abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2016 @ 08:30:37 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158810699
Nou? Wat is dat eigenlijk, een subjectief gevoel, een objectieve waarneming, kun je er iets aan doen, kun je meekomen in deze maatschappij die zijn fundamenten lat steunen op schoonheid, al dan niet trendgevoelig?

Laat maar horen, wat zijn de pijnpunten?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_158810775
Al het bovenstaande, zou ik zeggen. Ja, lelijk is deels subjectief (bijvoorbeeld qua innerlijk), maar er zijn ook objectieve indicatoren van een lelijk uiterlijk. Je kunt er met plastisch chirurgie iets aan doen, niet alles, en je kunt je lelijke gedrag natuurlijk aanpassen.

Je kunt meekomen, je kunt er zelfs een hele carriére aan overhouden, zie bijvoorbeeld wat lelijke artiesten, schrijvers of iets dergelijks. Schoonheid is verder absoluut trendgevoelig, zo ben ik persoonlijk erg blij dat vrouwen tegenwoordig buitenkomen en de huid niet meer porselein-wit hoeft te zijn van al het binnen zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Anders kun je natuurlijk altijd even een berichtje terugposten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_158811055
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:44 schreef Ludachrist het volgende:
Al het bovenstaande, zou ik zeggen. Ja, lelijk is deels subjectief (bijvoorbeeld qua innerlijk), maar er zijn ook objectieve indicatoren van een lelijk uiterlijk. Je kunt er met plastisch chirurgie iets aan doen, niet alles, en je kunt je lelijke gedrag natuurlijk aanpassen.

Je kunt meekomen, je kunt er zelfs een hele carriére aan overhouden, zie bijvoorbeeld wat lelijke artiesten, schrijvers of iets dergelijks. Schoonheid is verder absoluut trendgevoelig, zo ben ik persoonlijk erg blij dat vrouwen tegenwoordig buitenkomen en de huid niet meer porselein-wit hoeft te zijn van al het binnen zitten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Anders kun je natuurlijk altijd even een berichtje terugposten.
maar als het trendgevoelig is, is er toch geen objectief knap?

Ik ben zelf dik. De een vind dat lelijk, de ander vind er niets van (als in: ziet het nauwelijks) en weer een ander vindt het juist sexy
Vooral op reis merk ik de verschillen erg. In sommige culturen is dik een soort status ding. Dat in de cultuur waar ik leef slank nu de norm is maakt dik niet automatisch lelijk

(Los van gezond/niet gezond)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_158811071
Lelijk is voor iedereen verschillend.
pi_158811518
Mwa, sommige mensen zijn wel echt gewoon lelijk. Maar de meeste dingen zijn idd wel objectief.
compact en kleverig.
pi_158811819
Lastig. Iemand kan 'objectief' lelijk zijn (vanwege kenmerken die de meeste mensen als lelijk beschouwen), maar door zijn/haar uitstraling/houding nog steeds aantrekkelijk zijn, En je hebt knappe mensen die door hun uitstraling niet als aantrekkelijk worden bevonden. Die doen het goed op foto's, maar in het echt een stuk minder. Verder kan innerlijk iemand veel aantrekkelijker of onaantrekkelijker maken en is het altijd nog zo dat: beauty is in the eye of the beholder. Ik heb ook wel eens mensen knap gevonden die een ander niks deden en vice versa.

Maar iemand die echt lelijk is (laten we zeggen 3/10 of lager), daar zullen de meeste mensen het wel over eens zijn.
Ter illustratie (al vind ik het vervelend om mensen op die manier te categoriseren):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die er op kunnen vallen, natuurlijk. Het is en blijft subjectief, maar ook in subjectiviteit valt een patroon te ontdekken.
  maandag 4 januari 2016 @ 10:45:42 #7
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_158812385
Eigenlijk gewoon hetgeen de dame hierboven plaatst, mensen worden vooral als lelijk bestempelt als ze op een aantal 'mindere' eigenschappen teveel punten scoren.

We hebben gewoon een ideaalbeeld van mensen en van daaruit oordelen we heerlijk oppervlakkig. Ken genoeg meiden die er gewoon knap uit zien maar bijvoorbeeld een slechte huid hebben, echter is dat dan ineens niet zo belangrijk meer in de objectiviteit omdat ze op andere (zwaarder meewegende) factoren gewoon goed scoort, maar een rot gebit telt dan wel weer zwaarder mee voor het gevoel.

Als een toch al 'lelijk' meisje ook nog een rotte huid heeft versterkt dat het gevoel van lelijkheid enkel denk ik en ben je ineens niet meer zo mild over hetzelfde 'probleem'.
En dan heb je het subjectieve, hoe vaak ik uiteindelijk gevoelens kreeg voor meiden die ik in eerste instantie niet knap genoeg vond zijn al niet eens meer te tellen op twee handen vrees ik. Als er ineens een bepaalde chemie is lijken tal van zaken die je normaal zwaarder zou meewegen ineens niet zo belangrijk meer, dan vervagen je eigen grenzen. Echter hadden die meiden allemaal wel gemeen met elkaar dat ze er 'gewoon leuk uitzagen' dus een 3 zal niet ineens een 8 worden. :+

Wat ik overigens wel merk is dat ik naar anderen minder kritisch ben dan naar mezelf toe en dus blijkbaar een stuk minder objectief als het over mezelf gaat, dan zie ik vooral de mindere punten en tellen die ineens zwaarder mee.
pi_158812388
Als je als man zijnde een smal lang gezicht hebt dan ben je bijna automatisch al onaantrekkelijk (zoals in mijn geval)

ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
pi_158812430
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:45 schreef -Deluzion- het volgende:
Als je als man zijnde een smal lang gezicht hebt dan ben je bijna automatisch al onaantrekkelijk (zoals in mijn geval)

[ afbeelding ]
Ik dacht juist dat ronde gezichten bij mannen als minder aantrekkelijk werden gezien (omdat het vrouwelijker zou zijn).
pi_158812456
-doe eens niet-

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 04-01-2016 10:51:12 ]
pi_158812552
  maandag 4 januari 2016 @ 10:55:48 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158812566
Doe mij Adrian maar, anytime.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158812571
quote:
17s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:55 schreef Copycat het volgende:
Doe mij Adrian maar, anytime.
Wie?
Ja doei.
pi_158812576
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wie?
Adrian Brody ^O^
  maandag 4 januari 2016 @ 10:57:15 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_158812588
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:56 schreef motorbloempje het volgende:

Wie?
Adrian Brody. De linker en objectief wellicht minst mooiste. Maar damn :9~
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_158812625
Ja laten we allemaal even posten wie we aantrekkelijk vinden.

Is ook niet offtopic ofzo
pi_158812687
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Lastig. Iemand kan 'objectief' lelijk zijn (vanwege kenmerken die de meeste mensen als lelijk beschouwen), maar door zijn/haar uitstraling/houding nog steeds aantrekkelijk zijn, En je hebt knappe mensen die door hun uitstraling niet als aantrekkelijk worden bevonden. Die doen het goed op foto's, maar in het echt een stuk minder. Verder kan innerlijk iemand veel aantrekkelijker of onaantrekkelijker maken en is het altijd nog zo dat: beauty is in the eye of the beholder. Ik heb ook wel eens mensen knap gevonden die een ander niks deden en vice versa.

Maar iemand die echt lelijk is (laten we zeggen 3/10 of lager), daar zullen de meeste mensen het wel over eens zijn.
Ter illustratie (al vind ik het vervelend om mensen op die manier te categoriseren):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat niet wil zeggen dat er geen mensen zijn die er op kunnen vallen, natuurlijk. Het is en blijft subjectief, maar ook in subjectiviteit valt een patroon te ontdekken.
lelijk en onaantrekkelijk hoeven idd niet hand in hand te gaan, het ging over lelijk toch? En dat kun je in bepaalde gevallen best objectief beoordelen. Het is de middenmoot waar mensen het over oneens zijn, niet de onderlaag zeg maar.
compact en kleverig.
pi_158812691
pi_158812721
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:02 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

lelijk en onaantrekkelijk hoeven idd niet hand in hand te gaan, het ging over lelijk toch? En dat kun je in bepaalde gevallen best objectief beoordelen. Het is de middenmoot waar mensen het over oneens zijn, niet de onderlaag zeg maar.
Ja, heb je gelijk in denk ik.
pi_158812727
Subjectief en objectief. Je kan wetenschappelijk helemaal perfect zijn enzo qua schoonheid, perfect symmetrisch gezicht etc, maar een ander vind dat misschien niet mooi en dan is het weer subjectief.

Ik vind zelf altijd dat als ik iemand leer kennen, of iemand zich spontaan en aardig opstelt, dat ik die persoon meestal knapper vind dan als ik totaal geen inzicht had in haar karakter.

Zelfs bij sommige meiden die ik eigenlijk best knap vind, maar dan toch arrogant zijn of zich onaardig opstellen, dan kijk ik al snel naar de negatieve (lelijke) kanten van die persoon. Voor mij is karakter wel gekoppeld aan uiterlijk.
pi_158812738
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:04 schreef BredeBroeder het volgende:
Subjectief en objectief. Je kan wetenschappelijk helemaal perfect zijn enzo qua schoonheid, perfect symmetrisch gezicht etc, maar een ander vind dat misschien niet mooi en dan is het weer subjectief.

Ik vind zelf altijd dat als ik iemand leer kennen, of iemand zich spontaan en aardig opstelt, dat ik die persoon meestal knapper vind dan als ik totaal geen inzicht had in haar karakter.

Zelfs bij sommige meiden die ik eigenlijk best knap vind, maar dan toch arrogant zijn of zich onaardig opstellen, dan kijk ik al snel naar de negatieve (lelijke) kanten van die persoon. Voor mij is karakter wel gekoppeld aan uiterlijk.
+1.
pi_158812764
quote:

Maar: die wisselwerking heb je niet op foto's. Op foto's zou dat dus niet werken (of bij online dating).
pi_158812782
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar: die wisselwerking heb je niet op foto's. Op foto's zou dat dus niet werken (of bij online dating).
Klopt.
pi_158812813
Stevige kaaklijn en kin zijn voor een man de belangrijkste kenmerken om objectief gezien knap te zijn. Zonder kaaklijn en kin ben je objectief gezien lelijker.

Edit:
Trouwens zijn blauwe ogen eigenlijk superieur in schoonheid, objectief gezien, tegenover donker bruine ogen?

[ Bericht 22% gewijzigd door Belgosome op 04-01-2016 11:17:12 ]
pi_158812872
Dit voegt zo niks toe.

[ Bericht 89% gewijzigd door Copycat op 04-01-2016 11:13:28 ]
pi_158812942
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:09 schreef Belgosome het volgende:
Stevige kaaklijn en kin zijn voor een man de belangrijkste kenmerken om objectief gezien knap te zijn. Zonder kaaklijn en kin ben je objectief gezien lelijker.

Edit:
Trouwens zijn blauwe ogen eigenlijk superieur in schoonheid tegenover donker bruine ogen? Heb de indruk dat het hebben van blauwe ogen altijd een voordeel is t.o.v. bruine ogen
Heeft dat niet met zeldzaamheid te maken? Zo is groen ook weer zeldzamer dan blauw. Bruin komt relatief vaak voor (want dominant). Al schijnt het geloof ik ook weer zo te zijn dat iemand vaak valt op kenmerken die ook in de familie voorkomen, dus bijvoorbeeld donkere ogen. In dat opzicht zouden er meer mensen moeten zijn die bruin het aantrekkelijkst vinden ten opzichte van andere oogkleuren.
  maandag 4 januari 2016 @ 11:40:50 #28
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_158813366
Daar is al veel onderzoek naar gedaan.
Zoek maar eens op "Golden ratio face"
pi_158815270
Het is subjectief, maar je wordt wel altijd beïnvloed door wat de norm mooi of lelijk vindt.
Sommige mensen zijn ook wel gewoon iets lelijker dan andere, maar dit kan bijvoorbeeld ook aan persoonlijke verzorging liggen
Air is beautiful, yet you cannot see it. It's soft, yet you cannot touch it. Air is a little like my brain.
pi_158815443
Ik heb het hier weleens over met m'n 13-jarige dochter.

Zij roept dan: zij is echt lelijk, of hij is echt lelijk! En dan zeg ik: dat is níet lelijk, het is iemand die jij minder vindt dan echt knap (vaak zijn t gewoon heel normale mensen) en dat is prima, maar écht lelijk zijn niet veel mensen en dat zou je dan ook niet moeten zeggen vind ik.
En dan zegt zij: ik vind hem/haar wel lelijk! En dan houd ik erover op.
compact en kleverig.
pi_158815505
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb het hier weleens over met m'n 13-jarige dochter.

Zij roept dan: zij is echt lelijk, of hij is echt lelijk! En dan zeg ik: dat is níet lelijk, het is iemand die jij minder vindt dan echt knap (vaak zijn t gewoon heel normale mensen) en dat is prima, maar écht lelijk zijn niet veel mensen en dat zou je dan ook niet moeten zeggen vind ik.
En dan zegt zij: ik vind hem/haar wel lelijk! En dan houd ik erover op.
Ik heb echt zo een teringhekel aan van die gastjes die altijd een standaard oordeel over iemand klaar hebben. Ik ken er helaas een aantal.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:17:23 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158815654
Ik onderscheid twee vormen van lelijk

1. Mensen die er smakeloos/onverzorgd uitzien. Denk aan Anita style/ kort pittig kapsel/ verkeerde kleren/ te dik of dun etc. Deze personen kunnen in potentie er aantrekkelijk uitzien maar doen dat niet door onvoldoende aandacht of niet weten hoe. Bij het gros van de mensen die lelijk zijn is dit het geval.

2. Mensen die fysiek lelijk zijn
Een minderheid van pechvogels die echt gewoon een bouw hebben die niet mooi is en/of misvormd zijn. Daar valt helaas voor ze meestal ook weinig aan te doen.
pi_158816790
Lelijkheid is sowieso subjectief, beinvloed door schoonheidsstandaarden die je meekrijgt van anderen. Niemand is objectief lelijk, qua uiterlijk dan.
pi_158816831
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik onderscheid twee vormen van lelijk

1. Mensen die er smakeloos/onverzorgd uitzien. Denk aan Anita style/ kort pittig kapsel/ verkeerde kleren/ te dik of dun etc. Deze personen kunnen in potentie er aantrekkelijk uitzien maar doen dat niet door onvoldoende aandacht of niet weten hoe. Bij het gros van de mensen die lelijk zijn is dit het geval.

2. Mensen die fysiek lelijk zijn
Een minderheid van pechvogels die echt gewoon een bouw hebben die niet mooi is en/of misvormd zijn. Daar valt helaas voor ze meestal ook weinig aan te doen.
in jouw ogen bedoel je
pi_158816863
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:57 schreef Casiotone het volgende:
Lelijkheid is sowieso subjectief, beinvloed door schoonheidsstandaarden die je meekrijgt van anderen. Niemand is objectief lelijk, qua uiterlijk dan.
geloof jij dat echt?
compact en kleverig.
pi_158816912
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

geloof jij dat echt?
Ja. zélfs als iedereen dat van iemand vind is het nog steeds subjectief.
pi_158816932
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ja. zélfs als iedereen dat van iemand vind is het nog steeds subjectief.
o, ok.
Dat is wel gemakkelijk ^O^
compact en kleverig.
pi_158816959
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:03 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

o, ok.
Dat is wel gemakkelijk ^O^
"de meesten vinden dat dus het is zo" is een argumentum ad populum. Een drogreden.
pi_158817006
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:04 schreef Casiotone het volgende:

[..]

"de meesten vinden dat dus het is zo" is een argumentum ad populum. Een drogreden.
ik zei al ok, maar als je wil, zeg ik t nog wel n keer.

Net had je t btw over iederéén.
compact en kleverig.
pi_158817043
quote:

Dit.
pi_158817068
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zei al ok, maar als je wil, zeg ik t nog wel n keer.

excuus, ik ga er vaak vanuit dat dit soort opmerkingen op fok sarcastisch zijn.
quote:
Net had je t btw over iederéén.
zelfde idee, het aantal maakt niet uit voor de validiteit
pi_158817231
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:09 schreef Casiotone het volgende:

[..]

excuus, ik ga er vaak vanuit dat dit soort opmerkingen op fok sarcastisch zijn.

[..]

zelfde idee, het aantal maakt niet uit voor de validiteit
o nee, zo was het niet bedoeld, er valt wat voor te zeggen.
Er valt ook verder niet over te discussiëren.

Het is alleen wat lastiger om te beargumenteren dat iemand niet lelijk ís als echt iedereen hem/haar lelijk víndt.
Of tenminste, dat kan wel, maar dan heb je het feitelijk meer over de woordkeus dan over iets anders.
compact en kleverig.
  maandag 4 januari 2016 @ 15:00:26 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158818270
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:59 schreef Casiotone het volgende:

[..]

in jouw ogen bedoel je
Uiteraard. Toch zie je dat bepaalde uiterlijke kenmerken breed gedeeld worden als mooi of lelijk.

Het aantal mensen dat rottende tanden of schele ogen mooi vind is zeer beperkt bijvoorbeeld.
pi_158818547
quote:
SPOILER
Wel grappig dat ik alleen plaatjes van gezichten zie. Ik heb juist de indruk dat er meer naar het lichaam wordt gekeken.

Is een man lang, breed en gespierd? Dan is het gezicht niet meer zo relevant, behalve als hij iets "mankeert" (erge huidaandoening, verminkt o.i.d.).

Hetzelfde geldt voor vrouwen (gezicht is niet zo relevant als je een sexy lichaam hebt).
Why stay small, if you can grow big..
pi_158821261
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:11 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Wel grappig dat ik alleen plaatjes van gezichten zie. Ik heb juist de indruk dat er meer naar het lichaam wordt gekeken.

Is een man lang, breed en gespierd? Dan is het gezicht niet meer zo relevant, behalve als hij iets "mankeert" (erge huidaandoening, verminkt o.i.d.).

Hetzelfde geldt voor vrouwen (gezicht is niet zo relevant als je een sexy lichaam hebt).
Ik let veel meer op het gezicht bij mensen, eigenlijk.
pi_158821369
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik let veel meer op het gezicht bij mensen, eigenlijk.
Dit, lichaam altijd op 2e plaats, doe ik meestal ook niet zo moeilijk over, "te dik" ben je meestal niet zo snel, maarja verschilt weer per persoon.
pi_158822159
Lelijkheid is natuurlijk onderhevig aan subjectiviteit, maar in het algemeen schaart men misvorming, onverzorgdheid en slechte uitstraling ook onder lelijk. Als je misvormd bent dan kan plastisch chirurgie een oplossing zijn, maar dat is tot op een zekere hoogte beperkt. Denk aan brandwonden, genetische defecten ed. Iemand met derdegraads brandwonden zal waarschijnlijk door 99.99% van de mensen onaantrekkelijk gevonden, maar als iemand zijn aantrekkelijkheid baseert op enkel twee punten uitstraling en verzorgheid kan degene met brandwonden toch nog aantrekkelijk worden bevonden door een kleine minderheid. De criteria om iemands uiterlijk te beroordelen verschillen van persoon tot persoon en dus kan je nooit met 100% zekerheid vaststellen dat iemand door iedereen lelijk wordt bevonden. Natuurlijk heb je kenmerken die door de grote meerderheid als aantrekkelijk wordt bevonden, maar dat is niets nieuws.
  maandag 4 januari 2016 @ 18:36:33 #48
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_158823515
-kssst-

[ Bericht 95% gewijzigd door Copycat op 04-01-2016 19:49:20 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 20:42:22 #49
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_158828155
Ik denk dat BredeBroeder en Hexagon goed hebben verwoord voor mij wat lelijk zijn is. Lelijk zijn is voor een groot deel best wel subjectief. Ik vind bijvoorbeeld een spleetje tussen de tanden lelijk, terwijl een ander dit wel mooi vindt. Ik heb bijvoorbeeld wel een zwak voor sproetjes, maar dat kan een ander lelijk vinden.
pi_158828291
Het lijkt alsof mensen (onbewust) een algoritme hebben om een gezicht te analyseren en hier een cijfer aan te geven. Dit algoritme verschilt per mens, want niet iedereen vind hetzelfde gezicht even mooi, maar heeft duidelijk ook grote overeenkomsten. Dit heeft te maken met allerlei verhoudingen tussen ogen, neus kin enz.

De vraag is waarom wij dit doen. Betekent dit dat aantrekkelijke mensen betere genen hebben om te overleven? En wat maakt iemand aantrekkelijk? Ik vind bijvoorbeeld Ronaldo een knappe man, maar hij is voor mij niet aantrekkelijk. Maar ik kan wel inzien dat mensen die op mannen vallen hem wel aantrekkelijk vinden (aantrekkelijk = daar zou ik seks mee willen hebben)

Ik vind dit altijd een heel fascinerend onderwerp, omdat ik zelf niet precies vast kan stellen waarom ik iemand lelijk vind. Waarom zou ik geen seks willen met iemand met een grote neus en een onderkin, waarom vertelt mijn onderbewustzijn dan: meh,doe maar niet.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:08:34 #51
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_158829078
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik ben zelf dik. De een vind dat lelijk, de ander vind er niets van (als in: ziet het nauwelijks) en weer een ander vindt het juist sexy
Vooral op reis merk ik de verschillen erg. In sommige culturen is dik een soort status ding. Dat in de cultuur waar ik leef slank nu de norm is maakt dik niet automatisch lelijk

was slank maar de norm :') ;(
  maandag 4 januari 2016 @ 21:47:43 #52
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_158830730
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:46 schreef Chopin4418 het volgende:
Het lijkt alsof mensen (onbewust) een algoritme hebben om een gezicht te analyseren en hier een cijfer aan te geven. Dit algoritme verschilt per mens, want niet iedereen vind hetzelfde gezicht even mooi, maar heeft duidelijk ook grote overeenkomsten. Dit heeft te maken met allerlei verhoudingen tussen ogen, neus kin enz.

De vraag is waarom wij dit doen. Betekent dit dat aantrekkelijke mensen betere genen hebben om te overleven? En wat maakt iemand aantrekkelijk? Ik vind bijvoorbeeld Ronaldo een knappe man, maar hij is voor mij niet aantrekkelijk. Maar ik kan wel inzien dat mensen die op mannen vallen hem wel aantrekkelijk vinden (aantrekkelijk = daar zou ik seks mee willen hebben)

Ik vind dit altijd een heel fascinerend onderwerp, omdat ik zelf niet precies vast kan stellen waarom ik iemand lelijk vind. Waarom zou ik geen seks willen met iemand met een grote neus en een onderkin, waarom vertelt mijn onderbewustzijn dan: meh,doe maar niet.
Ons doel hier op aarde is om onszelf voort te planten. De drang om ons voort te planten is genetisch vastgelegd. Mensen (en ook dieren) willen hun genen doorgeven.

Mensen met een symetrisch gezicht hebben over het algemeen ook een betere gezondheid dan mensen met een minder symetrisch gezicht. In de baarmoeder, waar het kind wordt gevormd gaat niet alles perfect. Hoe symetrischer iemands gezicht, hoe minder er "fout" is gegaan in de baarmoeder. Omdat de kans te vergroten dat jouw nageslacht ook haar genen weer kan doorgeven ben je "geprogrammeerd" om te paren met een man die een zo symetrisch mogelijke gezicht.

Daarom heb je geen behoefte aan sex met een man met een grote neus of onderkin.
pi_158836951
Kenmerken:

- weinig kleur contrast tussen haar- en huidskleur
- weinig lichaamsbeharing bij mannen
- glad gescheerd gezicht wanneer er een volle baard kan groeien
- relatief groot hoofd in vergelijking met de rest van het lichaam, bijv. ondervoeding
- relatief klein hoofd in vergelijking met de rest van het lichaam, bijv. te gespierd

- hoge dunk van zichzelf
- racist
- egoïst
- misgunner
- ten alle tijden eerlijkheid bovenop rechtvaardigheid gesteld
- ten alle tijden eerlijkheid bovenop gevoelens van een ander gesteld
- denken dat zelf verantwoordelijkheid altijd en overal van toepassing is; insensitief
- gevoelens van anderen niet willen aanhoren en willen erkennen dat iemand op een bepaald manier kan voelen
- geen rekening houden met gevoelens van geliefden (en anderen)
- denken dat ze de beste zijn en altijd het juiste eind te hebben
- sterk oordelend karakter
- liegen en bedriegen bij (commerciële) belangen
- zelfs anderen kwetsen bij geen eigen belang
- anderen opzettelijk in het slecht licht zetten middels leugens
- lovers van anderen willen innemen, dit plannen en met anderen bespreken over de beste tactieken
- anderen belachelijk maken omdat ze minder verdienen
- anderen uitlachen bij geen bezit van de nieuwste producten
- dierenhater
- mensen die de gewoonte hebben anderen lelijk te noemen op basis van het uiterlijk
- gehandicapte mensen lelijk noemen
- hun meningen als universele waarheid door mijn strot duwen, bijv. Brad Pitt is knap :O Brad Pitt is helemaal niet knap :{w
- niet Nederlandse talen belachelijk en lelijk vinden
- ranzig koken voor geliefden, niet willen leren en verbeteren
- mij geen infrarood sauna gunnen in de woning

[ Bericht 3% gewijzigd door Yiwei op 05-01-2016 01:10:50 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 01:12:10 #54
444765 GOLDFIN9ER
geen SILVERFIN9ER
pi_158837615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 00:34 schreef Yiwei het volgende:
Kenmerken:

- weinig kleur contrast tussen haar- en huidskleur
- weinig lichaamsbeharing bij mannen
- glad gescheerd gezicht wanneer er een volle baard kan groeien
- relatief groot hoofd in vergelijking met de rest van het lichaam, bijv. ondervoeding
- relatief klein hoofd in vergelijking met de rest van het lichaam, bijv. te gespierd

- hoge dunk van zichzelf
- racist
- egoïst
- misgunner
- ten alle tijden eerlijkheid bovenop rechtvaardigheid gesteld
- ten alle tijden eerlijkheid bovenop gevoelens van een ander gesteld
- denken dat zelf verantwoordelijkheid altijd en overal van toepassing is; insensitief
- gevoelens van anderen niet willen aanhoren en willen erkennen dat iemand op een bepaald manier kan voelen
- geen rekening houden met gevoelens van geliefden (en anderen)
- denken dat ze de beste zijn en altijd het juiste eind te hebben
- sterk oordelend karakter
- liegen en bedriegen bij (commerciële) belangen
- zelfs anderen kwetsen bij geen eigen belang
- anderen opzettelijk in het slecht licht zetten middels leugens
- lovers van anderen willen innemen, dit plannen en met anderen bespreken over de beste tactieken
- anderen belachelijk maken omdat ze minder verdienen
- anderen uitlachen bij geen bezit van de nieuwste producten
- dierenhater
- mensen die de gewoonte hebben anderen lelijk te noemen op basis van het uiterlijk
- gehandicapte mensen lelijk noemen
- hun meningen als universele waarheid door mijn strot duwen, bijv. Brad Pitt is knap :O Brad Pitt is helemaal niet knap :{w
- niet Nederlandse talen belachelijk en lelijk vinden
- ranzig koken voor geliefden, niet willen leren en verbeteren
- mij geen infrarood sauna gunnen in de woning
wats deze
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:32:28 #55
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158839813
Ik vind het vrij lastig, ik ben meer dan eens lelijk genoemd (hoewel dat wel alleen op fok! gebeurd) en ook bloedmooi. :p
Ik hou het er zelf maar op dat ik er gewoon gemiddeld uit zie.

Ik zie zelf vaak wel het mooie in mensen en iemand die er estetish misschien niet perfect is (grote neus,flaporen, niet symetrisch gezicht, litteken enz) kan ik nog wel woest aantrekkelijk vinden.
Ook is het smaak, ik hou bv van behaard, zoals borsthaar en een baardje, veel anderen vinden dat weer lelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door snakelady op 05-01-2016 08:39:18 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_158839944
quote:

SPOILER
Gek dat ze er hygiene standaarden bij halen. Behalve als het gaat om mensen met beperkingen oid kunnen knappe mensen net zo goed ransapen zijn als een 'neutraal' persoon.

Volgens het plaatje zou ik 5-6 zijn, dat denk ik ook wel.

Bij kinderen met 2 of meer kleine afwijkingen (extra teentje, bijoortje bv), gaan we op zoek naar orgaanproblemen, omdat de kans daarop dan significant verhoogd is. Je wil geen nageslacht maken met een verhoogde kans op afwijkingen, dus biologisch zoeken we zo symmetrisch mogelijk denk ik.
pi_158840470
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 08:45 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Gek dat ze er hygiene standaarden bij halen. Behalve als het gaat om mensen met beperkingen oid kunnen knappe mensen net zo goed ransapen zijn als een 'neutraal' persoon.

Volgens het plaatje zou ik 5-6 zijn, dat denk ik ook wel.

Bij kinderen met 2 of meer kleine afwijkingen (extra teentje, bijoortje bv), gaan we op zoek naar orgaanproblemen, omdat de kans daarop dan significant verhoogd is. Je wil geen nageslacht maken met een verhoogde kans op afwijkingen, dus biologisch zoeken we zo symmetrisch mogelijk denk ik.
Natuurlijk kan een knap persoon ook slechte persoonlijke hygiëne hebben, maar over het algemeen zie je dat minder bij mensen die veel bezig zijn met hun uiterlijk. In dat opzicht hebben ze wel een punt, maar dan gaat het om aantrekkelijkheid en niet mooi of lelijk.

Dat laatste klopt ook. Mensen zoeken onbewust iemand die er gezond (vruchtbaar) uitziet.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Strawberry- op 05-01-2016 09:38:25 ]
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2016 @ 09:37:13 #58
137949 Disana
pi_158840543
Mooi en lelijk zijn voor mij toch voornamelijk een kwestie van uitstraling. Mensen aan wie anatomisch alles klopt die arrogant zijn, vind ik niet mooi. Mensen met flaporen die humor hebben, vind ik wel mooi.
pi_158840559
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:46 schreef Chopin4418 het volgende:

Gezichten zijn vanaf onze geboorte een belangrijke bron van informatie. Zelfs de belangrijkste on het begin. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Maar een deel is ook indoctrinatie vanuit de cultuur en media, zoals het bijvoorbeeld mooi is in bepaalde Aziatische landen om bleek te zijn, terwijl we hier graag een kleurtje hebben.

Waarom we symmetrie aantrekkelijker vinden is nog niet helemaal duidelijk: http://www.livescience.com/47322-facial-symmetry-sexy-health.html
pi_158841861
Dat plaatje klopt in mijn ogen niet. Soms staan er wat mij betreft echt overduidelijk mooiere mensen lager en lelijkere mensen hoger. De 9's hebben dragen allemaal dikke make-up, plaats dan gewoon natuurlijke looks. Is eerlijker, want make-up verandert zoveel. Dan kan je van een 4/5 nog wel naar een 9 gaan soms.
pi_158842006
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

In welke culturen is dat anno 2015 nog zo? Ik ken ze niet. :P
pi_158842075
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:53 schreef Wimperkruller het volgende:
Dat plaatje klopt in mijn ogen niet. Soms staan er wat mij betreft echt overduidelijk mooiere mensen lager en lelijkere mensen hoger. De 9's hebben dragen allemaal dikke make-up, plaats dan gewoon natuurlijke looks. Is eerlijker, want make-up verandert zoveel. Dan kan je van een 4/5 nog wel naar een 9 gaan soms.
Klopt. Het zijn ook duidelijk mooiere foto's qua belichting ed. Grofweg klopt het wel aardig denk ik. Ook stigmatiserend dat het alleen vrouwen zijn, of is er voor de mannen een apart plaatje?
pi_158842079
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 08:32 schreef snakelady het volgende:
Ik vind het vrij lastig, ik ben meer dan eens lelijk genoemd (hoewel dat wel alleen op fok! gebeurd) en ook bloedmooi. :p
Ik hou het er zelf maar op dat ik er gewoon gemiddeld uit zie.

Ik zie zelf vaak wel het mooie in mensen en iemand die er estetish misschien niet perfect is (grote neus,flaporen, niet symetrisch gezicht, litteken enz) kan ik nog wel woest aantrekkelijk vinden.
Ook is het smaak, ik hou bv van behaard, zoals borsthaar en een baardje, veel anderen vinden dat weer lelijk.
Ik ben vroeger erg lelijk genoemd, waar ik nu nog steeds last van heb. De imperfecties van mijn gezicht vallen mij eerder op dan de mooie dingen van mijn gezicht. Ik heb meerdere littekens, een wipneus en een veel te grote kin voor mijn gevoel, toch hoor ik van anderen dat ik prachtig ben terwijl ik dat anders beleef.

Ik vind imperfecties bij anderen niet zo erg. Ik kijk er anders tegenaan. Als iemand humor heeft, mij nog steeds ziet zitten als ik m'n slechte kant naar voren laat komen, me weer aan het lachen kan maken en een normale conversatie kan voeren, maakt dat uiterlijk me niet zoveel uit. Ik zal niet ontkennen dat ik kijk naar andermans uiterlijk, dat doet iedereen. Ik kijk of diegene schoon op zichzelf is en of het gebit netjes is.

Verder heb ik altijd het idee gehad dat ik toch niet op de standaard knappe mensen val :+
Iedereen heeft wel iets moois, zelfs als diegene een asymmetrisch gezicht heeft.
pi_158842090
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:59 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

bijna alle 3e wereld dorpjes (steden minder)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:21:27 #65
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_158842413
Hmm. Ik maak altijd onderscheid tussen mooi en aantrekkelijk. Mooi is estetisch, echt het uiterlijk en de manier waarop dat verzorgd is. Daarnaast is er zoiets als aantrekkelijkheid; karakter, manier van doen, intelligentie, wilskracht - de weerspiegeling van het innerlijke zeg maar.

Een mooi iemand kan vervolgens ook aantrekkelijk zijn, of niet. En een aantrekkelijk iemand hoeft ook niet persé mooi te zijn.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_158842481
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:30 schreef Re het volgende:
Nou? Wat is dat eigenlijk, een subjectief gevoel, een objectieve waarneming, kun je er iets aan doen, kun je meekomen in deze maatschappij die zijn fundamenten lat steunen op schoonheid, al dan niet trendgevoelig? Laat maar horen, wat zijn de pijnpunten?
Dag Re.

1. Vanwaar deze vraag ? Hoe kwam dit idee (deze vraag) in je op ?

Spontaan kan ik hier een aantal zaken over schrijven die bij me opkomen...

2. "Beauty is in the eye of the beholder" (kortom schoonheid is relatief). De één vindt een vrouw met dikke billen lelijk, de ander mooi. Er zijn de culturele verschillen (in Afrika is bv een dik gat mooi, hoe dikker hoe beter). Dat is het idee van de cultuur en mensen (die soms vaak een bende schapen zijn) kunnen zich door die "norm" laten leiden. Als iedereen in je omgeving je zegt, dat je met een "lelijk wijf" thuis komt (want bv haar gat is dik). Dan ga je op den duur dit misschien zelf beginnen "geloven". Je laten wijsmaken. Terwijl vind je het zelf echt lelijk ? Wat is lelijk ?

3. Zuiver naar het uiterlijk bezien, kun je stellen dat mooie mensen = sexy mensen zijn en dit draait dan idd rond de voortplanting. Daarnaast worden mensen met ouder worden uiterlijk minder mooi (minder strak, minder jong, minder vruchtbaar, zeg maar). In dit geval draait uiterlijke schoonheid rond vruchtbaarheid. Maar (weer opnieuw), hoe belangrijk is dat ? Moet iemand anders er echt voldoende mooi (en sexy) uitzien, zodat je er ook seks mee wilt en kan hebben. Die seks is belangrijk. Of is het niet.

4. Als laatste punt over uiterlijke schoonheid. Visueel (en ook via onze andere zintuigen) werken al die zaken op onze amygdala in. Waardoor we bepaalde zaken gaan voelen. Als iemand (een mooie vrouw glimlacht) voel je de WARMTE van haar glimlach veel beter. Dan wanneer een minder mooie vrouw (met bv een stuk tand uit haar gebit), diezelfde glimlach tentoonspreid. Nochtans is de warmte van de liefde even sterk, het is enkel dat die MAGIE (betovering) minder doorkomt. De illusie van uiterlijke schoonheid, zeg maar.

5. Tot slot, waarom moet het over uiterlijk gaan ? Wat is lelijk ? Toen ik mijn moeder eens vertelde over een Belgisch filosoof die ik heel mooi vond (heel verstandig, heel charmant, grappig en wijs), was haar eerste antwoord. Dat is die met die grote neus, die scheel kijkt. Kortom ze vond die man heel "lelijk". Naar zijn uiterlijk bezien (wat vrij oppervlakkig is). Waar ik de man heel mooi vind. Ik vind Jean Paul Sartre (nog een andere filosoof) ook heel mooi. Een mooi man. Al zullen de meeste hem lelijk vinden. Als klein kind heeft Sartre een ziekte opgelopen (is daar niet goed van genezen), waardoor zijn gezicht wat misvormd werd. In welke zin is dat erg ?

Kortom wat is lelijk, daarop zou ik antwoorden naar jou.

Naar wat kijk jij ?
Naar wat wil jij kijken ?
Wat vindt jij belangrijk ?
En wat is voor jou mooi / lelijk

Geen idee, of je hier iets aan hebt.

Groetjes,
JTL
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:28:02 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158842558
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:59 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Google is your friend. ;)

http://www.futurescopes.c(...)being-fat-attractive
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:35:24 #68
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158842722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:03 schreef Opoefiets het volgende:

[..]

Ik ben vroeger erg lelijk genoemd, waar ik nu nog steeds last van heb. De imperfecties van mijn gezicht vallen mij eerder op dan de mooie dingen van mijn gezicht. Ik heb meerdere littekens, een wipneus en een veel te grote kin voor mijn gevoel, toch hoor ik van anderen dat ik prachtig ben terwijl ik dat anders beleef.

Ik vind imperfecties bij anderen niet zo erg. Ik kijk er anders tegenaan. Als iemand humor heeft, mij nog steeds ziet zitten als ik m'n slechte kant naar voren laat komen, me weer aan het lachen kan maken en een normale conversatie kan voeren, maakt dat uiterlijk me niet zoveel uit. Ik zal niet ontkennen dat ik kijk naar andermans uiterlijk, dat doet iedereen. Ik kijk of diegene schoon op zichzelf is en of het gebit netjes is.

Verder heb ik altijd het idee gehad dat ik toch niet op de standaard knappe mensen val :+
Iedereen heeft wel iets moois, zelfs als diegene een asymmetrisch gezicht heeft.
Ik ben nooit echt lelijk genoemd, alleen bijnamen wegens op jonge leeftijd al een grote boezem.
Maar hier op Fok! toch wel meer dan eens, en ook echt bizar grof.
Ik vind dat eigenlijk wel grappig, gezien het verders geen invloed heeft op mijn leven, stel voor ik zou mooier zijn, dan zou mijn leven er nog exact hetzelfde uit zien.
Ik heb een leuke (zowel innerlijk als uiterlijk) man, leuke kinderen, goede sociale contacten, goed stel hersenen, lieve familieleden enz.
Maar vrouwen worden door velen voornamelijk op hun uiterlijk beoordeeld en dat is wat het belangrijkste is en dus denken sommige dat dat de ergste belediging is die ze kunnen bedenken, en dat is dus niet zo, in mijn geval.
Ik weet immers dat mijn man mij aantrekkelijk vind en ik weet dat mijn leven niet leuker zou zijn dan het nu is mocht ik een ''9'' zijn in de ogen van iedereen.
Ik ben dan ook totaal niet onzeker, behalve soms bij mijn man, dat ik dan niet begrijp wat zo'n leuke man met mij moet. ;)

Maar zoals jij naar andere kijkt kijken de meesten toch ook naar jou, andere mensen zien die imperfecties niet of het boeit ze gewoonweg niet.
Ik heb een bovengemiddelde neus, heb ik heel lang erg gevonden maar mijn leven was niet anders geweest met een kleinere neus, dus wat maakt het eigenlijk uit?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:47:57 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158842991
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:21 schreef AgLarrr het volgende:
Hmm. Ik maak altijd onderscheid tussen mooi en aantrekkelijk. Mooi is estetisch, echt het uiterlijk en de manier waarop dat verzorgd is. Daarnaast is er zoiets als aantrekkelijkheid; karakter, manier van doen, intelligentie, wilskracht - de weerspiegeling van het innerlijke zeg maar.

Een mooi iemand kan vervolgens ook aantrekkelijk zijn, of niet. En een aantrekkelijk iemand hoeft ook niet persé mooi te zijn.
Dat is ook wel een goed onderscheid inderdaad. Tussen fysiek mooi en seksueel aantrekkelijk kan ook soms een verschil zitten. En dat laatste is volgens mij nog subjectiever en moeilijker te concretiseren.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:54:51 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158843122
Het is wel erg politiek correct topic aan het worden. Natuurlijk is schoonheid deels smaakafhankelijk. Maar er zijn toch ook wel zaken waarover consensus is dat ze als niet mooi worden gezien.

Of het dragen van een bril of het hebben van piercings mooi of lelijk is is heel erg smaakafhankelijk bijvoorbeeld. Maar het aantal mensen dat een verrot gebit mooi vind is marginaal.
pi_158843195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:35 schreef snakelady het volgende:
Maar vrouwen worden door velen voornamelijk op hun uiterlijk beoordeeld en dat is wat het belangrijkste is en dus denken sommige dat dat de ergste belediging is die ze kunnen bedenken
Klopt. Is beetje de ziekte van onze cultuur. Zie maar naar de films. Een vrouw moet er vooral mooi (sexy) zijn. Als ze erbij nog verstandig en/of slim is, leuk. Maar ze moet mooi zijn. Vandaar ook al de botox bij ouder geworden actrices. Sommige herken je nauwelijks meer. Zoals Meg Ryan. Vreselijk, vind ik dat.

Dat uiterlijk mooi zijn, heeft (jammer genoeg) ook invloed op ons identiteitsgevoel. Zie ook Paul Verhaeghe, die deze uiterlijkheidscultuur hekelt. "We zijn ons lichaam". (dat is/wordt onze identiteit). We zijn wat we presenteren over ons zelf (zie facebook, twitter). We zijn hoe we ons uiten, gedragen. De klemtoon wordt daar (ook naar mijn gevoel) veel te veel op gelegd.

Wat met bv introvert zijn ? (geen zin in sociale contacten en al dat gedoe) ? Wat met intelligentie ? Wat met lief zijn ? Wat met empathie ? Etc...

Nee, dat accent mag niet teveel doorschuiven naar al die "uiterlijke" schijn. En ja, jammer genoeg zijn vooral vrouwen (zeker jonge meisjes) daar heel gevoelig aan. Ze worden dan ook heel sterk hierop beoordeeld (krijgen daarvoor een complimentje = waardering of niet, horen er minder tot niet bij).
pi_158843244
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Of het dragen van een bril of het hebben van piercings mooi of lelijk is is heel erg smaakafhankelijk bijvoorbeeld. Maar het aantal mensen dat een verrot gebit mooi vind is marginaal.
Akkoord. Omdat dit 'verrot' zijn aanleunt bij sterfte (bij dood, bij alles wat stuk gaat). bij Thanatos (de dood) zeg maar. En wij mensen richten toch liever onze blik naar Eros (naar het licht, de zon, naar al wat mooi is, wat leeft).

Is het niet ?

Feit blijft (voor mezelf) dat ik geen algemene uitspraken ga doen (of zo weinig mogelijk wens te doen) over wat mooi en nu niet mooi is. Dat moet ieder voor zichzelf maar beslissen.

Het moment dat je iets mooi ziet, iets als 'mooi' ervaart, wat gebeurt er dan ? (en dit is interessanter, vind ik zelf). Er gebeurt iets in je hoofd.

Je krijgt (vertoeft) in een bepaalde STATE OF MIND. Bepaalde stoffen komen vrij in de hersenen, etc. Wat daar in onze hersenpan (en lichaam) gebeurt bij het zien (ervaren) van iets "moois", vind ik zelf veel interessanter. Dan 'statistisch of deterministisch, dus statisch' te gaan bepalen (omschrijven), wat wel en wat niet onder 'mooi' zijn valt.

Maar dat ben ik.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:03:00 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158843323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:57 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Klopt. Is beetje de ziekte van onze cultuur. Zie maar naar de films. Een vrouw moet er vooral mooi (sexy) zijn. Als ze erbij nog verstandig en/of slim is, leuk. Maar ze moet mooi zijn. Vandaar ook al de botox bij ouder geworden actrices. Sommige herken je nauwelijks meer. Zoals Meg Ryan. Vreselijk, vind ik dat.

Dat uiterlijk mooi zijn, heeft (jammer genoeg) ook invloed op ons identiteitsgevoel. Zie ook Paul Verhaeghe, die deze uiterlijkheidscultuur hekelt. "We zijn ons lichaam". (dat is/wordt onze identiteit). We zijn wat we presenteren over ons zelf (zie facebook, twitter). We zijn hoe we ons uiten, gedragen. De klemtoon wordt daar (ook naar mijn gevoel) veel te veel op gelegd.

Wat met bv introvert zijn ? (geen zin in sociale contacten en al dat gedoe) ? Wat met intelligentie ? Wat met lief zijn ? Wat met empathie ? Etc...

Nee, dat accent mag niet teveel doorschuiven naar al die "uiterlijke" schijn. En ja, jammer genoeg zijn vooral vrouwen (zeker jonge meisjes) daar heel gevoelig aan. Ze worden dan ook heel sterk hierop beoordeeld (krijgen daarvoor een complimentje = waardering of niet, horen er minder tot niet bij).
Inderdaad, zelfs mijn dochters, 7 en 10 jaar, worden nu al meer op hun uiterlijk beoordeeld als mijn (stief)zoons van 8 en 11 jaar.
Gewoon bizar als je dat hoort, mijn dochters horen, je moet meer eten, wat ben je knap, jij krijgt vast een beugeltje later, jij moet de jongens dadelijk van je af slaan enz en mijn zoons horen wat ben je stoer, wat ben je sterk, wat ben je slim, wat ben je goed... enz.
Mijn oudste dochter begint zich al bewust te worden dat vele haar te dun vinden ( zo is ze nu eenmaal gebouwd) en begint daar dus onzeker over te worden.
Mijn oudste zoon is toevalligerwijs exact hetzelfde gebouwd maar die krijgt er zelden tot nooit commentaar over.

Waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig als maatschappij?
pi_158843499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:03 schreef snakelady het volgende:
Inderdaad, zelfs mijn dochters, 7 en 10 jaar, worden nu al meer op hun uiterlijk beoordeeld als mijn (stief)zoons van 8 en 11 jaar.
Gewoon bizar als je dat hoort, mijn dochters horen, je moet meer eten, wat ben je knap, jij krijgt vast een beugeltje later, jij moet de jongens dadelijk van je af slaan enz en mijn zoons horen wat ben je stoer, wat ben je sterk, wat ben je slim, wat ben je goed... enz.
Mijn oudste dochter begint zich al bewust te worden dat vele haar te dun vinden ( zo is ze nu eenmaal gebouwd) en begint daar dus onzeker over te worden.
Mijn oudste zoon is toevalligerwijs exact hetzelfde gebouwd maar die krijgt er zelden tot nooit commentaar over.

Correct opgemerkt Snakelady.
Bedankt voor het delen van deze zorg (ik deel die ook).

Als ouder kun jij alvast voor het nodige tegengas zorgen (daarin meer "onvoorwaardelijke", dan "voorwaardelijke" liefde schenken. Je dochter vertellen, duidelijk maken dat ze mooi is, zoals ze is, idem met de zoon, etc.)

Dat alles neemt wel niet weg, dat die BEÏNVLOEDING er is (en als ouder zul je die zorg stap per stap ook wat los moeten laten, want kinderen gaan hun eigen weg, daarvoor puberen ze op een bepaald moment ook). Gemakkelijk is het allemaal wel niet natuurlijk.

Ik ben zelf een fervent aanhanger van Lacan. Ik geloof in de kracht die het GEDEELDE verlangen op ons mensen allemaal heeft. Een mens is bereid om veel te doen, om zich door zijn omgeving (de Ander) maar GELIEFD, AANVAARD, etc. te voelen. Uitgezonderd, die paar eenzame schapen, die ronddwalen op het kerkhof (bij manier van spreken).

Je hebt enerzijds de kracht van het INDIVIDU en anderzijds de kracht van de GROEP (aka de maatschappij, de anderen, etc).

De reden waarom ik zelf soms graag eens een boek van een psychiater lees, is, omdat die een spiegel bieden aan onze maatschappij. Zo van, kijk eens hoe je bezig bent. Alsook kunnen we ons zelf de vraag hierbij stellen. Kan dit niet anders ? Moet dit allemaal zo ? Is dit allemaal zo belangrijk ?

Er zijn verschillende omgevingen (de omgeving op je werk, op school, in hobby verenigingen, in het verkeer, op straat, en ja, zelfs facebook of dit forum, etc). Al die omgevingen hebben allemaal een andere invloed op ons (omdat die omgevingen anders zijn).

Als individu is het maar heel moeilijk om een omgeving (zeker op je eentje) te gaan veranderen. Wat je wel kan doen, is kiezen (voor zover mogelijk) waar je aan deelneemt en wat niet, wat je je aantrekt en wat niet. Maar tot op bepaalde hoogte.

Voor een stuk dienen we ons allemaal ergens aan te passen aan die maatschappij. Dus ook jouw dochters. Het is moeilijk die invloed te ontzien. Wel kun je jezelf er van bewust zijn (en dat is al iets). :)
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:17:42 #75
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158843643
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:11 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Correct opgemerkt Snakelady.
Bedankt voor het delen van deze zorg (ik deel die ook).

Als ouder kun jij alvast voor het nodige tegengas zorgen (daarin meer "onvoorwaardelijke", dan "voorwaardelijke" liefde schenken. Je dochter vertellen, duidelijk maken dat ze mooi is, zoals ze is, idem met de zoon, etc.)

Dat alles neemt wel niet weg, dat die BEÏNVLOEDING er is (en als ouder zul je voor een stuk ook los moeten laten, kinderen gaan hun eigen weg). Gemakkelijk is het allemaal wel niet.

Ik ben zelf een fervent aanhanger van Lacan. Ik geloof in de kracht die het GEDEELDE verlangen op ons mensen allemaal heeft. Een mens is bereid om veel te doen, om zich door zijn omgeving (de Ander) maar GELIEFD, AANVAARD, etc. te voelen. Uitgezonderd, die paar eenzame schapen, die ronddwalen op het kerkhof (bij manier van spreken).

Je hebt enerzijds de kracht van het INDIVIDU en anderzijds de kracht van de GROEP (aka de maatschappij, de anderen, etc).

De reden waarom ik zelf soms graag eens een boek van een psychiater lees, is, omdat die een spiegel bieden aan onze maatschappij. Zo van, kijk eens hoe je bezig bent. Alsook kunnen we ons zelf de vraag hierbij stellen. Kan dit niet anders ? Moet dit allemaal zo ? Is dit allemaal zo belangrijk ?

Er zijn verschillende omgevingen (de omgeving op je werk, op school, in hobby verenigingen, in het verkeer, op straat, en ja, zelfs facebook of dit forum, etc). Al die omgevingen hebben allemaal een andere invloed op ons (omdat die omgevingen anders zijn).

Als individu is het maar heel moeilijk om een omgeving (zeker op je eentje) te gaan veranderen. Wat je wel kan doen, is kiezen (voor zover mogelijk) waar je aan deelneemt en wat niet, wat je je aantrekt en wat niet. Maar tot op bepaalde hoogte.

Voor een stuk dienen we ons allemaal ergens aan te passen aan die maatschappij. Dus ook jouw dochters. Het is moeilijk die invloed te ontzien. Wel kun je jezelf er van bewust zijn (en dat is al iets). :)
Ik merk wel al verschil in waar we nu wonen (Denemarken) en Nederland, hier mogen kinderen nog kind zijn, als in met 10/11/12 jaar lopen ze in vrolijke merkloze kinderkleding die vies mag worden en gaan ze niet gestyled naar school.
Ook hoor je hier niks over verkeringen of eventueel jongens/meisjes van je af slaan, relaties worden hier sowieso weinig besproken, ook niet met volwassenen en je uiterlijk ook niet.
Ik ben net een week in Nederland geweest en dan is het wel weer een verademing om terug te zijn.
Het eerste wat mijn dochter als vraag kreeg in Nederland was ''Heb je al een vriendje?'' (WTF, ze is 10, en wie weet is ze wel lesbisch)

Maar de druk die vooral op jonge meiden ligt over hoe ze er uit behoren te zien is moeilijk tegen te gaan als ouder met inderdaad alle invloeden van buitenaf.
pi_158843882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel erg politiek correct topic aan het worden.
Ik wil jou wel kankerlelijk noemen, als je dat liever hebt...
pi_158843893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:03 schreef snakelady het volgende:

Ik kan me herinneren dat jij regelmatig je vrouwenlichaam op FOK! gooide om het eens goed te laten beoordelen.

Maak je drukker over jezelf als rolmodel dan over de maatschappij als je vindt dat vrouwen niet op het uiterlijk beoordeelt dienen te worden.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:33:06 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158843956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:29 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat jij regelmatig je vrouwenlichaam op FOK! gooide om het eens goed te laten beoordelen.

Maak je drukker over jezelf als rolmodel dan over de maatschappij als je vindt dat vrouwen niet op het uiterlijk beoordeelt dienen te worden.
Dat is al jaren geleden, toen ik inderdaad in een huwelijk zat met een man die mij voornamelijk om mijn lichaam kon waarderen en het prettig vond als ik dat soort foto's plaatste, daar kreeg hij een kick van om dan de reacties te lezen en vaak reageerde hij zelf ook.
Je kan ook zien dat sinds de scheiding dat soort foto's niet meer zijn geplaatst.

Ik was in die tijd zwak en angstig, gelukkig ben ik daar nu vanaf. Maar misschien dat ik mij er om die reden ook nog meer druk om maak.

Hoewel ik persoonlijk niks mis mee vind als een vrouw dergelijke foto's plaatst omdat ze dat zelf leuk/geil/grappig/sexy vind.
pi_158843999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is al jaren geleden, toen ik inderdaad in een huwelijk zat met een man die mij voornamelijk om mijn lichaam kon waarderen en het prettig vond als ik dat soort foto's plaatste, daar kreeg hij een kick van om dan de reacties te lezen en vaak reageerde hij zelf ook.
Je kan ook zien dat sinds de scheiding dat soort foto's niet meer zijn geplaatst.

Ik was in die tijd zwak en angstig, gelukkig ben ik daar nu vanaf.

Hoewel ik persoonlijk niks mis mee vind als een vrouw dergelijke foto's plaatst omdat ze dat zelf leuk/geil/grappig/sexy vind.
Zorg er dan voor dat je dochters niet zo beinvloedbaar zijn als jijzelf. Dan ondervinden ze ook geen 'maatschappelijke problemen' zoals door jou, hypocriet, geschetst.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:38:32 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158844065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:34 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Zorg er dan voor dat je dochters niet zo beinvloedbaar zijn als jijzelf. Dan ondervinden ze ook geen 'maatschappelijke problemen' zoals door jou, hypocriet, geschetst.
Dat probeer ik ook, door ze te leren dat ze mooi zijn zoals ze zijn, dat geen een lichaam perfect is en dat hoeft ook niet en dat is niet nodig. Dat ze andere kwaliteiten hebben die ze geweldig maken, zoals hun creativiteit, hun intelligentie, hun humor enz.

Helaas ben ik anders opgegroeid, ik ben opgegroeid met een vader die mij als seksueel object zag ( en voelen we ons al ongemakkelijk?) en daardoor heb ik een hele lange tijd mij ook gevoeld alsof knap/aantrekkelijk/sexy zijn het enige is wat belangrijk is aan een vrouw en zo gedroeg ik mij dan ook en dan trek je ook een bepaald soort man aan.

Dan mag je mij hypocriet vinden, maar gelukkig heb ik geleerd van mijn fouten, en ook van die van anderen.

Maar nu gaan we wel erg off-topic, denk je niet?
pi_158844146
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:09 schreef Belgosome het volgende:

Edit:
Trouwens zijn blauwe ogen eigenlijk superieur in schoonheid, objectief gezien, tegenover donker bruine ogen?
Dat lijkt me nou echt typisch een gevalletje van smaak. Voor mij zijn donkerbruine ogen bij vrouwen een absolute plus. Zorgt vaak voor een instant aantrekkingskracht op mij :@

Echt helder blauwe ogen zijn ook heel mooi, maar laten we wel wezen, in veel gevallen zijn 'blauwe' ogen een waterig blauw/grijs ipv echt blauw.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:51:41 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158844337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:29 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ik wil jou wel kankerlelijk noemen, als je dat liever hebt...
Dat is wel weer het hele andere uiterste

Maar het idee dat "We allemaal heel erg mooi zijn en niemand lelijk" vind ik ook iets te weinig met de realiteit van doen hebben.
pi_158844399
volgens mij heeft het voor een groot deel te maken met de symmetrie van iemands gezicht. Hoe meer symmetrisch hoe mooier. Maargoed je kan natuurlijk een heel symmetrisch hoofd hebben maar allemaal puisten of littekens erin hebben.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:06:52 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158844695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar het idee dat "We allemaal heel erg mooi zijn en niemand lelijk" vind ik ook iets te weinig met de realiteit van doen hebben.
Natuurlijk zijn er gewoon mensen die door de meerderheid als lelijk zal worden gezien, en iedereen beoordeeld een ander (onbewust) op uiterlijk.
Knappe mannen worden eerder aangenomen voor een baan dan lelijke mannen, dus er zitten zeker veel nadelen (naast een relatie vinden) aan lelijk zijn.
Maar echt lelijke mensen zie ik niet vaak, ik zie vooral veel gemiddelde mensen rondlopen, dat iemand overgewicht heeft of scheve tanden maakt voor mij een persoon niet meteen lelijk.

Ik denk vooral dat mensen snel roepen dat een ander lelijk is, de grens van wat lelijk is zal dus ook per persoon verschillen.

Een middelbare vrouw als deze zou op Fok! afgemaakt worden, ''kankerlelijk'' en ''kort pittig kapsel'' zal zeker genoemd worden.

Terwijl ik gewoon een gemiddelde middelbare vrouw zie, niet perse knap te noemen maar zeker ook niet lelijk, gewoon normaal.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:13:34 #85
416020 K44S
The bearded man
pi_158844900
Karakter is belangrijk,
maar je moet er wel mee over straat kunnen...-Theo maassen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_158844987
quote:

[..]

Ik heb het idee dat er vooral gezegd wordt dat weinig mensen echt lelijk zijn. Dat de rest dan mooi is, is een invulling. Ik denk dat er bij de gezonde mensen wel een aardige normaalverdeling inzit, dus 70% zal gemiddeld zijn.
pi_158845070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:17 schreef snakelady het volgende:
Maar de druk die vooral op jonge meiden ligt over hoe ze er uit behoren te zien is moeilijk tegen te gaan als ouder met inderdaad alle invloeden van buitenaf.
Lijkt me ook.

En wat leuk voor je, dat je in Denemarken woont :) Vanuit die optiek bezien, ben je niet een echte FOKSTER hier (bezien als een Nederlander van nationaliteit zijnde en ook in Nederland een tijd wonend). Maar ik ook niet. Want, ik ben een Belg. :)
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:20:24 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:19 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

En wat leuk voor je, dat je in Denemarken woont :) Vanuit die optiek bezien, ben je niet een echte FOKSTER hier (bezien als een Nederlander van nationaliteit zijnde en ook in Nederland een tijd wonend). Maar ik ook niet. Want, ik ben een Belg. :)
Ik ben pas een jaar het land uit, en zal mijn Nederlandse nationaliteit behouden. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er vooral gezegd wordt dat weinig mensen echt lelijk zijn. Dat de rest dan mooi is, is een invulling. Ik denk dat er bij de gezonde mensen wel een aardige normaalverdeling inzit, dus 70% zal gemiddeld zijn.
Dat dus inderdaad. ^O^
pi_158845329
quote:
Naast smaken verschillen ("beauty is in the eye of the beholder") is er ook zoiets als symmetrie en normaal verdeling (hier al aangehaald).

Mijn idee daarover is, als je naar een (voor jou) mooi iemand kijkt, dan maakt die symmetrie (schoonheid) iets in je wakker. Dat kan liefde zijn of seks (lust), maakt niet uit.

Misschien is dat ergens onbewust de aantrekkingskracht van mooi mensen. En krijgen mooie mensen (zowel mannen als vrouwen) daardoor gemakkelijk meer gedaan bij een ander. Gezien ze ergens de hersenen van die ander betoveren. Door hun symmetrische uitstraling, hun uiterlijk, hun 'magie' op de ander zeg maar.

Echter heb je naast werkelijkheid ook schijn (illusie). Neem bijvoorbeeld een foto (los van fotoshoppen, waarbij je de foto verandert), kan een identiek zelfde persoon op foto A eruit zien als een babe en op foto B als het totaal omgekeerde. Op de ene foto trekt ze je aan, op de ander niet. Hoe komt dat ? Door de (wat ondefinieerbare) magie die in de foto zelf zit. Zijnde het kleuren palet, de houding, de atmosfeer, het decor, etc. Waarom fotografeert men bv het liefst modellen aan een strand (in een mooie natuur). Omdat die vrouwen daardoor ook beter gaan uitzien. Daarom legt men die vis in wat water ;) Presenteert men die waar zo (een wat flauw grapje van me ;) )

Laat je alvast niet misleiden. Voor hetzelfde geld neem je iemand mee naar huis. En als die persoon zijn make-up, al zijn sieraden en kleren heeft afgedaan, heb je iets van. What the fuck ? Viel ik daarvoor ? Is/was/vond ik dat mooi ?

Verder begrijp ik nog altijd de vraag niet goed. Waarom dit zo belangrijk is. Wat lelijk is en wat niet (zoals eerder gesteld). Het antwoord op deze vraag, leidt tot welk doel ?

Blijkbaar kennen we daar (hier in Nederland) toch redelijk wat belang aan toe.
Is het niet ?
pi_158845400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:06 schreef snakelady het volgende:

Terwijl ik gewoon een gemiddelde middelbare vrouw zie, niet perse knap te noemen maar zeker ook niet lelijk, gewoon normaal.
Voor een vrouw van middelbare leeftijd is het geen onaardig exemplaar zelfs. Maar zodra je dat er bij moet gaan zeggen weet je eigenlijk al dat het beste er al (lang) af is. Ik vermoed dat deze vrouw op haar 21e gewoon een behoorlijk lekker ding was, dat zullen er nu niet veel meer durven beweren.

Mensen van middelbare leeftijd die er nog echt goed uit zien (dus zonder toevoeging van:"voor haar/zijn leeftijd") zijn gewoon zeldzaam.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:36:32 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor een vrouw van middelbare leeftijd is het geen onaardig exemplaar zelfs. Maar zodra je dat er bij moet gaan zeggen weet je eigenlijk al dat het beste er al (lang) af is. Ik vermoed dat deze vrouw op haar 21e gewoon een behoorlijk lekker ding was, dat zullen er nu niet veel meer durven beweren.

Mensen van middelbare leeftijd die er nog echt goed uit zien (dus zonder toevoeging van:"voor haar/zijn leeftijd") zijn gewoon zeldzaam.
Maar niet knap zijn hoeft toch ook niet meteen lelijk te zijn?
De meerderheid van de mensheid zit tussen knap en lelijk in.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:41:27 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158845661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er gewoon mensen die door de meerderheid als lelijk zal worden gezien, en iedereen beoordeeld een ander (onbewust) op uiterlijk.
Knappe mannen worden eerder aangenomen voor een baan dan lelijke mannen, dus er zitten zeker veel nadelen (naast een relatie vinden) aan lelijk zijn.
Maar echt lelijke mensen zie ik niet vaak, ik zie vooral veel gemiddelde mensen rondlopen, dat iemand overgewicht heeft of scheve tanden maakt voor mij een persoon niet meteen lelijk.

Ik denk vooral dat mensen snel roepen dat een ander lelijk is, de grens van wat lelijk is zal dus ook per persoon verschillen.

Een middelbare vrouw als deze zou op Fok! afgemaakt worden, ''kankerlelijk'' en ''kort pittig kapsel'' zal zeker genoemd worden.

[ afbeelding ]

Dat heeft voor een deel denk ik ook met leeftijd te maken. De users die hier alles afkraken dat afwijkt van fotomodellen zijn doorgaans nog erg jong, vaak nog maagd en zijn op seksueel gebied nog niet erg volwassen. Die spiegelen alles aan een groepje gladgestreken fotomodellen en dingen die ze elkaar wijs maken.

Dat gaat er doorgaans wel af als ze wat ouder worden en een vriendinnetje krijgen. Hun mening moet je als volwassen vrouw vooral niet serieus gaan nemen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:44:37 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158845739
quote:

[..]

quote:

[..]

Er zijn inderdaad weinig mensen die echt qua bouw lelijk zijn. Wel een hele hoop die een stuk beter zouden kunnen.
pi_158845752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar niet knap zijn hoeft toch ook niet meteen lelijk te zijn?
De meerderheid van de mensheid zit tussen knap en lelijk in.
Nou ja, de meeste mensen van middelbare leeftijd verliezen imho gewoon in rap tempo hun uiterlijke aantrekkelijkheid. Of je dat dan 'lelijk' wil noemen is de vraag. :P
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:46:10 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158845785
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach ook dat heeft met leefttijd te maken. Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen ooit een vrouw van 40 sexy te vinden. Dat is geleidelijk aan ook veranderd.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:47:11 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat heeft voor een deel denk ik ook met leeftijd te maken. De users die hier alles afkraken dat afwijkt van fotomodellen zijn doorgaans nog erg jong, vaak nog maagd en zijn op seksueel gebied nog niet erg volwassen. Die spiegelen alles aan een groepje gladgestreken fotomodellen en dingen die ze elkaar wijs maken.

Dat gaat er doorgaans wel af als ze wat ouder worden en een vriendinnetje krijgen. Hun mening moet je als volwassen vrouw vooral niet serieus gaan nemen.
Daar heb je ook zeker gelijk in.
Maar ja, als je echt lelijk bent heb je het denk ik wel zwaarder in het leven dan een gemiddeld of aantrekkelijk persoon.

Maar ach, zelfs de ''lelijkste vrouw te wereld'' heeft een leuk leven en een leuke relatie. ;)

dinsdag 5 januari 2016 @ 13:49:10 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, de meeste mensen van middelbare leeftijd verliezen imho gewoon in rap tempo hun uiterlijke aantrekkelijkheid. Of je dat dan 'lelijk' wil noemen is de vraag. :P
Ik denk dat wanneer je ouder wordt je er anders tegen gaat kijken en je smaak ook meegroeit.

Vroeger vond ik Sean Connery maar een lelijke oude vent nu vind ik hem een prachtige oudere man. ;)
En die jonge mannekes die ik toen leuk vond doen mij nu niks meer.
pi_158845920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach ook dat heeft met leefttijd te maken. Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen ooit een vrouw van 40 sexy te vinden. Dat is geleidelijk aan ook veranderd.
Dat verandert zeker mee. Maar in de groep 40-jarigen zullen toch echt minder vrouwen zitten die ik aantrekkelijk vind dan in de groep 28-jarigen om maar eens iets te noemen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:09:29 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158846282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat verandert zeker mee. Maar in de groep 40-jarigen zullen toch echt minder vrouwen zitten die ik aantrekkelijk vind dan in de groep 28-jarigen om maar eens iets te noemen.
Dat is zeker zo. Niet iedereen heeft even veel geluk met oud worden.

Maar de echt mooie mensen blijven dat als ze het niet verwaarlozen ook wel na hun 40e. Edith Schippers vind ik wel het schoolvoorbeeld van een niet meer zo jonge dame die haar schoonheid vooralsnog behouden heeft.
pi_158846625
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De doorsnee man eindigt met een doorsnee vrouw op de bank en wordt inherent minder kritisch.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar de bandbreedte schuift niet op, hij wordt gewoon groter. Persoonlijk vind ik een rijpe mooie vrouw veel aantrekkelijker dan een jong exemplaar. Puur omdat ze schaars zijn en, ironisch genoeg, toekomstbestendig.

Mijn studententijd heeft mij geleerd dat maar weinig mooie dames de race tegen de klok winnen. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')