abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:07:15 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158912112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goed :X
Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158912427
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat.
Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzen -O-
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:26:16 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158912803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzen -O-
Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan.

Maar goed, ik zie wel heel duidelijk het verschil in verbruik bij mijn auto als er nagenoeg alleen maar stad mee gereden is, en dat is werkelijk verbruik, niet wat de boordcomputer zegt, die is altijd wat positiever dan het bonnetje van de benzinepomp.
En dan heb ik een fluwelen voet, met een gemiddelde zo dichtbij de fabrieksopgave.
De andere rij ik zelfs zuiniger mee dan de fabrieksopgave *)
En check het verbruiksmonitornummer van die laatste eens en vergelijk het met m'n accounnummer op FOK! :D
13159 vs 131591 _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158912916
Heb deze wagen nu sinds Mei gebruik hem alleen zakelijk.
Meer over het bedrijf we werken in de windenergie reparatie en onderhoud van windmolens grootste Europees bedrijf, Hebben een eigen windmolen en zonnecellen op ons terrein staan.
zo er moest ook een milieu vriendelijke auto komen en dat werd die BWM I3

Wat ik zelf van die auto vind, Ik rij privé een Alfa Romeo zo een BMW is totaal anders.
vormgeving ja wat moet je er van zeggen , Niet mijn smaak 2 kleuren zwart bruin staat wel leuk.
Tankdop rechts achter 2 aansluitingen 1 voor normaal en 1 voor krachtstroom. Maar hoe moet je die nu aansluiten . In de kofferbak lig 1 kabel voor normaal aansluiting op 220 wordt standaard bij geleverd krachtstroom laad kabel moet je er los bij kopen. Zo er leggen nu 2 kabels in de auto.

Ruimte vind het van binnen een kleine auto wel modern maar ik zelf heb liever een ouderwets dashboard maar dat is persoonlijk. Dashboard is zwart vind het net eieren karton verpakking. half leren stoelen die goed zitten.Bij het instappen moeten je voeten wel hoog optillen de dorpel zit wel heel hoog.

bij het weg rijden valt op de koppel denk niet veel of geen benzine wagen je bij kunnen houden ;) .
Rij wel snel veel te hard, door geen motorgeluid die je hoort zo rij ik nu veel op cruisecontrol in de stad
50 en 70 km. Bij het gas los laten remt die ook hard op de motor dus je rij stijl word op een gegeven moment zo min mogelijk je rempedaal gebruiken alles op je motor rem.
Vind alleen bij 130 op de autobaan dat die nerveus rijd kom denk ik door de grootte velgen!

Rij in al die maanden gemiddeld 100 km op 1 "tank" elektriciteit , alleen merk nu in de winter hier is het nu -6 ongeveer dat ik maar 70-75% kan rijden bij normale temperatuur.

Hebben natuurlijk een eigen laadpaal alleen voor 220 aansluiting krachtstroom is nog steeds niet aangesloten.
Nadeel vind ik dat die laadkabel los in de kofferbak ligt , zo bij regen of sneeuw die kabel nat is en je morgens natte handen krijg bij die kabel terug er in doen.
Zie nu in de winter maanden dat het laden wel erg lang duurt bij 20% duurt het bijna 16 uur om hem op te laden
Laadkabel kan niet gestolen worden daar die op een slot zit bij het afsluiten van de auto en kan aan de verlichting kleur in de tankdop zien dat die vol is , dan kleurt die groen op.

Mijn conclusie rijd lekker maar alleen voor in de stad . Zou ik hem zelf kopen NEEN , immer die stress of je het nog wel haalt op die accu lading en hou hou die accu's zich op een langere termijn. Ik zelf geloof meer in waterstof dat zal de toekomst bewijzen
pi_158971833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan.

Maar goed, ik zie wel heel duidelijk het verschil in verbruik bij mijn auto als er nagenoeg alleen maar stad mee gereden is, en dat is werkelijk verbruik, niet wat de boordcomputer zegt, die is altijd wat positiever dan het bonnetje van de benzinepomp.
En dan heb ik een fluwelen voet, met een gemiddelde zo dichtbij de fabrieksopgave.
De andere rij ik zelfs zuiniger mee dan de fabrieksopgave *)
En check het verbruiksmonitornummer van die laatste eens en vergelijk het met m'n accounnummer op FOK! :D
13159 vs 131591 _O-
Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to be ;)

quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:29 schreef Lemansue het volgende:
Heb deze wagen nu sinds Mei gebruik hem alleen zakelijk.
Meer over het bedrijf we werken in de windenergie reparatie en onderhoud van windmolens grootste Europees bedrijf, Hebben een eigen windmolen en zonnecellen op ons terrein staan.
zo er moest ook een milieu vriendelijke auto komen en dat werd die BWM I3

Wat ik zelf van die auto vind, Ik rij privé een Alfa Romeo zo een BMW is totaal anders.
vormgeving ja wat moet je er van zeggen , Niet mijn smaak 2 kleuren zwart bruin staat wel leuk.
Tankdop rechts achter 2 aansluitingen 1 voor normaal en 1 voor krachtstroom. Maar hoe moet je die nu aansluiten . In de kofferbak lig 1 kabel voor normaal aansluiting op 220 wordt standaard bij geleverd krachtstroom laad kabel moet je er los bij kopen. Zo er leggen nu 2 kabels in de auto.

Ruimte vind het van binnen een kleine auto wel modern maar ik zelf heb liever een ouderwets dashboard maar dat is persoonlijk. Dashboard is zwart vind het net eieren karton verpakking. half leren stoelen die goed zitten.Bij het instappen moeten je voeten wel hoog optillen de dorpel zit wel heel hoog.

bij het weg rijden valt op de koppel denk niet veel of geen benzine wagen je bij kunnen houden ;) .
Rij wel snel veel te hard, door geen motorgeluid die je hoort zo rij ik nu veel op cruisecontrol in de stad
50 en 70 km. Bij het gas los laten remt die ook hard op de motor dus je rij stijl word op een gegeven moment zo min mogelijk je rempedaal gebruiken alles op je motor rem.
Vind alleen bij 130 op de autobaan dat die nerveus rijd kom denk ik door de grootte velgen!

Rij in al die maanden gemiddeld 100 km op 1 "tank" elektriciteit , alleen merk nu in de winter hier is het nu -6 ongeveer dat ik maar 70-75% kan rijden bij normale temperatuur.

Hebben natuurlijk een eigen laadpaal alleen voor 220 aansluiting krachtstroom is nog steeds niet aangesloten.
Nadeel vind ik dat die laadkabel los in de kofferbak ligt , zo bij regen of sneeuw die kabel nat is en je morgens natte handen krijg bij die kabel terug er in doen.
Zie nu in de winter maanden dat het laden wel erg lang duurt bij 20% duurt het bijna 16 uur om hem op te laden
Laadkabel kan niet gestolen worden daar die op een slot zit bij het afsluiten van de auto en kan aan de verlichting kleur in de tankdop zien dat die vol is , dan kleurt die groen op.

Mijn conclusie rijd lekker maar alleen voor in de stad . Zou ik hem zelf kopen NEEN , immer die stress of je het nog wel haalt op die accu lading en hou hou die accu's zich op een langere termijn. Ik zelf geloof meer in waterstof dat zal de toekomst bewijzen
Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen?

Zelf kopen zou ik zelf ook niet gauw doen, voor dat geld wil ik toch wel iets met een flinke motor in het vooronder ;)
pi_158978809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to be ;)

[..]

Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen?
[ afbeelding ]

Zelf kopen zou ik zelf ook niet gauw doen, voor dat geld wil ik toch wel iets met een flinke motor in het vooronder ;)
Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden.
Waarom kunnen ze die kabel niet oprolbaar maken zo als in een stofzuiger.
pi_158989993
quote:
13s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:23 schreef Lemansue het volgende:

[..]

Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden.
Waarom kunnen ze die kabel niet oprolbaar maken zo als in een stofzuiger.
Daar zit wat in! Dat oprollen, is dat misschien vanwege de hoge spanning? Heb er geen verstand van hoor :D
  zondag 10 januari 2016 @ 18:59:05 #83
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158991145
beetje stug he zo'n kabel om te laten oprollen
pi_159004439
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
beetje stug he zo'n kabel om te laten oprollen
Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het wel
pi_159004444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:05 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat een oerlelijk ding
Dit helaas ;(
I feel kinda Locrian today
  maandag 11 januari 2016 @ 11:04:54 #86
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159007568
quote:
13s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:25 schreef Lemansue het volgende:

[..]

Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het wel
Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meter ^O^

Handig :P
pi_159009765
Echt niet te harden deze scootmobiel met fietsbandjes :r

Electische auto's ok, BMW electrisch ok, BMW i8 fantastisch, BMW i3 :r hoe verzinnen ze het
pi_159013483
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:23 schreef Apekoek het volgende:
Echt niet te harden deze scootmobiel met fietsbandjes :r

Electische auto's ok, BMW electrisch ok, BMW i8 fantastisch, BMW i3 :r hoe verzinnen ze het
Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig).
pi_159013602
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig).
Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
pi_159014818
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
Uiterlijk is natuurlijk een mening, want ik vind 'm best leuk om te zien bijvoorbeeld. Maar een 1 serie of 2 serie is qua indeling niet zo handig voor een elektrische auto, omdat ze ontworpen zijn voor een brandstofmotor. De i3 is ontworpen voor elektrische aandrijving en kan daardoor zo efficiënt mogelijk ingedeeld worden.
  Forum Admin dinsdag 12 januari 2016 @ 00:05:23 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159031178
Het is een begin. Ik vind hem ook niet mooi, maar hij is wel functioneel. Z'n grote broer, de i8 doet het beter.

Ik ben benieuwd naar de toekomst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159038394
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een begin. Ik vind hem ook niet mooi, maar hij is wel functioneel. Z'n grote broer, de i8 doet het beter.

Ik ben benieuwd naar de toekomst.
Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijk ;)

pi_159038570
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:04 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meter ^O^

Handig :P
Ben wel benieuwd wat jij van de i8 vindt eigenlijk?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:05:21 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159038657
Oh, die i ate is leuk trouwens.... bij de school van mijn jongste rijdt er regelmatig een langs.

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159039760
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:
Oh, die i ate is leuk trouwens.... bij de school van mijn jongste rijdt er regelmatig een langs.

[ afbeelding ]
Haha dat is niet meer te 'unseen', als je eenmaal kijkt alsof er een 911 uit de kont van de i8 wilt komen ja :'(
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:34:03 #96
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159040683
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159040885
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie.
Lijkt me ook. En voor de functie natuurlijk. De accu's liggen in de bodem, waardoor hij ook wat hoog oogt. Door het futuristische uiterlijk lijkt het ook een auto van de toekomst en valt 'ie lekker op.

Forum Admin dinsdag 12 januari 2016 @ 19:39:53 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159048959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijk ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159105748
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld.
Inderdaad! Moet wel zeggen dat het interieur van de i3 stukken beter is afgewerkt dan dat van de Tesla. Grote scherm is mooi, maar verder vond ik het vrij kaal ook. i3 voelt veel warmer aan zeg maar :D
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:36:53 #100
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159109355
Nog nooit bekeken maar inderdaad zeg... jeetje zo'n auto van buiten die tesla en dan zo'n interieur.. man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')