SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Gunstig voor de verbrandingquote:
Niet zo gunstig voor de voetjes. Die voelen al de hele dag als ijsblokjesquote:Op zondag 3 januari 2016 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gunstig voor de verbranding![]()
Zo. Thuis. Vakantie is weer voorbij. Weet nog niet zeker of ik morgen ochtend wel op de weegschaal durf![]()
Morgen meteen weer weekboodschappen doen en een goed regime aanmeten. 'Helaas' komend weekend nog weg met vrienden dus gaat het niet helemaal lukken in 1x maar goed..
Niets zo leuk als begin januari op de weegschaal. Kilo's vliegen er afquote:Op zondag 3 januari 2016 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Gunstig voor de verbranding![]()
Zo. Thuis. Vakantie is weer voorbij. Weet nog niet zeker of ik morgen ochtend wel op de weegschaal durf![]()
Morgen meteen weer weekboodschappen doen en een goed regime aanmeten. 'Helaas' komend weekend nog weg met vrienden dus gaat het niet helemaal lukken in 1x maar goed..
Ik ging net ff er op staan.. valt mee, +1,7 en dat op de middag. Morgen ochtend nog eens kijkenquote:Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niets zo leuk als begin januari op de weegschaal. Kilo's vliegen er af(nou ja, de eerste keer is niet leuk). Ik ben de +1,5 oud&nieuw kilo alweer kwijt.
Dan is het vast een kilo minderquote:Op zondag 3 januari 2016 17:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ging net ff er op staan.. valt mee, +1,7 en dat op de middag. Morgen ochtend nog eens kijken
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieën tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ontdekte trouwens dat ik de kcal van brood waarschijnlijk altijd onderschat heb.. In myfatsecret staan de meeste boterhammen als 60-70 kcal ingevoerd, maar ik heb in de Lidl verschillende broden bekeken en daar stond bij de meeste: kcal per portie (35g) tussen de 80 en 90 kcal. Ik heb nog nooit een boterham van de supermarkt gewogen maar gok dat dat toch wel in de buurt van die 35gram zal zitten.
Dat! Ik speurde vroeger verpakkingen af en nam dan het product met bijv 3 kcal minder per 100 gram. Maar serieus, dat is natuurlijk totaal niet van belangquote:Op zondag 3 januari 2016 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieën tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.
Ja, het maakt ook niet veel uit, want ik weet hoeveel voedsel ik grofweg kan nemen op gewicht te blijven. Maar als die boterhammen idd 35 gram wegen eet ik wel zo'n 100 kcal meer per dag dan ik dacht..quote:Op zondag 3 januari 2016 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieën tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.
Ja, of van die dingen die duidelijk gemaakt zijn als 1 portie (bijv. een klein zakje chips of zo) en waar dan op staat hoeveel kcal 1 portie is, maar 'deze verpakkking bevat 2 porties'. Donder toch op. Ik weeg wel veel dingen af en toe af maar aangezien alle boterhammen op mfs ongeveer evenveel kcal hadden dacht ik dat dat wel zou kloppen.. nouja.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:03 schreef Artoo het volgende:
Ik vind portie ook een heel vaag begrip! Ik bedoel, een "portie" friet van 70g?!Het is te gevoelig voor interpretatie dus ik weeg het meeste dat ik eet ook af en voer het in MFP in in grammen.
Haha, ja, dat met die portievermeldingen op verpakkingen is soms ook zo flauw.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, of van die dingen die duidelijk gemaakt zijn als 1 portie (bijv. een klein zakje chips of zo) en waar dan op staat hoeveel kcal 1 portie is, maar 'deze verpakkking bevat 2 porties'. Donder toch op. Ik weeg wel veel dingen af en toe af maar aangezien alle boterhammen op mfs ongeveer evenveel kcal hadden dacht ik dat dat wel zou kloppen.. nouja.
Klopt! Maar toch ontkom je er met veel dingen niet aan als je 't zeker wilt weten, is mijn ervaring. Ikzelf eet bijvoorbeeld weinig brood en kies vaker voor havermout of brinta als ontbijtproduct, dat moet ik echt wel afwegen want anders zit je er zo flink naast. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor vlees, zuivel, fruit en niet voorverpakte groenten.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:17 schreef foetre het volgende:
Wegen is meten.En aangezien je toch wel vaak dezelfde merken gebruikt hoef je het ook niet elke dag te doen.Alleen in het begin en daarna staat het gewicht al standaard in MFP
+1quote:Op zondag 3 januari 2016 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weeg wel alles altijd elke dag, al tien maanden. Geeft me rust.
Tja, het is een afweging, hoe erg is het als je appel de ene dag 30 gram zwaarder is en de andere dag 30 gram lichter. Uiteindelijk is de enige waarheid toch of je afvalt of niet, als dat niet gebeurt ga je minder eten. Of je volgens jouw invoer nou op 1500 of 2500 kcal zit..quote:Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef Artoo het volgende:
[..]
Klopt! Maar toch ontkom je er met veel dingen niet aan als je 't zeker wilt weten, is mijn ervaring. Ikzelf eet bijvoorbeeld weinig brood en kies vaker voor havermout of brinta als ontbijtproduct, dat moet ik echt wel afwegen want anders zit je er zo flink naast. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor vlees, zuivel, fruit en niet voorverpakte groenten.
Dat is waar, maar ik pas zelf liever controle toe op de inname door dus wel het meeste dat ik eet te wegen. Dat heeft niet alleen te maken met onder een bepaalde hoeveelheid kcal te zitten, maar ook om in de gaten te houden dat ik niet te weinig eet en/of te weinig binnen krijg van bepaalde macro's (vanwege veel KT wil ik veel eiwit binnen krijgen, dat controleer ik o.a. door het in te voeren).quote:Op zondag 3 januari 2016 20:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, het is een afweging, hoe erg is het als je appel de ene dag 30 gram zwaarder is en de andere dag 30 gram lichter. Uiteindelijk is de enige waarheid toch of je afvalt of niet, als dat niet gebeurt ga je minder eten. Of je volgens jouw invoer nou op 1500 of 2500 kcal zit..
Ah dat is wel een handig trucje!quote:Op zondag 3 januari 2016 20:33 schreef foetre het volgende:
Bij havermout muesli ed heb ik een curverbakje waar ik een streep op heb gezet.Normaal wil ik 50 gram en zo zit het tussen de 45 /55 gram
Je moet het jezelf wel makkelijk maken.Je verandert je levensstijl dus dan moet je het voor een lange tijd veranderen.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah dat is wel een handig trucje!
Ik snap het idee van controle wel, maar ik denk dat het toch wel een beetje de valse illusie van controle isUiteindelijk zal ook niet elk stuk kip even vet zijn en er is ook wel eens aangetoond dat calorie-aanduidingen op verpakkingen er ook vaak flink naast zitten. Als je zelf rust krijgt van alles wegen is dat natuurlijk prima om te doen. Voor mij is het meer een check af en toe, en ik kan over de lange termijn wel prima bepalen/inschatten hoeveel ik moet eten om af te vallen, dat lukt tot nu toe in ieder geval goed.
Het zijn vooral van die eye-openers inderdaad, de eerste keer je muesli afwegen en erachter komen dat 15 gram echt wel weinig is etc.
Vind je dat echt het lekkerste? Geef mij dan maar een lekkere tiramisu of chocolademoussequote:Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
Ik heb alle toetjes afgezworen ,behalve mona griesmeel .Dat zou ook gewoon verboden moeten worden.
Moet zeggen dat ik de toetjes ook echt niet mis de meest overrated gedeelte van een menu.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld volgens mij🙄
Oh lord jaquote:Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
Ik heb alle toetjes afgezworen ,behalve mona griesmeel .Dat zou ook gewoon verboden moeten worden.
Moet zeggen dat ik de toetjes ook echt niet mis de meest overrated gedeelte van een menu.
Tiramisu en chocolademousse ?Dat vindt ik dus nog smeriger als smerig.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vind je dat echt het lekkerste? Geef mij dan maar een lekkere tiramisu of chocolademousseMaar dat blijft bewaard voor speciale gelegenheden. Ik neem ook meestal geen toetjes meer, maar heb wel altijd een voorraadje ijslollies in de vriezer liggen, dan heb je voor 30 kcal toch iets zoets na het eten
Ik weeg ook allesquote:Op zondag 3 januari 2016 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, een gemiddelde boterham weegt 30-35 gram waar fatsecret van 26 uit gaat. Daarom ga ik áltijd uit van gewicht en nooit van porties. Het lijkt idd weinig maar het scheelt al snel 100 kcal op een dag. Als dat met alles zo gaat tikt het hard aan. Mijn favoriete voorbeeld blijft toch wel het fenomeen pindakaas. De kcal apps rekenen 15 gram als een portie. Probeer maar es 15 gram over een hele boterham te verspreiden, dat is verrekte moeilijk. Een portie frietis 70 gram. Dat zijn vijf frieten ofzo. Dus: wegen
Ik ook in principequote:Op zondag 3 januari 2016 21:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weeg ook allesHet komt natuurlijk ook niet op een gram aan, maar soms vergis je je toch lelijk hoeveel bijv 100 gram is.
Ik las vannacht juist dat het dessert in een restaurant je de meeste waar voor je geld gafquote:Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
Ha! Ik doe het zelfde. Op zondag en dinsdag kook ik voor 2 dagen meestal. Zondag omdat we dan vaak soep hebben wat bijna altijd meer is dan 2 porties. En op dinsdag omdat ik woensdag vanuit mijn werk eigenlijk meteen door naar naailes moet en dan 10 minuten heb om te eten. Lekker makkelijk dusquote:Op zondag 3 januari 2016 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag net als gisteren 1650 kcal op. Ging best goed. Heb bij Ikea vijf grote diepvriesbakken gehaald waar een gezinsmaaltijd in past. Ik merk dat het koken van dubbele porties vaak minder kcal oplevert op mijn bordhet scheelt ook een hoop stress op maandag en woensdag. Dan háát ik koken.
De andere kant ontstond bij de AH acties: toch een 3-gangen menu, dus een lekker vullend dessert, toch wel 2x meegemaakt.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Als het toetje in een restaurant niet goed is is het hele diner ook meteen minder
Maar soms krijg je wel zoveel eten bij de eerste gangen dat je geen toetje meer opkan.. Een kopje thee met een bonbon in een restaurant kan ook heel zalig zijn!
dat is helemaal ideaal idd!quote:Op zondag 3 januari 2016 21:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat ik het beste vind, is als je van tevoren niet bedacht hebt om voor 2 avonden te koken en dat het dan toch zoveel blijkt te zijnHadden wij vanavond weer eens..
ik eet geen supermarkttoetjes, al heel lang niet meer. En eigenlijk ook zelden een dessert bij uit eten, maar vandaag had ik er zin in. En dan vind ik delen een goed ideequote:Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
lijkt mij ook best haalbaarquote:Op zondag 3 januari 2016 22:26 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop op 6 maart 73kg te wegen, dat is nog 3kg in 2 maanden. Klinkt als een haalbaar plan volgensmij. Ik ben zeer benieuwd of ik het ook haal
Ik wil graag 5 kilo afvallen voor de lente, dus 21 maart. Dat moet lukken! Zes kan vast ook wel, maar je bent op zich ook al heel veel af gevallen hè! (of was je weer iets aangekomen?)quote:Op zondag 3 januari 2016 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
dat is helemaal ideaal idd!
Nou, morgen weer maandag, vakantie voorbij. Ik wil proberen zes kilo in twee maanden te pakken. Het is ambitieus, maar ik ga het gewoon doen![]()
Broekriem strak en gaan!
niet noemenswaardig aangekomen nee. Ja, vanaf mijn laagste gewicht van afgelopen jaar ben ik vandaag 1,1 kilo zwaarderquote:Op maandag 4 januari 2016 00:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil graag 5 kilo afvallen voor de lente, dus 21 maart. Dat moet lukken! Zes kan vast ook wel, maar je bent op zich ook al heel veel af gevallen hè! (of was je weer iets aangekomen?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Sunnythesun op 04-01-2016 08:05:50 ]
daar zit weinig vlees aan hoor!quote:Op maandag 4 januari 2016 07:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge! Eerste normale werkdag weer.
Plan:
O dubbele boterham pindakaas
T mandarijntje, boterham ham
L cup a soup, dubbele boterham ham
T appel, boterham ham
D bij een vriendin (die heeft een jong katje)
Mee eens.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Als het toetje in een restaurant niet goed is is het hele diner ook meteen minder
Nouja 200-300 kcal per dag is nou net het kcal tekort wat ik dagelijks wil creeeren om af te vallen, dus wat dat betreft maakt het wel uit. Maar zoals ik al eerder zei; als je er soms boven zit en soms onder dan zal het niet veel uitmaken. En als je het toch consequent blijkt te onderschatten zul je vanzelf merken dat je 0,0 afvalt en minder gaan eten.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:41 schreef Rauw. het volgende:
Dat wegen van eten vind ik zelf een beetje overdreven, en dat lijkt mij ook niet echt vol te houden?
Als je zo in "controle" wil zijn, raak je dan niet in paniek als je een keer geen controle hebt?
en als je (uitgaande van een 50/100 gram overschreiding per dag) van van een portie echt zoveel uitmaakt (200-300cal), is het dan niet gewoon dat je verkeerde dingen eet?
want zelfs al neem je een halve braadworst per dag als tussendoortje, dan zit je amper aan die calorieën.
Snap ik, maar als je af wil vallen zorg je toch ook dat je die halve braadworst niet als extratje eet maar een gezondere keuze (die waarschijnlijk net zo goed gaat vullen als een halve braadworst en de helft van de calorieën nog niet bevat.)quote:Op maandag 4 januari 2016 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja 200-300 kcal per dag is nou net het kcal tekort wat ik dagelijks wil creeeren om af te vallen, dus wat dat betreft maakt het wel uit. Maar zoals ik al eerder zei; als je er soms boven zit en soms onder dan zal het niet veel uitmaken. En als je het toch consequent blijkt te onderschatten zul je vanzelf merken dat je 0,0 afvalt en minder gaan eten.
ik hou het al tien maanden prima vol. En ik raak zelden in paniekquote:Op maandag 4 januari 2016 08:41 schreef Rauw. het volgende:
Dat wegen van eten vind ik zelf een beetje overdreven, en dat lijkt mij ook niet echt vol te houden?
Als je zo in "controle" wil zijn, raak je dan niet in paniek als je een keer geen controle hebt?
en als je (uitgaande van een 50/100 gram overschreiding per dag) van van een portie echt zoveel uitmaakt (200-300cal), is het dan niet gewoon dat je verkeerde dingen eet?
want zelfs al neem je een halve braadworst per dag als tussendoortje, dan zit je amper aan die calorieën.
Ik eet sowieso geen halve braadworsten als tussendoortje. Ik maak vrij gezonde keuzes, ik sport veel dus mijn lichaam vraagt om veel energie. Daarnaast snap ik je punt niet helemaal, ipv afwegen consequent 300 kcal uit je dagmenu gaan schrappen kan net zo goed leiden tot veel te weinig eten?quote:Op maandag 4 januari 2016 08:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Snap ik, maar als je af wil vallen zorg je toch ook dat je die halve braadworst niet als extratje eet maar een gezondere keuze (die waarschijnlijk net zo goed gaat vullen als een halve braadworst en de helft van de calorieën nog niet bevat.)
Maar volg jij dan ook macro's of alleen de calorieën? En hoe deel je die macro's in?quote:Op maandag 4 januari 2016 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik hou het al tien maanden prima vol. En ik raak zelden in paniek
Ik eet prima dingen, maar vaak is portion control een grote factor bij overgewicht. Ik kan hele gezonde nasi maken, maar als ik er veel te veel van eet zet het alsnog geen zoden aan de dijk.
Ik begrijp het prima als mensen er voor kiezen niét af te wegen hoor. Maar voor iedereen is er iets dat werkt. En dit werkt voor mij.
Als je weet dat je +/-300kcal uit je dagmenu haalt zonder te wegen dan eet je toch prima?quote:Op maandag 4 januari 2016 08:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik eet sowieso geen halve braadworsten als tussendoortje. Ik maak vrij gezonde keuzes, ik sport veel dus mijn lichaam vraagt om veel energie. Daarnaast snap ik je punt niet helemaal, ipv afwegen consequent 300 kcal uit je dagmenu gaan schrappen kan net zo goed leiden tot veel te weinig eten?
Als je dat goed kunt inschatten, prima. Zoals ik al eerder zei weeg ik ook niet alles elke dag. Maar als je denkt dat je goed bezig bent en je valt maar niet af is het wel wijs om dingen te gaan afwegen, zo kan het bijv. zijn dat je kleine beetje cruesli 50g is ipv de 15 die je denkt en zo. Dat soort dingen tikken wel aan. En hoe dichter je bij je streefgewicht komt, hoe lastiger het afvallen wordt dus hoe meer je de verbetering uit de details moet halen, dan vallen er geen braadworsten meer te schrappen.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:52 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als je weet dat je +/-300kcal uit je dagmenu haalt zonder te wegen dan eet je toch prima?
Of doe ik het nu al die tijd al verkeerd?
nee, ik doe niet aan macro's, ik hanteer de Schijf van Gezond Verstand.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:50 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Maar volg jij dan ook macro's of alleen de calorieën? En hoe deel je die macro's in?
quote:
Nee, zonder kaas! De naam tosti heeft het vooral dankzij het tosti-ijzer waar ik het in stopquote:Op maandag 4 januari 2016 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
appelkaneeltosti, is dat met kaas? Klinkt lekker!
Ongezond eten bestaat niet. Alleen een ongezond eetpatroon.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:47 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Snap ik, maar als je af wil vallen zorg je toch ook dat je die halve braadworst niet als extratje eet maar een gezondere keuze (die waarschijnlijk net zo goed gaat vullen als een halve braadworst en de helft van de calorieën nog niet bevat.)
Wel zwart natuurlijkquote:Op maandag 4 januari 2016 09:16 schreef MutedFaith het volgende:
Vanaf volgende week weer HF. Deze week zelf nog even plannen wat we eten, dat ga ik vanavond maar doen.
Eerste officiële weegmoment van dit jaar gaf 78.1, dus ik zat er niet ver naast met die kilo vocht van gisteren.
8 weken, 3 kilo. Gezond BMI, zet de koffie maar vast klaar!
Het zou voor mij inderdaad misschien ook wel te makkelijk gaan ivm extremer overgewicht en zie ik daarom alleen kwaad in het afwegen van dingen.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Als je dat goed kunt inschatten, prima. Zoals ik al eerder zei weeg ik ook niet alles elke dag. Maar als je denkt dat je goed bezig bent en je valt maar niet af is het wel wijs om dingen te gaan afwegen, zo kan het bijv. zijn dat je kleine beetje cruesli 50g is ipv de 15 die je denkt en zo. Dat soort dingen tikken wel aan. En hoe dichter je bij je streefgewicht komt, hoe lastiger het afvallen wordt dus hoe meer je de verbetering uit de details moet halen, dan vallen er geen braadworsten meer te schrappen.
Ja dat zou kunnen. Je moet je denk ik ook realiseren dat de meeste mensen niet overgewicht hebben doordat ze elke dag 3 braadworsten naar binnen werken, maar doordat ze elke dag misschien net 100 kcal teveel eten, dat kan prima aan 'gezonde dingen' zijn. En dat kan op jaarbasis toch leiden tot 5kg aankomen!quote:Op maandag 4 januari 2016 09:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Het zou voor mij inderdaad misschien ook wel te makkelijk gaan ivm extremer overgewicht en zie ik daarom alleen kwaad in het afwegen van dingen.
Hoe dan ook moet iedereen natuurlijk doen wat werkt voor hem/haar, ik vind het interessant om te horen waarom mensen doen wat ze doen voor wat extra afvallen.
Past goed bij bier. Zegt menquote:Op maandag 4 januari 2016 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is die obsessie met braadworsten?
Lijkt mij ook een prima dieet.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, ik doe niet aan macro's, ik hanteer de Schijf van Gezond Verstand.
Ik doe ook niet aan krachttraining of andere vormen van intensieve sport. Ik eet ook geen lightproducten en ik doe niet aan wheyshakes. Ik probeer zo veel mogelijk zonder toevoegingen te eten, en dat werkt tot nu toe best goed
Zo is het bij mij ook gegaan hoor, ben nooit een extreme eter geweest qua hoeveelheden.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat zou kunnen. Je moet je denk ik ook realiseren dat de meeste mensen niet overgewicht hebben doordat ze elke dag 3 braadworsten naar binnen werken, maar doordat ze elke dag misschien net 100 kcal teveel eten, dat kan prima aan 'gezonde dingen' zijn. En dat kan op jaarbasis toch leiden tot 5kg aankomen!
Ik begrijp je volledig, maar ik schrik niet van die 100kcal...quote:Op maandag 4 januari 2016 09:13 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ongezond eten bestaat niet. Alleen een ongezond eetpatroon.
Daarnaast kan ik mijn braadworst wel wisselen voor iets met minder kcal, maar dan moet ik de overgebleven kcal weer opmaken met iets anders. Het 'probleem' van t afwegen los je daar dus niet mee op. Ik wil namelijk niet gewoon minder eten, dan was ik wel doorgegaan met mijn crashdieet. Ik wil normaal, gevarieerd eten, waarbij ik structureel ongeveer 300 kcal onder mijn onderhoud eet. Dat mogen er best de ene dag 270, en de andere dag 330 zijn. Maar het probleem met niet afwegen is dat we allemaal het gewicht van porties onderschatten (volgens Jelmer dan, ik kan alleen zeggen dat dat voor mij in elk geval opgaat). En als je van alles wat je naar binnen steekt op een dag 5% naast het gewicht zit zit je al snel aan een 100 kcal die je extra binnen krijgt. Daar gaat dan al een derde deel van je afvalcapaciteit voor die dag.
Maar dat is als je het uitrekent toch 5kg aankomen per jaar..quote:Op maandag 4 januari 2016 09:29 schreef Rauw. het volgende:
Ik begrijp je volledig, maar ik schrik niet van die 100kcal...
Als je 300cal wil cutten en vervolgens 100cal "te veel" eet kom je echt geen 5kg in een jaar aan.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar dat is als je het uitrekent toch 5kg aankomen per jaar..
Dat gewicht bereik je alleen door jarenlang niet genoeg beweging en verkeerde keuzes maken bij eten.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
Maar rauw komt volgens mij van 175 en dat gewicht bereik je denk ik óók niet van een halve braadworst te veel. Andere problemen vragen om andere oplossingen toch?
Wat overigens wel echt waar is. Sinds ik afweeg eet ik méér. Als ik niet weeg ben ik veel meer geneigd tot extreem gedrag, om maar "veilig" te zitten
Ik vrees dat ik zelfs op gewicht zeer scherp moet blijven.. anders waren die kilo's er na de vorige keer niet weer aangekomen.. Voor mij blijft dit een leven lang opletten vrees ik.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga me niet meer druk maken om grammen op het moment dat ik een gewicht heb bereikt waar ik me lekker bij voel. Dan ga ik op gezond verstand verder en ga ik monitoren via de weegschaal. Blijft die stabiel, dan gaat het dus goed. Maar niet zolang ik echt nog wat kilo's kwijt moet / wilDan wil ik scherp blijven. Ik weet uit ervaring wat er met mij gebeurt als ik niet scherp blijf namelijk.
Ja, zeker, voor mij ook. Maar dat alles afwegen wil ik toch wel los gaan laten op gegeven moment. In elk geval in de mate waarop ik dat nu doe. Ik mag hopen dat ik in een jaar genoeg wijsheid vergaar.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik zelfs op gewicht zeer scherp moet blijven.. anders waren die kilo's er na de vorige keer niet weer aangekomen.. Voor mij blijft dit een leven lang opletten vrees ik.
Mijn ervaring leert dat ik dan ongemerkt steeds weer een beetje meer ga eten, meer brood (funest voor mij), schepje meer hier, schepje meer daar.. Nee, ik vertrouw mezelf niet meer. Misschien als het echt een paar jaar goed gaat pas weer.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, zeker, voor mij ook. Maar dat alles afwegen wil ik toch wel los gaan laten op gegeven moment. In elk geval in de mate waarop ik dat nu doe. Ik mag hopen dat ik in een jaar genoeg wijsheid vergaar.
Maar "eet alles en blijf slank" zal voor ons nooit opgaan nee
Dat zei ik toch ook?quote:Op maandag 4 januari 2016 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
Maar wat is nou je punt? Als je niet wilt wegen en niet op 100Kcal wilt letten is dat toch jouw persoonlijke keuze?
Ja. Koffie met suiker/melk vind ik sowieso vies.quote:
Oh, het was niet mijn bedoeling om te zeggen wat je fout doet. Alleen om mijn keuze voor wel wegen uit te leggen.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:43 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat zei ik toch ook?
Ik vind die keuze alleen interessant en ik vroeg mij het eea af daarom, dat er vervolgens mensen op mij blijven antwoorden met redenen waarom ik "fout" doe of waarom mijn redenatie fout is dan reageer ik daar toch op? Ik maak geen punt, lekker doen wat je zelf wil.
Ja oke dan val je dus 5kg minder af dan wanneer je die 100 kcal niet structureel teveel zou eten. Ik ging even uit van de neutrale situatie.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:34 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als je 300cal wil cutten en vervolgens 100cal "te veel" eet kom je echt geen 5kg in een jaar aan.
Zeker niet als je daarbij ook beweegt.
[..]
Dat gewicht bereik je alleen door jarenlang niet genoeg beweging en verkeerde keuzes maken bij eten.
Ik geloof er ook heilig in dat je door alleen troep te schrappen/minderen en op koolhydraten-inname te letten al een behoorlijke stap maakt, als je voor die laatste 2 kilo gaat zou je misschien gedetailleerder moeten kijken, maar ik zou dan zelf eerder gaan letten op de combinatie tussen beweging/kcal/macro's dan mij blind te staren op 100/200kcal.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke dan val je dus 5kg minder af dan wanneer je die 100 kcal niet structureel teveel zou eten. Ik ging even uit van de neutrale situatie.
En er is inderdaad geen goed of fout, maar jij brengt het alsof iedereen zomaar kan afvallen door alle troep uit hun dieet te schrappen en zo werkt het gewoon ook niet altijd. Portiecontrole is idd voor de meeste mensen de sleutel..
quote:Op maandag 4 januari 2016 12:10 schreef GotC het volgende:
Hoi!
Ik lees al een tijdje mee, maar wil nu ook mee gaan posten
Ik ben in 2015 zo'n 10kg kwijtgeraakt, waarvan 7.5 tussen augustus en november doordat ik meer en verder ben gaan hardlopen. Weeg nu 82.3kg en sta al een tijdje stil wb gewicht. M'n doel is 78kg op 6 maart en 70kg op 31-12-2016. Ambitieus.
Ik ga ook maar eens beginnen met afwegen en bijhouden van eten, maar weet niet zo goed wat ik als kcal doel aan kan houden. Hoe hebben jullie dit berekend?
Dus, hoi
Heyquote:Op maandag 4 januari 2016 12:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Hey!!! Log time, no see
Gaat het goed met hardlopen?
Kcal-doel heb ik via zo'n site berekend.. staan die linkjes niet toevallig in de OP??
En leuk, we delen het einddoel
Je kan het caloriedoel het meest precies berekenen als je je vetpercentage weet, maar dat weten de meesten van ons niet. Je kunt het wel inschatten met een meetlint: http://www.vetpercentage.(...)tlint-en-weegschaal/quote:Op maandag 4 januari 2016 12:10 schreef GotC het volgende:
Hoi!
Ik ben in 2015 zo'n 10kg kwijtgeraakt, waarvan 7.5 tussen augustus en november doordat ik meer en verder ben gaan hardlopen. Weeg nu 82.3kg en sta al een tijdje stil wb gewicht. M'n doel is 78kg op 6 maart en 70kg op 31-12-2016. Ambitieus.
Ik ga ook maar eens beginnen met afwegen en bijhouden van eten, maar weet niet zo goed wat ik als kcal doel aan kan houden. Hoe hebben jullie dit berekend?
Dus, hoi
Hier heb ik een vraag over als dat magquote:Op maandag 4 januari 2016 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan het caloriedoel het meest precies berekenen als je je vetpercentage weet, maar dat weten de meesten van ons niet. Je kunt het wel inschatten met een meetlint: http://www.vetpercentage.(...)tlint-en-weegschaal/
Maar er zijn ook genoeg calculators die het zonder vetpercentage berekenen. Je kan er verschillende proberen om te zien of het veel verschil maakt. Daar komt dan een BMR kcal nummer uit, wat je verbruikt zonder enige activiteit. Daarbij komt dan nog een vermenigvuldigende factor afhankelijk van je dagelijkse activiteit (kantoorbaan of niet, sporten, etc).
Als je 2kg/maand wilt afvallen zul je ongeveer 450-500 kcal onder je verbruik moeten zitten. In het begin is het een beetje gissen, dus na de eerste weken kun je het eventueel aanpassen.
Als je veel meer verbrand zal je toch je eiwitten en koolhydraten moeten aanvullen anders ga je ook spiermassa verbranden.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:35 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Hier heb ik een vraag over als dat mag(steekt vinger op)
![]()
Ik gebruik de MFP app en die geeft 1200 kcal per dag aan. Lijkt me crashen dus daar hou ik me niet aan. Volgens de BMR berekening kom ik op 1592. Ik eet zo'n 1600 a hooguit 1800 kcal per dag, al een aantal weken. Ik verbrand echter dagelijks minimaal 500 kcal, soms zelfs 1000. (loop heel veel en heb thuis wat apparaten, o.a. een loopband met helling). Wat is nu wijsheid qua inname... m'n vraag is eigenlijk of het 'kwaad kan' om zoveel kcal per dag te verbranden. Zonder dat je lichaam ontregelt kan raken.
Hey, succes!quote:Op maandag 4 januari 2016 12:10 schreef GotC het volgende:
Hoi!
Dus, hoi
Lunch wordt tortellini salade, de avocado is nog niet goedquote:Op maandag 4 januari 2016 11:20 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje
O: groene smoothie
L: kikkererwtensalade met tonijn
D: curry met vis en boontjes
S: 2 uur trainen
Verder nog wat BWL als tussendoortjes.
Zometeen eens wegen en meten.
Even goed invoeren dan, MFP vraagt naar je bewegingsniveau, als jij echt zoveel kcal verbruikt per dag mag je best de meest intense invoeren.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:35 schreef empa1010 het volgende:
[..]
![]()
Ik gebruik de MFP app en die geeft 1200 kcal per dag aan. Lijkt me crashen dus daar hou ik me niet aan. Volgens de BMR berekening kom ik op 1592. Ik eet zo'n 1600 a hooguit 1800 kcal per dag, al een aantal weken. Ik verbrand echter dagelijks minimaal 500 kcal, soms zelfs 1000. (loop heel veel en heb thuis wat apparaten, o.a. een loopband met helling). Wat is nu wijsheid qua inname... m'n vraag is eigenlijk of het 'kwaad kan' om zoveel kcal per dag te verbranden. Zonder dat je lichaam ontregelt kan raken.
Ik neem zelf alleen eiwitshakesals toevoeging, als vervanging zou ik zeker niet doen omdat je dan bijna niets binnen krijgt aan energie. (90kcal is geen maaltijd)quote:Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
Nieuwe jaar dus nieuwe doelstelling. Wellicht dat iemand me hier mee kan helpen.
Zojuist het volgende product besteld;
http://www.bodyenfitshop.(...)ition/afslank-eiwit/
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil mijn ontbijt en middageten vervangen door deze eiwitshake. Daarnaast 1x in de week meer sporten.
Wat eten jullie bijvoorbeeld tussendoor of stilt dit spul de honger voldoende?
Wat is er mis met gewoon eten? Wil je de rest van je leven shakes drinken?quote:Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
Nieuwe jaar dus nieuwe doelstelling. Wellicht dat iemand me hier mee kan helpen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil mijn ontbijt en middageten vervangen door deze eiwitshake. Daarnaast 1x in de week meer sporten.
Ha een HM, netjes joh!!quote:Op maandag 4 januari 2016 12:21 schreef GotC het volgende:
[..]
HeyLeuk, jij ook hier! Hoe gaat het met je?
Ja lopen gaat lekker! 6 maart een HM lopenLoop jij nog?
En tof, hoe gaat het met het halen van je doel?
En in de OP staan alleen wat recepten.
Ja maar niet dagelijks hoor. Afgelopen weken vakantie gehad en daardoor kon ik elke dag sws 3 a 4 uur intensief bewegen. Vind het ook fijn om te doen en dan zit je sneller aan de 1000 dan je zou denken. Ik doe ook hiit om de dag.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:43 schreef foetre het volgende:
[..]
Als je veel meer verbrand zal je toch je eiwitten en koolhydraten moeten aanvullen anders ga je ook spiermassa verbranden.
Weet je heel zeker dat je zoveel xtra verbrand?Je zit niet zomaar aan de 1000 calorieën .
Oke, ja die heb ik destijds natuurlijk ingevoerd zonder extra bewegingquote:Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Even goed invoeren dan, MFP vraagt naar je bewegingsniveau, als jij echt zoveel kcal verbruikt per dag mag je best de meest intense invoeren.
Nee, maar is wel een middel om dat aantal KG af te vallen wat ik wil.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:00 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon eten? Wil je de rest van je leven shakes drinken?
En hoe ga je die kg's eraf houden dan? Ik ben van mening dat je gewoon moet blijven eten, op die manier kom je er namelijk ook achter wat je moet doen om op gewicht te blijven. Dat werkt niet zo met shakes.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:05 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
[..]
Nee, maar is wel een middel om dat aantal KG af te vallen wat ik wil.
Hmz, omdat dat in de omschrijving wel zo vermeld staat. Dat je het zowel als maaltijdvervanging maar ook voor extra herstel na het sporten kan gebruiken.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:56 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik neem zelf alleen eiwitshakesals toevoeging, als vervanging zou ik zeker niet doen omdat je dan bijna niets binnen krijgt aan energie. (90kcal is geen maaltijd)
Extra Eiwitten onderdrukken het hongergevoel wel naar mijn ervaring.
Avondeten blijft hetzelfde. Ben me nog een beetje aan het uitvissen wat ik met ontbijt / lunch wil.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:06 schreef DeLuna het volgende:
[..]
En hoe ga je die kg's eraf houden dan? Ik ben van mening dat je gewoon moet blijven eten, op die manier kom je er namelijk ook achter wat je moet doen om op gewicht te blijven. Dat werkt niet zo met shakes.
quote:Op maandag 4 januari 2016 13:07 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
[..]
Hmz, omdat dat in de omschrijving wel zo vermeld staat. Dat je het zowel als maaltijdvervanging maar ook voor extra herstel na het sporten kan gebruiken.
Wat adviseer jij qua eten?
Wat eet je nu dan voor ontbijt en lunch? Post eens een lijstje zou ik zeggen.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:09 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
[..]
Avondeten blijft hetzelfde. Ben me nog een beetje aan het uitvissen wat ik met ontbijt / lunch wil.
Daarom post ik hier.
Hahaquote:Op maandag 4 januari 2016 13:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Een paar maand na ik begonnen ben met afvallen en sporten kwam ik deze man tegen.
Wat mij betreft prima tips voor de beginnende afvaller.
Die 500/1000 is niet vergeleken met niks he; in de 1592 zit ook al een verbruik van 100 of zo per uur als je niets zou doen. Daarnaast moet je de inschattingen van verbrande calorieen van apparaten e.d. ook niet altijd te serieus nemen. Ik zou afgaan op hoe snel je afvalt. Je moet ongeveer 7000 kcal extra verbranden om 1kg vet af te vallen, dus als je 0,5 kg per week afvalt zit je +- 450 kcal onder je verbruik.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:35 schreef empa1010 het volgende:
[..]
![]()
Ik gebruik dat als herstelshake na een zware training om wat extra eiwitten makkelijk binnen te krijgen, maar zeker niet als vervanging van een normale maaltijd. Om de honger tussendoor te stillen eet ik wat fruit of groente, of bijv. rijstwafels.quote:Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Badkamervloerbedekking het volgende:
"Normaal"is nogal een breed begrip, "Normaal" in westerse begrippen is namelijk een half witbrood met nutella, 1.5l cola (want 1,5l vocht per dagquote:Op maandag 4 januari 2016 13:14 schreef foetre het volgende:
Ik denk dat een normaal voedingspatroon het beste werkt met sport erbij.
Shakes en maaltijdvervangers lijken meer op en crashdieet.
Hoe gaat je lichaam hier op reageren als je weer op je oude patroon gaat eten?
quote:Op maandag 4 januari 2016 13:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
"Normaal"is nogal een breed begrip, "Normaal" in westerse begrippen is namelijk een half witbrood met nutella, 1.5l cola (want 1,5l vocht per dag), gepaneerde schnitzel met aardappelen en vanillevla na.
nou, niet in het westen waar ik vandaan kom hoorquote:Op maandag 4 januari 2016 13:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
"Normaal"is nogal een breed begrip, "Normaal" in westerse begrippen is namelijk een half witbrood met nutella, 1.5l cola (want 1,5l vocht per dag), gepaneerde schnitzel met aardappelen en vanillevla na.
? Geen idee waar jij vandaan komt, maargoed...quote:Op maandag 4 januari 2016 13:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |