abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2016 @ 14:19:26 #1
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158786716
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zondag 3 januari 2016 @ 15:08:28 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_158788026
Lijstje:

O: yoghurt, banaan, muesli
T: appel
L: restjes brie en chaumes van oudjaar met wat toast
D: vegetarisch prutje met rijst

En mijn voorraadkast uitmesten, tien jaar aan gruis en stof en spinnenlijken opgeruimd :r
disclaimer
pi_158788166
Ik heb het hoerig koud.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_158788280
Gisteren
O: havermout met rijst-kokosmelk, pecannoten en maple syrup
B: vuurwerk opruimen
T: banaan
L: twee sneden brood met hummus, SUE Bounty bite, sojacappuccino
B: boodschappen op de fiets
T: sinaasappel, handje rookamandelen
D: halve zoete aardappel, kikkererwten en tahindressing, bord verse spinazie met cherrytomaten, bakje Alpro limoen, twee glazen wijn

Bijna 15.000 stappen gezet. Kon slechter.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_158788426
Lijstje/planning voor vandaag:

O: glas groene smoothie
S: BodyCombat
T: dadel
S: BodyStep
T: dadel
L: havermout met rijst-kokosmelk, pecannoten en maple syrup, glas sinaasappelsap
T: sinaasappel, handje cranberrymix, handje rookamandelen, gedroogde mango
T: rest van de smoothie
D: Iets met rijst, mais en bonen omdat ik dat over heb. Misschien met tempeh, spinazie en tomaten in een maiswrap. Wellicht nog een bakje Alpro limoen. En het laatste (halve) glas wijn.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_158788609
Vandaag de laatste luierdag. Al ga ik nog wel even hardlopen.

Bijbehorend luierlijstje

Brunch: 2 harde broodjes met beleg
S: beetje hardlopen
D: aardappels uit de oven, wortel en restjes grillvlees van onze grillvlees schotel van gisteren

Vrijdag en zaterdag een Harry Potter marathon gedaan. O+
Ja doei.
pi_158789336
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:14 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het hoerig koud.
Gunstig voor de verbranding O-)

Zo. Thuis. Vakantie is weer voorbij. Weet nog niet zeker of ik morgen ochtend wel op de weegschaal durf :@ :+ Morgen meteen weer weekboodschappen doen en een goed regime aanmeten. 'Helaas' komend weekend nog weg met vrienden dus gaat het niet helemaal lukken in 1x maar goed.. :P
pi_158789382
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Zo. Thuis. Vakantie is weer voorbij. Weet nog niet zeker of ik morgen ochtend wel op de weegschaal durf :@ :+ Morgen meteen weer weekboodschappen doen en een goed regime aanmeten. 'Helaas' komend weekend nog weg met vrienden dus gaat het niet helemaal lukken in 1x maar goed.. :P
Niet zo gunstig voor de voetjes. Die voelen al de hele dag als ijsblokjes :')
pi_158789565
Sjeen,
Mijn argumenten zijn voornamelijk de heerlijke recepten die ik steeds vaker tegenkom voor slowcookers. Ook dat ik geen braadpan heb vond ik wel een goede reden en het feit dat je er niet meer naar om hoeft te kijken terwijl t kookt. Bovendien blijven smaken (en schijnbaar ook voedingsstoffen) goed behouden :)

Ik heb m inmiddels besteld :D
My salvation lies in your love..
  zondag 3 januari 2016 @ 16:16:07 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158790057
Hier ook netjes de maaltijden gepland voor de komende week, vanavond gekookte aardappelen met vis (kabeljauw haasje).

Door de nieuwe opvang van Melba kan ik ook gewoon op tijd eten koken enzo, het huis is gewoon helemaal op orde en mijn to do lijstje ook (wel lang maar das een projectje).

Voelt heerlijk!
Kwak
pi_158790147
Vanavond pastinaakpuree en beenham :9
Hetzelfde als op kerstavond.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:35:44 #12
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158790587
Joepie, morgen naar de Lidl voor weekboodschappen en veel groente en verse kwark *O* Terug op de rails!

Lijstje vandaag:
O: Brinta-whey pap met banaan, kaneel en magere melk
L: Soep van paddestoelenbouillon en 300g broccoli/bloemkool/wortel mix, + 2 zelf gemaakte tonijnburgers
T: 250g Optimel kers kwark
D: Hungover noodles (en ik ben niet eens hungover ha-ha) http://www.jamieoliver.co(...)es/hungover-noodles/
T: Optimel vla met hagelslag :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_158791892
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:

Niets zo leuk als begin januari op de weegschaal. Kilo's vliegen er af :7 (nou ja, de eerste keer is niet leuk). Ik ben de +1,5 oud&nieuw kilo alweer kwijt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158792112
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Niets zo leuk als begin januari op de weegschaal. Kilo's vliegen er af :7 (nou ja, de eerste keer is niet leuk). Ik ben de +1,5 oud&nieuw kilo alweer kwijt.
Ik ging net ff er op staan.. valt mee, +1,7 en dat op de middag. Morgen ochtend nog eens kijken O-)
pi_158792462
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:32 schreef Sunnythesun het volgende:

Ik ging net ff er op staan.. valt mee, +1,7 en dat op de middag. Morgen ochtend nog eens kijken O-)
Dan is het vast een kilo minder :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158792651
Mijn lijstje:

O: Chocomousse van 1/2 avocado, 1 banaan en 1,5 el cacao. En een mango
T: 2 mandarijnen, wat nootjes
L: tosti van 2 vezelrijke witte boterhammen, 30+ kaas en plak ham. En een half kopje ossenstaartsoep
S: 60 min. op de zitspinfiets, hersteltraining met een boekje (volgens die fiets heb ik meer dan 30km gefietst, maar die snelheden zijn nogal onrealistisch vergeleken met echt fietsen)
T: wat augurkjes, pakje crackers
D: gewokte spitskool met spekjes, paprika en ui, zoete aardappel en een groenteburger
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_158792813
Ik ontdekte trouwens dat ik de kcal van brood waarschijnlijk altijd onderschat heb.. In myfatsecret staan de meeste boterhammen als 60-70 kcal ingevoerd, maar ik heb in de Lidl verschillende broden bekeken en daar stond bij de meeste: kcal per portie (35g) tussen de 80 en 90 kcal. Ik heb nog nooit een boterham van de supermarkt gewogen maar gok dat dat toch wel in de buurt van die 35gram zal zitten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_158792872
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan is het vast een kilo minder :Y
Neh, daar reken ik maar niet op :D
pi_158793253
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 17:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ontdekte trouwens dat ik de kcal van brood waarschijnlijk altijd onderschat heb.. In myfatsecret staan de meeste boterhammen als 60-70 kcal ingevoerd, maar ik heb in de Lidl verschillende broden bekeken en daar stond bij de meeste: kcal per portie (35g) tussen de 80 en 90 kcal. Ik heb nog nooit een boterham van de supermarkt gewogen maar gok dat dat toch wel in de buurt van die 35gram zal zitten.
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieėn tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.
pi_158793405
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieėn tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.
Dat! Ik speurde vroeger verpakkingen af en nam dan het product met bijv 3 kcal minder per 100 gram. Maar serieus, dat is natuurlijk totaal niet van belang :+
pi_158794193
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ja, het maakt ook niet veel uit, want ik weet hoeveel voedsel ik grofweg kan nemen op gewicht te blijven. Maar als die boterhammen idd 35 gram wegen eet ik wel zo'n 100 kcal meer per dag dan ik dacht..
  zondag 3 januari 2016 @ 19:54:08 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_158796802
Klopt, een gemiddelde boterham weegt 30-35 gram waar fatsecret van 26 uit gaat. Daarom ga ik įltijd uit van gewicht en nooit van porties. Het lijkt idd weinig maar het scheelt al snel 100 kcal op een dag. Als dat met alles zo gaat tikt het hard aan. Mijn favoriete voorbeeld blijft toch wel het fenomeen pindakaas. De kcal apps rekenen 15 gram als een portie. Probeer maar es 15 gram over een hele boterham te verspreiden, dat is verrekte moeilijk. Een portie friet :') is 70 gram. Dat zijn vijf frieten ofzo. Dus: wegen O+
disclaimer
  zondag 3 januari 2016 @ 20:03:08 #23
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_158797225
De December restjes zijn nu op dus vanaf morgen supergezond.

Mijn lijstje:

O: 4 speltboterham leverkaas/ boterhamworst
T: mandarijn
L: roerei (3eieren) met ui wortels erwten en wat geraspte kaas op 2 afbakbroodjes
S: 80 km duinen met de racefiets 1500 calorieen
T: Skyr met appel banaan
D: zelfgemaakte salade met gemengde sla zalm tomaat ei ui jammie! En portie kipvleugels
  zondag 3 januari 2016 @ 20:03:18 #24
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158797234
Ik vind portie ook een heel vaag begrip! Ik bedoel, een "portie" friet van 70g?! :P Het is te gevoelig voor interpretatie dus ik weeg het meeste dat ik eet ook af en voer het in MFP in in grammen.
pi_158797427
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:03 schreef Artoo het volgende:
Ik vind portie ook een heel vaag begrip! Ik bedoel, een "portie" friet van 70g?! :P Het is te gevoelig voor interpretatie dus ik weeg het meeste dat ik eet ook af en voer het in MFP in in grammen.
Ja, of van die dingen die duidelijk gemaakt zijn als 1 portie (bijv. een klein zakje chips of zo) en waar dan op staat hoeveel kcal 1 portie is, maar 'deze verpakkking bevat 2 porties'. Donder toch op. Ik weeg wel veel dingen af en toe af maar aangezien alle boterhammen op mfs ongeveer evenveel kcal hadden dacht ik dat dat wel zou kloppen.. nouja.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:12:20 #26
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158797705
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, of van die dingen die duidelijk gemaakt zijn als 1 portie (bijv. een klein zakje chips of zo) en waar dan op staat hoeveel kcal 1 portie is, maar 'deze verpakkking bevat 2 porties'. Donder toch op. Ik weeg wel veel dingen af en toe af maar aangezien alle boterhammen op mfs ongeveer evenveel kcal hadden dacht ik dat dat wel zou kloppen.. nouja.
Haha, ja, dat met die portievermeldingen op verpakkingen is soms ook zo flauw.
Ik weeg brood niet altijd af, maar meestal kom ik uit op een gewicht van 70-75g voor 2 boterhammen (ik eet er meestal 2, zodoende). Maar het kan evengoed dat de portie-eenheid voor brood is ingevoerd voor een broodsoort die lichter/dunner is, dat wij gewoon decadente plakken eten of zo :P
  zondag 3 januari 2016 @ 20:17:56 #27
66186 foetre
pi_158797968
Wegen is meten.En aangezien je toch wel vaak dezelfde merken gebruikt hoef je het ook niet elke dag te doen.Alleen in het begin en daarna staat het gewicht al standaard in MFP
  zondag 3 januari 2016 @ 20:19:56 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_158798072
Ik weeg wel alles altijd elke dag, al tien maanden. Geeft me rust.
disclaimer
  zondag 3 januari 2016 @ 20:21:07 #29
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158798113
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:17 schreef foetre het volgende:
Wegen is meten.En aangezien je toch wel vaak dezelfde merken gebruikt hoef je het ook niet elke dag te doen.Alleen in het begin en daarna staat het gewicht al standaard in MFP
Klopt! Maar toch ontkom je er met veel dingen niet aan als je 't zeker wilt weten, is mijn ervaring. Ikzelf eet bijvoorbeeld weinig brood en kies vaker voor havermout of brinta als ontbijtproduct, dat moet ik echt wel afwegen want anders zit je er zo flink naast. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor vlees, zuivel, fruit en niet voorverpakte groenten.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:21:25 #30
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158798122
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weeg wel alles altijd elke dag, al tien maanden. Geeft me rust.
+1 :Y
  Redactie Sport zondag 3 januari 2016 @ 20:23:09 #31
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158798198
Ik weeg nu ook heel veel af. Als het echt niet mogelijk is dan neem ik het heel ruim, en dan maar hopen dat het eerder overschat is dan onderschat. :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_158798217
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef Artoo het volgende:

[..]

Klopt! Maar toch ontkom je er met veel dingen niet aan als je 't zeker wilt weten, is mijn ervaring. Ikzelf eet bijvoorbeeld weinig brood en kies vaker voor havermout of brinta als ontbijtproduct, dat moet ik echt wel afwegen want anders zit je er zo flink naast. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor vlees, zuivel, fruit en niet voorverpakte groenten.
Tja, het is een afweging, hoe erg is het als je appel de ene dag 30 gram zwaarder is en de andere dag 30 gram lichter. Uiteindelijk is de enige waarheid toch of je afvalt of niet, als dat niet gebeurt ga je minder eten. Of je volgens jouw invoer nou op 1500 of 2500 kcal zit..
pi_158798590
Daglijstje
O 2 croissantjes, 2 zachtgekookte eitjes
B Bodybalance
L pistolet paté, pistolet ham
B Evy les 2
T appel
D 2 koppen zelfgemaakte kippensoep, pistolet met kruidenroomkaas

Dat was het. Ik heb een derde lunchbroodje en een roze koek afgeslagen. Ook zou ik normaal een biertje pakken of een glas wijn.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:32:29 #34
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158798605
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja, het is een afweging, hoe erg is het als je appel de ene dag 30 gram zwaarder is en de andere dag 30 gram lichter. Uiteindelijk is de enige waarheid toch of je afvalt of niet, als dat niet gebeurt ga je minder eten. Of je volgens jouw invoer nou op 1500 of 2500 kcal zit..
Dat is waar, maar ik pas zelf liever controle toe op de inname door dus wel het meeste dat ik eet te wegen. Dat heeft niet alleen te maken met onder een bepaalde hoeveelheid kcal te zitten, maar ook om in de gaten te houden dat ik niet te weinig eet en/of te weinig binnen krijg van bepaalde macro's (vanwege veel KT wil ik veel eiwit binnen krijgen, dat controleer ik o.a. door het in te voeren).
Plus, als je helemaal niet of weinig weegt, zal op den duur het verschil niet in die ene appel zitten, maar ook in het stukje kip bij het avondeten, je aardappelen, de boter waarin je je kip bakt, 5g meer of minder havermout, al met al zijn het factoren die flink kunnen optellen. Daarom weeg ik liever zelf wel alles.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:33:12 #35
66186 foetre
pi_158798641
Bij havermout muesli ed heb ik een curverbakje waar ik een streep op heb gezet.Normaal wil ik 50 gram en zo zit het tussen de 45 /55 gram
pi_158798792
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:33 schreef foetre het volgende:
Bij havermout muesli ed heb ik een curverbakje waar ik een streep op heb gezet.Normaal wil ik 50 gram en zo zit het tussen de 45 /55 gram
Ah dat is wel een handig trucje!

Ik snap het idee van controle wel, maar ik denk dat het toch wel een beetje de valse illusie van controle is ;) Uiteindelijk zal ook niet elk stuk kip even vet zijn en er is ook wel eens aangetoond dat calorie-aanduidingen op verpakkingen er ook vaak flink naast zitten. Als je zelf rust krijgt van alles wegen is dat natuurlijk prima om te doen. Voor mij is het meer een check af en toe, en ik kan over de lange termijn wel prima bepalen/inschatten hoeveel ik moet eten om af te vallen, dat lukt tot nu toe in ieder geval goed.

Het zijn vooral van die eye-openers inderdaad, de eerste keer je muesli afwegen en erachter komen dat 15 gram echt wel weinig is etc.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:41:50 #37
66186 foetre
pi_158799072
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah dat is wel een handig trucje!

Ik snap het idee van controle wel, maar ik denk dat het toch wel een beetje de valse illusie van controle is ;) Uiteindelijk zal ook niet elk stuk kip even vet zijn en er is ook wel eens aangetoond dat calorie-aanduidingen op verpakkingen er ook vaak flink naast zitten. Als je zelf rust krijgt van alles wegen is dat natuurlijk prima om te doen. Voor mij is het meer een check af en toe, en ik kan over de lange termijn wel prima bepalen/inschatten hoeveel ik moet eten om af te vallen, dat lukt tot nu toe in ieder geval goed.

Het zijn vooral van die eye-openers inderdaad, de eerste keer je muesli afwegen en erachter komen dat 15 gram echt wel weinig is etc.
Je moet het jezelf wel makkelijk maken.Je verandert je levensstijl dus dan moet je het voor een lange tijd veranderen.

Van dat elke dag wegen zou ik na een week al koekie worden.
  zondag 3 januari 2016 @ 20:44:00 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_158799189
Winkels verneuken je ook met porties. Zo staat er op onze AH verpakking met plakjes kaas iets van "74 kcal per portie (20 gram)". Maar een plak kaas is helemaal geen 20 gram, maar 35 gram :')

Maar je verneukt jezelf ook. Ik dacht altijd, een beetje suiker in de koffie is toch niet zo erg? Blijk ik per dag 36 gram suiker te nemen, dat is op maandbasis 1080 dus een kilopak suiker per maand wat ik ongemerkt naar binnen werk! Nou, dan wen ik wel een weekje aan die zoetstof...

Deze twee dingen al kunnen makkelijk 200-300 kcal per dag schelen, dat is het verschil tussen afvallen en stilstaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 3 januari 2016 @ 20:46:09 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_158799284
Zo is er voor iedereen iets dat werkt ;)
disclaimer
pi_158799319
Ik heb best wel goed gegeten, eigenlijk :)

Spa rood gedronken. Een bordje koud met rauwkost en vis, een bordje warm met een sate'tje, wat rundvlees en paksoi. Paar frietjes. Tweede bordje met veul groente en een biefstukje. Daarna toetje met 3 zeevruchtenbonbons _O_ een chocolademousseje en vers (echt vers) fruit. :)
  zondag 3 januari 2016 @ 20:48:33 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_158799441
Dat zijn wel vier borden eten lonaa :P maar wel de goede keuzes gemaakt dus, fijn!
disclaimer
pi_158799522
Ja maar kleine bordjes hoor! En ik had nog 992 kcals over tot 1800 vandaag. En ik hoef nu echt niks meer. :)
pi_158799671
Denk dat ik die 900 kcal wel op heb, maar dat komt dan vooral door de satesaus, de mousse en de zeevruchten. :')

Maar het waren echt beschaafde porties. Het waren ook kleine bordjes. :Y
  Licht Ontvlambaar zondag 3 januari 2016 @ 20:54:29 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158799766
Ik heb een uur gewandeld en daarna zijn we iets gaan eten. Het is zondag, dus bier mocht. Geen voorgerecht, geen mayo bij de gebakken aardappeltjes en het dessert gedeeld met lief.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 3 januari 2016 @ 21:11:43 #45
66186 foetre
pi_158800647
Ik heb alle toetjes afgezworen ,behalve mona griesmeel .Dat zou ook gewoon verboden moeten worden.
Moet zeggen dat ik de toetjes ook echt niet mis de meest overrated gedeelte van een menu.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld volgens mij🙄
pi_158800830
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
Ik heb alle toetjes afgezworen ,behalve mona griesmeel .Dat zou ook gewoon verboden moeten worden.
Moet zeggen dat ik de toetjes ook echt niet mis de meest overrated gedeelte van een menu.
Vind je dat echt het lekkerste? Geef mij dan maar een lekkere tiramisu of chocolademousse :P Maar dat blijft bewaard voor speciale gelegenheden. Ik neem ook meestal geen toetjes meer, maar heb wel altijd een voorraadje ijslollies in de vriezer liggen, dan heb je voor 30 kcal toch iets zoets na het eten :P
pi_158800877
quote:
Oh lord ja
Ik zou het liefst alleen maar toetjes eten als t kon!
My salvation lies in your love..
  zondag 3 januari 2016 @ 21:22:31 #48
66186 foetre
pi_158801194
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vind je dat echt het lekkerste? Geef mij dan maar een lekkere tiramisu of chocolademousse :P Maar dat blijft bewaard voor speciale gelegenheden. Ik neem ook meestal geen toetjes meer, maar heb wel altijd een voorraadje ijslollies in de vriezer liggen, dan heb je voor 30 kcal toch iets zoets na het eten :P
Tiramisu en chocolademousse ?Dat vindt ik dus nog smeriger als smerig.
Alles waar chocolade inzit is 👎
  zondag 3 januari 2016 @ 21:33:00 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_158801709
Ik geef ook niks om toetjes. Arm nageslacht van mij :')
Of ja,ik vind toetjes lekker hoor, maar ben niet gewend dat standaard te eten. Alleen bij uitjes ;)
disclaimer
pi_158801831
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, een gemiddelde boterham weegt 30-35 gram waar fatsecret van 26 uit gaat. Daarom ga ik įltijd uit van gewicht en nooit van porties. Het lijkt idd weinig maar het scheelt al snel 100 kcal op een dag. Als dat met alles zo gaat tikt het hard aan. Mijn favoriete voorbeeld blijft toch wel het fenomeen pindakaas. De kcal apps rekenen 15 gram als een portie. Probeer maar es 15 gram over een hele boterham te verspreiden, dat is verrekte moeilijk. Een portie friet :') is 70 gram. Dat zijn vijf frieten ofzo. Dus: wegen O+
Ik weeg ook alles :Y Het komt natuurlijk ook niet op een gram aan, maar soms vergis je je toch lelijk hoeveel bijv 100 gram is.
pi_158801890
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik weeg ook alles :Y Het komt natuurlijk ook niet op een gram aan, maar soms vergis je je toch lelijk hoeveel bijv 100 gram is.
Ik ook in principe :Y Ook om te voorkomen dat er stukje bij beetje steeds een paar gram bij komt stiekem en ik voor ik het weet veel te veel ga eten weer.. :+
pi_158801907
quote:
Ik las vannacht juist dat het dessert in een restaurant je de meeste waar voor je geld gaf :7 Als ze er te veel winstmarge op gooien, neemt niemand het omdat het dan te duur wordt. Dus verdient het restaurant er vaak weinig aan. Hier overigens iemand die dol is op toetjes en ze zelden koopt.
  zondag 3 januari 2016 @ 21:37:29 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_158801945
Vandaag net als gisteren 1650 kcal op. Ging best goed. Heb bij Ikea vijf grote diepvriesbakken gehaald waar een gezinsmaaltijd in past. Ik merk dat het koken van dubbele porties vaak minder kcal oplevert op mijn bord :') het scheelt ook een hoop stress op maandag en woensdag. Dan hįįt ik koken.
disclaimer
pi_158801982
Als het toetje in een restaurant niet goed is is het hele diner ook meteen minder :(

Maar soms krijg je wel zoveel eten bij de eerste gangen dat je geen toetje meer opkan.. Een kopje thee met een bonbon in een restaurant kan ook heel zalig zijn!
pi_158802044
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag net als gisteren 1650 kcal op. Ging best goed. Heb bij Ikea vijf grote diepvriesbakken gehaald waar een gezinsmaaltijd in past. Ik merk dat het koken van dubbele porties vaak minder kcal oplevert op mijn bord :') het scheelt ook een hoop stress op maandag en woensdag. Dan hįįt ik koken.
Ha! Ik doe het zelfde. Op zondag en dinsdag kook ik voor 2 dagen meestal. Zondag omdat we dan vaak soep hebben wat bijna altijd meer is dan 2 porties. En op dinsdag omdat ik woensdag vanuit mijn werk eigenlijk meteen door naar naailes moet en dan 10 minuten heb om te eten. Lekker makkelijk dus :+ (alleen vries ik het dan dus niet in omdat ik het de volgende dag al op eet..)
pi_158802227
Wat ik het beste vind, is als je van tevoren niet bedacht hebt om voor 2 avonden te koken en dat het dan toch zoveel blijkt te zijn :P Hadden wij vanavond weer eens..
pi_158803386
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Als het toetje in een restaurant niet goed is is het hele diner ook meteen minder :(

Maar soms krijg je wel zoveel eten bij de eerste gangen dat je geen toetje meer opkan.. Een kopje thee met een bonbon in een restaurant kan ook heel zalig zijn!
De andere kant ontstond bij de AH acties: toch een 3-gangen menu, dus een lekker vullend dessert, toch wel 2x meegemaakt.
Griesmeel uit zo'n campinabeker (of zelfgemaakt en warm) vind ik lekkerder dan die van mona.
pi_158803657
Nog bedankt voor de tips en tricks wb het afwegen van eten. App is gedownload, weegschaal staat klaar, vanaf morgen ga ik het een weekje bij proberen te houden.
  zondag 3 januari 2016 @ 22:11:45 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_158803827
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik het beste vind, is als je van tevoren niet bedacht hebt om voor 2 avonden te koken en dat het dan toch zoveel blijkt te zijn :P Hadden wij vanavond weer eens..
dat is helemaal ideaal idd!

Nou, morgen weer maandag, vakantie voorbij. Ik wil proberen zes kilo in twee maanden te pakken. Het is ambitieus, maar ik ga het gewoon doen 8-)
Broekriem strak en gaan!
disclaimer
  Licht Ontvlambaar zondag 3 januari 2016 @ 22:24:48 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158804511
quote:
ik eet geen supermarkttoetjes, al heel lang niet meer. En eigenlijk ook zelden een dessert bij uit eten, maar vandaag had ik er zin in. En dan vind ik delen een goed idee :)
  Redactie Sport zondag 3 januari 2016 @ 22:26:12 #61
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158804579
Ik hoop op 6 maart 73kg te wegen, dat is nog 3kg in 2 maanden. Klinkt als een haalbaar plan volgensmij. Ik ben zeer benieuwd of ik het ook haal :)
  zondag 3 januari 2016 @ 23:03:20 #62
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158805913
Ik weeg alles wat t afwegen waard is. Als in: als iets 18 kcal op 100 gram is ga ik t niet af lopen wegen. Zo zul je me dus bijvoorbeeld geen halve komkommer op de weegschaal zien leggen.
  Licht Ontvlambaar zondag 3 januari 2016 @ 23:10:30 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158806143
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:26 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop op 6 maart 73kg te wegen, dat is nog 3kg in 2 maanden. Klinkt als een haalbaar plan volgensmij. Ik ben zeer benieuwd of ik het ook haal :)
lijkt mij ook best haalbaar :Y

Mijn deadline is 3 april, dan wil ik in elk geval minder dan 72 wegen (of minder dan 70, maar daar ben ik nog niet over uit).
pi_158807612
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:11 schreef Stormqueen het volgende:

dat is helemaal ideaal idd!

Nou, morgen weer maandag, vakantie voorbij. Ik wil proberen zes kilo in twee maanden te pakken. Het is ambitieus, maar ik ga het gewoon doen 8-)
Broekriem strak en gaan!
Ik wil graag 5 kilo afvallen voor de lente, dus 21 maart. Dat moet lukken! Zes kan vast ook wel, maar je bent op zich ook al heel veel af gevallen hč! (of was je weer iets aangekomen?)
pi_158810326
Mogge! Eerste normale werkdag weer.
Plan:
O dubbele boterham pindakaas
T mandarijntje, boterham ham
L cup a soup, dubbele boterham ham
T appel, boterham ham
D bij een vriendin (die heeft een jong katje O+ )
  maandag 4 januari 2016 @ 07:27:49 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_158810377
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 00:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil graag 5 kilo afvallen voor de lente, dus 21 maart. Dat moet lukken! Zes kan vast ook wel, maar je bent op zich ook al heel veel af gevallen hč! (of was je weer iets aangekomen?)
niet noemenswaardig aangekomen nee. Ja, vanaf mijn laagste gewicht van afgelopen jaar ben ik vandaag 1,1 kilo zwaarder ;)
Maar ik heb mezelf maanden geleden als doel gesteld om op 2 maart 2016 30 kilo te zijn afgevallen. In september, oktober en december heb ik wat verzaakt, dus ben ik weinig afgevallen. Maar ik zou het zo'n kick vinden als het lukt. Dus ga ik er gewoon voor :)
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 07:49:55 #67
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_158810479
Wow sq.. je bent al zoveel afgevallen!
Succes nog met de laatste beetjes..

Hier snot verkouden.. Dus grote kans dat mijn kijkoperatie (onder volledige narcose) morgen niet doorgaat. . En dat was nou juist mn kut-excuus dat ik de afgelopen tijd niet zo veel deed.. :')
Als het griepje weg is dan weer hard aan het werk..

Verder had ik gisteren onnoemelijk trek in zout dus Chinees besteld.. veel te veel natuurlijk dus er staan 5 bakkes in de diepvries voor later gebruik.. :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_158810521
Ik richt me op 5 kilo afvallen dit jaar. Even uitgaande van 77 kilo wat ik voor de kerst woog. Ben nu ruim een kilo zwaarder maar verwacht dat die kilo er wel weer snel af vliegen. Dus 72 kilo wegen over een jaar. Maar 70 mag ook.
Absoluut haalbaar maar ook zijn dit de 'lastige' kilo's. Hoe meer ik afval, hoe moeilijker het wordt.. (logisch eigenlijk). Wat ik iig nķet ga doen is krampachtig steeds minder eten om maar af te vallen. Het moet op een gezonde manier kunnen en anders niet. Dan liever een iets lager doel, maar stabiel kunnen blijven :)

Ik ga zo iig een boodschappenlijstje maken en zorgen dat ik mijn routine weer netjes oppak vanaf vandaag ^O^

Ohja en nog even mijn jaargrafiekje van 2015:
SPOILER

[ Bericht 17% gewijzigd door Sunnythesun op 04-01-2016 08:05:50 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 08:01:19 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_158810539
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge! Eerste normale werkdag weer.
Plan:
O dubbele boterham pindakaas
T mandarijntje, boterham ham
L cup a soup, dubbele boterham ham
T appel, boterham ham
D bij een vriendin (die heeft een jong katje O+ )
daar zit weinig vlees aan hoor!
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 08:33:47 #70
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158810715
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:

Mee eens.

Ik ben dol op toetjes maar ik koop ze ook niet (meer), mocht ik zin hebben aan een toetje neem ik meestal een beetje griekse yoghurt met fruit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_158810723
Ik wil graag in het voorjaar rond/onder de 60kg wegen. Dat was t.o.v. mijn vóór-de-feestdagen gewicht nog minder dan 2kg, maar de weegschaal is een bitch vandaag. Zomaar een kg erbij, terwijl ik alweer 3 dagen vrij streng aan het tracken was. Nou ben ik al wel een paar dagen niet goed naar de wc geweest, en de soep van gisteren zal wel ommeunig zout geweest zijn of zo.
Nouja..

Lijstje:
O: Beltsander brownie met smart protein (niet doen, dat mislukt) en wat nootjes en bosbessen
T: Banaan, pakje crackers
L: 2 zelfgebakken boterhammen met dunne ham, huttekase en gekookt eitje. 2 mandarijnen
T: appel, koekje
S: 90 min zaaltraining
D: 1/2 groenteburger, zoete-aardappelfriet en gewokte spitskool met paprika en spekjes

Mijn vriend had trouwens rode kleurstof door het brood gedaan om mij te foppen.. ik maar raden wat er nou doorheen kon zitten waarom het brood zo rood geworden was :? mafkees..
  maandag 4 januari 2016 @ 08:41:19 #72
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158810758
Dat wegen van eten vind ik zelf een beetje overdreven, en dat lijkt mij ook niet echt vol te houden?
Als je zo in "controle" wil zijn, raak je dan niet in paniek als je een keer geen controle hebt?

en als je (uitgaande van een 50/100 gram overschreiding per dag) van van een portie echt zoveel uitmaakt (200-300cal), is het dan niet gewoon dat je verkeerde dingen eet?

want zelfs al neem je een halve braadworst per dag als tussendoortje, dan zit je amper aan die calorieėn.
pi_158810766
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:41 schreef Rauw. het volgende:
Dat wegen van eten vind ik zelf een beetje overdreven, en dat lijkt mij ook niet echt vol te houden?
Als je zo in "controle" wil zijn, raak je dan niet in paniek als je een keer geen controle hebt?

en als je (uitgaande van een 50/100 gram overschreiding per dag) van van een portie echt zoveel uitmaakt (200-300cal), is het dan niet gewoon dat je verkeerde dingen eet?

want zelfs al neem je een halve braadworst per dag als tussendoortje, dan zit je amper aan die calorieėn.
Nouja 200-300 kcal per dag is nou net het kcal tekort wat ik dagelijks wil creeeren om af te vallen, dus wat dat betreft maakt het wel uit. Maar zoals ik al eerder zei; als je er soms boven zit en soms onder dan zal het niet veel uitmaken. En als je het toch consequent blijkt te onderschatten zul je vanzelf merken dat je 0,0 afvalt en minder gaan eten.
pi_158810776
Ik ben afgelopen week een klein beetje uit de bocht gevlogen met Oud & Nieuw en tegelijkertijd ongesteld, slechte planning, verplichtingen waar ik geen zin in had. Ga vandaag weer m'n best doen, heb al weer gezonde dingen in huis gehaald enzo. Dat helpt echt, goede keuzes voor handen hebben.

Ik ga voor de zomer trouwens voor minstens -10!
pi_158810778
Ik vind het gewoon prettig zeker te weten dat wat ik invoer in MFP in principe ook klopt. En als ik niet kan wegen raak ik niet in paniek, maar ik vind dat niet handig nee. Maar goed, dat heb ik de afgelopen week ook gewoon overleefd ;)
  maandag 4 januari 2016 @ 08:47:40 #76
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158810794
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja 200-300 kcal per dag is nou net het kcal tekort wat ik dagelijks wil creeeren om af te vallen, dus wat dat betreft maakt het wel uit. Maar zoals ik al eerder zei; als je er soms boven zit en soms onder dan zal het niet veel uitmaken. En als je het toch consequent blijkt te onderschatten zul je vanzelf merken dat je 0,0 afvalt en minder gaan eten.
Snap ik, maar als je af wil vallen zorg je toch ook dat je die halve braadworst niet als extratje eet maar een gezondere keuze (die waarschijnlijk net zo goed gaat vullen als een halve braadworst en de helft van de calorieėn nog niet bevat.)
  maandag 4 januari 2016 @ 08:48:57 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_158810798
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:41 schreef Rauw. het volgende:

ik hou het al tien maanden prima vol. En ik raak zelden in paniek ;)
Ik eet prima dingen, maar vaak is portion control een grote factor bij overgewicht. Ik kan hele gezonde nasi maken, maar als ik er veel te veel van eet zet het alsnog geen zoden aan de dijk.

Ik begrijp het prima als mensen er voor kiezen niét af te wegen hoor. Maar voor iedereen is er iets dat werkt. En dit werkt voor mij.
disclaimer
pi_158810805
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Snap ik, maar als je af wil vallen zorg je toch ook dat je die halve braadworst niet als extratje eet maar een gezondere keuze (die waarschijnlijk net zo goed gaat vullen als een halve braadworst en de helft van de calorieėn nog niet bevat.)
Ik eet sowieso geen halve braadworsten als tussendoortje. Ik maak vrij gezonde keuzes, ik sport veel dus mijn lichaam vraagt om veel energie. Daarnaast snap ik je punt niet helemaal, ipv afwegen consequent 300 kcal uit je dagmenu gaan schrappen kan net zo goed leiden tot veel te weinig eten?
  maandag 4 januari 2016 @ 08:50:27 #79
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158810807
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik hou het al tien maanden prima vol. En ik raak zelden in paniek ;)
Ik eet prima dingen, maar vaak is portion control een grote factor bij overgewicht. Ik kan hele gezonde nasi maken, maar als ik er veel te veel van eet zet het alsnog geen zoden aan de dijk.

Ik begrijp het prima als mensen er voor kiezen niét af te wegen hoor. Maar voor iedereen is er iets dat werkt. En dit werkt voor mij.
Maar volg jij dan ook macro's of alleen de calorieėn? En hoe deel je die macro's in?
  maandag 4 januari 2016 @ 08:52:55 #80
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158810817
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik eet sowieso geen halve braadworsten als tussendoortje. Ik maak vrij gezonde keuzes, ik sport veel dus mijn lichaam vraagt om veel energie. Daarnaast snap ik je punt niet helemaal, ipv afwegen consequent 300 kcal uit je dagmenu gaan schrappen kan net zo goed leiden tot veel te weinig eten?
Als je weet dat je +/-300kcal uit je dagmenu haalt zonder te wegen dan eet je toch prima?
Of doe ik het nu al die tijd al verkeerd?
pi_158810831
Wegen is handig. Ik weeg bepaalde dingen af. Eigenlijk alles behalve groente. Zo houd ik het een beetje constant.
Ja doei.
pi_158810837
quote:
12s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:52 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Als je weet dat je +/-300kcal uit je dagmenu haalt zonder te wegen dan eet je toch prima?
Of doe ik het nu al die tijd al verkeerd?
Als je dat goed kunt inschatten, prima. Zoals ik al eerder zei weeg ik ook niet alles elke dag. Maar als je denkt dat je goed bezig bent en je valt maar niet af is het wel wijs om dingen te gaan afwegen, zo kan het bijv. zijn dat je kleine beetje cruesli 50g is ipv de 15 die je denkt en zo. Dat soort dingen tikken wel aan. En hoe dichter je bij je streefgewicht komt, hoe lastiger het afvallen wordt dus hoe meer je de verbetering uit de details moet halen, dan vallen er geen braadworsten meer te schrappen.
  maandag 4 januari 2016 @ 08:58:05 #83
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158810861
Joepie, de sportschool is weer regulier geopend vandaag *O*
  maandag 4 januari 2016 @ 09:02:40 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_158810902
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:50 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Maar volg jij dan ook macro's of alleen de calorieėn? En hoe deel je die macro's in?
nee, ik doe niet aan macro's, ik hanteer de Schijf van Gezond Verstand.
Ik doe ook niet aan krachttraining of andere vormen van intensieve sport. Ik eet ook geen lightproducten en ik doe niet aan wheyshakes. Ik probeer zo veel mogelijk zonder toevoegingen te eten, en dat werkt tot nu toe best goed :Y
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 09:06:36 #85
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158810942
Oh ja, een beetje planning:

O: Bloemkoolpap van 300g bloemkool, 1 banaan, 30g whey en kaneel'
S: Heavy LB @ sportschool
T: Magere kwark
L: Appel-kaneel tosti
T: ?
D: Aardappelpuree, rode kool, gehaktbal
T's: ?
  maandag 4 januari 2016 @ 09:08:42 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_158810966
appelkaneeltosti, is dat met kaas? Klinkt lekker!
disclaimer
pi_158810974
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:01 schreef Stormqueen het volgende:

Daar zit weinig vlees aan hoor!
:D ik zou ook nog even wachten tot er meer Whiskas in is gegaan!
  maandag 4 januari 2016 @ 09:12:25 #88
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158811002
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
appelkaneeltosti, is dat met kaas? Klinkt lekker!
Nee, zonder kaas! De naam tosti heeft het vooral dankzij het tosti-ijzer waar ik het in stop :P Het is gewoon 2 volkoren boterhammen met plakjes appel waar ik wat kaneel over strooi alvorens het geheel in het tosti-ijzer te mikken.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:13:51 #89
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158811010
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:47 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ongezond eten bestaat niet. Alleen een ongezond eetpatroon.

Daarnaast kan ik mijn braadworst wel wisselen voor iets met minder kcal, maar dan moet ik de overgebleven kcal weer opmaken met iets anders. Het 'probleem' van t afwegen los je daar dus niet mee op. Ik wil namelijk niet gewoon minder eten, dan was ik wel doorgegaan met mijn crashdieet. Ik wil normaal, gevarieerd eten, waarbij ik structureel ongeveer 300 kcal onder mijn onderhoud eet. Dat mogen er best de ene dag 270, en de andere dag 330 zijn. Maar het probleem met niet afwegen is dat we allemaal het gewicht van porties onderschatten (volgens Jelmer dan, ik kan alleen zeggen dat dat voor mij in elk geval opgaat). En als je van alles wat je naar binnen steekt op een dag 5% naast het gewicht zit zit je al snel aan een 100 kcal die je extra binnen krijgt. Daar gaat dan al een derde deel van je afvalcapaciteit voor die dag.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:16:44 #90
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158811040
Vanaf volgende week weer HF. Deze week zelf nog even plannen wat we eten, dat ga ik vanavond maar doen.

Eerste officiėle weegmoment van dit jaar gaf 78.1, dus ik zat er niet ver naast met die kilo vocht van gisteren.

8 weken, 3 kilo. Gezond BMI, zet de koffie maar vast klaar!
pi_158811085
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:16 schreef MutedFaith het volgende:
Vanaf volgende week weer HF. Deze week zelf nog even plannen wat we eten, dat ga ik vanavond maar doen.

Eerste officiėle weegmoment van dit jaar gaf 78.1, dus ik zat er niet ver naast met die kilo vocht van gisteren.

8 weken, 3 kilo. Gezond BMI, zet de koffie maar vast klaar!
Wel zwart natuurlijk *O*
  maandag 4 januari 2016 @ 09:22:09 #92
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158811096
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Als je dat goed kunt inschatten, prima. Zoals ik al eerder zei weeg ik ook niet alles elke dag. Maar als je denkt dat je goed bezig bent en je valt maar niet af is het wel wijs om dingen te gaan afwegen, zo kan het bijv. zijn dat je kleine beetje cruesli 50g is ipv de 15 die je denkt en zo. Dat soort dingen tikken wel aan. En hoe dichter je bij je streefgewicht komt, hoe lastiger het afvallen wordt dus hoe meer je de verbetering uit de details moet halen, dan vallen er geen braadworsten meer te schrappen.
Het zou voor mij inderdaad misschien ook wel te makkelijk gaan ivm extremer overgewicht en zie ik daarom alleen kwaad in het afwegen van dingen.

Hoe dan ook moet iedereen natuurlijk doen wat werkt voor hem/haar, ik vind het interessant om te horen waarom mensen doen wat ze doen voor wat extra afvallen.
pi_158811111
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:22 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Het zou voor mij inderdaad misschien ook wel te makkelijk gaan ivm extremer overgewicht en zie ik daarom alleen kwaad in het afwegen van dingen.

Hoe dan ook moet iedereen natuurlijk doen wat werkt voor hem/haar, ik vind het interessant om te horen waarom mensen doen wat ze doen voor wat extra afvallen.
Ja dat zou kunnen. Je moet je denk ik ook realiseren dat de meeste mensen niet overgewicht hebben doordat ze elke dag 3 braadworsten naar binnen werken, maar doordat ze elke dag misschien net 100 kcal teveel eten, dat kan prima aan 'gezonde dingen' zijn. En dat kan op jaarbasis toch leiden tot 5kg aankomen! :o
pi_158811125
Wat is die obsessie met braadworsten?
Ja doei.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:25:56 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_158811132
Ik eet soberso eigenlijk geen braadworsten :D :')
disclaimer
pi_158811146
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is die obsessie met braadworsten?
Past goed bij bier. Zegt men :7
pi_158811147
Ik ook niet. Soms wat sausages, dat wel. Maar da's anders :+
Ja doei.
pi_158811153
:9 :9 braadworst..
pi_158811180
Ik kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatste een braadworst had :P Merguez worstjes zijn veel beter!
  maandag 4 januari 2016 @ 09:29:51 #100
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158811182
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik doe ook niet aan krachttraining of andere vormen van intensieve sport. Ik eet ook geen lightproducten en ik doe niet aan wheyshakes. Ik probeer zo veel mogelijk zonder toevoegingen te eten, en dat werkt tot nu toe best goed :Y
Lijkt mij ook een prima dieet.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat zou kunnen. Je moet je denk ik ook realiseren dat de meeste mensen niet overgewicht hebben doordat ze elke dag 3 braadworsten naar binnen werken, maar doordat ze elke dag misschien net 100 kcal teveel eten, dat kan prima aan 'gezonde dingen' zijn. En dat kan op jaarbasis toch leiden tot 5kg aankomen! :o
Zo is het bij mij ook gegaan hoor, ben nooit een extreme eter geweest qua hoeveelheden.
Vaak wel "verkeerde" keuzes gemaakt en totaal niet naar gewicht omgekeken en veel te weinig bewogen.

quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:13 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ongezond eten bestaat niet. Alleen een ongezond eetpatroon.

Daarnaast kan ik mijn braadworst wel wisselen voor iets met minder kcal, maar dan moet ik de overgebleven kcal weer opmaken met iets anders. Het 'probleem' van t afwegen los je daar dus niet mee op. Ik wil namelijk niet gewoon minder eten, dan was ik wel doorgegaan met mijn crashdieet. Ik wil normaal, gevarieerd eten, waarbij ik structureel ongeveer 300 kcal onder mijn onderhoud eet. Dat mogen er best de ene dag 270, en de andere dag 330 zijn. Maar het probleem met niet afwegen is dat we allemaal het gewicht van porties onderschatten (volgens Jelmer dan, ik kan alleen zeggen dat dat voor mij in elk geval opgaat). En als je van alles wat je naar binnen steekt op een dag 5% naast het gewicht zit zit je al snel aan een 100 kcal die je extra binnen krijgt. Daar gaat dan al een derde deel van je afvalcapaciteit voor die dag.
Ik begrijp je volledig, maar ik schrik niet van die 100kcal...
  maandag 4 januari 2016 @ 09:30:24 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_158811189
Maar rauw komt volgens mij van 175 en dat gewicht bereik je denk ik óók niet van een halve braadworst te veel. Andere problemen vragen om andere oplossingen toch?

Wat overigens wel echt waar is. Sinds ik afweeg eet ik méér. Als ik niet weeg ben ik veel meer geneigd tot extreem gedrag, om maar "veilig" te zitten :o
disclaimer
pi_158811209
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:29 schreef Rauw. het volgende:

Ik begrijp je volledig, maar ik schrik niet van die 100kcal...
Maar dat is als je het uitrekent toch 5kg aankomen per jaar..
pi_158811222
Je kunt in mijn lijngrafiekje van het afgelopen jaar precies zien wat er gebeurt als ik niet consequent weeg.. O-)
  maandag 4 januari 2016 @ 09:34:27 #104
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158811239
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar dat is als je het uitrekent toch 5kg aankomen per jaar..
Als je 300cal wil cutten en vervolgens 100cal "te veel" eet kom je echt geen 5kg in een jaar aan.
Zeker niet als je daarbij ook beweegt.

quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
Maar rauw komt volgens mij van 175 en dat gewicht bereik je denk ik óók niet van een halve braadworst te veel. Andere problemen vragen om andere oplossingen toch?

Wat overigens wel echt waar is. Sinds ik afweeg eet ik méér. Als ik niet weeg ben ik veel meer geneigd tot extreem gedrag, om maar "veilig" te zitten :o
Dat gewicht bereik je alleen door jarenlang niet genoeg beweging en verkeerde keuzes maken bij eten.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:37:32 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_158811279
ik ga me niet meer druk maken om grammen op het moment dat ik een gewicht heb bereikt waar ik me lekker bij voel. Dan ga ik op gezond verstand verder en ga ik monitoren via de weegschaal. Blijft die stabiel, dan gaat het dus goed. Maar niet zolang ik echt nog wat kilo's kwijt moet / wil ;) Dan wil ik scherp blijven. Ik weet uit ervaring wat er met mij gebeurt als ik niet scherp blijf namelijk. ;(
disclaimer
pi_158811283
Maar wat is nou je punt? Als je niet wilt wegen en niet op 100Kcal wilt letten is dat toch jouw persoonlijke keuze?
Ja doei.
pi_158811298
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga me niet meer druk maken om grammen op het moment dat ik een gewicht heb bereikt waar ik me lekker bij voel. Dan ga ik op gezond verstand verder en ga ik monitoren via de weegschaal. Blijft die stabiel, dan gaat het dus goed. Maar niet zolang ik echt nog wat kilo's kwijt moet / wil ;) Dan wil ik scherp blijven. Ik weet uit ervaring wat er met mij gebeurt als ik niet scherp blijf namelijk. ;(
Ik vrees dat ik zelfs op gewicht zeer scherp moet blijven.. anders waren die kilo's er na de vorige keer niet weer aangekomen.. Voor mij blijft dit een leven lang opletten vrees ik. -O-
  maandag 4 januari 2016 @ 09:40:25 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_158811316
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik vrees dat ik zelfs op gewicht zeer scherp moet blijven.. anders waren die kilo's er na de vorige keer niet weer aangekomen.. Voor mij blijft dit een leven lang opletten vrees ik. -O-
Ja, zeker, voor mij ook. Maar dat alles afwegen wil ik toch wel los gaan laten op gegeven moment. In elk geval in de mate waarop ik dat nu doe. Ik mag hopen dat ik in een jaar genoeg wijsheid vergaar.

Maar "eet alles en blijf slank" zal voor ons nooit opgaan nee :')
disclaimer
pi_158811345
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, zeker, voor mij ook. Maar dat alles afwegen wil ik toch wel los gaan laten op gegeven moment. In elk geval in de mate waarop ik dat nu doe. Ik mag hopen dat ik in een jaar genoeg wijsheid vergaar.

Maar "eet alles en blijf slank" zal voor ons nooit opgaan nee :')
Mijn ervaring leert dat ik dan ongemerkt steeds weer een beetje meer ga eten, meer brood (funest voor mij), schepje meer hier, schepje meer daar.. Nee, ik vertrouw mezelf niet meer. Misschien als het echt een paar jaar goed gaat pas weer.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:43:55 #110
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158811368
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Maar wat is nou je punt? Als je niet wilt wegen en niet op 100Kcal wilt letten is dat toch jouw persoonlijke keuze?
Dat zei ik toch ook?

Ik vind die keuze alleen interessant en ik vroeg mij het eea af daarom, dat er vervolgens mensen op mij blijven antwoorden met redenen waarom ik "fout" doe of waarom mijn redenatie fout is dan reageer ik daar toch op? Ik maak geen punt, lekker doen wat je zelf wil.
pi_158811448
Hai :W
Ik vind wegen ook fijn. Sowieso portiecontrole. Ik lees ook altijd etiketten. Niet dat ik veel pakjes dingen eet hoor :P.
Vandaag was weegdag. Ik zit alweer op 66,7. :X gelukkig is de vakantie voorbij. Dus weer ''normaal'' doen.
Lijstje van vandaag:
O: 1 ei, 2 sneetjes brood, beetje feta kaas, groenvoer.
T: kiwi gold :9
L: gegrilde kip (120gr) salade van tomaatjes en groenvoer. (misschien nog sneetje brood)
T: cafe au lait met gedroogde abrikozen.
D groentepannetje met yogurt en salade.
T: appel
  maandag 4 januari 2016 @ 09:57:10 #112
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158811529
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel zwart natuurlijk *O*
Ja. Koffie met suiker/melk vind ik sowieso vies.
  maandag 4 januari 2016 @ 09:59:30 #113
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158811576
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:43 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Dat zei ik toch ook?

Ik vind die keuze alleen interessant en ik vroeg mij het eea af daarom, dat er vervolgens mensen op mij blijven antwoorden met redenen waarom ik "fout" doe of waarom mijn redenatie fout is dan reageer ik daar toch op? Ik maak geen punt, lekker doen wat je zelf wil.
Oh, het was niet mijn bedoeling om te zeggen wat je fout doet. Alleen om mijn keuze voor wel wegen uit te leggen.
pi_158812010
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Als je 300cal wil cutten en vervolgens 100cal "te veel" eet kom je echt geen 5kg in een jaar aan.
Zeker niet als je daarbij ook beweegt.

[..]

Dat gewicht bereik je alleen door jarenlang niet genoeg beweging en verkeerde keuzes maken bij eten.
Ja oke dan val je dus 5kg minder af dan wanneer je die 100 kcal niet structureel teveel zou eten. Ik ging even uit van de neutrale situatie.

En er is inderdaad geen goed of fout, maar jij brengt het alsof iedereen zomaar kan afvallen door alle troep uit hun dieet te schrappen en zo werkt het gewoon ook niet altijd. Portiecontrole is idd voor de meeste mensen de sleutel..
pi_158812128
Lijstje:
O: tosti met ham en 30+ kaas, met ketchup
L: rosbief met roomkaas en paprika
T: Sinaasappel, misschien een boterham.
S: Bootcamp
T: breaker
D: tomatensoep met tartaar
T: fruit of vis.
  maandag 4 januari 2016 @ 10:42:47 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_158812332
Mijn lijstje van vandaag:

O: yoghurt met banaan, kiwi en muesli
T: bakje komkommer, appel
L: twee boterhammen kipfilet en twee boterhammen smeerkaas
T: wortels en tomaatjes
D: zoetzuur wokkie met kip, noodles, paprika, champignons en taugé :9
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 10:50:42 #117
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_158812471
goed idee.. lijstjes :P

O: 2 bth met duopenotti
t: 3-koningen cake ( ik was niet de koning -O- )
L: salade met soep
t: BWL
D: nog geen idee.. ik denk een soepie :) ( of is het een wijs idee om een grotere maaltijd te nemen ivm nuchter zijn morgen ochtend? :o )
B: het huis opruimen etc
  maandag 4 januari 2016 @ 11:00:56 #118
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158812664
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja oke dan val je dus 5kg minder af dan wanneer je die 100 kcal niet structureel teveel zou eten. Ik ging even uit van de neutrale situatie.

En er is inderdaad geen goed of fout, maar jij brengt het alsof iedereen zomaar kan afvallen door alle troep uit hun dieet te schrappen en zo werkt het gewoon ook niet altijd. Portiecontrole is idd voor de meeste mensen de sleutel..
Ik geloof er ook heilig in dat je door alleen troep te schrappen/minderen en op koolhydraten-inname te letten al een behoorlijke stap maakt, als je voor die laatste 2 kilo gaat zou je misschien gedetailleerder moeten kijken, maar ik zou dan zelf eerder gaan letten op de combinatie tussen beweging/kcal/macro's dan mij blind te staren op 100/200kcal.

Lijstje;
O: 2 eieren, 50gram kipfilet.
O2: Yoghurt met banaan
T: Eiwitshake + banaan
M: Kipfilet + wokgroenten
D: Rundertartaartje + prei en wokgroenten
S: Crossfit
T: Eiwitshake + wellicht handje cashews.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 11:03:15 #119
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158812706
75.9 vanochtend. Ik voel een verkoudheid opkomen, dus daar gaat de smaak van het eten. En het nare is dat veel aanwezige smaken het wel gewoon doen (zoet en zout enzo) :')
pi_158813005
Lijstje
O: groene smoothie
L: kikkererwtensalade met tonijn
D: curry met vis en boontjes
S: 2 uur trainen

Verder nog wat BWL als tussendoortjes.

Zometeen eens wegen en meten.
pi_158813745
Zo'n 2,5 kilo...dat valt nog niet tegen na een maand vakantie/feestdagen.
Eens kijken of ze er ook weer snel vanaf willen.
Wil dit jaar tussen de 15 en 20 kilo afvallen.
pi_158813777
Shit wat is eten afwegen eigenlijk fijn. Net twee maaltijden bezig, maar nu al eye-opening :D
  maandag 4 januari 2016 @ 12:10:51 #123
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158813999
Hoi!

Ik lees al een tijdje mee, maar wil nu ook mee gaan posten :)

Ik ben in 2015 zo'n 10kg kwijtgeraakt, waarvan 7.5 tussen augustus en november doordat ik meer en verder ben gaan hardlopen. Weeg nu 82.3kg en sta al een tijdje stil wb gewicht. M'n doel is 78kg op 6 maart en 70kg op 31-12-2016. Ambitieus :P.

Ik ga ook maar eens beginnen met afwegen en bijhouden van eten, maar weet niet zo goed wat ik als kcal doel aan kan houden. Hoe hebben jullie dit berekend?

Dus, hoi :W
pi_158814023
Lijstje voor vandaag:
O: Oats met fruit
B: klein uurtje gewandeld
L: paprikapastasalade
B: 10km fietsen
D: curry met kikkererwten en gekookte eitjes
T: laatste kerstchocolaatjes.. écht de laatste nu ^O^
pi_158814059
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:10 schreef GotC het volgende:
Hoi!

Ik ben in 2015 zo'n 10kg kwijtgeraakt, waarvan 7.5 tussen augustus en november doordat ik meer en verder ben gaan hardlopen. Weeg nu 82.3kg en sta al een tijdje stil wb gewicht. M'n doel is 78kg op 6 maart en 70kg op 31-12-2016. Ambitieus :P.

Ik ga ook maar eens beginnen met afwegen en bijhouden van eten, maar weet niet zo goed wat ik als kcal doel aan kan houden. Hoe hebben jullie dit berekend?

:D Hey!!! Log time, no see :) Gaat het goed met hardlopen?

Kcal-doel heb ik via zo'n site berekend.. staan die linkjes niet toevallig in de OP??
En leuk, we delen het einddoel :+
  maandag 4 januari 2016 @ 12:21:15 #126
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158814227
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D Hey!!! Log time, no see :) Gaat het goed met hardlopen?

Kcal-doel heb ik via zo'n site berekend.. staan die linkjes niet toevallig in de OP??
En leuk, we delen het einddoel :+
Hey :D Leuk, jij ook hier! Hoe gaat het met je?
Ja lopen gaat lekker! 6 maart een HM lopen :o Loop jij nog?

En tof, hoe gaat het met het halen van je doel?

En in de OP staan alleen wat recepten :+.
pi_158814240
quote:
Hoi!

Je kan het caloriedoel het meest precies berekenen als je je vetpercentage weet, maar dat weten de meesten van ons niet. Je kunt het wel inschatten met een meetlint: http://www.vetpercentage.(...)tlint-en-weegschaal/

Maar er zijn ook genoeg calculators die het zonder vetpercentage berekenen. Je kan er verschillende proberen om te zien of het veel verschil maakt. Daar komt dan een BMR kcal nummer uit, wat je verbruikt zonder enige activiteit. Daarbij komt dan nog een vermenigvuldigende factor afhankelijk van je dagelijkse activiteit (kantoorbaan of niet, sporten, etc).

Als je 2kg/maand wilt afvallen zul je ongeveer 450-500 kcal onder je verbruik moeten zitten. In het begin is het een beetje gissen, dus na de eerste weken kun je het eventueel aanpassen.
pi_158814593
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan het caloriedoel het meest precies berekenen als je je vetpercentage weet, maar dat weten de meesten van ons niet. Je kunt het wel inschatten met een meetlint: http://www.vetpercentage.(...)tlint-en-weegschaal/

Maar er zijn ook genoeg calculators die het zonder vetpercentage berekenen. Je kan er verschillende proberen om te zien of het veel verschil maakt. Daar komt dan een BMR kcal nummer uit, wat je verbruikt zonder enige activiteit. Daarbij komt dan nog een vermenigvuldigende factor afhankelijk van je dagelijkse activiteit (kantoorbaan of niet, sporten, etc).

Als je 2kg/maand wilt afvallen zul je ongeveer 450-500 kcal onder je verbruik moeten zitten. In het begin is het een beetje gissen, dus na de eerste weken kun je het eventueel aanpassen.
Hier heb ik een vraag over als dat mag :) (steekt vinger op) :P

Ik gebruik de MFP app en die geeft 1200 kcal per dag aan. Lijkt me crashen dus daar hou ik me niet aan. Volgens de BMR berekening kom ik op 1592. Ik eet zo'n 1600 a hooguit 1800 kcal per dag, al een aantal weken. Ik verbrand echter dagelijks minimaal 500 kcal, soms zelfs 1000. (loop heel veel en heb thuis wat apparaten, o.a. een loopband met helling). Wat is nu wijsheid qua inname... m'n vraag is eigenlijk of het 'kwaad kan' om zoveel kcal per dag te verbranden. Zonder dat je lichaam ontregelt kan raken.
pi_158814643
Ik hou het op het aantal kcal dat mijn FitBit aan geeft.
MFP gaat altijd erg laag zitten, lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:43:05 #130
66186 foetre
pi_158814828
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:35 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Ik gebruik de MFP app en die geeft 1200 kcal per dag aan. Lijkt me crashen dus daar hou ik me niet aan. Volgens de BMR berekening kom ik op 1592. Ik eet zo'n 1600 a hooguit 1800 kcal per dag, al een aantal weken. Ik verbrand echter dagelijks minimaal 500 kcal, soms zelfs 1000. (loop heel veel en heb thuis wat apparaten, o.a. een loopband met helling). Wat is nu wijsheid qua inname... m'n vraag is eigenlijk of het 'kwaad kan' om zoveel kcal per dag te verbranden. Zonder dat je lichaam ontregelt kan raken.
Als je veel meer verbrand zal je toch je eiwitten en koolhydraten moeten aanvullen anders ga je ook spiermassa verbranden.
Weet je heel zeker dat je zoveel xtra verbrand?Je zit niet zomaar aan de 1000 calorieėn .
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 12:48:52 #131
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158814971
quote:
Hoi!

Hey, succes! :W Ik heb het laten berekenen door My Fitness Pal, daar waar ik ook alle kcals invoer.
pi_158815018
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje
O: groene smoothie
L: kikkererwtensalade met tonijn
D: curry met vis en boontjes
S: 2 uur trainen

Verder nog wat BWL als tussendoortjes.

Zometeen eens wegen en meten.
Lunch wordt tortellini salade, de avocado is nog niet goed :(
pi_158815039
Nieuwe jaar dus nieuwe doelstelling. Wellicht dat iemand me hier mee kan helpen.

Zojuist het volgende product besteld;
http://www.bodyenfitshop.(...)ition/afslank-eiwit/

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil mijn ontbijt en middageten vervangen door deze eiwitshake. Daarnaast 1x in de week meer sporten.
Wat eten jullie bijvoorbeeld tussendoor of stilt dit spul de honger voldoende?
Ik vind het fijn om gezogen te worden.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:51:30 #134
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158815048
quote:

[..]

Even goed invoeren dan, MFP vraagt naar je bewegingsniveau, als jij echt zoveel kcal verbruikt per dag mag je best de meest intense invoeren.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:56:19 #135
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158815164
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
Nieuwe jaar dus nieuwe doelstelling. Wellicht dat iemand me hier mee kan helpen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil mijn ontbijt en middageten vervangen door deze eiwitshake. Daarnaast 1x in de week meer sporten.
Ik neem zelf alleen eiwitshakesals toevoeging, als vervanging zou ik zeker niet doen omdat je dan bijna niets binnen krijgt aan energie. (90kcal is geen maaltijd)

Extra Eiwitten onderdrukken het hongergevoel wel naar mijn ervaring.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 13:00:05 #136
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158815257
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:

Wat is er mis met gewoon eten? Wil je de rest van je leven shakes drinken?
pi_158815301
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:21 schreef GotC het volgende:

[..]

Hey :D Leuk, jij ook hier! Hoe gaat het met je?
Ja lopen gaat lekker! 6 maart een HM lopen :o Loop jij nog?

En tof, hoe gaat het met het halen van je doel?

En in de OP staan alleen wat recepten :+.
Ha een HM, netjes joh!!
Nee ik loop niet meer, rol vanaf 2012 van de ene blessure in de ander en ik durf dus niet meer -O-

Mijn doel is nieuw :+ Ik kom van 84 kilo en mijn doel voor dit jaar was minimaal 5 kilo afvallen en het liefst naar 77 toe. Dat is ongeveer gelukt, zonder al te veel moeite ook eigenlijk. Nu is het doel voor 2016 weer 5 kilo afvallen, maar het liefste naar 70kg toe. :)
pi_158815321
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:43 schreef foetre het volgende:

[..]

Als je veel meer verbrand zal je toch je eiwitten en koolhydraten moeten aanvullen anders ga je ook spiermassa verbranden.
Weet je heel zeker dat je zoveel xtra verbrand?Je zit niet zomaar aan de 1000 calorieėn .
Ja maar niet dagelijks hoor. Afgelopen weken vakantie gehad en daardoor kon ik elke dag sws 3 a 4 uur intensief bewegen. Vind het ook fijn om te doen en dan zit je sneller aan de 1000 dan je zou denken. Ik doe ook hiit om de dag.
Maar dan zou 2000 kcal per dag beter zijn? Ik hield me vast aan zo'n 400 onder de gemiddelde waarde van een vrouw. Vandaar die minimaal 1600.
pi_158815356
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Even goed invoeren dan, MFP vraagt naar je bewegingsniveau, als jij echt zoveel kcal verbruikt per dag mag je best de meest intense invoeren.
Oke, ja die heb ik destijds natuurlijk ingevoerd zonder extra beweging :{ goed dat je het opmerkt. Bedankt beiden :)
pi_158815385
quote:
9s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:00 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Wat is er mis met gewoon eten? Wil je de rest van je leven shakes drinken?
Nee, maar is wel een middel om dat aantal KG af te vallen wat ik wil.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 13:06:13 #141
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158815407
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:05 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:

[..]

Nee, maar is wel een middel om dat aantal KG af te vallen wat ik wil.
En hoe ga je die kg's eraf houden dan? Ik ben van mening dat je gewoon moet blijven eten, op die manier kom je er namelijk ook achter wat je moet doen om op gewicht te blijven. Dat werkt niet zo met shakes.
pi_158815441
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:56 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik neem zelf alleen eiwitshakesals toevoeging, als vervanging zou ik zeker niet doen omdat je dan bijna niets binnen krijgt aan energie. (90kcal is geen maaltijd)

Extra Eiwitten onderdrukken het hongergevoel wel naar mijn ervaring.
Hmz, omdat dat in de omschrijving wel zo vermeld staat. Dat je het zowel als maaltijdvervanging maar ook voor extra herstel na het sporten kan gebruiken.

Wat adviseer jij qua eten?
pi_158815475
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:06 schreef DeLuna het volgende:

[..]

En hoe ga je die kg's eraf houden dan? Ik ben van mening dat je gewoon moet blijven eten, op die manier kom je er namelijk ook achter wat je moet doen om op gewicht te blijven. Dat werkt niet zo met shakes.
Avondeten blijft hetzelfde. Ben me nog een beetje aan het uitvissen wat ik met ontbijt / lunch wil.
Daarom post ik hier.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:12:03 #144
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158815548
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:07 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:

[..]

Hmz, omdat dat in de omschrijving wel zo vermeld staat. Dat je het zowel als maaltijdvervanging maar ook voor extra herstel na het sporten kan gebruiken.

Wat adviseer jij qua eten?

Een paar maand na ik begonnen ben met afvallen en sporten kwam ik deze man tegen.
Wat mij betreft prima tips voor de beginnende afvaller.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 13:13:09 #145
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158815574
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:09 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:

[..]

Avondeten blijft hetzelfde. Ben me nog een beetje aan het uitvissen wat ik met ontbijt / lunch wil.
Daarom post ik hier.
Wat eet je nu dan voor ontbijt en lunch? Post eens een lijstje zou ik zeggen.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:14:44 #146
66186 foetre
pi_158815602
Ik denk dat een normaal voedingspatroon het beste werkt met sport erbij.
Shakes en maaltijdvervangers lijken meer op en crashdieet.

Hoe gaat je lichaam hier op reageren als je weer op je oude patroon gaat eten?
pi_158815740
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:12 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Een paar maand na ik begonnen ben met afvallen en sporten kwam ik deze man tegen.
Wat mij betreft prima tips voor de beginnende afvaller.
Haha :D de Amerikaanse, boerende versie van bladerunner _O-
pi_158815754
quote:

[..]

Die 500/1000 is niet vergeleken met niks he; in de 1592 zit ook al een verbruik van 100 of zo per uur als je niets zou doen. Daarnaast moet je de inschattingen van verbrande calorieen van apparaten e.d. ook niet altijd te serieus nemen. Ik zou afgaan op hoe snel je afvalt. Je moet ongeveer 7000 kcal extra verbranden om 1kg vet af te vallen, dus als je 0,5 kg per week afvalt zit je +- 450 kcal onder je verbruik.
pi_158815778
quote:

Ik gebruik dat als herstelshake na een zware training om wat extra eiwitten makkelijk binnen te krijgen, maar zeker niet als vervanging van een normale maaltijd. Om de honger tussendoor te stillen eet ik wat fruit of groente, of bijv. rijstwafels.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:22:09 #150
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158815785
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:14 schreef foetre het volgende:
Ik denk dat een normaal voedingspatroon het beste werkt met sport erbij.
Shakes en maaltijdvervangers lijken meer op en crashdieet.

Hoe gaat je lichaam hier op reageren als je weer op je oude patroon gaat eten?
"Normaal"is nogal een breed begrip, "Normaal" in westerse begrippen is namelijk een half witbrood met nutella, 1.5l cola (want 1,5l vocht per dag :') ), gepaneerde schnitzel met aardappelen en vanillevla na.
pi_158815819
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:22 schreef Rauw. het volgende:

[..]

"Normaal"is nogal een breed begrip, "Normaal" in westerse begrippen is namelijk een half witbrood met nutella, 1.5l cola (want 1,5l vocht per dag :') ), gepaneerde schnitzel met aardappelen en vanillevla na.
:9~
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_158815820
schnitzel :9
  maandag 4 januari 2016 @ 13:23:17 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_158815823
quote:

[..]

nou, niet in het westen waar ik vandaan kom hoor :D
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 13:24:20 #154
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_158815852
Het is zeker de eeerste maandag na 1 Januari ;)
Zal in de sportschool binnenkort ook wel weer drukker zijn :)

GotC! :W 6 maart de CPC? tof!!
Ik ben nog bezig om op te bouwen naar 5 km loopjes dus die laat ik nog even aan me voorbij gaan :)

en goeie doelen ook! de eerste gaat wel lukken met de extra training enzo toch?
pi_158815860
quote:

[..]

? Geen idee waar jij vandaan komt, maargoed...
Ja doei.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:25:03 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_158815869
En welkom gotc! O+
disclaimer
pi_158815894
Mijn doel voor 2016 is ergens dit jaar de 70 te bereiken :o *O*

Dus zo'n 15 kilo er af.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:26:14 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_158815896
quote:

[..]

wat is dat voor tokkie toestand?? :o

ik at alleen maar wit brood bij vriendjes , cola kreeg ik pas op een schoolfeest en nutella kwam het huis al helemaal niet in??

op zich is er verder niks mis met een schnitzel als je er maar groenten bij eet..
pi_158815903
Ik heb volgens mij nog nooit een boterham met nutella gegeten en van vanillevla word ik misselijk :P Maar goed, iedereen heeft inderdaad een ander begrip van normaal. Ik vind deze quote van Pollan altijd wel goed: "Eat food, not too much, mostly plants."
  maandag 4 januari 2016 @ 13:26:33 #160
66186 foetre
pi_158815905
quote:

[..]

vandaar dat die dus ook obese zijn.Normaal is wat je lichaam nodig heeft om normaal te functioneren.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:26:48 #161
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158815914
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

? Geen idee waar jij vandaan komt, maargoed...
Geloof mij, ik zie het vanaf jongs af aan mensen doen, zelf overigens nooit zo'n patroon gehad... Maar je moest eens weten wat veel mensen "Normaal"vinden.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:29:07 #162
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158815978
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:26 schreef foetre het volgende:

[..]

vandaar dat die dus ook obese zijn.Normaal is wat je lichaam nodig heeft om normaal de functioneren.
Echt niet allemaal hoor :D

Dus als jij een beginnende afvaller moet vertellen hoe het moet zeg je dat hij "normaal" moet doen?

Tuurlijk niet, juist die mensen maken verkeerde keuzes, leg hem uit wat gezond is in plaats van zijn/haar een eigen "Normaal" te laten bepalen.
pi_158816069
quote:
12s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:29 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Echt niet allemaal hoor :D

Dus als jij een beginnende afvaller moet vertellen hoe het moet zeg je dat hij "normaal" moet doen?

Tuurlijk niet, juist die mensen maken verkeerde keuzes, leg hem uit wat gezond is in plaats van zijn/haar een eigen "Normaal" te laten bepalen.
Here's how:

1. Don't eat anything your great grandmother wouldn't recognize as food. "When you pick up that box of portable yogurt tubes, or eat something with 15 ingredients you can't pronounce, ask yourself, "What are those things doing there?" Pollan says.
2. Don’t eat anything with more than five ingredients, or ingredients you can't pronounce.
3. Stay out of the middle of the supermarket; shop on the perimeter of the store. Real food tends to be on the outer edge of the store near the loading docks, where it can be replaced with fresh foods when it goes bad.
4. Don't eat anything that won't eventually rot. "There are exceptions -- honey -- but as a rule, things like Twinkies that never go bad aren't food," Pollan says.
5. It is not just what you eat but how you eat. "Always leave the table a little hungry," Pollan says. "Many cultures have rules that you stop eating before you are full. In Japan, they say eat until you are four-fifths full. Islamic culture has a similar rule, and in German culture they say, 'Tie off the sack before it's full.'"
6. Families traditionally ate together, around a table and not a TV, at regular meal times. It's a good tradition. Enjoy meals with the people you love. "Remember when eating between meals felt wrong?" Pollan asks.
7. Don't buy food where you buy your gasoline. In the U.S., 20% of food is eaten in the car.

Deze 7 regels (ook vrij gequote naar Pollan) zijn vrij makkelijk uit te leggen aan beginners..
  maandag 4 januari 2016 @ 13:34:18 #164
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158816125
Niks mis met schnitzel en aardappelen. Of met vanillevla. Of met witbrood en nutella.

En met een ontbijt en lunch van elk 4 witte boterhammen met nutella, een gemiddelde schnitzel, 200 gr gekookte broccoli en 200 gr in roomboter gebakken aardappelen als D, met een toetje van 250 ml vanillevla en tussendoor nog een anderhalve literfles cola zit je op 2500-ish kcal. Als je daar een beetje regelmatig bij beweegt is dat een prima getal voor iemand die niet hoeft af te vallen.

En als je af wil vallen hoef je alleen de cola weg te laten en je zit op 1900 kcal.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:36:22 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_158816176
Ja alleen jammer dat je dan vroegtijdig aan scheurbuik sterft.
disclaimer
pi_158816190
Geen kwienoojaa... ;(
Ja doei.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:39:25 #167
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158816253
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:34 schreef MutedFaith het volgende:
Niks mis met schnitzel en aardappelen. Of met vanillevla. Of met witbrood en nutella.

En met een ontbijt en lunch van elk 4 witte boterhammen met nutella, een gemiddelde schnitzel, 200 gr gekookte broccoli en 200 gr in roomboter gebakken aardappelen als D, met een toetje van 250 ml vanillevla en tussendoor nog een anderhalve literfles cola zit je op 2500-ish kcal. Als je daar een beetje regelmatig bij beweegt is dat een prima getal voor iemand die niet hoeft af te vallen.

En als je af wil vallen hoef je alleen de cola weg te laten en je zit op 1900 kcal.
Beetje zout en suiker sterft niemand aan, nietwaar?
  maandag 4 januari 2016 @ 13:40:27 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_158816283
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
Geen kwienoojaa... ;(
koop je dat bij de zenoks?
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 13:42:22 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_158816342
Oh mf, jij boef, jij had er stiekem broccoli in verstopt! Dat was niet de afspraak! :{w
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 13:44:10 #170
66186 foetre
pi_158816396
Meer bewegen als dat je naar binnen stopt👍
  maandag 4 januari 2016 @ 13:44:38 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_158816407
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:44 schreef foetre het volgende:
Meer verbruiken dan je naar binnen stopt👍
ftfy :P
disclaimer
pi_158816488
Wanne drukte in deze topic.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:54:17 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_158816702
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef Lonaa het volgende:
Wanne drukte in deze topic.
eerste week januari he.
disclaimer
pi_158816748
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

eerste week januari he.
Ik begrijp dat echt niet he. Waarom wel in januari en niet in juni als je dan ook gewoon dik bent?
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 13:58:43 #175
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158816810
Dat van die broccoli is wel een beetje sneaky inderdaad
  maandag 4 januari 2016 @ 13:59:01 #176
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158816817
En van die punten van Pollan zie ik ook maar voor de helft echt een toegevoegde waarde.

Mijn overgrootoma at in de oorlog dingen die ik nu niet eens aan durf te kijken. Daarnaast dronk ze suiker met koffie, in plaats van andersom en at ze van die gore kookpudding. Qua groente kende ze bloemkool, brocolli, sla, komkommer en bonen, maar daar hield t wel op. Een avocado of paksoi zou ze niet herkennen, en pasta, rijst of noedels kwam er niet in, want dat was 'raar buitenlands voer'. Als je niets mag eten met 'meer dan vijf ingrediėnten' of dingen die je niet uit kunt spreken ga je dus vooral dingen eten die je altijd al at en nooit iets nieuws proberen (al is t wel een goede reden om in elk geval de quinoa te vermijden).

Groente/vis uit de diepvries is volgens punt 3 (en eigenlijk ook punt 4) dus geen 'real food', terwijl het vaak verser, lekkerder en voedzamer is dan 'echte' verse groenten en vis.

Aan punt vijf zou ik willen toevoegen dat je nooit met heule erge honger moet gaan eten, om ervoor te zorgen dat je niet in 1 keer de hele tafel naar binnen stouwt. Wat dus weer haaks staat op punt nummer 6, waar hij beweert dat eten tussen maaltijden door fout is. Of fout zou moeten voelen. Terwijl tussendoortjes wel degelijk een nuttige functie hebben.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 13:59:09 #177
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158816822
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik begrijp dat echt niet he. Waarom wel in januari en niet in juni als je dan ook gewoon dik bent?
Gewoon lekker in de week voor kerst beginnen, vet handig.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:00:02 #178
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158816842
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mf, jij boef, jij had er stiekem broccoli in verstopt! Dat was niet de afspraak! :{w
Ik had nog ruimte over in de calorieėn (en de meeste nederlanders eten bij t avondeten echt wel groente hoor). :P
pi_158816877
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Gewoon lekker in de week voor kerst beginnen, vet handig.
Ja, nou, weet je, ik begon vorig jaar eind november en dat ging dikke prima.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:01:57 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_158816894
Ik vind nutella vet smerig trouwens.
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 14:02:09 #181
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158816897
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:39 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Beetje zout en suiker sterft niemand aan, nietwaar?
Dat heb je goed gezien.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:02:37 #182
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_158816914
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
Noes! Ik vind nutella wel echt awesome. Op de pannenkoek, op de boterham, op een rijstwafel, met banaan...
  maandag 4 januari 2016 @ 14:02:42 #183
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158816915
quote:
Ik vind t vies lekker.

Pannekoeken met nutella en roomijs. Ik doe er een moord voor.
pi_158816919
quote:
Ik vind het niet interessant. Vriend hier eet een pot goedkope AH rip-off per week van die meuk. ;(
pi_158816936
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:59 schreef MutedFaith het volgende:
En van die punten van Pollan zie ik ook maar voor de helft echt een toegevoegde waarde.

Mijn overgrootoma at in de oorlog dingen die ik nu niet eens aan durf te kijken. Daarnaast dronk ze suiker met koffie, in plaats van andersom en at ze van die gore kookpudding. Qua groente kende ze bloemkool, brocolli, sla, komkommer en bonen, maar daar hield t wel op. Een avocado of paksoi zou ze niet herkennen, en pasta, rijst of noedels kwam er niet in, want dat was 'raar buitenlands voer'. Als je niets mag eten met 'meer dan vijf ingrediėnten' of dingen die je niet uit kunt spreken ga je dus vooral dingen eten die je altijd al at en nooit iets nieuws proberen (al is t wel een goede reden om in elk geval de quinoa te vermijden).

Groente/vis uit de diepvries is volgens punt 3 (en eigenlijk ook punt 4) dus geen 'real food', terwijl het vaak verser, lekkerder en voedzamer is dan 'echte' verse groenten en vis.

Aan punt vijf zou ik willen toevoegen dat je nooit met heule erge honger moet gaan eten, om ervoor te zorgen dat je niet in 1 keer de hele tafel naar binnen stouwt. Wat dus weer haaks staat op punt nummer 6, waar hij beweert dat eten tussen maaltijden door fout is. Of fout zou moeten voelen. Terwijl tussendoortjes wel degelijk een nuttige functie hebben.
Je vat het iets te letterlijk op denk ik ;) Als je dit naar de geest leest ipv naar de letter dan is bevroren broccoli uiteraard dikke prima. En het gaat niet alleen over jouw grootmoeder maar over grootmoeders in het algemeen, die vaak voedsel aten wat door henzelf of door een boer uit het dorp verbouwd werd. En je kan natuurlijk prima nieuwe dingen proberen, maar als het goed is hebben de meeste onbewerkte producten niet meer dan 5 ingredienten?
Ik zal deze regels ook niet als een soort letterlijke gids zien, maar ik merk wel dat nu ik meer bij de Turkse supermarkt koop (waar vooral groenten, fruit, rijst, bonen, kruiden en vlees wat niet voorverpakt is te koop is) ipv bij de Albert Heijn o.i.d., ik veel meer kan eten in volume, goed voedsel waar ik vol van raak, zonder enorme hoeveelheden zout, toegevoegde suikers en andere gekke ingredienten.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:08:30 #186
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158817047
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:24 schreef Barreltje het volgende:
Het is zeker de eeerste maandag na 1 Januari ;)
Zal in de sportschool binnenkort ook wel weer drukker zijn :)

GotC! :W 6 maart de CPC? tof!!
Ik ben nog bezig om op te bouwen naar 5 km loopjes dus die laat ik nog even aan me voorbij gaan :)

en goeie doelen ook! de eerste gaat wel lukken met de extra training enzo toch?
:W
Voel me bijna schuldig dat ik me begin januari kom melden hier. Bijna. :P.

Hoe gaat het met opbouwen naar 5k? Denk dat je het wel kan redden om de 6k op 6 maart te lopen :Y!

Ja denk dat het wel moet lukken. Moet alleen nodig wat strenger zijn wb eten, vooral porties en juiste keuzes maken. Net whey besteld voor herstel na het lopen :9.
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 14:10:03 #187
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158817076
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, nou, weet je, ik begon vorig jaar eind november en dat ging dikke prima.
Precies. Nieuwjaarsvoornemens :')
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 14:11:40 #188
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158817106
Nutella is wel echt O+ maar niet in die massieve potten van 1 kilo. Doe mij maar het kleinste potje, kun je je er ook niet ongans aan eten ;(
  maandag 4 januari 2016 @ 14:12:04 #189
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158817113
Ik begon op 5 januari vorig jaar, terwijl ik op 4 januari vorig jaar eigenlijk nog nooit serieus aan gezonder leven gedacht had.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de knop omzetten, niet van een "voornemen" hebben.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:14:55 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158817169
Hij heeft 't over mijn overgrootmoeder (great grandmother) trouwens. Mijn oma was alweer een stuk makkelijker met eten. Die heeft alleen in haar jeugd ratten, tulpenbollen en andere heurlijke lekkernijen uit eigen tuin moeten eten.

Onze voorouders aten over het algemeen niet alleen voedsel dat door hunzelf of in hun omgeving verbouwd werd omdat dat zoveel lekkerder of beter was. Ze aten voedsel uit de buurt omdat er überhaupt niks anders te krijgen was, of het was 'peperduur' in de meest letterlijke zin van het woord. Er waren geen fatsoenlijke conserveringsmiddelen (anders dan pekelen of inmaken), transport op korte termijn was zo goed als onmogelijk en communicatiemiddelen waren net zo schaars als vrachtwagens.

Maar ik zal t inderdaad wel te lekker nemen.

Als hij bedoelt dat je beter verse dingen kunt eten, dan pakjes/zakjes dan heeftie een punt. Al is 't maar omdat 't vaak lekkerder is.
pi_158817170
Ik merk wel dat ik echt weer zin heb! Gezonde gerechten bedenken, lekker sporten.

Hopelijk gaat m';n opgeblazen pens ook wat minder groot worden komende week. :')
  maandag 4 januari 2016 @ 14:16:39 #192
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158817199
Ik heb in veel dingen zin, maar gerechten bedenken is er nooit een van. Zeg maar wat ik moet koken en ik doe 't met plezier, maar bedenken wat we moeten eten is echt een hel.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:27:57 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158817441
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:16 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb in veel dingen zin, maar gerechten bedenken is er nooit een van. Zeg maar wat ik moet koken en ik doe 't met plezier, maar bedenken wat we moeten eten is echt een hel.
+1. Precies dit :'). Geef me maar een weeklijst met alles wat ik moet koken/eten en ik volg het braaf :P.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:28:48 #194
66186 foetre
pi_158817469
Ik ben meer van gezonde dingen eten.Het bedenken en koken vindt ik maar niks.
pi_158817537
Ik vind maaltijden bedenken juist wel heel leuk! Maar als je weinig tijd hebt en nergens specifiek zin in kan het wel vervelend zijn :P

Ik denk dat ik vandaag echt vele extra calorieen verbrand, ik zit echt te bevriezen hier op kantoor :| Duidelijk te merken dat de verwarming een week uit heeft gestaan.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:37:44 #196
66186 foetre
pi_158817702
Ik haat echt verplichte rustdagen met sport.
Gelukkig is het weer er vandaag ook niet naar.Vanaf morgen weer een week volgas.

Vanavond maar is aardappelschijfjes uit de oven proberen ipv gebakken in de pan.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:51:56 #197
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158818042
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:37 schreef foetre het volgende:
Ik haat echt verplichte rustdagen met sport.
Gelukkig is het weer er vandaag ook niet naar.Vanaf morgen weer een week volgas.

Geen fan van active recovery?

Als ik dan toch een voornemen moet hebben, is het wel om vaker aan active recovery te doen.
pi_158818149
Hier als doel voor de eerste helft van 2016 om structureel onder de 69 kg te belanden, en dit de rest van het jaar ook zo te houden. Stiekem hoop ik uiteindelijk in de 67 te belanden, maar ik vind het ook helemaal goed als ik in de (lage) 68 blijf hangen. Het afvallen gaat bij mij langzaam, maar dat is prima want het gaat me vooral om structureel gezond(er) leven. :)
  maandag 4 januari 2016 @ 14:56:42 #199
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_158818166
quote:
Dit! Onze eetkwaliteit is 400% omhoog gegaan sinds we Hello Fresh hebben gehad. We hebben nu een hele bibliotheek aan lekkere gerechten voor weinig kcal. De meeste zijn simpel zelf te maken. Dood aan Knorr, dood aan aardappel-vlees-groente :9
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuļtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_158818202
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat ik vandaag echt vele extra calorieen verbrand, ik zit echt te bevriezen hier op kantoor :| Duidelijk te merken dat de verwarming een week uit heeft gestaan.
Same here, blij dat ik me er ook enigszins op gekleed heb maar de mokken thee zijn niet aan te slepen, vooral om mijn handen te warmen. :)
pi_158818446
quote:
Dat vind ik juist het leukste :) beetje foodblogs lezen
  maandag 4 januari 2016 @ 15:35:53 #202
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_158819199
Hoi GotC! O+
Kwak
  maandag 4 januari 2016 @ 15:47:51 #203
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158819509
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:35 schreef kwakz0r het volgende:
Hoi GotC! O+
Hoi! :D
En SQ! :W

Foodblogs, goed idee!
pi_158819752
Ik kan wel wat tips voor leuke blogs gebruiken. Heb er 1 of 2 in mijn systeem zitten, maar veel verder kom ik niet. Bij voorkeur niet al te ingewikkeld.
Met een meidenkwartet
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 15:58:10 #205
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158819824
Ik heb nog helemaal geen foodblogs in mijn systeem, ik volg wel wat op Instagram maar ik vind dat vaak wat ingewikkelde recepten als je het mij vraagt :@ Dus als iemand tips heeft...
pi_158819879
Ik vind de 5 or less recepten en de recepten van 'lekkerensimpel' altijd lekker en niet ingewikkeld! Zijn niet allemaal superverantwoord maar die kun je er wel uit vissen..

http://chickslovefood.com/categorie/recepten/5-or-less

http://www.lekkerensimpel.com/

En verder gebruik ik heel vaak AH.nl/recepten, die zoekfunctie werkt top als je nog ingredienten hebt liggen..
pi_158819912
Hoezee, sportschoolabo verlengd met een jaar, mét studentenkorting dit keer. Dus kan een heel jaar lang voor £220 sporten!

met gemiddeld 4 keer per week gaan kost dat me £1.05 per sessie.

Bwah! :D *O*
Ja doei.
pi_158820001
Hebben jullie een tip voor het eten van champignon? Ik ben er dol op, maar ik maak ze altijd met een homp boter waar je acuut hartfalen van krijgt :9~
  maandag 4 januari 2016 @ 16:07:18 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_158820006
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind de 5 or less recepten en de recepten van 'lekkerensimpel' altijd lekker en niet ingewikkeld! Zijn niet allemaal superverantwoord maar die kun je er wel uit vissen..

http://chickslovefood.com/categorie/recepten/5-or-less

En verder gebruik ik heel vaak AH.nl/recepten, die zoekfunctie werkt top als je nog ingredienten hebt liggen..
Ja die 5 or less recepten zijn handig, ook voor lunch :Y
pi_158820018
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie een tip voor het eten van champignon? Ik ben er dol op, maar ik maak ze altijd met een homp boter waar je acuut hartfalen van krijgt :9~
Maken zonder homp boter?
Ja doei.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:08:18 #211
66186 foetre
pi_158820028
Ik ben ook op zoek naar een fitness alleen niet waar ik een jaar aan vast zit.
Tussen april /september heb ik het te druk met buitensporten.
Iemand enig idee of er ook locaties zijn waar je per maand lid kan worden?
Omgeving den haag/ Rotterdam
pi_158820038
quote:
Bakken in een braadpannetje, met eventueel een klein beetje boter of olie. Veel peper toevoegen. En dan elke keer een scheutje water, tot ze het hebben opgenomen. Dan kun je ze toch heel goed donkerbruin bakken zonder boter/olie. Ik vind ze op die manier lekker in ieder geval.
pi_158820040
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maken zonder homp boter?
Ja, dat is hoe niet. Hoe WEL is de vraag.

Met die boter gaan ze in de pan en worden ze :9~. Zonder in de pan lijkt me niks.
pi_158820048
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 09:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dit ^O^
De rest is trouwens ook goed, ik doe vooral veel groente, vers (en voor onbewerkt) fruit en voor de rest zo gezond mogelijk...zo niet dan zo min mogelijk ongezond.
En ik ben nog nooit zoveel afgevallen als afgelopen jaar *O*
Ik bleef afvallen zelfs terwijl ik een half jaar met roken was gestopt _O_
Echt, goed eten maakt zoveel uit :Y
pi_158820049
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:08 schreef foetre het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een fitness alleen niet waar ik een jaar aan vast zit.
Tussen april /september heb ik het te druk met buitensporten.
Iemand enig idee of er ook locaties zijn waar je per maand lid kan worden?
Omgeving den haag/ Rotterdam
Basicfit heeft een per maand opzegbare abo-vorm.
pi_158820066
3.3 Stoven

Stoven is een goede manier om wat extra smaak mee te geven aan champignons. Begin met een hoog vuur en vrij veel champignons in de pan, en draai het vuur laag als er vocht uit begint te komen. Zo kun je ze in hun eigen vocht gaar stoven. Voeg de kruiden pas toe als je het vuur lager draait.

Met een beetje extra bouillon heb je een heel eenvoudig bijgerecht bij bijvoorbeeld een stukje vlees. Of met wat citroen voor bij vis.

Dit is wat ik doe maar dan met een beetje water erbij.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:10:43 #217
66186 foetre
pi_158820087
quote:
Een mengsel van ricotta ,paprika,ui ,gesneden ham en wat geraspte kaas erover en dan 15 minuten in de oven.Niet heel mager maar wel lekker
pi_158820097
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja, dat is hoe niet. Hoe WEL is de vraag.

Met die boter gaan ze in de pan en worden ze :9~. Zonder in de pan lijkt me niks.
Grillen ^O^ desnoods met een klein beetje kokosolie (gezonde vetten/goede vervanger voor boter/olie)
Ja doei.
pi_158820147
Mijn doel (wat dit topic betreft dan :P ) voor dit jaar is trouwens een gezond gewicht (bij voorkeur BMI <25) en ik heb vorig jaar 2/3e van dat doel al bereikt, ondanks alle stress en ondanks alle (psychische) shit die ik vorig jaar over me heen gekregen heb.

En ik ben van plan om door te gaan, aan mijn inzet zal het niet liggen.
Vrees alleen wel een beetje dat verhaal over dat hoe meer je al bent afgevallen, hoe moeilijker de daaropvolgende kilo's eraf gaan.

Iemand die hier meer over weet of kan vertellen?
pi_158820180
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Grillen ^O^ desnoods met een klein beetje kokosolie (gezonde vetten/goede vervanger voor boter/olie)
Bedoel je niet kokosvet? (wit spul in een potje).

Moet zeggen dat mijn eerste potje kokosvet nu bijna op is en ik ben om! ^O^
pi_158820198
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
Mijn doel (wat dit topic betreft dan :P ) voor dit jaar is trouwens een gezond gewicht (bij voorkeur BMI <25) en ik heb vorig jaar 2/3e van dat doel al bereikt, ondanks alle stress en ondanks alle (psychische) shit die ik vorig jaar over me heen gekregen heb.

En ik ben van plan om door te gaan, aan mijn inzet zal het niet liggen.
Vrees alleen wel een beetje dat verhaal over dat hoe meer je al bent afgevallen, hoe moeilijker de daaropvolgende kilo's eraf gaan.

Iemand die hier meer over weet of kan vertellen?
Hoe lichter je bent, hoe minder je verbruikt, dat is eigenlijk de hele clue. Dus om blijvend af te vallen zul je steeds minder moeten eten.
pi_158820204
Lijst voor vandaag:

O: mobloats
T: 1 digestive koekje met donkere chocolade (85Kcal :o )
L: 1 bagel met een klein laagje boter
D: barleyrisotto met pompoen, feta en tomaat

M'n spieren zijn het niet met me eens vandaag. Hopelijk nog even yoga of misschien zwemmen, maar dat moet ik nog even zien tegen 't einde van de middag; eerst nog even werken. :o
Ja doei.
pi_158820216
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Bedoel je niet kokosvet? (wit spul in een potje).
Ja, dat.
Ja doei.
pi_158820224
quote:
Stoven inderdaad zoals La_tomposa zegt. Nadat je ze van het vuur heb gehaald peterselie eroverheen snipperen. :9
Of je fruit een uitje en pepers, daarna champignons meebakken als laatste tomaten toevoegen. (uit blik kan ook) is ook heel lekker.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:17:24 #225
66186 foetre
pi_158820250
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Basicfit heeft een per maand opzegbare abo-vorm.
Thnx,
15 km vanaf huis mooie warming up.
Vrouwtje vindt het helaas wel te ver.
pi_158820256
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe lichter je bent, hoe minder je verbruikt, dat is eigenlijk de hele clue. Dus om blijvend af te vallen zul je steeds minder moeten eten.
Klinkt ergens wel logisch...dacht altijd een beetje dat naarmate je meer vet had (dikkere laag zeg maar), je ook beter geļsoleerd was en je juist moielijker warmte aan de lucht kon afgeven.

Maar ik weet het fijne hier niet van, vandaar ook dat ik het even hier wilde polsen :).

Wel kan ik me nog herinneren dat toen ik nog heel slank was, ik al sneller de neiging had harder te bewegen omdat dingen als wind en regen me sneller door en door koud deden voelen (ook in m'n ledematen, al zit daar sowieso nauwelijks vet).
pi_158820260
'vrouwtje'

;(
Ja doei.
pi_158820292
Bedankt voor de champignontips. Kan ik wt mee! _O_ ^O^
  maandag 4 januari 2016 @ 16:19:13 #229
66186 foetre
pi_158820296
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
'vrouwtje'

;(
😘

Vrouwlief beter😛
pi_158820309
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, dat.
Ik vind dat spul echt super ^O^

Was eerst een beetje sceptisch (zo van "jaja, heb je weer zo'n trend :') " maar zo'n potje is bij mij maanden meegegaan, geweldig spul! _O_

Kan je trouwens (en iedereen hier) wel aanraden de ingrediėntenlijst eerst goed door te lezen, kokosvet (of in elk geval de variant die je zou willen hebben) zou bij kamertemperatuur een vaste stof moeten zijn.
pi_158820312
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Klinkt ergens wel logisch...dacht altijd een beetje dat naarmate je meer vet had (dikkere laag zeg maar), je ook beter geļsoleerd was en je juist moielijker warmte aan de lucht kon afgeven.

Maar ik weet het fijne hier niet van, vandaar ook dat ik het even hier wilde polsen :).

Wel kan ik me nog herinneren dat toen ik nog heel slank was, ik al sneller de neiging had harder te bewegen omdat dingen als wind en regen me sneller door en door koud deden voelen (ook in m'n ledematen, al zit daar sowieso nauwelijks vet).
Je hebt het ook sneller koud ja als je minder vet hebt, maar dat is volgens mij een klein effect. Elke beweging die je maakt moet gewoon minder kilo's verplaatsen.
pi_158820358
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je hebt het ook sneller koud ja als je minder vet hebt, maar dat is volgens mij een klein effect. Elke beweging die je maakt moet gewoon minder kilo's verplaatsen.
Ik heb zelf altijd de indruk gehad dat naarmate ik lichter was, ik ook meer moest bewegen om mijn lichaamstemperatuur constant te houden. Vandaar ook dat ik verwacht dat naarmate de kilo's eraf blijven gaan (ff afkloppen, succes in het verleden garandeert natuurlijk niks over de toekomst :P ) ik ook een steeds energiekere motoriek zal krijgen.
pi_158820367
Ik heb enorm last van koude voeten sinds ik minder dik ben :')
  maandag 4 januari 2016 @ 16:22:37 #234
66186 foetre
pi_158820368
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

En sneller koud is weer extra verbranding.
pi_158820379
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:22 schreef foetre het volgende:

[..]

Bij mij niet zolang ik stil blijf staan.
Maar zodra ik dan wel ga bewegen (fietsen of wandelen), dan ben ik niet koud te krijgen :D :P
Als ik het dan toch koud krijg, ga ik nml nog harder bewegen. ...beetje hetzelfde idee dat als ik fiets en wind tegen krijg, ik juist zoveel harder ga trappen zodat ik zelfs nog harder ga dan zonder wind tegen.
pi_158820411
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:22 schreef foetre het volgende:

[..]

Mja, maar dat zal toch wel een kleiner effect zijn, aangezien al die calculators aangeven dat je verbruik minder is bij een lager gewicht.
Wel is het zo dat hoe meer spieren je hebt (bij hetzelfde gewicht) en dus een lager vetpercentage, hoe meer je per dag verbruikt. Daarom is het beter om langzaam af te vallen zodat je je spiermassa kunt behouden.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:26:25 #237
66186 foetre
pi_158820419
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij mij niet zolang ik stil blijf staan.
Maar zodra ik dan wel ga bewegen (fietsen of wandelen), dan ben ik niet koud te krijgen :D :P
Als ik het dan toch koud krijg, ga ik nml nog harder bewegen. ...beetje hetzelfde idee dat als ik fiets en wind tegen krijg, ik juist zoveel harder ga trappen zodat ik zelfs nog harder ga dan zonder wind tegen.
Dus jij gaat harder met bft8 tegen dan mee?
Leer mij die truc 😜
pi_158820439
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

nog minder?? :'( :'( :'(
pi_158820529
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:26 schreef foetre het volgende:

[..]

Dus jij gaat harder met bft8 tegen dan mee?
Leer mij die truc 😜
Ging. Mijn fiets is een beetje werkloos geworden door omstandigheden, al heel lang.
Ik had hele krachtige beenspieren, had grote moeite om passende broeken te vinden omdat mijn bovenbenen zo stevig waren.
Juist doordat ik zulke krachtexplosies had bij wind tegen, bleven die beenspieren ook zo dik :P.

De truc is om gewoon door te trappen en niet te stoppen met trappen zodra je moe wordt, maar pas je tempo te verlagen zodra je anders helemaal niet meer zou kunnen fietsen. Tijdens dat lagere tempo efficiėnt doorfietsen (zo min mogelijk energie per meter besteden) en terwijl je langzamer gaat, wacht je tot de volgende tegenwondstoot en dan zet je weer opnieuw kracht (na een tijdje gaat dat opladen ook steeds sneller).
  maandag 4 januari 2016 @ 16:33:46 #240
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158820594
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat vind ik juist het leukste :) beetje foodblogs lezen
Foodblogs lezen vind ik ook hartstikke leuk. Net als gerechten bedenken. En als ik voor mij alleen zou moeten koken zou dat ook allemaal geen probleem zijn.

Wat 't bij mij vooral is, is dat ik alles kan bedenken wat ik wil, waarna ik weer opnieuw kan beginnen omdat mijn vrouw 'daar geen zin in heeft'. (Of omdat ik zuurkool wil maken zonder speklappen, en ze 'echt geen zuurkool gaat eten zonder speklappen' ofzo).
  maandag 4 januari 2016 @ 16:34:18 #241
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158820604
Oh,

en +1 voor koud sinds minder vet.
pi_158820621
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:33 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Foodblogs lezen vind ik ook hartstikke leuk. Net als gerechten bedenken. En als ik voor mij alleen zou moeten koken zou dat ook allemaal geen probleem zijn.

Wat 't bij mij vooral is, is dat ik alles kan bedenken wat ik wil, waarna ik weer opnieuw kan beginnen omdat mijn vrouw 'daar geen zin in heeft'. (Of omdat ik zuurkool wil maken zonder speklappen, en ze 'echt geen zuurkool gaat eten zonder speklappen' ofzo).
Wat een zeur, gewoon minder overleggen, als het eenmaal voor haar neus staat en lekker ruikt heeft ze er vast wel genoeg zin in om het op te eten :P Of samen al voor de hele week een planning maken?
  maandag 4 januari 2016 @ 16:37:07 #243
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158820674
Dat eerste werkt niet. Dat doe ik met HF al, en dan krijg ik ongeveer de helft van de tijd al te horen dat 'dit zo niet hoort' of iets soortgelijks. En dan ben ik weer de hele avond chagrijnig omdat ze 't niet lekker vond.

Het tweede werkt twee dagen, daarna heeft ze toch weer geen zin in wat we bedacht hebben.

Voor de rest is ze wel leuk trouwens. Alleen lastig met eten.
pi_158820729
Dan moet ze maar lekker zelf koken.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:40:59 #245
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158820789
Dan ben ik zo weer dik.
pi_158820932
Wat een gezeik zeg.

Bepaal gewoon samen een weekmenu aan het begin van de week, haal die boodschappen op maandag (of wanneer je je week ook wilt laten beginnen) en houd je daar aan.
Ja doei.
pi_158821031
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:40 schreef MutedFaith het volgende:
Dan ben ik zo weer dik.
Ze wilt niet dat je je inzet om een gezonder gewicht te bereiken omdat zij het eten anders minder lekker vindt?

Das toch flauw?

Ik bemoei me persoonlijk nooit zomaar met andermans relaties, maar tijdens een relatie stel ik altijd duidelijk mijn eigen minimale grenzen. Ik (en jij ook denk ik) stel ze niet voor niets ^O^.
pi_158821129
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een gezeik zeg.

Bepaal gewoon samen een weekmenu aan het begin van de week, haal die boodschappen op maandag (of wanneer je je week ook wilt laten beginnen) en houd je daar aan.
Dat werkt echt magisch goed bij ons inderdaad.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:56:56 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_158821184
Zolang ik geen stamppot maak vreet mijn man alles wat ik m voorzet. Ideaal. En als ie persé satesaus over zijn eten gooit moet hij dat lekker doen :P geen tips dus.
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 17:02:29 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_158821305
Ik heb door alle verhalen inmiddels wel het beeld in mijn hoofd dat de vrouw van mf 200 kilo weegt ;( :')
disclaimer
pi_158821384
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:55 schreef Cathmar het volgende:
Ik kan wel wat tips voor leuke blogs gebruiken. Heb er 1 of 2 in mijn systeem zitten, maar veel verder kom ik niet. Bij voorkeur niet al te ingewikkeld.
De blogs die ik volg:

http://www.francescakookt.nl/
http://chickslovefood.com/
http://www.seasonwithlove.nl/
http://www.etenvolgensmij.com/
http://www.ohmyfoodness.nl/
http://www.brendakookt.nl/
pi_158821501
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:33 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik heb het geluk dat ik kook en ik dus ook wel beslis.
Hou er wel rekening mee dat we niet 7 dagen achter elkaar iets eten wat hij minder lekker vindt.
Maar in principe maak ik gewoon alles.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:12:00 #253
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158821513
Mijn betere helft werkt gelukkig volledig mee en profiteert er ook van.
Lijkt mij heel moeilijk om het allemaal alleen te moeten doen.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:12:51 #254
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158821537
Aan de andere kant, met jouw beredenering dat je eigenlijk alles mag eten maar in mate zou het niet zo heel lastig moeten zijn.
pi_158821623
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou, niet in het westen waar ik vandaan kom hoor :D
In mijn westen helaas heel herkenbaar. Ik moest lachen in ieder geval. Pa en ma vonden vroeger altijd dat wij heel gezond aten, want veel groente en fruit. Tja. Dat was waar, maar verder...
pi_158821636
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:12 schreef Rauw. het volgende:
Mijn betere helft werkt gelukkig volledig mee en profiteert er ook van.
Lijkt mij heel moeilijk om het allemaal alleen te moeten doen.
Helemaal alleen is juist fantastisch! Met niemand rekening houden en niemand die tegenwerkt.
SPOILER
pi_158821656
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat is dat voor tokkie toestand?? :o

Lol, en bedankt. :-p
Overigens wel waar, ik kon uit een eh... gezellig rechtspopulistische arbeidertsbuurt, ja.
pi_158821849
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:55 schreef Cathmar het volgende:
Ik weet niet of je open staat voor vegetarisch, maar plantaardigmaandag.nl (ja, zonder e) en veganchallenge.nl hebben veel simpele recepten en die laatste heeft ook weekmenu's.

Als je een keer wat uitgebreider wilt of van Indiaas houdt, is veganricha.com geweldig.

Verder kun je je scherm aflikken bij Foodgawker, daar staat ook vlees tussen. Het voordeel daarvan is dat je makkelijk kan zoeken op categorie en ingrediėnt.
pi_158822248
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:26 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ik weet niet of je open staat voor vegetarisch, maar plantaardigmaandag.nl (ja, zonder e) en veganchallenge.nl hebben veel simpele recepten en die laatste heeft ook weekmenu's.

Als je een keer wat uitgebreider wilt of van Indiaas houdt, is veganricha.com geweldig.

Verder kun je je scherm aflikken bij Foodgawker, daar staat ook vlees tussen. Het voordeel daarvan is dat je makkelijk kan zoeken op categorie en ingrediėnt.
App I am hungry vegetarian geeft hier ook veel kookinspiratie
pi_158822457
Ik ga mn dikke luie kadaver richting bootcamp schoppen.
pi_158823417
quote:
Thanks. Brenda kende ik al. En Paulines keuken vind ik ook oké. Je suggesties eens bekijken binnenkort. Leuk, weer wat inspiratie.
Met een meidenkwartet
pi_158823463
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:37 schreef MutedFaith het volgende:
Dat eerste werkt niet. Dat doe ik met HF al, en dan krijg ik ongeveer de helft van de tijd al te horen dat 'dit zo niet hoort' of iets soortgelijks. En dan ben ik weer de hele avond chagrijnig omdat ze 't niet lekker vond.

Het tweede werkt twee dagen, daarna heeft ze toch weer geen zin in wat we bedacht hebben.

Voor de rest is ze wel leuk trouwens. Alleen lastig met eten.
Misschien kun je een lijst van 20 door jullie allebei goedgekeurde dingen opstellen en daaruit je weekmenu's variėren. Dan probeer je soms iets nieuws uit, wanneer het uitkomt.
Met een meidenkwartet
pi_158823570
Tijdens de vergadering deden we een rondje goede voornemens (voornamelijk werk-gerelateerd). Ik haalde eens diep adem en meldde ook dat ik niet meer wil snoepen vanwege wens tot afvallen, of ze me willen helpen als er weer eens koekjes zijn. Kreeg op zich best goede reacties :P
  Licht Ontvlambaar maandag 4 januari 2016 @ 18:56:55 #264
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_158824159
Ik at bloemkoolcouscous met gebakken champignons en spinazie, van foodgawker.
pi_158824744
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tijdens de vergadering deden we een rondje goede voornemens (voornamelijk werk-gerelateerd). Ik haalde eens diep adem en meldde ook dat ik niet meer wil snoepen vanwege wens tot afvallen, of ze me willen helpen als er weer eens koekjes zijn. Kreeg op zich best goede reacties :P
Tof ^O^ En nu hopen dat je collega's het onthouden en niet met te veel lekkere dingen aan komen. Mijn werk is mijn grootste struikelblok eigenlijk. Thuis gaat het prima met dingen niet in huis halen, maar op het werk staat er zo vaak zo veel en ik vind alles momenteel lekker :{
pi_158825193
Ik heb mijn bord niet leeg gekregen :@ En dat is irritant want nu weet ik niet precies hoeveel ik in MFP moet aanpassen :')
  maandag 4 januari 2016 @ 20:10:12 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_158826735
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Tof ^O^ En nu hopen dat je collega's het onthouden en niet met te veel lekkere dingen aan komen. Mijn werk is mijn grootste struikelblok eigenlijk. Thuis gaat het prima met dingen niet in huis halen, maar op het werk staat er zo vaak zo veel en ik vind alles momenteel lekker :{
erg he. Vandaag begon er een nieuwe collega. Hij opende om 10 uur een bak noten, bood het natuurlijk zes keer aan. Die bak heeft DE HELE DAG open onder mijn neus gestaan :') maar ik was sterk en heb uiteindelijk ook maar verteld dat ik ontzettend graag niét snack. Hopelijk begrijpt hij het ;)
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 20:48:51 #268
66186 foetre
pi_158828395
Ik had vandaag een biologische hamburger,300 gram broccoli en aardappelschijfjes uit de oven👌

Ondanks mn rustdag toch nog 7 km gerend in 35 minuten wat resulteerde in 750 calorieėn.

Kan ik vanavond nog lekker een rijstwafels met tomatenspread nemen😛
  maandag 4 januari 2016 @ 20:51:29 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_158828510
750 kcal in 35 minuten ja? Weeg je 200 kilo? :o

Wel props dat je überhaupt rent tho ^O^ ik vind dat altijd knap.

Ik at 35 gram chips. Chipje voor chipje. Paste precies O+
disclaimer
  Redactie Sport maandag 4 januari 2016 @ 20:52:32 #270
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_158828544
Jemig ik ren 13km in 1:26 en dan zit ik nog maar op 935 ;(
  maandag 4 januari 2016 @ 20:56:51 #271
66186 foetre
pi_158828660
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
750 kcal in 35 minuten ja? Weeg je 200 kilo? :o

Wel props dat je überhaupt rent tho ^O^ ik vind dat altijd knap.

Ik at 35 gram chips. Chipje voor chipje. Paste precies O+
Nee "maar" 82 kg.
Hartslag van gemiddeld 150 helpt wel.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:17:49 #272
248821 Rauw.
op je bord.
pi_158829444
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat zijn mensen die je nodig hebt op het werk.

Stagiair van vorig jaar (best lompe stoere "bierdrinken-met-mn-moatn" kerel van een jaar of 17) kwam zijn voorlaatste dag aan mij vragen wat ik allemaal wel zou eten omdat hij graag wou trakteren.

Evenals de collega's die steun bieden in de vorm van geļntresseerd luisteren naar sportverhalen en gewoonweg overslaan met de snoeppot die vrij regelmatig langs komt (ookal wil ik dan zelf liever gevraagd worden zodat ik zelf nee kan zeggen :') ).

Maar die onverwachtse steun van die stagiair, ik kon 'm eigenlijk wel knuffelen zo tof vond ik 't van hem.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:20:53 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_158829569
Dat is inderdaad leuk, rauw O+

Ik zie net een reclame van de "minigids diėten" van de consumentenbond voorbij komen, dafuq? Over diėten en dieetpillen en dergelijke. Ben benieuwd wat voor wijsheid daar in staat.

Dieetpillen :')_!
disclaimer
pi_158829707
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is inderdaad leuk, rauw O+

Ik zie net een reclame van de "minigids diėten" van de consumentenbond voorbij komen, dafuq? Over diėten en dieetpillen en dergelijke. Ben benieuwd wat voor wijsheid daar in staat.

Dieetpillen :')_!
Dat je wetenschappelijke artikelen ziet waarin staat dat een bepaalde dieetpil succesvol is omdat de gebruikers er gemiddeld 2 kg mee zijn afgevallen. Ja, ze zijn afgevallen. Klopt.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:34:19 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_158830121
Maar oh how sweet it would be. Liggend op de bank chocolade eten. En dan alleen maar een pil doorslikken en dan automatisch slank worden. O+

"Ik heb écht įlles geprobeerd, maar niets werkt!"
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 21:38:43 #276
66186 foetre
pi_158830321
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Maar oh how sweet it would be. Liggend op de bank chocolade eten. En dan alleen maar een pil doorslikken en dan automatisch slank worden. O+

"Ik heb écht įlles geprobeerd, maar niets werkt!"
Toch geloof ik wel dat er ooit een werkende pil op de markt komt.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:40:48 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_158830399
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:38 schreef foetre het volgende:

[..]

eentje waar je zo genadeloos van aan de schijterij gaat dat het je oren uit spuit O+
disclaimer
pi_158830446
ik hįįt mensen met goede voornemens.

Hele gym fucking packed. Is het al februari?
Ja doei.
pi_158830577
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:41 schreef motorbloempje het volgende:

Hahaha. Geef het 2 weekjes. :P
  maandag 4 januari 2016 @ 21:47:06 #280
66186 foetre
pi_158830689
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:41 schreef motorbloempje het volgende:

Echt ook de grootste onzin die voornemens.Waarom wachten tot 1 januari en niet gelijk.
Dat zijn volgens mij de mensen die het niet voor zichzelf doen of er niet ECHT achterstaan.

Het is zeker beter dan niets doen maar ik vindt het wel vreemd.
pi_158831134
Ik begon vorig jaar in januari ;( maar dat was omdat ik toen eindelijk budget had voor de sportschool én ik niet kon rennen ivm blessure en wel moést. Gelukkig kon ik vandaag gewoon snel even tussendoor mijn lidmaatschap vernieuwen. Ideaal.

Bring on Feb!
Ja doei.
pi_158831367
Ach, iedereen hier zit toch ook maar van 'na de kerst dan...' en zo :) ;)
  maandag 4 januari 2016 @ 22:04:12 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_158831439
Precies een jaar geleden ging ik morgen weer werken na zestien weken verlof, in mijn maat 48 jegging en mega-vest :') godsamme wat ben ik blij dat ik die lilleke zooi niet meer aan hoef :@
disclaimer
pi_158831524
Goede voornemens zijn net zo'n marketing trucje als Valentijn, Moederdag en Vaderdag. Al die dieetpillen, kookboeken en stoppen-met-roken pleisters verkopen nu gewoon even lekker, laat ze...

Al die mensen die om het hardst roepen dat ze niet mee willen doen aan dat soort commerciėle dingen vind ik eigenlijk even irritant. Laat ze toch, als de magische datum van 1 januari sommige mensen toch helpt...
pi_158831574
Ik begin ook in januari, in augustus was ik nog niet aangekomen en in december was het de tijd er niet voor!
pi_158831685
Ik heb geen idee wanneer ik begonnen ben met afvallen, is meer geleidelijk aan gegaan dan een 'knop om' moment..
  maandag 4 januari 2016 @ 22:17:44 #287
66186 foetre
pi_158831890
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb geen idee wanneer ik begonnen ben met afvallen, is meer geleidelijk aan gegaan dan een 'knop om' moment..
Ik weet het nog wel 2 mei 2015.De dag nadat ik er achter kwam dat mn bloedsuiker rond de 15 zat😳.
Sindsdien geen frisdrank meer aangeraakt.
  maandag 4 januari 2016 @ 22:21:07 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_158832017
Dat weet ik nog wel, foetre! Hoe is dat nu?

Ik wilde niet te vroeg beginnen ivm borstvoeding, maar ik wilde wel gebruik maken daarvan (je verbruikt echt veel meer als je borstvoeding geeft). Dat moment was dus begin maart :7
disclaimer
  maandag 4 januari 2016 @ 22:31:42 #289
66186 foetre
pi_158832388
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:21 schreef Stormqueen het volgende:
Dat weet ik nog wel, foetre! Hoe is dat nu?

Ik wilde niet te vroeg beginnen ivm borstvoeding, maar ik wilde wel gebruik maken daarvan (je verbruikt echt veel meer als je borstvoeding geeft). Dat moment was dus begin maart :7
Volgens de huis arts heb ik gelukt gehad.
Ik zit nu constant rond de 5 zonder medicijnen wat perfect is.

Ben iig blij dat ik geen medicijnen nodig heb.
Nu is het natuurlijk niet alleen de frisdrank maar mn hele voedingspatroon en sportpatroon.
En de -22 kg zal wel helpen.

Elke keer dat ik het vertel krijg ik ook een glimlach op mn gezicht 😃
pi_158832703
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:38 schreef foetre het volgende:

[..]

Toevallig heb ik deze week Follow your gut gelezen, over microbiologie. Bij muizen kunnen ze dus al zorgen dat ze afvallen door ze andere darmbacteriėn te geven...
pi_158832706
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:06 schreef Shandaly het volgende:

Al die mensen die om het hardst roepen dat ze niet mee willen doen aan dat soort commerciėle dingen vind ik eigenlijk even irritant. Laat ze toch, als de magische datum van 1 januari sommige mensen toch helpt...
Dat dus
pi_158832790
Net een lange training achter de rug en ook mijn stappen doel gehaald.
En mezelf aan mijn eetlijstje gehouden dus ik ben tevreden.
pi_158832946
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Ach, iedereen hier zit toch ook maar van 'na de kerst dan...' en zo :) ;)
men moet vooral doen en laten wat men wanneer wil, ik baal alleen van de intense drukte in de sportschool (terwijl men in september -december ontzettend moet lobbyen om meer dan 6 man in bepaalde groepslessen te krijgen) :')

Mensen :r
Drukte :r
Ja doei.
pi_158834357
ok ik wil ook wat afvallen, dus meer bewegen en in de avond niet meer snacken (uitgezonderd druiven, kleine tomaatjes enzo) geen suiker en melk in de koffie en thee (moet ik ECHT aan wennen zeg maar :S) kan ik zoetjes gebruiken?

hoor echt diverse verhalen over zoetjes varierend van nog slechter dan suiker tot nee niks mis mee en alles ertussenin
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_158834489
Zoetjes ftw. Thee met zoetjes. Dingen.
Ja doei.
pi_158834710
Ik vind het wel tof dat er meer mensen zijn die komen sporten :Y Goed voor de (nieuwe) sportschool. Alleen wel wennen dat mijn zondagochtend-helemaal-alleen Zen uurtje dan voorbij is -O-
  maandag 4 januari 2016 @ 23:32:27 #297
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158835087
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:14 schreef GewoneMan het volgende:
ok ik wil ook wat afvallen, dus meer bewegen en in de avond niet meer snacken (uitgezonderd druiven, kleine tomaatjes enzo) geen suiker en melk in de koffie en thee (moet ik ECHT aan wennen zeg maar :S) kan ik zoetjes gebruiken?

hoor echt diverse verhalen over zoetjes varierend van nog slechter dan suiker tot nee niks mis mee en alles ertussenin
Er is net zoveel mis met zoetjes als met cola light.

Helemaal niks dus.
pi_158835482
Niet mee eens. Het schijnt dat het je lichaam in de war maakt zodat je meer suikercravings krijgt, en een aantal zoetstoffen laxeert nogal, en ik vind het vooral echt buitengewoon smerig.

Ik zou gewoon de suiker afbouwen. Het is heel even wennen, maar het gaat verrassend snel.
pi_158835698
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:44 schreef LadyOracle het volgende:
Niet mee eens. Het schijnt dat het je lichaam in de war maakt zodat je meer suikercravings krijgt, en een aantal zoetstoffen laxeert nogal, en ik vind het vooral echt buitengewoon smerig.

Ik zou gewoon de suiker afbouwen. Het is heel even wennen, maar het gaat verrassend snel.
dat even wennen en verassend snel is iets waar ik het niet mee eens ben :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_158835846
Ik drink al jaren thee met zoetjes. Geen problemen. Vind zonder zoet thee niet lekker, tenzij rooibos etc.
Ja doei.
pi_158836150
Zoetjes zijn ook de duivel niet. Daarbij neem je er maar een paar per dag. Stevia is wel de duivel; want dat is gewoon vies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')