abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2016 @ 15:26:19 #51
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158848271
Ik denk dat in de toekomst alle bmw's er zo uit gaan zien. Misschien toch maar een ster op je grille?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:32:15 #52
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158849998
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:21 schreef fathank het volgende:
Geen echte bmw jonge

dat kortzichtige geneuzel altijd :')

Lekker in het verleden blijven hangen met je e46 318i :')
_O- :W
pi_158893334
quote:
16s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef fathank het volgende:
Ik denk dat in de toekomst alle bmw's er zo uit gaan zien. Misschien toch maar een ster op je grille?
Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad.

En wederom: ga er eens een keer mee rijden voordat je er wat over zegt. Als je alleen ervaring hebt met 1 BMW betwijfel ik of je kunt onderscheiden wat een 'echte' BMW is ;)
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:26:25 #54
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158893427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad.

En wederom: ga er eens een keer mee rijden voordat je er wat over zegt. Als je alleen ervaring hebt met 1 BMW betwijfel ik of je kunt onderscheiden wat een 'echte' BMW is ;)
Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_158893547
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden.
En terecht, ik vind de i3 (en i8) een stuk mooier dan de Prius. Hij is uiteraard wel weer kleiner. Audi A2 vind ik ook wel wat hebben, was destijds z'n tijd ver vooruit!
pi_158893909
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:58:36 #57
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158893924
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:57 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan.
pi_158894011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:57 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al.

Heb je al met de i3 gereden? Zo nee: doe dat alsjeblieft een keer, het is echt een beleving.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 09:58 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan.
Als je het er zo mee eens bent en dat BMW bij zichzelf moet blijven: waarom gooi je dan zelf aftermarket velgen en andere rotzooi (lampen volgens mij) op je e46? Zo had BMW het nooit bedoelt hoor ;)
pi_158894439
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al.

Heb je al met de i3 gereden? Zo nee: doe dat alsjeblieft een keer, het is echt een beleving.

Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is.

En de 7 serie is toch wel behoorlijk trouw aan de BMW filosofie in de zin dat het een zeer luxe zakensedan is die toch ook de bestuurder wel dat BMW gevoel geeft.

Nee, ik heb nog niet met de I3 gereden, die valt zó ver buiten mijn prijsklasse dat rijden daarmee geen zin heeft. Ik heb wel met een Lexus CT200h gereden, en daar straalt toch echt wel van af dat dat géén "opgewaardeerde" Toyota is. En als ik de I3 zo zie, maar dat is nogal subjectief, lijkt het voor mij meer een "ik ook" auto van BMW, zoals ik ook de M5 een "ik ook" vind gebaseerd op de Mercedes ML-serie, maar zoals gezegd is dat nogal subjectief.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  donderdag 7 januari 2016 @ 10:46:24 #60
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158894652
Dat ja, dat zei ik eerder ook al.
Ze hadden dit een een andere naam moeten geven.

Niet BMW
pi_158895473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:32 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is.

En de 7 serie is toch wel behoorlijk trouw aan de BMW filosofie in de zin dat het een zeer luxe zakensedan is die toch ook de bestuurder wel dat BMW gevoel geeft.

Nee, ik heb nog niet met de I3 gereden, die valt zó ver buiten mijn prijsklasse dat rijden daarmee geen zin heeft. Ik heb wel met een Lexus CT200h gereden, en daar straalt toch echt wel van af dat dat géén "opgewaardeerde" Toyota is. En als ik de I3 zo zie, maar dat is nogal subjectief, lijkt het voor mij meer een "ik ook" auto van BMW, zoals ik ook de M5 een "ik ook" vind gebaseerd op de Mercedes ML-serie, maar zoals gezegd is dat nogal subjectief.
Dat hadden ze kunnen doen, maar BMW is al bekend natuurlijk. Een merk met een nieuwe naam opzetten kost veel meer tijd en geld. BMW heeft al een naam en dat is makkelijk met de marketing.

Met het verhaal van de 7-serie bedoelde ik te zeggen dat de rijdersauto op vele manieren kan interpreteren. Ik heb in 2 7-series mogen rijden (e38 750iL en F01 730d) en hoewel dat heel fijn rijdt, super de luxe en comfortabel is, is het geen echte rijdersauto zoals bijvoorbeeld een M3 dat is. Hun huidige motto is ook: Freude am fahren. En dat is natuurlijk nóg breder op te vatten en uiteindelijk gewoon persoonlijk. Ik had freude in de i3 omdat het anders rijdt dan de rest, het is nieuw en voelt ook echt heel nieuw. Rijden 2.0 zeg maar, super simpel. En daarom zeg ik ook: ga er eens mee rijden (niet om het kopen, want dat kan ik ook niet), maar puur voor de ervaring. Het voelt heel anders aan dan een CT200h (wat onderhuids weer gewoon een Auris is). Ik heb de Auris, Auris TS en Prius gereden en werd daar niet echt warm of koud van, dan doet een i3 echt veel meer.

De i3 is net even wat anders dan de normale BMW's. Dat laten ze blijken doordat het een BMW i is (ok 1 letter verschil maar ;) ), maar ook door het uiterlijk. Terwijl de normale BMW's allemaal flink wat overeenkomsten hebben, ziet de i3 er toch heel anders uit. Ook van binnen. Zie het als het eco submerk van BMW.

Het verhaal van de M5 en ML snap ik even niet :N

quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat ja, dat zei ik eerder ook al.
Ze hadden dit een een andere naam moeten geven.

Niet BMW
Zie hierboven. Maar what about het andere wat ik vroeg dan? :7
pi_158895723
quote:
Het verhaal van de M5 en ML snap ik even niet :N

Sorry, bedoel de X5 :@

Wat betreft het Freude am Fahren: BMW is er altijd prat op gegaan dat ze sportievere auto's uitbrengen dan concurrent Mercedes, vandaar hun filosofie van "rijdersauto". De laatste jaren lijkt die trend omgekeerd te zijn: waar Mercedes steeds meer zijn best lijkt te doen om naar een sportiever imago te gaan, lijkt BMW steeds meer te gaan naar het bedaagde imago dat Mercedes had. Laat ik het anders verwoorden: waar Mercedes de auto's lijkt aan te scheren, lijkt BMW de scherpe randjes er een beetje af te halen.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158896312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Sorry, bedoel de X5 :@

Wat betreft het Freude am Fahren: BMW is er altijd prat op gegaan dat ze sportievere auto's uitbrengen dan concurrent Mercedes, vandaar hun filosofie van "rijdersauto". De laatste jaren lijkt die trend omgekeerd te zijn: waar Mercedes steeds meer zijn best lijkt te doen om naar een sportiever imago te gaan, lijkt BMW steeds meer te gaan naar het bedaagde imago dat Mercedes had. Laat ik het anders verwoorden: waar Mercedes de auto's lijkt aan te scheren, lijkt BMW de scherpe randjes er een beetje af te halen.
Vond de M5 en ML al een rare combi haha.

Dat klopt ook, maar dat bedoel ik dus met de 7-serie. Hoewel hij heus goed door de bocht gaat, is het toch echt vooral een comfy cruiser. Mercedes is eventjes van het pad afgegaan maar de nieuwste C-klasse is weer een heerlijk comfortabele auto.

Maar de i3 laat zich dus ook vrij sportief rijden en zal niet zomaar een bocht uitglijden, dat bedoelde ik er ook weer mee. En uiteraard weten steeds meer merken de combi van sportiviteit en comfort te combineren door de huidige technieken.

Maar ga er gewoon eens mee rijden, voor de lol! Is leuk hoor :Y En uiteraard niet vergelijken met een M3 ofzo ;)
pi_158896455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Vond de M5 en ML al een rare combi haha.

Dat klopt ook, maar dat bedoel ik dus met de 7-serie. Hoewel hij heus goed door de bocht gaat, is het toch echt vooral een comfy cruiser. Mercedes is eventjes van het pad afgegaan maar de nieuwste C-klasse is weer een heerlijk comfortabele auto.

Maar de i3 laat zich dus ook vrij sportief rijden en zal niet zomaar een bocht uitglijden, dat bedoelde ik er ook weer mee. En uiteraard weten steeds meer merken de combi van sportiviteit en comfort te combineren door de huidige technieken.

Maar ga er gewoon eens mee rijden, voor de lol! Is leuk hoor :Y En uiteraard niet vergelijken met een M3 ofzo ;)
Zal de BMW dealer eens lief aankijken
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158896671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Zal de BMW dealer eens lief aankijken
Haha, doen hoor! De i3 hebben ze een tijd terug flink gepromoot, toen kon iedereen er mee rijden. Wel laten weten hoe je het vond he!
pi_158896805
Wel belangrijk, je moet de i3 wel beoordelen op de punten waar hij voor gemaakt is natuurlijk. Als stads/forensen auto en daarbij zo min mogelijk het milieu belasten. Ik zou er namelijk m'n BMW met V8 ook niet voor inruilen ;) (die overigens ook redelijk schoon is door de LPG installatie :7 )
pi_158896934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wel belangrijk, je moet de i3 wel beoordelen op de punten waar hij voor gemaakt is natuurlijk. Als stads/forensen auto en daarbij zo min mogelijk het milieu belasten. Ik zou er namelijk m'n BMW met V8 ook niet voor inruilen ;) (die overigens ook redelijk schoon is door de LPG installatie :7 )
Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift. :'(
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158897065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:24 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift. :'(
Ai! Da's wel een downgrade ja :'( Wel goede vooruitzichten..?
pi_158897245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ai! Da's wel een downgrade ja :'( Wel goede vooruitzichten..?
Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158907167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:38 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland.
Oei! Dat is wel erg ja, sterkte..
pi_158911496
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijden
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:53:16 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158911657
quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef Lemansue het volgende:

[..]

18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijden
Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd.
¤ 3,78 met onze huidige elektriciteitsprijs.
Nog steeds minder dan de prijs van 3 liter benzine iig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158911777
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd.
¤ 3,78 met onze huidige elektriciteitsprijs.
Nog steeds minder dan de prijs van 3 liter benzine iig.
Haha dat is inderdaad erg goedkoop! Maarrrr misschien dat LPG ook die richting op gaat. Mijn auto zuipt dan flink op LPG, maar had laatst voor 7,20 euro 100km gereden (let wel: excl. wegenbelasting). Toen had ik veel snelweg kilometers gereden en lette ik op het verbruik, reed meestal niet harder dan 100km/h (BMW e34 540i V8 uit 1994). Dat was dan een verbruik van 1 op 7,8, kun je nagaan als je een zuinige auto op LPG hebt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:02:41 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158911979
Nah, wij rijden niet zoveel meer (eigenlijk is het al absurd dat we nog 2 auto's hebben), dus een auto op LPG wordt het sowieso niet.
En het is qua verbruik ook van de zotte dat ik met de auto kleine eindjes rijd, maar met snijdend koude regen als vandaag ga ik geen 4 km op de fiets zitten om m'n kind van/naar school te halen/brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158912058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Leandra het volgende:
Nah, wij rijden niet zoveel meer (eigenlijk is het al absurd dat we nog 2 auto's hebben), dus een auto op LPG wordt het sowieso niet.
En het is qua verbruik ook van de zotte dat ik met de auto kleine eindjes rijd, maar met snijdend koude regen als vandaag ga ik geen 4 km op de fiets zitten om m'n kind van/naar school te halen/brengen.
Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goed :X
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:07:15 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158912112
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goed :X
Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158912427
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat.
Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzen -O-
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:26:16 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158912803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzen -O-
Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan.

Maar goed, ik zie wel heel duidelijk het verschil in verbruik bij mijn auto als er nagenoeg alleen maar stad mee gereden is, en dat is werkelijk verbruik, niet wat de boordcomputer zegt, die is altijd wat positiever dan het bonnetje van de benzinepomp.
En dan heb ik een fluwelen voet, met een gemiddelde zo dichtbij de fabrieksopgave.
De andere rij ik zelfs zuiniger mee dan de fabrieksopgave *)
En check het verbruiksmonitornummer van die laatste eens en vergelijk het met m'n accounnummer op FOK! :D
13159 vs 131591 _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158912916
Heb deze wagen nu sinds Mei gebruik hem alleen zakelijk.
Meer over het bedrijf we werken in de windenergie reparatie en onderhoud van windmolens grootste Europees bedrijf, Hebben een eigen windmolen en zonnecellen op ons terrein staan.
zo er moest ook een milieu vriendelijke auto komen en dat werd die BWM I3

Wat ik zelf van die auto vind, Ik rij privé een Alfa Romeo zo een BMW is totaal anders.
vormgeving ja wat moet je er van zeggen , Niet mijn smaak 2 kleuren zwart bruin staat wel leuk.
Tankdop rechts achter 2 aansluitingen 1 voor normaal en 1 voor krachtstroom. Maar hoe moet je die nu aansluiten . In de kofferbak lig 1 kabel voor normaal aansluiting op 220 wordt standaard bij geleverd krachtstroom laad kabel moet je er los bij kopen. Zo er leggen nu 2 kabels in de auto.

Ruimte vind het van binnen een kleine auto wel modern maar ik zelf heb liever een ouderwets dashboard maar dat is persoonlijk. Dashboard is zwart vind het net eieren karton verpakking. half leren stoelen die goed zitten.Bij het instappen moeten je voeten wel hoog optillen de dorpel zit wel heel hoog.

bij het weg rijden valt op de koppel denk niet veel of geen benzine wagen je bij kunnen houden ;) .
Rij wel snel veel te hard, door geen motorgeluid die je hoort zo rij ik nu veel op cruisecontrol in de stad
50 en 70 km. Bij het gas los laten remt die ook hard op de motor dus je rij stijl word op een gegeven moment zo min mogelijk je rempedaal gebruiken alles op je motor rem.
Vind alleen bij 130 op de autobaan dat die nerveus rijd kom denk ik door de grootte velgen!

Rij in al die maanden gemiddeld 100 km op 1 "tank" elektriciteit , alleen merk nu in de winter hier is het nu -6 ongeveer dat ik maar 70-75% kan rijden bij normale temperatuur.

Hebben natuurlijk een eigen laadpaal alleen voor 220 aansluiting krachtstroom is nog steeds niet aangesloten.
Nadeel vind ik dat die laadkabel los in de kofferbak ligt , zo bij regen of sneeuw die kabel nat is en je morgens natte handen krijg bij die kabel terug er in doen.
Zie nu in de winter maanden dat het laden wel erg lang duurt bij 20% duurt het bijna 16 uur om hem op te laden
Laadkabel kan niet gestolen worden daar die op een slot zit bij het afsluiten van de auto en kan aan de verlichting kleur in de tankdop zien dat die vol is , dan kleurt die groen op.

Mijn conclusie rijd lekker maar alleen voor in de stad . Zou ik hem zelf kopen NEEN , immer die stress of je het nog wel haalt op die accu lading en hou hou die accu's zich op een langere termijn. Ik zelf geloof meer in waterstof dat zal de toekomst bewijzen
pi_158971833
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan.

Maar goed, ik zie wel heel duidelijk het verschil in verbruik bij mijn auto als er nagenoeg alleen maar stad mee gereden is, en dat is werkelijk verbruik, niet wat de boordcomputer zegt, die is altijd wat positiever dan het bonnetje van de benzinepomp.
En dan heb ik een fluwelen voet, met een gemiddelde zo dichtbij de fabrieksopgave.
De andere rij ik zelfs zuiniger mee dan de fabrieksopgave *)
En check het verbruiksmonitornummer van die laatste eens en vergelijk het met m'n accounnummer op FOK! :D
13159 vs 131591 _O-
Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to be ;)

quote:
13s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:29 schreef Lemansue het volgende:
Heb deze wagen nu sinds Mei gebruik hem alleen zakelijk.
Meer over het bedrijf we werken in de windenergie reparatie en onderhoud van windmolens grootste Europees bedrijf, Hebben een eigen windmolen en zonnecellen op ons terrein staan.
zo er moest ook een milieu vriendelijke auto komen en dat werd die BWM I3

Wat ik zelf van die auto vind, Ik rij privé een Alfa Romeo zo een BMW is totaal anders.
vormgeving ja wat moet je er van zeggen , Niet mijn smaak 2 kleuren zwart bruin staat wel leuk.
Tankdop rechts achter 2 aansluitingen 1 voor normaal en 1 voor krachtstroom. Maar hoe moet je die nu aansluiten . In de kofferbak lig 1 kabel voor normaal aansluiting op 220 wordt standaard bij geleverd krachtstroom laad kabel moet je er los bij kopen. Zo er leggen nu 2 kabels in de auto.

Ruimte vind het van binnen een kleine auto wel modern maar ik zelf heb liever een ouderwets dashboard maar dat is persoonlijk. Dashboard is zwart vind het net eieren karton verpakking. half leren stoelen die goed zitten.Bij het instappen moeten je voeten wel hoog optillen de dorpel zit wel heel hoog.

bij het weg rijden valt op de koppel denk niet veel of geen benzine wagen je bij kunnen houden ;) .
Rij wel snel veel te hard, door geen motorgeluid die je hoort zo rij ik nu veel op cruisecontrol in de stad
50 en 70 km. Bij het gas los laten remt die ook hard op de motor dus je rij stijl word op een gegeven moment zo min mogelijk je rempedaal gebruiken alles op je motor rem.
Vind alleen bij 130 op de autobaan dat die nerveus rijd kom denk ik door de grootte velgen!

Rij in al die maanden gemiddeld 100 km op 1 "tank" elektriciteit , alleen merk nu in de winter hier is het nu -6 ongeveer dat ik maar 70-75% kan rijden bij normale temperatuur.

Hebben natuurlijk een eigen laadpaal alleen voor 220 aansluiting krachtstroom is nog steeds niet aangesloten.
Nadeel vind ik dat die laadkabel los in de kofferbak ligt , zo bij regen of sneeuw die kabel nat is en je morgens natte handen krijg bij die kabel terug er in doen.
Zie nu in de winter maanden dat het laden wel erg lang duurt bij 20% duurt het bijna 16 uur om hem op te laden
Laadkabel kan niet gestolen worden daar die op een slot zit bij het afsluiten van de auto en kan aan de verlichting kleur in de tankdop zien dat die vol is , dan kleurt die groen op.

Mijn conclusie rijd lekker maar alleen voor in de stad . Zou ik hem zelf kopen NEEN , immer die stress of je het nog wel haalt op die accu lading en hou hou die accu's zich op een langere termijn. Ik zelf geloof meer in waterstof dat zal de toekomst bewijzen
Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen?


Zelf kopen zou ik zelf ook niet gauw doen, voor dat geld wil ik toch wel iets met een flinke motor in het vooronder ;)
pi_158978809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to be ;)

[..]

Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen?
[ afbeelding ]

Zelf kopen zou ik zelf ook niet gauw doen, voor dat geld wil ik toch wel iets met een flinke motor in het vooronder ;)
Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden.
Waarom kunnen ze die kabel niet oprolbaar maken zo als in een stofzuiger.
pi_158989993
quote:
13s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:23 schreef Lemansue het volgende:

[..]

Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden.
Waarom kunnen ze die kabel niet oprolbaar maken zo als in een stofzuiger.
Daar zit wat in! Dat oprollen, is dat misschien vanwege de hoge spanning? Heb er geen verstand van hoor :D
  zondag 10 januari 2016 @ 18:59:05 #83
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158991145
beetje stug he zo'n kabel om te laten oprollen
pi_159004439
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
beetje stug he zo'n kabel om te laten oprollen
Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het wel
pi_159004444
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:05 schreef BredeBroeder het volgende:
Wat een oerlelijk ding
Dit helaas ;(
I feel kinda Locrian today
  maandag 11 januari 2016 @ 11:04:54 #86
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159007568
quote:
13s.gif Op maandag 11 januari 2016 06:25 schreef Lemansue het volgende:

[..]

Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het wel
Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meter ^O^

Handig :P
pi_159009765
Echt niet te harden deze scootmobiel met fietsbandjes :r

Electische auto's ok, BMW electrisch ok, BMW i8 fantastisch, BMW i3 :r hoe verzinnen ze het
pi_159013483
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 12:23 schreef Apekoek het volgende:
Echt niet te harden deze scootmobiel met fietsbandjes :r

Electische auto's ok, BMW electrisch ok, BMW i8 fantastisch, BMW i3 :r hoe verzinnen ze het
Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig).
pi_159013602
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig).
Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
pi_159014818
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
Uiterlijk is natuurlijk een mening, want ik vind 'm best leuk om te zien bijvoorbeeld. Maar een 1 serie of 2 serie is qua indeling niet zo handig voor een elektrische auto, omdat ze ontworpen zijn voor een brandstofmotor. De i3 is ontworpen voor elektrische aandrijving en kan daardoor zo efficiënt mogelijk ingedeeld worden.
  Forum Admin dinsdag 12 januari 2016 @ 00:05:23 #91
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159031178
Het is een begin. Ik vind hem ook niet mooi, maar hij is wel functioneel. Z'n grote broer, de i8 doet het beter.

Ik ben benieuwd naar de toekomst.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159038394
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een begin. Ik vind hem ook niet mooi, maar hij is wel functioneel. Z'n grote broer, de i8 doet het beter.

Ik ben benieuwd naar de toekomst.
Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijk ;)


pi_159038570
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:04 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meter ^O^

Handig :P
Ben wel benieuwd wat jij van de i8 vindt eigenlijk?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:05:21 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159038657
Oh, die i ate is leuk trouwens.... bij de school van mijn jongste rijdt er regelmatig een langs.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159039760
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:
Oh, die i ate is leuk trouwens.... bij de school van mijn jongste rijdt er regelmatig een langs.

[ afbeelding ]
Haha dat is niet meer te 'unseen', als je eenmaal kijkt alsof er een 911 uit de kont van de i8 wilt komen ja :'(
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:34:03 #96
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_159040683
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_159040885
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie.
Lijkt me ook. En voor de functie natuurlijk. De accu's liggen in de bodem, waardoor hij ook wat hoog oogt. Door het futuristische uiterlijk lijkt het ook een auto van de toekomst en valt 'ie lekker op.

  Forum Admin dinsdag 12 januari 2016 @ 19:39:53 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159048959
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijk ;)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159105748
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld.
Inderdaad! Moet wel zeggen dat het interieur van de i3 stukken beter is afgewerkt dan dat van de Tesla. Grote scherm is mooi, maar verder vond ik het vrij kaal ook. i3 voelt veel warmer aan zeg maar :D
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:36:53 #100
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_159109355
Nog nooit bekeken maar inderdaad zeg... jeetje zo'n auto van buiten die tesla en dan zo'n interieur.. man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')