LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 16:57 |
Electric love: BMW i3 (video + volledig artikel + fotogalerij) We kunnen veel van BMW zeggen, maar niet dat ze in het verleden blijven hangen. Met de aftocht van de fameuze 6-in-lijn motor en vóór- in plaats van achterwielaandrijving in de compacte modellen, sneuvelen flink wat heilige huisjes. En daar blijft het niet bij! Met het BMW i. programma zetten de Duitsers op geheel eigen wijze in op elektrische auto’s. Is dit een sprong te ver voor het merk dat rijden met plezier vereenzelvigd heeft? Wij gingen op stap met de BMW i3 REX. Love at first drive? Geheel onverwacht kunnen we de hamvraag van dit verhaal alleen maar met Ja beantwoorden. BMW heeft met de i3 niet alleen een hele fijne auto op de weg gezet, het merk bewijst ook dat elektrisch rijden meer kan zijn dan alleen vervoer van A naar B. Dat zit grotendeels in het futuristische uiterlijk en het smaakvolle interieur. Elektrisch rijden is nog altijd bijzonder en dat thema heeft BMW op overtuigende wijze doorgevoerd in het hele concept. Let wel: De i3 is een geslaagde auto voor in de stad en daar omheen. Voor lange (vakantie)ritten is een ‘ouderwetse’ benzine- of dieselslurper nog altijd een must have. ![]() We love • Voelt speciaal • Range extender • Zeer makkelijk te rijden • Mooi interieur We hate • Oplaadtijd (bij normale stopcontacten) Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt! Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum. Wouter & Laurens Honselaar Check ook onze andere reviews op FOK!: • Renault Clio R.S. • Volvo V40 D2 • MINI John Cooper Works • Peugeot RCZ-R • Jaguar F-type • Jeep Renegade • Range Rover Hybrid • Renault Twingo • Jaguar XKR-S Convertible • Ford Fiësta ST • BMW M3 & M4 [ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 27-12-2015 12:20:16 ] | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 december 2015 @ 17:00 |
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 26 december 2015 @ 17:00 |
-verkeerd- | |
BredeBroeder | zaterdag 26 december 2015 @ 17:05 |
Wat een oerlelijk ding | |
Leandra | zaterdag 26 december 2015 @ 17:20 |
Een Twingo en een Multipla gemixt ![]() Alsof een Multipla een Twingo verkracht heeft en het kind door een BMW-gezinnetje geadopteerd is. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 17:49 |
Hmmm klein beetje inderdaad! Maar de i3 is wel een stuk agressiever. ![]() | |
Stokken_en_stenen | zaterdag 26 december 2015 @ 17:54 |
Dat dus. BMW wat doe je ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 december 2015 @ 17:56 |
Dat. Onbegrijpelijk. Elite merk BMW... RIP | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 17:58 |
Nog wat meer foto's:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 december 2015 @ 18:02 |
Omg dat interieur... Blokkendoos We love : interieur ... Nigga u serious ?? ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 18:05 |
Nigga zeggen, u serious?! Ik ben gewoon blank.. Interieur is erg mooi en goed afgewerkt. Onze website is een blog en het is dus een mening. Niet iedereen hoeft die te delen he ![]() | |
Leandra | zaterdag 26 december 2015 @ 18:06 |
Heeft de bestuurdersstoel een geheugenfunctie trouwens? Want met zo'n stadsautootje dat door het hele gezin gebruikt wordt voor de kleine ritjes lijkt me dat wel een vereiste. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 18:09 |
Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld. | |
Leandra | zaterdag 26 december 2015 @ 18:12 |
Omdat hij elektrisch is. Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken. Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen ![]() Het zou bij ons thuis een autootje zijn dat veel meer door beiden gebruikt wordt. | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 december 2015 @ 18:13 |
Omdat geen enkele andere doelgroep dit gebakkie zou kopen ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 18:14 |
Ah zo, maar het gaat puur om de kosten. Zal straks eens kijken voor je of ik het kan vinden. Overigens is de i3 wel gigantisch duur hoor, voor wat je er voor krijgt. Dat zal ik nog even bij de minpunten krijgen. Nieuwe techniek is dat over het algemeen helaas. Dit rijdt een stuk leuker dan de fiets, dat zeker! ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 18:19 |
Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijst ![]() Misschien toch maar met de hand verstellen? ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 18:19 |
Over welke doelgroep heb je het nu? | |
Piet__Piraat | zaterdag 26 december 2015 @ 19:00 |
Dat interieur vind ik er op de foto's echt verschrikkelijk uit zien. Heel druk dash, veel te veel lijnen, vakjes en hoeken. 'Gelukkig' hoef ik nooit over zo'n i3 te twijfelen. Het uiterlijk vind ik ook niet wat, moest meteen aan de Multipla denken en da's geen compliment. Ook mooi om te zien hoe groot die i3 eigenlijk is: ![]() Gewoon de breedte van een E39 5-serie. | |
Leandra | zaterdag 26 december 2015 @ 19:09 |
Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder. | |
Magneet | zaterdag 26 december 2015 @ 19:44 |
Het is de autobouwers dus toch gelukt iets nog lelijkers dan de ![]() ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 19:46 |
Ik vind het interieur juist mooi, weer eens wat anders en juist mooi rustig met dat hout. Hij is inderdaad vrij groot, maar als je de huidige 5-serie (f10) naast een e39 net zie je ook een verschil. Alle auto's groeien, vanwege de steeds hogere veiligheidseisen etc. Goed te zien als je alle generaties van een bepaald model naast elkaar zet. I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ook ![]() | |
Leandra | zaterdag 26 december 2015 @ 20:01 |
Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk. De andere is echt de gebruiksauto, en we rijden er beiden regelmatig in, dus ja, het is gewoon wel heel erg prettig als je niet iedere keer weer de stoel en spiegels helemaal hoeft in te stellen. Maar goed, dat is (als je de auto allebei gebruikt) net zoiets als een vaatwasser, je weet pas dat je het niet meer kwijt wilt als je er een gehad hebt. | |
Hyperdude | zaterdag 26 december 2015 @ 20:11 |
1170 kg voor de lichtste versie vind ik niet slecht. 0ngeveer 100 kg meer dan een El Cheapo versie van de Mini. | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 26 december 2015 @ 22:14 |
Da's waar, het is sowieso een fijne optie hoor! Was van de week het leder aan het reinigen en had de leuning helemaal achterover. Daarna 1 druk op de knop en hij stond weer goed ![]() Klopt! En door de gebruikte materialen is hij dus ook zo duur ![]() | |
Erasmo | zaterdag 26 december 2015 @ 23:34 |
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg? | |
dl3b | zaterdag 26 december 2015 @ 23:50 |
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok. | |
mitchelll0181 | zondag 27 december 2015 @ 00:00 |
![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 00:01 |
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen. | |
Leandra | zondag 27 december 2015 @ 00:02 |
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is? | |
mitchelll0181 | zondag 27 december 2015 @ 00:06 |
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ![]() ![]() Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ![]() | |
defrikandel | zondag 27 december 2015 @ 00:13 |
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is. Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor. Ik vind het in ieder geval 100 keer niks. | |
Leandra | zondag 27 december 2015 @ 00:17 |
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)... | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 00:19 |
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer. Leuk om van je te horen Mitchel ![]() ![]() Meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik moest er persoonlijk ook aan wennen hoor, maar ben 'm wel steeds meer gaan waarderen. Zeker in een leuke kleurstelling. Maar goed, qua uiterlijk haalt 'ie het voor mij ook niet bij z'n 'normale' broers. Maar het is wel een opvallende verschijning en ik denk dat dat ook wel de bedoeling is geweest. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 00:20 |
Ik vind het juist een zwijntje, zoals ik al op de vorige pagina zei ![]()
| |
pfefferkatze | zondag 27 december 2015 @ 00:52 |
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 02:15 |
Denk dat het een grapje was van Mitchel ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 27 december 2015 @ 06:28 |
![]() | |
Leandra | zondag 27 december 2015 @ 09:39 |
Thnx! Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk). Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn. Netjes! | |
Erasmo | zondag 27 december 2015 @ 09:40 |
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 14:57 |
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel. Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up! | |
Leandra | zondag 27 december 2015 @ 15:31 |
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen ![]() Zo, en nu even tanken.... ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 15:55 |
Ach so! Ja met lease-auto's of kilometervergoedingen moet je goed gaan rekenen! Ik ben daar niet zo in thuis, aangezien ik gewoon in m'n eigen brikje naar het werk rijd. Maar ik rijd nu op LPG en houd er nu ook geld aan over (en toch nog V8 rijden ![]() | |
Sounddragon | zondag 27 december 2015 @ 15:59 |
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom. Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken. ![]() | |
Erasmo | zondag 27 december 2015 @ 16:08 |
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden. Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal. Kijk eens wat een krachtstroomaansluiting per jaar kost ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 16:10 |
Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG. | |
Erasmo | zondag 27 december 2015 @ 17:14 |
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto. Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur. Wanneer gaan jullie een Tesla testen ![]() | |
Leandra | zondag 27 december 2015 @ 17:23 |
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt? Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is). | |
LoveAtFirstDrive | zondag 27 december 2015 @ 17:24 |
Haha dat willen wel wel, maar Tesla's communicatie in Nederland is nog niet zo denderend ![]() Klopt! Voor de lease is dat weer een stuk minder inderdaad. | |
fathank | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:21 |
Geen echte bmw jonge dat kortzichtige geneuzel altijd ![]() Lekker in het verleden blijven hangen met je e46 318i ![]() | |
fathank | dinsdag 5 januari 2016 @ 15:26 |
Ik denk dat in de toekomst alle bmw's er zo uit gaan zien. Misschien toch maar een ster op je grille? | |
mitchelll0181 | dinsdag 5 januari 2016 @ 16:32 |
![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 09:19 |
Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad. En wederom: ga er eens een keer mee rijden voordat je er wat over zegt. Als je alleen ervaring hebt met 1 BMW betwijfel ik of je kunt onderscheiden wat een 'echte' BMW is ![]() | |
fathank | donderdag 7 januari 2016 @ 09:26 |
Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 09:33 |
En terecht, ik vind de i3 (en i8) een stuk mooier dan de Prius. Hij is uiteraard wel weer kleiner. Audi A2 vind ik ook wel wat hebben, was destijds z'n tijd ver vooruit! | |
BMWK111RS | donderdag 7 januari 2016 @ 09:57 |
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in. | |
mitchelll0181 | donderdag 7 januari 2016 @ 09:58 |
Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 10:04 |
Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al. Heb je al met de i3 gereden? Zo nee: doe dat alsjeblieft een keer, het is echt een beleving. Als je het er zo mee eens bent en dat BMW bij zichzelf moet blijven: waarom gooi je dan zelf aftermarket velgen en andere rotzooi (lampen volgens mij) op je e46? Zo had BMW het nooit bedoelt hoor ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 7 januari 2016 @ 10:32 |
Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is. En de 7 serie is toch wel behoorlijk trouw aan de BMW filosofie in de zin dat het een zeer luxe zakensedan is die toch ook de bestuurder wel dat BMW gevoel geeft. Nee, ik heb nog niet met de I3 gereden, die valt zó ver buiten mijn prijsklasse dat rijden daarmee geen zin heeft. Ik heb wel met een Lexus CT200h gereden, en daar straalt toch echt wel van af dat dat géén "opgewaardeerde" Toyota is. En als ik de I3 zo zie, maar dat is nogal subjectief, lijkt het voor mij meer een "ik ook" auto van BMW, zoals ik ook de M5 een "ik ook" vind gebaseerd op de Mercedes ML-serie, maar zoals gezegd is dat nogal subjectief. | |
mitchelll0181 | donderdag 7 januari 2016 @ 10:46 |
Dat ja, dat zei ik eerder ook al. Ze hadden dit een een andere naam moeten geven. Niet BMW | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 11:28 |
Dat hadden ze kunnen doen, maar BMW is al bekend natuurlijk. Een merk met een nieuwe naam opzetten kost veel meer tijd en geld. BMW heeft al een naam en dat is makkelijk met de marketing. Met het verhaal van de 7-serie bedoelde ik te zeggen dat de rijdersauto op vele manieren kan interpreteren. Ik heb in 2 7-series mogen rijden (e38 750iL en F01 730d) en hoewel dat heel fijn rijdt, super de luxe en comfortabel is, is het geen echte rijdersauto zoals bijvoorbeeld een M3 dat is. Hun huidige motto is ook: Freude am fahren. En dat is natuurlijk nóg breder op te vatten en uiteindelijk gewoon persoonlijk. Ik had freude in de i3 omdat het anders rijdt dan de rest, het is nieuw en voelt ook echt heel nieuw. Rijden 2.0 zeg maar, super simpel. En daarom zeg ik ook: ga er eens mee rijden (niet om het kopen, want dat kan ik ook niet), maar puur voor de ervaring. Het voelt heel anders aan dan een CT200h (wat onderhuids weer gewoon een Auris is). Ik heb de Auris, Auris TS en Prius gereden en werd daar niet echt warm of koud van, dan doet een i3 echt veel meer. De i3 is net even wat anders dan de normale BMW's. Dat laten ze blijken doordat het een BMW i is (ok 1 letter verschil maar ![]() Het verhaal van de M5 en ML snap ik even niet ![]() Zie hierboven. Maar what about het andere wat ik vroeg dan? ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 7 januari 2016 @ 11:38 |
Sorry, bedoel de X5 ![]() Wat betreft het Freude am Fahren: BMW is er altijd prat op gegaan dat ze sportievere auto's uitbrengen dan concurrent Mercedes, vandaar hun filosofie van "rijdersauto". De laatste jaren lijkt die trend omgekeerd te zijn: waar Mercedes steeds meer zijn best lijkt te doen om naar een sportiever imago te gaan, lijkt BMW steeds meer te gaan naar het bedaagde imago dat Mercedes had. Laat ik het anders verwoorden: waar Mercedes de auto's lijkt aan te scheren, lijkt BMW de scherpe randjes er een beetje af te halen. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 12:00 |
Vond de M5 en ML al een rare combi haha. Dat klopt ook, maar dat bedoel ik dus met de 7-serie. Hoewel hij heus goed door de bocht gaat, is het toch echt vooral een comfy cruiser. Mercedes is eventjes van het pad afgegaan maar de nieuwste C-klasse is weer een heerlijk comfortabele auto. Maar de i3 laat zich dus ook vrij sportief rijden en zal niet zomaar een bocht uitglijden, dat bedoelde ik er ook weer mee. En uiteraard weten steeds meer merken de combi van sportiviteit en comfort te combineren door de huidige technieken. Maar ga er gewoon eens mee rijden, voor de lol! Is leuk hoor ![]() ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 7 januari 2016 @ 12:04 |
Zal de BMW dealer eens lief aankijken | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 12:12 |
Haha, doen hoor! De i3 hebben ze een tijd terug flink gepromoot, toen kon iedereen er mee rijden. Wel laten weten hoe je het vond he! | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 12:18 |
Wel belangrijk, je moet de i3 wel beoordelen op de punten waar hij voor gemaakt is natuurlijk. Als stads/forensen auto en daarbij zo min mogelijk het milieu belasten. Ik zou er namelijk m'n BMW met V8 ook niet voor inruilen ![]() ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 7 januari 2016 @ 12:24 |
Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift. ![]() | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 12:31 |
Ai! Da's wel een downgrade ja ![]() | |
BMWK111RS | donderdag 7 januari 2016 @ 12:38 |
Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 18:47 |
Oei! Dat is wel erg ja, sterkte.. | |
Lemansue | donderdag 7 januari 2016 @ 20:49 |
18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijden | |
Leandra | donderdag 7 januari 2016 @ 20:53 |
Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd. ¤ 3,78 met onze huidige elektriciteitsprijs. Nog steeds minder dan de prijs van 3 liter benzine iig. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 20:56 |
Haha dat is inderdaad erg goedkoop! Maarrrr misschien dat LPG ook die richting op gaat. Mijn auto zuipt dan flink op LPG, maar had laatst voor 7,20 euro 100km gereden (let wel: excl. wegenbelasting). Toen had ik veel snelweg kilometers gereden en lette ik op het verbruik, reed meestal niet harder dan 100km/h (BMW e34 540i V8 uit 1994). Dat was dan een verbruik van 1 op 7,8, kun je nagaan als je een zuinige auto op LPG hebt. | |
Leandra | donderdag 7 januari 2016 @ 21:02 |
Nah, wij rijden niet zoveel meer (eigenlijk is het al absurd dat we nog 2 auto's hebben), dus een auto op LPG wordt het sowieso niet. En het is qua verbruik ook van de zotte dat ik met de auto kleine eindjes rijd, maar met snijdend koude regen als vandaag ga ik geen 4 km op de fiets zitten om m'n kind van/naar school te halen/brengen. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 21:05 |
Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goed ![]() | |
Leandra | donderdag 7 januari 2016 @ 21:07 |
Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 7 januari 2016 @ 21:16 |
Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzen ![]() | |
Leandra | donderdag 7 januari 2016 @ 21:26 |
Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan. Maar goed, ik zie wel heel duidelijk het verschil in verbruik bij mijn auto als er nagenoeg alleen maar stad mee gereden is, en dat is werkelijk verbruik, niet wat de boordcomputer zegt, die is altijd wat positiever dan het bonnetje van de benzinepomp. En dan heb ik een fluwelen voet, met een gemiddelde zo dichtbij de fabrieksopgave. De andere rij ik zelfs zuiniger mee dan de fabrieksopgave ![]() En check het verbruiksmonitornummer van die laatste eens en vergelijk het met m'n accounnummer op FOK! ![]() 13159 vs 131591 ![]() | |
Lemansue | donderdag 7 januari 2016 @ 21:29 |
Heb deze wagen nu sinds Mei gebruik hem alleen zakelijk. Meer over het bedrijf we werken in de windenergie reparatie en onderhoud van windmolens grootste Europees bedrijf, Hebben een eigen windmolen en zonnecellen op ons terrein staan. zo er moest ook een milieu vriendelijke auto komen en dat werd die BWM I3 Wat ik zelf van die auto vind, Ik rij privé een Alfa Romeo zo een BMW is totaal anders. vormgeving ja wat moet je er van zeggen , Niet mijn smaak 2 kleuren zwart bruin staat wel leuk. Tankdop rechts achter 2 aansluitingen 1 voor normaal en 1 voor krachtstroom. Maar hoe moet je die nu aansluiten . In de kofferbak lig 1 kabel voor normaal aansluiting op 220 wordt standaard bij geleverd krachtstroom laad kabel moet je er los bij kopen. Zo er leggen nu 2 kabels in de auto. Ruimte vind het van binnen een kleine auto wel modern maar ik zelf heb liever een ouderwets dashboard maar dat is persoonlijk. Dashboard is zwart vind het net eieren karton verpakking. half leren stoelen die goed zitten.Bij het instappen moeten je voeten wel hoog optillen de dorpel zit wel heel hoog. bij het weg rijden valt op de koppel denk niet veel of geen benzine wagen je bij kunnen houden ![]() Rij wel snel veel te hard, door geen motorgeluid die je hoort zo rij ik nu veel op cruisecontrol in de stad 50 en 70 km. Bij het gas los laten remt die ook hard op de motor dus je rij stijl word op een gegeven moment zo min mogelijk je rempedaal gebruiken alles op je motor rem. Vind alleen bij 130 op de autobaan dat die nerveus rijd kom denk ik door de grootte velgen! Rij in al die maanden gemiddeld 100 km op 1 "tank" elektriciteit , alleen merk nu in de winter hier is het nu -6 ongeveer dat ik maar 70-75% kan rijden bij normale temperatuur. Hebben natuurlijk een eigen laadpaal alleen voor 220 aansluiting krachtstroom is nog steeds niet aangesloten. Nadeel vind ik dat die laadkabel los in de kofferbak ligt , zo bij regen of sneeuw die kabel nat is en je morgens natte handen krijg bij die kabel terug er in doen. Zie nu in de winter maanden dat het laden wel erg lang duurt bij 20% duurt het bijna 16 uur om hem op te laden Laadkabel kan niet gestolen worden daar die op een slot zit bij het afsluiten van de auto en kan aan de verlichting kleur in de tankdop zien dat die vol is , dan kleurt die groen op. Mijn conclusie rijd lekker maar alleen voor in de stad . Zou ik hem zelf kopen NEEN , immer die stress of je het nog wel haalt op die accu lading en hou hou die accu's zich op een langere termijn. Ik zelf geloof meer in waterstof dat zal de toekomst bewijzen | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 9 januari 2016 @ 22:58 |
Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to be ![]() Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen? Zelf kopen zou ik zelf ook niet gauw doen, voor dat geld wil ik toch wel iets met een flinke motor in het vooronder ![]() | |
Lemansue | zondag 10 januari 2016 @ 10:23 |
Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden. Waarom kunnen ze die kabel niet oprolbaar maken zo als in een stofzuiger. | |
LoveAtFirstDrive | zondag 10 januari 2016 @ 18:13 |
Daar zit wat in! Dat oprollen, is dat misschien vanwege de hoge spanning? Heb er geen verstand van hoor ![]() | |
mitchelll0181 | zondag 10 januari 2016 @ 18:59 |
beetje stug he zo'n kabel om te laten oprollen | |
Lemansue | maandag 11 januari 2016 @ 06:25 |
Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het wel | |
starla | maandag 11 januari 2016 @ 06:28 |
Dit helaas ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 11 januari 2016 @ 11:04 |
Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meter ![]() Handig ![]() | |
Apekoek | maandag 11 januari 2016 @ 12:23 |
Echt niet te harden deze scootmobiel met fietsbandjes ![]() Electische auto's ok, BMW electrisch ok, BMW i8 fantastisch, BMW i3 ![]() | |
LoveAtFirstDrive | maandag 11 januari 2016 @ 14:37 |
Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig). | |
Apekoek | maandag 11 januari 2016 @ 14:41 |
Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie? | |
LoveAtFirstDrive | maandag 11 januari 2016 @ 15:14 |
Uiterlijk is natuurlijk een mening, want ik vind 'm best leuk om te zien bijvoorbeeld. Maar een 1 serie of 2 serie is qua indeling niet zo handig voor een elektrische auto, omdat ze ontworpen zijn voor een brandstofmotor. De i3 is ontworpen voor elektrische aandrijving en kan daardoor zo efficiënt mogelijk ingedeeld worden. | |
Straatcommando. | dinsdag 12 januari 2016 @ 00:05 |
Het is een begin. Ik vind hem ook niet mooi, maar hij is wel functioneel. Z'n grote broer, de i8 doet het beter. Ik ben benieuwd naar de toekomst. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 12 januari 2016 @ 12:53 |
Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijk ![]() ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 12 januari 2016 @ 13:01 |
Ben wel benieuwd wat jij van de i8 vindt eigenlijk? | |
Leandra | dinsdag 12 januari 2016 @ 13:05 |
Oh, die i ate is leuk trouwens.... bij de school van mijn jongste rijdt er regelmatig een langs.![]() | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 12 januari 2016 @ 13:54 |
Haha dat is niet meer te 'unseen', als je eenmaal kijkt alsof er een 911 uit de kont van de i8 wilt komen ja ![]() | |
fathank | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:34 |
Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 12 januari 2016 @ 14:44 |
Lijkt me ook. En voor de functie natuurlijk. De accu's liggen in de bodem, waardoor hij ook wat hoog oogt. Door het futuristische uiterlijk lijkt het ook een auto van de toekomst en valt 'ie lekker op. ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 12 januari 2016 @ 19:39 |
Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 14 januari 2016 @ 19:51 |
Inderdaad! Moet wel zeggen dat het interieur van de i3 stukken beter is afgewerkt dan dat van de Tesla. Grote scherm is mooi, maar verder vond ik het vrij kaal ook. i3 voelt veel warmer aan zeg maar ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 14 januari 2016 @ 21:36 |
Nog nooit bekeken maar inderdaad zeg... jeetje zo'n auto van buiten die tesla en dan zo'n interieur.. man | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:31 |
Maar wat vind je dan van de i8? Vind je dat ook geen echte BMW? Vind je 'm lelijk? | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:35 |
Waar blijft die I8 review? Imposante bak. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:41 |
Die willen we nog graag! Maar kunnen maar zoveel in plannen helaas. Hopelijk komt 'ie nog. Morgen haal ik de Volvo XC90 T8 op, ook erg benieuwd naar! Wel veel storingen schijnt.. Hopelijk houdt 'ie het een lang weekendje vol ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:44 |
Ook een gaaf ding, die XC90. Volvo's in het algemeen eigenlijk wel. | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 15 januari 2016 @ 00:50 |
Zeker! Prachtige auto! Geloof dat we een witte krijgen, dus lekker opvallend ook ![]() | |
Erasmo | vrijdag 15 januari 2016 @ 08:45 |
Heeft jouw thuispaal dan geen vaste aansluiting? | |
mitchelll0181 | vrijdag 15 januari 2016 @ 23:25 |
Ziet er leuk uit maar meer concept car.. Zo is die ook opgebouwd. Idd geen echte BMW nee. Alsof het door een heel ander design team gemaakt is. Niet nagedacht over practische dingen.. Meer een proof of concept car.. Meer niet. | |
Hyperdude | zaterdag 16 januari 2016 @ 09:25 |
Geen echte BMW zoals de M1? Zag ze gisteren toevallig naast elkaar staan ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 16 januari 2016 @ 20:50 |
Hoezo meer een concept car? Concept car's zijn over het algemeen voorbode's over wat er komen gaat. Helaas worden er vaak dingen gewijzigd. Zo ook bij de i8 trouwens. Maar hoezo is het geen echte BMW? En praktische dingen, het is een sportwagen.. Een sportwagen hoort niet praktisch te zijn ![]() En zoals Hyperdude al zei, check de M1 eens. | |
mitchelll0181 | zaterdag 16 januari 2016 @ 22:40 |
Rare dingen om de deur te openen enzo. de remote is wel uber super vettttt ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zondag 17 januari 2016 @ 19:15 |
Haha dus omdat de deur raar open gaat is hij niet praktisch? Sleutel is zeker gaaf! |