Ik zit sinds ongeveer 2 maanden aan de mycrogynon omdat ik de laatste tijd half doodging tijdens 't menstrueren (overgeven, niet rechtop kunnen staan, etc) en omdat ik had uitgerekend ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie in Ierland, en dat was dan helemaal geen lolletje geweest. Ik ben echt een stuk minder ongesteld (hallelujah !!!!) maar voel me ook wat... afgevlakt. Ik kan op zich nog wel lachen, maar ik lig niet meer helemaal grandioos in een deuk om iets, en ik jank bij alle films en slechte Hart in Aktie programma's enzoquote:Op maandag 7 februari 2005 18:17 schreef sa-sa het volgende:
Depressief niet, maar ik was eens een maandje gestopt met het slikken van de pil (Diane 35). En merkte toen dat ik opeens veel lekkerder in m'n vel zat. Maar soms ook juist helemaal niet. Het lijkt net of ik door de pil geen extreme wisselingen heb in mijn bui/gevoel. Klinkt stom, maar zonder de pil voelde ik me soms heeel happy of heeel verdrietig (als er iets gebeurde dan). En sinds ik weer de pil slik, is het verschil minder heftig, wat neutraler.
Do I make sense?
herkenbaar. bij mij worden positieve emoties afgevalkt en negatieve emoties lijken wel versterkt. en het is net niet zo erg dat het heel opvallend is, maar opvallen genoeg om het op te merken.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zit sinds ongeveer 2 maanden aan de mycrogynon omdat ik de laatste tijd half doodging tijdens 't menstrueren (overgeven, niet rechtop kunnen staan, etc) en omdat ik had uitgerekend ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie in Ierland, en dat was dan helemaal geen lolletje geweest. Ik ben echt een stuk minder ongesteld (hallelujah !!!!) maar voel me ook wat... afgevlakt. Ik kan op zich nog wel lachen, maar ik lig niet meer helemaal grandioos in een deuk om iets, en ik jank bij alle films en slechte Hart in Aktie programma's enzo![]()
Maar nu vraag ik me af of ik dit niet al had voordat ik met de pil begon...
ik heb vandaag ook een mailtje terug gehad van een site over anticonceptie. ik had gevraagd of deze klachten erkend werden als bijwerking van de pil. zij gaven dit toe, alleen dan in de stopweek, doordat hormonen dan iets doen met je bloedsuikerspiegel. Wel vreemd dat ze niets zeiden over de problemen tijdens het gebruik.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef Misticle_lightning het volgende:
De gyneacoloog die mij een tijd terug heeft geholpen met het een en ander heeft toegegeven dat een hoop vrouwen depressief worden van de pil. Dat dit 1 van de meest vervelende bijwerkingen is, die erkend wordt door heel veel gyneacologen
Vreemd, mijn vriendin zegt juist dat ze tijdens haar stop week de minste last van de bijwerkingen heeft. Ze gaat overigens binnenkort stoppen met de pil omdat ze de hormonen zat is... Ik hoop dus op een update laterquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:41 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik heb vandaag ook een mailtje terug gehad van een site over anticonceptie. ik had gevraagd of deze klachten erkend werden als bijwerking van de pil. zij gaven dit toe, alleen dan in de stopweek, doordat hormonen dan iets doen met je bloedsuikerspiegel. Wel vreemd dat ze niets zeiden over de problemen tijdens het gebruik.
heb ik dus ook, snap niet dat ze dat niet openlijk toegeven. huisarts deed dat wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:55 schreef midimaze het volgende:
[..]
Vreemd, mijn vriendin zegt juist dat ze tijdens haar stop week de minste last van de bijwerkingen heeft. Ze gaat overigens binnenkort stoppen met de pil omdat ze de hormonen zat is... Ik hoop dus op een update later
Sterkte, Goddess! Laat even weten hoe het is verlopen...quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:00 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
heb ik dus ook, snap niet dat ze dat niet openlijk toegeven. huisarts deed dat wel.
morgen krijg ik mn spiraaltje en ik knijp hem nu al....
thanks, doe ik. heb vandaag aan mn stagebegeleidster gevraagd of ik morgen thuis mag werken omdat ik het spiraaltje in liet zetten. Dat was goed. Maar vervolgens vertelt ze het aan mn collega's! niet iedereen hoeft het te weten... dat vond ik echt niet leuk...quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Sterkte, Goddess! Laat even weten hoe het is verlopen...
Allicht had je beter kunnen zeggen dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moet, en dus maandag pas weer van de partij bent...quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
thanks, doe ik. heb vandaag aan mn stagebegeleidster gevraagd of ik morgen thuis mag werken omdat ik het spiraaltje in liet zetten. Dat was goed. Maar vervolgens vertelt ze het aan mn collega's! niet iedereen hoeft het te weten... dat vond ik echt niet leuk...
Is bij mij ook het geval.quote:Op maandag 28 maart 2005 15:44 schreef Morgil het volgende:
Ik heb echt heel veel last van ongesteld zijn, zonder de pil is het super onregelmatig en pijnlijk, en met de pil valt het nog wel mee, vandaar.
Plus, seks met een condoom vind ik echt niet fijn, en dat is voor mij toch wel erg belangrijk![]()
vrijdag heb ik vrij. en ik kan nooit mijn info filteren, vervelende eigenschap. maar ze had haar mond gewoon moeten houden, want het was iets vertrouwelijks....quote:Op woensdag 18 mei 2005 10:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Allicht had je beter kunnen zeggen dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moet, en dus maandag pas weer van de partij bent...
Je denkt vrijdag weer aan de slag te kunnen?
de pijn duurde bij elkaar maar iets van 5 tellen (1 tel voor die klem en 2 voor dat cameraatje en weer 2 voor dat spiraaltje) dus dat is wel te overzien. ik had alleen dat flauwvallen echt niet verwacht en dat was wel echt vervelend (vooral omdat het in zo'n naar kamertje is met tl-licht. ik wilde thuis op de bank liggen) echt een aanrader is het niet, maar het echte nare gevoel duurt maar kort.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:00 schreef Christine het volgende:
Wat een verhaal zeg goddess_in_heaven
En nu durf ik al helemaal niet meer...
Voel je er nu ook nog wat van, of helemaal niks meer?
Je had er ook een verdoving voor kunnen krijgen, raar dat je huisarts dat niet heeft vermeld...quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
de pijn duurde bij elkaar maar iets van 5 tellen (1 tel voor die klem en 2 voor dat cameraatje en weer 2 voor dat spiraaltje) dus dat is wel te overzien. ik had alleen dat flauwvallen echt niet verwacht en dat was wel echt vervelend (vooral omdat het in zo'n naar kamertje is met tl-licht. ik wilde thuis op de bank liggen) echt een aanrader is het niet, maar het echte nare gevoel duurt maar kort.
ik heb nu geen last van mn buik/baarmoeder. Gewoon de usual menstruatiekrampen (je moet ook ongesteld zijn om hem in te laten zetten) ik ben wel echt heel slap en moe (raar dat je van dat soort dingen echt uitgeput raakt) en dus nog tintelende vingers e.d. (wat je altijd hebt na flauwvallen) ik heb me dan ook ziek gemeld, want ik zie me vandaag niet meer gewoon werken (de impact is wel groot)
watvoor verdoving? ik wist alleen van het ibuprofen slikken vantevoren af.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:13 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Je had er ook een verdoving voor kunnen krijgen, raar dat je huisarts dat niet heeft vermeld...
gewoon een spuitquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
watvoor verdoving? ik wist alleen van het ibuprofen slikken vantevoren af.
Nuvaring is zeker het proberen waard!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 13:54 schreef Christine het volgende:
Ik ben toch weer overstag... condooms vind ik zo vervelend dat ik weer aan de pil ben. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik het weer een maandje ga proberen, en als het weer dezelfde gevolgen heeft, ga ik verder zoeken naar iets anders (Nuvaring??).
Ik denk ook dat ik binnen een week met hangende pootjes weer gestopt benquote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:23 schreef FoxF1 het volgende:
Mijn inmiddels ex-vriendin had ook last van extreme stemmingswisselingen, en toen ze gestopt was met de pil was het ineens (binnen een paar dagen) vele malen minder. Later heeft ze nog een keer weer een andere pil geprobeerd en daar werd het NOG erger van dan dat het ooit geweest was. Dat duurde dus ook niet langer dan een week!
tja, klote dat ik dat niet wist.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:18 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
gewoon een spuit
Bij de gynocoloog is dat normaal (heb ik gelezen)
het gaat nu weer wat beter, alleen is de impact, lichamelijk, veel groter dan ik verwacht had. Gisteravond was ik echt beroerd. Ik had super erge buikkrampen en ben in 4 jaar niet meer zo ongesteld geweest als gisteravond. ik kon ieder uur mn maandverband wel vernieuwen. Ik heb dan ook de hele avond op de bank en in bed gelegen met aspirines bij de hand. ik voelde gisteravond pas goed dat er spieren zijn uitgerekt, die je normaal nooit gebruikt. Ik heb ook heel bizar gedroomd, namelijk dat ik menstruatiebloed opkotste. Lijkt me wel een duidelijk teken dat ik er heel veel mee bezig ben.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bedankt voor je verslaggeving, Goddess! Hoe voel je je nu? Kan je weer normaal zitten?
alhoewel het pijnlijk was, zou ik het zo weer doen. ik merk nu al de voordelen!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaaah, dat wordt dus geen spiraaltje voor mij! Wat een nare bijwerkingen!
Ik wordt dus ook nogal zwartgallig van de pil. Doe het al jaren met condooms. Niet honderd procent veilig, maar nog een kindje is ook geen ramp
Hehe, als je het plaatsen van een spiraaltje nodig hebt om af te dwingen dat mensen lief voor je zijn...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
alhoewel het pijnlijk was, zou ik het zo weer doen. ik merk nu al de voordelen!
dat beroerd voelen was ook wel weer ff lekker na een periode van 4 jaar niets van mn baarmoeder gevoeld te hebben (klinkt misschien een beetje bizar, maar ik vroeg me af en toe af of ie er echt nog wel zat) en iedereen is heel lief voor je
* Toeps noteert.quote:Op donderdag 12 december 2002 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
Ja! ik slikte Diane35 en had gigantisch last van humeurigheid en stemmingswisselingen. Ik heb bij de dokter een andere pil gevraagd en echt ALLE vervelende klachten zijn verdwenen. Ga dus gewoon even langs je huisarts of bel hem/haar (mijne heeft bijv. een receptenlijn, je hoeft alleen maar te bellen en te zeggen wat de klachten zijn en je krijgt een nieuwe pil)
Jaaah! Dat is m: Diane 35. Aan mij voorgeschreven zonder blikken of blozen ondanks erg veel vaatziekten in mijn familie (waar deze pil niet goed mee samengaat heb ik begrepen).quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:01 schreef Toeps het volgende:
[..]
* Toeps noteert.
Ik heb ook de Diane 35, en ik voel me al een tijd zo labiel als een vaatdoek. Welke heb jij nu?
(Hmm, ik zie net dat deze post al uit 2002 stamt.)
Ik heb Meliane gehad, die is lichter dan Microgynon. Van alle pillen die de revu zijn gepasseerd, was die het minst erg...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:35 schreef Toeps het volgende:
Dan ga ik toch maar eens langs de doc voor een lichtere pil.
Weet iemand welke oké is?
Ja ik was ook aan de Diane 35!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:01 schreef Toeps het volgende:
[..]
* Toeps noteert.
Ik heb ook de Diane 35, en ik voel me al een tijd zo labiel als een vaatdoek. Welke heb jij nu?
(Hmm, ik zie net dat deze post al uit 2002 stamt.)
Ik zou niet per se voor een lichtere gaan, maar voor een pil met een andere samenstelling.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:35 schreef Toeps het volgende:
Dan ga ik toch maar eens langs de doc voor een lichtere pil.
Weet iemand welke oké is?
Lullig voor je dat je met een vrouw zit opgescheept die jou lelijk vindt, geen zin in seks heeft, steeds dikker wordt en nergens van kan genieten. Maar ach, that's life!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:58 schreef FatalException het volgende:
De pil beschadigt het geluk van de mens.
1) Vrouwen hebben sterkere seksuele visuele prikkels nodig om verliefd te worden (de minder uitziende man valt dus buiten de boot).
2) Vrouwen voelen minder positieve gevoelens
3) Ze hebben minder zin in seks
4) Ze worden dikker
5) Ze kunnen minder genieten van dingen
Dat moet allemaal betaald worden om maar lekker zonder rubber te kunnen neuken.
En het vervelende is: Als een vrouw eenmaal de pil heeft geslikt, zal, als ze stopt, een groot deel van de bijwerkingen haar hele leven blijven.
Van al deze bijwerkingen geen last gehad toen ik met de pil begon... ben er nooit me gestopt dus weet niet welke eventuele 'ontwenningsverschijnselen' daarmee gepaard gaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:58 schreef FatalException het volgende:
1) Vrouwen hebben sterkere seksuele visuele prikkels nodig om verliefd te worden (de minder uitziende man valt dus buiten de boot).
4) Ze worden dikker
quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:28 schreef Saske het volgende:
Hoi!![]()
Ik heb mij vorige maand laten steriliseren, ik ben 35, slikte 20 jaar de pil en wil geen kinderen. Nu ben ik dus gestopt en ik heb me toch last van mijn humeur, val uit en ben niet echt vriendelijk, kan huilen om alles en als je niet uit kijkt zou ik ook best willen slaan! Kortom ik voel me K.T!![]()
Nou hoop ik dat iemand me kan helpen en kan beantwoorden hoe lang dat onthormonen kan gaan duren?
Hellup!
Saske![]()
Tja, vraag als jonge vrouw om een sterilisatie en er wordt je verteld dat je moet wachten tot je een jaar of 30/35 bent. Dan blijft er helaas weinig anders over dan de pil te slikken als je geen zin hebt om zwanger te worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:58 schreef FatalException het volgende:
4) Ze worden dikker
Dat moet allemaal betaald worden om maar lekker zonder rubber te kunnen neuken.
En het vervelende is: Als een vrouw eenmaal de pil heeft geslikt, zal, als ze stopt, een groot deel van de bijwerkingen haar hele leven blijven.
Goh wat een lekkere volwassen reactie...kerel zeker?quote:Op maandag 26 juni 2006 16:00 schreef devv05 het volgende:
Dat je inmiddels nog niet doodgebloed bent joh
Maar het lijkt me wel een kut situatiequote:Op maandag 26 juni 2006 16:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Goh wat een lekkere volwassen reactie...kerel zeker?
Ik wil ook graag een spiraaltje, maar dat werd me afgeraden door de gynaecoloog omdat ik misschien over een jaar zwanger zou willen worden. En het plaatsen is geen feest als je nog geen kinderen hebt gebaard. Dus tot die tijd nog die akelige rotpil slikken. Het is een moeilijke keuze aangezien ik duidelijk verschil merk in mijn stemming als ik de pil wel of niet slik.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:17 schreef Biancavia het volgende:
Ik wil ook van die pil af, zit ernstig over een spiraaltje te denken, maar daar hoor je ook niet altijd positieve verhalen over.
Dit stukje slaat helemaal alles:quote:Op maandag 26 juni 2006 14:56 schreef elsepels het volgende:
Ik heb net deze site ontdekt en wat ik lees doet me verbazen....
>http://www.mijnpil.be/scripts/nl/2_the_pill/gossips_about_the_pill/index.php?PHPSESSID=66e75bec5e7de25c8e2f5c8cc8149ed7
Als ik de verhalen hier lees en naar mijn eigen leventje kijk zou ik het idee hebben dat dus weinig mensen weten hoe het echt in elkaar zit met pilgebruik dan de pilgebruikers zelf!!
quote:De pil doet het seksplezier dalen
NIET WAAR! De pil zal geen invloed hebben op het plezier. Juist het tegengestelde is waar: je kan volledig rustig en zonder zorgen aan je seksleven beginnen.
Sommige nieuwe pillen doen jonge meisjes en vrouwen zelfs bijzonder goed voelen.
En hoe beter een vrouw zich in haar vel voelt, hoe meer ze kan genieten van haar seksleven.
Ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...quote:Op maandag 26 juni 2006 16:46 schreef Biancavia het volgende:
Dit stukje slaat helemaal alles:
[/b]quote:ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...
Is dus heel wisselend per persoon. En dat met het equivalent van microgynon 30...
Ik ben in 2000 gestopt met de pil en overgestapt op het koperspiraal. Inmiddels heb ik de 2e laten plaatsen. Als je naar een gynaecoloog gaat heb je de minste kans op pijn bij het inbrengen, zij hebben toch de meeste ervaring denk ik. Het is inderdaad pijnlijk als je nog geen kinderen hebt gehad. Ik heb lang geleden al eens eerder een spiraal laten plaatsen en had tijdens het inbrengen felle stekende pijn, alsof ze ergens doorheen prikken wat niet hoort. Maar als je kinderen hebt gehad is de pijn te verwaarlozen, althans dat is mijn ervaring, ik moest even hoesten (van de gyneacoloog) en het ding zat al op zijn plaats. (terwijl ik bij de huisarts was geweest en het daar voor geen meter lukte) Ik vind het fijn geen hormonen te slikken, maar ik heb wel een hevige menstruatie, dat is minder prettig.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil ook graag een spiraaltje, maar dat werd me afgeraden door de gynaecoloog omdat ik misschien over een jaar zwanger zou willen worden. En het plaatsen is geen feest als je nog geen kinderen hebt gebaard. Dus tot die tijd nog die akelige rotpil slikken. Het is een moeilijke keuze aangezien ik duidelijk verschil merk in mijn stemming als ik de pil wel of niet slik.
en dit is tevens een tvp aangezien ik dit topic nog wil doorlezen en er nu geen tijd voor heb
Tja, het zou nog best wel kunnen dat mijn libido minder is, maar vaker trekt mijn lichaam sowieso niet (infectieproblemen e.d.) Het belemmert me in ieder geval niet, laten we 't zo zeggen. Ik ben erg makkelijk te porren voor seks, en meestal begin ik zelf...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:02 schreef elsepels het volgende:
Nou daar merk ik dus totaal niks van! Ik gebruik(te) ook microgynon30 3 jaar lang maar mijn libido is flink gedaald sinds die tijd. Dus dat verschilt inderdaad per persoon ja.
Ik ben sinds gister gestopt. Ff kijken hoe ik me voel over een tijdje en anders overstappen op een andere pil.
Als de hormonen geen invloed hebben op jouw libido, dan zul je het inderdaad zo ervaren, maar het was wel zo netjes geweest als ze er op die site bij gezet hadden dat er wel degelijk (behoorlijk veel) vrouwen zijn waarbij de pil een negatieve invloed heeft op hun libido. Nu staat het er net alsof die vrouwen zich maar wat inbeelden en we zijn inmiddels toch wel zover dat het bewezen is dat sommige vrouwen gewoon heel veel last hebben van de pil.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:49 schreef innovative het volgende:
Ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...
Is dus heel wisselend per persoon. En dat met het equivalent van microgynon 30...
Dit herken ik ook wel, trouwens. Misschien niet zo extreem als het hier beschreven staat, maar wel een rare druk op de maag en een opgeblazen gevoel. Inderdaad af en toe het gevoel dat je keel dichtzit. Dacht alleen altijd dat ik de enige was die dacht dat dit door de pil kwam.quote:en zodra ik um innam voelde ik alsof me keel dicht zat alsof me ut braaksel in de keel zat ..
De enige manier om daar achter te komen is om het uit te proberen. Het effect bij mij was iig heel anders. Juist geen echte moodswing, maar altijd een vlak, beetje niks-gevoel. Nooit meer 'himmelhoch jauchzend'quote:Op zondag 2 juli 2006 11:16 schreef _Arual_ het volgende:
Inmiddels ben ik 24, en zit ik nog steeds met die moodswings. ‘Himmelhoch jauchzend – zu Tode betrübt’. Maar ik weet niet of dat is omdat ik zo nu eenmaal bén, of dat het toch met mijn pilgebruik te maken heeft.
* Puckzzz & hormonen is ook niet echt joepie...quote:Op maandag 3 juli 2006 09:19 schreef flutterbye het volgende:
Mijn ervaringen met de nuvaring: ook vlakke emoties, niet echt depri maar ook niet echt vrolijk, ook erg futloos.
Diane: ontzettende moodswings, vooral richting de depri kant, erg emotioneel, ik heb zelfs een paar keer zitten huilen bij het nieuws. Dat is ook wel om te huilen tegenwoordig, maar toch... (maar 1 strip volgehouden trouwens)
Yasmin: juist wel vrolijker dan met andere anticonceptie, maar weer andere problemen waardoor toch weer gestopt...
Flutterbye + hormonen =![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Over haaruitval ben ik niet zeker, maar voor de rest kan dat inderdaad.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:35 schreef Tjoeper het volgende:
Hoi,
Ben net 12 weken geleden bevallen van een klein mannetje en sinds twee weken weer begonnen met de pil (femodene). Sinds die tijd heb ik veel last van huibuien, me onzeker voelen, haaruitval, misselijkheid tot het nu zover is dat ik niets meer kan eten en me de hele dag klote voel.
Kan dit aan de pil liggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |