quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:50 schreef dl3b het volgende:
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok.
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:34 schreef Erasmo het volgende:
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg?
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.quote:Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Leuk om van je te horen Mitchelquote:Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje![]()
[ afbeelding ]
Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg
Meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik moest er persoonlijk ook aan wennen hoor, maar ben 'm wel steeds meer gaan waarderen. Zeker in een leuke kleurstelling. Maar goed, qua uiterlijk haalt 'ie het voor mij ook niet bij z'n 'normale' broers. Maar het is wel een opvallende verschijning en ik denk dat dat ook wel de bedoeling is geweest.quote:Op zondag 27 december 2015 00:13 schreef defrikandel het volgende:
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is.
Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor.
Ik vind het in ieder geval 100 keer niks.
Ik vind het juist een zwijntje, zoals ik al op de vorige pagina zeiquote:Op zondag 27 december 2015 00:17 schreef Leandra het volgende:
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)...
quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[ afbeelding ]
Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.quote:Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje![]()
[ afbeelding ]
Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg
Denk dat het een grapje was van Mitchelquote:Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
quote:Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
Thnx!quote:Op zondag 27 december 2015 00:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting nietquote:Op zondag 27 december 2015 00:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.quote:Op zondag 27 december 2015 09:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx!
Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk).
Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn.
Netjes!
Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!quote:Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen
Zo, en nu even tanken....![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 15:31 schreef Leandra het volgende:
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.Ach so! Ja met lease-auto's of kilometervergoedingen moet je goed gaan rekenen! Ik ben daar niet zo in thuis, aangezien ik gewoon in m'n eigen brikje naar het werk rijd. Maar ik rijd nu op LPG en houd er nu ook geld aan over (en toch nog V8 rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen
Zo, en nu even tanken....).
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.quote:Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.quote:Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.
[..]
Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!
Kijk eens wat een krachtstroomaansluiting per jaar kostquote:Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.
Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken.
Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.quote:Op zondag 27 december 2015 16:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.
Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal.
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?quote:Op zondag 27 december 2015 16:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.
Haha dat willen wel wel, maar Tesla's communicatie in Nederland is nog niet zo denderendquote:Op zondag 27 december 2015 17:14 schreef Erasmo het volgende:
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto.
Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur.
Wanneer gaan jullie een Tesla testen
Klopt! Voor de lease is dat weer een stuk minder inderdaad.quote:Op zondag 27 december 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?
Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |