abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26912114
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:17 schreef sa-sa het volgende:
Depressief niet, maar ik was eens een maandje gestopt met het slikken van de pil (Diane 35). En merkte toen dat ik opeens veel lekkerder in m'n vel zat. Maar soms ook juist helemaal niet. Het lijkt net of ik door de pil geen extreme wisselingen heb in mijn bui/gevoel. Klinkt stom, maar zonder de pil voelde ik me soms heeel happy of heeel verdrietig (als er iets gebeurde dan). En sinds ik weer de pil slik, is het verschil minder heftig, wat neutraler.

Do I make sense?
Ik zit sinds ongeveer 2 maanden aan de mycrogynon omdat ik de laatste tijd half doodging tijdens 't menstrueren (overgeven, niet rechtop kunnen staan, etc) en omdat ik had uitgerekend ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie in Ierland, en dat was dan helemaal geen lolletje geweest. Ik ben echt een stuk minder ongesteld (hallelujah !!!!) maar voel me ook wat... afgevlakt. Ik kan op zich nog wel lachen, maar ik lig niet meer helemaal grandioos in een deuk om iets, en ik jank bij alle films en slechte Hart in Aktie programma's enzo
Maar nu vraag ik me af of ik dit niet al had voordat ik met de pil begon...
Tap tap tap
pi_26912283
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zit sinds ongeveer 2 maanden aan de mycrogynon omdat ik de laatste tijd half doodging tijdens 't menstrueren (overgeven, niet rechtop kunnen staan, etc) en omdat ik had uitgerekend ongesteld te zijn tijdens m'n vakantie in Ierland, en dat was dan helemaal geen lolletje geweest. Ik ben echt een stuk minder ongesteld (hallelujah !!!!) maar voel me ook wat... afgevlakt. Ik kan op zich nog wel lachen, maar ik lig niet meer helemaal grandioos in een deuk om iets, en ik jank bij alle films en slechte Hart in Aktie programma's enzo
Maar nu vraag ik me af of ik dit niet al had voordat ik met de pil begon...
herkenbaar. bij mij worden positieve emoties afgevalkt en negatieve emoties lijken wel versterkt. en het is net niet zo erg dat het heel opvallend is, maar opvallen genoeg om het op te merken.
pi_26912808
Om er even op terug te komen....

Ben nu sinds een week aan de Nuvaring, tot nu bevalt het goed qua gebruik.
Of de bijwerkingen minder zijn geworden kan ik nog niet zeggen. daar is het denk ik nog een beetje te vroeg voor.
pi_26913926
Grappig topic dit zeg… heb met precies dezelfde vragen etc gezeten over de pil!

Libido van nul, beetje overgewicht 3 jaar depressief. 2,5 jaar therapie heeft geholpen voor de depressie en stoppen met de pil (eerst microgynon en toen Diane 35) was de bekroning denk ik, zo vreemd om niet dagelijks of wekelijks te huilen of chagerijnig te zijn. Ik ben gestopt vanwege mijn libido en dat heeft duidelijk een verschil gemaakt! En ik ben ook terug gegaan naar mijn oude gewicht van 10 jaar geleden voor ik met de pil begon. Bovendien kan ik nu heel goed herkennen waarom ik in een bepaalde bui ben, zowel vrolijk als “dipperig”

Moet wel zeggen dat er een maand of 2 overheen ging voordat ik echt verschil merkte.
Echt een opluchting! Vind ook op zeker dat het meer in de publiciteit moet komen, heb het al met zoveel vriendinnen besproken en zijn zoveel vrouwen die ermee bezig zijn!
pi_26939618
De gyneacoloog die mij een tijd terug heeft geholpen met het een en ander heeft toegegeven dat een hoop vrouwen depressief worden van de pil. Dat dit 1 van de meest vervelende bijwerkingen is, die erkend wordt door heel veel gyneacologen
mama van Myrddin
pi_26943191
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef Misticle_lightning het volgende:
De gyneacoloog die mij een tijd terug heeft geholpen met het een en ander heeft toegegeven dat een hoop vrouwen depressief worden van de pil. Dat dit 1 van de meest vervelende bijwerkingen is, die erkend wordt door heel veel gyneacologen
ik heb vandaag ook een mailtje terug gehad van een site over anticonceptie. ik had gevraagd of deze klachten erkend werden als bijwerking van de pil. zij gaven dit toe, alleen dan in de stopweek, doordat hormonen dan iets doen met je bloedsuikerspiegel. Wel vreemd dat ze niets zeiden over de problemen tijdens het gebruik.

Ik ben trouwens wel nerveus, heb vanmiddag afspraak bij de huisarts over het stoppen met de pil en beginnen met een spiraaltje. ben behoorlijk rillerig
pi_26966758
update: gister bij de huisarts geweest over koperspiraal. Hij zei dat die depressieve klachten van de pil vaker voorkwamen. En hij wilde me wel een spiraaltje geven. Ik kreeg natuurlijk een onderzoek (SOA/AIDS test) en daar had ik nog niet op gerekend, dus dat was niet echt fijn. Maar donderdag moet ik terug komen (woensdag voor de uitslag bellen) en dan wordt het spiraaltje er om 9 uur ingezet.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:55:13 #108
101436 midimaze
Doe iets goed of doe het niet.
pi_27100913
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:41 schreef goddess-in-heaven het volgende:
ik heb vandaag ook een mailtje terug gehad van een site over anticonceptie. ik had gevraagd of deze klachten erkend werden als bijwerking van de pil. zij gaven dit toe, alleen dan in de stopweek, doordat hormonen dan iets doen met je bloedsuikerspiegel. Wel vreemd dat ze niets zeiden over de problemen tijdens het gebruik.
Vreemd, mijn vriendin zegt juist dat ze tijdens haar stop week de minste last van de bijwerkingen heeft. Ze gaat overigens binnenkort stoppen met de pil omdat ze de hormonen zat is... Ik hoop dus op een update later
pi_27108623
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:55 schreef midimaze het volgende:

[..]

Vreemd, mijn vriendin zegt juist dat ze tijdens haar stop week de minste last van de bijwerkingen heeft. Ze gaat overigens binnenkort stoppen met de pil omdat ze de hormonen zat is... Ik hoop dus op een update later
heb ik dus ook, snap niet dat ze dat niet openlijk toegeven. huisarts deed dat wel.

morgen krijg ik mn spiraaltje en ik knijp hem nu al....
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:03:13 #110
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27108697
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:00 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

heb ik dus ook, snap niet dat ze dat niet openlijk toegeven. huisarts deed dat wel.

morgen krijg ik mn spiraaltje en ik knijp hem nu al....
Sterkte, Goddess! Laat even weten hoe het is verlopen...
pi_27109208
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:03 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Sterkte, Goddess! Laat even weten hoe het is verlopen...
thanks, doe ik. heb vandaag aan mn stagebegeleidster gevraagd of ik morgen thuis mag werken omdat ik het spiraaltje in liet zetten. Dat was goed. Maar vervolgens vertelt ze het aan mn collega's! niet iedereen hoeft het te weten... dat vond ik echt niet leuk...
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:40:46 #112
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_27109654
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:22 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

thanks, doe ik. heb vandaag aan mn stagebegeleidster gevraagd of ik morgen thuis mag werken omdat ik het spiraaltje in liet zetten. Dat was goed. Maar vervolgens vertelt ze het aan mn collega's! niet iedereen hoeft het te weten... dat vond ik echt niet leuk...
Allicht had je beter kunnen zeggen dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moet, en dus maandag pas weer van de partij bent...
Je denkt vrijdag weer aan de slag te kunnen?
  woensdag 18 mei 2005 @ 10:46:08 #113
96937 Myriam7
En amor..
pi_27109811
quote:
Op maandag 28 maart 2005 15:44 schreef Morgil het volgende:

Ik heb echt heel veel last van ongesteld zijn, zonder de pil is het super onregelmatig en pijnlijk, en met de pil valt het nog wel mee, vandaar.

Plus, seks met een condoom vind ik echt niet fijn, en dat is voor mij toch wel erg belangrijk
Is bij mij ook het geval.
Ik heb een aantal jaren geleden de Diane35 geslikt, daar voelde ik me helemaal niet lekker bij.(alleen ook toen op dat moment niet de link naar de pil gelegd)
Daar ben ik toen mee gestopt, en sinds een jaar slik nu microgynon30, om alles iets beter te regelen. Het is nog vervelend, maar stukken minder.

En iid met condoom is niet echt fijn, maar zonder anticonceptie een must natuurlijk.
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
pi_27110156
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 10:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Allicht had je beter kunnen zeggen dat je voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis moet, en dus maandag pas weer van de partij bent...
Je denkt vrijdag weer aan de slag te kunnen?
vrijdag heb ik vrij. en ik kan nooit mijn info filteren, vervelende eigenschap. maar ze had haar mond gewoon moeten houden, want het was iets vertrouwelijks....
pi_27143258
Nou, ik ben net terug van de huisarts en ik heb het overleefd. (als je niet tegen uitgebreide verhalen kan, stel ik voor dat je niet verder leest)

Ik was met mn zus naar de huisarts gegaan. Ik wilde eerst op mn brommertje gaan, maar mn zus bood aan om me te brengen (gelukkig!) bij binnenkomst werd me eerst nog uitgelegd hoe de hele behandeling in zijn werking ging. Ze toonde het spiraaltje nog een keertje en alle apparaten werden getoond. daarna moest ik me uit kleden (ze draaiden zich netjes om) en moest ik op de behandeltafel gaan liggen, in de beugels. Eerst werd er gekeken of alles er goed uitzag en daarna maakte ze, een beetje hardhandig, mijn baarmoedermond schoon. hierna pakte ze een soort schaar (een soort klem om huid mee vast te pakken) ze vroeg me om te hoesten, waarna ze mn baarmoedermond opende. Dit deed heel erg pijn. echt een naar gevoel. Ze lieten me ff bijkomen, ondertussen vragend of het wel ging.

Ze stelde voor dat ik mijn handen op mn onderbuik legde, zodat ik via mn buik ademhaalde. Want het zou wel eens pijnlijk kunnen worden. Hierna bracht ze een soort cameraatje in om de afmeting van mn baarmoeder te meten. En dat deed echt heel erg pijn. Door de buikademhaling kon ik de pijn een beetje opvangen (en ik was er al op voorbereid) maar het was echt zo'n naar, schurende en drukkende pijn. Hierna bracht ze het spiraaltje in en dat was dezelfde pijn, alleen dan nog iets erger (het was natuurlijk al een beetje beurs door dat cameraatje)

Toen was het voorbij. Ik met mn grote mond: ja, het viel mee en ik voel me wel goed (het viel me ook mee. ik had echt horrorideeen) ff liggen, toen wilde ik zitten. Dat ging niet helemaal goed. Dus ik weer liggen. Ik had al snoepjes meegneomen om mn bloedsuikerspiegel weer goed te krijgen. Dus vroeg ik of ze een snoepje wilde pakken. Ze gaven me een natte doek en een glas water en ondertussen haalde ze mijn zus ook nog op.

Na een tijdje, ongeveer 2 minuten, dacht ik dat het wel weer ging en wilde me aankleden. dat ging dus mis en ben ik flauwgevallen. Hierna heb ik nog 3 kwartier op de behandeltafel gelegen, terwijl ik steeds opnieuw flauwviel. Mijn zus vond dit zo naar om te zien, dat ze zelf ook beroerd werd en bijna flauwviel (waarna ik de mooie woorden sprak: wil je misschien naast me liggen?) Uiteindleijk heeft ze ook mn vader gebeld omdat ik niet naar de auto durfde te lopen, omdat ik zo beroerd was. Toen mijn vader er was, ging het wel weer en ben ik zelfstandig naar de auto gelopen.

Nu zit ik dus thuis, na een grote bak koffie, en ik voel me net een washand. Ik voel me slap, heb suizende oren en trillende handen. Ik zou vandaag thuis werken, maar ik heb me toch maar ziek gemeld.

Het was wel echt heel pijnlijk (ik heb nog nooit zulke pijn gehad en ik ben al heel wat gewend) maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik ben nu 5 jaar van dat gezeur af. Daarnaast zei de huisarts ook dat ik me echt goed heb gehouden, dat ik heel sterk ben (veel vrouwen die écht beroerd werden) en dat ik trots op mezelf mag zijn. En dat ben ik nu ook echt. Ik voel me nu echt een bikkel (wel een beetje een brakke bikkel)
  donderdag 19 mei 2005 @ 11:00:58 #116
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27143373
Wat een verhaal zeg goddess_in_heaven
En nu durf ik al helemaal niet meer...

Voel je er nu ook nog wat van, of helemaal niks meer?
pi_27143481
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:00 schreef Christine het volgende:
Wat een verhaal zeg goddess_in_heaven
En nu durf ik al helemaal niet meer...

Voel je er nu ook nog wat van, of helemaal niks meer?
de pijn duurde bij elkaar maar iets van 5 tellen (1 tel voor die klem en 2 voor dat cameraatje en weer 2 voor dat spiraaltje) dus dat is wel te overzien. ik had alleen dat flauwvallen echt niet verwacht en dat was wel echt vervelend (vooral omdat het in zo'n naar kamertje is met tl-licht. ik wilde thuis op de bank liggen) echt een aanrader is het niet, maar het echte nare gevoel duurt maar kort.

ik heb nu geen last van mn buik/baarmoeder. Gewoon de usual menstruatiekrampen (je moet ook ongesteld zijn om hem in te laten zetten) ik ben wel echt heel slap en moe (raar dat je van dat soort dingen echt uitgeput raakt) en dus nog tintelende vingers e.d. (wat je altijd hebt na flauwvallen) ik heb me dan ook ziek gemeld, want ik zie me vandaag niet meer gewoon werken (de impact is wel groot)
pi_27145710
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 11:04 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

de pijn duurde bij elkaar maar iets van 5 tellen (1 tel voor die klem en 2 voor dat cameraatje en weer 2 voor dat spiraaltje) dus dat is wel te overzien. ik had alleen dat flauwvallen echt niet verwacht en dat was wel echt vervelend (vooral omdat het in zo'n naar kamertje is met tl-licht. ik wilde thuis op de bank liggen) echt een aanrader is het niet, maar het echte nare gevoel duurt maar kort.

ik heb nu geen last van mn buik/baarmoeder. Gewoon de usual menstruatiekrampen (je moet ook ongesteld zijn om hem in te laten zetten) ik ben wel echt heel slap en moe (raar dat je van dat soort dingen echt uitgeput raakt) en dus nog tintelende vingers e.d. (wat je altijd hebt na flauwvallen) ik heb me dan ook ziek gemeld, want ik zie me vandaag niet meer gewoon werken (de impact is wel groot)
Je had er ook een verdoving voor kunnen krijgen, raar dat je huisarts dat niet heeft vermeld...
pi_27148736
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:13 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Je had er ook een verdoving voor kunnen krijgen, raar dat je huisarts dat niet heeft vermeld...
watvoor verdoving? ik wist alleen van het ibuprofen slikken vantevoren af.
  donderdag 19 mei 2005 @ 14:17:31 #120
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27150235
Er zitten stoffen in de anticonceptiepil die depressiviteit kunnen bevorderen wanneer je er gevoelig voor bent.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:54:22 #121
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27183929
Ik ben toch weer overstag... condooms vind ik zo vervelend dat ik weer aan de pil ben. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik het weer een maandje ga proberen, en als het weer dezelfde gevolgen heeft, ga ik verder zoeken naar iets anders (Nuvaring??).
pi_27184835
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:37 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

watvoor verdoving? ik wist alleen van het ibuprofen slikken vantevoren af.
gewoon een spuit

Bij de gynocoloog is dat normaal (heb ik gelezen)
pi_27184872
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:54 schreef Christine het volgende:
Ik ben toch weer overstag... condooms vind ik zo vervelend dat ik weer aan de pil ben. Met mezelf heb ik afgesproken dat ik het weer een maandje ga proberen, en als het weer dezelfde gevolgen heeft, ga ik verder zoeken naar iets anders (Nuvaring??).
Nuvaring is zeker het proberen waard!

check dit topic: Nuvaring [Organon] ervaringen uitwisselen deel 3
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:22:57 #124
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27185017
Dat topic ken ik, So_Addictive
Eerst maar die pil proberen nog een maandje, en daarna kijk ik verder. Thanks!
pi_27185050
Mijn inmiddels ex-vriendin had ook last van extreme stemmingswisselingen, en toen ze gestopt was met de pil was het ineens (binnen een paar dagen) vele malen minder. Later heeft ze nog een keer weer een andere pil geprobeerd en daar werd het NOG erger van dan dat het ooit geweest was. Dat duurde dus ook niet langer dan een week!
Assumption is the mother of all f***-ups
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')