abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 december 2015 @ 23:34:34 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158554302
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg?
pi_158554938
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok.
Karper diem, vis van de dag
  zondag 27 december 2015 @ 00:00:52 #28
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158555313
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:50 schreef dl3b het volgende:
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok.
_O- ^O^
pi_158555318
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:34 schreef Erasmo het volgende:
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg?
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.
  zondag 27 december 2015 @ 00:02:50 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158555380
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 december 2015 @ 00:06:39 #31
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158555528
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ;)




Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ^O^
pi_158555753
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is.

Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor.

Ik vind het in ieder geval 100 keer niks.
  zondag 27 december 2015 @ 00:17:29 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158555915
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158555961
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ;)

[ afbeelding ]

Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ^O^
Leuk om van je te horen Mitchel :) En geloof het of niet, in Purmerend is dat gewoon een weg voor auto's ;)

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:13 schreef defrikandel het volgende:
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is.

Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor.

Ik vind het in ieder geval 100 keer niks.
Meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik moest er persoonlijk ook aan wennen hoor, maar ben 'm wel steeds meer gaan waarderen. Zeker in een leuke kleurstelling. Maar goed, qua uiterlijk haalt 'ie het voor mij ook niet bij z'n 'normale' broers. Maar het is wel een opvallende verschijning en ik denk dat dat ook wel de bedoeling is geweest.
pi_158556016
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:17 schreef Leandra het volgende:
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)...
Ik vind het juist een zwijntje, zoals ik al op de vorige pagina zei :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[ afbeelding ]

Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken ;)
pi_158557273
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ;)

[ afbeelding ]

Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ^O^
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
pi_158559704
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
Denk dat het een grapje was van Mitchel ;)
  zondag 27 december 2015 @ 06:28:21 #38
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158561140
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
  zondag 27 december 2015 @ 09:39:07 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158561683
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.
Thnx!
Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk).
Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn.

Netjes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 december 2015 @ 09:40:02 #40
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158561691
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 00:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet :P
pi_158568676
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx!
Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk).
Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn.

Netjes!
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet :P
Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!
  zondag 27 december 2015 @ 15:31:28 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158569857
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen ;)

Zo, en nu even tanken.... :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158570645
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:31 schreef Leandra het volgende:
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen ;)

Zo, en nu even tanken.... :W
Ach so! Ja met lease-auto's of kilometervergoedingen moet je goed gaan rekenen! Ik ben daar niet zo in thuis, aangezien ik gewoon in m'n eigen brikje naar het werk rijd. Maar ik rijd nu op LPG en houd er nu ook geld aan over (en toch nog V8 rijden *O* ).
  zondag 27 december 2015 @ 15:59:51 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158570753
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet :P
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.

Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 27 december 2015 @ 16:08:00 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158570993
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.

[..]

Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.

Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal.

quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.

Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken. :+
Kijk eens wat een krachtstroomaansluiting per jaar kost ;)
pi_158571043
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.

Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal.

Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.
  zondag 27 december 2015 @ 17:14:54 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158573192
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto.

Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur.

Wanneer gaan jullie een Tesla testen :P
  zondag 27 december 2015 @ 17:23:17 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158573394
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?
Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158573439
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:14 schreef Erasmo het volgende:
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto.

Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur.

Wanneer gaan jullie een Tesla testen :P
Haha dat willen wel wel, maar Tesla's communicatie in Nederland is nog niet zo denderend ;) Dus dan testen we gewoon andere auto's en proberen we het een paar maanden later weer! We hebben er overigens wel al mee gereden hoor, maar was te kort om een videoreview van te maken.

quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?
Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is).
Klopt! Voor de lease is dat weer een stuk minder inderdaad.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 15:21:29 #50
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158848128
Geen echte bmw jonge

dat kortzichtige geneuzel altijd :')

Lekker in het verleden blijven hangen met je e46 318i :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')