Een Twingo en een Multipla gemixtquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo
Hmmm klein beetje inderdaad! Maar de i3 is wel een stuk agressiever.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het front doet mij denken aan de nieuwe Twingo
Dat dus.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een Twingo en een Multipla gemixt
Alsof een Multipla een Twingo verkracht heeft en het kind door een BMW-gezinnetje geadopteerd is.
Dat.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dat dus.
BMW wat doe je
Nigga zeggen, u serious?! Ik ben gewoon blank..quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omg dat interieur... Blokkendoos
We love : interieur ...
Nigga u serious ??
Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:06 schreef Leandra het volgende:
Heeft de bestuurdersstoel een geheugenfunctie trouwens?
Want met zo'n stadsautootje dat door het hele gezin gebruikt wordt voor de kleine ritjes lijkt me dat wel een vereiste.
Omdat hij elektrisch is.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Misschien is dat een optie, maar deze had dat niet. Alleen snap niet waarom expliciet dit stadsautootje door het hele gezin wordt gebruikt? Ik zie ook geen elektrisch verstelbare stoelen in een Aygo, wat ook een stadsauto is bijvoorbeeld.
Ah zo, maar het gaat puur om de kosten. Zal straks eens kijken voor je of ik het kan vinden. Overigens is de i3 wel gigantisch duur hoor, voor wat je er voor krijgt. Dat zal ik nog even bij de minpunten krijgen. Nieuwe techniek is dat over het algemeen helaas.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.
Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen) staat.
Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijstquote:Op zaterdag 26 december 2015 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat hij elektrisch is.
Een Aygo zie ik hier niet zo snel voor de deur staan, dat blijft gewoon een boodschappenkarretje, zo'n elektrisch ding zie ik veel eerder gebeuren, want die kun je makkelijker voor de kleine ritjes pakken.
Laat ik het zo stellen: de keuze fiets of auto naar de stad wordt een andere als er zo'n elektrisch ding onder m'n carport (met zonnepanelen) staat, en niet alleen voor mij.
Het zou bij ons thuis een autootje zijn dat veel meer door beiden gebruikt wordt.
Over welke doelgroep heb je het nu?quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:13 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat geen enkele andere doelgroep dit gebakkie zou kopen
Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder.quote:Op zaterdag 26 december 2015 18:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Kan het zo gauw niet vinden of dit een optie is. De configurator werkt op dit moment niet en kwam hem zo gauw niet tegen in de optielijst![]()
Misschien toch maar met de hand verstellen?
Ik vind het interieur juist mooi, weer eens wat anders en juist mooi rustig met dat hout. Hij is inderdaad vrij groot, maar als je de huidige 5-serie (f10) naast een e39 net zie je ook een verschil. Alle auto's groeien, vanwege de steeds hogere veiligheidseisen etc. Goed te zien als je alle generaties van een bepaald model naast elkaar zet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat interieur vind ik er op de foto's echt verschrikkelijk uit zien. Heel druk dash, veel te veel lijnen, vakjes en hoeken. 'Gelukkig' hoef ik nooit over zo'n i3 te twijfelen.
Het uiterlijk vind ik ook niet wat, moest meteen aan de Multipla denken en da's geen compliment.
Ook mooi om te zien hoe groot die i3 eigenlijk is:
[ afbeelding ]
Gewoon de breedte van een E39 5-serie.
I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ookquote:Op zaterdag 26 december 2015 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neuh, met de hand gaat 'm niet meer worden, we hebben nu in beide auto's geheugen in de bestuurdersstoel, en als je dat gewend bent wil je niet meer zonder.
Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
I know, heeft mijn oude bak uit 1994 ookMaar ik rijd er voornamelijk in. Het is in ieder geval niet iets waar ik een auto voor zou laten staan.
Da's waar, het is sowieso een fijne optie hoor! Was van de week het leder aan het reinigen en had de leuning helemaal achterover. Daarna 1 druk op de knop en hij stond weer goedquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij ons is de ene een cabrio, dus die is alleen voor de leuk.
De andere is echt de gebruiksauto, en we rijden er beiden regelmatig in, dus ja, het is gewoon wel heel erg prettig als je niet iedere keer weer de stoel en spiegels helemaal hoeft in te stellen.
Maar goed, dat is (als je de auto allebei gebruikt) net zoiets als een vaatwasser, je weet pas dat je het niet meer kwijt wilt als je er een gehad hebt.
Klopt! En door de gebruikte materialen is hij dus ook zo duurquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:11 schreef Hyperdude het volgende:
1170 kg voor de lichtste versie vind ik niet slecht. 0ngeveer 100 kg meer dan een El Cheapo versie van de Mini.
quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:50 schreef dl3b het volgende:
Wat een oerlelijk ongelofelijk grafhok.
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:34 schreef Erasmo het volgende:
Leuk filmpje, die ''BMW-lader'' is trouwens gewoon een CCS. Nog bij de Fastned 'getankt' onderweg?
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.quote:Op zondag 27 december 2015 00:02 schreef Leandra het volgende:
Hoeveel kWh gaat er nou eigenlijk in zo'n elektrisch ding als hij leeg is?
Leuk om van je te horen Mitchelquote:Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje![]()
[ afbeelding ]
Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg
Meningen zijn inderdaad verdeeld. Ik moest er persoonlijk ook aan wennen hoor, maar ben 'm wel steeds meer gaan waarderen. Zeker in een leuke kleurstelling. Maar goed, qua uiterlijk haalt 'ie het voor mij ook niet bij z'n 'normale' broers. Maar het is wel een opvallende verschijning en ik denk dat dat ook wel de bedoeling is geweest.quote:Op zondag 27 december 2015 00:13 schreef defrikandel het volgende:
Zeer lelijke auto. De 'agressieve' blik heeft de voorkant nog wel, maar die is veel te kort het past daar totaal niet bij. Alsof er een 3-serie hard op zijn neus geslagen is.
Je kunt zeggen, over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat veel meer mensen het zouden waarderen als de auto gewoon uit zou zien als een 'traditionele' BMW met daarin een elektrische motor.
Ik vind het in ieder geval 100 keer niks.
Ik vind het juist een zwijntje, zoals ik al op de vorige pagina zeiquote:Op zondag 27 december 2015 00:17 schreef Leandra het volgende:
Hij ziet er idd uit als een boxer (de hond)...
quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[ afbeelding ]
Zo vind ik de voorkant juist op een zwijntje lijken
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.quote:Op zondag 27 december 2015 00:06 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wel relaxed dat je op fietspaden mag rijden met een 45 kmh wagentje![]()
[ afbeelding ]
Nu pas het filmpje bekeken, leuke edit. Kijkt goed weg
Denk dat het een grapje was van Mitchelquote:Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
quote:Op zondag 27 december 2015 00:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Nooit van fietsstraten gehoord blijkbaar? Hier mag je gewoon rijden.
Thnx!quote:Op zondag 27 december 2015 00:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dit heb ik voor je gevonden: De capaciteit van de accu is 19,0 kWh. Het verbruik van de elektromotor van de BMW i3 is 12,9 kWh (13,5 voor de i3 met Range Extender) per 100 kilometer.
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting nietquote:Op zondag 27 december 2015 00:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Thanks! Nee toen zat er nog geen 1 in onze buurt (filmpje is al wag ouder). Maar geloof dat je ook een snellader voor thuis erbij kan bestellen. Bij mij thuis kan 'ie niet in het stopcontact, dus moest 't bij een openbare laadpaal doen.
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.quote:Op zondag 27 december 2015 09:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx!
Met onze huidige elektriciteitsprijs zou dat dan ¤ 2,75 per 100 km zijn (tenzij ik extra panelen zou nemen, maar die zijn ook niet gratis natuurlijk).
Vergeleken met een benzineauto zou dat minder dan 2 liter tegen de huidige benzineprijs zijn.
Netjes!
Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!quote:Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen
Zo, en nu even tanken....![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 15:31 schreef Leandra het volgende:
Nee hij zou sowieso niet gekocht worden.Ach so! Ja met lease-auto's of kilometervergoedingen moet je goed gaan rekenen! Ik ben daar niet zo in thuis, aangezien ik gewoon in m'n eigen brikje naar het werk rijd. Maar ik rijd nu op LPG en houd er nu ook geld aan over (en toch nog V8 rijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wacht wel tot de elektrische Saab NEVS op de markt komt dan ga ik wel eens opnieuw rekenen
Zo, en nu even tanken....).
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.quote:Op zondag 27 december 2015 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je kan een lader voor thuis bestellen maar het is niet heel veel sneller dan een normaal stopcontact tenzij je er meer fasen aan hangt. Het is voornamelijk makkelijker omdat je er al een stekker hebt hangen en als je bv. een tankpas hebt kan je laadstroom automatisch gedeclareerd worden. Een echte snellader trekt je netwerkaansluiting niet
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.quote:Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Graag gedaan! Het is inderdaad wel erg goedkoop rijden. Maar als je 'm nieuw gaat kopen heb je uiteraard vrij weinig ruimte voor dat geld. Voor een leuke uitvoering kun je ook een flink aangeklede 3-serie nemen bijvoorbeeld. Maar die valt wel een heel stuk minder op natuurlijk! En nogmaals: een i3 rijdt echt heel soepel.
[..]
Ah zo! Dacht dat die wel sneller zouden zijn. Thanks for the heads up!
Kijk eens wat een krachtstroomaansluiting per jaar kostquote:Op zondag 27 december 2015 15:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ALS je nou ekt van plan bent om elektriek te gaan (en blijven!) rijden in de toekomst, loont het natuurlijk dik de moeite om je aansluiting te laten upgraden naar krachtstroom.
Ik vind het ding in de OP trouwens te lelijk om de hond, die ik niet heb, tegenaan te laten urineren. Not that it matters, maar puur voor de statistieken.
Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.quote:Op zondag 27 december 2015 16:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Met meerdere fasen kun je sneller zijn maar dat ligt ook aan de auto. Voor 99% van de Nederlanders heeft het vrij weinig zin aangezien een zware netaansluiting een heleboel centjes per jaar extra kost en de auto overdag op het werk of 's nachts terwijl de eigenaar ligt te snurken alle tijd heeft om op te laden.
Mocht je onverhoopt toch eens meer powah nodig hebben pak je een openbare paal.
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?quote:Op zondag 27 december 2015 16:10 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Lijkt mij ook de beste oplossing. Als je binnen die 130km per dag blijft is het prima natuurlijk. Ik zou het redden met mijn werk. De Range Extender kun je ook nog nemen dan voor de zekerheid, als je toch wat verder moet of onverwachts ergens heen moet. Nadeel is dat je wel vaak moet tanken (9 liter), maar dat moet ik nu ook met LPG.
Haha dat willen wel wel, maar Tesla's communicatie in Nederland is nog niet zo denderendquote:Op zondag 27 december 2015 17:14 schreef Erasmo het volgende:
Het is een andere mindset die je moet hebben met zo'n auto.
Trouwen kan ik een laadstation aan de muur wel aanbevelen, het levert wel veel gemak op en een simpele is niet zo duur.
Wanneer gaan jullie een Tesla testen
Klopt! Voor de lease is dat weer een stuk minder inderdaad.quote:Op zondag 27 december 2015 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die range extender betekent toch dat het een hybride wordt?
Dat wordt vanaf volgend jaar 15% bijtelling en verandert het financiële plaatje behoorlijk (vooral ook omdat het best een prijzige auto is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |