quote:
![]()
het was ook iets langer eerst, ik moest er weer krolse katjes enzo bijhalen
![]()
.
quote:
Maar als dat gewoon écht allemaal alleen door invloed van die pil afgezwakt wordt, dat zou toch bizar zijn?
Dat zou zeker bizar zijn. Toch heb ik zelf weleens wat, al dan niet toevallig, artikels, ook wetenschappelijke, gelezen over oa de hersenen. Dat piepkleine dingetje in je hoofd, hyponogwat volgens mij, kom er nu gewoon even niet op, heb er weleens wat meer over gezegd volgens mij, iig kan het één en ander daar behoorlijk gaan triggeren denk ik of juist dichtslaan/stagneren etc. Een ander iets wat ik erover heb gelezen is dat dat dingetje (
![]()
) ook staat of kan zorgen voor verschillende bewustzijnsstaten ed. Naja, dat gaat misschien nog verder of iets te ver of te diep.
Maar naar mijn mening zou het best eens goed kunnen, dat het één en ander in verband staat of in verband met elkaar kan staan. Hormonen bepalen immers voor een groot gedeelte de vrouwelijke natuur, de gevoelsstaat, misschien zelfs de oorspronkelijke staat van ons zijn. In dierlijke zin gezien, bij wie wij onze eitjes kwijt willen en kunnen, zo snel mogelijk, natuurlijke selectie. Niks geen 'oh, ik ben verliefd', maar puur sex ' ik wil bij jou mijn eitjes kwijt en jou ga ik daarvoor gebruiken', uitstraling, etc alles wordt in werk gezet om dat te bereiken. Allemaal onbewust natuurlijk en allemaal zonder dat het afgezwakt wordt door de pil en/of andere hormonen, maar vrouwseigen hormonen en staat. De ware natuur. Naja, ik ga weer ver
![]()
.
Maar ergens voelde het zo en/of zou ik het zo kunnen verklaren. Instinct in zijn hoogste vorm, alertheid ten top. Vrouwtjes die de jagers zijn geworden ipv de mannetjes. Ok, nu stop ik
![]()
.
quote:
Ik heb me alweer zó lang kut gevoeld, dat ik niet eens meer wist wat het is om te leven. Het was puur óverleven wat ik deed... Met uitzondering van een aantal weken vorig jaar rond mei-juni-juli, waarin ik me ook behoorlijk goed voelde... Ik leef al vijf jaar met allerlei vage depressieve klachten, ik voel me kut, moe, op, 'waar leef ik voor'....
Vage klachten, en tja herkenbaar soms.
Was ook erg moe soms, hoofdpijn soms, stress stress, kwam er maar niet uit, voelde me niet altijd happy. Gestopt, even later, en ik heb ook zoiets van dat de pil niet de enige oorzaak daarvan was, maar energie voor 10 etc. Maargoed, mede waarschijnlijk door een instellingsverschuiving wat dat toen allemaal teweegbracht. En knokken doe ik nog steeds, maar met een glimlach nu.
quote:
Ik snap ook wel dat je dat niet allemaal op de pil af kunt schuiven,
Me2
quote:
want ik slik die pil al sinds ik 16 ben en toen ik 16, 17, 18 was heb ik me ook altijd goed gevoeld, maar toch heb ik het idee dat die pil medeverantwoordelijk is voor de depressieve perioden... En nogmaals, het komt vast heus niet alleen door de pil.
Maar of want idd, maar toch..
quote:
Klinkt zó vaag en dat is het ook gewoon echt!
Het klinkt niet vaag, maar wel vaag omdat het vaag is. Hehe lekker duidelijk weer. Maar snap wat je bedoelt en denk dat veel vrouwen, misschien zelfs ook mannen, andere Westerse dingetjes misschien weer, hier, de vage klachten, last van hebben en/of niet (geheel) plaatsen kunnen.
quote:
Op maandag 28 maart 2005 14:59 schreef Biancavia het volgende:En als dat zo is, waarom waarschuwen huisartsen hier niet voor? Weten ze het gewoon niet? Waarom wordt er dan niet meer bekendheid aan gegeven?
Omdat ze ons bedeesd willen houden
![]()
Grapje
![]()
. Ziet allemaal apathische robotachtige vrouwtjes voor zich, die leven, maar niet eens weten dat ze leven.
Nee, die was helemaal vergezocht en nonsens gezien ze tegenwoordig puur aan het experimenteren zijn met anti-conceptiemiddelen zonder of met zo min mogelijk hormonentroep. En jaja, de mannenpil is in opkomst
![]()
. Eindelijk gerechtigheid! Laat hun maar eens slikken.
[ Bericht 5% gewijzigd door sweetgirly op 28-03-2005 22:49:36 ]