Dit lijkt mij ook prima toepasbaar voor crowdfunding daar waar de betalingen stoppen.quote:Als een vordering op een debiteur niet meer volwaardig is, kan deze worden afgewaardeerd. Goed koopmansgebruik staat dit toe. Ook de Hoge Raad (15 februari 1989) vindt dit goed, zij stelt de volgende voorwaarden:
1. waarderen naar een redelijk oordeel van de ondernemer;
2. omstandigheden beoordelen per balansdatum;
3. individuele beoordeling per debiteur (bij grote omvang mag een ervaringscijfer ook).
Dat is van een hoop factoren afhankelijk, zoals wanneer het project volgeschreven is. Gemiddeld had je project oktober voor het eerst kunnen gaan betalen. Om welk project gaat het en bij welk platform?quote:Op zondag 3 januari 2016 23:10 schreef CornflakesXL het volgende:
Hoelang duurt het gemiddeld voor de eerste uitbetaling gedaan word? Ik heb in augustus een keer meegedaan om te even te kijken of het wat voor mij is. Hoewel er staat dat het project tot stand is gekomen is er nog geen uitbetaling geweest. de duur is 60 maanden. worden de maanden die nu nog niet uitbetaald daar wel of niet van afgetrokken?
Alvast bedankt.
Hangt een beetje van de omstandigheden af, kan varieren tussen 2 en 4 weken vanaf je betaling totdat alles in kannen en kruiken is.quote:Op zondag 3 januari 2016 23:10 schreef CornflakesXL het volgende:
Hoelang duurt het gemiddeld voor de eerste uitbetaling gedaan word?
Twee personen. We zijn net volwassen. Zij studeert momenteel bedrijfseconomie, ik zit nog in 6 vwo. We, een zeker zij (i.v.m. kosten studie, boeken, etc. + verlies bijbaan), kunnen dat bedrag NU niet missen. Rond de zomervakantie wel, maar we willen heel graag eerder beginnen.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:27 schreef Klokov het volgende:
Je zit in een team met 3 personen die niet allen een 300-400 euro kunnen missen?
Dat is ook het punt inderdaad; ¤250,- op ¤1000,- is veel(te veel). Daarbij kunnen we dat niet zomaar ophoesten. Het risico (in onzs situatie, met dit doelbedrag) vinden we ook te groot.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:26 schreef carebaer het volgende:
[..]
Hij zoekt funding van ¤1000. Nu moeten ze dus ¤250 betalen om op het CF-platforum te kunnen komen met hun vraag naar financiering. Dus ¤250 op ¤1000 is best veel, als je het zo bekijkt.
Ik snap daarentegen niet zo goed waarom je op zoek bent naar een funding van ¤1000. Lijkt me niet dat veel mensen dit serieus nemen, maar even goed succes
Je ontvangt alle producten die je nodighebt om een bepaald DIY-werkje te kunnen maken. Je ontvangt van ons instructiekaartjes, maar kun ook zelf variëren binnen (en m.b.v. producten buiten onze box eventueel) onze box.quote:Op zondag 3 januari 2016 21:42 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Dit. Daarnaast vind ik het een tegenstrijdig product. Een do it your self box, zodat je het zelf niet meer hoeft te doen.
Waarom begin je eigenlijk niet superklein zonder lening?quote:Op maandag 4 januari 2016 07:46 schreef Unites het volgende:
Je ontvangt alle producten die je nodighebt om een bepaald DIY-werkje te kunnen maken. Je ontvangt van ons instructiekaartjes, maar kun ook zelf variëren binnen (en m.b.v. producten buiten onze box eventueel) onze box.
Voor jullie is het risico te groot maar je verwacht wel dat anderen er in investeren?quote:Op maandag 4 januari 2016 07:44 schreef Unites het volgende:
[..]
Dat is ook het punt inderdaad; ¤250,- op ¤1000,- is veel(te veel). Daarbij kunnen we dat niet zomaar ophoesten. Het risico (in onzs situatie, met dit doelbedrag) vinden we ook te groot.
In onze situaties wel ja. We zoeken ook naar donaties.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:34 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Voor jullie is het risico te groot maar je verwacht wel dat anderen er in investeren?
Om het product dat wij voor ogen hebben te kunnnen leveren, moet er wel geīnvesteerd worden eigenlijk in een voorraad(je). Sowieso moeten wij ook veel bestellen en zit je dan steeds met hoge verzendkosten op een relatief kleine/lage bestelling. Sommige producten kun je ook alleen maar in grote aantallen kopen, wat het sowieso al lastiger maakt.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:30 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Waarom begin je eigenlijk niet superklein zonder lening?
Een website met paypal en een kvk inschrijving?
Je hoeft toch niet gelijk voorraad te hebben.
Zodra je een bestelling hebt ren je naar de winkel en koop je het. Of desnoods neem je eerst 1 box op voorraad. Dan kan je eerst zien of het werkt en van de 'winst' kan je dan voorraad nemen.
Ik zou dan een wat hoger bedrag lenen. Kijk ook eens op www.doorgaan.nl. Deze is net wat goedkoper dan crowdaboutnow. Zijn er ook geen ouders of andere familieleden die even een bedrag kunnen missen? Dit lijkt het makkelijkste voor een klein bedrag.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:45 schreef Unites het volgende:
[..]
Om het product dat wij voor ogen hebben te kunnnen leveren, moet er wel geīnvesteerd worden eigenlijk in een voorraad(je). Sowieso moeten wij ook veel bestellen en zit je dan steeds met hoge verzendkosten op een relatief kleine/lage bestelling. Sommige producten kun je ook alleen maar in grote aantallen kopen, wat het sowieso al lastiger maakt.
Het is ook allemaal met net of je het geld in privé nodig hebt. Als je aan het opslagpunt zit, dan zou je tussen de 100 - 120K aan inkomsten per jaar zitten waarbij de BV interessanter wordt.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:41 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Begrijp ik nou uit jullie antwoorden dat er geen vaststaande regels zijn voor defaults? Ik zou denken dat een definitieve default doorgestreept kan worden en pas als er geld terugkomt dan komt het weer op je balans te staan.
Iets anders: Ik ben ZZPer en in 2015 heb ik voor het laatste jaar startersaftrek. Nu ligt mijn omzet net onder het omslagpunt wat vaak gehanteerd wordt om voor een BV te kiezen. Nu overweeg ik toch om wellicht voor een BV te kiezen om van de aansprakelijkheid in privé af te komen. Het kost me onder de streep echter een paar duizend euro. Nu vraag ik me af of het voordelen heeft om vanuit een BV te investeren ipv vanuit privé. Kan ik daar voldoende 'winst' mee pakken zodat de drempel van het omslagpunt lager komt te liggen? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen (behoudens mijn accountant die op zondagmiddag niet werkt)
Ik snap dat niet je hebt toch wel wat spaargeld? En zie het anders als een schoolproject als het misloopt heb je er toch wel iets aan gehad.quote:Op maandag 4 januari 2016 07:42 schreef Unites het volgende:
[..]
Twee personen. We zijn net volwassen. Zij studeert momenteel bedrijfseconomie, ik zit nog in 6 vwo. We, een zeker zij (i.v.m. kosten studie, boeken, etc. + verlies bijbaan), kunnen dat bedrag NU niet missen. Rond de zomervakantie wel, maar we willen heel graag eerder beginnen.
quote:Op zondag 3 januari 2016 15:59 schreef Unites het volgende:
Even een kleine update, voor degene die daar om vroegen en interesse hadden in ons projectje.1.000 euro? Neem even allemaal een krantenwijk of een ander baantje en een maand later heb je die 1000 euro. Daart ga je toch geen grootschalig project voor opstarten met alle administratieve rompslomp en verplichtingen van dien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
voor 1.000k zou ik wel even gaan shoppen hoorquote:Op maandag 4 januari 2016 09:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor 1.000k zou ik inderdaad ook de moeite niet nemen om CF te zoeken. Als je dan echt wil, ga je de komende tijd je helemaal de rambam werken in het weekend (in plaats van allerlei platformen te mailen en op gesprek te gaan) om die centen bij elkaar te verdienen, dat moet gewoon te doen zijn. Met de pet rond in de familie en dan merk je vanzelf hoe men tegen je idee aan kijkt.
CF voor een scholier en een studente, twv duizend euro aan donaties, ik denk dat je weinig kans maakt, bij welk platform dan ook.
Hoezo donaties?quote:Op maandag 4 januari 2016 08:43 schreef Unites het volgende:
[..]
In onze situaties wel ja. We zoeken ook naar donaties.
Maar direct veel duidelijkheid van wat er gaat gebeuren.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:56 schreef leolinedance het volgende:
Wat een klotezooi nu ook al ellende bij een project van Aygodutch
Ik zie het ook net... hier baal ik wel serieus van! Harm ook, gok ik zo...quote:Op maandag 4 januari 2016 13:56 schreef leolinedance het volgende:
Niet de Bioprocessor dan dus?quote:Op maandag 4 januari 2016 13:56 schreef leolinedance het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |