abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158544049
Electric love: BMW i3 (video + volledig artikel + fotogalerij)



We kunnen veel van BMW zeggen, maar niet dat ze in het verleden blijven hangen. Met de aftocht van de fameuze 6-in-lijn motor en vóór- in plaats van achterwielaandrijving in de compacte modellen, sneuvelen flink wat heilige huisjes. En daar blijft het niet bij! Met het BMW i. programma zetten de Duitsers op geheel eigen wijze in op elektrische auto’s. Is dit een sprong te ver voor het merk dat rijden met plezier vereenzelvigd heeft? Wij gingen op stap met de BMW i3 REX.

Love at first drive?
Geheel onverwacht kunnen we de hamvraag van dit verhaal alleen maar met Ja beantwoorden. BMW heeft met de i3 niet alleen een hele fijne auto op de weg gezet, het merk bewijst ook dat elektrisch rijden meer kan zijn dan alleen vervoer van A naar B. Dat zit grotendeels in het futuristische uiterlijk en het smaakvolle interieur. Elektrisch rijden is nog altijd bijzonder en dat thema heeft BMW op overtuigende wijze doorgevoerd in het hele concept. Let wel: De i3 is een geslaagde auto voor in de stad en daar omheen. Voor lange (vakantie)ritten is een ‘ouderwetse’ benzine- of dieselslurper nog altijd een must have.



We love
• Voelt speciaal
• Range extender
• Zeer makkelijk te rijden
• Mooi interieur

We hate
• Oplaadtijd (bij normale stopcontacten)

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 27-12-2015 12:20:16 ]
pi_158544093
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo :@
pi_158544105
-verkeerd-
pi_158544212
Wat een oerlelijk ding
pi_158544542
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo :@
Een Twingo en een Multipla gemixt :X

Alsof een Multipla een Twingo verkracht heeft en het kind door een BMW-gezinnetje geadopteerd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158545175
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo :@
Hmmm klein beetje inderdaad! Maar de i3 is wel een stuk agressiever.

pi_158545269
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een Twingo en een Multipla gemixt :X

Alsof een Multipla een Twingo verkracht heeft en het kind door een BMW-gezinnetje geadopteerd is.
Dat dus.

BMW wat doe je o|O
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zaterdag 26 december 2015 @ 17:56:08 #8
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158545317
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Dat dus.

BMW wat doe je o|O
Dat.

Onbegrijpelijk.
Elite merk BMW... RIP
pi_158545367
Nog wat meer foto's:






Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken ;)
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:02:24 #10
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158545447
Omg dat interieur... Blokkendoos


We love : interieur ...
Nigga u serious ?? }:|
pi_158545494
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omg dat interieur... Blokkendoos

We love : interieur ...
Nigga u serious ??
Nigga zeggen, u serious?! Ik ben gewoon blank..
Interieur is erg mooi en goed afgewerkt. Onze website is een blog en het is dus een mening. Niet iedereen hoeft die te delen he ;)
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:06:44 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158545522
Heeft de bestuurdersstoel een geheugenfunctie trouwens?
Want met zo'n stadsautootje dat door het hele gezin gebruikt wordt voor de kleine ritjes lijkt me dat wel een vereiste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158545555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:06 schreef Leandra het volgende:
Heeft de bestuurdersstoel een geheugenfunctie trouwens?
Want met zo'n stadsautootje dat door het hele gezin gebruikt wordt voor de kleine ritjes lijkt me dat wel een vereiste.
Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld.
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:12:59 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158545604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld.
Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.

Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen 8-) ) staat, en niet alleen voor mij.
Het zou bij ons thuis een autootje zijn dat veel meer door beiden gebruikt wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 18:13:16 #15
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158545607
Omdat geen enkele andere doelgroep dit gebakkie zou kopen :D
pi_158545625
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.

Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen 8-) ) staat.
Ah zo, maar het gaat puur om de kosten. Zal straks eens kijken voor je of ik het kan vinden. Overigens is de i3 wel gigantisch duur hoor, voor wat je er voor krijgt. Dat zal ik nog even bij de minpunten krijgen. Nieuwe techniek is dat over het algemeen helaas.

Dit rijdt een stuk leuker dan de fiets, dat zeker! ;)
pi_158545704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.

Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen 8-) ) staat, en niet alleen voor mij.
Het zou bij ons thuis een autootje zijn dat veel meer door beiden gebruikt wordt.
Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijst :D
Misschien toch maar met de hand verstellen? ;)
pi_158545709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat geen enkele andere doelgroep dit gebakkie zou kopen :D
Over welke doelgroep heb je het nu?
pi_158546247
Dat interieur vind ik er op de foto's echt verschrikkelijk uit zien. Heel druk dash, veel te veel lijnen, vakjes en hoeken. 'Gelukkig' hoef ik nooit over zo'n i3 te twijfelen.
Het uiterlijk vind ik ook niet wat, moest meteen aan de Multipla denken en da's geen compliment.

Ook mooi om te zien hoe groot die i3 eigenlijk is:

Gewoon de breedte van een E39 5-serie.
Schip ahoy!
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:09:40 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158546375
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 18:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijst :D
Misschien toch maar met de hand verstellen? ;)
Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 19:44:21 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_158547108
Het is de autobouwers dus toch gelukt iets nog lelijkers dan de :r Multivla :r te maken. Dan zou ik nog eerder in een Fransoos gaan rijden :r
pi_158547150
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat interieur vind ik er op de foto's echt verschrikkelijk uit zien. Heel druk dash, veel te veel lijnen, vakjes en hoeken. 'Gelukkig' hoef ik nooit over zo'n i3 te twijfelen.
Het uiterlijk vind ik ook niet wat, moest meteen aan de Multipla denken en da's geen compliment.

Ook mooi om te zien hoe groot die i3 eigenlijk is:
[ afbeelding ]
Gewoon de breedte van een E39 5-serie.
Ik vind het interieur juist mooi, weer eens wat anders en juist mooi rustig met dat hout. Hij is inderdaad vrij groot, maar als je de huidige 5-serie (f10) naast een e39 net zie je ook een verschil. Alle auto's groeien, vanwege de steeds hogere veiligheidseisen etc. Goed te zien als je alle generaties van een bepaald model naast elkaar zet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder.
I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ook ;) Maar ik rijd er voornamelijk in. Het is in ieder geval niet iets waar ik een auto voor zou laten staan.
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:01:42 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158547555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 19:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ook ;) Maar ik rijd er voornamelijk in. Het is in ieder geval niet iets waar ik een auto voor zou laten staan.
Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk.
De andere is echt de gebruiksauto, en we rijden er beiden regelmatig in, dus ja, het is gewoon wel heel erg prettig als je niet iedere keer weer de stoel en spiegels helemaal hoeft in te stellen.

Maar goed, dat is (als je de auto allebei gebruikt) net zoiets als een vaatwasser, je weet pas dat je het niet meer kwijt wilt als je er een gehad hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:11:13 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_158547833
1170 kg voor de lichtste versie vind ik niet slecht. 0ngeveer 100 kg meer dan een El Cheapo versie van de Mini.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_158551544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk.
De andere is echt de gebruiksauto, en we rijden er beiden regelmatig in, dus ja, het is gewoon wel heel erg prettig als je niet iedere keer weer de stoel en spiegels helemaal hoeft in te stellen.

Maar goed, dat is (als je de auto allebei gebruikt) net zoiets als een vaatwasser, je weet pas dat je het niet meer kwijt wilt als je er een gehad hebt.
Da's waar, het is sowieso een fijne optie hoor! Was van de week het leder aan het reinigen en had de leuning helemaal achterover. Daarna 1 druk op de knop en hij stond weer goed ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
1170 kg voor de lichtste versie vind ik niet slecht. 0ngeveer 100 kg meer dan een El Cheapo versie van de Mini.
Klopt! En door de gebruikte materialen is hij dus ook zo duur :P
  zaterdag 26 december 2015 @ 23:34:34 #26
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158554302
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg?
pi_158554938
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok.
Karper diem, vis van de dag
  zondag 27 december 2015 @ 00:00:52 #28
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158555313
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:50 schreef dl3b het volgende:
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok.
_O- ^O^
pi_158555318
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 23:34 schreef Erasmo het volgende:
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg?
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.
  zondag 27 december 2015 @ 00:02:50 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158555380
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 december 2015 @ 00:06:39 #31
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158555528
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ;)




Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ^O^
pi_158555753
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is.

Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor.

Ik vind het in ieder geval 100 keer niks.
  zondag 27 december 2015 @ 00:17:29 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158555915
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158555961
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ;)

[ afbeelding ]

Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ^O^
Leuk om van je te horen Mitchel :) En geloof het of niet, in Purmerend is dat gewoon een weg voor auto's ;)

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:13 schreef defrikandel het volgende:
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is.

Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor.

Ik vind het in ieder geval 100 keer niks.
Meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik moest er persoonlijk ook aan wennen hoor, maar ben 'm wel steeds meer gaan waarderen. Zeker in een leuke kleurstelling. Maar goed, qua uiterlijk haalt 'ie het voor mij ook niet bij z'n 'normale' broers. Maar het is wel een opvallende verschijning en ik denk dat dat ook wel de bedoeling is geweest.
pi_158556016
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:17 schreef Leandra het volgende:
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)...
Ik vind het juist een zwijntje, zoals ik al op de vorige pagina zei :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[ afbeelding ]

Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken ;)
pi_158557273
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje ;)

[ afbeelding ]

Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg ^O^
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
pi_158559704
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
Denk dat het een grapje was van Mitchel ;)
  zondag 27 december 2015 @ 06:28:21 #38
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_158561140
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
  zondag 27 december 2015 @ 09:39:07 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158561683
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 00:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.
Thnx!
Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk).
Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn.

Netjes!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 december 2015 @ 09:40:02 #40
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158561691
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 00:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet :P
pi_158568676
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 09:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Thnx!
Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk).
Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn.

Netjes!
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet :P
Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!
  zondag 27 december 2015 @ 15:31:28 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158569857
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen ;)

Zo, en nu even tanken.... :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158570645
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:31 schreef Leandra het volgende:
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen ;)

Zo, en nu even tanken.... :W
Ach so! Ja met lease-auto's of kilometervergoedingen moet je goed gaan rekenen! Ik ben daar niet zo in thuis, aangezien ik gewoon in m'n eigen brikje naar het werk rijd. Maar ik rijd nu op LPG en houd er nu ook geld aan over (en toch nog V8 rijden *O* ).
  zondag 27 december 2015 @ 15:59:51 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158570753
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet :P
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.

Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken. :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 27 december 2015 @ 16:08:00 #45
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158570993
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.

[..]

Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.

Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal.

quote:
7s.gif Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.

Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken. :+
Kijk eens wat een krachtstroomaansluiting per jaar kost ;)
pi_158571043
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:08 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.

Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal.

Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.
  zondag 27 december 2015 @ 17:14:54 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158573192
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto.

Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur.

Wanneer gaan jullie een Tesla testen :P
  zondag 27 december 2015 @ 17:23:17 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158573394
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 16:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?
Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158573439
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:14 schreef Erasmo het volgende:
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto.

Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur.

Wanneer gaan jullie een Tesla testen :P
Haha dat willen wel wel, maar Tesla's communicatie in Nederland is nog niet zo denderend ;) Dus dan testen we gewoon andere auto's en proberen we het een paar maanden later weer! We hebben er overigens wel al mee gereden hoor, maar was te kort om een videoreview van te maken.

quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?
Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is).
Klopt! Voor de lease is dat weer een stuk minder inderdaad.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 15:21:29 #50
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_158848128
Geen echte bmw jonge

dat kortzichtige geneuzel altijd :')

Lekker in het verleden blijven hangen met je e46 318i :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')