abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158843882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Het is wel erg politiek correct topic aan het worden.
Ik wil jou wel kankerlelijk noemen, als je dat liever hebt...
pi_158843893
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:03 schreef snakelady het volgende:

Waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig als maatschappij?
Ik kan me herinneren dat jij regelmatig je vrouwenlichaam op FOK! gooide om het eens goed te laten beoordelen.

Maak je drukker over jezelf als rolmodel dan over de maatschappij als je vindt dat vrouwen niet op het uiterlijk beoordeelt dienen te worden.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:33:06 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158843956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:29 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat jij regelmatig je vrouwenlichaam op FOK! gooide om het eens goed te laten beoordelen.

Maak je drukker over jezelf als rolmodel dan over de maatschappij als je vindt dat vrouwen niet op het uiterlijk beoordeelt dienen te worden.
Dat is al jaren geleden, toen ik inderdaad in een huwelijk zat met een man die mij voornamelijk om mijn lichaam kon waarderen en het prettig vond als ik dat soort foto's plaatste, daar kreeg hij een kick van om dan de reacties te lezen en vaak reageerde hij zelf ook.
Je kan ook zien dat sinds de scheiding dat soort foto's niet meer zijn geplaatst.

Ik was in die tijd zwak en angstig, gelukkig ben ik daar nu vanaf. Maar misschien dat ik mij er om die reden ook nog meer druk om maak.

Hoewel ik persoonlijk niks mis mee vind als een vrouw dergelijke foto's plaatst omdat ze dat zelf leuk/geil/grappig/sexy vind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_158843999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is al jaren geleden, toen ik inderdaad in een huwelijk zat met een man die mij voornamelijk om mijn lichaam kon waarderen en het prettig vond als ik dat soort foto's plaatste, daar kreeg hij een kick van om dan de reacties te lezen en vaak reageerde hij zelf ook.
Je kan ook zien dat sinds de scheiding dat soort foto's niet meer zijn geplaatst.

Ik was in die tijd zwak en angstig, gelukkig ben ik daar nu vanaf.

Hoewel ik persoonlijk niks mis mee vind als een vrouw dergelijke foto's plaatst omdat ze dat zelf leuk/geil/grappig/sexy vind.
Zorg er dan voor dat je dochters niet zo beinvloedbaar zijn als jijzelf. Dan ondervinden ze ook geen 'maatschappelijke problemen' zoals door jou, hypocriet, geschetst.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:38:32 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158844065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:34 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Zorg er dan voor dat je dochters niet zo beinvloedbaar zijn als jijzelf. Dan ondervinden ze ook geen 'maatschappelijke problemen' zoals door jou, hypocriet, geschetst.
Dat probeer ik ook, door ze te leren dat ze mooi zijn zoals ze zijn, dat geen een lichaam perfect is en dat hoeft ook niet en dat is niet nodig. Dat ze andere kwaliteiten hebben die ze geweldig maken, zoals hun creativiteit, hun intelligentie, hun humor enz.

Helaas ben ik anders opgegroeid, ik ben opgegroeid met een vader die mij als seksueel object zag ( en voelen we ons al ongemakkelijk?) en daardoor heb ik een hele lange tijd mij ook gevoeld alsof knap/aantrekkelijk/sexy zijn het enige is wat belangrijk is aan een vrouw en zo gedroeg ik mij dan ook en dan trek je ook een bepaald soort man aan.

Dan mag je mij hypocriet vinden, maar gelukkig heb ik geleerd van mijn fouten, en ook van die van anderen.

Maar nu gaan we wel erg off-topic, denk je niet?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_158844146
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:09 schreef Belgosome het volgende:

Edit:
Trouwens zijn blauwe ogen eigenlijk superieur in schoonheid, objectief gezien, tegenover donker bruine ogen?
Dat lijkt me nou echt typisch een gevalletje van smaak. Voor mij zijn donkerbruine ogen bij vrouwen een absolute plus. Zorgt vaak voor een instant aantrekkingskracht op mij :@

Echt helder blauwe ogen zijn ook heel mooi, maar laten we wel wezen, in veel gevallen zijn 'blauwe' ogen een waterig blauw/grijs ipv echt blauw.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:51:41 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158844337
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:29 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Ik wil jou wel kankerlelijk noemen, als je dat liever hebt...
Dat is wel weer het hele andere uiterste

Maar het idee dat "We allemaal heel erg mooi zijn en niemand lelijk" vind ik ook iets te weinig met de realiteit van doen hebben.
pi_158844399
volgens mij heeft het voor een groot deel te maken met de symmetrie van iemands gezicht. Hoe meer symmetrisch hoe mooier. Maargoed je kan natuurlijk een heel symmetrisch hoofd hebben maar allemaal puisten of littekens erin hebben.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:06:52 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158844695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar het idee dat "We allemaal heel erg mooi zijn en niemand lelijk" vind ik ook iets te weinig met de realiteit van doen hebben.
Natuurlijk zijn er gewoon mensen die door de meerderheid als lelijk zal worden gezien, en iedereen beoordeeld een ander (onbewust) op uiterlijk.
Knappe mannen worden eerder aangenomen voor een baan dan lelijke mannen, dus er zitten zeker veel nadelen (naast een relatie vinden) aan lelijk zijn.
Maar echt lelijke mensen zie ik niet vaak, ik zie vooral veel gemiddelde mensen rondlopen, dat iemand overgewicht heeft of scheve tanden maakt voor mij een persoon niet meteen lelijk.

Ik denk vooral dat mensen snel roepen dat een ander lelijk is, de grens van wat lelijk is zal dus ook per persoon verschillen.

Een middelbare vrouw als deze zou op Fok! afgemaakt worden, ''kankerlelijk'' en ''kort pittig kapsel'' zal zeker genoemd worden.

Terwijl ik gewoon een gemiddelde middelbare vrouw zie, niet perse knap te noemen maar zeker ook niet lelijk, gewoon normaal.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:13:34 #85
416020 K44S
The bearded man
pi_158844900
Karakter is belangrijk,
maar je moet er wel mee over straat kunnen...-Theo maassen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_158844987
quote:

[..]

Ik heb het idee dat er vooral gezegd wordt dat weinig mensen echt lelijk zijn. Dat de rest dan mooi is, is een invulling. Ik denk dat er bij de gezonde mensen wel een aardige normaalverdeling inzit, dus 70% zal gemiddeld zijn.
pi_158845070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:17 schreef snakelady het volgende:
Maar de druk die vooral op jonge meiden ligt over hoe ze er uit behoren te zien is moeilijk tegen te gaan als ouder met inderdaad alle invloeden van buitenaf.
Lijkt me ook.

En wat leuk voor je, dat je in Denemarken woont :) Vanuit die optiek bezien, ben je niet een echte FOKSTER hier (bezien als een Nederlander van nationaliteit zijnde en ook in Nederland een tijd wonend). Maar ik ook niet. Want, ik ben een Belg. :)
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:20:24 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845105
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:19 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

En wat leuk voor je, dat je in Denemarken woont :) Vanuit die optiek bezien, ben je niet een echte FOKSTER hier (bezien als een Nederlander van nationaliteit zijnde en ook in Nederland een tijd wonend). Maar ik ook niet. Want, ik ben een Belg. :)
Ik ben pas een jaar het land uit, en zal mijn Nederlandse nationaliteit behouden. ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er vooral gezegd wordt dat weinig mensen echt lelijk zijn. Dat de rest dan mooi is, is een invulling. Ik denk dat er bij de gezonde mensen wel een aardige normaalverdeling inzit, dus 70% zal gemiddeld zijn.
Dat dus inderdaad. ^O^
pi_158845329
quote:
Naast smaken verschillen ("beauty is in the eye of the beholder") is er ook zoiets als symmetrie en normaal verdeling (hier al aangehaald).

Mijn idee daarover is, als je naar een (voor jou) mooi iemand kijkt, dan maakt die symmetrie (schoonheid) iets in je wakker. Dat kan liefde zijn of seks (lust), maakt niet uit.

Misschien is dat ergens onbewust de aantrekkingskracht van mooi mensen. En krijgen mooie mensen (zowel mannen als vrouwen) daardoor gemakkelijk meer gedaan bij een ander. Gezien ze ergens de hersenen van die ander betoveren. Door hun symmetrische uitstraling, hun uiterlijk, hun 'magie' op de ander zeg maar.

Echter heb je naast werkelijkheid ook schijn (illusie). Neem bijvoorbeeld een foto (los van fotoshoppen, waarbij je de foto verandert), kan een identiek zelfde persoon op foto A eruit zien als een babe en op foto B als het totaal omgekeerde. Op de ene foto trekt ze je aan, op de ander niet. Hoe komt dat ? Door de (wat ondefinieerbare) magie die in de foto zelf zit. Zijnde het kleuren palet, de houding, de atmosfeer, het decor, etc. Waarom fotografeert men bv het liefst modellen aan een strand (in een mooie natuur). Omdat die vrouwen daardoor ook beter gaan uitzien. Daarom legt men die vis in wat water ;) Presenteert men die waar zo (een wat flauw grapje van me ;) )

Laat je alvast niet misleiden. Voor hetzelfde geld neem je iemand mee naar huis. En als die persoon zijn make-up, al zijn sieraden en kleren heeft afgedaan, heb je iets van. What the fuck ? Viel ik daarvoor ? Is/was/vond ik dat mooi ?

Verder begrijp ik nog altijd de vraag niet goed. Waarom dit zo belangrijk is. Wat lelijk is en wat niet (zoals eerder gesteld). Het antwoord op deze vraag, leidt tot welk doel ?

Blijkbaar kennen we daar (hier in Nederland) toch redelijk wat belang aan toe.
Is het niet ?
pi_158845400
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:06 schreef snakelady het volgende:

Terwijl ik gewoon een gemiddelde middelbare vrouw zie, niet perse knap te noemen maar zeker ook niet lelijk, gewoon normaal.
Voor een vrouw van middelbare leeftijd is het geen onaardig exemplaar zelfs. Maar zodra je dat er bij moet gaan zeggen weet je eigenlijk al dat het beste er al (lang) af is. Ik vermoed dat deze vrouw op haar 21e gewoon een behoorlijk lekker ding was, dat zullen er nu niet veel meer durven beweren.

Mensen van middelbare leeftijd die er nog echt goed uit zien (dus zonder toevoeging van:"voor haar/zijn leeftijd") zijn gewoon zeldzaam.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:36:32 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Voor een vrouw van middelbare leeftijd is het geen onaardig exemplaar zelfs. Maar zodra je dat er bij moet gaan zeggen weet je eigenlijk al dat het beste er al (lang) af is. Ik vermoed dat deze vrouw op haar 21e gewoon een behoorlijk lekker ding was, dat zullen er nu niet veel meer durven beweren.

Mensen van middelbare leeftijd die er nog echt goed uit zien (dus zonder toevoeging van:"voor haar/zijn leeftijd") zijn gewoon zeldzaam.
Maar niet knap zijn hoeft toch ook niet meteen lelijk te zijn?
De meerderheid van de mensheid zit tussen knap en lelijk in.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:41:27 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158845661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er gewoon mensen die door de meerderheid als lelijk zal worden gezien, en iedereen beoordeeld een ander (onbewust) op uiterlijk.
Knappe mannen worden eerder aangenomen voor een baan dan lelijke mannen, dus er zitten zeker veel nadelen (naast een relatie vinden) aan lelijk zijn.
Maar echt lelijke mensen zie ik niet vaak, ik zie vooral veel gemiddelde mensen rondlopen, dat iemand overgewicht heeft of scheve tanden maakt voor mij een persoon niet meteen lelijk.

Ik denk vooral dat mensen snel roepen dat een ander lelijk is, de grens van wat lelijk is zal dus ook per persoon verschillen.

Een middelbare vrouw als deze zou op Fok! afgemaakt worden, ''kankerlelijk'' en ''kort pittig kapsel'' zal zeker genoemd worden.

[ afbeelding ]

Dat heeft voor een deel denk ik ook met leeftijd te maken. De users die hier alles afkraken dat afwijkt van fotomodellen zijn doorgaans nog erg jong, vaak nog maagd en zijn op seksueel gebied nog niet erg volwassen. Die spiegelen alles aan een groepje gladgestreken fotomodellen en dingen die ze elkaar wijs maken.

Dat gaat er doorgaans wel af als ze wat ouder worden en een vriendinnetje krijgen. Hun mening moet je als volwassen vrouw vooral niet serieus gaan nemen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:44:37 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158845739
quote:

[..]

quote:

[..]

Er zijn inderdaad weinig mensen die echt qua bouw lelijk zijn. Wel een hele hoop die een stuk beter zouden kunnen.
pi_158845752
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar niet knap zijn hoeft toch ook niet meteen lelijk te zijn?
De meerderheid van de mensheid zit tussen knap en lelijk in.
Nou ja, de meeste mensen van middelbare leeftijd verliezen imho gewoon in rap tempo hun uiterlijke aantrekkelijkheid. Of je dat dan 'lelijk' wil noemen is de vraag. :P
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:46:10 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158845785
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ach ook dat heeft met leefttijd te maken. Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen ooit een vrouw van 40 sexy te vinden. Dat is geleidelijk aan ook veranderd.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:47:11 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845805
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat heeft voor een deel denk ik ook met leeftijd te maken. De users die hier alles afkraken dat afwijkt van fotomodellen zijn doorgaans nog erg jong, vaak nog maagd en zijn op seksueel gebied nog niet erg volwassen. Die spiegelen alles aan een groepje gladgestreken fotomodellen en dingen die ze elkaar wijs maken.

Dat gaat er doorgaans wel af als ze wat ouder worden en een vriendinnetje krijgen. Hun mening moet je als volwassen vrouw vooral niet serieus gaan nemen.
Daar heb je ook zeker gelijk in.
Maar ja, als je echt lelijk bent heb je het denk ik wel zwaarder in het leven dan een gemiddeld of aantrekkelijk persoon.

Maar ach, zelfs de ''lelijkste vrouw te wereld'' heeft een leuk leven en een leuke relatie. ;)

dinsdag 5 januari 2016 @ 13:49:10 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_158845860
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, de meeste mensen van middelbare leeftijd verliezen imho gewoon in rap tempo hun uiterlijke aantrekkelijkheid. Of je dat dan 'lelijk' wil noemen is de vraag. :P
Ik denk dat wanneer je ouder wordt je er anders tegen gaat kijken en je smaak ook meegroeit.

Vroeger vond ik Sean Connery maar een lelijke oude vent nu vind ik hem een prachtige oudere man. ;)
En die jonge mannekes die ik toen leuk vond doen mij nu niks meer.
pi_158845920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach ook dat heeft met leefttijd te maken. Toen ik 20 was kon ik me ook niet voorstellen ooit een vrouw van 40 sexy te vinden. Dat is geleidelijk aan ook veranderd.
Dat verandert zeker mee. Maar in de groep 40-jarigen zullen toch echt minder vrouwen zitten die ik aantrekkelijk vind dan in de groep 28-jarigen om maar eens iets te noemen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:09:29 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158846282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat verandert zeker mee. Maar in de groep 40-jarigen zullen toch echt minder vrouwen zitten die ik aantrekkelijk vind dan in de groep 28-jarigen om maar eens iets te noemen.
Dat is zeker zo. Niet iedereen heeft even veel geluk met oud worden.

Maar de echt mooie mensen blijven dat als ze het niet verwaarlozen ook wel na hun 40e. Edith Schippers vind ik wel het schoolvoorbeeld van een niet meer zo jonge dame die haar schoonheid vooralsnog behouden heeft.
pi_158846625
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De doorsnee man eindigt met een doorsnee vrouw op de bank en wordt inherent minder kritisch.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar de bandbreedte schuift niet op, hij wordt gewoon groter. Persoonlijk vind ik een rijpe mooie vrouw veel aantrekkelijker dan een jong exemplaar. Puur omdat ze schaars zijn en, ironisch genoeg, toekomstbestendig.

Mijn studententijd heeft mij geleerd dat maar weinig mooie dames de race tegen de klok winnen. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')