abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26912114
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:17 schreef sa-sa het volgende:
Depressief niet, maar ik was eens een maandje gestopt met het slikken van de pil (Diane 35). En merkte toen dat ik opeens veel lekkerder in m'n vel zat. Maar soms ook juist helemaal niet. Het lijkt net of ik door de pil geen extreme wisselingen heb in mijn bui/gevoel. Klinkt stom, maar zonder de pil voelde ik me soms heeel happy of heeel verdrietig (als er iets gebeurde dan). En sinds ik weer de pil slik, is het verschil minder heftig, wat neutraler.

Do I make sense?
Ik zit sinds ongeveer 2 maanden aan de mycrogynon omdat ik de laatste tijd half doodging tijdens 't menstrueren (overgeven, niet rechtop kunnen staan, etc) en omdat ik had uitgerekend ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie in Ierland, en dat was dan helemaal geen lolletje geweest. Ik ben echt een stuk minder ongesteld (hallelujah !!!!) maar voel me ook wat... afgevlakt. Ik kan op zich nog wel lachen, maar ik lig niet meer helemaal grandioos in een deuk om iets, en ik jank bij alle films en slechte Hart in Aktie programma's enzo
Maar nu vraag ik me af of ik dit niet al had voordat ik met de pil begon...
Tap tap tap
pi_26912283
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit sinds ongeveer 2 maanden aan de mycrogynon omdat ik de laatste tijd half doodging tijdens 't menstrueren (overgeven, niet rechtop kunnen staan, etc) en omdat ik had uitgerekend ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie in Ierland, en dat was dan helemaal geen lolletje geweest. Ik ben echt een stuk minder ongesteld (hallelujah !!!!) maar voel me ook wat... afgevlakt. Ik kan op zich nog wel lachen, maar ik lig niet meer helemaal grandioos in een deuk om iets, en ik jank bij alle films en slechte Hart in Aktie programma's enzo
Maar nu vraag ik me af of ik dit niet al had voordat ik met de pil begon...
herkenbaar. bij mij worden positieve emoties afgevalkt en negatieve emoties lijken wel versterkt. en het is net niet zo erg dat het heel opvallend is, maar opvallen genoeg om het op te merken.
pi_26912808
Om er even op terug te komen....

Ben nu sinds een week aan de Nuvaring, tot nu bevalt het goed qua gebruik.
Of de bijwerkingen minder zijn geworden kan ik nog niet zeggen. daar is het denk ik nog een beetje te vroeg voor.
pi_26913926
Grappig topic dit zeg… heb met precies dezelfde vragen etc gezeten over de pil!

Libido van nul, beetje overgewicht 3 jaar depressief. 2,5 jaar therapie heeft geholpen voor de depressie en stoppen met de pil (eerst microgynon en toen Diane 35) was de bekroning denk ik, zo vreemd om niet dagelijks of wekelijks te huilen of chagerijnig te zijn. Ik ben gestopt vanwege mijn libido en dat heeft duidelijk een verschil gemaakt! En ik ben ook terug gegaan naar mijn oude gewicht van 10 jaar geleden voor ik met de pil begon. Bovendien kan ik nu heel goed herkennen waarom ik in een bepaalde bui ben, zowel vrolijk als “dipperig”

Moet wel zeggen dat er een maand of 2 overheen ging voordat ik echt verschil merkte.
Echt een opluchting! Vind ook op zeker dat het meer in de publiciteit moet komen, heb het al met zoveel vriendinnen besproken en zijn zoveel vrouwen die ermee bezig zijn!
pi_26939618
De gyneacoloog die mij een tijd terug heeft geholpen met het een en ander heeft toegegeven dat een hoop vrouwen depressief worden van de pil. Dat dit 1 van de meest vervelende bijwerkingen is, die erkend wordt door heel veel gyneacologen
mama van Myrddin
pi_26943191
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef Misticle_lightning het volgende:
De gyneacoloog die mij een tijd terug heeft geholpen met het een en ander heeft toegegeven dat een hoop vrouwen depressief worden van de pil. Dat dit 1 van de meest vervelende bijwerkingen is, die erkend wordt door heel veel gyneacologen
ik heb vandaag ook een mailtje terug gehad van een site over anticonceptie. ik had gevraagd of deze klachten erkend werden als bijwerking van de pil. zij gaven dit toe, alleen dan in de stopweek, doordat hormonen dan iets doen met je bloedsuikerspiegel. Wel vreemd dat ze niets zeiden over de problemen tijdens het gebruik.

Ik ben trouwens wel nerveus, heb vanmiddag afspraak bij de huisarts over het stoppen met de pil en beginnen met een spiraaltje. ben behoorlijk rillerig
pi_26966758
update: gister bij de huisarts geweest over koperspiraal. Hij zei dat die depressieve klachten van de pil vaker voorkwamen. En hij wilde me wel een spiraaltje geven. Ik kreeg natuurlijk een onderzoek (SOA/AIDS test) en daar had ik nog niet op gerekend, dus dat was niet echt fijn. Maar donderdag moet ik terug komen (woensdag voor de uitslag bellen) en dan wordt het spiraaltje er om 9 uur ingezet.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:55:13 #108
101436 midimaze
Doe iets goed of doe het niet.
pi_27100913
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:41 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik heb vandaag ook een mailtje terug gehad van een site over anticonceptie. ik had gevraagd of deze klachten erkend werden als bijwerking van de pil. zij gaven dit toe, alleen dan in de stopweek, doordat hormonen dan iets doen met je bloedsuikerspiegel. Wel vreemd dat ze niets zeiden over de problemen tijdens het gebruik.
Vreemd, mijn vriendin zegt juist dat ze tijdens haar stop week de minste last van de bijwerkingen heeft. Ze gaat overigens binnenkort stoppen met de pil omdat ze de hormonen zat is... Ik hoop dus op een update later
pi_27108623
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:55 schreef midimaze het volgende:

[..]

Vreemd, mijn vriendin zegt juist dat ze tijdens haar stop week de minste last van de bijwerkingen heeft. Ze gaat overigens binnenkort stoppen met de pil omdat ze de hormonen zat is... Ik hoop dus op een update later
heb ik dus ook, snap niet dat ze dat niet openlijk toegeven. huisarts deed dat wel.

morgen krijg ik mn spiraaltje en ik knijp hem nu al....
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:03:13 #110
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27108697
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:00 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

heb ik dus ook, snap niet dat ze dat niet openlijk toegeven. huisarts deed dat wel.

morgen krijg ik mn spiraaltje en ik knijp hem nu al....
Sterkte, Goddess! Laat even weten hoe het is verlopen...
pi_27109208
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Sterkte, Goddess! Laat even weten hoe het is verlopen...
thanks, doe ik. heb vandaag aan mn stagebegeleidster gevraagd of ik morgen thuis mag werken omdat ik het spiraaltje in liet zetten. Dat was goed. Maar vervolgens vertelt ze het aan mn collega's! niet iedereen hoeft het te weten... dat vond ik echt niet leuk...
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:40:46 #112
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27109654
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

thanks, doe ik. heb vandaag aan mn stagebegeleidster gevraagd of ik morgen thuis mag werken omdat ik het spiraaltje in liet zetten. Dat was goed. Maar vervolgens vertelt ze het aan mn collega's! niet iedereen hoeft het te weten... dat vond ik echt niet leuk...
Allicht had je beter kunnen zeggen dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moet, en dus maandag pas weer van de partij bent...
Je denkt vrijdag weer aan de slag te kunnen?
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:46:08 #113
96937 Myriam7
En amor..
pi_27109811
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:44 schreef Morgil het volgende:

Ik heb echt heel veel last van ongesteld zijn, zonder de pil is het super onregelmatig en pijnlijk, en met de pil valt het nog wel mee, vandaar.

Plus, seks met een condoom vind ik echt niet fijn, en dat is voor mij toch wel erg belangrijk
Is bij mij ook het geval.
Ik heb een aantal jaren geleden de Diane35 geslikt, daar voelde ik me helemaal niet lekker bij.(alleen ook toen op dat moment niet de link naar de pil gelegd)
Daar ben ik toen mee gestopt, en sinds een jaar slik nu microgynon30, om alles iets beter te regelen. Het is nog vervelend, maar stukken minder.

En iid met condoom is niet echt fijn, maar zonder anticonceptie een must natuurlijk.
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
pi_27110156
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Allicht had je beter kunnen zeggen dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moet, en dus maandag pas weer van de partij bent...
Je denkt vrijdag weer aan de slag te kunnen?
vrijdag heb ik vrij. en ik kan nooit mijn info filteren, vervelende eigenschap. maar ze had haar mond gewoon moeten houden, want het was iets vertrouwelijks....
pi_27143258
Nou, ik ben net terug van de huisarts en ik heb het overleefd. (als je niet tegen uitgebreide verhalen kan, stel ik voor dat je niet verder leest)

Ik was met mn zus naar de huisarts gegaan. Ik wilde eerst op mn brommertje gaan, maar mn zus bood aan om me te brengen (gelukkig!) bij binnenkomst werd me eerst nog uitgelegd hoe de hele behandeling in zijn werking ging. Ze toonde het spiraaltje nog een keertje en alle apparaten werden getoond. daarna moest ik me uit kleden (ze draaiden zich netjes om) en moest ik op de behandeltafel gaan liggen, in de beugels. Eerst werd er gekeken of alles er goed uitzag en daarna maakte ze, een beetje hardhandig, mijn baarmoedermond schoon. hierna pakte ze een soort schaar (een soort klem om huid mee vast te pakken) ze vroeg me om te hoesten, waarna ze mn baarmoedermond opende. Dit deed heel erg pijn. echt een naar gevoel. Ze lieten me ff bijkomen, ondertussen vragend of het wel ging.

Ze stelde voor dat ik mijn handen op mn onderbuik legde, zodat ik via mn buik ademhaalde. Want het zou wel eens pijnlijk kunnen worden. Hierna bracht ze een soort cameraatje in om de afmeting van mn baarmoeder te meten. En dat deed echt heel erg pijn. Door de buikademhaling kon ik de pijn een beetje opvangen (en ik was er al op voorbereid) maar het was echt zo'n naar, schurende en drukkende pijn. Hierna bracht ze het spiraaltje in en dat was dezelfde pijn, alleen dan nog iets erger (het was natuurlijk al een beetje beurs door dat cameraatje)

Toen was het voorbij. Ik met mn grote mond: ja, het viel mee en ik voel me wel goed (het viel me ook mee. ik had echt horrorideeen) ff liggen, toen wilde ik zitten. Dat ging niet helemaal goed. Dus ik weer liggen. Ik had al snoepjes meegneomen om mn bloedsuikerspiegel weer goed te krijgen. Dus vroeg ik of ze een snoepje wilde pakken. Ze gaven me een natte doek en een glas water en ondertussen haalde ze mijn zus ook nog op.

Na een tijdje, ongeveer 2 minuten, dacht ik dat het wel weer ging en wilde me aankleden. dat ging dus mis en ben ik flauwgevallen. Hierna heb ik nog 3 kwartier op de behandeltafel gelegen, terwijl ik steeds opnieuw flauwviel. Mijn zus vond dit zo naar om te zien, dat ze zelf ook beroerd werd en bijna flauwviel (waarna ik de mooie woorden sprak: wil je misschien naast me liggen?) Uiteindleijk heeft ze ook mn vader gebeld omdat ik niet naar de auto durfde te lopen, omdat ik zo beroerd was. Toen mijn vader er was, ging het wel weer en ben ik zelfstandig naar de auto gelopen.

Nu zit ik dus thuis, na een grote bak koffie, en ik voel me net een washand. Ik voel me slap, heb suizende oren en trillende handen. Ik zou vandaag thuis werken, maar ik heb me toch maar ziek gemeld.

Het was wel echt heel pijnlijk (ik heb nog nooit zulke pijn gehad en ik ben al heel wat gewend) maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik ben nu 5 jaar van dat gezeur af. Daarnaast zei de huisarts ook dat ik me echt goed heb gehouden, dat ik heel sterk ben (veel vrouwen die écht beroerd werden) en dat ik trots op mezelf mag zijn. En dat ben ik nu ook echt. Ik voel me nu echt een bikkel (wel een beetje een brakke bikkel)
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:00:58 #116
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27143373
Wat een verhaal zeg goddess_in_heaven
En nu durf ik al helemaal niet meer...

Voel je er nu ook nog wat van, of helemaal niks meer?
pi_27143481
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:00 schreef Christine het volgende:
Wat een verhaal zeg goddess_in_heaven
En nu durf ik al helemaal niet meer...

Voel je er nu ook nog wat van, of helemaal niks meer?
de pijn duurde bij elkaar maar iets van 5 tellen (1 tel voor die klem en 2 voor dat cameraatje en weer 2 voor dat spiraaltje) dus dat is wel te overzien. ik had alleen dat flauwvallen echt niet verwacht en dat was wel echt vervelend (vooral omdat het in zo'n naar kamertje is met tl-licht. ik wilde thuis op de bank liggen) echt een aanrader is het niet, maar het echte nare gevoel duurt maar kort.

ik heb nu geen last van mn buik/baarmoeder. Gewoon de usual menstruatiekrampen (je moet ook ongesteld zijn om hem in te laten zetten) ik ben wel echt heel slap en moe (raar dat je van dat soort dingen echt uitgeput raakt) en dus nog tintelende vingers e.d. (wat je altijd hebt na flauwvallen) ik heb me dan ook ziek gemeld, want ik zie me vandaag niet meer gewoon werken (de impact is wel groot)
pi_27145710
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

de pijn duurde bij elkaar maar iets van 5 tellen (1 tel voor die klem en 2 voor dat cameraatje en weer 2 voor dat spiraaltje) dus dat is wel te overzien. ik had alleen dat flauwvallen echt niet verwacht en dat was wel echt vervelend (vooral omdat het in zo'n naar kamertje is met tl-licht. ik wilde thuis op de bank liggen) echt een aanrader is het niet, maar het echte nare gevoel duurt maar kort.

ik heb nu geen last van mn buik/baarmoeder. Gewoon de usual menstruatiekrampen (je moet ook ongesteld zijn om hem in te laten zetten) ik ben wel echt heel slap en moe (raar dat je van dat soort dingen echt uitgeput raakt) en dus nog tintelende vingers e.d. (wat je altijd hebt na flauwvallen) ik heb me dan ook ziek gemeld, want ik zie me vandaag niet meer gewoon werken (de impact is wel groot)
Je had er ook een verdoving voor kunnen krijgen, raar dat je huisarts dat niet heeft vermeld...
pi_27148736
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:13 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Je had er ook een verdoving voor kunnen krijgen, raar dat je huisarts dat niet heeft vermeld...
watvoor verdoving? ik wist alleen van het ibuprofen slikken vantevoren af.
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:17:31 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27150235
Er zitten stoffen in de anticonceptiepil die depressiviteit kunnen bevorderen wanneer je er gevoelig voor bent.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:54:22 #121
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27183929
Ik ben toch weer overstag... condooms vind ik zo vervelend dat ik weer aan de pil ben. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik het weer een maandje ga proberen, en als het weer dezelfde gevolgen heeft, ga ik verder zoeken naar iets anders (Nuvaring??).
pi_27184835
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

watvoor verdoving? ik wist alleen van het ibuprofen slikken vantevoren af.
gewoon een spuit

Bij de gynocoloog is dat normaal (heb ik gelezen)
pi_27184872
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:54 schreef Christine het volgende:
Ik ben toch weer overstag... condooms vind ik zo vervelend dat ik weer aan de pil ben. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik het weer een maandje ga proberen, en als het weer dezelfde gevolgen heeft, ga ik verder zoeken naar iets anders (Nuvaring??).
Nuvaring is zeker het proberen waard!

check dit topic: Nuvaring [Organon] ervaringen uitwisselen deel 3
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:22:57 #124
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185017
Dat topic ken ik, So_Addictive
Eerst maar die pil proberen nog een maandje, en daarna kijk ik verder. Thanks!
pi_27185050
Mijn inmiddels ex-vriendin had ook last van extreme stemmingswisselingen, en toen ze gestopt was met de pil was het ineens (binnen een paar dagen) vele malen minder. Later heeft ze nog een keer weer een andere pil geprobeerd en daar werd het NOG erger van dan dat het ooit geweest was. Dat duurde dus ook niet langer dan een week!
Assumption is the mother of all f***-ups
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:26:18 #126
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185130
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:23 schreef FoxF1 het volgende:
Mijn inmiddels ex-vriendin had ook last van extreme stemmingswisselingen, en toen ze gestopt was met de pil was het ineens (binnen een paar dagen) vele malen minder. Later heeft ze nog een keer weer een andere pil geprobeerd en daar werd het NOG erger van dan dat het ooit geweest was. Dat duurde dus ook niet langer dan een week!
Ik denk ook dat ik binnen een week met hangende pootjes weer gestopt ben
Maar ik wil het gewoon nog één keer proberen. Ik word gek van condooms, en de pil heb ik nog liggen...
pi_27186038
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:18 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

gewoon een spuit

Bij de gynocoloog is dat normaal (heb ik gelezen)
tja, klote dat ik dat niet wist.

ik heb wel constant de zenuwen dat mn spiraaltje eruit wordt gewerkt. ik heb nl de hele dag al menstruatiekrampen (niet heel erg) ik moest alleen net naar de wc en omdat een monteur komt moest t ff snel. Dus teveel druk op mn buik. Heb daarna een halfuur moeten bijkomen van de kramp in mn baarmoeder (kon ff niet meer rechtop staan) maar dat is denk ik eigen schuld.

Ik heb ook het idee dat ik er te licht over denk. Als ik hoor wat anderen deden na het zetten van een spiraaltje.. dat is een stuk minder dan ik doe.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:54:34 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_27186203
Ik was ook gevoelig voor de pil, werd er strontchagerijnig van, mijn libido had een dieptepunt bereikt en ik zat heel beroerd in mijn vel.

Ben nu ruim 4 maanden gestopt en mijn leven is compleet veranderd. Ik voel me top, mijn zin in seks bereikt het niveautje nymphomanie en ik ben amper meer chagerijnig.

NOOIT meer de pil
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:40:31 #129
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27197232
Bedankt voor je verslaggeving, Goddess! Hoe voel je je nu? Kan je weer normaal zitten?
pi_27217236
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bedankt voor je verslaggeving, Goddess! Hoe voel je je nu? Kan je weer normaal zitten?
het gaat nu weer wat beter, alleen is de impact, lichamelijk, veel groter dan ik verwacht had. Gisteravond was ik echt beroerd. Ik had super erge buikkrampen en ben in 4 jaar niet meer zo ongesteld geweest als gisteravond. ik kon ieder uur mn maandverband wel vernieuwen. Ik heb dan ook de hele avond op de bank en in bed gelegen met aspirines bij de hand. ik voelde gisteravond pas goed dat er spieren zijn uitgerekt, die je normaal nooit gebruikt. Ik heb ook heel bizar gedroomd, namelijk dat ik menstruatiebloed opkotste. Lijkt me wel een duidelijk teken dat ik er heel veel mee bezig ben.

Vandaag gaat het echt super! ik heb gewinkeld (dat doet altijd al veel goed) en heb bijna geen buikpijn gehad (behalve toen ik op de bus stond te wachten, want toen stond ik 10 minuten stil. alles begon wel een beetje naar beneden te trekken)

Ik merk nu ook al dat ik vrolijker ben dan ik in de afgelopen vier jaar ben geweest. ik heb me ook in tijden niet zo ontspannen gevoeld. Voor mij één heel duidelijk teken: ik heb de hele dag nog geen ruzie gehad met iemand. En zo snel al. Ik ben nu dus echt al 200% tevreden.
Ik ben alleen wel een beetje benauwd over vrijen met spiraaltje. Ben bang dat het misschien toch nog iets te pijnlijk is (als mn baarmoeder samentrekt, voel ik het meteen) maar dat merk ik wel.
pi_27217374
Waaaah, dat wordt dus geen spiraaltje voor mij! Wat een nare bijwerkingen!
Ik wordt dus ook nogal zwartgallig van de pil. Doe het al jaren met condooms. Niet honderd procent veilig, maar nog een kindje is ook geen ramp
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27217429
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaaah, dat wordt dus geen spiraaltje voor mij! Wat een nare bijwerkingen!
Ik wordt dus ook nogal zwartgallig van de pil. Doe het al jaren met condooms. Niet honderd procent veilig, maar nog een kindje is ook geen ramp
alhoewel het pijnlijk was, zou ik het zo weer doen. ik merk nu al de voordelen!

dat beroerd voelen was ook wel weer ff lekker na een periode van 4 jaar niets van mn baarmoeder gevoeld te hebben (klinkt misschien een beetje bizar, maar ik vroeg me af en toe af of ie er echt nog wel zat) en iedereen is heel lief voor je
pi_27217671
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

alhoewel het pijnlijk was, zou ik het zo weer doen. ik merk nu al de voordelen!

dat beroerd voelen was ook wel weer ff lekker na een periode van 4 jaar niets van mn baarmoeder gevoeld te hebben (klinkt misschien een beetje bizar, maar ik vroeg me af en toe af of ie er echt nog wel zat) en iedereen is heel lief voor je
Hehe, als je het plaatsen van een spiraaltje nodig hebt om af te dwingen dat mensen lief voor je zijn...

Maar bedankt voor de nuance. Spiraal wordt heeel evt. weer een optie dan.
Ik weet wel dat ik niet blij was om mijn baarmoeder weer "all natural" aan het werk te voelen na anderhalf jaar pil: eerst drie maanden geen menstruatie maar wel zwelling en pijn. Dokter beweerde dat dat normaal was na pilgebruik. Nadat ik na die drie maanden een megamenstruatie kreeg waarbij ik het gevoel had dat het hele orgaan eruit kwam wist ik het zeker:die troep slik ik nooit meer!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27217782
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
Ja! ik slikte Diane35 en had gigantisch last van humeurigheid en stemmingswisselingen. Ik heb bij de dokter een andere pil gevraagd en echt ALLE vervelende klachten zijn verdwenen. Ga dus gewoon even langs je huisarts of bel hem/haar (mijne heeft bijv. een receptenlijn, je hoeft alleen maar te bellen en te zeggen wat de klachten zijn en je krijgt een nieuwe pil)
* Toeps noteert.

Ik heb ook de Diane 35, en ik voel me al een tijd zo labiel als een vaatdoek. Welke heb jij nu?

(Hmm, ik zie net dat deze post al uit 2002 stamt.)

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2005 16:02:54 (quote functie deed het niet) ]
pi_27217901
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:01 schreef Toeps het volgende:

[..]

* Toeps noteert.

Ik heb ook de Diane 35, en ik voel me al een tijd zo labiel als een vaatdoek. Welke heb jij nu?

Jaaah! Dat is m: Diane 35. Aan mij voorgeschreven zonder blikken of blozen ondanks erg veel vaatziekten in mijn familie (waar deze pil niet goed mee samengaat heb ik begrepen).
Ben erna overgestapt op Triginon. Mijn depressie en valse gevoeligheid ("Oh! Muziek! Wat mooi! Jank!"-over een liftmuziekje ) halveerden zo ongeveer, maar ik heb pas weer iets creatiefs kunnen doen toen ook die troep foetsie was.
pi_27218022
Ik heb gister nog een uur lopen janken na Star Wars Episode 3. Da's wel een dieptepunt.

Nou heb ik ook boulimia gehad, waardoor ik ook niet al te stabiel ben, maar als ik ongesteld moet worden ben ik echt zwaar labiel. Ben nu weer 3 dagen met mijn nieuwe strip bezig, maar ben nog steeds niet helemaal oké.

Maar wat moet ik anders? Al die voorbehoedsmiddelen hebben hormonen, behalve de koperspiraal (nee dank u), het pessarium (nee dank u), en het condoom (maar die kan scheuren). Verder is een condoom ook niet altijd fijn. Dan heb je ook nog de persona, eventueel icm condooms op 'onveilige' dagen, maar da's ook weer zo'n gedoe...
  Vis een optie? zaterdag 21 mei 2005 @ 16:32:50 #137
70532 loveli
N
pi_27218553
Het medicijn Androcur bestaat uit 10mg (de zware vorm 50mg) cyproteron-acetaat. In de Diane-pil zit 2 mg van deze stof. Een vriendin van mij kreeg wegens haaruitval Androcur voorgeschreven en raakte daar helemaal depressief van. Dit is het deel van de Diane-pil waardoor acne verdwijnt.
Omdat het de invloed van mannelijke geslachtshormonen remt, mag dit middel absoluut niet gebruikt worden door zwangere vrouwen. De ontwikkeling van de geslachtskenmerken van een ongeboren kind zou dan geremd worden, van een jongetjesbaby zou bv. de penis niet goed ontwikkelen!!!! Vandaar de toevoeging van een anti-conceptiemiddel aan dit medicijn.
Androcur wordt, als de patient een baarmoeder heeft, (vrijwel) alleen voorgeschreven in combinatie met een anti-conceptiepil. Bij de Diane-pil hebben ze 2 vliegen in 1 klap willen vangen. Het is een van de meest populaire anti-conceptiemiddelen, maar de meeste gebruiksters hebben niet echt een idee wat er precies in hun pil zit.
http://www.consumed.nl/nieuw/database/geneesmiddelen/med.php3?action=dit&pageid=10&id=159
crap in = crap out
pi_27218651
Dan ga ik toch maar eens langs de doc voor een lichtere pil.

Weet iemand welke oké is?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:16:49 #139
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27219740
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:35 schreef Toeps het volgende:

Ik heb Meliane gehad, die is lichter dan Microgynon. Van alle pillen die de revu zijn gepasseerd, was die het minst erg...
pi_27221071
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:01 schreef Toeps het volgende:

[..]

* Toeps noteert.

Ja ik was ook aan de Diane 35!

sinds 2/3 weken aan de nuvaring

- mijn libido is hoger
- niet meer zo uitgeblust/vermoeid
- mijn vriend vind dat ik stukken vrolijker ben!

Geen pil meer voor mij
pi_27222321
Ik heb ook de NuvaRing aangevraagd (bij pilonline.nl). Ben benieuwd.
  Vis een optie? zaterdag 21 mei 2005 @ 18:46:32 #142
70532 loveli
N
pi_27222383
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:35 schreef Toeps het volgende:

Ik zou niet per se voor een lichtere gaan, maar voor een pil met een andere samenstelling.
crap in = crap out
pi_27257714
heb inderdaad ook jaren last gehad van buien door de pil (oa Marvelon)
zijn ook een hoop chemicalieen en hormonen, zou een lichtere pil nemen of een ander voorbehoedmiddel kiezen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_27920031
Even een vraagje en vond beetje onzin om nieuw topic over te openen (die zoek functie vind ik nu heeeel irri trouwens)

Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.

Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)

Weet iemand misschien of je last kan krijgen van het stoppen?

Bedankt alvast!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:50:07 #145
39128 S_
Shame on you
pi_27923318
Ik had nergens last van. Het duurt alleen een paar maanden voordat je cyclus weer normaal is.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:58:49 #146
92486 FatalException
Take a breath
pi_27926653
De pil beschadigt het geluk van de mens.

1) Vrouwen hebben sterkere seksuele visuele prikkels nodig om verliefd te worden (de minder uitziende man valt dus buiten de boot).
2) Vrouwen voelen minder positieve gevoelens
3) Ze hebben minder zin in seks
4) Ze worden dikker
5) Ze kunnen minder genieten van dingen

Dat moet allemaal betaald worden om maar lekker zonder rubber te kunnen neuken.
En het vervelende is: Als een vrouw eenmaal de pil heeft geslikt, zal, als ze stopt, een groot deel van de bijwerkingen haar hele leven blijven.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:27:48 #147
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27927467
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:58 schreef FatalException het volgende:

1) Vrouwen hebben sterkere seksuele visuele prikkels nodig om verliefd te worden (de minder uitziende man valt dus buiten de boot).
4) Ze worden dikker

En het vervelende is: Als een vrouw eenmaal de pil heeft geslikt, zal, als ze stopt, een groot deel van de bijwerkingen haar hele leven blijven.
Lullig voor je dat je met een vrouw zit opgescheept die jou lelijk vindt, geen zin in seks heeft, steeds dikker wordt en nergens van kan genieten. Maar ach, that's life!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 20:04:49 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27928569
quote:

4) Ze worden dikker
Van al deze bijwerkingen geen last gehad toen ik met de pil begon... ben er nooit me gestopt dus weet niet welke eventuele 'ontwenningsverschijnselen' daarmee gepaard gaan.

In SEX loopt trouwens een centraal pil-topic, misschien dat dit onderwerp daar al eens behandeld is?

Laat 'm wel open, hoor .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27935079
Ik ben helemaal niet aangekomen, ik ben juist afgevallen Misschien doordat ik me algeheel wat kutteriger voel door de pil anders? Ik vreet nog wel chocola bij de vleet nl.
Tap tap tap
pi_31855223
Helemaal aan het begin van deze discussie staat:
Artikelen hierover:
Can the pill make you crazy?
Possible Side Affect of the Pill - Depression

Deze tweede werkt echter niet meer. Mijn vrouw heeft op dit moment enorm last van een depressie (is nu zelfs voor de tweede keer opgenomen), en dat is niet fijn als je van de geboorte van je eerste dochter (januari) wilt genieten.
Als ik probeer te herinneren wat er in de afgelopen maanden is gebeurd, dan heb ik het vermoeden dat opnieuw starten met de pil (Femodeen) samenviel met het verergeren van de depressie.

Ik wil dus graag meer weten van het (mogelijke) verband tussen de twee.

Weet iemand verdere informatie te vinden ?

Gr,

Bas.
  dinsdag 1 november 2005 @ 07:44:40 #151
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:16:30 #152
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31858004
Hoe herkenbaar al die verhalen.
Ik heb twee jaar microginon 30 geslikt, maar ik was depressief en tijdens de menstruatie was ik steevast ziek als een hond door griepjes. Nu ik ben gestopt (ik wil een kind) word ik nooit meer ziek rond mijn mentruatie, maar ja ik word dan ook bijna niet meer ongesteld. (zeg maar een in de vier maanden een paar druppen.)
Volgens de gynacoloog is dat heel normaal als je met de pil stopt dat dan je hele hormonale huishouding veranderd en weer tot rust moet komen, maar het duurt nou al 1 1/2 jaar!
  Vis een optie? dinsdag 1 november 2005 @ 08:26:31 #153
70532 loveli
N
pi_31858096
Een half jaar lijkt me een redelijke termijn om weer regelmaat te krijgen, anderhalf jaar is volgens mij te lang. Of zegt de gynaecoloog iets anders? Als ik jou was zou ik het nog een keer navragen.
crap in = crap out
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:31:15 #154
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31858146
Toen ik er was was het al een jaar geleden. Hij heeft mij toen helemaal onderzocht, maar kon niets vinden. Ja, hij zei dat er 10 kilo af kon...
  Vis een optie? dinsdag 1 november 2005 @ 08:33:22 #155
70532 loveli
N
pi_31858177
@Bas: Door de pil wordt de koperspiegel in het bloed verhoogd en dat is iets waardoor men depressief kan worden. Vaak hangt dit samen met een zink-gebrek, zink kan de koperspiegel normaliseren.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 1 november 2005 @ 08:45:07 #156
70532 loveli
N
pi_31858296
@Sandra: Gewoon nog een keer een afspraak maken. Vrouwen met overgewicht zijn vaker verminderd vruchtbaar, maar volgens mij gaat het dan over wel meer dan 10 kilo eraf.
Heb je in totaal maar 2 jaar de pil geslikt of had je voor Microginon een andere pil? Wat is er allemaal veranderd door de pil (was je cyclus voor de pil wel regelmatig, gewichtstoename)? Wat heeft de gyn nagekeken (hormonen, PCO, inwendig onderzoek)?
crap in = crap out
  dinsdag 1 november 2005 @ 08:47:19 #157
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_31858327
pco komt mij niet bekent voor. Ik heb maar 2 jaar de pil geslikt. Toen kreeg ik namelijk een vriendje.
Voor de pil was mijn menstruatie ook vrij onregelmatig, maar niet zo onregelmatig.
  Vis een optie? dinsdag 1 november 2005 @ 08:50:25 #158
70532 loveli
N
pi_31858361
Dan denk ik dat je het bij de gyn moet neerleggen, van te voren goed voorbereiden wat je wilt weten en laten nakijken, je niet laten wegsturen met dat hij/zij verder niets kan vinden.
Vroeger was de termijn dat alles weer normaal moest zijn na de pil twee jaar, maar met de lichtere pillen van tegenwoordig mag het niet zo lang duren. Succes ermee!
crap in = crap out
pi_33009458
ben erg vroeg begonnen met de pil vanwege onregelmatige, heftige, langdurige menstruatie.. dat was microgynon 30
later ivm acne overgestapt op diane 35
laatst had ik geen tijd om een nieuw doosje op te halen.. dus kon ik niet optijd beginnen met een nieuwe strip.. doosje nog wel opgehaald, maar niet weer begonnen..
dat is nu bijna 2 maand geleden denk ik.. een week of 2 terug viel het me op dat ik me zo "luchtig" voelde, vrolijker, minder piekerig, alsof er een last van mn schouders af was gevallen..

mn menstruatie is nog niet zoals t zijn moet, de eerste keer was best heftig, de 2e keer kan je amper menstruatie noemen.. over 2 weken verdeeld af en toe een paar drupjes..
Verder is de acne wel weer erger geworden, vettere huid, veel mee-etertjes en puistjes.. en ook mn beharing is weer erger geworden..

heb op t moment geen relatie dus om anticonceptie hoef ik me op t moment niet druk te maken,
ben nu wel erg aan t twijfelen.. trug aan de pil tegen acne enzo? andere pil (bijv yasmin) uitproberen? heb ook nuvaring geprobeert een tijd terug, beviel me niet echt.. of iets anders proberen? spiraaltje, implanon, prikpil?

voorlopig maar eens niks.. eens kijken hoe dat gaat met de acne en haartjes..
hoewel ik dat niet echt prettig vind.. heb interesse voor een leuke meneer op t moment, en dat soort dingen maken je niet echt zekerder van je zelf ;-) Maar aan de andere kant, ben ik qua persoon wel iets gezellig op t moment volgens mij.. dus dat is ook wel weer een pluspuntje dacht ik :-)
pi_33009532
ik bedenk me net iets.. hiervoor had ik gepost in dit topic: Vrouwelijke maagden..
gaat over vrouwen die op late leeftijd nog maagd zijn...
zou het kunnen zijn dat er een verband is tussen vroegtijdig pilgebruik en langer maagd zijn? aangezien de pil libido verlagend kan werken..
pi_37742852
Hoi!

Ik heb mij vorige maand laten steriliseren, ik ben 35, slikte 20 jaar de pil en wil geen kinderen. Nu ben ik dus gestopt en ik heb me toch last van mijn humeur, val uit en ben niet echt vriendelijk, kan huilen om alles en als je niet uit kijkt zou ik ook best willen slaan! Kortom ik voel me K.T!
Nou hoop ik dat iemand me kan helpen en kan beantwoorden hoe lang dat onthormonen kan gaan duren?
Hellup!
Saske
hier is sassefras
pi_37743216
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:28 schreef Saske het volgende:
Hoi!

Ik heb mij vorige maand laten steriliseren, ik ben 35, slikte 20 jaar de pil en wil geen kinderen. Nu ben ik dus gestopt en ik heb me toch last van mijn humeur, val uit en ben niet echt vriendelijk, kan huilen om alles en als je niet uit kijkt zou ik ook best willen slaan! Kortom ik voel me K.T!
Nou hoop ik dat iemand me kan helpen en kan beantwoorden hoe lang dat onthormonen kan gaan duren?
Hellup!
Saske
hier is sassefras
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:44:38 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_37743254
Ik heb geen idee Saske... maar toen ik met de pil stopte, was het vrijwel meteen "over". Succes!
KuikenGuppy
pi_38264767
Jullie verhalen komen me zo herkenbaar voor!!
Ben sinds een maand weer begonnen met de pil. Een week later kreeg ik een instorting, huilbuien, zware depressieve klachten etc. Dit is nu zelfs zo erg dat ik onder behandeling moet bij de GGZ. Ik slik echter een lichte pil Marvelon. Is er iemand die met deze pil ervaring heeft op depressief gebied? 3 jaar gelden ben ik gestopt en heb gezworen nooit meer de pil te gebruiken totdat ik besloot het land uit te gaan en het wel fijn zou zijn als ik weet wanneer ik ongesteld word ipv om de 3 weken en daarna 4 weken. Nu na een maand bezig zijn komen al mijn klachten dus weer terug en ik kan je zeggen ik ga weer stoppen maar het zijn hormonen en die zijn niet met een maand je lichaam uit dus als je wilt stoppen stop dan voor een langere tijd en niet voor een maandje. Je lichaam moet zich weer gaan herstellen en gaan ontgiften. Minimaal 3 maanden stoppen is mijn advies dan pas kan je door hebben of je je beterder gaat voelen. Schrijf desnoods op papier op hoe je je nu voelt en lees dit later terug dit kan helpen! Ik vergeet namelijk ook vaak hoe ik me voelde een paar maanden gelden. succes een ieder en mijn tip stop met de pil en alle andere hormonen en laat je niet 123 anti depressiva voor schrijven maar vecht eerst zelf!
pi_38265030
Ik wil ook van die pil af, zit ernstig over een spiraaltje te denken, maar daar hoor je ook niet altijd positieve verhalen over.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:32:27 #166
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_38265502
quote:

4) Ze worden dikker

Tja, vraag als jonge vrouw om een sterilisatie en er wordt je verteld dat je moet wachten tot je een jaar of 30/35 bent. Dan blijft er helaas weinig anders over dan de pil te slikken als je geen zin hebt om zwanger te worden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_38307932
Heej,
Jip het is kutspul die pil, ben nu een dikke maand gestopt, voel me al iets beter...maar ben nog steeds 'mat' Krijg wel weer meer zin in sex...das niet verkeerd.
Hoop alleen dat de extra kilootjes er ook weer af willen gaan..maar vrees dat ik daar in de sportschool te keer moet voor gaan!
hier is sassefras
pi_38481347
Hm, ik ben al sinds mn 13e aan de pil omdat ik teveel bloed verloor en onregelmatig ongesteld was.
Ik heb nooit veel zelfvertrouwen gehad maar sinds anderhalf jaar is het tot een "dieptepunt" geraakt. Ik heb ook last van stemmingswisselingen en door een klein dingetje kan ik heel down worden. Nu kan ik me niet voorstellen dat dit pas een jaar of 5 na mijn eerste pilgebruik is opgetreden. Ik zit al die jaren al op dezelfde pil dus ik denk niet dat het met mijn pilgebruik te maken heeft.
pi_38482149
Ik heb sinds een half jaartje een koperspiraaltje. Ik word nu geregeerd door mijn eigen hormonen en ik merk dat duidelijk.
Het voelt soms alsof ik naakt ben. Mijn emoties zijn veel sterker, ik sta vaak van mezelf te kijken.
Ik reageer heel anders op dingen als toen ik aan de pil was. De pil vlakte me af op elk denkbaar niveau.
Nu kan ik veel intenser 'down' zijn, maar daar staat tegenover dat ik ook veel opgewondener en gelukkiger kan zijn.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:18:49 #170
92486 FatalException
Take a breath
pi_38483628
Ik heb een sterk vermoeden dat een ex-vriendin van mij ook zwaar beinvloed was door de pil. Ze werd er volgens mij erg humeurig en prikkelbaar door, en de kilootjes bleven zitten.
Daarnaast kreeg ze een soort vlekken op haar huid ervan.

Slecht spul, die anticonceptietroep. Het is a-natuurlijk, en ik denk dat het de oorzaak is van veel relatieproblemen.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_38488327
Ik ben best wel geschrokken van al die reacties over de pil. Mijn dochter gebruikt sinds een half jaar de pil Microgynon 30, en ik merk dat zij behalve zwaarder, ook onderhevig is aan stemmingen. Ze reageert heel heftig op dingen en is vaak teneergeslagen. Haar vriend kan geen goed meer doen soms en dat vind ik best wel sneu. Ik heb de reacties uitgeprint en haar laten lezen. Ook een jonge collega van mij verlelde me vandaag dat zij vreselijke "moodswings" had (zoals zij die noemde) en dat zij enorm vervelend werd tegen haar vriend. Zij is nu een paar weken met Microgynon gestopt en ze voelt zich veel beter in haar vel. Erg eigenlijk dat zo'n klein pilletje dergelijke nare dingen veroorzaakt.
  maandag 26 juni 2006 @ 13:22:07 #172
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39246864
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik ben 22 jaar en gebruik nu zo een 3 jaar de pil mycrogynon 30. Ik heb vaak last van een down gevoel,huilbuien,een zeer laag libido etc.. Ik heb altijd getwijfeld of dit door de pil zou komen of dat ik gewoon zo in elkaar zit,dat het dus aan mijn karakter zou liggen.En misschien dat ik andere problemen heb. Daar twijfel ik dus over.Want ik ben ook erg onzeker. Ik heb al 3 jaar een relatie met een hele lieve jongen,maar op seksueel vlak gaat het nog alles behalve soepel. En er zijn vaak spanningen door mijn 'rare buien'.En nu lees ik al deze verhalen en ik herken daar zoveel in dat ik misschien ook maar es moet gaan stoppen met die hormonale troep. Maar een reden waarom ik met de pil begonnen ben 3 jaar terug,is omdat ik best onregelmatig was en gelezen had dat je er dikker van werd en je borsten ervan zouden kunnen groeien. Wat dus ook gebeurd is,want eerst had ik helemaal niets qua borsten.. . Ik weeg maar 50 kilo en heb cup a(waar ik dus erg onzeker over ben)....dus ik ben heel bang dat als ik misschien zou gaan stoppen met de pil,mijn borsten kleiner worden en ik misschien af zou vallen?? En dat wil ik voor geen goud.. Wie kan mij helpen met goede tips... Ik wil ook weer gewoon vrolijk in het leven staan,meer zin in sex hebben etc
pi_39247458
Wow ongelooflijk hoeveel reacties en allemaal dezelfde verhalen. Ik ben ook (vanaf anderhalve week voor stopweek) een MONSTER. Agressief, labiel en ronduit gemeen en onredelijk. Ook mijn vriend heeft het zwaar te verduren... PMS werd mij genoemd als mogelijke oorzaak en de pil altijd doorslikken heb ik als advies meegekregen, enige alternatief: prozac in de stopweek. Als ik dit alles zo lees is dat veel te kort door de bocht dus.. Ik zal eerst eens overstappen op een andere pil (nu Minulet).
Een andere tip (die voor mij helaas niet werkt maar wie weet voor anderen wel) is vitamine B6, die helpt bij het reguleren van de hormoonhuishouding, kost gen kont!!!
  maandag 26 juni 2006 @ 14:56:20 #174
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39250580
Ik heb net deze site ontdekt en wat ik lees doet me verbazen....

>http://www.mijnpil.be/scripts/nl/2_the_pill/gossips_about_the_pill/index.php?PHPSESSID=66e75bec5e7de25c8e2f5c8cc8149ed7

Als ik de verhalen hier lees en naar mijn eigen leventje kijk zou ik het idee hebben dat dus weinig mensen weten hoe het echt in elkaar zit met pilgebruik dan de pilgebruikers zelf!!
pi_39251897
Ik was in ieder geval niet mezelf door de pil. Depressief ook niet echt maar ik ben nu wel veel vrolijker!
  maandag 26 juni 2006 @ 15:54:51 #176
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39252689
Hmmm, ik ben net klaar met de eerste strip (morgen laatste pil) Microgynon 50. Ik ben gesteriliseerd en heb van mezelf een hele korte cyclus (zit 15 dagen tussen ongeveer) en hele zware menstruaties van 8-9 dagen waarvan 4 heel heftig. Voordat ik op vakantie ging had ik even uitgerekend wanneer ik weer ongesteld zou zijn en dat zou precies in de vakantie zijn. Dus ik naar de dokter, ik kreeg een medicijn wat de menstruatie tegen zou moeten houden en dan zouden we als ik terug was gaan beginnen met de pil. Dat medicijn moest ik twee weken voor de vakantie beginnen met innemen en dan de hele vakantie door. Naja je raad het al, de eerste dag van de vakantie was het al raak. Ongesteld niet heftig ofzo, maar ik moest toch met tampons e.d. in de weer Dinsdag thuis van vakantie, woensdag meteen naar de dokter. Pil gekregen en die moest ik meteen mee beginnen want de menstruatie had zich inmiddels al lekker doorgezet. Dit was op 7 Juni en ik ben dus al vanaf 30 mei tot en met nu ongesteld continu... ik moet dus morgen de laatste van de eerste strip slikken en wacht heel even af wat er daarna gebeurt. Punt van mijn hele verhaal? Ik merk zeer zeker een verschil in mijn stemming, maar of dat nu komt door die menstruatie van 1 maand lang of de hormonen moet ik nog ff afwachten maar het is kribbigheid troef hierzo

ow en mijn tieten doen PIJN!!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39252928
Dat je inmiddels nog niet doodgebloed bent joh
  maandag 26 juni 2006 @ 16:02:07 #178
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39252995
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:00 schreef devv05 het volgende:
Dat je inmiddels nog niet doodgebloed bent joh
Goh wat een lekkere volwassen reactie...kerel zeker?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39253233
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:02 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Goh wat een lekkere volwassen reactie...kerel zeker?
Maar het lijkt me wel een kut situatie
pi_39254699
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:17 schreef Biancavia het volgende:
Ik wil ook van die pil af, zit ernstig over een spiraaltje te denken, maar daar hoor je ook niet altijd positieve verhalen over.
Ik wil ook graag een spiraaltje, maar dat werd me afgeraden door de gynaecoloog omdat ik misschien over een jaar zwanger zou willen worden. En het plaatsen is geen feest als je nog geen kinderen hebt gebaard. Dus tot die tijd nog die akelige rotpil slikken. Het is een moeilijke keuze aangezien ik duidelijk verschil merk in mijn stemming als ik de pil wel of niet slik.

en dit is tevens een tvp aangezien ik dit topic nog wil doorlezen en er nu geen tijd voor heb
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 26 juni 2006 @ 16:45:44 #181
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39254889
Ik kan me niet herrineren dat ik ooit last gehad heb van mijn spiraaltje. Het plaatsen viel mee (ja wel 2 kids gehad toen al) het verwijderen voelde vervelend, dat wel....
pi_39254899
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:56 schreef elsepels het volgende:
Ik heb net deze site ontdekt en wat ik lees doet me verbazen....

>http://www.mijnpil.be/scripts/nl/2_the_pill/gossips_about_the_pill/index.php?PHPSESSID=66e75bec5e7de25c8e2f5c8cc8149ed7

Als ik de verhalen hier lees en naar mijn eigen leventje kijk zou ik het idee hebben dat dus weinig mensen weten hoe het echt in elkaar zit met pilgebruik dan de pilgebruikers zelf!!
Dit stukje slaat helemaal alles:
quote:
De pil doet het seksplezier dalen
NIET WAAR! De pil zal geen invloed hebben op het plezier. Juist het tegengestelde is waar: je kan volledig rustig en zonder zorgen aan je seksleven beginnen.

Sommige nieuwe pillen doen jonge meisjes en vrouwen zelfs bijzonder goed voelen.
En hoe beter een vrouw zich in haar vel voelt, hoe meer ze kan genieten van haar seksleven.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39255041
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:46 schreef Biancavia het volgende:
Dit stukje slaat helemaal alles:
Ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...

Is dus heel wisselend per persoon. En dat met het equivalent van microgynon 30...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:02:41 #184
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39275329
[b]
quote:
ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...

Is dus heel wisselend per persoon. En dat met het equivalent van microgynon 30...
[/b]
Nou daar merk ik dus totaal niks van! Ik gebruik(te) ook microgynon30 3 jaar lang maar mijn libido is flink gedaald sinds die tijd. Dus dat verschilt inderdaad per persoon ja.
Ik ben sinds gister gestopt. Ff kijken hoe ik me voel over een tijdje en anders overstappen op een andere pil.
pi_39416611
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil ook graag een spiraaltje, maar dat werd me afgeraden door de gynaecoloog omdat ik misschien over een jaar zwanger zou willen worden. En het plaatsen is geen feest als je nog geen kinderen hebt gebaard. Dus tot die tijd nog die akelige rotpil slikken. Het is een moeilijke keuze aangezien ik duidelijk verschil merk in mijn stemming als ik de pil wel of niet slik.

en dit is tevens een tvp aangezien ik dit topic nog wil doorlezen en er nu geen tijd voor heb
Ik ben in 2000 gestopt met de pil en overgestapt op het koperspiraal. Inmiddels heb ik de 2e laten plaatsen. Als je naar een gynaecoloog gaat heb je de minste kans op pijn bij het inbrengen, zij hebben toch de meeste ervaring denk ik. Het is inderdaad pijnlijk als je nog geen kinderen hebt gehad. Ik heb lang geleden al eens eerder een spiraal laten plaatsen en had tijdens het inbrengen felle stekende pijn, alsof ze ergens doorheen prikken wat niet hoort. Maar als je kinderen hebt gehad is de pijn te verwaarlozen, althans dat is mijn ervaring, ik moest even hoesten (van de gyneacoloog) en het ding zat al op zijn plaats. (terwijl ik bij de huisarts was geweest en het daar voor geen meter lukte) Ik vind het fijn geen hormonen te slikken, maar ik heb wel een hevige menstruatie, dat is minder prettig.
pi_39417066
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:02 schreef elsepels het volgende:
Nou daar merk ik dus totaal niks van! Ik gebruik(te) ook microgynon30 3 jaar lang maar mijn libido is flink gedaald sinds die tijd. Dus dat verschilt inderdaad per persoon ja.
Ik ben sinds gister gestopt. Ff kijken hoe ik me voel over een tijdje en anders overstappen op een andere pil.
Tja, het zou nog best wel kunnen dat mijn libido minder is, maar vaker trekt mijn lichaam sowieso niet (infectieproblemen e.d.) Het belemmert me in ieder geval niet, laten we 't zo zeggen. Ik ben erg makkelijk te porren voor seks, en meestal begin ik zelf...
pi_39419429
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het slikken van de pil: yasmin. Deze pil werkte libidoverhogend bij mij (na ongeveer 3 maanden, daarvoor was ik alleen maar dagelijks kotsmisselijk), maar langzamerhand veranderde ik wel in een emotioneel wrak, constant huilbuien om niets enz. Een jaartje geleden ben ik overgestapt op Cilest, op doktersadvies. Wederom was ik 3 maanden lang kotsmisselijk, maar tegelijkertijd merkte ik wel dat ik emotioneel een stuk rustiger werd. Daarnaast zijn in die periode mijn borsten ook een cupmaat gegroeid en merkte ik dat mijn haar minder vet was en mijn huis zelfs iets te droog werd. Jammer genoeg begon ook mijn libido te dalen tot een echt dieptepunt: ik deinsde op een gegeven moment echt letterlijk terug bij elke aanraking van mijn vriend en begon ook daarbij terug te denken aan een vervelend voorval uit mijn verleden (voor alle duidelijkheid, ik begon de aanrakingen van mijn vriend te associeren met een vorm van aanranding, niet goed dus). Uiteindelijk heb ik besloten te kappen met de pil, nu ook al weer 4/5 maanden geleden en het gaat een stuk beter. Mijn libido is iig deels weer terug, ik ben weer iets emotioneler (cilest vlakte dus mijn gevoelens af), maar niet zoals met mijn eerste pil in de vorm van huilbuien om niets.
Ik ben bang dat ik zal moeten accepteren dat mijn lichaam niet goed tegen hormonen kan. Misschien dat er wel een pil bestaat die ik zonder bijwerkingen zou kunnen slikken, maar ik heb geen zin om de een na de andere te moeten uitproberen en telkens 3 maanden lang misselijk te zijn enz.
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator zaterdag 1 juli 2006 @ 12:10:40 #188
5428 crew  miss_sly
pi_39419673
Hoewel ik weet dat er wordt gezegd dat de pil geen of nauwelijk invloed op je libido heeft, heb ik toch ook het idee dat het bij mij wel libidoverlagend werkte. Niet in het beging, maa rik heb bijna 20 jaar eenpil geslikt (voornamelijk ook microgynin 30) en ik denk echt dat na verloop van tijd de invloed op mijn libido aanmerkelijk was.

Ik slik sinds een jaar of 2 niets meer, en dat bevalt me erg goed. Mijn libido is weer in orde en ik ben denk ik ook een stuk stabieler, hoewel ik nooit zo emotioneel of zo'n monster ben geweest als ik hie van sommigen lees. Ik ben nu gewoon mezelf, en dat bevalt me uitstekend!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:00:42 #189
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39421960
pfff ik ben inmiddels al 5 weken ongesteld (and counting) maar zit nu in mijn stopweek. Volgens de dokter zou het bij het beginnen van een nieuwe strip toch wel op moeten houden.

Libido heb ik geen last van, de zin is er wel...alleen die F*&^%ng menstruatie maakt dat ik geen sex heb
  zondag 2 juli 2006 @ 02:23:20 #190
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_39440949
Hallo..

Ik kan mezelf helemaal trug vinde in de verhalen..

Ik ben toen begonnen met microgenon( was 15jr, nu 26jr) maar deze hielp niet..toen diane 35 ook voor acne en ik viel altijd flauw krampen moest me altijd ziek melden.

Enigzins merkte ik wel verschil ik menstueerde lichter,minder krampen en flauwvallen,gaaf huidje etc.

Maar laatste ongeveer 2jr moet ik zeggen dat ik me absoluut niet meer lekker in me vel voel..voel me net un vlammetje wat langszaam uitgaat.
Heel veel moodswings..snauw me vriend af, vrienden familie..Heb dagen drbij zitten dan kan ik werkelijk nix hebben, een zucht is me dan al teveel en kan ik totaal uit me vel springe van woede(noem ut eerder fikse argressie) libido is nihil 0,0 heb haar uitval..
En ben ut gewoon zat nou,ben inmiddels un week of 2 gestopt met pil..ik heb a.s dinsdag een gesprek met me huisarts,om tekijken wat nou het beste voor me is..ik wil ook niks meer in de pilvorm hebben.ben het altijd slikken van die k#tpil zat laatste tijd vergat ik um gewoon..en zodra ik um innam voelde ik alsof me keel dicht zat alsof me ut braaksel in de keel zat ..viel me trouwens ook op dat dit extra versterkt is sinds de diane un andere naam heeft ..of verbeeld ik me dat??Iemand ervaring toevallig met de implanon ? (staafje in arm)
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_39443322
Ik word niet depressief van mijn pil, maar ik heb ook een hele lichte (lovette) ivm migraine. Alleen als ik mijn pil doorslik dan word ik behoorlijk opgefokt.
pi_39444415
Het zou best kunnen dat ik door de pil enigszins depressief word, nu ik er zo over nadenk. Ik begon op mijn dertiende met de pil. Ik was namelijk zeer onregelmatig ongesteld (en ik menstrueerde op die leeftijd al drie jaar, dus dan mag er wel wat orde gaan ontstaan). Daarbij was ik ook gewoon echt ziek.

Zo'n beetje vanaf mijn dertiende is bij mij de vrolijkheid wat weggeëbd. Alhoewel, dat is niet de juiste uitdrukking. Het wil nog wel eens heen en weer schieten, mijn humeur. Maar ik kan niet zeggen of dat aan de pil ligt. Mijn moeder mompelde altijd iets van "puberteit". Het begin van mijn pilgebruik én mijn puberteit, vielen dus samen. En ik ben nooit ook maar één maand gestopt met de pil - dat is om medische redenen ook geen optie verder.

Inmiddels ben ik 24, en zit ik nog steeds met die moodswings. ‘Himmelhoch jauchzend – zu Tode betrübt’. Maar ik weet niet of dat is omdat ik zo nu eenmaal bén, of dat het toch met mijn pilgebruik te maken heeft. Mijn vrolijke en depressieve vlagen zijn in ieder geval zodanig dat ik er de klok op gelijk kan zetten, dat vind ik altijd frappant.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:53:01 #193
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_39449087
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:49 schreef innovative het volgende:

Ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...

Als de hormonen geen invloed hebben op jouw libido, dan zul je het inderdaad zo ervaren, maar het was wel zo netjes geweest als ze er op die site bij gezet hadden dat er wel degelijk (behoorlijk veel) vrouwen zijn waarbij de pil een negatieve invloed heeft op hun libido. Nu staat het er net alsof die vrouwen zich maar wat inbeelden en we zijn inmiddels toch wel zover dat het bewezen is dat sommige vrouwen gewoon heel veel last hebben van de pil.
quote:
en zodra ik um innam voelde ik alsof me keel dicht zat alsof me ut braaksel in de keel zat ..
Dit herken ik ook wel, trouwens. Misschien niet zo extreem als het hier beschreven staat, maar wel een rare druk op de maag en een opgeblazen gevoel. Inderdaad af en toe het gevoel dat je keel dichtzit. Dacht alleen altijd dat ik de enige was die dacht dat dit door de pil kwam.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 juli 2006 @ 14:56:55 #194
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_39449165
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:16 schreef _Arual_ het volgende:
Inmiddels ben ik 24, en zit ik nog steeds met die moodswings. ‘Himmelhoch jauchzend – zu Tode betrübt’. Maar ik weet niet of dat is omdat ik zo nu eenmaal bén, of dat het toch met mijn pilgebruik te maken heeft.
De enige manier om daar achter te komen is om het uit te proberen. Het effect bij mij was iig heel anders. Juist geen echte moodswing, maar altijd een vlak, beetje niks-gevoel. Nooit meer 'himmelhoch jauchzend' dus en dat vond ik zelf erg vervelend.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_39466560
Mijn ervaringen met de nuvaring: ook vlakke emoties, niet echt depri maar ook niet echt vrolijk, ook erg futloos.
Diane: ontzettende moodswings, vooral richting de depri kant, erg emotioneel, ik heb zelfs een paar keer zitten huilen bij het nieuws. Dat is ook wel om te huilen tegenwoordig, maar toch... (maar 1 strip volgehouden trouwens)
Yasmin: juist wel vrolijker dan met andere anticonceptie, maar weer andere problemen waardoor toch weer gestopt...

Flutterbye + hormonen =
  maandag 3 juli 2006 @ 09:38:36 #196
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39466781
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:19 schreef flutterbye het volgende:
Mijn ervaringen met de nuvaring: ook vlakke emoties, niet echt depri maar ook niet echt vrolijk, ook erg futloos.
Diane: ontzettende moodswings, vooral richting de depri kant, erg emotioneel, ik heb zelfs een paar keer zitten huilen bij het nieuws. Dat is ook wel om te huilen tegenwoordig, maar toch... (maar 1 strip volgehouden trouwens)
Yasmin: juist wel vrolijker dan met andere anticonceptie, maar weer andere problemen waardoor toch weer gestopt...

Flutterbye + hormonen =
* Puckzzz & hormonen is ook niet echt joepie...

Ik heb gisteren mijn vriend onwijs aangevallen omdat hij zoch zo geduldig opstelt ten opzichte van mijn menstruatie van 5 weken
in plaats van dat ik het lief van hem vond dat ie zo geduldig is, en respect voor me heeft, en zodoende niet gaat klagen dat er de laatste tijd niet meer genueckt wordt (verders doe ik wel mijn best om hem niet helemaal droog te laten staan ) val ik hem daarop aan onder het argument dat hij me niet meer aantrekkelijk vind...
arme jongen....
vanavond toch maar weer excuses aanbieden

die nuvaring gebruikt mijn vriendin en eerlijk gezegd vind ik het maar niets. je kan 'm gewoon voelen zitten
pi_39471971
Lol, dus ik ben niet de enige die van die rare ideeën krijgt over niet aantrekkelijk zijn terwijl hij me juist ruimte probeert te geven omdat ik me niet lekker voel...

De nuvaring vond ik trouwens, afgezien van de uiteindelijke bijwerkingen, helemaal super. Voelen zitten? Wanneer dan?
Ik kreeg pas na anderhalf á 2 jaar echt last van de bijwerkingen, voor die tijd vond ik het een prima oplossing. Zeker nu ik een tijdje weer de pil heb geslikt, dat iedere dag en gestress als je een paar uur te laat bent enz. Verschrikkelijk!
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:12:23 #198
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39572833
ik maak heel voorzichtig een klein vreugdesprongetje...het lijkt erop dat het gestopt is... *juicht voorzichtig*
pi_39639430
Hoi,
Ben net 12 weken geleden bevallen van een klein mannetje en sinds twee weken weer begonnen met de pil (femodene). Sinds die tijd heb ik veel last van huibuien, me onzeker voelen, haaruitval, misselijkheid tot het nu zover is dat ik niets meer kan eten en me de hele dag klote voel.
Kan dit aan de pil liggen?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:37:04 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39639464
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:35 schreef Tjoeper het volgende:
Hoi,
Ben net 12 weken geleden bevallen van een klein mannetje en sinds twee weken weer begonnen met de pil (femodene). Sinds die tijd heb ik veel last van huibuien, me onzeker voelen, haaruitval, misselijkheid tot het nu zover is dat ik niets meer kan eten en me de hele dag klote voel.
Kan dit aan de pil liggen?
Over haaruitval ben ik niet zeker, maar voor de rest kan dat inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')