Misschien door minderheden die dan overschakelen?quote:Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef rubbereend het volgende:
Opvallend dat Clinton het tegen de toppers Cruz en Rubio erg goed doet
http://www.270towin.com/maps/bJQV
http://www.270towin.com/maps/bJVb
Maar tegen de steeds verder zakkende Carson niet:
http://www.270towin.com/maps/clinton-carson-electoral-map
Dit zijn ook volstrekt nietszeggende cijfers hoor. Veel geëxtrapoleer op basis van de voorgaande verkiezingen en gebrekkige data.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:14 schreef rubbereend het volgende:
Opvallend dat Clinton het tegen de toppers Cruz en Rubio erg goed doet
http://www.270towin.com/maps/bJQV
http://www.270towin.com/maps/bJVb
Maar tegen de steeds verder zakkende Carson niet:
http://www.270towin.com/maps/clinton-carson-electoral-map
Vreemd, wordt dat standaard afgekapt op een aantal karakters?quote:
Presidentsverkiezingen VS 2016quote:Op woensdag 30 december 2015 16:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vreemd, wordt dat standaard afgekapt op een aantal karakters?
Misschien ook een wat kortere naam voor deze reeks. Blijft weinig ruimte over.
Ook correcter, want tegelijkertijd vinden er eveneens parlementsverkiezingen plaats.quote:Op woensdag 30 december 2015 17:02 schreef Monolith het volgende:
Of gewoon verkiezingen ipv presidentsverkiezingen scheelt ook al wel.
Nee.quote:Op donderdag 31 december 2015 14:57 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt dit eigenlijk?? Zoja, hoe komt dat? Zo goed volg ik Amerika nu ook weer niet.
quote:"Wie het gehad heeft met Donald Trump, kan hem sinds een week effectief wegfilteren uit zijn browserresultaten.
De Amerikaanse 'ethische hacker' Rob Spectre heeft een extensie ontwikkeld voor de browser Google Chrome, die alles wegpoetst wat verwijst naar de Republikeinse presidentskandidaat. ''Het is een tegengif voor Trumps giftige kandidatuur", zei Spectre donderdag tegen CNN.
Het Trumpfilter kan op drie manieren worden ingesteld: mild, agressief en 'wraakzuchtig'.
In de milde stand worden teksten en foto's weggelaten. Ook de website van Trumps bedrijf en het Twitteraccount van 'The Donald' worden zwart. In de meest heftige stand worden hele nieuwssites geblokkeerd.
''Het Trumpfilter zet mensen er hopelijk toe aan ook eens te kijken naar andere Republikeinse presidentskandidaten", aldus Spectre.
De aandacht gaat nu vooral uit naar Trump omdat hij provocerende uitspraken doet over moslims, vrouwen en Mexicanen."
http://nu.nl/internet/419(...)-trump-internet.html
Trump lacht om dit soort initiatieven, want hij vaart er wel bij. Het is net als met Geert Wilders bij ons: je kunt mooi de slachtofferkaart spelen en huilie huilie doen over dat de media tegen je is.quote:Op donderdag 31 december 2015 22:55 schreef June. het volgende:
Chrome-extensie verbergt alles over Donald Trump op internet
[..]
Het hangt er een beetje vanaf wat je allemaal wel en niet meerekentquote:Op donderdag 31 december 2015 14:57 schreef berko13 het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt dit eigenlijk?? Zoja, hoe komt dat? Zo goed volg ik Amerika nu ook weer niet.
En wat in dit soort grafiekjes mist is natuurlijk wel de context. Schulden zet je namelijk af tegenover de grootte van de economie.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 14:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf wat je allemaal wel en niet meerekent
[ afbeelding ]
Hoe veel makeup je er ook overheen plamuurt, hoe relatief je het allemaal ook probeert te maken, feit is dat de Amerikanen met een gigantische berg schuld zitten, die nog veel groter wordt als je een beetje dieper gaat graven.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:45 schreef thettes het volgende:
[..]
En wat in dit soort grafiekjes mist is natuurlijk wel de context. Schulden zet je namelijk af tegenover de grootte van de economie.
Wat er ook in mist is dat de beslissingen die het Congres maakt de oorzaak zijn van die schulden.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 15:45 schreef thettes het volgende:
[..]
En wat in dit soort grafiekjes mist is natuurlijk wel de context. Schulden zet je namelijk af tegenover de grootte van de economie.
Valt wel mee hoor.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:10 schreef OMG het volgende:
Daarom hebben we ook geen Walker, Jindal, Christie, of wat voor figuur die z'n staat de afgrond in aan het helpen is als president nodig.
Ja, een Jindal die van zo'n $1 billion surplus naar een $1.6 billion tekort gaat valt best mee. Walker levert hetzelfde soort werk. Valt best mee inderdaad.quote:
Bedankt voor de pessimistische toekomstschets meneer de libertarier (raad ik dat goed?), maar schuld afzetten tegen grootte van de economie is niet relativeren of plamuren, maar simpelweg de eerlijkste manier om schuld weer te geven. Overigens blijkt ook dan dat die de laatste decennia hard omhoog schiet, maar het geeft in ieder geval een eerlijker beeld.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hoe veel makeup je er ook overheen plamuurt, hoe relatief je het allemaal ook probeert te maken, feit is dat de Amerikanen met een gigantische berg schuld zitten, die nog veel groter wordt als je een beetje dieper gaat graven.
Zo blijken heel veel steden en staten veel te weinig te reserveren voor ambtenarenpensioenen, die nu of binnenkort uit de lopende rekening moeten worden betaald. Er zijn al een aantal steden bankroet verklaard. Het wachten is op de eerste staat die om gaat vallen.
Heb je grafieken dan?quote:Op vrijdag 1 januari 2016 19:53 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, een Jindal die van zo'n $1 billion surplus naar een $1.6 billion tekort gaat valt best mee. Walker levert hetzelfde soort werk. Valt best mee inderdaad.
Grafieken van wat? Genoeg artikelen over te vinden;quote:
Jindal heeft er een potje van gemaakt maar Walker doet het redelijk.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:51 schreef OMG het volgende:
[..]
Grafieken van wat? Genoeg artikelen over te vinden;
https://www.washingtonpos(...)d13486ba1_story.html
http://www.nola.com/polit(...)al_is_leaving_a.html
http://m.host.madison.com(...)d7-3bc16bf07edb.html
Misschien kun je ergens inhoudelijk op ingaan in plaats van dat slappe afserveren van bronnen. Niets mis met de WaPo overigens. Bron van vele interessante artikelen in dit topic waar je ook niet over zeurt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:16 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Jindal heeft er een potje van gemaakt maar Walker doet het redelijk.
Verder is de washingtonpost een slechte krant.
Je kunt beter bij wat online wedkantoren kijken naar de odds.quote:Op woensdag 30 december 2015 16:21 schreef Intellectueel het volgende:
Niet te veel waarden hechten aan dit soort peilingen. Als politiek 2015 één ding heeft bewezen, dan is het wel dat veel peilingen grotendeels inaccuraat zijn gebleken.
quote:
Ik lees artikelen van de WaPo, breitbart en fox altijd met een korreltje zout. De mening van de schrijvers zit nogal in de artikelen verborgen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 00:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien kun je ergens inhoudelijk op ingaan in plaats van dat slappe afserveren van bronnen. Niets mis met de WaPo overigens. Bron van vele interessante artikelen in dit topic waar je ook niet over zeurt.
Het interesseert me niet wat jij vindt. Het is een discussieforum. Jij loopt hier een beetje zonder argumenten te zaniken dat andere users geen bronnen aanleveren en als je ze dan krijgt, ga je er niet op in. Verder is de WaPo natuurlijk in de verste verte niet te vergelijken met Fox of Breitbart, maar dat roepen staat natuurlijk wel stoer in de conservatieve hoek. Maar goed, je hebt je gevraagde bronnen, dus ga er op in.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:36 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik lees artikelen van de WaPo, breitbart en fox altijd met een korreltje zout. De mening van de schrijvers zit nogal in de artikelen verborgen.
Heb je weer eens slecht geslapen? Telkens als mensen een afwijkende mening hebben raak jij geïrriteerd. Verder is het juist de bedoeling dat mensen hun mening neerzetten. Gedraag je eens volwassen, ik probeer ook tegen iedereen aardig/normaal te doen ondanks wij hij zegt of denkt.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 12:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het interesseert me niet wat jij vindt. Het is een discussieforum. Jij loopt hier een beetje zonder argumenten te zaniken dat andere users geen bronnen aanleveren en als je ze dan krijgt, ga je er niet op in. Verder is de WaPo natuurlijk in de verste verte niet te vergelijken met Fox of Breitbart, maar dat roepen staat natuurlijk wel stoer in de conservatieve hoek. Maar goed, je hebt je gevraagde bronnen, dus ga er op in.
Irritant is dat; heel veel media in de VS hebben een heel duidelijk standpunt en zijn verre van objectief. Dat versterkt de polarisatie en maakt ook de opkomst van "extremere" kandidaten mogelijk. Niet dat de media in Nederland zoveel beter zijn trouwens.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:42 schreef Lyrebird het volgende:
Washington Post is een krant die het nieuws door een Democratische bril aanlevert. Zou ik ook met een korrel zout lezen.
Ik denk zelf dat neutraal nieuws niet bestaat. Bewust of onbewust gebruikt elke journalist zijn eigen omgeving/mening als kader. Maar als je je daar van bewust bent is er niet een heel groot probleem, gewoon jezelf informerenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:52 schreef drexciya het volgende:
[..]
Irritant is dat; heel veel media in de VS hebben een heel duidelijk standpunt en zijn verre van objectief. Dat versterkt de polarisatie en maakt ook de opkomst van "extremere" kandidaten mogelijk. Niet dat de media in Nederland zoveel beter zijn trouwens.
Daar ben ik het niet mee eens. De Republikeinen zijn in de laatste 15 jaar zo ver naar rechts opgeschoven dat het al snel lijkt of een krant tegen deze partij is en voor een andere, maar door die verschuiving, die nogal wat rare figuren heeft doen opduiken in de politiek, kom je gewoon veel sneller negatieve stukken tegen over de Republikeinenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 13:42 schreef Lyrebird het volgende:
Washington Post is een krant die het nieuws door een Democratische bril aanlevert. Zou ik ook met een korrel zout lezen.
inderdaad, kandidaten als Cruz en Sanders waren 20-30 jaar geleden totaal kansloos geweest en hadden waarschijnlijk in de peilingen niet over de 10% gekomen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:13 schreef Lyrebird het volgende:
De GOP is idd naar rechts opgeschoven, en de Dems naar links. Sterkere polarisatie. Het is daarom wat duidelijker geworden waar de partij voor staat, en op zich is het wel positief dat leden met slappe knieën zoals Arlen Specter niet meer van twee walletjes eten.
Maar dat neemt niet weg dat veel Amerikaanse kranten het nieuws door een gekleurde bril weergeven. Dat is niet erg, zo lang je er niet met open ogen intrapt.
Je bekijkt het nu heel erg van de Nederlandse kant, maar veel Amerikanen hebben een hekel aan Obama en de Democraten omdat ze het land nog veel dieper in de schulden hebben gestoken, kadootjes hebben uitgedeeld aan bevriende staten, vakbonden en politieke cronies (aka "the stimulus"), en niet te vertrouwen zijn met buitenlands beleid. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Zo hebben de Democraten op het gebied van homorechten het een en ander recht gezet, maar durf ook even terug te kijken naar hoe Obama in 2008 over homorechten dacht.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:36 schreef Intellectueel het volgende:
Kandidaten als Cruz en Trump zijn het product van de GOP zelf. Met de partij's zieke aversie jegens Obama en bijna een decennia aan volslagen krankzinnige retoriek. Het establishment mag zich zelf weleens achter oren krabben wat betreft de opkomst van de Tea Party, Trump en Cruz.
quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je bekijkt het nu heel erg van de Nederlandse kant, maar veel Amerikanen hebben een hekel aan Obama en de Democraten omdat ze het land nog veel dieper in de schulden hebben gestoken, kadootjes hebben uitgedeeld aan bevriende staten, vakbonden en politieke cronies (aka "the stimulus"), en niet te vertrouwen zijn met buitenlands beleid. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Zo hebben de Democraten op het gebied van homorechten het een en ander recht gezet, maar durf ook even terug te kijken naar hoe Obama in 2008 over homorechten dacht.
Hier kan je er gewoon een punt achter zetten. De rechtvaardigingen die je er bij verzint spelen amper een rol van betekenis in de overwegingen achter de haat.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je bekijkt het nu heel erg van de Nederlandse kant, maar veel Amerikanen hebben een hekel aan Obama en de Democraten
Nah, ook genoeg Amerikanen anders die opmerken dat de retoriek vanuit de GOP hoek de afgelopen acht jaar volkomen onredelijk is geweest. Dat heeft een klimaat gekweekt waardoor kandidaten als Trump nu een groot deel van het electoraat kunnen mobiliseren. Dat staat los van het feit dat veel Republikeinen ongetwijfeld op bepaalde punten terechte kritiek op de huidige administratie hebben. Dat betwist ik niet. Ik doel slechts op de wijze waarop die kritiek vanuit bepaalde segmenten wordt verwoord en geuit.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:50 schreef Lyrebird het volgende:
Je bekijkt het nu heel erg van de Nederlandse kant, maar veel Amerikanen hebben een hekel aan Obama en de Democraten omdat ze het land nog veel dieper in de schulden hebben gestoken, kadootjes hebben uitgedeeld aan bevriende staten, vakbonden en politieke cronies (aka "the stimulus"), en niet te vertrouwen zijn met buitenlands beleid. Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Zo hebben de Democraten op het gebied van homorechten het een en ander recht gezet, maar durf ook even terug te kijken naar hoe Obama in 2008 over homorechten dacht.
Ja, je verzint motivaties voor de haat die niet of nauwelijks een rol van betekenis spelen in de oorzaak van die haat.quote:
Trump heeft grofweg 16% van het electoraat achter zich. Ik denk niet dat hij het haalt, maar laten we eerst Iowa en New Hampshire afwachten Maar je hebt gelijk dat er aan de populistische kant van het politieke spectrum druk aan de weg wordt getimmerd. Men is het behoorlijk beu geworden.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nah, ook genoeg Amerikanen anders die opmerken dat de retoriek vanuit de GOP hoek de afgelopen acht jaar volkomen onredelijk is geweest. Dat heeft een klimaat gekweekt waardoor kandidaten als Trump nu een groot deel van het electoraat kunnen mobiliseren. Dat staat los van het feit dat veel Republikeinen ongetwijfeld op bepaalde punten terechte kritiek op de huidige administratie hebben. Dat betwist ik niet. Ik doel slechts op de wijze waarop die kritiek vanuit bepaalde segmenten wordt verwoord en geuit.
Typisch, dat moest hij wel zeggen als hij verkozen wou worden. Je ziet nu ook dat bepaalde politici bepaalde uitspraken doen waarvan je weet dat ze er niet volledig achter staan maar dat ze dit wel doen omdat ze geen grote groepen kiezers willen afstoten. Het kan natuurlijk ook dat er voortschrijdend inzicht was bij Obama maar zou hij met zijn achtergrond echt toen nog anti-homohuwelijk zijn geweest? Nee toch?quote:
Volgens mij staat zo'n 45% van het electoraat positief tegenover Trump. Een bepaald (groot deel) segment binnen de GOP is compleet het spoort bijster. De haat jegens Obama, moslims, immigranten, liberalen, etc. is buitengewoon onredelijk. Je hoeft slechts de comments op de Facebook-pagina's van media als FoxNews, Breitbart en WND te lezen om een stuk van deze ongezonde haat te proeven.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:07 schreef Lyrebird het volgende:
Trump heeft grofweg 16% van het electoraat achter zich. Ik denk niet dat hij het haalt, maar laten we eerst Iowa en New Hampshire afwachten Maar je hebt gelijk dat er aan de populistische kant van het politieke spectrum druk aan de weg wordt getimmerd. Men is het behoorlijk beu geworden.
De Dems zijn niet naar links opgeschoven. Wat Bernie (een van de meest "linkse" Dems, mag ik wel zeggen) zegt kom op mij niet extremer over dan wat de plannen van FDR of LBJ waren. De GOP is daarentegen door de decennia heen wel een stuk rechtsere taal uit gaan slaan dan, ik noem maar een voorbeeld, Reagan dat deed.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 14:13 schreef Lyrebird het volgende:
De GOP is idd naar rechts opgeschoven, en de Dems naar links. Sterkere polarisatie. Het is daarom wat duidelijker geworden waar de partij voor staat, en op zich is het wel positief dat leden met slappe knieën zoals Arlen Specter niet meer van twee walletjes eten.
Maar dat neemt niet weg dat veel Amerikaanse kranten het nieuws door een gekleurde bril weergeven. Dat is niet erg, zo lang je er niet met open ogen intrapt.
D'uh.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
De Dems zijn niet naar links opgeschoven. Wat Bernie (een van de meest "linkse" Dems, mag ik wel zeggen) zegt kom op mij niet extremer over dan wat de plannen van FDR of LBJ waren. De GOP is daarentegen door de decennia heen wel een stuk rechtsere taal uit gaan slaan dan, ik noem maar een voorbeeld, Reagan dat deed.
De Democraten zijn wel degelijk naar links opgeschoven.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 15:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
De Dems zijn niet naar links opgeschoven. Wat Bernie (een van de meest "linkse" Dems, mag ik wel zeggen) zegt kom op mij niet extremer over dan wat de plannen van FDR of LBJ waren. De GOP is daarentegen door de decennia heen wel een stuk rechtsere taal uit gaan slaan dan, ik noem maar een voorbeeld, Reagan dat deed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |