Haha, naja nicht.. De TT had ook wel een beetje dat imago helaas. Het is wel gewoon een erg goed rijdende auto verder!quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:47 schreef Catch22- het volgende:
Óf je bent een ontzettende nicht, óf de vrouw van een man met meer geld dan verstand als je zo'n auto hebt...
Daar wordt 'ie veel mee vergelijken, hij lijkt ook nog wel op het oudere model. Maar tegenwoordig kost de instap TT (230pk) wel 15.000 meer dan de instap RCZ (155pk). Wij reden de RCZ-R met 270pk en voor dat geld heb je dus een instap TT met 230pk.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:56 schreef reeybehn het volgende:
Hij is mooi. Maar ik ben niet zo'n Peugeot fan. Doe mij maar een TT
da's inderdaad wel een belangrijk punt. Maarja, dan zou je ook weer rijeigenschappen moeten vergelijken, en dan weet ik t weer net niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha, naja nicht.. De TT had ook wel een beetje dat imago helaas. Het is wel gewoon een erg goed rijdende auto verder!
[..]
Daar wordt 'ie veel mee vergelijken, hij lijkt ook nog wel op het oudere model. Maar tegenwoordig kost de instap TT (230pk) wel 15.000 meer dan de instap RCZ (155pk). Wij reden de RCZ-R met 270pk en voor dat geld heb je dus een instap TT met 230pk.
De nieuwe TT hebben we nog niet gereden dus dat weten we ook nietquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:04 schreef reeybehn het volgende:
[..]
da's inderdaad wel een belangrijk punt. Maarja, dan zou je ook weer rijeigenschappen moeten vergelijken, en dan weet ik t weer net niet.
Ik zit trouwens op beide websites te kijken, voor zover ik zie is een basis TT met 230pk 46.9K en een basis rcz met 200pk 42.6K?quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
De nieuwe TT hebben we nog niet gereden dus dat weten we ook niet
Even kijken hoor, die prijzen veranderen ook constant door de regels die steeds veranderen (BPM over uitstoot, etc.).quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:10 schreef reeybehn het volgende:
[..]
Ik zit trouwens op beide websites te kijken, voor zover ik zie is een basis TT met 230pk 46.9K en een basis rcz met 200pk 42.6K?
Alleen hebben ze bij Autoweek wél camera's van duizenden euro's en een aparte cameraman, wij doen alles met z'n tweeën.. Leuk al die technieken maar als je maar weinig tijd en geen mensen hebt is het vrij lastig om uit te voeren. DoF krijg je alleen met een erg dure videocamera of een spiegelreflex. Die laatste is niet handig omdat de meeste DSLR's (betaalbare dan) geen autofocus hebben, wat vrij handig is met een bewegend object. In een auto filmen is gewoon lastig omdat er vaak een hoog contrast is (zwart interieur, licht buiten). Maar goed, als je wilt 'stage' lopen mag je langskomen hoor Weekend van 9 mei gaan we weerquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:47 schreef Drommelsch85 het volgende:
Jullie video's zien er altijd zo 90's uit. Onderbelichte shots, geen of weinig DoF, niks gegrade... Beetje Autoweek in de beginjaren.
op de Peugeot website kon ik alleen de 200 pk vinden en dan voor de prijs die ik net zei. Maar ja. Je zou t allebei moeten proberen te rijden eigenlijk. Helaas zou mijn mening dan niet geheel unbiased zijnquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Even kijken hoor, die prijzen veranderen ook constant door de regels die steeds veranderen (BPM over uitstoot, etc.).
Peugeot RCZ:
155pk: 35.700 euro
200pk: 38.300 euro
270pk: 48.400 euro
160pk diesel: 41.900 euro
Audi TT:
230pk: 45.990 euro
310pk: 65.150 euro
184pk diesel: 47.210 euro
Dat zijn de prijzen die ik uit de allernieuwste brochures heb gehaald. Dus om te vergelijken zou je de 200pk RCZ kunnen pakken en de 230pk sterkte TT. Dan zit er nog ruim 7000 euro tussen. De standaard uitrusting weet ik niet van beiden, maar bij de Duitse merken zijn wat opties vaak wel duurder, maar dan heb je wel weer iets meer pk. Of voor 2400 euro meer heb je bij Peugeot 270pk (en uitgebreide uitrusting) ipv 230pk bij Audi. Naja, kies zelf maar
Haha ja deze is nog van de 'oude stempel', compromisloos, maar dat heeft juist ook wel weer wat. Wij hebben er niet heel erge last van ondervonden overigens. Achterraam zou ik ook heellaten jaquote:Op dinsdag 28 april 2015 23:42 schreef DieselTank het volgende:
rczr lijkt me een leuk wagentje maar ik eis dan wel dat hij in comfort mode of soft kan voor al je op de snelweg wilt cruisen...
Verder oogt hij wel heel goed... Maar je wilt niet dat je achteraam kapot word gemaakt want dat kan volgens mij nog wel wat kosten....
Ah! Ik had op hun site de e-brochure bekeken. Maar hij is er dus ook met de instap 155pk versie. Overigens zijn het in de basis allemaal dezelfde 1.6 THP. Maar als je er voor in de markt ben moet je ze zeker eerst beiden rijden. De huidige TT vind ik persoonlijk ook ergggg mooi en is wel weer een stuk moderner dan de RCZ. En, hoewel het een wat andere auto is, de Renault Mégane R.S. schijnt toch wel 1 van de allerbeste voorwiel aangedreven auto's te zijn, dus ook zeker de moeite waard om even een ritje in te maken. En met een vanaf prijs van 36.490 euro en 265pk wel veel waar voor je geld denk ik.quote:Op woensdag 29 april 2015 00:01 schreef reeybehn het volgende:
[..]
op de Peugeot website kon ik alleen de 200 pk vinden en dan voor de prijs die ik net zei. Maar ja. Je zou t allebei moeten proberen te rijden eigenlijk. Helaas zou mijn mening dan niet geheel unbiased zijn
Haha dat zou zo maar kunnen ja! Denk dat de R nog wel wat waard blijft, maar misschien een 200pk versie?quote:Op woensdag 29 april 2015 00:52 schreef Mano_ het volgende:
Gaaf ding, hopelijk schrijft die net zo hard af als andere Fransozen en kan ie het over een tijdje overnemen van m'n huidige Coupé
Zo! Dat is inderdaad erg netjes van de RCZ-R! Vooral als je bedenkt dat die Nismo heel wat meer pk heeftquote:Op woensdag 29 april 2015 00:54 schreef Mano_ het volgende:
Oh en op een natte baan scheelt het niet veel met een 370Z Nismo:
Nah, 200pk heb ik nu ook en juist het onderstel en diff van de R spreken me aanquote:Op woensdag 29 april 2015 17:16 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha dat zou zo maar kunnen ja! Denk dat de R nog wel wat waard blijft, maar misschien een 200pk versie?
[..]
Zo! Dat is inderdaad erg netjes van de RCZ-R! Vooral als je bedenkt dat die Nismo heel wat meer pk heeft
Ooooh dan gewoon de R pakken inderdaad! Worden denk ik niet heel vaak verkocht, maar de zwarte uit het filmpje zal over een halfjaartje ofzo wel de verkoop in gaanquote:Op woensdag 29 april 2015 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nah, 200pk heb ik nu ook en juist het onderstel en diff van de R spreken me aan
Graaaaag! Maar weet niet of ze er nog 1 als demo hebben. Misschien de Spyder maar proberen.quote:
In de kelder staan er wel een paarquote:Op woensdag 29 april 2015 20:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Graaaaag! Maar weet niet of ze er nog 1 als demo hebben. Misschien de Spyder maar proberen.
Nou vraag het maar aan Toine of Mircoquote:Op woensdag 29 april 2015 20:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
In de kelder staan er wel een paar
Gaaf dat je er 1 gehad hebt! Wel een blikvangerquote:Op zaterdag 9 mei 2015 19:29 schreef freak1 het volgende:
heb zelf een aantal jaar de 200pk gehad, en ook een paar dagen proefgereden in de R.. heb m niet gekocht.,.
zijn gewoon een aantal zaken niet goed aan uitgedacht..
simpele dingen als de achterbak was in de 200 pk niet heel erg bruikbaar vanwege de motor voor de automatische spoiler.. de r heeft een vaste spoiler.. krijg je de ruimte terug? nee... dus hij lijkt nog steeds groot de kofferbak maar is t niet..
geen enkele controle over de vering.. ik heb hem voor dagelijks werk gebruikt en alhoewel het een enorm toffe auto is, waren klinkerwegen een hel..
de stoelen van de R zijn zoveel slechter dan van de 200PK.. weinig steun aan de zijkanten, te zacht.. nee dat is niet fijn..
naja weet het niet.; leuke auto om een dag mee te hoeken.. maar om te kopen voor dagelijks gebruik nee..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |