abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158927395
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als enig alternatief zou het kunnen zijn dat het zoon en vader of neven van elkaar zijn die allebei Gerrit heten.
Ik ben in iedergeval Gekke Gerrit niet. Ik blijf weg van deze firma en ik laat FC ook links liggen of er moet wel een heel goede verklaring komen van dat platform voor deze onzorgvuldigheid..
pi_158927495
[quote]0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:47 schreef MT10 het volgende:

[..]

Ik heb nu een project lopen via Collin wat een paar dagen terug vol was en voorlopig bevalt Collin me wel. Alle belangrijke dingen sturen ze even netjes een mail voor. Voor de identiteitscontrole, als je je paspoort liever niet upload mag je het ook naar ze mailen, ... Dus tot nu toe blijft Collin zeker op het lijstje van platformen staan via welke ik investeer.

Dank voor je informatie.
Omdat GvE de laatste tijd weinig goede projecten heeft ben ik aan het kijken naar andere platforms. Ik zit ook in 2 projecten bij IVM, dat bevalt goed ook altijd netjes een mail. Alleen jammer dat IVM maar weinig projecten heeft, de laatste was volgens mij in november.
pi_158927505
Hopelijk komen er binnenkort weer wat pitches online bij Investormatch. Ben tot nu toe erg te spreken over de financiële informatie daar en de wijze waarop het proces doorlopen wordt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158927536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:56 schreef Ernie58 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2016 13:47 schreef MT10 het volgende:

[..]

Ik heb nu een project lopen via Collin wat een paar dagen terug vol was en voorlopig bevalt Collin me wel. Alle belangrijke dingen sturen ze even netjes een mail voor. Voor de identiteitscontrole, als je je paspoort liever niet upload mag je het ook naar ze mailen, ... Dus tot nu toe blijft Collin zeker op het lijstje van platformen staan via welke ik investeer.

Dank voor je informatie.
Omdat GvE de laatste tijd weinig goede projecten heeft ben ik aan het kijken naar andere platforms. Ik zit ook in 2 projecten bij IVM, dat bevalt goed ook altijd netjes een mail. Alleen jammer dat IVM maar weinig projecten heeft, de laatste was volgens mij in november.
haha dat is wel erg toevallig. Maar ik ben het dus helemaal met je eens over Investormatch
pi_158927869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 12:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

De investering wordt geïncasseerd nadat het project 100% gefund is (kan best dat dit na 5 dgn is). De termijnaflossingen worden in 1 bedrag (dus alle projecten bij elkaar) maandelijks bijgeschreven op de betaalrekening van de investeerder rond de 1e van de maand. De 1e maand krijg je alleen rente (naar rato van de maand). Vanaf de 2e maand rente + aflossing.
Bedankt voor de info. Ik heb nu 3 projecten ingeschreven en ga dit inderdaad even aankijken of ik hier vaker ga investeren. Krijg je wel per project een betaalschema oid te zien, of krijg je alleen het bedrag overgemaakt and thats it?
pi_158927948
Nieuw bericht van KoM over de wijnhandel. Wat een drama is dat project. Drie keer al een mail gehad over niet op tijd binnen komen van het geld. Dat terwijl het project nog maar 6 aflossingen heeft voldaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zullen wel voor de derde keer een mail krijgen van de ondernemer dat het nu niet meer zal gebeuren.
pi_158927992
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:22 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik weet het niet.

[*]Adres is anders.
[*]GZT Ede had maar 1 medewerker en was een eenmanszaak
[*]Vandezandschulp bestaat al 15 jaar en is een VOF: http://www.vandezandschul(...)sregister_200315.pdf

Edit: Lijkt er toch wel op: https://www.nbd-auctions.(...)l.15.635.F.1300.1.15
Naar aanleiding van dit geval zou ik wel eens willen weten hoe het juridisch zit. Als in een VOF een van de firmanten failliet gaat wat zijn dan de gevolgen voor de VOF als geheel juridisch gezien?
pi_158928025
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Naar aanleiding van dit geval zou ik wel eens willen weten hoe het juridisch zit. Als in een VOF een van de firmanten failliet gaat wat zijn dan de gevolgen voor de VOF als geheel juridisch gezien?
Een vof is volgens mij niet meer dan een samenwerkingsverband. Deze verdwijnt dan ook
pi_158928203
Nog 1 van KoM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158928247
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:17 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Een vof is volgens mij niet meer dan een samenwerkingsverband. Deze verdwijnt dan ook
De VOF heeft wel een eigen KvK nummer als ik het goed heb. En is naar mijn idee een juridische entiteit. De andere firmant(en) kunnen die dan niet doorgaan? Of wordt de VOF dan automatisch ontbonden?

Wat ik hier uit het FC verhaal van de sloper begrijp is dat firmant Gerrit faillisements problemen heeft sinds midden 2015 en dat de VOF met Gerrit als firmant dood leuk een lening aanvraagt bij FC.
pi_158928284
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De VOF heeft wel een eigen KvK nummer als ik het goed heb. En is naar mijn idee een juridische entiteit. De andere firmant(en) kunnen die dan niet doorgaan? Of wordt de VOF dan automatisch ontbonden?
Dat denk ik niet maar het ondernemersvermogen van de failliet zal wel ten gelde gemaakt moeten worden. De niet-failliet zal daar toch wel last van hebben lijkt me
pi_158928360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:26 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dat denk ik niet maar het ondernemersvermogen van de failliet zal wel ten gelde gemaakt moeten worden. De niet-failliet zal daar toch wel last van hebben lijkt me
het lijkt mij inderdaad dat de schuldeisers van de failliet eigenaar worden van het deel van de VOF. Die kunnen er vervolgens kiezen wat ze daar mee doen. In praktische zin zal dat meestal tot verkoop leiden. Vraag me wel af of je dit kunt afdwingen of dat er in de 'standaard' statuten van een VOF bepalingen opgenomen zijn om de exit mogelijkheden te beperken of ordelijk te laten verlopen
pi_158928382
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Met even wat Google werk kom ik hier op: http://www.dehaanlaw.nl/b(...)en-de-haan-advocaten

Wat opzich wel logisch klinkt.. Dat bij een privefailliet er niet op de zaken in de VOF aanspraak gemaakt kan worden. Al lijkt me natuurlijk wel dat je aanspraak kunt maken op het aandeel van deze vennoot in de VOF..
pi_158928459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:30 schreef MT10 het volgende:

[..]

Met even wat Google werk kom ik hier op: http://www.dehaanlaw.nl/b(...)en-de-haan-advocaten

Wat opzich wel logisch klinkt.. Dat bij een privefailliet er niet op de zaken in de VOF aanspraak gemaakt kan worden. Al lijkt me natuurlijk wel dat je aanspraak kunt maken op het aandeel van deze vennoot in de VOF..
Dus wat ik net aan mijn vorige post heb toegevoegd zou dus kunnen

Wat ik hier uit het FC verhaal van de sloper begrijp is dat firmant Gerrit faillisements problemen heeft sinds midden 2015 en dat de VOF met Gerrit als firmant dood leuk een lening aanvraagt bij FC.
pi_158928548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus wat ik net aan mijn vorige post heb toegevoegd zou dus kunnen

Ik denk het wel volgens die link die gaf. TENZIJ er wel aanspraak gemaakt kan worden op het aandeel van Gerrit in de VOF, want in dat geval lijkt me dat de schuldeisers dat wel gedaan hadden en zij dat aandeel in de VOF nu hadden in plaats van Gerrit..

Maar ik ben ook niet juridisch onderlegd en baseer deze tenzij gewoon op wat 'mij logisch lijkt'
pi_158928579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:35 schreef MT10 het volgende:

[..]

Ik denk het wel volgens die link die gaf. TENZIJ er wel aanspraak gemaakt kan worden op het aandeel van Gerrit in de VOF, want in dat geval lijkt me dat de schuldeisers dat wel gedaan hadden en zij dat aandeel in de VOF nu hadden in plaats van Gerrit..

Maar ik ben ook niet juridisch onderlegd en baseer deze tenzij gewoon op wat 'mij logisch lijkt'
Schuldeisers zullen dat aandeel niet krijgen of bezitten. Het blijft in eigendom van de failliet maar curator voert het bewind
pi_158928711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:36 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Schuldeisers zullen dat aandeel niet krijgen of bezitten. Het blijft in eigendom van de failliet maar curator voert het bewind
Al met al een vreemde situatie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat in de tijd.
pi_158929106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:36 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

En daar kan dan geen aanspraak op gemaakt worden op welke manier dan ook? Lijkt me toch dat dit verkocht moet worden dan oid?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Al met al een vreemde situatie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat in de tijd.
Inderdaad, en ook een waar je op geen enkele manier mee betrokken wil zijn door een project van hem te funden lijkt me..
pi_158929216
[quote]0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:55 schreef MT10 het volgende:

[..]

En daar kan dan geen aanspraak op gemaakt worden op welke manier dan ook? Lijkt me toch dat dit verkocht moet worden dan oid?

[..]

Curator beslist. Tenzij er een goede verpanding is. Maar dat doet bijna geen enkel platform
pi_158929452
Nog nieuws van GVE 6070? Eerst zouden de betalingen in december hervat worden, toen werd het de eerste week van januari... en nu? :?
pi_158929694
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 14:24 schreef djh77 het volgende:
Nog 1 van KoM
SPOILER
Als ik lees wat er in de Q&A staat bij dit project zie ik het somber in voor de investeerders. Blijkbaar is de buffer ook op!

SPOILER
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:28:06 #222
132191 -jos-
Money=Power
pi_158930168
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:06 schreef k_man het volgende:
Nog nieuws van GVE 6070? Eerst zouden de betalingen in december hervat worden, toen werd het de eerste week van januari... en nu? :?
Ik zal ze eens mailen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158930258
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:31 schreef komrad het volgende:
goede analyses MT10 ^O^
Idd MT10 ga zo door.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:40:13 #224
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_158930532
Zitten hier ook mensen bij Geldvoorelkaar.nl?
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_158930672
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:40 schreef Bapple het volgende:
Ja, ik geloof het wel. Hoezo?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:48:21 #226
416334 Bapple
Alleen echte kwaliteit.
pi_158930779
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, ik geloof het wel. Hoezo?
Is dat een beetje interessant? Wat vragen over :)
Genomineerd voor: Kwaliteitsuser van het jaar 2013
Genomineerd voor: Beste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Slechtste KLB-topic van het jaar 2013
Winnaar van: Kwaliteitsuser van het jaar 2014
pi_158930809
De top 10 van week 1:
pi_158930867
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:28 schreef -jos- het volgende:

[..]

Ik zal ze eens mailen.
Ben benieuwd. Ik krijg geen antwoord van ze.
pi_158930893
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:48 schreef Bapple het volgende:

[..]

Is dat een beetje interessant? Wat vragen over :)
Ik zou willen adviseren dit forum van de afgelopen maanden eens terug te lezen. Als je dan nog vragen hebt zijn hier altijd wel mensen die je overgebleven vragen kunnen beantwoorden.
pi_158930941
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:40 schreef Bapple het volgende:
:Y.
జ్ఞ‌ా
pi_158931107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:55 schreef Gijsbertus het volgende:
Op funding circle zie ik een interessant project
Bouw nieuwe hal risico B.
Redelijke winst per jaar, geen langlopende schulden en een aardig eigen vermogen..
Wat is jullie denkwijze hierover?
Geen langlopende schulden? Wat dacht je van 261K.
En daarnaast een current ratio van 0,6.
Vette afrader.

Edit: en dan dat faillissementsverhaal nog |:( :?

[ Bericht 13% gewijzigd door obligataire op 08-01-2016 16:38:02 ]
Pecunia non olet
pi_158931265
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:15 schreef Ernie58 het volgende:
Heb ook getwijfeld over de Beren, m.n. ook omdat de ondernemer er zelf niets insteekt. Maar gezien zijn ruime ervaring en de gunstige ligging van de zaak heb ik besloten om het toch te doen.
Het is mijn eerste project bij Collin en ik wil ook eens kijken hoe Collin bevalt.
Aan de Beren heb ik ditmaal wel meegedaan, in tegenstelling tot die van Houten. Collin heeft op alle criteria 'goed' toegekend. Het is inderdaad een flink bedrag voor een vreetschuur, echter die achtergestelde lening is blijk van vertrouwen, en of hijzelf dat er in stopt of iemand anders maakt me niet zoveel uit in dit geval.
Pecunia non olet
pi_158931449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:06 schreef obligataire het volgende:

[..]

Aan de Beren heb ik ditmaal wel meegedaan, in tegenstelling tot die van Houten. Collin heeft op alle criteria 'goed' toegekend. Het is inderdaad een flink bedrag voor een vreetschuur, echter die achtergestelde lening is blijk van vertrouwen, en of hijzelf dat er in stopt of iemand anders maakt me niet zoveel uit in dit geval.
Wat vind je de "waarde" van een achtergestelde lening?
pi_158932217
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:13 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Wat vind je de "waarde" van een achtergestelde lening?
Economisch/financieel gezien hetzelfde als eigen kapitaal van de onderneming. De eerste buffer om tegenslagen op te vangen.
Pecunia non olet
pi_158932879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Economisch/financieel gezien hetzelfde als eigen kapitaal van de onderneming. De eerste buffer om tegenslagen op te vangen.
ok
pi_158933188
quote:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt met een verkoop in het vrije verkeer met een achtergestelde lening van een derde. Hier in deze cases heb ik mijn twijfels. Zou het niet zo zijn:

De achtergestelde lening is eigenlijk alleen maar een manier van de huidige eigenaar/franchisegever om wat extra geld uit de zakken van de franchisenemer te kloppen. De prijs van de zaak die verkocht wordt is gewoon 160K hoger dan in het normale vrije verkeer.

Gaat het goed kan de franchisegever na 5 jaar leuk nog 160k + rente extra in fasen innen.

Gaat het slecht en redt de franchisenemer het niet dan koopt de franchisegever de toko terug voor een bodemprijs (100K?), Immers de franchisegever is eigenaar van het huurcontract, de formule etc dus hij heeft alles voor het zeggen. Na de terugkoop gaat het verkoopspel voor de hoofprijs inclusief de 160K bonus opnieuw beginnen met een nieuwe franchisenemer.

Of ben ik nu te achterdochtig?
pi_158933427
quote:

[..]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar.. In grote lijnen wel natuurlijk maar als hij bijvoorbeeld wil uitbreiden dan is het om extra financiering aan te trekken toch een stuk fijner als die 160K eigen vermogen is ipv een achtergestelde lening. Bovendien start hij hier dus ook voor de volle 100% op een financiering, waar gaat hij dan geld vandaan halen mocht hij redelijk vlot een tegenvaller krijgen? Het is sowieso beter dan als het volledige bedrag gefund moest worden, maar ik vind het ook nog een groot verschil of er 160K eigen vermogen in zit of die 160K achtergesteld gefinancierd is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:08 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt met een verkoop in het vrije verkeer met een achtergestelde lening van een derde. Hier in deze cases heb ik mijn twijfels. Zou het niet zo zijn:

De achtergestelde lening is eigenlijk alleen maar een manier van de huidige eigenaar/franchisegever om wat extra geld uit de zakken van de franchisenemer te kloppen. De prijs van de zaak die verkocht wordt is gewoon 160K hoger dan in het normale vrije verkeer.

Gaat het goed kan de franchisegever na 5 jaar leuk nog 160k + rente extra in fasen innen.

Gaat het slecht en redt de franchisenemer het niet dan koopt de franchisegever de toko terug voor een bodemprijs (100K?), Immers de franchisegever is eigenaar van het huurcontract, de formule etc dus hij heeft alles voor het zeggen. Na de terugkoop gaat het verkoopspel voor de hoofprijs inclusief de 160K bonus opnieuw beginnen met een nieuwe franchisenemer.

Of ben ik nu te achterdochtig?
Dat is sowieso al een van de redenen inderdaad dat ik niet de polonaise loop voor de achtergestelde lening van de verkoper. Je weet niet hoeveel er op de prijs bijgedaan is om die achtergestelde lening te krijgen. Bovendien is de management/entry fee ook al 50K, dat gaat boven de 'verkoopprijs' dus eigenlijk al weer terug naar de verkoper en als het dan goed loopt krijgt die die 50K dus eigenlijk extra + rente.

En ik vind het niet te achterdochtig, ondanks dat ik deze casus er nog wel aardig vind uitzien, google maar eens op franchiseprojecten. Het is vrij standaard inderdaad om regelmatig de ondernemer te verplichten het interieur aan de nieuwe huisstijl te laten veranderen (uiteraard alles benodigd daarvoor in te kopen bij de franchisegever) en allemaal andere kosten te laten maken om ze uit te knijpen. Als het dan mis gaat dan koop je de hele boel voor bijna niks over, run je het evt weer een tijdje zelf en verkoop je het weer aan de volgende ondernemer met een mooi verhaal voor een berg geld.. :) (Lijkt bij sommigen zelfs soms zo alsof dit het business model is ipv daadwerkelijk operationeel geld te verdienen met die winkels...)
pi_158933686
Net trouwens eens even zitten kijken op de website van de Beren, als je een nieuwe start is het entreegeld maar 25K ipv 50K? http://denationalefranchi(...)t/de-beren-eetcafes/
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:47:28 #239
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158934080
Ik heb zojuist een mooie brief ontvangen vanuit de curator(?) van Trustbuddy. Ik maak er uit op dat het gaat om een collectieve claim van de groep met leningen in Noorwegen. Nu heb ik alleen leningen uitstaan in Finland, dus daar val ik niet onder. Wat ik wel lees is:

quote:
However, we stress the urgency of the collection of claims get started one way or another, and we will cooperate and be helpful in finding practical solutions for any questions arising on the way.
Moet ik hier nu uit opmaken dat ik sowieso actie moet ondernemen om überhaupt in aanmerking te komen voor enige vorm van terugbetaling? Dus niet reageren is sowieso niks? Of moet ik het anders interpreteren?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:55:17 #240
132191 -jos-
Money=Power
pi_158934275
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Ben benieuwd. Ik krijg geen antwoord van ze.
Ze hebben geantwoord. Er is nog geen geld ontvangen...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_158934326
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:06 schreef k_man het volgende:
Ze hebben tot op heden nog geen betaling binnen, GVE heeft de gerechtsdeurwaarde gevraagd een update te geven. Denk dat we hier binnenkort meer over horen.

Edit: Zoals hierboven staat :)
pi_158934433
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:47 schreef Coelho het volgende:
Ik heb zojuist een mooie brief ontvangen vanuit de curator(?) van Trustbuddy. Ik maak er uit op dat het gaat om een collectieve claim van de groep met leningen in Noorwegen. Nu heb ik alleen leningen uitstaan in Finland, dus daar val ik niet onder. Wat ik wel lees is:

[..]

Moet ik hier nu uit opmaken dat ik sowieso actie moet ondernemen om überhaupt in aanmerking te komen voor enige vorm van terugbetaling? Dus niet reageren is sowieso niks? Of moet ik het anders interpreteren?
Ik maak dat uit deze ene zin niet op. Het kan misschien blijken uit de rest van de brief maar dat kan ik zo niet beoordelen. Of zien jullie dit anders?
Overigens zou ik wel kenbaar maken bij de curator dat je een vordering hebt en je centjes terug wil hebben.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:05:33 #243
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_158934574
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik maak dat uit deze ene zin niet op. Het kan misschien blijken uit de rest van de brief maar dat kan ik zo niet beoordelen. Of zien jullie dit anders?
Overigens zou ik wel kenbaar maken bij de curator dat je een vordering hebt en je centjes terug wil hebben.
Er zitten hier volgens mij wel meer mensen in Trustbuddy. Ik ben benieuwd of er al mensen actie hebben ondernomen.
pi_158936367
En wederom een cat. EEN project bij GvE in default. Zit daar netjes op schema naar de 20% default !

SPOILER
pi_158937362
Dat is wel een erg hoog percentage ZeKraut, hoeveel projecten heb je in geïnvesteerd?
pi_158937394
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:04 schreef ZeKraut het volgende:
En wederom een cat. EEN project bij GvE in default. Zit daar netjes op schema naar de 20% default !

SPOILER
Als ik de pitch bekijk:

SPOILER
vallen me paar dingen op:
- negatief eigen vermogen/geen indicatie over hoogte omzet/resultaat

Maar wat me eigenlijk nog meest opvalt is de zin:
"We hebben afgelopen jaar wel onze momenten van factureren versneld waardoor er een betere cash flow is ontstaan."
Vroeger factureren heeft slechts een eenmalig effect op je cashflow. Het jaar erop valt de cashflow weer terug naar het niveau van het jaar ervoor. Je verkoopt namelijk niet meer, je krijgt slechts je geld eerder. En als de prognoses nu gebaseerd zijn op het jaar met de eenmalige cashflowverhoging ......
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  vrijdag 8 januari 2016 @ 19:48:46 #247
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158937855
Bloedrood beursweekje, Crowfunding zorgt dat ik blijf drijven.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158937921
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:04 schreef ZeKraut het volgende:

SPOILER
Die was dus bijna op de helft!
Zijn website is nog in de lucht en de KvK geeft ook nog geen vreemde meldingen dus misschien is er nog hoop.
Wat me opvalt is dat jij veel oude projecten hebt. Wanneer ben jij gestart? Kan je iets zeggen over het percentage defaults van bijvoorbeeld je projecten die in 2013 gestart zijn?

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:33 schreef BruderKlaus het volgende:

Als ik de pitch bekijk:

SPOILER
vallen me paar dingen op:
- negatief eigen vermogen/geen indicatie over hoogte omzet/resultaat

Maar wat me eigenlijk nog meest opvalt is de zin:
"We hebben afgelopen jaar wel onze momenten van factureren versneld waardoor er een betere cash flow is ontstaan."
Vroeger factureren heeft slechts een eenmalig effect op je cashflow. Het jaar erop valt de cashflow weer terug naar het niveau van het jaar ervoor. Je verkoopt namelijk niet meer, je krijgt slechts je geld eerder. En als de prognoses nu gebaseerd zijn op het jaar met de eenmalige cashflowverhoging ......
Toch moet de afloscapaciteit goed zijn geweest als je 1 als ranking krijgt. Snap jij het of snap ik het?
pi_158938034
Al failliet

SPOILER
Lekker dan! In het jaar van funden 200K verlies. Duidelijk een verhaaltje verliesfinanciering

Edit: Hij heeft zelf een doorstart gedaan!!
pi_158938264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:55 schreef rockenfeller het volgende:
Al failliet

SPOILER
Lekker dan! In het jaar van funden 200K verlies. Duidelijk een verhaaltje verliesfinanciering

Edit: Hij heeft zelf een doorstart gedaan!!
Denk ook niet dat de crowdfunders nog wat van hun geld terug zien... Ik neem aan dat de crowdfundschuld in de failliete toko is blijven zitten? Daar zit namelijk nog een preferente vordering van de fiscus van 186K in. Aangezien het een internet en marketing bureau is lijkt me dat dit soort bedragen totaal niet in de bezittingen van zo'n bv zitten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')