Ik heb hem wel gelezen en zeg ook nee. Weer weinig tot geen financiële onderbouwing.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:06 schreef mccrowd het volgende:
Zonder hem door te lezen zeg ik al nee tegen de zonnestudio op GVE.
Idemquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:06 schreef mccrowd het volgende:
Zonder hem door te lezen zeg ik al nee tegen de zonnestudio op GVE.
Mee eens. Toch denk ik dat moervast wel rond komt.De vorige eigenaar heeft vast nog niet het achterste van zijn tong heeft laten zien. Hij wil met pensioen en heeft geen zin om het verkoopproces nog eens met een ander in te gaan met het risico van een lagere opbrengst. In een achtergestelde lening heeft hij ook geen zin. Ik vermoed dat als het puntje bij paaltje komt en de verkoop niet door dreigt te gaan omdat de lening niet rond komt, er nog wel een bedragje boven water komt om in de KOM lening te storten bij de verkopende partij.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:50 schreef obligataire het volgende:
[..]
Toevallig keek ik gisteren ook nog naar dit project en de gerealiseerde verbeterpunten vielen mij ook op. Waar ik nog steeds wat moeite mee heb is de geringe aflossingscapaciteit van 1,07 gebaseerd op prognose 2016. Als de omzet tegenvalt en/of de kosten, dan hangt die lening hem als een molensteen om de hals. Dat is voor mij reden om niet mee te doen, ook niet met een lager bedrag.
Toch wil ik wel even kwijt dat er goede inzage wordt gegeven in het project en dat dit nu juist tegen KOM werkt. Dit in tegenstelling tot dat grondverzetbedrijf bij GvE. Daar wordt willens en wetens onvoldoende informatie geven. Bewust geen balans- en winst- en verliescijfers overleggen omdat ze weten dat dit investeerders afschrikt. Met een vaag positief verhaal loopt zo'n project daar wel vol. Eigenlijk is het schandalig.
Daar ben ik het nu eens volledig mee eens. Ik vind het onderhand absurd dat crowdfundingsites bewust informatie achterhouden (neigt naar misleiding) om projecten en projectportefeuilles rooskleuriger voor te stellen dan ze zijn, ... en ermee weg kunnen komen. Heb daar de AFM in nette bewoordingen al eens op gewezen. Het is gewoon wachten op een grote knal... Door dit soort verhalen zie ik de cf-sites steeds meer als bedelsites voor slechte leningen!quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:50 schreef obligataire het volgende:
[..]
Toch wil ik wel even kwijt dat er goede inzage wordt gegeven in het project en dat dit nu juist tegen KOM werkt. Dit in tegenstelling tot dat grondverzetbedrijf bij GvE. Daar wordt willens en wetens onvoldoende informatie geven. Bewust geen balans- en winst- en verliescijfers overleggen omdat ze weten dat dit investeerders afschrikt. Met een vaag positief verhaal loopt zo'n project daar wel vol. Eigenlijk is het schandalig.
Correct! Al wil ik wel de kanttekening maken dat CCF zich veel actiever met de pitch bemoeit (ze schrijven hem zelf!) en ook de indruk wekt een deskundig screeningsteam te hebben. Voor wat het waard is uiteraard. Ook daar moet winst gemaakt worden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:57 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Maar helaas wederom de constatering dat bij de platforms met de minste financiële gegevens de projecten het snelst vollopen (toch GvE en CCF??)
Klopt, terwijl GvE er blijkbaar trots op is dat ze helemaal niets van de pitch zelf schrijven maar dat de geldnemer deze volledig zelf schrijft. GvE neemt hiervoor ook geen enkele verantwoordelijkheid volgens de algemene voorwaarden. Ze stellen alleen maar een"marktplaats" voor Crowdfunding te zijn en de informatie, na wat aanvullingen van externe partijen, een op een door te geven. Als een geldnemer dus onjuistheden in de pitch schrijft is GvE hiervoor niet verantwoordelijk stellen ze. Het zal duidelijk zijn dat ik die visie niet deel, maar dit is de stand van zaken.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Correct! Al wil ik wel de kanttekening maken dat CCF zich veel actiever met de pitch bemoeit (ze schrijven hem zelf!) en ook de indruk wekt een deskundig screeningsteam te hebben. Voor wat het waard is uiteraard. Ook daar moet winst gemaakt worden.
Lees de av van CCF en dan met name artikel 14 eens. Lijkt me toch duidelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Klopt, terwijl GvE er blijkbaar trots op is dat ze helemaal niets van de pitch zelf schrijven maar dat de geldnemer deze volledig zelf schrijft. GvE neemt hiervoor ook geen enkele verantwoordelijkheid volgens de algemene voorwaarden. Ze stellen alleen maar een"marktplaats" voor Crowdfunding te zijn en de informatie, na wat aanvullingen van externe partijen, een op een door te geven. Als een geldnemer dus onjuistheden in de pitch schrijft is GvE hiervoor niet verantwoordelijk stellen ze. Het zal duidelijk zijn dat ik die visie niet deel, maar dit is de stand van zaken.
Ziet er inderdaad wel aardig uit. Ik heb nog niets bij FC lopen. Heb is even gekeken bij de voorwaarden. Is het nu zo dat je bij FC een machtiging moet geven dat ze geld van je rekening mogen halen? Vreemd daar in de voorwaarden staat dat je gewoon binnen 5 dagen na volkomen achteraf kan betalen. Kan iemand me vertellen uit ervaring hoe de betalingen gedaan worden. Dus zowel van de investeerder naar FC zowel als de termijnaflossingen van FC naar de investeerder.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:55 schreef Gijsbertus het volgende:
Op funding circle zie ik een interessant project
Bouw nieuwe hal risico B.
Redelijke winst per jaar, geen langlopende schulden en een aardig eigen vermogen..
Wat is jullie denkwijze hierover?
De investering wordt geïncasseerd nadat het project 100% gefund is (kan best dat dit na 5 dgn is). De termijnaflossingen worden in 1 bedrag (dus alle projecten bij elkaar) maandelijks bijgeschreven op de betaalrekening van de investeerder rond de 1e van de maand. De 1e maand krijg je alleen rente (naar rato van de maand). Vanaf de 2e maand rente + aflossing.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad wel aardig uit. Ik heb nog niets bij FC lopen. Heb is even gekeken bij de voorwaarden. Is het nu zo dat je bij FC een machtiging moet geven dat ze geld van je rekening mogen halen? Vreemd daar in de voorwaarden staat dat je gewoon binnen 5 dagen na volkomen achteraf kan betalen. Kan iemand me vertellen uit ervaring hoe de betalingen gedaan worden. Dus zowel van de investeerder naar FC zowel als de termijnaflossingen van FC naar de investeerder.
Ik hou niet van machtigingen afgeven. Ik maak liever zelf over en dat is dus niet mogelijk als ik het goed begrijp.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:34 schreef djh77 het volgende:
[..]
De investering wordt geïncasseerd nadat het project 100% gefund is (kan best dat dit na 5 dgn is). De termijnaflossingen worden in 1 bedrag (dus alle projecten bij elkaar) maandelijks bijgeschreven op de betaalrekening van de investeerder rond de 1e van de maand. De 1e maand krijg je alleen rente (naar rato van de maand). Vanaf de 2e maand rente + aflossing.
Lijkt op voortzetting van GZT Ede (failliet 28/07/2015)quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad wel aardig uit. Ik heb nog niets bij FC lopen. Heb is even gekeken bij de voorwaarden. Is het nu zo dat je bij FC een machtiging moet geven dat ze geld van je rekening mogen halen? Vreemd daar in de voorwaarden staat dat je gewoon binnen 5 dagen na volkomen achteraf kan betalen. Kan iemand me vertellen uit ervaring hoe de betalingen gedaan worden. Dus zowel van de investeerder naar FC zowel als de termijnaflossingen van FC naar de investeerder.
Dat is vreemd men stelt in de tekst vanaf 2005 te bestaan. Ook uit de gepubliceerde cijfers kan ik niet afleiden dat ze failliet zijn geweest.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:47 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
Lijkt op voortzetting van GZT Ede (failliet 28/07/2015)
Deze gaat ook wel hard. Ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik zie zowel positieve als negatieve dingen in de pitch:quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Weer een Beer bij Collin:
De Beren Oosterhout
Overnamefinanciering
¤325.000
| 7,5% rente | 60 maanden | Investeerders: 74 | Reacties: 0
Jonge vent, is al 5 jaar bedrijfsleider van die toko geweest, woont in de plaats van het restaurant.
Zou dus de klappen van de zweep onder de knie moeten hebben en weet wat hij koopt. Moet toch wel een goede kans van slagen hebben.
Ik vind alleen dat die keten zoveel overname geld aan die franchise nemers vraagt. En dan slechts een achtergestelde lening van 160K waarvan hij gelijk 50K niet over hoeft te maken van wege incasso management Fee en Entreegeld Franchisse.
Ik weet het niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:47 schreef Justme7005 het volgende:
[..]
Lijkt op voortzetting van GZT Ede (failliet 28/07/2015)
Ik ga hem niet doen. Er wordt imo zeer weinig informatie gegeven. Daarnaast hou ik er ook niet van dat ze vee willen gaan houden in die stal, heeft niks met hun business te maken en random wat activiteiten mixen is vaak niet zo'n enorm succes.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:55 schreef Gijsbertus het volgende:
Op funding circle zie ik een interessant project
Bouw nieuwe hal risico B.
Redelijke winst per jaar, geen langlopende schulden en een aardig eigen vermogen..
Wat is jullie denkwijze hierover?
Als dit een en de zelfde eigenaar is,dan is de informatie voorziening van FC wel heel bedroefend!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
[*]Adres is anders.
[*]GZT Ede had maar 1 medewerker en was een eenmanszaak
[*]Vandezandschulp bestaat al 15 jaar en is een VOF: http://www.vandezandschul(...)sregister_200315.pdf
Edit: Lijkt er toch wel op: https://www.nbd-auctions.(...)l.15.635.F.1300.1.15
Ik heb nu een project lopen via Collin wat een paar dagen terug vol was en voorlopig bevalt Collin me wel. Alle belangrijke dingen sturen ze even netjes een mail voor. Voor de identiteitscontrole, als je je paspoort liever niet upload mag je het ook naar ze mailen, ... Dus tot nu toe blijft Collin zeker op het lijstje van platformen staan via welke ik investeer.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:15 schreef Ernie58 het volgende:
Heb ook getwijfeld over de Beren, m.n. ook omdat de ondernemer er zelf niets insteekt. Maar gezien zijn ruime ervaring en de gunstige ligging van de zaak heb ik besloten om het toch te doen.
Het is mijn eerste project bij Collin en ik wil ook eens kijken hoe Collin bevalt.
Haha thx, mocht ook wel eens mijn steentje gaan bijdragen na al een langere tijd mee te lezen en jullie analyses/informatie te gebruiken..quote:
Inderdaad, ik ga dan denk ik ook heel terughoudend zijn met FC, vond sowieso al dat ze weinig informatie geven over de projecten. En bovendien een account maken om projecten te mogen zien werd ik ook al niet vrolijk van. Ik blijf wel wat kijken maar denk dat ik FC voorlopig links laat liggen. Wat mij betreft zijn tot nu toe toch wel KOM en Collin het fijnst..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als dit een en de zelfde eigenaar is,dan is de informatie voorziening van FC wel heel bedroefend!![]()
Als enig alternatief zou het kunnen zijn dat het zoon en vader of neven van elkaar zijn die allebei Gerrit heten.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als dit een en de zelfde eigenaar is,dan is de informatie voorziening van FC wel heel bedroefend!![]()
Ik ben in iedergeval Gekke Gerrit niet. Ik blijf weg van deze firma en ik laat FC ook links liggen of er moet wel een heel goede verklaring komen van dat platform voor deze onzorgvuldigheid..quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:50 schreef djh77 het volgende:
[..]
Als enig alternatief zou het kunnen zijn dat het zoon en vader of neven van elkaar zijn die allebei Gerrit heten.
Op vrijdag 8 januari 2016 13:47 schreef MT10 het volgende:
haha dat is wel erg toevallig. Maar ik ben het dus helemaal met je eens over Investormatchquote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:56 schreef Ernie58 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 8 januari 2016 13:47 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ik heb nu een project lopen via Collin wat een paar dagen terug vol was en voorlopig bevalt Collin me wel. Alle belangrijke dingen sturen ze even netjes een mail voor. Voor de identiteitscontrole, als je je paspoort liever niet upload mag je het ook naar ze mailen, ... Dus tot nu toe blijft Collin zeker op het lijstje van platformen staan via welke ik investeer.
Dank voor je informatie.
Omdat GvE de laatste tijd weinig goede projecten heeft ben ik aan het kijken naar andere platforms. Ik zit ook in 2 projecten bij IVM, dat bevalt goed ook altijd netjes een mail. Alleen jammer dat IVM maar weinig projecten heeft, de laatste was volgens mij in november.
Bedankt voor de info. Ik heb nu 3 projecten ingeschreven en ga dit inderdaad even aankijken of ik hier vaker ga investeren. Krijg je wel per project een betaalschema oid te zien, of krijg je alleen het bedrag overgemaakt and thats it?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:34 schreef djh77 het volgende:
[..]
De investering wordt geïncasseerd nadat het project 100% gefund is (kan best dat dit na 5 dgn is). De termijnaflossingen worden in 1 bedrag (dus alle projecten bij elkaar) maandelijks bijgeschreven op de betaalrekening van de investeerder rond de 1e van de maand. De 1e maand krijg je alleen rente (naar rato van de maand). Vanaf de 2e maand rente + aflossing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen wel voor de derde keer een mail krijgen van de ondernemer dat het nu niet meer zal gebeuren.
Naar aanleiding van dit geval zou ik wel eens willen weten hoe het juridisch zit. Als in een VOF een van de firmanten failliet gaat wat zijn dan de gevolgen voor de VOF als geheel juridisch gezien?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:22 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
[*]Adres is anders.
[*]GZT Ede had maar 1 medewerker en was een eenmanszaak
[*]Vandezandschulp bestaat al 15 jaar en is een VOF: http://www.vandezandschul(...)sregister_200315.pdf
Edit: Lijkt er toch wel op: https://www.nbd-auctions.(...)l.15.635.F.1300.1.15
Een vof is volgens mij niet meer dan een samenwerkingsverband. Deze verdwijnt dan ookquote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Naar aanleiding van dit geval zou ik wel eens willen weten hoe het juridisch zit. Als in een VOF een van de firmanten failliet gaat wat zijn dan de gevolgen voor de VOF als geheel juridisch gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De VOF heeft wel een eigen KvK nummer als ik het goed heb. En is naar mijn idee een juridische entiteit. De andere firmant(en) kunnen die dan niet doorgaan? Of wordt de VOF dan automatisch ontbonden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:17 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Een vof is volgens mij niet meer dan een samenwerkingsverband. Deze verdwijnt dan ook
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |