abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:26:18 #126
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185130
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:23 schreef FoxF1 het volgende:
Mijn inmiddels ex-vriendin had ook last van extreme stemmingswisselingen, en toen ze gestopt was met de pil was het ineens (binnen een paar dagen) vele malen minder. Later heeft ze nog een keer weer een andere pil geprobeerd en daar werd het NOG erger van dan dat het ooit geweest was. Dat duurde dus ook niet langer dan een week!
Ik denk ook dat ik binnen een week met hangende pootjes weer gestopt ben
Maar ik wil het gewoon nog één keer proberen. Ik word gek van condooms, en de pil heb ik nog liggen...
pi_27186038
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:18 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

gewoon een spuit

Bij de gynocoloog is dat normaal (heb ik gelezen)
tja, klote dat ik dat niet wist.

ik heb wel constant de zenuwen dat mn spiraaltje eruit wordt gewerkt. ik heb nl de hele dag al menstruatiekrampen (niet heel erg) ik moest alleen net naar de wc en omdat een monteur komt moest t ff snel. Dus teveel druk op mn buik. Heb daarna een halfuur moeten bijkomen van de kramp in mn baarmoeder (kon ff niet meer rechtop staan) maar dat is denk ik eigen schuld.

Ik heb ook het idee dat ik er te licht over denk. Als ik hoor wat anderen deden na het zetten van een spiraaltje.. dat is een stuk minder dan ik doe.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:54:34 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_27186203
Ik was ook gevoelig voor de pil, werd er strontchagerijnig van, mijn libido had een dieptepunt bereikt en ik zat heel beroerd in mijn vel.

Ben nu ruim 4 maanden gestopt en mijn leven is compleet veranderd. Ik voel me top, mijn zin in seks bereikt het niveautje nymphomanie en ik ben amper meer chagerijnig.

NOOIT meer de pil
  vrijdag 20 mei 2005 @ 20:40:31 #129
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27197232
Bedankt voor je verslaggeving, Goddess! Hoe voel je je nu? Kan je weer normaal zitten?
pi_27217236
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bedankt voor je verslaggeving, Goddess! Hoe voel je je nu? Kan je weer normaal zitten?
het gaat nu weer wat beter, alleen is de impact, lichamelijk, veel groter dan ik verwacht had. Gisteravond was ik echt beroerd. Ik had super erge buikkrampen en ben in 4 jaar niet meer zo ongesteld geweest als gisteravond. ik kon ieder uur mn maandverband wel vernieuwen. Ik heb dan ook de hele avond op de bank en in bed gelegen met aspirines bij de hand. ik voelde gisteravond pas goed dat er spieren zijn uitgerekt, die je normaal nooit gebruikt. Ik heb ook heel bizar gedroomd, namelijk dat ik menstruatiebloed opkotste. Lijkt me wel een duidelijk teken dat ik er heel veel mee bezig ben.

Vandaag gaat het echt super! ik heb gewinkeld (dat doet altijd al veel goed) en heb bijna geen buikpijn gehad (behalve toen ik op de bus stond te wachten, want toen stond ik 10 minuten stil. alles begon wel een beetje naar beneden te trekken)

Ik merk nu ook al dat ik vrolijker ben dan ik in de afgelopen vier jaar ben geweest. ik heb me ook in tijden niet zo ontspannen gevoeld. Voor mij één heel duidelijk teken: ik heb de hele dag nog geen ruzie gehad met iemand. En zo snel al. Ik ben nu dus echt al 200% tevreden.
Ik ben alleen wel een beetje benauwd over vrijen met spiraaltje. Ben bang dat het misschien toch nog iets te pijnlijk is (als mn baarmoeder samentrekt, voel ik het meteen) maar dat merk ik wel.
pi_27217374
Waaaah, dat wordt dus geen spiraaltje voor mij! Wat een nare bijwerkingen!
Ik wordt dus ook nogal zwartgallig van de pil. Doe het al jaren met condooms. Niet honderd procent veilig, maar nog een kindje is ook geen ramp
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27217429
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Waaaah, dat wordt dus geen spiraaltje voor mij! Wat een nare bijwerkingen!
Ik wordt dus ook nogal zwartgallig van de pil. Doe het al jaren met condooms. Niet honderd procent veilig, maar nog een kindje is ook geen ramp
alhoewel het pijnlijk was, zou ik het zo weer doen. ik merk nu al de voordelen!

dat beroerd voelen was ook wel weer ff lekker na een periode van 4 jaar niets van mn baarmoeder gevoeld te hebben (klinkt misschien een beetje bizar, maar ik vroeg me af en toe af of ie er echt nog wel zat) en iedereen is heel lief voor je
pi_27217671
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:47 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

alhoewel het pijnlijk was, zou ik het zo weer doen. ik merk nu al de voordelen!

dat beroerd voelen was ook wel weer ff lekker na een periode van 4 jaar niets van mn baarmoeder gevoeld te hebben (klinkt misschien een beetje bizar, maar ik vroeg me af en toe af of ie er echt nog wel zat) en iedereen is heel lief voor je
Hehe, als je het plaatsen van een spiraaltje nodig hebt om af te dwingen dat mensen lief voor je zijn...

Maar bedankt voor de nuance. Spiraal wordt heeel evt. weer een optie dan.
Ik weet wel dat ik niet blij was om mijn baarmoeder weer "all natural" aan het werk te voelen na anderhalf jaar pil: eerst drie maanden geen menstruatie maar wel zwelling en pijn. Dokter beweerde dat dat normaal was na pilgebruik. Nadat ik na die drie maanden een megamenstruatie kreeg waarbij ik het gevoel had dat het hele orgaan eruit kwam wist ik het zeker:die troep slik ik nooit meer!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27217782
quote:
Op donderdag 12 december 2002 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
Ja! ik slikte Diane35 en had gigantisch last van humeurigheid en stemmingswisselingen. Ik heb bij de dokter een andere pil gevraagd en echt ALLE vervelende klachten zijn verdwenen. Ga dus gewoon even langs je huisarts of bel hem/haar (mijne heeft bijv. een receptenlijn, je hoeft alleen maar te bellen en te zeggen wat de klachten zijn en je krijgt een nieuwe pil)
* Toeps noteert.

Ik heb ook de Diane 35, en ik voel me al een tijd zo labiel als een vaatdoek. Welke heb jij nu?

(Hmm, ik zie net dat deze post al uit 2002 stamt.)

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2005 16:02:54 (quote functie deed het niet) ]
pi_27217901
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:01 schreef Toeps het volgende:

[..]

* Toeps noteert.

Ik heb ook de Diane 35, en ik voel me al een tijd zo labiel als een vaatdoek. Welke heb jij nu?

Jaaah! Dat is m: Diane 35. Aan mij voorgeschreven zonder blikken of blozen ondanks erg veel vaatziekten in mijn familie (waar deze pil niet goed mee samengaat heb ik begrepen).
Ben erna overgestapt op Triginon. Mijn depressie en valse gevoeligheid ("Oh! Muziek! Wat mooi! Jank!"-over een liftmuziekje ) halveerden zo ongeveer, maar ik heb pas weer iets creatiefs kunnen doen toen ook die troep foetsie was.
pi_27218022
Ik heb gister nog een uur lopen janken na Star Wars Episode 3. Da's wel een dieptepunt.

Nou heb ik ook boulimia gehad, waardoor ik ook niet al te stabiel ben, maar als ik ongesteld moet worden ben ik echt zwaar labiel. Ben nu weer 3 dagen met mijn nieuwe strip bezig, maar ben nog steeds niet helemaal oké.

Maar wat moet ik anders? Al die voorbehoedsmiddelen hebben hormonen, behalve de koperspiraal (nee dank u), het pessarium (nee dank u), en het condoom (maar die kan scheuren). Verder is een condoom ook niet altijd fijn. Dan heb je ook nog de persona, eventueel icm condooms op 'onveilige' dagen, maar da's ook weer zo'n gedoe...
  Vis een optie? zaterdag 21 mei 2005 @ 16:32:50 #137
70532 loveli
N
pi_27218553
Het medicijn Androcur bestaat uit 10mg (de zware vorm 50mg) cyproteron-acetaat. In de Diane-pil zit 2 mg van deze stof. Een vriendin van mij kreeg wegens haaruitval Androcur voorgeschreven en raakte daar helemaal depressief van. Dit is het deel van de Diane-pil waardoor acne verdwijnt.
Omdat het de invloed van mannelijke geslachtshormonen remt, mag dit middel absoluut niet gebruikt worden door zwangere vrouwen. De ontwikkeling van de geslachtskenmerken van een ongeboren kind zou dan geremd worden, van een jongetjesbaby zou bv. de penis niet goed ontwikkelen!!!! Vandaar de toevoeging van een anti-conceptiemiddel aan dit medicijn.
Androcur wordt, als de patient een baarmoeder heeft, (vrijwel) alleen voorgeschreven in combinatie met een anti-conceptiepil. Bij de Diane-pil hebben ze 2 vliegen in 1 klap willen vangen. Het is een van de meest populaire anti-conceptiemiddelen, maar de meeste gebruiksters hebben niet echt een idee wat er precies in hun pil zit.
http://www.consumed.nl/nieuw/database/geneesmiddelen/med.php3?action=dit&pageid=10&id=159
crap in = crap out
pi_27218651
Dan ga ik toch maar eens langs de doc voor een lichtere pil.

Weet iemand welke oké is?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:16:49 #139
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27219740
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:35 schreef Toeps het volgende:

Ik heb Meliane gehad, die is lichter dan Microgynon. Van alle pillen die de revu zijn gepasseerd, was die het minst erg...
pi_27221071
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:01 schreef Toeps het volgende:

[..]

* Toeps noteert.

Ja ik was ook aan de Diane 35!

sinds 2/3 weken aan de nuvaring

- mijn libido is hoger
- niet meer zo uitgeblust/vermoeid
- mijn vriend vind dat ik stukken vrolijker ben!

Geen pil meer voor mij
pi_27222321
Ik heb ook de NuvaRing aangevraagd (bij pilonline.nl). Ben benieuwd.
  Vis een optie? zaterdag 21 mei 2005 @ 18:46:32 #142
70532 loveli
N
pi_27222383
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 16:35 schreef Toeps het volgende:

Ik zou niet per se voor een lichtere gaan, maar voor een pil met een andere samenstelling.
crap in = crap out
pi_27257714
heb inderdaad ook jaren last gehad van buien door de pil (oa Marvelon)
zijn ook een hoop chemicalieen en hormonen, zou een lichtere pil nemen of een ander voorbehoedmiddel kiezen
Jusqu'ici tout va bien...
pi_27920031
Even een vraagje en vond beetje onzin om nieuw topic over te openen (die zoek functie vind ik nu heeeel irri trouwens)

Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil, ik was er al tijdje over aan het denken, maar omdat ik een vriend had en niet zwanger wilde worden zag ik dit niet zo zitten.

Nu is het dus sindskort uit, en omdat ik al vanaf mijn 14de de pil slik (nu 21) en me ook al vanaf die tijd onzettend kut voel wilde ik eens proberen of dit misschien invoeld op mijn stemming heeft (ik hoop het van harte, dan maar spiraaltje bij volgende relatie)

Weet iemand misschien of je last kan krijgen van het stoppen?

Bedankt alvast!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:50:07 #145
39128 S_
Shame on you
pi_27923318
Ik had nergens last van. Het duurt alleen een paar maanden voordat je cyclus weer normaal is.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:58:49 #146
92486 FatalException
Take a breath
pi_27926653
De pil beschadigt het geluk van de mens.

1) Vrouwen hebben sterkere seksuele visuele prikkels nodig om verliefd te worden (de minder uitziende man valt dus buiten de boot).
2) Vrouwen voelen minder positieve gevoelens
3) Ze hebben minder zin in seks
4) Ze worden dikker
5) Ze kunnen minder genieten van dingen

Dat moet allemaal betaald worden om maar lekker zonder rubber te kunnen neuken.
En het vervelende is: Als een vrouw eenmaal de pil heeft geslikt, zal, als ze stopt, een groot deel van de bijwerkingen haar hele leven blijven.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:27:48 #147
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27927467
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:58 schreef FatalException het volgende:

1) Vrouwen hebben sterkere seksuele visuele prikkels nodig om verliefd te worden (de minder uitziende man valt dus buiten de boot).
4) Ze worden dikker

Dat moet allemaal betaald worden om maar lekker zonder rubber te kunnen neuken.
En het vervelende is: Als een vrouw eenmaal de pil heeft geslikt, zal, als ze stopt, een groot deel van de bijwerkingen haar hele leven blijven.
Lullig voor je dat je met een vrouw zit opgescheept die jou lelijk vindt, geen zin in seks heeft, steeds dikker wordt en nergens van kan genieten. Maar ach, that's life!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 20:04:49 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27928569
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:58 schreef FatalException het volgende:

4) Ze worden dikker
Van al deze bijwerkingen geen last gehad toen ik met de pil begon... ben er nooit me gestopt dus weet niet welke eventuele 'ontwenningsverschijnselen' daarmee gepaard gaan.

In SEX loopt trouwens een centraal pil-topic, misschien dat dit onderwerp daar al eens behandeld is?

Laat 'm wel open, hoor .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27935079
Ik ben helemaal niet aangekomen, ik ben juist afgevallen Misschien doordat ik me algeheel wat kutteriger voel door de pil anders? Ik vreet nog wel chocola bij de vleet nl.
Tap tap tap
pi_31855223
Helemaal aan het begin van deze discussie staat:
Artikelen hierover:
Can the pill make you crazy?
Possible Side Affect of the Pill - Depression

Deze tweede werkt echter niet meer. Mijn vrouw heeft op dit moment enorm last van een depressie (is nu zelfs voor de tweede keer opgenomen), en dat is niet fijn als je van de geboorte van je eerste dochter (januari) wilt genieten.
Als ik probeer te herinneren wat er in de afgelopen maanden is gebeurd, dan heb ik het vermoeden dat opnieuw starten met de pil (Femodeen) samenviel met het verergeren van de depressie.

Ik wil dus graag meer weten van het (mogelijke) verband tussen de twee.

Weet iemand verdere informatie te vinden ?

Gr,

Bas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')