abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158823585
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13058

Naam: Zero Tolerance Alarm
Leendoel: Overig
Bedrag: 230.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,15

Nagenoeg geen eigen vermogen bij aanvang. Alleen maar (wat is nieuw) geprognosticeerde rooskleurige omzet cijfers voor de toekomstige jaren terwijl de interessante informatie over de jaren 2011 t/m 2015 ontbreken. Ook in het credit safe rapport staan geen omzet en winst/verlies cijfers. Waardeloos en hier kan ik dus niets mee. Voor mij een NEE dus.
Helemaal mee eens, ook van mij zero euro.
pi_158825070
Wacht nog altijd op de CFS-incentive (website staat ook nog steeds op 'niet beschikbaar tot 5 november') en de Processor knaagt ook nog een beetje, maar de glasvezeljongens had ik gelukkig voorbij laten gaan. AGD heeft een stevige inhaalslag te maken in 2016...
pi_158825297
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:54 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Nou keek ik net alles even na en zag dat er "toevallig' een bedrag gestort was. ik dacht ja hoor. maar blijkt dat het al de tijd op een andere rekening is gestort dan dat ik dacht opgegeven te hebben. Bedankt.

Ik zit wel te denken om in meerdere projecten wat te investeren aangezien de spaarrente alleen maar daalt.
Wees wel voorzichtig. Spreiding is altijd goed natuurlijk, maar gezien de inmiddels toch regelmatig binnendruppelende defaults, kan iets anders dan een spaarrekening of CF mogelijk ook interessant zijn.
Schip ahoy!
pi_158825552
Voor wat betreft de inschatting van de omzet van het bestaanse Zero Tolerance-bedrijf over de afgelopen jaren, moeten we het blijkbaar doen met de opmerking uit de noot dat het volgens GVE een 'goed lopend bedrijf' is. Nog even afgezien van het feit dat ik liever een goedlopend bedrijf zou overnemen, waarom zou GVE denken dat we als investeerders daarmee genoegen nemen? Hoe kun je nu een risico-inschatting maken zonder cijfers? De opmerking dat een aanzienlijk deel van de omzet voor 2016 gegarandeerd is, is mij veel te vaag. Hoe groot is dat deel? En hoe zit het met de jaren daarna?
  maandag 4 januari 2016 @ 20:07:54 #105
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_158826644
Ik heb er bij GVE 5 klaar en 3 default (waarvan 2 terug gaan betalen in prive) en nog 54 lopend en 10 toegezegd.

Dit jaar lopen er als alles goed nog een stuk of 4 af.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_158830586
Via DM kwam een vraag of ik mijn excelsheet wou delen. Ik heb daarom een schone versie gemaakt die ik net zo goed ook hier even kan delen:

http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=87116494636689054730

De mogelijkheden:
- Rendementsprognoses maken. Ook met virtueel gegenereerde projecten in de toekomst, inclusief zelf op te geven defaultpercentage
- Projecten vastleggen die je hebt. Rendement en uitbetalingen worden dan berekent en op volgorde in 'kalender' geplaatst.
- Projecten van GeldVoorElkaar en KOM worden standaard ondersteunt (projectcode bij KOM beginnen met een 'K'. Met een omweg kunnen ook projecten van Lendahand worden toegevoegd.
- In 'kalender' zie je een overzicht van de te verwachten betalingen die je kan afvinken. Alle statistieken worden daarop bijgewerkt.
- Tweede visuele overzicht die volledig automatisch wordt bijgewerkt. Ook defaults kunnen daar worden opgegeven.

Even opletten:
De sheet maakt gebruik van circulaire referenties. Als er bij het openen van deze sheet nog andere sheets open staan geeft dit een foutmelding. Als je alsnog tegen problemen aanloopt staat op het eerste tab de uitleg hoe je dit kan aanpassen.
pi_158837454
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:24 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13058

Naam: Zero Tolerance Alarm
Leendoel: Overig
Bedrag: 230.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,15

Nagenoeg geen eigen vermogen bij aanvang. Alleen maar (wat is nieuw) geprognosticeerde rooskleurige omzet cijfers voor de toekomstige jaren terwijl de interessante informatie over de jaren 2011 t/m 2015 ontbreken. Ook in het credit safe rapport staan geen omzet en winst/verlies cijfers. Waardeloos en hier kan ik dus niets mee. Voor mij een NEE dus.
Het had een 4 geweest als het geen beginnende ondernemer geweest was, persoonlijk vind ik een 4 erger dan een 5s. En met het verhaal en de rest van de cijfers erbij, deel ik je NEE.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158837706
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:45 schreef Scooper het volgende:
Via DM kwam een vraag of ik mijn excelsheet wou delen. Ik heb daarom een schone versie gemaakt die ik net zo goed ook hier even kan delen:

De mogelijkheden:
- Rendementsprognoses maken. Ook met virtueel gegenereerde projecten in de toekomst, inclusief zelf op te geven defaultpercentage
- Projecten vastleggen die je hebt. Rendement en uitbetalingen worden dan berekent en op volgorde in 'kalender' geplaatst.
- Projecten van GeldVoorElkaar en KOM worden standaard ondersteunt (projectcode bij KOM beginnen met een 'K'. Met een omweg kunnen ook projecten van Lendahand worden toegevoegd.
- In 'kalender' zie je een overzicht van de te verwachten betalingen die je kan afvinken. Alle statistieken worden daarop bijgewerkt.
- Tweede visuele overzicht die volledig automatisch wordt bijgewerkt. Ook defaults kunnen daar worden opgegeven.

Even opletten:
De sheet maakt gebruik van circulaire referenties. Als er bij het openen van deze sheet nog andere sheets open staan geeft dit een foutmelding. Als je alsnog tegen problemen aanloopt staat op het eerste tab de uitleg hoe je dit kan aanpassen.
Eindelijk eens iemand die zijn Excel sheet deelt, na vele verzoeken van meerdere mensen, en slechts verwijzingen naar oudere topics (waar dan niks te vinden was).

Dank!

Wel mag ik van mijn F-secure niet op tinyupload.com wegens "harmful", maar ik heb mijn ridderkostuum aangetrokken en toch maar geclicked.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:16:12 #109
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158839694
quote:
Poeh, wat een ding zeg.
Het is even puzzelen maar dan heb je ook wat.
Ik heb wat projecten ingevuld en het werkt allemaal netjes.
(behalve dan projecten langer dan 60 maanden)

Eerlijk gezegd hou ik het maar gewoon bij mijn pdf-jes, vind ik ingewikkeld genoeg.
Maar in elk geval bedankt voor de inkijk!
Tot nooit .......
pi_158840318
Interessant: GVE gaat in 2016 de Belgische markt op. Ik ben benieuwd of dit betekent dat wij als Nederlandse investeerders ook geld kunnen stoppen in Belgische bedrijven. Hebben de FOK liaison officers bij GVE hier al meer info over?
pi_158840621
3e project dierservice zit vol
  dinsdag 5 januari 2016 @ 10:05:44 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158841005
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:42 schreef djh77 het volgende:
Geweldig he. En nog leuker, de v&a was helemaal leeg, niemand stelde vragen.
Als je in staat bent drie projecten in een paar maanden te starten dan moet het wel een goed concept zijn toch?
Tot nooit .......
pi_158843269
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Geweldig he. En nog leuker, de v&a was helemaal leeg, niemand stelde vragen.
Als je in staat bent drie projecten in een paar maanden te starten dan moet het wel een goed concept zijn toch?
Klopt al de vragen zijn gesteld en iedereen hier heeft zijn conclusies getrokken. De tijd zal het leren hoe het dierservice vergaat.
Hopenlijk gaat het voor de mensen die hier niet mee lezen, niet als bij de vorige dierentoko van deze familie waar toeleverenciers en geldverstrekkers met een miljoenenschuld achterbleven.
De mensen die hier wel meelezen en geinvesteerd hebben, weten het risico, en moeten niet klagen als het mis gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-01-2016 12:23:30 ]
pi_158843369
quote:

De mogelijkheden:

Even opletten:
Al meer dan 30 keer gedownload! Scooper wordt populair. Dank! _O_ Ik ga het later eens op mijn gemak bekijken als ik wat meer tijd heb..
pi_158846229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:18 schreef dbrmnn het volgende:
Interessant: GVE gaat in 2016 de Belgische markt op. Ik ben benieuwd of dit betekent dat wij als Nederlandse investeerders ook geld kunnen stoppen in Belgische bedrijven. Hebben de FOK liaison officers bij GVE hier al meer info over?
Kijk voor de grap eens op geldvoorelkaar.be :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158846479
quote:

De mogelijkheden:

Even opletten:
Driewerf hulde, veel dank voor het delen! Het is inderdaad een flink gepuzzel, en het lijkt nog niet helemaal goed te gaan. De 'kalender' geeft alleen maar de eerste vijf projecten weer, de rest niet, en ik kan dus ook geen betalingen van andere projecten afstrepen. Alle projecten zijn dan wel weer zichtbaar in het tabblad LopendeProjecten. Enig idee wat daar mis zou kunnen gaan?

Verder snap ik een aantal invoervelden voor het prognose-overzicht nog niet helemaal, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen hoge leken-gehalte.
pi_158846494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:07 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oi, dat ziet er niet best uit nee. Ben benieuwd hoe GVE NL dit gaat aanpakken.
pi_158846667
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:07 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

SPOILER
Haha, vooral mooi dat er helemaal niets staat bij het kopje 'zekerheid' :')
pi_158846797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:19 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Oi, dat ziet er niet best uit nee. Ben benieuwd hoe GVE NL dit gaat aanpakken.
Nouja, je hoeft natuurlijk geen .be domein te hebben om zaken te kunnen doen. Misschien denkt hij voor een leuk bedrag dat domein te kunnen verkopen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:27 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Onder de andere kopjes staat ook niets. Er is geprobeerd de pagina van gve te kopiëren maar zelfs dat is niet zo goed gegaan.
pi_158846855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:32 schreef Mijnenveger het volgende:

[..]

Onder de andere kopjes staat ook niets. Er is geprobeerd de pagina van gve te kopiëren maar zelfs dat is niet zo goed gegaan.
Helemaal kansloos. Lijkt me dat GvE dan wel genoeg bewijs heeft om die website te laten sluiten?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:34:56 #121
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158846865
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:18 schreef dbrmnn het volgende:
De 'kalender' geeft alleen maar de eerste vijf projecten weer
Nee, dat is mij wel gelukt. In het een na laatste tabje (projecten in voorbereiding) moet je nog wat zaken invullen over het project.

In elk geval dat startdaum en de zwarte blokjes. (door een kruisje te zetten)
Tot nooit .......
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:35:45 #122
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158846885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:27 schreef lolnoob123 het volgende:
Mooie artestieke weergave van de werkelijkheid.
Tot nooit .......
pi_158847019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:34 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Helemaal kansloos. Lijkt me dat GvE dan wel genoeg bewijs heeft om die website te laten sluiten?
Dat gaat niet zo makkelijk denk ik. Daarnaast boeit het ook weer niet zo veel denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:35 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Mooie artestieke weergave van de werkelijkheid.
:D o|O
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:48:49 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_158847175
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:34 schreef lolnoob123 het volgende:
helemaal niet nodig. Geldvoorelkander is nog vrij.
Tot nooit .......
pi_158847692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

helemaal niet nodig. Geldvoorelkander is nog vrij.
Of wat dacht je van: www.geldafluizen.be
pi_158848256
Beetje oud nieuws (maar ja dat krijg je met een maandblad), maar vat wel goed het sentiment samen.

http://www.hpdetijd.nl/20(...)dfunding-frustreren/
pi_158848780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef dyna18 het volgende:
Beetje oud nieuws (maar ja dat krijg je met een maandblad), maar vat wel goed het sentiment samen.

http://www.hpdetijd.nl/20(...)dfunding-frustreren/
Inderdaad voor ons niets nieuws maar toch goed om weer even te lezen. Bedankt voor het delen.
pi_158849883
servicepuntnl twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 14:58:30 Zo'n onderzoek naar defaults bij #crowdfunding projecten in Nederland zou ook gewenst zijn. https://t.co/PqySdzbuiI reageer retweet
pi_158851127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:27 schreef vonragnor het volgende:
servicepuntnl twitterde op dinsdag 05-01-2016 om 14:58:30 Zo'n onderzoek naar defaults bij #crowdfunding projecten in Nederland zou ook gewenst zijn. https://t.co/PqySdzbuiI reageer retweet
Interessant. Ik ben me nu een beetje in crowdfunding aan het verdiepen en bij een paar projecten ingestapt met een miniem bedrag. Maar ik vraag me af of je er een leuk rendement uit kan halen...
Er van uitgaande dat 10% mislukt (nog een lager percentage dan in de link hierboven), is dat nog wel goed te maken met een gemiddeld rendement van 7% per project, excl fee's?.
Maar jullie zullen hier niet voor niets zitten ;) Wat is jullie ervaring, hoe zit dit?
pi_158851142
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:27 schreef vonragnor het volgende:
De vraag is: wat is mislukt? Wat is hier de definitie van crowdfunding? etc. etc. Dus de hier genoemde 16% zegt mij dus niet veel over onze tak van sport "crowdlending".
pi_158851280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:42 schreef djh77 het volgende:
Hoe is het mogelijk. Echt.
Schip ahoy!
pi_158851593
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:07 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Interessant. Ik ben me nu een beetje in crowdfunding aan het verdiepen en bij een paar projecten ingestapt met een miniem bedrag. Maar ik vraag me af of je er een leuk rendement uit kan halen...
Er van uitgaande dat 10% mislukt (nog een lager percentage dan in de link hierboven), is dat nog wel goed te maken met een gemiddeld rendement van 7% per project, excl fee's?.
Maar jullie zullen hier niet voor niets zitten ;) Wat is jullie ervaring, hoe zit dit?
Misschien moet je mijn post van 16 december nog eens lezen ,zie spoiler: (Blijkbaar heeft Douw & Koren mijn bericht ook gelezen gezien hun oproep in hun nieuwjaars bericht :) )

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 05-01-2016 17:36:27 ]
pi_158853247
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 17:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn post van 16 december nog eens lezen ,zie spoiler: (Blijkbaar heeft Douw & Koren mijn bericht ook gelezen gezien hun oproep in hun nieuwjaars bericht :) )

SPOILER
Dankje! Goede uitleg!
En dat is natuurlijk ook gelijk het leuke aan crowdfunding: 16% kan mislukken, 3,6% kan mislukken, maar je kiest zelf de projecten uit (en in mindere mate welk risico je dus loopt).
pi_158856016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:18 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Driewerf hulde, veel dank voor het delen! Het is inderdaad een flink gepuzzel, en het lijkt nog niet helemaal goed te gaan. De 'kalender' geeft alleen maar de eerste vijf projecten weer, de rest niet, en ik kan dus ook geen betalingen van andere projecten afstrepen. Alle projecten zijn dan wel weer zichtbaar in het tabblad LopendeProjecten. Enig idee wat daar mis zou kunnen gaan?

Verder snap ik een aantal invoervelden voor het prognose-overzicht nog niet helemaal, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn eigen hoge leken-gehalte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee, dat is mij wel gelukt. In het een na laatste tabje (projecten in voorbereiding) moet je nog wat zaken invullen over het project.

In elk geval dat startdaum en de zwarte blokjes. (door een kruisje te zetten)
De kalender wordt inderdaad gestart op basis van de datum van eerste betaling op het eerdere tabje. Vervolgens moet je nog wel bij de kalender bovenaan op de knop drukken om de lijst van alle betalingen te genereren. Dat hoef je dus alleen te doen als je voor één project een eerste betaling binnen hebt gehad.

Over je verwarring over de prognose-sheet: De blauwe vakken mag je invullen. In de rij met projecten zet je je eigen projecten die je hebt lopen. De bovenste invoervakken kun je gebruiken om prognoses door te rekenen. Je kan dan opgeven tijdens welke periode je investeringen wil doen en tot welk bedrag maximaal. Vervolgens kun je met de knoppen random projecten en defaults genereren. Je bestaande en mogelijk al draaiende projecten worden meegenomen in de prognose. De uitslag geeft je een defaultpercentage en een rendementspercentage per jaar. Als je klaar bent met prognoses maken kun je deze functie weer uitschakelen met de knop en zie je weer je huidige situatie.

De sheet kan inderdaad hakig overkomen, maar hij was dan ook nooit bedoeld om te gaan delen, er zitten dus wat functies in die je waarschijnlijk nooit zelf gaat ontdekken :P
pi_158864953
Op Project moervast (KoM) is een kleine ton bijgestort. 50k door de huidige eigenaar.
pi_158865628
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 06:38 schreef djh77 het volgende:
Op Project moervast (KoM) is een kleine ton bijgestort. 50k door de huidige eigenaar.
wat mij betreft een goede ontwikkeling. Eerder werd natuurlijk besproken dat de huidige eigenaar via een achtergestelde lening deels mee zou financieren, maar op deze manier kan ik er ook goed mee leven.
pi_158868781
CollinCrowdfund twitterde op woensdag 06-01-2016 om 11:00:21 Nieuwe leningaanvraag. BF Don Quichot (Vaporsol). Leenbedrag: ¤ 1.100.000 - rente: 7% - looptijd: 4 jaar. https://t.co/0RDz3MLcQJ #crowdfund reageer retweet
pi_158869768
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:52 schreef djh77 het volgende:
CollinCrowdfund twitterde op woensdag 06-01-2016 om 11:00:21 Nieuwe leningaanvraag. BF Don Quichot (Vaporsol). Leenbedrag: ¤ 1.100.000 - rente: 7% - looptijd: 4 jaar. https://t.co/0RDz3MLcQJ #crowdfund reageer retweet
Dat ziet er wel goed uit, die pak ik mee. Geen incentive voor mij als kleine belegger dat valt me toch wel tegen, klein glaasje wijn bij de doop zou er toch af moeten kunnen. :)
Zit na 2 uur al tot 800k vol nog 300k te gaan. Als er in een dag 1100k vergaard wordt kan dit toch weleen snelheidsrecord genoemd worden.
pi_158869845
Dubbel

[ Bericht 33% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-01-2016 13:30:03 ]
pi_158869854
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat ziet er wel goed uit, die pak ik mee. Geen incentive voor mij als kleine belegger dat valt me toch wel tegen, klein glaasje wijn bij de doop zou er toch af moeten kunnen. :)
Zit na 2 uur al tot 800k vol nog 300k te gaan. Als er in een dag 1100k vergaard wordt kan dit toch weleen snelheidsrecord genoemd worden.
Ik heb hem ook meegepakt. Een duurzaam initatief, met grote partijen erbij en m.i. voldoende potentie. Dat zijn wel projecten waar ik van houdt. Weet iemand wat er al geïnvesteerd was voor het project online kwam? Als dat nog niet heel veel was, dan kan het inderdaad wel eens het 'snelste miljoen' zijn.
pi_158870119
Op Collin nog een nieuwe. 3 jaar looptijd vind ik altijd wel prettig. Weet niet wat ik er verder van moet denken. Als er al zoveel geinvesteerd is dan hadden de partners toch ook wel de laatste 300K bij kunnen leggen om de eerste 50 units te produceren? Rekenfout gemaakt? Of is er geen geloof meer bij de partners?
Wat is jullie visie?

Max Mobiliteit
overbrugging
¤300.000
| 7,0% rente | 36 maanden | Investeerders: 214 | Reacties: 7

Zie nu pas dat deze niet nieuw is. Excuus. Toch graag jullie visie. Ik heb hier nog geen input gezien volgens mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-01-2016 13:07:30 ]
pi_158870587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:46 schreef wou het volgende:

[..]

. Weet iemand wat er al geïnvesteerd was voor het project online kwam?
Uit de nieuwsbrief van Collin:

Hedenochtend is onze grootste lening aanvraag tot op heden publiekelijk live gezet. In deze nieuwsbrief ziet u de aanvraag ad 1,1 miljoen euro nader toegelicht. Afgelopen weken heeft de ondernemer deze aanvraag bij haar zogenaamde inner crowd (eigen netwerk van leveranciers, klanten, medewerkers en vrienden) onder de aandacht gebracht. Tevens werd dit gedaan door iTanks; een vereniging van ondernemers uit de Rotterdamse haven met wie Collin actief samenwerkt om de innovatie in deze sector te stimuleren. Bij de inner crowd werd reeds een bedrag van bijna ¤ 400.000,- opgehaald waarmee de aanvraag bij de publiekelijke live gang al voor zo’n 40% gefund was.
pi_158871165
Na een tijdje meegelezen te hebben en mijn eerste (bescheiden) investeringen gemaakt te hebben ook maar eens besloten me te registreren om mee te discussiëren hier.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Op Collin nog een nieuwe. 3 jaar looptijd vind ik altijd wel prettig. Weet niet wat ik er verder van moet denken. Als er al zoveel geinvesteerd is dan hadden de partners toch ook wel de laatste 300K bij kunnen leggen om de eerste 50 units te produceren? Rekenfout gemaakt? Of is er geen geloof meer bij de partners?
Wat is jullie visie?

Max Mobiliteit
overbrugging
¤300.000
| 7,0% rente | 36 maanden | Investeerders: 214 | Reacties: 7

Zie nu pas dat deze niet nieuw is. Excuus. Toch graag jullie visie. Ik heb hier nog geen input gezien volgens mij.
Opzich zie ik dat niet direct als een probleem. Het is toch bijna 50% van het initiele investeringsbedrag en dan is het natuurlijk maar de vraag of zij op dit moment de contante middelen hebben om dat erin te stoppen, je ziet immers ook bij succesvolle bedrijven/projecten dat er altijd nog wat extra van een externe financiering gezocht wordt. (En dan meestal op het laatste moment omdat je dan, normaal gezien, de risico's verder ingeperkt hebt en hoopt een lagere rente te krijgen..)

Waar ik me meer zorgen over maak is dat ze niet echt concreet zijn over de afzetmarkt. Ze zeggen zelf dat de zorg een moeilijke markt waarbij je een samenwerking onder de verschillende instanties moet opzetten. Ze beweren daar goed mee bezig te zijn. Echter houd daar de claim op, dat maakt me persoonlijk meer zorgen.. Als ze daadwerkelijk een goede samenwerking hadden staan dan lijkt me toch dat je wat meer openheid geeft over bijvoorbeeld bedrijven die al hebben aangegeven de maxmobielen te willen afnemen? Immers moet verkopen ook al kunnen omdat het lijkt dat ze een prototype hebben om te showen..

Daarnaast proberen ze de concurrent te downplayen in hun pitch, wat mij altijd een beetje een naar voorgevoel geeft van het speelveld positiever voordoen dan het daadwerkelijk is.

Ten slotte, presenteren ze als hun partners alleen productie bedrijven.. Terwijl die natuurlijk het moeilijkst zijn om direct te vinden, ik bedoel als ik een metaalbedrijfje had zou ik ook staan te springen om betaald wat onderdeeltjes in elkaar te zetten.. :)

Kortom dat ze na de 700K niet nog 300K zelf investeren zie ik niet direct als een groot probleem, maar de hele pitch geeft me iets te veel het gevoel dat het allemaal erg mooi wordt voorgesteld en daarom een no go naar mijn mening..
pi_158871424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:40 schreef MT10 het volgende:
Na een tijdje meegelezen te hebben en mijn eerste (bescheiden) investeringen gemaakt te hebben ook maar eens besloten me te registreren om mee te discussiëren hier.

[..]

Opzich zie ik dat niet direct als een probleem. Het is toch bijna 50% van het initiele investeringsbedrag en dan is het natuurlijk maar de vraag of zij op dit moment de contante middelen hebben om dat erin te stoppen, je ziet immers ook bij succesvolle bedrijven/projecten dat er altijd nog wat extra van een externe financiering gezocht wordt. (En dan meestal op het laatste moment omdat je dan, normaal gezien, de risico's verder ingeperkt hebt en hoopt een lagere rente te krijgen..)

Waar ik me meer zorgen over maak is dat ze niet echt concreet zijn over de afzetmarkt. Ze zeggen zelf dat de zorg een moeilijke markt waarbij je een samenwerking onder de verschillende instanties moet opzetten. Ze beweren daar goed mee bezig te zijn. Echter houd daar de claim op, dat maakt me persoonlijk meer zorgen.. Als ze daadwerkelijk een goede samenwerking hadden staan dan lijkt me toch dat je wat meer openheid geeft over bijvoorbeeld bedrijven die al hebben aangegeven de maxmobielen te willen afnemen? Immers moet verkopen ook al kunnen omdat het lijkt dat ze een prototype hebben om te showen..

Daarnaast proberen ze de concurrent te downplayen in hun pitch, wat mij altijd een beetje een naar voorgevoel geeft van het speelveld positiever voordoen dan het daadwerkelijk is.

Ten slotte, presenteren ze als hun partners alleen productie bedrijven.. Terwijl die natuurlijk het moeilijkst zijn om direct te vinden, ik bedoel als ik een metaalbedrijfje had zou ik ook staan te springen om betaald wat onderdeeltjes in elkaar te zetten.. :)

Kortom dat ze na de 700K niet nog 300K zelf investeren zie ik niet direct als een groot probleem, maar de hele pitch geeft me iets te veel het gevoel dat het allemaal erg mooi wordt voorgesteld en daarom een no go naar mijn mening..
Dank voor je visie. Net wat je zegt: er is een prototype dus er zou meer verkocht kunnen zijn als het daadwerkelijk een goed concurrerend elektrisch karretje is. Bovendien is het downplayen van de concurrent inderdaad ook niet echt sterk. Ik laat hem ook voor anderen om in te investeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-01-2016 15:23:35 ]
pi_158873669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij zit al vol zelfs. Ik ben er ook ingestapt.
Verder had MT10 een goed punt mbt de MAX, ik wilde wel meedoen, maar doe dit hier niet.
pi_158877404
Een nieuw project bij GvE. Wat vinden jullie ervan?

Grondverzetbedrijf Bert Van den Brink
Project:13116 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:0,53
Creditsafe score:68
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 105.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
pi_158877604
Klinkt niet onaardig, wel jammer van die classificatie 5.
pi_158877702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:37 schreef Ernie58 het volgende:
Een nieuw project bij GvE. Wat vinden jullie ervan?

Grondverzetbedrijf Bert Van den Brink
Project:13116 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:0,53
Creditsafe score:68
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag:¤ 105.000
Geinvesteerd:¤ 0
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%
Geen harde cijfers. Geen zicht op het fetelijke eigen vermogen op dit moment, een verwachting van een toename van 24K in 2015 moeten we het mee doen. Geen zicht op het verdere vreemd vemogen.
Omzet prognose gebaseerd op 3 kwartalen 2015. We zitten in 2016 dus als je zo graag een lening wil hebben zorg je gewoon dat de cijfers over 2015 er staan dan wel tenminste over 11 maanden van 2015. Ik vind de cijfermatige informatie bedroefend.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-01-2016 17:57:13 ]
pi_158877831
De ontbrekende gegevens over vreemd vermogen doen mij ook twijfelen.
En wat is er eventueel privé te halen bij problemen, is er bijv. een eigen woning?
Ik denk dat ik maar geduld heb en wacht op een beter project.

Die van Collin daarstraks had ik graag meegenomen, maar die zat helaas razendsnel vol.
pi_158877849
Zoals het geformuleerd staat doet het vermoeden dat het totaal van privé vermogen en zakelijk eigen vermogen weliswaar positief is, maar dat er puur zakelijk gezien sprake is van een negatief eigen vermogen.

Dat verhaal over de paardenhobby maakt me ook niet enthousiast. Dure hobby.

Ik vermoed tevens dat ze zwakke balansratio's hebben, bij Funding Circle zou dit een D of E zijn?

Het bedrijf zelf is aantrekkelijk maar hun klanten zitten in de hoek waar de klappen vallen. Betaaltermijnen van de debiteuren zijn lang?

Doe niet mee.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')