Ruilen kan sinds gisteren weer (zou het wel voor de zekerheid navragen), retourneren kan niet. Garantie weet ik niet.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maareh, als ik dus nú nog iets zou kopen bij V&D kan ik het dus niet omruilen en geven ze er ook geen garantie meer op of hoe zit dat?
quote:Op donderdag 24 december 2015 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maareh, als ik dus nú nog iets zou kopen bij V&D kan ik het dus niet omruilen en geven ze er ook geen garantie meer op of hoe zit dat?
Je hebt altijd fabrieksgarantie. In de winkel zal je waarschijnlijk niet zoveel voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ruilen kan sinds gisteren weer (zou het wel voor de zekerheid navragen), retourneren kan niet. Garantie weet ik niet.
Je hebt inderdaad fabrieksgarantie, maar de vraag is of je direct bij de fabrikant kan aankloppen. Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:46 schreef Studiotje het volgende:
[..]
[..]
Je hebt altijd fabrieksgarantie. In de winkel zal je waarschijnlijk niet zoveel voor elkaar krijgen.
Bij de meeste wel. Bij electronica kun je meestal zo'n hulp nummer bellen en die verwijzen je dan door naar een punt of dat je het moet opsturen. Ook word er wel eens bij faillissementen geregeld dat men voor bepaalde producten zich kunnen melden bij andere winkels.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad fabrieksgarantie, maar de vraag is of je direct bij de fabrikant kan aankloppen. Dat weet ik niet.
meh, maar het is nog best druk in v en d kalverstraatquote:
Heel bot, maar het personeel is verplicht om te werken (conform hun contract). Tenminste, als ze geld willen zienquote:Op donderdag 24 december 2015 13:00 schreef Leandra het volgende:
Klikbaar:
[ afbeelding ]
Dat "in de winkels die open zijn" is alvast een fijne disclaimer![]()
Maar als het personeel nu niet bereid is om tegen een paarhonderd % overurentoeslag (waarvan ze maar moeten zien of ze het nog uitbetaald krijgen) eerste kerstdag te werken dan begrijp ik dat heel goed.
Niet voor het één of ander, er zijn heel wat fotografen over de kop gegaan en die zijn overgebleven verdienen minder en moeten vaak er wat bij doen om te kunnen overleven. Het aantal (beroeps)fotografen, daalt jaarlijks.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:14 schreef Leandra het volgende:
Waar was al dat commentaar toen de fotografen kapotgingen doordat mensen zelf printers hebben en digitaal gingen fotograferen?
Ook de verdiensten zijn geen hosanna. Gemiddeld heeft een (zelfstandig) fotograaf ruwweg ca ¤50K omzet waarvan na aftrek van kosten/inkkop/(dure)investeringen, een inkomen van krap ¤2000 per maand overblijft. Voordat de digitale fotografie toesloeg verdienden de fotograaf structureel meer. Zorgelijk daarbij is ook dat steeds minder ondernemers een pensioen(verzekering) hebben. De winkel is het "tanende" appeltje.quote:Bron: http://files.goc.nl/files/pdf/Beeldende%20kunst/10%20BK%20Brancheonderzoek_Fotografen.pdf
De opkomst van het gebruik van digitale fotografie door niet-professionele fotografen ziet 80% van de fotografen als een bedreiging voor de eigen fotografische werkzaamheden. Het aantal fotografen dat deze opkomst als bedreiging ziet is sinds 2005 iets toegenomen.
Eerste kerstdag?quote:Op donderdag 24 december 2015 13:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heel bot, maar het personeel is verplicht om te werken (conform hun contract). Tenminste, als ze geld willen zien
Nou ja, als ze normaal gesproken op die dag zouden werken welquote:Op donderdag 24 december 2015 13:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eerste kerstdag?
En of ze geld zullen zien is natuurlijk sowieso de vraag in deze situatie.
Beter houden ze de winkels eerste kerstdag gewoon allemaal dicht, men kan toch niet meer op vd.nl uitzoeken welke winkels open zijn
Fysieke winkels zitten eigenlijk in een paradox:quote:Op donderdag 24 december 2015 13:01 schreef Vallon het volgende:
Een winkel heeft eigenlijk alleen maar zin wanneer je (als exclusieve beleving) iets te (ver)tonen hebt en dat product onmiddellijk of binnen een aantal uur aan de klant tegen betaling kan leveren. De rest zal online gaan met als gevolg een verdere uitdunning van het winkelbestand.
iemand die hem snaptquote:
Was tijdje geleden in de V&D, was stil 's avonds, staan er twee medewerkers tijdens het opvouwen van kleren te roddelen over een collega. Ik stond erbijquote:Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Fysieke winkels zitten eigenlijk in een paradox:
Ze moeten een meerwaarde leveren door deskundig advies, een groot en direct beschikbaar assortiment en een stukje sociale beleving (een praatje, vriendelijkheid, attente benadering) en juist op al die aspecten wordt zwaar bezuinigd om te overleven, o.a. door het inhuren van 16-jarige drop-outs die je aanstaren alsof je hun rust of whatsapp-conversatie verstoort.
Ja, zo kom je ergens.
Vreemde perceptie heb jij, vooral die 16-jarige drop-outs. Of ben je er zelf ook 1 geweest vroeger?quote:Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ze moeten een meerwaarde leveren door deskundig advies, een groot en direct beschikbaar assortiment en een stukje sociale beleving (een praatje, vriendelijkheid, attente benadering) en juist op al die aspecten wordt zwaar bezuinigd om te overleven, o.a. door het inhuren van 16-jarige drop-outs die je aanstaren alsof je hun rust of whatsapp-conversatie verstoort.
Ja, zo kom je ergens.
Geen beenham of zalm? Die combinatie is juist goddelijkquote:Op donderdag 24 december 2015 13:15 schreef Rorsach het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was weer eens nostalgisch lekker.
Aan de andere kant zie je ook dat Miele bijvoorbeeld de leveranciers zo goed onder de duim heeft dat er nagenoeg niet met de prijzen gestunt kan worden (tenzij het een aflopend model is), en dan laat ik m'n Miele vaatwasser weer net zo lief installeren door de winkelier om de hoek dan door de internetwinkel die dat ding voor dezelfde prijs levert en waar ik tegen een bezorger aankijk die het eigenlijk al moeilijk moeilijk moeilijk vindt dat hij m'n oude vaatwasser moet meenemen, laat staan als hij die ook nog moet uibouwen, want dat hoorde niet bij de meerprijs voor inbouwen van de nieuwe vaatwasser....quote:Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, zo kom je ergens.
En dat zie ik bij onze zaak (ijzerwaren/gereedschappen) dan weer niet terug.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Al met al is de winkelier om de hoek dan dus gewoon goedkoper dan de internetboer.
Maar dat werkt dus alleen maar als de fabrikant een strak prijsbeleid hanteert.
Ja, dat blijft vaag natuurlijk.... dat dat kan.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dat zie ik bij onze zaak (ijzerwaren/gereedschappen) dan weer niet terug.
Internetzaakjes die stunten met verkoopprijzen die onder onze inkoopprijzen liggen maar WEL bij dezelfde grossier vandaan komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |