwart voor 2, slaap er rustig een nachtje over en kom dan morgen gewoon weer gezellig, iets meer ontopic en iets minder team Janeker, te posten. ;)
had de poll gewonnen met 52% maar dan nog zeg dat gewoon tis en grap iedereen weeet dat
  zaterdag 9 januari 2016 @ 01:55:10 #69
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158949866
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:54 schreef jeneker het volgende:

[..]

had de poll gewonnen met 52% maar dan nog zeg dat gewoon tis en grap iedereen weeet dat
Grap gemaakt dus Hou er dan nu gewoon over op
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  One tough cookie zaterdag 9 januari 2016 @ 01:55:34 #70
169210 liesje1979
pi_158949876
quote:

[..]

:Y
pi_158949913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:55 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Grap gemaakt dus Hou er dan nu gewoon over op
puzzzie je kent me nu al jaar op cos ging over opmerking heb je me hier al eena eerder gezien ?
jullie doen net of ik hier elke dag kom
pi_158949978
ik wil deze discusie stoppen
maar wil wel dat mootie terug neemt dat ik niet zou werken
dat doe ik al sinds ik 13 ben tot nu
  zaterdag 9 januari 2016 @ 02:02:28 #73
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158949984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:57 schreef jeneker het volgende:

[..]

puzzzie je kent me nu al jaar op cos ging over opmerking heb je me hier al eena eerder gezien ?
jullie doen net of ik hier elke dag kom
Het gaat er niet om hoe vaak je hier komt Jeneker
Het gaat mij er om wat je hier net over mootie postte
Je legt alles neer bij haar
en dit doe je toch echt allemaal zelf
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158949995
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:02 schreef jeneker het volgende:
ik wil deze discusie stoppen
maar wil wel dat mootie terug neemt dat ik niet zou werken
dat doe ik al sinds ik 13 ben tot nu
Lol, ik heb nooit gezegd dat je niet werkt, wat is dat nou weer voor onzin.

Oh, dan wil ik ook dat jij terugneemt dat ik je uit de Cos wil, dat ik allemaal tr's over je stuurt. Etc. :)
pi_158950014
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:02 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe vaak je hier komt Jeneker
Het gaat mij er om wat je hier net over mootie postte
Je legt alles neer bij haar
en dit doe je toch echt allemaal zelf
net zoal vaak gepost mootie is dus perfect nou sorry niemand is perfect vind leuk dat jij mootie met sommmigen uitspraken perfecct vin din aan jou ik schuil me er niet achter
pi_158950033
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:03 schreef mootie het volgende:

[..]

Oh, dan wil ik ook dat jij terugneemt dat ik je uit de Cos wil, dat ik allemaal tr's over je stuurt. Etc. :)
voor ik iets terug neem wat zijn tr's
pi_158950041
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:04 schreef jeneker het volgende:

[..]

net zoal vaak gepost mootie is dus perfect nou sorry niemand is perfect vind leuk dat jij mootie met sommmigen uitspraken perfecct vin din aan jou ik schuil me er niet achter
Dat zegt Puz toch helemaal niet. 8)7
  zaterdag 9 januari 2016 @ 02:06:07 #78
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158950045
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:04 schreef jeneker het volgende:

[..]

De enige die roept dat mootie perfect is, ben jij
en niemand anders
Ik weet wel zeker dat ze niet perfect is
Maar daar gaat het ook helemaal niet om
je zoekt er steeds meer bij
heb je dat zelf nou echt niet door dan? :?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158950048
Dit is totaal zinloos. De groeten.
pi_158950064
quote:

[..]

pi_158950069
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:06 schreef puzziepie het volgende:

[..]

De enige die roept dat mootie perfect is, ben jij
en niemand anders
Ik weet wel zeker dat ze niet perfect is
Maar daar gaat het ook helemaal niet om
je zoekt er steeds meer bij
heb je dat zelf nou echt niet door dan? :?
en toch kraken jullie mensen tot de grond af
pi_158950077
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:07 schreef Joezi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
*O* *O* hoe is het mogelijk *O*
pi_158950093
das dikke score pff
pi_158950096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:08 schreef jeneker het volgende:

[..]

*O* *O* hoe is het mogelijk *O*
Nou, de cos vindt het leuk, ik zou lekker gaan spammen morgen.

:')
  zaterdag 9 januari 2016 @ 02:09:59 #85
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158950100
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:07 schreef jeneker het volgende:

[..]

Huh? :o :o
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 9 januari 2016 @ 02:10:54 #86
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158950112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:09 schreef jeneker het volgende:
das dikke score pff
scoren is geloof ik belangrijk voor jou
scoren en winnen :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_158950116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:07 schreef jeneker het volgende:

[..]

Godver, ik kraakte je niet af. Voor de 1000000e keer, ik vraag alleen of dat team jenekergedoe ergens anders kan en of je een keer om topic wil blijven.

Ik snap niet hoe dit in jouw hoofd vervormd wordt tot een heel ander, afschuwelijk verhaal.
pi_158950128
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:09 schreef mootie het volgende:

[..]

Nou, de cos vindt het leuk, ik zou lekker gaan spammen morgen.

:')
ehm ne morgen moet ik werken aan mijn pma
pi_158950132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:09 schreef jeneker het volgende:
das dikke score pff
Kun je fijn met een goed gevoel gaan slapen. Zou ik dan ook maar gaan doen als ik jou was, dit lost verder niet echt veel op.
pi_158950134
Ik had gehoopt dat met het benoemen van mootie als koningin van de COS dit gedoe inmiddels tot het verleden zou behoren. Nou ja, ik geef het nog even tijd.
pi_158950161
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Godver, ik kraakte je niet af. Voor de 1000000e keer, ik vraag alleen of dat team jenekergedoe ergens anders kan en of je een keer om topic wil blijven.

Ik snap niet hoe dit in jouw hoofd vervormd wordt tot een heel ander, afschuwelijk verhaal.
mootie ik vind zeks jou opmerkingen soms goed en scherp waat k je zou advisere denk om mensen en hou van je scherpte ook al is het mijn soms mijn scherpte
pi_158950168
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:12 schreef Lyza666 het volgende:

[..]

Kun je fijn met een goed gevoel gaan slapen. Zou ik dan ook maar gaan doen als ik jou was, dit lost verder niet echt veel op.
;)
pi_158950178
kunnen we dit fucking poll weghalen mods :(
  One tough cookie zaterdag 9 januari 2016 @ 02:15:58 #94
169210 liesje1979
pi_158950179
Volgens mij is het wel klaar, Janeker gaat tevreden slapen en morgen uit dankbaarheid voor de stemmen wat meer ontopic posten. *O*
pi_158950341
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:03 schreef mootie het volgende:

[..]

ok sluiten we vrede en vergeten alles wat is voorgevallen :D :Y :Y
pi_158951840
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:07 schreef Joezi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een gezeik allemaal.

Ik ben team Jeneker!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:19:06 #97
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_158952918
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 07:27 schreef doodmoe het volgende:

[..]

Wat een gezeik allemaal.

Ik ben team Jeneker!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Team Isabella *G* *O* *G* *O*
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:23:32 #98
405328 Jacquelinehasselbaink
Hayley is een prinses
pi_158952989
Team Ivan *O* *O* *O*
Family : We may not have it all togheter, but together we have it all..
Geluk is tevreden zijn met jezelf. zonder goedkeuring van een ander
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:51:50 #99
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_158955309
Team SC *O* *O* *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:54:36 #100
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_158955366
Ik heb geen team -O-
My age is very