quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:21 schreef fathank het volgende:
Geen echte bmw jonge
dat kortzichtige geneuzel altijd
Lekker in het verleden blijven hangen met je e46 318i
Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:26 schreef fathank het volgende:
Ik denk dat in de toekomst alle bmw's er zo uit gaan zien. Misschien toch maar een ster op je grille?
Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha, dat zou wel een goeie zijn! Maar ik denk zelf dat ze dat speciale uiterlijk voor de i modellen gebruiken. Maar er zullen vast wel overeenkomsten komen inderdaad.
En wederom: ga er eens een keer mee rijden voordat je er wat over zegt. Als je alleen ervaring hebt met 1 BMW betwijfel ik of je kunt onderscheiden wat een 'echte' BMW is
En terecht, ik vind de i3 (en i8) een stuk mooier dan de Prius. Hij is uiteraard wel weer kleiner. Audi A2 vind ik ook wel wat hebben, was destijds z'n tijd ver vooruit!quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Is gewoon een soort of studiemodel. Heeft wat weg van de Audi A2, die bekend staat vanwege z'n lage cw-waarde. Die hebben de Prius en de Insight ook, maar BMW wilde zich hiervan waarschijnlijk onderscheiden.
Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:57 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al.quote:Op donderdag 7 januari 2016 09:57 schreef BMWK111RS het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, is dat BMW zich altijd heeft gepositioneerd als fabrikant van "rijdersauto's" en die filosofie lijken ze nu in 1 keer los te laten met deze I3. Natuurlijk kan ook BMW niet om het ecogeweld heen en moeten ze met een elektrische auto komen, maar ik had gehoopt dat ze toch een beetje dichter bij hun roots waren gebleven. Nu is dat heel moeilijk te realiseren met een klein "stadsautootje", maar het had BMW gesierd als ze die juist niet hadden uitgebracht en met een goede hybride 3-serie waren uitgekomen. Het grote nadeel van deze kleine "nul-uitstoot" autootjes is het gebrek aan bereik, en dat gaat lijnrecht tegen de al genoemde "rijdersauto" filosfie van BMW in.
Als je het er zo mee eens bent en dat BMW bij zichzelf moet blijven: waarom gooi je dan zelf aftermarket velgen en andere rotzooi (lampen volgens mij) op je e46? Zo had BMW het nooit bedoelt hoorquote:Op donderdag 7 januari 2016 09:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Mooi verwoord. ik was te lui om dat allemaal te typen maar ik sluit me hier volledig bij aan.
Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De BMW i is een submerk van BMW (zeg maar net als MINI) en hoeft dus niet precies hun filosofie te volgen. Alsnog vind ik de i3 nog steeds een rijdersauto, maar weer net even anders (net als dat een 7-serie ook nooit een echte rijdersauto is natuurlijk). Hij stuurt erg strak en ligt goed op de weg. En hij heeft zelfs nog achterwiel aandrijving. De 3-serie (F30) is als prefacelift al als hybrid op de markt geweest en de huidige (facelift) is er inmiddels ook al.
Heb je al met de i3 gereden? Zo nee: doe dat alsjeblieft een keer, het is echt een beleving.
Dat hadden ze kunnen doen, maar BMW is al bekend natuurlijk. Een merk met een nieuwe naam opzetten kost veel meer tijd en geld. BMW heeft al een naam en dat is makkelijk met de marketing.quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:32 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Als je het ziet als een submerk zoals de Mini, dan had in mijn ogen BMW beter een nieuwe naam daar voor kunnen bedenken, zoals bv Toyota heeft gedaan met de Lexus, om aan te geven dát het een submerk is.
En de 7 serie is toch wel behoorlijk trouw aan de BMW filosofie in de zin dat het een zeer luxe zakensedan is die toch ook de bestuurder wel dat BMW gevoel geeft.
Nee, ik heb nog niet met de I3 gereden, die valt zó ver buiten mijn prijsklasse dat rijden daarmee geen zin heeft. Ik heb wel met een Lexus CT200h gereden, en daar straalt toch echt wel van af dat dat géén "opgewaardeerde" Toyota is. En als ik de I3 zo zie, maar dat is nogal subjectief, lijkt het voor mij meer een "ik ook" auto van BMW, zoals ik ook de M5 een "ik ook" vind gebaseerd op de Mercedes ML-serie, maar zoals gezegd is dat nogal subjectief.
Zie hierboven. Maar what about het andere wat ik vroeg dan?quote:Op donderdag 7 januari 2016 10:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dat ja, dat zei ik eerder ook al.
Ze hadden dit een een andere naam moeten geven.
Niet BMW
Sorry, bedoel de X5quote:Het verhaal van de M5 en ML snap ik even niet
Vond de M5 en ML al een rare combi haha.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:38 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Sorry, bedoel de X5![]()
Wat betreft het Freude am Fahren: BMW is er altijd prat op gegaan dat ze sportievere auto's uitbrengen dan concurrent Mercedes, vandaar hun filosofie van "rijdersauto". De laatste jaren lijkt die trend omgekeerd te zijn: waar Mercedes steeds meer zijn best lijkt te doen om naar een sportiever imago te gaan, lijkt BMW steeds meer te gaan naar het bedaagde imago dat Mercedes had. Laat ik het anders verwoorden: waar Mercedes de auto's lijkt aan te scheren, lijkt BMW de scherpe randjes er een beetje af te halen.
Zal de BMW dealer eens lief aankijkenquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vond de M5 en ML al een rare combi haha.
Dat klopt ook, maar dat bedoel ik dus met de 7-serie. Hoewel hij heus goed door de bocht gaat, is het toch echt vooral een comfy cruiser. Mercedes is eventjes van het pad afgegaan maar de nieuwste C-klasse is weer een heerlijk comfortabele auto.
Maar de i3 laat zich dus ook vrij sportief rijden en zal niet zomaar een bocht uitglijden, dat bedoelde ik er ook weer mee. En uiteraard weten steeds meer merken de combi van sportiviteit en comfort te combineren door de huidige technieken.
Maar ga er gewoon eens mee rijden, voor de lol! Is leuk hoorEn uiteraard niet vergelijken met een M3 ofzo
Haha, doen hoor! De i3 hebben ze een tijd terug flink gepromoot, toen kon iedereen er mee rijden. Wel laten weten hoe je het vond he!quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:04 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Zal de BMW dealer eens lief aankijken
Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wel belangrijk, je moet de i3 wel beoordelen op de punten waar hij voor gemaakt is natuurlijk. Als stads/forensen auto en daarbij zo min mogelijk het milieu belasten. Ik zou er namelijk m'n BMW met V8 ook niet voor inruilen(die overigens ook redelijk schoon is door de LPG installatie
)
Ai! Da's wel een downgrade jaquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:24 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Nee, dat spreekt voor zich. Heb mijn geliefde Saab ook weg moeten doen en rij nu wegens omstandigheden een oude Suzuki Swift.
Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland.quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ai! Da's wel een downgrade jaWel goede vooruitzichten..?
Oei! Dat is wel erg ja, sterkte..quote:Op donderdag 7 januari 2016 12:38 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Nope, heb mijn knie zodanig om zeep geholpen tijdens een werkongeval dat deze niet meer wil herstellen. Dus zit ik in de WIA en je weet wat dat betekent in Nederland.
18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijdenquote:Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef Lemansue het volgende:
[..]
18.4 kw dat is goed voor ongeveer 100km rijden
Haha dat is inderdaad erg goedkoop! Maarrrr misschien dat LPG ook die richting op gaat. Mijn auto zuipt dan flink op LPG, maar had laatst voor 7,20 euro 100km gereden (let wel: excl. wegenbelasting). Toen had ik veel snelweg kilometers gereden en lette ik op het verbruik, reed meestal niet harder dan 100km/h (BMW e34 540i V8 uit 1994). Dat was dan een verbruik van 1 op 7,8, kun je nagaan als je een zuinige auto op LPG hebt.quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, iets meer dan eerder aangegeven werd.
¤ 3,78 met onze huidige elektriciteitsprijs.
Nog steeds minder dan de prijs van 3 liter benzine iig.
Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goedquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:02 schreef Leandra het volgende:
Nah, wij rijden niet zoveel meer (eigenlijk is het al absurd dat we nog 2 auto's hebben), dus een auto op LPG wordt het sowieso niet.
En het is qua verbruik ook van de zotte dat ik met de auto kleine eindjes rijd, maar met snijdend koude regen als vandaag ga ik geen 4 km op de fiets zitten om m'n kind van/naar school te halen/brengen.
Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha terecht hoor, met dit weer! Ik gebruik m'n auto ook voor kleine stukjes, erg stom maar goed
Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzenquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb m de hele week 's morgens met de auto gebracht en 's middags met de fiets gehaald, behalve vandaag dus, het was me echt te koud en nat.
Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oooh da's nog netjes! Vandaag was echt zeikweer ja, pffff.. Wilde nog een kapot lampje vervangen van m'n auto (moet dan eerst wat uitbouwen), maar precies toen begon het te plenzen
Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to bequote:Op donderdag 7 januari 2016 21:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alleen kou is niet zo erg, maar die regen hè.... zo'n hekel aan.
Maar goed, ik zie wel heel duidelijk het verschil in verbruik bij mijn auto als er nagenoeg alleen maar stad mee gereden is, en dat is werkelijk verbruik, niet wat de boordcomputer zegt, die is altijd wat positiever dan het bonnetje van de benzinepomp.
En dan heb ik een fluwelen voet, met een gemiddelde zo dichtbij de fabrieksopgave.
De andere rij ik zelfs zuiniger mee dan de fabrieksopgave![]()
En check het verbruiksmonitornummer van die laatste eens en vergelijk het met m'n accounnummer op FOK!
13159 vs 131591
Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:29 schreef Lemansue het volgende:
Heb deze wagen nu sinds Mei gebruik hem alleen zakelijk.
Meer over het bedrijf we werken in de windenergie reparatie en onderhoud van windmolens grootste Europees bedrijf, Hebben een eigen windmolen en zonnecellen op ons terrein staan.
zo er moest ook een milieu vriendelijke auto komen en dat werd die BWM I3
Wat ik zelf van die auto vind, Ik rij privé een Alfa Romeo zo een BMW is totaal anders.
vormgeving ja wat moet je er van zeggen , Niet mijn smaak 2 kleuren zwart bruin staat wel leuk.
Tankdop rechts achter 2 aansluitingen 1 voor normaal en 1 voor krachtstroom. Maar hoe moet je die nu aansluiten . In de kofferbak lig 1 kabel voor normaal aansluiting op 220 wordt standaard bij geleverd krachtstroom laad kabel moet je er los bij kopen. Zo er leggen nu 2 kabels in de auto.
Ruimte vind het van binnen een kleine auto wel modern maar ik zelf heb liever een ouderwets dashboard maar dat is persoonlijk. Dashboard is zwart vind het net eieren karton verpakking. half leren stoelen die goed zitten.Bij het instappen moeten je voeten wel hoog optillen de dorpel zit wel heel hoog.
bij het weg rijden valt op de koppel denk niet veel of geen benzine wagen je bij kunnen houden.
Rij wel snel veel te hard, door geen motorgeluid die je hoort zo rij ik nu veel op cruisecontrol in de stad
50 en 70 km. Bij het gas los laten remt die ook hard op de motor dus je rij stijl word op een gegeven moment zo min mogelijk je rempedaal gebruiken alles op je motor rem.
Vind alleen bij 130 op de autobaan dat die nerveus rijd kom denk ik door de grootte velgen!
Rij in al die maanden gemiddeld 100 km op 1 "tank" elektriciteit , alleen merk nu in de winter hier is het nu -6 ongeveer dat ik maar 70-75% kan rijden bij normale temperatuur.
Hebben natuurlijk een eigen laadpaal alleen voor 220 aansluiting krachtstroom is nog steeds niet aangesloten.
Nadeel vind ik dat die laadkabel los in de kofferbak ligt , zo bij regen of sneeuw die kabel nat is en je morgens natte handen krijg bij die kabel terug er in doen.
Zie nu in de winter maanden dat het laden wel erg lang duurt bij 20% duurt het bijna 16 uur om hem op te laden
Laadkabel kan niet gestolen worden daar die op een slot zit bij het afsluiten van de auto en kan aan de verlichting kleur in de tankdop zien dat die vol is , dan kleurt die groen op.
Mijn conclusie rijd lekker maar alleen voor in de stad . Zou ik hem zelf kopen NEEN , immer die stress of je het nog wel haalt op die accu lading en hou hou die accu's zich op een langere termijn. Ik zelf geloof meer in waterstof dat zal de toekomst bewijzen
Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Regen vind ik heel rot inderdaad.. Kou (en dan icm sneeuw) vind ik juist leuk! Maar stadse kilometers zijn funest voor het verbruik. Bij mijn auto ook hoor. Als ik in de stad rijd slaat de verbruiksmeter constant uit bij het optrekken. Wel toevallig van die account nummers haha! Ment to be
[..]
Leuk om van een i3 gebruiker te horen! In de meeste dingen kan ik me inderdaad wel vinden, al heb ik er maar 4 dagen mee gereden. Laadkabel nat is onvermijdelijk met slecht weer natuurlijk, maar je handen worden vaak ook vies van de achterklep open doen dan. Alleen de laadkabel kun je toch in het vak onder de 'motorkap doen?
[ afbeelding ]
Zelf kopen zou ik zelf ook niet gauw doen, voor dat geld wil ik toch wel iets met een flinke motor in het vooronder
Daar zit wat in! Dat oprollen, is dat misschien vanwege de hoge spanning? Heb er geen verstand van hoorquote:Op zondag 10 januari 2016 10:23 schreef Lemansue het volgende:
[..]
Waarom ik de kofferbak gebruik daar de laadpaal en de laad tankdop ook beide aan de achterzijde bevinden.
Waarom kunnen ze die kabel niet oprolbaar maken zo als in een stofzuiger.
Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het welquote:Op zondag 10 januari 2016 18:59 schreef mitchelll0181 het volgende:
beetje stug he zo'n kabel om te laten oprollen
Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meterquote:Op maandag 11 januari 2016 06:25 schreef Lemansue het volgende:
[..]
Maak de diameter van de spoel maar groot genoeg dan gaat het wel
Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig).quote:Op maandag 11 januari 2016 12:23 schreef Apekoek het volgende:
Echt niet te harden deze scootmobiel met fietsbandjes
Electische auto's ok, BMW electrisch ok, BMW i8 fantastisch, BMW i3hoe verzinnen ze het
Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vergeet niet dat een i8 138.000 euro kost, da's wel een flink verschil met de i3 natuurlijk. Als je je techniek goed wilt testen (in de praktijk) moet het wel betaalbaar zijn (en de i3 is al behoorlijk prijzig).
Uiterlijk is natuurlijk een mening, want ik vind 'm best leuk om te zien bijvoorbeeld. Maar een 1 serie of 2 serie is qua indeling niet zo handig voor een elektrische auto, omdat ze ontworpen zijn voor een brandstofmotor. De i3 is ontworpen voor elektrische aandrijving en kan daardoor zo efficiënt mogelijk ingedeeld worden.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is een begin. Ik vind hem ook niet mooi, maar hij is wel functioneel. Z'n grote broer, de i8 doet het beter.
Ik ben benieuwd naar de toekomst.
Ben wel benieuwd wat jij van de i8 vindt eigenlijk?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja das waar, dan leveren we zo'n kabelrol mee met een diameter van een meter![]()
Handig
Haha dat is niet meer te 'unseen', als je eenmaal kijkt alsof er een 911 uit de kont van de i8 wilt komen jaquote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:05 schreef Leandra het volgende:
Oh, die i ate is leuk trouwens.... bij de school van mijn jongste rijdt er regelmatig een langs.
[ afbeelding ]
Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie.quote:Op maandag 11 januari 2016 14:41 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Snap ik, maar waarom een Renault twingo achtige auto? Waarom niet een auto als de BMW 1 serie of een 2 serie sedan versie?
Lijkt me ook. En voor de functie natuurlijk. De accu's liggen in de bodem, waardoor hij ook wat hoog oogt. Door het futuristische uiterlijk lijkt het ook een auto van de toekomst en valt 'ie lekker op.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Oa vanwege de cw-waarde. Kan zo geen exacte cijfers vinden maar ik vermoed dat die van de i3 een stukkie lager ligt dan een 1 of 3 serie.
Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 12:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! De i8 is echt een geslaagde auto om te zien. Maar een stuk minder praktisch inderdaad. Maar niet elke auto hoeft praktisch te zijn natuurlijk![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad! Moet wel zeggen dat het interieur van de i3 stukken beter is afgewerkt dan dat van de Tesla. Grote scherm is mooi, maar verder vond ik het vrij kaal ook. i3 voelt veel warmer aan zeg maarquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies, de een is een praktische bak en de ander een sportwagen. De toekomst zal een middenweg tonen. Tesla is daar al hard mee bezig bijvoorbeeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |