Heel herkenbaar. Van Microgynon 30 werd ik numb, met dalen maar zonder pieken. Mijn gevoel was zeg maar een horizontale lijn met uitschieters naar beneden. Mijn gevoel was 'afgestompt', ik kon niet meer echt blij/verdrietig zijn. Niets drong echt tot me door. Ik dacht wel 'goh wat erg' maar het voelde niet zo. Dit heeft vier jaar geduurd, doordat het idd geleidelijk aan zo wordt en je in eerste instantie niet de link met de pil legt.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:11 schreef Mjam het volgende:
Dat is goed uitgedrukt godess-in-heaven, je raakt inderdaad de controle over jezelf kwijt. Ik slikte trouwens toen microgynon 30. Ik ben wel benieuwd of microgynon bij jou helemaal geen bijwerkingen heeft, of dat je toch, net als Christine, een verschil zou merken als je zou stoppen. Omdat het zo langzaam gaat, kunnen er veranderingen plaatsvinden die je misschien niet zo opvallen. Dat is voor mij de reden om nooit meer aan de pil te willen. Ik werd gewoon iemand anders, ik herkende mezelf niet meer. Dat wil ik nooit meer, ook niet stiekem een klein beetje door een 'betere' pil.
JAZEKER!!! dat is precies wat ik bedoelde in mijn reactie hierboven!! (lees je berichtje nu pas)quote:Op maandag 7 februari 2005 18:17 schreef sa-sa het volgende:
Depressief niet, maar ik was eens een maandje gestopt met het slikken van de pil (Diane 35). En merkte toen dat ik opeens veel lekkerder in m'n vel zat. Maar soms ook juist helemaal niet. Het lijkt net of ik door de pil geen extreme wisselingen heb in mijn bui/gevoel. Klinkt stom, maar zonder de pil voelde ik me soms heeel happy of heeel verdrietig (als er iets gebeurde dan). En sinds ik weer de pil slik, is het verschil minder heftig, wat neutraler.
Do I make sense?
Of juist een positief placebo-effect: "goh, ik voel me zo prikkelbaar en huilerig steeds, zou dat misschien door de pil kunnen komen? Het wordt vast beter als ik ermee stop"---> en jawel!quote:Op maandag 7 februari 2005 18:25 schreef thaleia het volgende:
Maar pas wel op voor een soort van negatief placebo-effect: een aantal jaren terug bleek ook uit een onderzoek dat bijwerkingen (dat ging dan vooral over misselijkheid e.d.) van de pil vaker voorkomen bij vrouwen die zich vooraf al druk maakten over eventuele bijwerkingen die hun pilgebruik zou kunnen gaan geven. Je kunt jezelf ook veel aanpraten.
Inderdaad komt het op hetzelfde neer! Ik zat toen ook al te denken om een koperspiraaltje te nemen. Dat is zeker wat je nu hebt? Ik twijfel er nu weer over, nu ik vrijwel zeker weet dat de pil dat vreemde effect op mijn gevoelens heeft. Kan je me vertellen hoe je het spiraaltje vindt? Ik ken namelijk niemand in mijn omgeving die dat heeft. Het is wat offtopic, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:42 schreef Tigress het volgende:
[..]
JAZEKER!!! dat is precies wat ik bedoelde in mijn reactie hierboven!! (lees je berichtje nu pas)
Wat jij verteld heb ik ondertussen vaker gelezen op internet. Maar echt enthousiast kan ik er niet van worden. (Wel bedankt dat je het verteld hebt hoor!) Maar het klinkt best vervelend. Pfff waarom is er geen beter alternatief.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 00:07 schreef Tigress het volgende:
Heb het koperspiraaltje nu een jaar en ik ben er op zich wel blij mee. Ik heb er destijds voor gekozen en niet voor het Mirena-exemplaar met hormonen om twee redenen. Ten eerste wilde ik geen hormonen meer in mijn lijf (ook niet een klein beetje) en ten tweede is er bij de Mirena 70% kans dat je niet meer ongesteld wordt en voor mij hoort dat er gewoon bij (maar dat is persoonlijk).
Het plaatsen is niet lekker (understatement van het jaar!), dus zorg dat je de dag vrij hebt en iemand meeneemt. Daar tegenover staat wel dat je de eerstkomende jaren klaar bent.
Mijn menstruaties zijn best heftig geworden sinds ik mijn spiraal heb, heb vooral de eerste twee dagen veel last en vloei veel. Heb heel soms ook last bij het vrijen, maar dat is slechts af en toe en alleen in een bepaalde positie. Maar als ik alles tegen elkaar afweeg, wil ik niets anders meer, alles beter dan de pil & bijbehorende klachten!!
My thoughts exactly.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:56 schreef sa-sa het volgende:
Wat jij verteld heb ik ondertussen vaker gelezen op internet. Maar echt enthousiast kan ik er niet van worden. (Wel bedankt dat je het verteld hebt hoor!) Maar het klinkt best vervelend. Pfff waarom is er geen beter alternatief.
bij mij hetzelfde verhaal ook ik kreeg seroxat nadat ik weer met de pil ben begonnen en stemmingswisselingen kreeg. gewoon raar dat huisartsen je dat zo maar voor schrijven zonder verder onderzoek of navraag te doen, ik zelf heb dat spul maar eventjes gebruikt omdat ik het toch een naar idee vond en heb de rest maar weer terug gebracht. ik ben later overgegaan op de spiraal en dat bevalt me prima met als enige nadeel dat ik vrij onregelmatig ongesteld ben, maarja dat neem ik maar op de koop toe.quote:Op donderdag 12 december 2002 14:25 schreef Mirage het volgende:
Wat goed kan helpen bij menstruatiepijn is theunisbloemolie. Daarin zitten bepaalde vetzuren die je misschien te weinig binnenkrijgt. Deze zitten ook in vet van vis. Zelf heb ik soms last van rugpijn en krampen als ik ongesteld ben, als ik dan capsules met deze olie slik heb ik nergens last van. Voor veel vrouwen kan dit een uitkomst zijn.quote:Op maandag 7 februari 2005 14:34 schreef Christine het volgende:
Als ik er de volgende keer weer zoveel last van heb, ga ik zeker bij de huisarts vragen of hij er iets tegen heeft. Pijnstillers ofzo.
Je hormoonspiegel ale je aan de pil bent, is anders dan wanneer je een 'normale' cyclus hebt. Normaal scheid je tijdens je vruchtbare periode onder invloed van oestrogeen bepaalde feromonen uit, waardoor mannen je aantrekkelijker vinden. Door de pil zijn die feromonen er de hele tijd.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:01 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar, is al een half jaar geleden ofzo) dat de hormonen in de pil zelfs je kijk op mensen kunnen vernaderen. Dus dat als je de pil slikt, je verliefd op iemand kan zijn en dat als je stopt, die gevoelens ineens verdwenen kunnen zijn....
En nu ben ik weer ongesteld!!!! Na twee weken!quote:Op zondag 27 maart 2005 00:20 schreef 0piUm het volgende:
k was eerst aan mycrogynon en toen gestopt en nu weer begonnen
en t fucking verschil is te merken helaas..
KUT:@
Hm, ik las het eerst verkeerd, want wou zeggen van: 'uhh, ik dacht juist andersom'.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:53 schreef loveli het volgende:
Verder is uit onderzoek gebleken dat vrouwen vaak een partner kiezen met een ander immuunsysteem. Dan krijgt het nageslacht dus een beter immuunsysteem. Door invloed van de pil kiezen vrouwen vaker een partner met een vergelijkbaar immuunsysteem.
Je kunt het gewoon proberen, en als het niet bevalt weer beginnen?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:16 schreef akkien het volgende:
ik wijfel heel erg of ik zal stoppen. weet dat ik toen ik aan de pil ging (microgynon 30) opeens veel meer huilde. en dat ik volgens mij daarvoor vrolijker was. Maar mn menstruatie was wel 10 x vervelender en niet 100% regelmatig. Nu is t uit met mn vriend en twijfel ik. Ik wil nietterug naar de tijd dat ik flauw viel van de menstruatiepijn, maar die hormonen zijn volgens mij niet zo goed. Ik vraag me zo af of ik gelukkiger ben als ik stop met de pil...
Mmmm ja maar ja dan zit je weer met condooms te hanissen....dat zou ik echt niks vinden en trouwens veelste duurquote:Op maandag 28 maart 2005 13:58 schreef Christine het volgende:
MissPeppertje, mijn cyclus is veranderd sinds ik gestopt ben met de pil, dus misschien kun je het gewoon proberen en kijken of het bij jou intussen ook anders gaat
Nee, helemaal niet teveel blabla, herken mezelf er ook in! Maar als dat gewoon écht allemaal alleen door invloed van die pil afgezwakt wordt, dat zou toch bizar zijn?quote:
Maar we hebben er hier wel massaal met z'n allen last van! Zijn hier überhaupt écht een keer goede wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan?quote:Op maandag 28 maart 2005 13:53 schreef MissPeppertje het volgende:
Ik wist echt niet dat de pil z'n invloed op je gevoel kon hebben![]()
Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb rond me 14e a 15e zo'n 2 jaar lang de pil geslikt. Was in die tijd ook vaak in een dip en veel stemmingswisselingen. Ben toen zo'n 3 jaar gestopt met de pil en als ik daar nu aan terugdenk had ik in die tijd niet zoveel last van dipjes en dergelijke.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:45 schreef Morgil het volgende:
Raar om te lezen dit. Ik slik al jaren microgynon 30, en nu ik erover na denk is mijn depressie vlak nadat ik het begon te slikken begonnen.
Ik heb inderdaad heel veel last van huilbuien, kon ineens niet meer tegen enge films enzo.. Stemmingswisselingen, het leven niet meer zien zitten, the works.
Ik begin na deze week met het slikken van een lichtere pil. Geen pil is voor mij eigenlijk geen optie.
Ik heb echt heel veel last van ongesteld zijn, zonder de pil is het super onregelmatig en pijnlijk, en met de pil valt het nog wel mee, vandaar.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:46 schreef Christine het volgende:
Waarom niet, Morgil?
quote:Op maandag 28 maart 2005 14:56 schreef Biancavia het volgende:
Nee, helemaal niet teveel blabla, herken mezelf er ook in!
Dat zou zeker bizar zijn. Toch heb ik zelf weleens wat, al dan niet toevallig, artikels, ook wetenschappelijke, gelezen over oa de hersenen. Dat piepkleine dingetje in je hoofd, hyponogwat volgens mij, kom er nu gewoon even niet op, heb er weleens wat meer over gezegd volgens mij, iig kan het één en ander daar behoorlijk gaan triggeren denk ik of juist dichtslaan/stagneren etc. Een ander iets wat ik erover heb gelezen is dat dat dingetje (quote:Maar als dat gewoon écht allemaal alleen door invloed van die pil afgezwakt wordt, dat zou toch bizar zijn?
Vage klachten, en tja herkenbaar soms.quote:Ik heb me alweer zó lang kut gevoeld, dat ik niet eens meer wist wat het is om te leven. Het was puur óverleven wat ik deed... Met uitzondering van een aantal weken vorig jaar rond mei-juni-juli, waarin ik me ook behoorlijk goed voelde... Ik leef al vijf jaar met allerlei vage depressieve klachten, ik voel me kut, moe, op, 'waar leef ik voor'....
Me2quote:Ik snap ook wel dat je dat niet allemaal op de pil af kunt schuiven,
Maar of want idd, maar toch..quote:want ik slik die pil al sinds ik 16 ben en toen ik 16, 17, 18 was heb ik me ook altijd goed gevoeld, maar toch heb ik het idee dat die pil medeverantwoordelijk is voor de depressieve perioden... En nogmaals, het komt vast heus niet alleen door de pil.
Het klinkt niet vaag, maar wel vaag omdat het vaag is. Hehe lekker duidelijk weer. Maar snap wat je bedoelt en denk dat veel vrouwen, misschien zelfs ook mannen, andere Westerse dingetjes misschien weer, hier, de vage klachten, last van hebben en/of niet (geheel) plaatsen kunnen.quote:Klinkt zó vaag en dat is het ook gewoon echt!
Omdat ze ons bedeesd willen houdenquote:Op maandag 28 maart 2005 14:59 schreef Biancavia het volgende:
En als dat zo is, waarom waarschuwen huisartsen hier niet voor? Weten ze het gewoon niet? Waarom wordt er dan niet meer bekendheid aan gegeven?
hypofysequote:Op maandag 28 maart 2005 22:36 schreef sweetgirly het volgende:
...Dat piepkleine dingetje in je hoofd, hyponogwat volgens mij, kom er nu gewoon even niet op,..
ik wil ook stoppen met de pil en aan een spiraaltje. Ik slik nu microgynon omdat ik van diane 35 echt gek werd. Dat gevoel is ff weg geweest, maar in alle hevigheid teruggekomen. Ik wil dus geen hormonen meer in mijn lichaam!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:14 schreef Muis_81 het volgende:
Zijn jullie dan wel met een ander voorbehoedsmiddel begonnen of helemaal niks? Zit eraan te denken om te stoppen met de pil maar wil wel graag iets in de plaats, bv. spiraaltje.
Ga je ook met de microgynon stoppen? En dan... een spiraaltje? Dat lijkt me echt doodeng, al is het voor mij misschien ook wel een optie... alleen sinds ik gestopt ben met de pil heb ik echt bijna een fobie voor hormonen ontwikkeld ofzo. Dat spiraaltje bevat ook hormonen toch? En het koperspiraaltje lijkt me niks. Het enige wat ik nog wil proberen is de nuvaring, maar dat zijn ook weer hormonen... lastig hoorquote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
ik wil ook stoppen met de pil en aan een spiraaltje. Ik slik nu microgynon omdat ik van diane 35 echt gek werd. Dat gevoel is ff weg geweest, maar in alle hevigheid teruggekomen. Ik wil dus geen hormonen meer in mijn lichaam!
ik heb er net een topic over geopend: veranderen anticonceptiequote:Op woensdag 11 mei 2005 13:23 schreef Christine het volgende:
[..]
Ga je ook met de microgynon stoppen? En dan... een spiraaltje? Dat lijkt me echt doodeng, al is het voor mij misschien ook wel een optie... alleen sinds ik gestopt ben met de pil heb ik echt bijna een fobie voor hormonen ontwikkeld ofzo. Dat spiraaltje bevat ook hormonen toch? En het koperspiraaltje lijkt me niks. Het enige wat ik nog wil proberen is de nuvaring, maar dat zijn ook weer hormonen... lastig hoor
dat heb ik dus, aangezien dat ook één van de redenen is dat ik met de pil ben begonnen. Maar ik denk (hoop) dat daar iets op te vinden is.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:32 schreef Christine het volgende:
Ik wil geen koperspiraaltje omdat daar de menstruatie heftiger van kan worden, en ik had er altijd al zo vreselijk veel last van
Momenteel gebruik ik helemaal geen anticonceptie, behalve condooms... en hoe kut ik condooms ook vind, tot nog toe vind ik het niet opwegen tegen de ongemakken van de pil.
Je topic zal ik zo ook even bekijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |