Welke dan ? De glasvezel spitters ?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Maar direct veel duidelijkheid van wat er gaat gebeuren.
ja, onder updates over dat project staat de tekst + linkjes naar de PFD's.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:12 schreef Speekselklier het volgende:
Er zouden documenten bij AGD in mijn account staat.
Ik zie ze niet. Hebben andere ze wel?
quote:Op maandag 4 januari 2016 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Welke dan ? De glasvezel spitters ?
nogal behoorlijkquote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef aborren het volgende:
[..]
Ik zie het ook net... hier baal ik wel serieus van! Harm ook, gok ik zo...
Beste Speekselklier,quote:Op maandag 4 januari 2016 14:12 schreef Speekselklier het volgende:
Er zouden documenten bij AGD in mijn account staat.
Ik zie ze niet. Hebben andere ze wel?
Iedereen wel, gezien iedereen er voor 250+ in zit en er pas 33% aflossingen zijn geweest.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef aborren het volgende:
[..]
Ik zie het ook net... hier baal ik wel serieus van! Harm ook, gok ik zo...
Ik hoop dat we continu in de loop gehouden worden bij vervolgcommunicatie. De eerste mail stemt hoopvol wat communicatie betreft. Uiteraard minder hoopvol gezien de boodschap, al lijkt het hier puur door de opdrachtgever te komen. Dit is exact de reden dat ik als dienstverlener altijd probeer om meerdere opdrachtgevers te hebben. Je zult er als bedrijf met al je goede bedoelingen aan onderdoor gaan, zeg...quote:Op maandag 4 januari 2016 14:00 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Maar direct veel duidelijkheid van wat er gaat gebeuren.
De tweede in deze branche die er onderdoorgaat doordat de opdrachtgever in DE niet meer betaald. GVE 3487 zat volgens mij in het zelfde glasvezel schuitje. Ben benieuwd of ze door dezelfde opdrachtgever ten onder gaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik hoop dat we continu in de loop gehouden worden bij vervolgcommunicatie. De eerste mail stemt hoopvol wat communicatie betreft. Uiteraard minder hoopvol gezien de boodschap, al lijkt het hier puur door de opdrachtgever te komen. Dit is exact de reden dat ik als dienstverlener altijd probeer om meerdere opdrachtgevers te hebben. Je zult er als bedrijf met al je goede bedoelingen aan onderdoor gaan, zeg...
Hoi Harm,quote:Op maandag 4 januari 2016 14:17 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..]
Beste Speekselklier,
Ze staan onder mijn account > xxxxxxxxxxxxxxx
Een lijst met linkjes.
Zie je deze niet, stuur dan een mail met je aygodutch user naam naar info@aygodutch.com
grt, Harm
Ja, hier ook. Hier overigens mijn derde afgeronde project.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:52 schreef CaLeX het volgende:
Met al deze commotie vergeet ik helemaal te vieren dat mijn eerste project afgerond is.
Churchill Sprits heeft zijn laatste termijn betaald
Hmm een slecht begin van 2016, eerste (crowdfunding)project van me wat echt in de problemen zit.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:56 schreef leolinedance het volgende:
Wat een klotezooi nu ook al ellende bij een project van Aygodutch
Dat is dan wel weer een pluspuntje inderdaad, ik had hem ook. Mijn 4e afgeronde project.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:52 schreef CaLeX het volgende:
Met al deze commotie vergeet ik helemaal te vieren dat mijn eerste project afgerond is.
Churchill Sprits heeft zijn laatste termijn betaald
Dan heb jij de laatste dagen meer gezien dan ik!quote:Op maandag 4 januari 2016 16:40 schreef RamboDirk het volgende:
weer een paar mooie projecten gemist op geldvoorelkaar zie ik, jammer.
2x onroerend goed (verbouwingen), wat mij betreft altijd wel aantrekkelijk.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dan heb jij de laatste dagen meer gezien dan ik!
24 decemeber en eerder is wel al lang (meer dan 10 dagen) geleden!quote:Op maandag 4 januari 2016 16:52 schreef RamboDirk het volgende:
2x onroerend goed (verbouwingen), wat mij betreft altijd wel aantrekkelijk.
Collincrowdfundquote:Hier zijn wij al mee bezig. We zullen binnenkort deze openheid verschaffen. Wij vinden dat iig een goede zaak.
Goede vraag van Collin Crowdfund.quote:Dank voor je vraagstelling inzake het standpunt van Collin over openheid inzake faillissementen bij Crowdfunding.
In onze Nieuwsbrief van medio deze week zullen wij hierover onze visie communiceren. Ik heb dit weekend hiervoor onderstaand (nog concept) artikel geformuleerd.
Transparantie over defaults:
Afgelopen week publiceerde crowdfund adviesbureau Douw & Koren de branche cijfers over afgelopen jaar. Daarbij deed zij (o.i. terecht) tevens een oproep tot meer openheid over faillissementen bij crowdfunding. Het zou inderdaad goed zijn als alle platformen op een identieke wijze inzicht zouden geven in deze relevante materie. De wijze waarop dit inzichtelijk gemaakt zou moeten worden is echter nog niet bepaald. Enkel het weergeven van bijvoorbeeld het percentage leningen dat niet volledig wordt terugbetaald zegt o.i. volstrekt onvoldoende. Neem alleen al het gegeven of deze lening recent verstrekt is dan wel dat deze lening inmiddels bijna volledig is afgelost, of welk deel van de lening wordt alsnog terugbetaald na uitwinning van de eventuele zekerheden.
Collin wenst tot op heden in de statistieken op haar homepage nog geen default cijfer te laten zien omdat dit cijfer nog niet representatief is; immers: ons platform bestaat pas 1,5 jaar. Tot december 2015 zouden wij dan overigens een percentage van 0 moeten laten zien. Dit zou een verkeerd beeld geven. Het zou mogelijk de suggestie wekken dat er geen sprake is van enig risico en dat is onjuist! Deelnemen in crowdfinance betekent risico lopen; vandaar ook onze standaard oproep goed te spreiden over een groter aantal leningaanvragen. Iets wat wij nog eens extra stimuleren door ons loyaliteitsprogramma waarbij een korting op de beheerfee voor investeerders niet enkel wordt bereikt door het totale investeringsbedrag, maar juist ook door het aantal leningen waarin geparticipeerd wordt.
In afgelopen maand (december 2015) werd Collin met een eerste faillissement van een onderneming waarbij wij de lening bemiddeld hadden geconfronteerd. Gelukkig betrof het een lening met een relatief korte looptijd waarop inmiddels bijna de helft van het oorspronkelijke leningbedrag was terugbetaald (het voordeel van een lineaire aflossing). Met de ondernemer zijn wij als Collin namens de investeerders in gesprek over een betalingsregeling dan wel andere vorm van uitwinning van de borgstelling die de ondernemer privé had afgegeven voor de verplichtingen van de gefailleerde onderneming. De in deze lening betrokken investeerders worden door Collin met regelmaat geïnformeerd over het verloop van deze case. Of er uiteindelijk sprake is van schade c.q. van welke omvang is dus nog onduidelijk.
Dit voorbeeld geeft goed aan dat het publiekelijk maken van default cijfers nog niet zo eenvoudig is.
Voor alle andere 120 verstrekte leningen geldt dus dat tot op heden de investeerders tijdig de hen toekomende maandelijkse rente en aflossing hebben ontvangen.
Collin is dus voorstander van transparantie. Zoekt nog naar de juiste wijze van (bij voorkeur branche breed identieke) weergave, maar geeft ondertussen aan haar relaties al wel het inzicht zoals hierboven weergegeven. Middels regelmatige updates zullen wij onze investeerders hierover blijven informeren.
Nou keek ik net alles even na en zag dat er "toevallig' een bedrag gestort was. ik dacht ja hoor. maar blijkt dat het al de tijd op een andere rekening is gestort dan dat ik dacht opgegeven te hebben. Bedankt.quote:Op maandag 4 januari 2016 07:33 schreef namliam het volgende:
[..]
Hangt een beetje van de omstandigheden af, kan varieren tussen 2 en 4 weken vanaf je betaling totdat alles in kannen en kruiken is.
Daarna duurt het natuurlijk nog een maand voordat de eerste betaling komt...
Maar in augustus meegedaan, als dat project tot stand is gekomen had je toch al wel 3 betalingen moeten krijgen. Aangenomen dat het maandelijks wordt terugbetaald.
Sommige platformen/projecten betalen echter per jaar of zelfs per twee jaar maar aflossing ....
Dus dat moet je even nakijken en anders contact opnemen met het platform waar je mee hebt gedaan.
Als je bij Collin hebt meegedaan, die houden het geld eerste 2 maanden op een tijdelijke rekening bij hunzelf. Kan je wel zelf eerder overboeken via "mijn Collin", maar dat geld komt dus niet "zomaar" op je eigen rekening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |