abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2006 @ 15:54:51 #176
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39252689
Hmmm, ik ben net klaar met de eerste strip (morgen laatste pil) Microgynon 50. Ik ben gesteriliseerd en heb van mezelf een hele korte cyclus (zit 15 dagen tussen ongeveer) en hele zware menstruaties van 8-9 dagen waarvan 4 heel heftig. Voordat ik op vakantie ging had ik even uitgerekend wanneer ik weer ongesteld zou zijn en dat zou precies in de vakantie zijn. Dus ik naar de dokter, ik kreeg een medicijn wat de menstruatie tegen zou moeten houden en dan zouden we als ik terug was gaan beginnen met de pil. Dat medicijn moest ik twee weken voor de vakantie beginnen met innemen en dan de hele vakantie door. Naja je raad het al, de eerste dag van de vakantie was het al raak. Ongesteld niet heftig ofzo, maar ik moest toch met tampons e.d. in de weer Dinsdag thuis van vakantie, woensdag meteen naar de dokter. Pil gekregen en die moest ik meteen mee beginnen want de menstruatie had zich inmiddels al lekker doorgezet. Dit was op 7 Juni en ik ben dus al vanaf 30 mei tot en met nu ongesteld continu... ik moet dus morgen de laatste van de eerste strip slikken en wacht heel even af wat er daarna gebeurt. Punt van mijn hele verhaal? Ik merk zeer zeker een verschil in mijn stemming, maar of dat nu komt door die menstruatie van 1 maand lang of de hormonen moet ik nog ff afwachten maar het is kribbigheid troef hierzo

ow en mijn tieten doen PIJN!!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39252928
Dat je inmiddels nog niet doodgebloed bent joh
  maandag 26 juni 2006 @ 16:02:07 #178
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39252995
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:00 schreef devv05 het volgende:
Dat je inmiddels nog niet doodgebloed bent joh
Goh wat een lekkere volwassen reactie...kerel zeker?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39253233
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:02 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Goh wat een lekkere volwassen reactie...kerel zeker?
Maar het lijkt me wel een kut situatie
pi_39254699
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:17 schreef Biancavia het volgende:
Ik wil ook van die pil af, zit ernstig over een spiraaltje te denken, maar daar hoor je ook niet altijd positieve verhalen over.
Ik wil ook graag een spiraaltje, maar dat werd me afgeraden door de gynaecoloog omdat ik misschien over een jaar zwanger zou willen worden. En het plaatsen is geen feest als je nog geen kinderen hebt gebaard. Dus tot die tijd nog die akelige rotpil slikken. Het is een moeilijke keuze aangezien ik duidelijk verschil merk in mijn stemming als ik de pil wel of niet slik.

en dit is tevens een tvp aangezien ik dit topic nog wil doorlezen en er nu geen tijd voor heb
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 26 juni 2006 @ 16:45:44 #181
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39254889
Ik kan me niet herrineren dat ik ooit last gehad heb van mijn spiraaltje. Het plaatsen viel mee (ja wel 2 kids gehad toen al) het verwijderen voelde vervelend, dat wel....
pi_39254899
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:56 schreef elsepels het volgende:
Ik heb net deze site ontdekt en wat ik lees doet me verbazen....

>http://www.mijnpil.be/scripts/nl/2_the_pill/gossips_about_the_pill/index.php?PHPSESSID=66e75bec5e7de25c8e2f5c8cc8149ed7

Als ik de verhalen hier lees en naar mijn eigen leventje kijk zou ik het idee hebben dat dus weinig mensen weten hoe het echt in elkaar zit met pilgebruik dan de pilgebruikers zelf!!
Dit stukje slaat helemaal alles:
quote:
De pil doet het seksplezier dalen
NIET WAAR! De pil zal geen invloed hebben op het plezier. Juist het tegengestelde is waar: je kan volledig rustig en zonder zorgen aan je seksleven beginnen.

Sommige nieuwe pillen doen jonge meisjes en vrouwen zelfs bijzonder goed voelen.
En hoe beter een vrouw zich in haar vel voelt, hoe meer ze kan genieten van haar seksleven.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39255041
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:46 schreef Biancavia het volgende:
Dit stukje slaat helemaal alles:
Ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...

Is dus heel wisselend per persoon. En dat met het equivalent van microgynon 30...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:02:41 #184
108412 elsepels
toedeledokie!
pi_39275329
[b]
quote:
ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...

Is dus heel wisselend per persoon. En dat met het equivalent van microgynon 30...
[/b]
Nou daar merk ik dus totaal niks van! Ik gebruik(te) ook microgynon30 3 jaar lang maar mijn libido is flink gedaald sinds die tijd. Dus dat verschilt inderdaad per persoon ja.
Ik ben sinds gister gestopt. Ff kijken hoe ik me voel over een tijdje en anders overstappen op een andere pil.
pi_39416611
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil ook graag een spiraaltje, maar dat werd me afgeraden door de gynaecoloog omdat ik misschien over een jaar zwanger zou willen worden. En het plaatsen is geen feest als je nog geen kinderen hebt gebaard. Dus tot die tijd nog die akelige rotpil slikken. Het is een moeilijke keuze aangezien ik duidelijk verschil merk in mijn stemming als ik de pil wel of niet slik.

en dit is tevens een tvp aangezien ik dit topic nog wil doorlezen en er nu geen tijd voor heb
Ik ben in 2000 gestopt met de pil en overgestapt op het koperspiraal. Inmiddels heb ik de 2e laten plaatsen. Als je naar een gynaecoloog gaat heb je de minste kans op pijn bij het inbrengen, zij hebben toch de meeste ervaring denk ik. Het is inderdaad pijnlijk als je nog geen kinderen hebt gehad. Ik heb lang geleden al eens eerder een spiraal laten plaatsen en had tijdens het inbrengen felle stekende pijn, alsof ze ergens doorheen prikken wat niet hoort. Maar als je kinderen hebt gehad is de pijn te verwaarlozen, althans dat is mijn ervaring, ik moest even hoesten (van de gyneacoloog) en het ding zat al op zijn plaats. (terwijl ik bij de huisarts was geweest en het daar voor geen meter lukte) Ik vind het fijn geen hormonen te slikken, maar ik heb wel een hevige menstruatie, dat is minder prettig.
pi_39417066
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 09:02 schreef elsepels het volgende:
Nou daar merk ik dus totaal niks van! Ik gebruik(te) ook microgynon30 3 jaar lang maar mijn libido is flink gedaald sinds die tijd. Dus dat verschilt inderdaad per persoon ja.
Ik ben sinds gister gestopt. Ff kijken hoe ik me voel over een tijdje en anders overstappen op een andere pil.
Tja, het zou nog best wel kunnen dat mijn libido minder is, maar vaker trekt mijn lichaam sowieso niet (infectieproblemen e.d.) Het belemmert me in ieder geval niet, laten we 't zo zeggen. Ik ben erg makkelijk te porren voor seks, en meestal begin ik zelf...
pi_39419429
Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het slikken van de pil: yasmin. Deze pil werkte libidoverhogend bij mij (na ongeveer 3 maanden, daarvoor was ik alleen maar dagelijks kotsmisselijk), maar langzamerhand veranderde ik wel in een emotioneel wrak, constant huilbuien om niets enz. Een jaartje geleden ben ik overgestapt op Cilest, op doktersadvies. Wederom was ik 3 maanden lang kotsmisselijk, maar tegelijkertijd merkte ik wel dat ik emotioneel een stuk rustiger werd. Daarnaast zijn in die periode mijn borsten ook een cupmaat gegroeid en merkte ik dat mijn haar minder vet was en mijn huis zelfs iets te droog werd. Jammer genoeg begon ook mijn libido te dalen tot een echt dieptepunt: ik deinsde op een gegeven moment echt letterlijk terug bij elke aanraking van mijn vriend en begon ook daarbij terug te denken aan een vervelend voorval uit mijn verleden (voor alle duidelijkheid, ik begon de aanrakingen van mijn vriend te associeren met een vorm van aanranding, niet goed dus). Uiteindelijk heb ik besloten te kappen met de pil, nu ook al weer 4/5 maanden geleden en het gaat een stuk beter. Mijn libido is iig deels weer terug, ik ben weer iets emotioneler (cilest vlakte dus mijn gevoelens af), maar niet zoals met mijn eerste pil in de vorm van huilbuien om niets.
Ik ben bang dat ik zal moeten accepteren dat mijn lichaam niet goed tegen hormonen kan. Misschien dat er wel een pil bestaat die ik zonder bijwerkingen zou kunnen slikken, maar ik heb geen zin om de een na de andere te moeten uitproberen en telkens 3 maanden lang misselijk te zijn enz.
Arseen (As), atoomnummer 33
  Moderator zaterdag 1 juli 2006 @ 12:10:40 #188
5428 crew  miss_sly
pi_39419673
Hoewel ik weet dat er wordt gezegd dat de pil geen of nauwelijk invloed op je libido heeft, heb ik toch ook het idee dat het bij mij wel libidoverlagend werkte. Niet in het beging, maa rik heb bijna 20 jaar eenpil geslikt (voornamelijk ook microgynin 30) en ik denk echt dat na verloop van tijd de invloed op mijn libido aanmerkelijk was.

Ik slik sinds een jaar of 2 niets meer, en dat bevalt me erg goed. Mijn libido is weer in orde en ik ben denk ik ook een stuk stabieler, hoewel ik nooit zo emotioneel of zo'n monster ben geweest als ik hie van sommigen lees. Ik ben nu gewoon mezelf, en dat bevalt me uitstekend!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:00:42 #189
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39421960
pfff ik ben inmiddels al 5 weken ongesteld (and counting) maar zit nu in mijn stopweek. Volgens de dokter zou het bij het beginnen van een nieuwe strip toch wel op moeten houden.

Libido heb ik geen last van, de zin is er wel...alleen die F*&^%ng menstruatie maakt dat ik geen sex heb
  zondag 2 juli 2006 @ 02:23:20 #190
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_39440949
Hallo..

Ik kan mezelf helemaal trug vinde in de verhalen..

Ik ben toen begonnen met microgenon( was 15jr, nu 26jr) maar deze hielp niet..toen diane 35 ook voor acne en ik viel altijd flauw krampen moest me altijd ziek melden.

Enigzins merkte ik wel verschil ik menstueerde lichter,minder krampen en flauwvallen,gaaf huidje etc.

Maar laatste ongeveer 2jr moet ik zeggen dat ik me absoluut niet meer lekker in me vel voel..voel me net un vlammetje wat langszaam uitgaat.
Heel veel moodswings..snauw me vriend af, vrienden familie..Heb dagen drbij zitten dan kan ik werkelijk nix hebben, een zucht is me dan al teveel en kan ik totaal uit me vel springe van woede(noem ut eerder fikse argressie) libido is nihil 0,0 heb haar uitval..
En ben ut gewoon zat nou,ben inmiddels un week of 2 gestopt met pil..ik heb a.s dinsdag een gesprek met me huisarts,om tekijken wat nou het beste voor me is..ik wil ook niks meer in de pilvorm hebben.ben het altijd slikken van die k#tpil zat laatste tijd vergat ik um gewoon..en zodra ik um innam voelde ik alsof me keel dicht zat alsof me ut braaksel in de keel zat ..viel me trouwens ook op dat dit extra versterkt is sinds de diane un andere naam heeft ..of verbeeld ik me dat??Iemand ervaring toevallig met de implanon ? (staafje in arm)
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_39443322
Ik word niet depressief van mijn pil, maar ik heb ook een hele lichte (lovette) ivm migraine. Alleen als ik mijn pil doorslik dan word ik behoorlijk opgefokt.
pi_39444415
Het zou best kunnen dat ik door de pil enigszins depressief word, nu ik er zo over nadenk. Ik begon op mijn dertiende met de pil. Ik was namelijk zeer onregelmatig ongesteld (en ik menstrueerde op die leeftijd al drie jaar, dus dan mag er wel wat orde gaan ontstaan). Daarbij was ik ook gewoon echt ziek.

Zo'n beetje vanaf mijn dertiende is bij mij de vrolijkheid wat weggeëbd. Alhoewel, dat is niet de juiste uitdrukking. Het wil nog wel eens heen en weer schieten, mijn humeur. Maar ik kan niet zeggen of dat aan de pil ligt. Mijn moeder mompelde altijd iets van "puberteit". Het begin van mijn pilgebruik én mijn puberteit, vielen dus samen. En ik ben nooit ook maar één maand gestopt met de pil - dat is om medische redenen ook geen optie verder.

Inmiddels ben ik 24, en zit ik nog steeds met die moodswings. ‘Himmelhoch jauchzend – zu Tode betrübt’. Maar ik weet niet of dat is omdat ik zo nu eenmaal bén, of dat het toch met mijn pilgebruik te maken heeft. Mijn vrolijke en depressieve vlagen zijn in ieder geval zodanig dat ik er de klok op gelijk kan zetten, dat vind ik altijd frappant.
  zondag 2 juli 2006 @ 14:53:01 #193
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_39449087
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:49 schreef innovative het volgende:

Ik moet zeggen, dat stukje is dus wel hoe ik het ervaar. Doordat ik op de pil kan vertrouwen, kan ik ongeremd seks hebben wanneer ik maar wil. Ik heb eigenlijk altijd zin, niks geen probleem...

Als de hormonen geen invloed hebben op jouw libido, dan zul je het inderdaad zo ervaren, maar het was wel zo netjes geweest als ze er op die site bij gezet hadden dat er wel degelijk (behoorlijk veel) vrouwen zijn waarbij de pil een negatieve invloed heeft op hun libido. Nu staat het er net alsof die vrouwen zich maar wat inbeelden en we zijn inmiddels toch wel zover dat het bewezen is dat sommige vrouwen gewoon heel veel last hebben van de pil.
quote:
en zodra ik um innam voelde ik alsof me keel dicht zat alsof me ut braaksel in de keel zat ..
Dit herken ik ook wel, trouwens. Misschien niet zo extreem als het hier beschreven staat, maar wel een rare druk op de maag en een opgeblazen gevoel. Inderdaad af en toe het gevoel dat je keel dichtzit. Dacht alleen altijd dat ik de enige was die dacht dat dit door de pil kwam.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 juli 2006 @ 14:56:55 #194
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_39449165
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:16 schreef _Arual_ het volgende:
Inmiddels ben ik 24, en zit ik nog steeds met die moodswings. ‘Himmelhoch jauchzend – zu Tode betrübt’. Maar ik weet niet of dat is omdat ik zo nu eenmaal bén, of dat het toch met mijn pilgebruik te maken heeft.
De enige manier om daar achter te komen is om het uit te proberen. Het effect bij mij was iig heel anders. Juist geen echte moodswing, maar altijd een vlak, beetje niks-gevoel. Nooit meer 'himmelhoch jauchzend' dus en dat vond ik zelf erg vervelend.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_39466560
Mijn ervaringen met de nuvaring: ook vlakke emoties, niet echt depri maar ook niet echt vrolijk, ook erg futloos.
Diane: ontzettende moodswings, vooral richting de depri kant, erg emotioneel, ik heb zelfs een paar keer zitten huilen bij het nieuws. Dat is ook wel om te huilen tegenwoordig, maar toch... (maar 1 strip volgehouden trouwens)
Yasmin: juist wel vrolijker dan met andere anticonceptie, maar weer andere problemen waardoor toch weer gestopt...

Flutterbye + hormonen =
  maandag 3 juli 2006 @ 09:38:36 #196
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39466781
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:19 schreef flutterbye het volgende:
Mijn ervaringen met de nuvaring: ook vlakke emoties, niet echt depri maar ook niet echt vrolijk, ook erg futloos.
Diane: ontzettende moodswings, vooral richting de depri kant, erg emotioneel, ik heb zelfs een paar keer zitten huilen bij het nieuws. Dat is ook wel om te huilen tegenwoordig, maar toch... (maar 1 strip volgehouden trouwens)
Yasmin: juist wel vrolijker dan met andere anticonceptie, maar weer andere problemen waardoor toch weer gestopt...

Flutterbye + hormonen =
* Puckzzz & hormonen is ook niet echt joepie...

Ik heb gisteren mijn vriend onwijs aangevallen omdat hij zoch zo geduldig opstelt ten opzichte van mijn menstruatie van 5 weken
in plaats van dat ik het lief van hem vond dat ie zo geduldig is, en respect voor me heeft, en zodoende niet gaat klagen dat er de laatste tijd niet meer genueckt wordt (verders doe ik wel mijn best om hem niet helemaal droog te laten staan ) val ik hem daarop aan onder het argument dat hij me niet meer aantrekkelijk vind...
arme jongen....
vanavond toch maar weer excuses aanbieden

die nuvaring gebruikt mijn vriendin en eerlijk gezegd vind ik het maar niets. je kan 'm gewoon voelen zitten
pi_39471971
Lol, dus ik ben niet de enige die van die rare ideeën krijgt over niet aantrekkelijk zijn terwijl hij me juist ruimte probeert te geven omdat ik me niet lekker voel...

De nuvaring vond ik trouwens, afgezien van de uiteindelijke bijwerkingen, helemaal super. Voelen zitten? Wanneer dan?
Ik kreeg pas na anderhalf á 2 jaar echt last van de bijwerkingen, voor die tijd vond ik het een prima oplossing. Zeker nu ik een tijdje weer de pil heb geslikt, dat iedere dag en gestress als je een paar uur te laat bent enz. Verschrikkelijk!
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:12:23 #198
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39572833
ik maak heel voorzichtig een klein vreugdesprongetje...het lijkt erop dat het gestopt is... *juicht voorzichtig*
pi_39639430
Hoi,
Ben net 12 weken geleden bevallen van een klein mannetje en sinds twee weken weer begonnen met de pil (femodene). Sinds die tijd heb ik veel last van huibuien, me onzeker voelen, haaruitval, misselijkheid tot het nu zover is dat ik niets meer kan eten en me de hele dag klote voel.
Kan dit aan de pil liggen?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:37:04 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39639464
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:35 schreef Tjoeper het volgende:
Hoi,
Ben net 12 weken geleden bevallen van een klein mannetje en sinds twee weken weer begonnen met de pil (femodene). Sinds die tijd heb ik veel last van huibuien, me onzeker voelen, haaruitval, misselijkheid tot het nu zover is dat ik niets meer kan eten en me de hele dag klote voel.
Kan dit aan de pil liggen?
Over haaruitval ben ik niet zeker, maar voor de rest kan dat inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')