Ik vind het allemaal nog wel meevallen eigenlijk. En vroeger verliepen discussies net zo goed op de van dik hout zaagt men planken wijze. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het geschuimbek van Klopkoek in 2007/2008/2009.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:34 schreef Tem het volgende: [..] Klopt wel, geeft ook aan welke richting FOK! in zijn geheel naartoe gaat. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting zoveel mogelijk dooddoeners en grote praat deponeren, zonder daadwerkelijk eerst over de materie wat langer na te denken dan vijf minuten. Het wordt steeds meer een site van onderbuik Nederland. Niet gek dat weldenkende users nauwelijks meer serieus meeposten.
Vrijheid van meningsuiting mag hier alleen als het over lelijke negerinnen gaat.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:34 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt wel, geeft ook aan welke richting FOK! in zijn geheel naartoe gaat. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting zoveel mogelijk dooddoeners en grote praat deponeren, zonder daadwerkelijk eerst over de materie wat langer na te denken dan vijf minuten. Het wordt steeds meer een site van onderbuik Nederland. Niet gek dat weldenkende users nauwelijks meer serieus meeposten.
Ikke dan. Zij niet.Onzinnig gedoe met haar rtl kerstpakket en alle likes op facebook en kut appjes. Geef die vent maar meer aandacht daar. Ho wacht, die moet werken en is pas om 02.30 beschikbaar.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:41 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dankzij P_T snap ik hem ook. Nou ja, ben blij dat ze erom kunnen lachen.
Ik vind een grote meerwaarde van fok! juist dat lui van allerlei pluimages met elkaar in discussie gaan. En dat gaat idd niet altijd keurig.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nog wel meevallen eigenlijk. En vroeger verliepen discussies net zo goed op de van dik hout zaagt men planken wijze. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het geschuimbek van Klopkoek in 2007/2008/2009.
Klopkoek onderbouwd het tenminste nog enigszins, dat is iets wat je van de huidige generatie users niet kan zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal nog wel meevallen eigenlijk. En vroeger verliepen discussies net zo goed op de van dik hout zaagt men planken wijze. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het geschuimbek van Klopkoek in 2007/2008/2009.
Ze heeft het er duidelijk moeilijk mee. Het zal voor jullie allemaal trouwens wel raar zijn, een gescheiden kerst.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Ikke dan. Zij niet.Onzinnig gedoe met haar rtl kerstpakket en alle likes op facebook en kut appjes. Geef die vent maar meer aandacht daar. Ho wacht, die moet werken en is pas om 02.30 beschikbaar.
Van der Zwan mocht nou juist niet saneren van de oude Drees hetgeen heeft geleid tot jarenlange verliezen.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef GSbrder het volgende:
Laten we niet vergeten dat V&D is omgevallen door toedoen van links.
In de jaren '80 mocht de intellectueel Van der Zwan, prominent lid van de vernieuwingsbeweging van de PvdA, het proberen ten gunste van de Dreesmannetjes. Sindsdien nooit meer winst.
Welke discussie? Alle mensen met een sterkere mening naar de linkerkant worden er ongegeneerd afgeflikkerd. Terwijl de grootste xenofoben alle ruimte krijgen. Ik vind het een slechte ontwikkeling. Om nog maar te zwijgen over die belabberde stukjes van de FB over lelijke negerinnen, zogenaamde koikarper bbq's die nu ook naar het forum worden gehaald. Heb je dan daar kritiek op wordt je eraf geflikkerd omdat het FP bashing zou zijn.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind een grote meerwaarde van fok! juist dat lui van allerlei pluimages met elkaar in discussie gaan. En dat gaat idd niet altijd keurig.
Ik vind hem goed bij de tt passen.quote:
Zijn onderbouwing ging toch vaak niet verder dan dat ik een kapitalistisch onderkruipsel was in dienst van het grootkapitaal. Kwalificaties die mij overigens wel bevallen.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:51 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopkoek onderbouwd het tenminste nog enigszins, dat is iets wat je van de huidige generatie users niet kan zeggen.
De FP kom ik niet.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Welke discussie? Alle mensen met een sterkere mening naar de linkerkant worden er ongegeneerd afgeflikkerd. Terwijl de grootste xenofoben alle ruimte krijgen. Ik vind het een slechte ontwikkeling. Om nog maar te zwijgen over die belabberde stukjes van de FB over lelijke negerinnen, zogenaamde koikarper bbq's die nu ook naar het forum worden gehaald. Heb je dan daar kritiek op wordt je eraf geflikkerd omdat het FP bashing zou zijn.
Die mensen houden nog gewoon van elkaar.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze heeft het er duidelijk moeilijk mee. Het zal voor jullie allemaal trouwens wel raar zijn, een gescheiden kerst.
Anton Dreesman was ook al een intellectueel lees ik. En het is toch wel bekend dat succesvolle ondernemers daarvan juist het tegenovergestelde zijn.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef GSbrder het volgende:
In de jaren '80 mocht de intellectueel Van der Zwan, prominent lid van de vernieuwingsbeweging van de PvdA, het proberen ten gunste van de Dreesmannetjes. Sindsdien nooit meer winst.
Ik ook niet maar het wordt nu steeds meer geintegreerd met het forum. Maar je er niets over zeggen, zo krom als een hoepel allemaal.quote:
Klopkoek is een van mijn favoriete users.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zijn onderbouwing ging toch vaak niet verder dan dat ik een kapitalistisch onderkruipsel was in dienst van het grootkapitaal. Kwalificaties die mij overigens wel bevallen.
Klopt. Een pragmatische kijk is altijd het beste. Intellectuelen zijn weer beter voor continuïteit.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:55 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Anton Dreesman was ook al een intellectueel lees ik. En het is toch wel bekend dat succesvolle ondernemers daarvan juist het tegenovergestelde zijn.
Ik begon in 2003 op de Frontpage, daarna ben ik al snel doorgestroomd naar het forum. FOK! is voor mij het forum, niet de Frontpage.quote:
Want als je er wat van zegt heb je een hekel aan Fok! Sterker nog, dan ben je iemand die een persoonlijke wrok heeft jegens de top. Ofzo.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ook niet maar het wordt nu steeds meer geintegreerd met het forum. Maar je er niets over zeggen, zo krom als een hoepel allemaal.
Ik ga lekker tanken.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze heeft het er duidelijk moeilijk mee. Het zal voor jullie allemaal trouwens wel raar zijn, een gescheiden kerst.
Natuurlijk hou ik van haar. zij zegt dat ze er helemaal overheen is. Zit hier soms te janken. Schilderij van huwelijksreis heb ik op zolder gelegd. Begon ze daarover weer te janken. Jank daar aub.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die mensen houden nog gewoon van elkaar.
quote:Op donderdag 24 december 2015 10:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Staat niets over op hun site.
Correct.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:46 schreef GSbrder het volgende:
Ga je je familie uitgebreid verslaan?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:07 schreef Kowloon het volgende:
Geen alcohol voor mij vanavond. Moet in topvorm zijn voor Kolonisten van Catan.
Laat mij raden. Je gaat ook gourmetten?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:07 schreef Kowloon het volgende:
Geen alcohol voor mij vanavond. Moet in topvorm zijn voor Kolonisten van Catan.
Geen winst is correct. Sinds 1989 verlieslatend.quote:
Als ik iets culinaire armoede vind is het wel gourmetten.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Laat mij raden. Je gaat ook gourmetten?
Ah, kaasfondue dus.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als ik iets culinaire armoede vind is het wel gourmetten.
Tijdens een gezelschapsspel ken ik geen vrienden of familie.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ga je je familie uitgebreid verslaan?
Ik las 'door toedoen van links', dit is vaak correct.quote:
Altijd leuk om tegen mensen te spelen die altijd moeten winnen en gaan huilen als dat niet lukt.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:13 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Tijdens een gezelschapsspel ken ik geen vrienden of familie.
Immer correct.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:13 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik las 'door toedoen van links', dit is vaak correct.
Kowloon en consorten:quote:Op donderdag 24 december 2015 10:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Altijd leuk om tegen mensen te spelen die altijd moeten winnen en gaan huilen als dat niet lukt.
Kolonisten van Catan (met je familie) spelen is dan weer gewoon fucking kansloos.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:18 schreef Perrin het volgende:
Gourmetten is zoals het leven zelf: het is net zo creatief, burgerlijk en gezellig als je het maakt.
Nee. Ik bak wat eigengemaakte pizza's. Eerste Kerstdag oa. vissoep vooraf, hoofdgerecht bloemkoolpesto met capellini en coquilles, nagerecht diverse kleine gebakjes van de patissier. Tweede Kerstdag voorgerecht diverse soorten paté (eentje zelfgemaakt) en kaas, hoofdgerecht wildzwijnhaas met een saus van cantharellen, oesterzwammen en morieljes, en als groente een assortiment van gebakken wortels, nagerecht profitoroles met chocoladevulling en roomijs met chocoladesaus.quote:
quote:Op donderdag 24 december 2015 10:22 schreef Drugshond het volgende:
Nieuw auto-tje voor een prikkie gekocht. De oude was helemaal total loss.
Zitten wel wat kleine gebreken aan, maar vergeleken met mijn vorige auto stelt het helemaal niks voor.
Waarom zou je gaan huilen bij verlies? Verliezen is een leermoment.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Altijd leuk om tegen mensen te spelen die altijd moeten winnen en gaan huilen als dat niet lukt.
Ik zit over een paar uur al aan kerstdiner #1quote:Op donderdag 24 december 2015 10:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee. Ik bak wat eigengemaakte pizza's. Eerste Kerstdag oa. vissoep vooraf, hoofdgerecht bloemkoolpesto met capellini en coquilles, nagerecht diverse kleine gebakjes van de patissier. Tweede Kerstdag voorgerecht diverse soorten paté (eentje zelfgemaakt) en kaas, hoofdgerecht wildzwijnhaas met een saus van cantharellen, oesterzwammen en morieljes, en als groente een assortiment van gebakken wortels, nagerecht profitoroles met chocoladevulling en roomijs met chocoladesaus.
Is toch een leuk spel?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kolonisten van Catan (met je familie) spelen is dan weer gewoon fucking kansloos.
Al zicht op het menu?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zit over een paar uur al aan kerstdiner #1
Da's de nieuwe zekerquote:
'Traditioneel' Zweeds kerstvoer. Aquavit, een enorme homp kerstham die een week of wat in een badje van kruiden heeft gelegen, haringsalade en allerlei andere shizzle.quote:
Janneke vindt het ook leuk, dus je hebt ongelijk.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee. Het is civilization for retards.
Lekker.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
'Traditioneel' Zweeds kerstvoer. Aquavit, een enorme homp kerstham die een week of wat in een badje van kruiden heeft gelegen, haringsalade en allerlei andere shizzle.
Kolonisten van Catan en gourmetten met Kerst.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kolonisten van Catan (met je familie) spelen is dan weer gewoon fucking kansloos.
En dan moeten blazen als je naar huis rijdt en tot de conclusie komen dat het eigenlijk gewoon cocktailsaus is. Of maak je 'm zelf?quote:
Surstromming is voor toeristen. Ranzige bagger is dat. Bovendien ruikt je huis er weken naar hoeveel ramen of deuren je ook open zet.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lekker.Bietensalade, surstromming er ook nog bij.
Tuurlijk niet - ik haal zo'n glazen fles van Calvé en kwak een hele fluim aan saus op m'n bord. Daarna kan ik onbeschaamd gaan schranzen. Met de Kerst gaat mijn elitaire VPRO-smaakje even overboord.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan moeten blazen als je naar huis rijdt en tot de conclusie komen dat het eigenlijk gewoon cocktailsaus is. Of maak je 'm zelf?
Uiteraard. Ze zijn volledig vrij om het niet te vieren.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:46 schreef Heilwasser het volgende:
Houden jullie wel rekening met andere culturen die geen kerstmis vieren?
Tuurlijk, bij ons op school hebben we een neutraal winterfeest waarin alle aanstootgevende religieuze kenmerken zijn verwijderd.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:46 schreef Heilwasser het volgende:
Echt niet. Ze passen zich maar aan aan onze cultuur.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Uiteraard. Ze zijn volledig vrij om het niet te vieren.
Mag ik deze post even lenen voor het Somaliëtopic in NWS? Kunnen we Jan nog even wat verder op de kast jagen met zijn achterlijke gebral.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, bij ons op school hebben we een neutraal winterfeest waarin alle aanstootgevende religieuze kenmerken zijn verwijderd.
quote:Op donderdag 24 december 2015 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Echt niet. Ze passen zich maar aan aan onze cultuur.
Gelukkig maar. Kerstmis moet een louter kapitalistische aangelegenheid blijven, zoals Jezus het had bedoeld.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, bij ons op school hebben we een neutraal winterfeest waarin alle aanstootgevende religieuze kenmerken zijn verwijderd.
En op Tweede Kerstdag naar Ikea.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:50 schreef betyar het volgende:
[..]Verplicht naar de kerk en meezingen
Dure kado's kopen en copieus eten omdat Jezus is geboren.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Kerstmis moet een louter kapitalistische aangelegenheid blijven, zoals Jezus het had bedoeld.
Ja hoor die krijgen een appeltje in de mond en gaan aan het spit.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:46 schreef Heilwasser het volgende:
Je kunt nog beter Maria Magdalena herdenken en naar de hoeren gaan.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dure kado's kopen en copieus eten omdat Jezus is geboren.
Ahja, de oeroude Nederlandse traditie van het naar de Ikea gaan.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En op Tweede Kerstdag naar Ikea.
Uiteraard. Verwerk er ook nog een zinsnede in als 'respect voor alle culturen' voor extra effect.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag ik deze post even lenen voor het Somaliëtopic in NWS? Kunnen we Jan nog even wat verder op de kast jagen met zijn achterlijke gebral.
En daar eten met de Ikea gehaktballen.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En op Tweede Kerstdag naar Ikea.
Derhalve was Jezus dan ook de Messias.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:50 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Kerstmis moet een louter kapitalistische aangelegenheid blijven, zoals Jezus het had bedoeld.
Ikea: Vi köttbullar för digquote:Op donderdag 24 december 2015 10:55 schreef betyar het volgende:
[..]
En daar eten met de Ikea gehaktballen.
Is dit een homograpje?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
>
[..]
Ikea: Vi köttbullar för dig
Ik: Pardon?
Ikea: Jaa! Paarden!
Uiteraard, wie anders? Toch niet die rover uit het bekende olieproducerende land.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:57 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Derhalve was Jezus dan ook de Messias.
Welke dan?quote:Op donderdag 24 december 2015 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Hongaars heeft qua taal toch flinke invloeden met het Fins.
Dat is het enige, talen lijken totaal niet op elkaar.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oeraalse_talen
quote:Op donderdag 24 december 2015 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
>
[..]
Ikea: Vi köttbullar för dig
Ik: Pardon?
Ikea: Jaa! Paarden!
Dat is enkel een profeet, natuurlijk.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:00 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Uiteraard, wie anders? Toch niet die rover uit het bekende olieproducerende land.
Wellicht niet op het eerste oog, maar meestal zie je als je goed kijkt wel overeenkomsten tussen verwante talen. Scandinavische talen als Noors of Zweeds lijken in eerste instantie ook volstrekt niet op het Nederlands als je ze hoort of ziet, maar als je er goed naar kijkt dan zie je veel gelijkenissen.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is het enige, talen lijken totaal niet op elkaar.
Heb ik ook maar van mijn pa.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht niet op het eerste oog, maar meestal zie je als je goed kijkt wel overeenkomsten tussen verwante talen. Scandinavische talen als Noors of Zweeds lijken in eerste instantie ook volstrekt niet op het Nederlands als je ze hoort of ziet, maar als je er goed naar kijkt dan zie je veel gelijkenissen.
Die finnen zijn naar boven vertrokken en de Hongaren naar beneden. Beide lekker plunderend en verkrachtend.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dacht dat er een verwevenheid in taal zat.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oeraalse_talen
En stelend vooral stelend vervelend.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Die finnen zijn naar boven vertrokken en de Hongaren naar beneden. Beide lekker plunderend en verkrachtend.
quote:Op donderdag 24 december 2015 11:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
En stelend vooral stelend vervelend.
Goede vent, jammer dat hij niet op Tsipras kon rekenen.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:58 schreef robin007bond het volgende:
Varoufakis
Dat interview. Wat een ongelofelijke baas.
Klopt, om die reden zal hij de hemel nooit betreden. Ook al is het verder een prima kerel.quote:
Dat zijn de beste. Doen alsof ze sociaal zijn, maar ondertussen braaf VVD beleid voeren.quote:
De hemelquote:Op donderdag 24 december 2015 12:10 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Klopt, om die reden zal hij de hemel nooit betreden. Ook al is het verder een prima kerel.
Nooit van gehoord.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De hemelZit je daar met vrome gristenen als Bakellende en Bush
Dan liever de hel.
Wat leuk. En wat is dat al lang geleden.quote:
Dat kan ik louter beamen.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:13 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ik las 'door toedoen van links', dit is vaak correct.
Al-Shabaab weer.quote:Het Somalische gezin hoorde donderdagavond een harde knal, waardoor de ruit uit hun voordeur knapte. Ook het dak van hun carport was vernield. ,,Er bleek een vuurwerkbom aan het huis te zijn vastgemaakt en aan de voordeur zat een brief met racistische teksten en een foto van Wilders geprikt'', vertelt Ella Schadd, waarnemend burgemeester van Rijnwaarden.
Ik hoop dat iedereen hier de kerstdagen overleeft.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:31 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nrc.nl/next/2015/12/22/het-is-maar-toneel-1568839
Perfect artikel voor de NRC-lezer.
Met gemak,quote:Op donderdag 24 december 2015 13:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereen hier de kerstdagen overleeft.
Heb je een lading lekker eten ingeslagen?quote:
quote:2. Drink niet te veel alcohol
Alcohol verlaagt de zelfcontrole, zegt Kluwer. „Daardoor kun je je emoties minder goed reguleren. Als het gezellig is, is dat geen probleem, maar als er spanningen zijn dan kan alcohol de boel op scherp zetten. Irritatie slaat bijvoorbeeld makkelijker om in boosheid als je minder zelfcontrole hebt.”
8. Ga naar de keuken
Komen de gesprekken aan tafel echt niet op gang, ga dan naar de keuken. Vaak is de kok degene die iedereen heeft uitgenodigd én meteen ook de gezelligste persoon. En anders staat in de keuken in elk geval de drank.
Incoherent denkkader.quote:
Niet echt, 1e Kerstdag Bivakkeren bij Mams. Blijft altijd meer dan genoeg van over.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je een lading lekker eten ingeslagen?
Fijn dat je broer je waardeerde om je landskennis. Jij bent dus zelf niet naar Auschwitz geweest?quote:Op donderdag 24 december 2015 14:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Niet echt, 1e Kerstdag Bivakkeren bij Mams. Blijft altijd meer dan genoeg van over.
Ze heeft nog 3 flessen Vodka van onze trip 2 weken geleden. Die overigens echt heel heel erg leuk was. Ik was een lopende Tom-Tom in 3 Poolse steden (mijn Broer stond echt perplex, over hoe goed ik alle steden kende). Hij ging naar Oświęcim (hem zelf op de bus moeten zetten, zei ook dat hij dit nooit zelfstandig gevonden zou hebben als hij dit solo had moeten doen (zo goedkoop mogelijk maar max avontuurlijk uitstapje), Met mijn moeder ben ik naar Zakopane gegaan en de bergen en uitzicht vond ze prachtig. Alles had ik geregeld, Nog een fles Vodka afgegeven aan een Pools meiske in het hotel waar ik al 3 keer eerder verbleef. Dit is gewoon een 2e Brabant voor mij. Spreek nauwelijks Pools, maar in Zuid Polen wil ik best mijn oude dag slijten.
PS : Mijn flessen zijn al op.
Nope alweer niet, kom hier met gemak nog wel terug (of ik het ga doen weet ik niet). Mijn broer is redelijk prof fotograaf en die wilde er zo vroeg mogelijk bij zijn. Heeft erg gave kiekjes geschoten was er al voor 08:30. Moest hem in 05:40 op de bus zetten met een kater.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Fijn dat je broer je waardeerde om je landskennis. Jij bent dus zelf niet naar Auschwitz geweest?
Doe ik ook niet aan.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:11 schreef Friek_ het volgende:
Ben ik nu de enige die zo slecht is in beleefdheden zoals cadeaus kopen met kerst?
Had je het interview gelezen? En inderdaad, Tsipras heeft zich overgegeven.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Goede vent, jammer dat hij niet op Tsipras kon rekenen.
Dat is geen Nederlands gebruik, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:11 schreef Friek_ het volgende:
Ben ik nu de enige die zo slecht is in beleefdheden zoals cadeaus kopen met kerst?
Net als in die zes weken in de zomer zeker.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:50 schreef Friek_ het volgende:
Werken tussen kerst en oud & nieuw.
Alleen falers doen dat.
Ik faal.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:50 schreef Friek_ het volgende:
Werken tussen kerst en oud & nieuw.
Alleen falers doen dat.
Ik vergeet het serieus weer elke keer.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is geen Nederlands gebruik, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen.
Ik vergeet het niet, ik weet na tig jaar in hetzelfde kringetje gewoon niets leuks meer.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vergeet het serieus weer elke keer.
Ik ook. Maar alle vaders en moeders nemen vrij, dus het zal rustig worden.quote:
Ik ga ook gewoon werken hoor.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ook. Maar alle vaders en moeders nemen vrij, dus het zal rustig worden.
'Trainen'.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:29 schreef Monolith het volgende:
Twee daagjes trainen twee daagjes vrij. Soort van compromis.
Waardeloze smoes. Je kan binnen twee seconden iets aanschaffen op bol.com. Vervolgens regelt bol.com alles voor je, en dan kan je bol.com ook nog achteraf betalen.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vergeet het serieus weer elke keer.
Bezorgt bol.com ook bij degene aan wie je het cadeau wilt geven? Dat is dan mooie service van bol.com.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:09 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Waardeloze smoes. Je kan binnen twee seconden iets aanschaffen op bol.com. Vervolgens regelt bol.com alles voor je, en dan kan je bol.com ook nog achteraf betalen.
Bol.com
En ze pakken het ook nog in, zo u wilt.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Bezorgt bol.com ook bij degene aan wie je het cadeau wilt geven? Dat is dan mooie service van bol.com.
Je moet dus gewoon bij bol.com zijn. Bol.com voor al uw cadeautjes.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:12 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
En ze pakken het ook nog in, zo u wilt.
Telefoontypo. Waar ik trainen zei is training, stop de tijd.quote:
Ik had gisteren om 21:30 nog iets besteld. Stonden ze vanochtend om 10:00 al op de stoep. Maar ik denk, hoop (quote:Op donderdag 24 december 2015 17:19 schreef Pokkelmans het volgende:
Als ik nu bij bol.com bestel, wordt het dan nog wel geleverd voor maandag? Moet voor maandag namelijk nog wat hebben. Praktisch geregeld. Mogelijk is bol.com mijn redder.
Als ik jou quote, doet ie het wel. Raar gedoe.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:24 schreef Tem het volgende:
Bij mij werkt die automatische bol.com link niet.
Luie draken.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik had gisteren om 21:30 nog iets besteld. Stonden ze vanochtend om 10:00 al op de stoep. Maar ik denk, hoop, eigenlijk niet dat ze met Kerstavond nog orders picken. En in het weekend ook niet denk ik.
Probeer het gewoon.quote:
Misschien door mijn mobieltje.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik jou quote, doet ie het wel. Raar gedoe.
quote:Op donderdag 24 december 2015 17:39 schreef Kowloon het volgende:
Tevens, iedereen fijn Kerstfeest gewenst vanavond en morgen!
Teveel gebruikt.quote:
Bij die training zit jij vooral uit je neus te vreten, natuurlijk.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Telefoontypo. Waar ik trainen zei is training, stop de tijd.
Lesgeven lijkt me vrij intensief in vergelijking met een ICT-training.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:50 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bij die training zit jij vooral uit je neus te vreten, natuurlijk.
Dat is het ook wel - met name van die ramvolle mavo/havo-klassen. Of van die lesdagen met zes a zeven lesuren achter elkaar.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lesgeven lijkt me vrij intensief in vergelijking met een ICT-training.
Eensgelijks Kowloon, en veel plezier met koken en eten.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:39 schreef Kowloon het volgende:
Tevens, iedereen fijn Kerstfeest gewenst vanavond en morgen!
Grillen, stem ik.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Twijfel nog of ik tweede kerstdag entrecote ga grillen of bakken.
Maar Argentijns vlees met goede wijn
Ga je met iemand mee? Geloof je?quote:Op donderdag 24 december 2015 18:04 schreef Friek_ het volgende:
Prettige Kerstdagen, inderdaad.
Vanavond even schijnheilig naar de kerk.
Als het niet werkt haal ik nog wel ergens een fles wijn of zo uit een supermarktquote:Op donderdag 24 december 2015 17:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Probeer het gewoon.Of heb je het niet meer nodig na maandag? Maar zelfs dan mag je het gewoon nog retourneren.
Jij ook One.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Fijne dagen allemaal. Geniet van de gezelligheid.
Met de familie mee. En nee, ik geloof zelf niet, maar de bekende rituelen en symboliek vind ik altijd wel mooi.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ga je met iemand mee? Geloof je?
quote:Op donderdag 24 december 2015 18:00 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, alleen alfa's eindigen in het onderwijs.
Erg monocultureel, Friek_.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met de familie mee. En nee, ik geloof zelf niet, maar de bekende rituelen en symboliek vind ik altijd wel mooi.
Is ook wel zo hoor. Ik kan het zelf steeds niet opbrengen om eens naar een (kerst)dienst te gaan omdat ik me dan een beetje hypocriet voel. Dus het lijkt me wel fijn om familie te hebben zoals jij die met je meegaat.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met de familie mee. En nee, ik geloof zelf niet, maar de bekende rituelen en symboliek vind ik altijd wel mooi.
Jij ook fijne kerstdagen, Janneke.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
Fijne Kerstdagen allemaal. Eet en drink smakelijk!
Hmm.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Meer een projectmanagement traininkje. Niet zo spannend inderdaad, maar ik moest nog even wat doen voor de bühne.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Lesgeven lijkt me vrij intensief in vergelijking met een ICT-training.
Dank je.quote:
Dat wordt dan vast een mooie reunie.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dank je.
Nu op weg naar ouders. Flesje whiskey in de trein.
Voor eerst sinds jaren hele gezin op 1 dag bij elkaar, keertje niemand in het buitenland.
Ach, ik vind het nog wel iets hebben. Ik ben zelf ook katholiek opgevoed, maar dat was de Brabantse/Limburgse variant. Daar zat nooit iets van indoctrinatie of opdringerigheid bij. Dat scheelt wel.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hmm.
Ik ben wel gelovig opgegroeid, maar de eindeloze rij aan rituelen zijn nu precies waar ik een probleem mee heb.
Dat zat er ook niet in de Overijsselse variant van het katholicisme.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ach, ik vind het nog wel iets hebben. Ik ben zelf ook katholiek opgevoed, maar dat was de Brabantse/Limburgse variant. Daar zat nooit iets van indoctrinatie of opdringerigheid bij. Dat scheelt wel.
Moest iets specifieker zijn, met Kerst er tegelijk zijn.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat wordt dan vast een mooie reunie.
Ik vind het mooi. Zijn jullie met veel?quote:Op donderdag 24 december 2015 18:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Moest iets specifieker zijn, met Kerst er tegelijk zijn.
Zo door het jaar heen lukt het wel paar keer per jaar allemaal bij elkaar te komen.
Het draaide vooral om gezelligheid en wat rode wijn drinken met de pastor.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zat er ook niet in de Overijsselse variant van het katholicisme.
3 kids met aanhang, dus niet veel. Ik heb er ook zin in, we kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. Dat scheelt.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het mooi. Zijn jullie met veel?
Dat klinkt gezellig. Mijn plan bestaat eruit de feesdagen ongeschonden door te komen. Want op zulke dagen weet je wel weer extra goed wie je mist. Zit dus te dubben of ik vanavond wel of niet naar de kerstspecial van All You Need Is Love zal kijkenquote:Op donderdag 24 december 2015 18:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
3 kids met aanhang, dus niet veel. Ik heb er ook zin in, we kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. Dat scheelt.
Wat zijn jouw plannen?
Herkenbaar. Paar keer nog geweest omdat mijn ouders dat waarderen, maar het stond mij teveel tegen. De muziek vind ik vaak wel mooi, zit nu met Bach op.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zat er ook niet in de Overijsselse variant van het katholicisme.
Deze dagen zijn inderdaad prima als je hen die je om je heen wilt ook om je heen hebt. Anders misschien extra confronterend. Maar iemand missen heeft ook wel weer wat moois, verbondenheid ergens.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt gezellig. Mijn plan bestaat eruit de feesdagen ongeschonden door te komen. Want op zulke dagen weet je wel weer extra goed wie je mist. Zit dus te dubben of ik vanavond wel of niet naar de kerstspecial van All You Need Is Love zal kijken
Ik vind er niets moois aan.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Deze dagen zijn inderdaad prima als je hen die je om je heen wilt ook om je heen hebt. Anders misschien extra confronterend. Maar iemand missen heeft ook wel weer wat moois, verbondenheid ergens.
All you need is love kijk ik sowieso nooit.
Ik kwam er eigenlijk alleen via de RK basisschool waar ik op zat. Mijn ouders waren niet echt gelovig.quote:Op donderdag 24 december 2015 18:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het draaide vooral om gezelligheid en wat rode wijn drinken met de pastor.
Islamitische heilstaat helaas. Libertarische huilstaat eerder.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Toch tegenvallend van deze libertarische heilstaat
Ondergronds kerstmis vieren dan maar.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Toch tegenvallend van deze libertarische heilstaat
Jou ook een fijne avond met je gezinnetje gewenst, Tem.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:20 schreef Tem het volgende:
Fijne kerstdagen voor iedereen en sterkte voor de mensen waarvoor dit een lastige periode is.
En trapt ze erin?quote:Op donderdag 24 december 2015 20:42 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo'n laserlampje gekocht voor de kitten van mevr. Pokkelmans. Lachen.
Je hebt ook van die apparaatjes die je gewoon aanzet waarna ze automatisch zo'n lichtje bewegen in willekeurige rondjes. Handig voor de luie kattenbezitter.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:42 schreef Pokkelmans het volgende:
Zo'n laserlampje gekocht voor de kitten van mevr. Pokkelmans. Lachen.
Is die nu op tv?quote:Op donderdag 24 december 2015 20:59 schreef robin007bond het volgende:
It's a Wonderful Life... Mooie film zeg. Anderen die het hebben gezien hier?
Oh ja, meermaals. Heerlijke film.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:59 schreef robin007bond het volgende:
Daarmee kun je ze zo moeilijk in de kuiten van anderen laten krabben.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt ook van die apparaatjes die je gewoon aanzet waarna ze automatisch zo'n lichtje bewegen in willekeurige rondjes. Handig voor de luie kattenbezitter.
Met James Steward, die behalve acteur het schopte tot generaal (en dat niet als ere rang), in WO2 en Vietnam actieve dienst deed bij de Air Force en zo rechts was dat John Wayne er een links watje bij was.quote:Op donderdag 24 december 2015 20:59 schreef robin007bond het volgende:
Die wordt helemaal dol. Vliegt de muur op, de gordijnen in, en het aanrecht over. Zal eens kijken of ik er nog een filmpje van maakquote:Op donderdag 24 december 2015 21:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dat is jammer.
Nee sukkel, het katje!
Ja leuk, dat wil ik wel zien.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:09 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Die wordt helemaal dol. Vliegt de muur op, de gordijnen in, en het aanrecht over. Zal eens kijken of ik er nog een filmpje van maak
Helaas.quote:
Leuk. Echt een mooie film om op kerst te zien. Ik ga morgen het laatste half uurtje afkijken.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, meermaals. Heerlijke film.
Het is een echte kerstklassieker, hij wordt vrijwel elk jaar wel ergens uitgezonden.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk. Echt een mooie film om op kerst te zien. Ik ga morgen het laatste half uurtje afkijken.![]()
Dit is de eerste keer dat ik hem zie.
Net als Mary Poppins en Dambustersquote:Op donderdag 24 december 2015 21:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is een echte kerstklassieker, hij wordt vrijwel elk jaar wel ergens uitgezonden.
Inderdaad. Alleen nog veel ouder.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net als Mary Poppins en Dambusters
Heb 'm afgezet omdat ik doodmoe werd van de presentators.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:42 schreef Monolith het volgende:
De nationale wetenschapsquiz is er ook weer op.
Hou ik je aan.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Beetje donker hier. Misschien morgen!
ik lees het. De regisseur was ook best rechts. Desalniettemin werd de film door de FBI destijds gezien als communistische propaganda.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met James Steward, die behalve acteur het schopte tot generaal (en dat niet als ere rang), in WO2 en Vietnam actieve dienst deed bij de Air Force en zo rechts was dat John Wayne er een links watje bij was.
Kan ik me voorstellen, vrouwelijke wiskundigen zijn inderdaad vrij vervelend.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb 'm afgezet omdat ik doodmoe werd van de presentators.
Ik ook. Tegen alle verwachtingen in blijkt presenteren dus echt een vak te zijn. Gelukkig is op 24 uur politiek nu een interview met Ben Bot over zijn leven / werk. Klinkt saai, oprecht boeiend.quote:Op donderdag 24 december 2015 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb 'm afgezet omdat ik doodmoe werd van de presentators.
quote:Op donderdag 24 december 2015 21:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, vrouwelijke wiskundigen zijn inderdaad vrij vervelend.
Ach, gelukkig zijn ze maar op één hand te tellen.quote:
Walgelijk, die kleinzieligheid van sommige mensen.quote:Op donderdag 24 december 2015 23:19 schreef Pokkelmans het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)f-na-brief-1.5573364
Dit soort gezeik.
'Wij hebben 4 kinderen die dure zwemcursussen moeten betalen voordat zij überhaupt mochten zwemmen. (...) Dit valt toch niet meer te begrijpen?'.
Daarom maar mensen die bommen en IS'ers hebben moeten ontwijken hun pleziertjes ontnemen. Nederland op zijn zuurst
Dat je vier kinderen hebt valt inderdaad niet te begrijpen.quote:Op donderdag 24 december 2015 23:19 schreef Pokkelmans het volgende:
http://www.gelderlander.n(...)f-na-brief-1.5573364
Dit soort gezeik.
'Wij hebben 4 kinderen die dure zwemcursussen moeten betalen voordat zij überhaupt mochten zwemmen. (...) Dit valt toch niet meer te begrijpen?'.
Daarom maar mensen die bommen en IS'ers hebben moeten ontwijken hun pleziertjes ontnemen. Nederland op zijn zuurst
Lekker veel kindsubsidie! Kinderen fokken, nooit meer werken.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat je vier kinderen hebt valt inderdaad niet te begrijpen.
Moslims mogen geen Kerst, dus dan mogen ze ook geen vrede.quote:
Ik begreep van de Islamkenners dat we nu ook al feeststol moeten zeggen i.p.v kerststolquote:Op vrijdag 25 december 2015 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moslims mogen geen Kerst, dus dan mogen ze ook geen vrede.
Of maak ik nu een redeneerfout?
Doodvermoeiend.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik begreep van de Islamkenners dat we nu ook al feeststol moeten zeggen i.p.v kerststol [ afbeelding ]
Vanuit het oogpunt van schaalvoordelen is dat geen gekke strategie, zeker als de kinderbijslag een lineair verloop kent ten opzichte van het aantal kinderen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Lekker veel kindsubsidie! Kinderen fokken, nooit meer werken.
In NWS, wat dacht jijquote:Op vrijdag 25 december 2015 10:15 schreef Disana het volgende:
Serieus? Waar wordt die discussie gevoerd dan?
Goede (kerst)morgen.
Oh NWS. Eerst even eten.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In NWS, wat dacht jij
Jij ook goedemorgen Disana!
Vroeger telden kinderen vanaf nummertje vier zelfs dubbel. Had je er zes, kreeg je voor 9 kinderen kinderbijslag.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van schaalvoordelen is dat geen gekke strategie, zeker als de kinderbijslag een lineair verloop kent ten opzichte van het aantal kinderen.
Mijn opa's en oma's kwamen uit gezinnen van 8 tot 11 kinderen. Maar toen had je die subsidie nog niet. Grootste jonge gezin die ik nu ken bestaat uit 8 kinderen. Ik denk dat ik dan dood zou zijn...quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van schaalvoordelen is dat geen gekke strategie, zeker als de kinderbijslag een lineair verloop kent ten opzichte van het aantal kinderen.
Dat is niet wat er staat, juf Janneke.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moslims mogen geen Kerst, dus dan mogen ze ook geen vrede.
Of maak ik nu een redeneerfout?
Mijn opa was de derde van 14, en dat vond ik al belachelijk veel. Maar 19, Jezus.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:21 schreef Disana het volgende:
Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar de moeder van mijn man komt uit een gezin van 19 kinderen.
Dacht ik al. Nou, dan ga ik maar eens broodjes in de oven stoppen en theewater opzetten.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat, juf Janneke.
quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:21 schreef Disana het volgende:
Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar de moeder van mijn man komt uit een gezin van 19 kinderen.
De familie van mijn man was streng gereformeerd. Wat was het bij jouw familie?quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn opa was de derde van 14, en dat vond ik al belachelijk veel. Maar 19, Jezus.
Zuid-Limburgs Katholiek.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:23 schreef Disana het volgende:
[..]
De familie van mijn man was streng gereformeerd. Wat was het bij jouw familie?
Ondenkbaar hè. De oudsten voeden dan de jongsten op.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:23 schreef Tem het volgende:
[..]Wow, als je bij die oma een mud aardappelen leeg kiept doet de laatste nog plons.
Gelukkig wel ja. Het was niet alleen dat voorbehoedsmiddelen verboden waren, maar als de vrouw al een tijdje niet meer zwanger was dan kwam doodleuk meneer pastoor op bezoek om eens na te vragen wanneer het weer ging gebeuren. Onvoorstelbaar.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al. Wel fijn dat mensen hier nu niet meer zo denken.
Dat verhaal hoorde ik ook altijd van het katholieke deel van mijn familie. Ik heb nog tantes die 8 kinderen kregen. Niet superveel, maar wel aanzienlijk meer dan de twee die mijn moeder kreeg.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Het was niet alleen dat voorbehoedsmiddelen verboden waren, maar als de vrouw al een tijdje niet meer zwanger was dan kwam doodleuk meneer pastoor op bezoek om eens na te vragen wanneer het weer ging gebeuren. Onvoorstelbaar.
Toen deden vrouwen tenminste waar ze bedoeld voor waren!!quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja. Het was niet alleen dat voorbehoedsmiddelen verboden waren, maar als de vrouw al een tijdje niet meer zwanger was dan kwam doodleuk meneer pastoor op bezoek om eens na te vragen wanneer het weer ging gebeuren. Onvoorstelbaar.
Acht kinderen die op zondagochtend op je bed staan te springen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:19 schreef Tem het volgende:
[..]
Mijn opa's en oma's kwamen uit gezinnen van 8 tot 11 kinderen. Maar toen had je die subsidie nog niet. Grootste jonge gezin die ik nu ken bestaat uit 8 kinderen. Ik denk dat ik dan dood zou zijn...
Dan tikt het lekker aan. Zat er ook een maximum aan?quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vroeger telden kinderen vanaf nummertje vier zelfs dubbel. Had je er zes, kreeg je voor 9 kinderen kinderbijslag.
Ik zag gisteren of de dag ervoor die persconferentie waar hij die excuses eiste. Moet je net die Britten hebben met hun perfecte gevoel voor cynisme.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je wist echt van te voren al dat dit zou gaan gebeuren toen hij naar Manchester vertrok.
Die man heeft echt zo'n onvoorstelbaar groot ego - absurd eigenlijk. Dat je denkt dat je even excuses kan eisen van de pers wanneer je zelf in de schijnwerpers staat.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:16 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zag gisteren of de dag ervoor die persconferentie waar hij die excuses eiste. Moet je net die Britten hebben met hun perfecte gevoel voor cynisme.
Wel een beetje leeftijdsverschil aanhouden, dan kan je de oudste(n) als oppas gebruiken.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Acht kinderen die op zondagochtend op je bed staan te springen.
Ja, die verhalen ken ik ook. Vraag me af hoe zo'n pastoor dat dan christelijk subtiel zou kunnen brengen. Paar bijbelpassages voorlezen?quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat heen en vermenigvuldigt u.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, die verhalen ken ik ook. Vraag me af hoe zo'n pastoor dat dan christelijk subtiel zou kunnen brengen. Paar bijbelpassages voorlezen?
Dergelijke zaken konden in de beslotenheid van het huwelijk en in de nabijheid van de pastoor vrij expliciet besproken worden. Het voorbestaan van de katholieke (of in het geval van de dominee) orthodox-gereformeerde gemeenschap hing er vanaf.quote:Op vrijdag 25 december 2015 11:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, die verhalen ken ik ook. Vraag me af hoe zo'n pastoor dat dan christelijk subtiel zou kunnen brengen. Paar bijbelpassages voorlezen?
TL;DRquote:Op vrijdag 25 december 2015 12:14 schreef Ryon het volgende:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/12/jetlag.html#comments
Geenstijl en achterban zijn ook flink aan het radicaliseren geslagen.
Oprecht de reactie van de helft van de reaguurders daar. Gevolgd met:quote:
Hopelijk vergeet hij de mensen een fijne kerst toe te wensen, maar steunt hij wel de moslims met hun ramadan.quote:Op vrijdag 25 december 2015 12:55 schreef Friek_ het volgende:
Zometeen om 13.00u de kersttoespraak van de Koning mensen. Hopelijk zegt 'ie iets positiefs over vluchtelingen en/of iets kritisch over anti-immigratiefiguren. Kan Wilders weer boos twitteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |