Ik ben in iedergeval Gekke Gerrit niet. Ik blijf weg van deze firma en ik laat FC ook links liggen of er moet wel een heel goede verklaring komen van dat platform voor deze onzorgvuldigheid..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:50 schreef djh77 het volgende:
[..]
Als enig alternatief zou het kunnen zijn dat het zoon en vader of neven van elkaar zijn die allebei Gerrit heten.
Op vrijdag 8 januari 2016 13:47 schreef MT10 het volgende:
haha dat is wel erg toevallig. Maar ik ben het dus helemaal met je eens over Investormatchquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:56 schreef Ernie58 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2016 13:47 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ik heb nu een project lopen via Collin wat een paar dagen terug vol was en voorlopig bevalt Collin me wel. Alle belangrijke dingen sturen ze even netjes een mail voor. Voor de identiteitscontrole, als je je paspoort liever niet upload mag je het ook naar ze mailen, ... Dus tot nu toe blijft Collin zeker op het lijstje van platformen staan via welke ik investeer.
Dank voor je informatie.
Omdat GvE de laatste tijd weinig goede projecten heeft ben ik aan het kijken naar andere platforms. Ik zit ook in 2 projecten bij IVM, dat bevalt goed ook altijd netjes een mail. Alleen jammer dat IVM maar weinig projecten heeft, de laatste was volgens mij in november.
Bedankt voor de info. Ik heb nu 3 projecten ingeschreven en ga dit inderdaad even aankijken of ik hier vaker ga investeren. Krijg je wel per project een betaalschema oid te zien, of krijg je alleen het bedrag overgemaakt and thats it?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:34 schreef djh77 het volgende:
[..]
De investering wordt geïncasseerd nadat het project 100% gefund is (kan best dat dit na 5 dgn is). De termijnaflossingen worden in 1 bedrag (dus alle projecten bij elkaar) maandelijks bijgeschreven op de betaalrekening van de investeerder rond de 1e van de maand. De 1e maand krijg je alleen rente (naar rato van de maand). Vanaf de 2e maand rente + aflossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen wel voor de derde keer een mail krijgen van de ondernemer dat het nu niet meer zal gebeuren.
Naar aanleiding van dit geval zou ik wel eens willen weten hoe het juridisch zit. Als in een VOF een van de firmanten failliet gaat wat zijn dan de gevolgen voor de VOF als geheel juridisch gezien?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
[*]Adres is anders.
[*]GZT Ede had maar 1 medewerker en was een eenmanszaak
[*]Vandezandschulp bestaat al 15 jaar en is een VOF: http://www.vandezandschul(...)sregister_200315.pdf
Edit: Lijkt er toch wel op: https://www.nbd-auctions.(...)l.15.635.F.1300.1.15
Een vof is volgens mij niet meer dan een samenwerkingsverband. Deze verdwijnt dan ookquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dit geval zou ik wel eens willen weten hoe het juridisch zit. Als in een VOF een van de firmanten failliet gaat wat zijn dan de gevolgen voor de VOF als geheel juridisch gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De VOF heeft wel een eigen KvK nummer als ik het goed heb. En is naar mijn idee een juridische entiteit. De andere firmant(en) kunnen die dan niet doorgaan? Of wordt de VOF dan automatisch ontbonden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:17 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Een vof is volgens mij niet meer dan een samenwerkingsverband. Deze verdwijnt dan ook
Dat denk ik niet maar het ondernemersvermogen van de failliet zal wel ten gelde gemaakt moeten worden. De niet-failliet zal daar toch wel last van hebben lijkt mequote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De VOF heeft wel een eigen KvK nummer als ik het goed heb. En is naar mijn idee een juridische entiteit. De andere firmant(en) kunnen die dan niet doorgaan? Of wordt de VOF dan automatisch ontbonden?
het lijkt mij inderdaad dat de schuldeisers van de failliet eigenaar worden van het deel van de VOF. Die kunnen er vervolgens kiezen wat ze daar mee doen. In praktische zin zal dat meestal tot verkoop leiden. Vraag me wel af of je dit kunt afdwingen of dat er in de 'standaard' statuten van een VOF bepalingen opgenomen zijn om de exit mogelijkheden te beperken of ordelijk te laten verlopenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:26 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Dat denk ik niet maar het ondernemersvermogen van de failliet zal wel ten gelde gemaakt moeten worden. De niet-failliet zal daar toch wel last van hebben lijkt me
Met even wat Google werk kom ik hier op: http://www.dehaanlaw.nl/b(...)en-de-haan-advocatenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
De VOF heeft wel een eigen KvK nummer als ik het goed heb. En is naar mijn idee een juridische entiteit. De andere firmant(en) kunnen die dan niet doorgaan? Of wordt de VOF dan automatisch ontbonden?
Dus wat ik net aan mijn vorige post heb toegevoegd zou dus kunnenquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:30 schreef MT10 het volgende:
[..]
Met even wat Google werk kom ik hier op: http://www.dehaanlaw.nl/b(...)en-de-haan-advocaten
Wat opzich wel logisch klinkt.. Dat bij een privefailliet er niet op de zaken in de VOF aanspraak gemaakt kan worden. Al lijkt me natuurlijk wel dat je aanspraak kunt maken op het aandeel van deze vennoot in de VOF..
Ik denk het wel volgens die link die gaf. TENZIJ er wel aanspraak gemaakt kan worden op het aandeel van Gerrit in de VOF, want in dat geval lijkt me dat de schuldeisers dat wel gedaan hadden en zij dat aandeel in de VOF nu hadden in plaats van Gerrit..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dus wat ik net aan mijn vorige post heb toegevoegd zou dus kunnen
Wat ik hier uit het FC verhaal van de sloper begrijp is dat firmant Gerrit faillisements problemen heeft sinds midden 2015 en dat de VOF met Gerrit als firmant dood leuk een lening aanvraagt bij FC.
Schuldeisers zullen dat aandeel niet krijgen of bezitten. Het blijft in eigendom van de failliet maar curator voert het bewindquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:35 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ik denk het wel volgens die link die gaf. TENZIJ er wel aanspraak gemaakt kan worden op het aandeel van Gerrit in de VOF, want in dat geval lijkt me dat de schuldeisers dat wel gedaan hadden en zij dat aandeel in de VOF nu hadden in plaats van Gerrit..
Maar ik ben ook niet juridisch onderlegd en baseer deze tenzij gewoon op wat 'mij logisch lijkt'
Al met al een vreemde situatie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat in de tijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:36 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Schuldeisers zullen dat aandeel niet krijgen of bezitten. Het blijft in eigendom van de failliet maar curator voert het bewind
En daar kan dan geen aanspraak op gemaakt worden op welke manier dan ook? Lijkt me toch dat dit verkocht moet worden dan oid?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:36 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Schuldeisers zullen dat aandeel niet krijgen of bezitten. Het blijft in eigendom van de failliet maar curator voert het bewind
Inderdaad, en ook een waar je op geen enkele manier mee betrokken wil zijn door een project van hem te funden lijkt me..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Al met al een vreemde situatie. Ben benieuwd hoe dit verder gaat in de tijd.
Op vrijdag 8 januari 2016 14:55 schreef MT10 het volgende:
quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:24 schreef djh77 het volgende:
Nog 1 van KoMAls ik lees wat er in de Q&A staat bij dit project zie ik het somber in voor de investeerders. Blijkbaar is de buffer ook op!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal ze eens mailen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:06 schreef k_man het volgende:
Nog nieuws van GVE 6070? Eerst zouden de betalingen in december hervat worden, toen werd het de eerste week van januari... en nu?
Ja, ik geloof het wel. Hoezo?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:40 schreef Bapple het volgende:
Zitten hier ook mensen bij Geldvoorelkaar.nl?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |