Die docent vertelde mij dat hij doorbetaald wordt tijdens de zomervakantie. Dus niet aanwezig zijn vanwege vakantie, maar wel betaald krijgen. Dat is echt uniek. Als ik vakantie heb, krijg ik ook geen geld.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:51 schreef H.FR het volgende:
[..]
Bruto of netto?
Alleen ZZP-ers en uitzendkrachten worden toch niet doorbetaald tijdens vakanties?
Of was dat sarcastisch?
In de private sector kun je meer verdienen met banen die veel minder verantwoordelijkheid met zich mee brengen en waar de standaard gewoon 40 uur per week is, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik zou niet met je willen ruilen in ieder geval.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:23 schreef DuizendGezichten het volgende:
Ik sta ook voor de klas. Al vijftien jaar. Ik zit nu in schaal LC7. Dat betekent dat ik per maand ¤2300,- netto op mijn rekening krijg gestort. Voor 1, 05 FTE (contractueel 37 uren dus, ik neem een les over van een overspannen collega). Per week ben ik standaard zo'n vijftig uur kwijt. In piekweken (gemiddeld 1 keer per maand) ben ik het hele weekend ook nog bezig, dan zit dat tegen de zestig uur.
Zeg het maar mensen. Verdien ik veel, weinig?
Hard werken is het zowiezo.
Vergeet niet dat een uur voor dertig pubers wel wat anders is dan een uur op kantoor.
Wel een beetje sneu dat de beste man dat inderdaad als arbeidsvoorwaarde zietquote:Op woensdag 6 januari 2016 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die docent vertelde mij dat hij doorbetaald wordt tijdens de zomervakantie. Dus niet aanwezig zijn vanwege vakantie, maar wel betaald krijgen. Dat is echt uniek. Als ik vakantie heb, krijg ik ook geen geld.
Nee, dat jij niets krijgt is redelijk uniek. ZZP'ers en uitzendkrachten inderdaad even uitgezonderd, maar de rest heeft gewoon vakantieuren zodat je in een maand dat je drie weken weg bent gewoon hetzelfde salaris krijgt. Onderwijs is daarin zéér zeker niet uniek.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die docent vertelde mij dat hij doorbetaald wordt tijdens de zomervakantie. Dus niet aanwezig zijn vanwege vakantie, maar wel betaald krijgen. Dat is echt uniek. Als ik vakantie heb, krijg ik ook geen geld.
Als ze moeten betalen dan valt een deel van de drempel voor de school om meer mensen aan te nemen weg.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:57 schreef hoas het volgende:
Dus als ze betalen is de werkdruk ineens weg??
Mijn vader heeft altijd in de bouw gezeten. Kreeg betaald vakantie. Vrienden van me, of ze nu in de zorg zitten, bij de rechtbank of in de kas. Krijgen allemaal betaald vakantie. Hebben de arbeiders daar niet begin twintigste eeuw voor gestaakt tot ze een ons wogenquote:Op woensdag 6 januari 2016 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet, maar ben dan ook relatief jong en heb een flutcontract, wel opvallend hoe snel die zekerheden afgebouwd worden.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:59 schreef DuizendGezichten het volgende:
[..]
Mijn vader heeft altijd in de bouw gezeten. Kreeg betaald vakantie. Vrienden van me, of ze nu in de zorg zitten, bij de rechtbank of in de kas. Krijgen allemaal betaald vakantie. Hebben de arbeiders daar niet begin twintigste eeuw voor gestaakt tot ze een ons weegden?
En terecht overigens.
2 maanden vakantie? Jij denkt dat docenten niet moeten werken/op moeten komen draven in de vakanties van leerlingen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:59 schreef luxerobots het volgende:
Twee maanden vakantie per jaar, en nog betaald krijgen ook. Dat is echt wel uniek hoor.
Al die docenten in dit topic...
Dan doe je iets fout. Behalve natuurlijk als ZZP-er of uitzendkracht.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet, maar ben dan ook relatief jong en heb een flutcontract, wel opvallend hoe snel die zekerheden afgebouwd worden.
een regering in dienst van het grote bedrijfsleven, een andere uitkomst had niemand hoeven verwachten toch?quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb het niet, maar ben dan ook relatief jong en heb een flutcontract, wel opvallend hoe snel die zekerheden afgebouwd worden.
Een van de grootste grootste sectoren in Nederland (bouw) heeft ook twee maanden aan vrije dagen in de CAO. Is niks unieks aan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 17:59 schreef luxerobots het volgende:
Twee maanden vakantie per jaar, en nog betaald krijgen ook. Dat is echt wel uniek hoor.
Die zekerheden worden afgebouwd, ja. Murdera slaat de spijker op zijn kop!quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Same. Ik heb maandagmiddag vrij maar dan werk ik gewoon thuis. En op zondag vaak nog even.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kip, ei. Het zal een beetje per persoon verschillen, maar de reden dat ik maar 0,8fte werk, is dat ik daarmee alsnog vijf dagen werk. Als ik voor 1,0 aan de slag ga worden dat er zes en daar heb ik geen zin in.
En dan nog. Als je maar vier dagen werkt, dan werk je maar vier dagen. Het is niet het idee dat de schoolleiding dan extra dingen mag verzinnen, omdat je tijd over hebt. Dat is natuurlijk kolder.
De bouw heeft natuurlijk wel de koude winter waarin veel klussen niet kunnen, bijvoorbeeld schilderwerk. De bouw is ook zwaar fysiek werk.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:03 schreef Deshain het volgende:
[..]
Een van de grootste grootste sectoren in Nederland (bouw) heeft ook twee maanden aan vrije dagen in de CAO. Is niks unieks aan.
http://www.nationaleonder(...)esteld-door-hof.htmlquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:12 schreef hugecooll het volgende:
Heeft ze nou gelijk gekregen of niet?
quote:Het Haagse gerechtshof stelt de uitspraak in een zaak over werkdruk in het onderwijs tot nader orde uit. De zaak was aangespannen door wiskundedocente Denise Hupkens tegen de school waar ze werkte, het Visser ‘t Hooft Lyceum in Leiden. Volgens de docente moest zij veel meer uren werken dan in haar contract stond om alle bijkomende taken naast het lesgeven te kunnen uitvoeren. De rechtbank stelt dat het meer tijd nodig heeft om uitspraak te kunnen doen in de zaak. Dit meldt Leidsch Dagblad.
Aanvankelijk zou het hof vandaag uitspraak doen maar dat wordt nu naar verwachting pas over een paar weken. Door het kerstreces bleek er voor het hof onvoldoende tijd om tot een oordeel te komen, zegt een woordvoerster.
Thxquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
http://www.nationaleonder(...)esteld-door-hof.html
[..]
Oh. Ik was, denk ik, niet een heel betrokken docent, mijn vakantie was altijd mijn vakantie, ik keek misschien eens een proefwerkje na maar dat was het ook.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:01 schreef H.FR het volgende:
2 maanden vakantie? Jij denkt dat docenten niet moeten werken/op moeten komen draven in de vakanties van leerlingen?
Nou ken ik alleen docenten uit het basisonderwijs, maar tijdens de vakanties van 2 weken wordt van ze (niet allemaal, maar een groot deel) verwacht dat ze samen de school schoonmaken en worden er terugkomdagen gepland voor van alles en nog wat. In de zomervakantie zijn er een aantal die 2 weken daarvan op moeten komen draven. Dossiers (bijv. leerplannen e.d.) mogen ze dan niet doordeweeks op school afhandelen, maar daar wordt dan tijd voor ingeruimd tijdens de vakanties.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oh. Ik was, denk ik, niet een heel betrokken docent, mijn vakantie was altijd mijn vakantie, ik keek misschien eens een proefwerkje na maar dat was het ook.
Mocht je ooit een beetje volwassen worden ga je er nog wel anders over denken. Maar je hebt een punt als je zegt dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog kan een zelfs mensen als jij wat leren daar.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:13 schreef JoPiDo het volgende:
Altijd dat gemekker over dat onderwijs beter moet.
De basisschool en middelbare school zijn verkapte bezigheidstherapie voor pubers. Wat heb je nou wezenlijk geleerd na 12 jaar elke dag naar school? Alleen lezen en schrijven en zelfs dat kunnen heel veel mensen niet eens behoorlijk. Het enige wat ik er aan gehad heb zijn de sociale contacten en sociale vorming, dat is wel heel belangrijk aan deze periode.
Zo heb ik vijf jaar Duits gehad, maar kan echt geen woord meer herinneren. Dat was dus volslagen zinloos. Net als vakken als aardrijkskunde of biologie. Ik kan mij nog vaag wat dingen herinneren, maar ik zou niet eens weten welke hoofdonderwerpen er behandeld zijn.
Gelukkig zijn de hoge scholen en universiteiten wel van behoorlijk niveau in Nederland, daar heb je wel wat aan.
WTF, en dat laten deze docenten over zich heen komen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nou ken ik alleen docenten uit het basisonderwijs, maar tijdens de vakanties van 2 weken wordt van ze (niet allemaal, maar een groot deel) verwacht dat ze samen de school schoonmaken en worden er terugkomdagen gepland voor van alles en nog wat. In de zomervakantie zijn er een aantal die 2 weken daarvan op moeten komen draven. Dossiers (bijv. leerplannen e.d.) mogen ze dan niet doordeweeks op school afhandelen, maar daar wordt dan tijd voor ingeruimd tijdens de vakanties.
Dat heb ik een leraar ook wel eens vertelt, ze moest dan d'r klas klaarmaken voor het nieuwe schooljaar mijn idee als je nu alles op de laatste dag voor de vakantie alvast klaarzet dan heb je dat al niet al ben ik het wel met je eens dat de werkdruk wel hoog is in het onderwijs. Zeker al dat onbetaalde werkquote:Op woensdag 6 januari 2016 18:01 schreef H.FR het volgende:
[..]
2 maanden vakantie? Jij denkt dat docenten niet moeten werken/op moeten komen draven in de vakanties van leerlingen?
Neem er maar vergif op in dat hij daar stiekem meer heeft geleerd dan dat hij zelf in de gaten heeft. Daarnaast kan je vraagtekens plaatsen bij wat je zelf hebt gedaan als je denkt niets te hebben geleerd. Als je bijvoorbeeld 5-10 jaar later geen woord Duits spreekt terwijl je zes jaar lang Duits hebt gehad dan heb je iets verkeerd gedaan. Als je weinig hebt onthouden van wat je voor aardrijkskunde en geschiedenis hebt geleerd in die 6 jaar dan heb je iets verkeerd gedaan.quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mocht je ooit een beetje volwassen worden ga je er nog wel anders over denken. Maar je hebt een punt als je zegt dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog kan een zelfs mensen als jij wat leren daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |