SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
Gunstig voor de verbrandingquote:
Niet zo gunstig voor de voetjes. Die voelen al de hele dag als ijsblokjesquote:Op zondag 3 januari 2016 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Gunstig voor de verbranding![]()
Zo. Thuis. Vakantie is weer voorbij. Weet nog niet zeker of ik morgen ochtend wel op de weegschaal durf![]()
Morgen meteen weer weekboodschappen doen en een goed regime aanmeten. 'Helaas' komend weekend nog weg met vrienden dus gaat het niet helemaal lukken in 1x maar goed..
Niets zo leuk als begin januari op de weegschaal. Kilo's vliegen er afquote:Op zondag 3 januari 2016 15:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Gunstig voor de verbranding![]()
Zo. Thuis. Vakantie is weer voorbij. Weet nog niet zeker of ik morgen ochtend wel op de weegschaal durf![]()
Morgen meteen weer weekboodschappen doen en een goed regime aanmeten. 'Helaas' komend weekend nog weg met vrienden dus gaat het niet helemaal lukken in 1x maar goed..
Ik ging net ff er op staan.. valt mee, +1,7 en dat op de middag. Morgen ochtend nog eens kijkenquote:Op zondag 3 januari 2016 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niets zo leuk als begin januari op de weegschaal. Kilo's vliegen er af(nou ja, de eerste keer is niet leuk). Ik ben de +1,5 oud&nieuw kilo alweer kwijt.
Dan is het vast een kilo minderquote:Op zondag 3 januari 2016 17:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik ging net ff er op staan.. valt mee, +1,7 en dat op de middag. Morgen ochtend nog eens kijken
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieën tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.quote:Op zondag 3 januari 2016 17:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ontdekte trouwens dat ik de kcal van brood waarschijnlijk altijd onderschat heb.. In myfatsecret staan de meeste boterhammen als 60-70 kcal ingevoerd, maar ik heb in de Lidl verschillende broden bekeken en daar stond bij de meeste: kcal per portie (35g) tussen de 80 en 90 kcal. Ik heb nog nooit een boterham van de supermarkt gewogen maar gok dat dat toch wel in de buurt van die 35gram zal zitten.
Dat! Ik speurde vroeger verpakkingen af en nam dan het product met bijv 3 kcal minder per 100 gram. Maar serieus, dat is natuurlijk totaal niet van belangquote:Op zondag 3 januari 2016 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieën tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.
Ja, het maakt ook niet veel uit, want ik weet hoeveel voedsel ik grofweg kan nemen op gewicht te blijven. Maar als die boterhammen idd 35 gram wegen eet ik wel zo'n 100 kcal meer per dag dan ik dacht..quote:Op zondag 3 januari 2016 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Brood van de plus heeft ook stukken dunnere plakken dan van de Albert Heijn bijvoorbeeld. Voor het calorieën tellen is het handig om te weten, maar ik vraag me af of dit het verschil gaat maken tussen afvallen, stilstaan of aankomen.
Ja, of van die dingen die duidelijk gemaakt zijn als 1 portie (bijv. een klein zakje chips of zo) en waar dan op staat hoeveel kcal 1 portie is, maar 'deze verpakkking bevat 2 porties'. Donder toch op. Ik weeg wel veel dingen af en toe af maar aangezien alle boterhammen op mfs ongeveer evenveel kcal hadden dacht ik dat dat wel zou kloppen.. nouja.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:03 schreef Artoo het volgende:
Ik vind portie ook een heel vaag begrip! Ik bedoel, een "portie" friet van 70g?!Het is te gevoelig voor interpretatie dus ik weeg het meeste dat ik eet ook af en voer het in MFP in in grammen.
Haha, ja, dat met die portievermeldingen op verpakkingen is soms ook zo flauw.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, of van die dingen die duidelijk gemaakt zijn als 1 portie (bijv. een klein zakje chips of zo) en waar dan op staat hoeveel kcal 1 portie is, maar 'deze verpakkking bevat 2 porties'. Donder toch op. Ik weeg wel veel dingen af en toe af maar aangezien alle boterhammen op mfs ongeveer evenveel kcal hadden dacht ik dat dat wel zou kloppen.. nouja.
Klopt! Maar toch ontkom je er met veel dingen niet aan als je 't zeker wilt weten, is mijn ervaring. Ikzelf eet bijvoorbeeld weinig brood en kies vaker voor havermout of brinta als ontbijtproduct, dat moet ik echt wel afwegen want anders zit je er zo flink naast. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor vlees, zuivel, fruit en niet voorverpakte groenten.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:17 schreef foetre het volgende:
Wegen is meten.En aangezien je toch wel vaak dezelfde merken gebruikt hoef je het ook niet elke dag te doen.Alleen in het begin en daarna staat het gewicht al standaard in MFP
+1quote:Op zondag 3 januari 2016 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weeg wel alles altijd elke dag, al tien maanden. Geeft me rust.
Tja, het is een afweging, hoe erg is het als je appel de ene dag 30 gram zwaarder is en de andere dag 30 gram lichter. Uiteindelijk is de enige waarheid toch of je afvalt of niet, als dat niet gebeurt ga je minder eten. Of je volgens jouw invoer nou op 1500 of 2500 kcal zit..quote:Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef Artoo het volgende:
[..]
Klopt! Maar toch ontkom je er met veel dingen niet aan als je 't zeker wilt weten, is mijn ervaring. Ikzelf eet bijvoorbeeld weinig brood en kies vaker voor havermout of brinta als ontbijtproduct, dat moet ik echt wel afwegen want anders zit je er zo flink naast. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor vlees, zuivel, fruit en niet voorverpakte groenten.
Dat is waar, maar ik pas zelf liever controle toe op de inname door dus wel het meeste dat ik eet te wegen. Dat heeft niet alleen te maken met onder een bepaalde hoeveelheid kcal te zitten, maar ook om in de gaten te houden dat ik niet te weinig eet en/of te weinig binnen krijg van bepaalde macro's (vanwege veel KT wil ik veel eiwit binnen krijgen, dat controleer ik o.a. door het in te voeren).quote:Op zondag 3 januari 2016 20:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, het is een afweging, hoe erg is het als je appel de ene dag 30 gram zwaarder is en de andere dag 30 gram lichter. Uiteindelijk is de enige waarheid toch of je afvalt of niet, als dat niet gebeurt ga je minder eten. Of je volgens jouw invoer nou op 1500 of 2500 kcal zit..
Ah dat is wel een handig trucje!quote:Op zondag 3 januari 2016 20:33 schreef foetre het volgende:
Bij havermout muesli ed heb ik een curverbakje waar ik een streep op heb gezet.Normaal wil ik 50 gram en zo zit het tussen de 45 /55 gram
Je moet het jezelf wel makkelijk maken.Je verandert je levensstijl dus dan moet je het voor een lange tijd veranderen.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:36 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ah dat is wel een handig trucje!
Ik snap het idee van controle wel, maar ik denk dat het toch wel een beetje de valse illusie van controle isUiteindelijk zal ook niet elk stuk kip even vet zijn en er is ook wel eens aangetoond dat calorie-aanduidingen op verpakkingen er ook vaak flink naast zitten. Als je zelf rust krijgt van alles wegen is dat natuurlijk prima om te doen. Voor mij is het meer een check af en toe, en ik kan over de lange termijn wel prima bepalen/inschatten hoeveel ik moet eten om af te vallen, dat lukt tot nu toe in ieder geval goed.
Het zijn vooral van die eye-openers inderdaad, de eerste keer je muesli afwegen en erachter komen dat 15 gram echt wel weinig is etc.
Vind je dat echt het lekkerste? Geef mij dan maar een lekkere tiramisu of chocolademoussequote:Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
Ik heb alle toetjes afgezworen ,behalve mona griesmeel .Dat zou ook gewoon verboden moeten worden.
Moet zeggen dat ik de toetjes ook echt niet mis de meest overrated gedeelte van een menu.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld volgens mij🙄
Oh lord jaquote:Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef foetre het volgende:
Ik heb alle toetjes afgezworen ,behalve mona griesmeel .Dat zou ook gewoon verboden moeten worden.
Moet zeggen dat ik de toetjes ook echt niet mis de meest overrated gedeelte van een menu.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld volgens mij🙄
Tiramisu en chocolademousse ?Dat vindt ik dus nog smeriger als smerig.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vind je dat echt het lekkerste? Geef mij dan maar een lekkere tiramisu of chocolademousseMaar dat blijft bewaard voor speciale gelegenheden. Ik neem ook meestal geen toetjes meer, maar heb wel altijd een voorraadje ijslollies in de vriezer liggen, dan heb je voor 30 kcal toch iets zoets na het eten
Ik weeg ook allesquote:Op zondag 3 januari 2016 19:54 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt, een gemiddelde boterham weegt 30-35 gram waar fatsecret van 26 uit gaat. Daarom ga ik áltijd uit van gewicht en nooit van porties. Het lijkt idd weinig maar het scheelt al snel 100 kcal op een dag. Als dat met alles zo gaat tikt het hard aan. Mijn favoriete voorbeeld blijft toch wel het fenomeen pindakaas. De kcal apps rekenen 15 gram als een portie. Probeer maar es 15 gram over een hele boterham te verspreiden, dat is verrekte moeilijk. Een portie frietis 70 gram. Dat zijn vijf frieten ofzo. Dus: wegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |