Denk dat je wat huiswerk moet maken.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Punt voor mij is: het wordt allemaal maar als zo'n vanzelfsprekendheid beschouwd dat het door en door slecht is. Iedereen die zich met deze materie bezighoudt, krijgt dat voorgeschoteld, en iedereen lijkt dat als een dogma blind op te volgen. Naar mijn idee neemt niemand de moeite zich in de Illuminati te verplaatsen of het eens op een andere manier te bekijken dan hoe het geschetst wordt door de roddels erover op het internet. Het hangt aan elkaar van ontzettend veel vermoedens waaromheen theorieën bedacht worden en geponeerd worden als vast staande feiten. Het is als je het mij vraagt heel sterk een eigen leven gaan leiden allemaal.
Het ligt ook gewoon heel sterk in de volksaard overal in de wereld om de machthebbers of elite te wantrouwen. Als het dan ook nog eens allemaal iets geheims heeft, doet het de fantasie van mensen al helemaal op hol slaan. Wat mij betreft moeten mensen niet alleen kritisch kijken naar de mainstream massamedia, maar ook naar de theorieën die ze er in hun hoofd over dingen op nahouden.
Zeker in de filmpjes op internet rondom NWO/Illuminati van vaak christelijke Amerikanen zie je een hoop 'het is zo slecht, want in de Bijbel staat', 'want ze dienen niet God maar Lucifer'. Tja, dat op zich is echt geen argument waarom iets slecht zou zijn. En al helemaal niet als je verder niet gelovig bent. Het lijkt vaak wel of mensen >ineens< wel heel veel interesse hebben in Bijbel/religie als het spannend wordt, bijvoorbeeld door het idee van een NWO of de naderende Anti-christ. Ineens wordt er dan iets aangewakkerd of zo... opeens is dan wél het ultieme kwaad in aantocht, en is er geen ruimte meer voor een genuanceerd idee of een meer ingeleefde kijk op hetgeen waarover men het heeft... Ik houd de Illuminati in ieder geval toch graag een beetje menselijk ipv één ander demonisch super kwaad in aantocht.
Zo dan... damn, dat zijn er gruwelijk veel zeg. Ik begrijp verder dat ik mijn vragen wat naïef overkom op doorgewinterde conspiracygangers. Ik had het ook iets beter moeten formuleren eigenlijk.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Denk dat je wat huiswerk moet maken.
http://www.sprword.com/all.html
'wat huiswerk'quote:Op woensdag 23 december 2015 21:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Denk dat je wat huiswerk moet maken.
http://www.sprword.com/all.html
Nope, dat is deze:quote:
Godver, te veel random shit in dat filmpje. Soms doet het me wel denken aan die 'meme' van 'thanks Obama'. Alleen dan dus met illuminati. Als iemand in zijn broek schijt omdat hij te veel gezopen heeft dan is het ook de schuld van de illuminati zeg maar. En wie weet (het is niet onmogelijk) is er wel een goedaardige organisatie genaamd de illuminati maar is men nooit gestopt met het demoniseren van die mensen. Is het niet zo dat de illuminati zijn origine heeft in de tijd van de kerkelijke overheersing en dat wetenschappers zich heimelijk hadden aangesloten om toch hun ding te kunnen doen. Wat nou als dat nooit gestopt is? Dat er wel een evil shit organisatie is maar dat dus niet de illuminati is?quote:
Juistum, dát bedoel ik dusquote:Op donderdag 24 december 2015 10:32 schreef jogy het volgende:
En wie weet (het is niet onmogelijk) is er wel een goedaardige organisatie genaamd de illuminati maar is men nooit gestopt met het demoniseren van die mensen. Is het niet zo dat de illuminati zijn origine heeft in de tijd van de kerkelijke overheersing en dat wetenschappers zich heimelijk hadden aangesloten om toch hun ding te kunnen doen. Wat nou als dat nooit gestopt is?
quote:Op donderdag 24 december 2015 14:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Meme van Obama? Welke/wat precies?
quote:About
“Thanks, Obama!” is a sarcastic expression used by critics of President Barack Obama to blame personal troubles and inconveniences on public policies supported or enacted by the administration. The phrase is often used to caption animated GIFs in which the subject appears to be struggling with a rather simple task, satirizing those who scapegoat Obama as the cause of problems for which he has little or no influence.
Dat dus, denk het ook zoiets. De bijbel leert voor een groot deel dat de mens zelf 'machteloos' is en moet vertrouwen in een hogere macht, precies het tegenover gestelde van wat er gezegd wordt in de wat meer zweverige teksten. Een tijd geleden vernacheld en verneukt uitgekomen in de schrijfbraak 'the secret'. Maar het is misschien alleen interessant als de mensen met de daadwerkelijke kennis en macht in die leer de kennis beperkt houden en het voor zichzelf kunnen gebruiken. Maar dan komt het weer neer op een soort zelf opgelegde demonisering van de illuminati zodat men niet te goed kijkt naar de inherent neutrale werking van hun rituelen.quote:[..]
Juistum, dát bedoel ik dusDat is precies wat ik in vraag wil stellen dus.
Eén van de hekelpunten van de vrijmetselarij (en ook de Illuminati) is dat ze er een andere leer op nahouden dan de kerk voorschrijft. Ook dat ze een ander Godsbeeld zouden hebben (Lucifer), maar ik vraag me in alle oprechtheid af wie nu eigenlijk 'de ware duivel' is. Is God/Allah/Jahweh wel zo goed? De Kerk/moskee/synagoge kan het allemaal wel zo leuk als het pure kwaad beschouwen, maar ja, wat nou als het allemaal juist omgedraaid is?
Ik heb altijd al ergens geloofd in een godsbeeld, maar de 'ware God' heeft mij nooit niet die van het abrahamisme geleken eerlijk gezegd. Integendeel... En God die je voor de meest futiele dingen tot in de eeuwigheid straft, een god wiens moraal ik gewoon simpelweg op veel punten niet deel. Ik geloof in een God, maar niet in die.
Het lijkt er trouwens ook een beetje op dat de weg van Lucifer je een stuk succesvoller maakt ;p (ja, ik ken het verhaaltje van de duivel die de mensen verleid met materieel succes)
In dat licht gezien zou je inderdaad je kunnen afvragen of het niet een soort demonisering is dat nooit is gestopt, en waardoor we nu denken dat zij het ultieme, duivelse kwaad belichamen.
Anyway... blijft natuurlijk verder wel vreemd dat ze naar de buitenwereld dan wel zogenaamd 'goede christenen' zijn en niemand onder de niet-ingewijden ervan mag weten, en het zelfs met vuur en kogels verdedigt wordt in de hogere rangen. Het is vreemd en raar dat er zo'n ontzettend strikte scheiding is tussen 'het volk' en 'de elite' dat bij de (hogere) vrijmetselarij mag. Zo heeft het allemaal iets cult-achtigs. Maar aan de andere kant kan ik het ergens ook wel weer begrijpen denk ik dat je 'de massa' er buiten probeert te houden. Alleen de geheimzinnigheid geeft het dan wel een zweem van duisternis.
Of toch een samenwerking tussen de twee. de illuminati laat zichzelf demoniseren door meerdere partijen om hun geheimen te bewaren. Dus een soort deken van maatschappelijk stigma. Al dat is niet echt een pro-illuminati gedachte eigenlijk.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Eigenlijk is het de aloude strijd tussen het paganisme (heidendom) en het abrahamisme.
quote:Op donderdag 24 december 2015 10:32 schreef jogy het volgende:
[..]
Godver, te veel random shit in dat filmpje. Soms doet het me wel denken aan die 'meme' van 'thanks Obama'. Alleen dan dus met illuminati. Als iemand in zijn broek schijt omdat hij te veel gezopen heeft dan is het ook de schuld van de illuminati zeg maar. En wie weet (het is niet onmogelijk) is er wel een goedaardige organisatie genaamd de illuminati maar is men nooit gestopt met het demoniseren van die mensen. Is het niet zo dat de illuminati zijn origine heeft in de tijd van de kerkelijke overheersing en dat wetenschappers zich heimelijk hadden aangesloten om toch hun ding te kunnen doen. Wat nou als dat nooit gestopt is? Dat er wel een evil shit organisatie is maar dat dus niet de illuminati is?
Interessante discussie. Zijn jullie bekend met deze onthulling van een insider?quote:Op donderdag 24 december 2015 14:26 schreef Villas__Rubin het volgende:
Meme van Obama? Welke/wat precies?
[..]
Juistum, dát bedoel ik dusDat is precies wat ik in vraag wil stellen dus.
Eén van de hekelpunten van de vrijmetselarij (en ook de Illuminati) is dat ze er een andere leer op nahouden dan de kerk voorschrijft. Ook dat ze een ander Godsbeeld zouden hebben (Lucifer), maar ik vraag me in alle oprechtheid af wie nu eigenlijk 'de ware duivel' is. Is God/Allah/Jahweh (of 'Adonay', zoals ze 'm noemen daar) wel zo goed? De Kerk/moskee/synagoge kan het allemaal wel zo leuk als het pure kwaad beschouwen, maar ja, wat nou als het allemaal juist omgedraaid is?
Ik heb altijd al ergens geloofd in een godsbeeld, maar de 'ware God' heeft mij nooit niet die van het abrahamisme geleken eerlijk gezegd. Integendeel... En God die je voor de meest futiele dingen tot in de eeuwigheid straft, een god wiens moraal ik gewoon simpelweg op veel punten niet deel. Ik geloof in een God, maar niet in die.
Het lijkt er trouwens ook een beetje op dat de weg van Lucifer je een stuk succesvoller maakt ;p (ja, ik ken het verhaaltje van de duivel die de mensen verleid met materieel succes)
In dat licht gezien zou je inderdaad je kunnen afvragen of het niet een soort demonisering is dat nooit is gestopt, en waardoor we nu denken dat zij het ultieme, duivelse kwaad belichamen.
Anyway... blijft natuurlijk verder wel vreemd dat ze naar de buitenwereld dan wel zogenaamd 'goede christenen' zijn en niemand onder de niet-ingewijden ervan mag weten, en het zelfs met vuur en kogels verdedigt wordt in de hogere rangen. Het is vreemd en raar dat er zo'n ontzettend strikte scheiding is tussen 'het volk' en 'de elite' dat bij de (hogere) vrijmetselarij mag. Zo heeft het allemaal iets cult-achtigs. Maar aan de andere kant kan ik het ergens ook wel weer begrijpen denk ik dat je 'de massa' er buiten probeert te houden. Alleen de geheimzinnigheid geeft het dan wel een zweem van duisternis.
Niet die specifieke maar wel een paar soortgelijke. Lijkt overeen te komen met hoe de law of one werkt. Thanksquote:Op zaterdag 26 december 2015 10:03 schreef Biekuh het volgende:
[..]
[..]
Interessante discussie. Zijn jullie bekend met deze onthulling van een insider?
Met andere woorden, ze zijn psychopaten en sociapaten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
20 Things The Illuminati
Can Teach You
By Stefan Fobes
6-12-9
1. They are voracious in their infoseeking. If it takes all night long, or weeks, or years, they will look and look till they get what they have been looking for.
2. Whenever one of their associates or slaves needs something for a mission, Illuminati members make sure this person or persons get the material resources they need to get the job done, whether it be by contributions or whatever. Even if the person is disliked, all that is necessary is that the person has the skills for the job and the plan be workable. No whining on forums, no silly speeches, just gets done.
3. They know how to conserve their resources. They do not throw out all their chips all in on one go.
4. They trust their instincts.
5. If they see an opening, they do not hesitate to take advantage and exploit it.
6. They do not go into deep dark depressions just because they had one minor setback. They use everything they have to find out exactly what went wrong, and correct the problem.
7. They know how to organize themselves.
8. Among them, concepts of color, sexual orientation, and fame are meaningless. The goal goes first.
9. They know what TV is and does - they introduced it, you know! The goal comes before the TV or any of their other mind control devices, such as video games. Watching all those hours every day and being "awake" are like matter and anti-matter. They cannot be in the same place at the same time.
10. They know to not let anyone take what they have. If someone tried to CPS their kids there'd be hell on all involved in trying, even the person who made the call. Literally.
11. You can insult them all you want, call them anything, and they do not take it like Joe and Jane Public would. This is because they have absolutely no pride or morals, but anyone who does with intelligence can easily integrate this into their minds.
12. They would NEVER, under any circumstances, sell out themselves out by giving their family secrets out to the public for peanuts, like so many of the commoners do by selling out their countries and spying on and black opping their fellow humans.
13. In the public eye, wanting a lot of material resources is seen as something to be ashamed of. It is a damn good thing! Everyone should have all the material items they need to do everything they need to do, and should feel pride in having the self-love for holding that perspective and moving with it. This is the mindset the leadership of the Illuminati hold.
14. When information is placed before them that is obviously a threat to their well-being, they immediately take action about it and do not go rushing to drown life circumstances in a TV or bag of takeout, even if they do not know precisely what to do at the moment.
15. Even if all hope seems lost, and the odds are against them, they still keep on working at it 110%.
16. They know the value of building up networks.
17. They feel no guilt about defending themselves from legal, physical, or other attacks. At times I read about people I see acting nice to their agents, saying sorry to them, when it was the agent who had infringed upon their rights. Never be sorry and apologetic to them. It's a clear cut sign of victim mentality and is asking for trouble.
18. They are flexible, to an extent, and do not work with the controlled by them mainstream science and know the reality and value of homeopathy, energy and herbal healing, and do not hesitate to take full advantage of these using all the resources they have at their disposal.
19. They have always understood that they have their livelihood to defend, which is their pyramidal control system and all the luxury that comes with it. Humanity will learn from this, whether it be gently through information like this article, or the hard way. Everyone must understand that their livelihoods are also being threatened, and act upon this via exposure of the agenda.
20. They know to set aside their petty differences when business needs to be taken care of.
Dat is het idd.quote:Op donderdag 24 december 2015 14:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Eigenlijk is het de aloude strijd tussen het paganisme (heidendom) en het abrahamisme.
Lees deze recensie voor de esoterische symbolen en boodschappen in die film.quote:Op zondag 27 december 2015 20:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik las vandaag dat Eyes Wide Shut in één van de huizen van de Rothschild's is opgenomen. Wel een extra cool detail eigenlijk, hehe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vraag me dan wel af waarom ze dat zomaar goed vinden, om een film op te nemen in één van hun huizen met ook nog zo'n controversieel thema. Vanwaar die openheid? Een scene uit 9th Gate, van Roman Polanski (die ik niet gezien heb, maar effe stukje heb opgezocht op YT) schijnt ook in één van de huizen van de Rothschild's te zijn opgenomen. Het zijn ook prachtige locaties natuurlijk... Maar dat ze dat zomaar toestaan verbaast me wel.
Net zo'n soort verhaal als Heath Ledger, die vlak na zijn duistere rol als de Joker in Batman the Dark Knight...quote:Op zondag 27 december 2015 21:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Lees deze recensie voor de esoterische symbolen en boodschappen in die film.
http://vigilantcitizen.co(...)eyes-wide-shut-pt-i/
Niet lang na deze film is Kubrick overleden...
Het schaakbord, zoals ook bekend bij beofenaars van de denksport schaken.quote:Op zondag 27 december 2015 22:52 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Net zo'n soort verhaal als Heath Ledger, die vlak na zijn duistere rol als de Joker in Batman the Dark Knight...
[ afbeelding ]
(hier voor een brandende pyramide geld... duidelijke Illuminati-symboliek)
[ afbeelding ]
...nog een rol aannam in de film "The imaginarium of Doctor Parnassus"
[ afbeelding ]
In the movie, Heath actually dies in a very ritualistic fashion with a masonic pyramid painted over his forehead. It seems as if his possession may have been too overwhelming for him, causing him to commit suicide as a way of escaping it. A source stated that during the set of Dr. Parnassus, Heath still seemed warped from his last role in Dark Knight and that he, “no longer knew who he was.”
[ afbeelding ]
(de zwart-wit checkerboard, zoals bekend bij de Freemasons/Elite)
[ afbeelding ]
(all seeing eye op onderstaande foto...)
[ afbeelding ]
Tis een bizarre wereld, daar aan de top van de entertainment-industrie in de VS...
In de magie/paganisme zijn die symbolen heel normaal. En die film gaat daar ook over, toch? Dus dan is het niet heel raar dat ze ook voorkomen in die films. Filmmakers zijn ook niet gek, en verdiepen zich goed in de onderwerpen waarover ze films maken.quote:Op zondag 27 december 2015 22:52 schreef Lichtkogel het volgende:
Tis een bizarre wereld, daar aan de top van de entertainment-industrie in de VS...
Nee, het is duidelijk een masonic checkerboard, welke je in vele films en muziekvideos terugvindt.quote:Op zondag 27 december 2015 22:56 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Het schaakbord, zoals ook bekend bij beofenaars van de denksport schaken.
Nou ja... het heeft de grondslag dat men hun ziel aan de duivel moet verkopen om aan de top te komen van de entertainment- en muziekindustrie in de VS. Ik weet het, dit klinkt nogal gek. Maar het lijkt er echt op dat ze het moeten doen, maar hoe ze het doen is niet helemaal duidelijk...quote:Maar nu gaan we dus van illuminati naar duiveluitdrijving? Want dat Heath Ledger geheel wat je aanhaalt zegt dat hij (en anderen) door demonen bezeten zouden zijn.
Welke grondslag heeft dat met de illuminati?
Dit is slechts 1 van de vele films waarin het sterft van de symboliek. Tegenwoordig komt er haast geen film meer uit waar wel iets van symboliek in is verwerkt, als je weet waar je naar moet kijken.quote:Op zondag 27 december 2015 22:59 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
In de magie/paganisme zijn die symbolen heel normaal. En die film gaat daar ook over, toch? Dus dan is het niet heel raar dat ze ook voorkomen in die films. Filmmakers zijn ook niet gek, en verdiepen zich goed in de onderwerpen waarover ze films maken.
Maar dat staat totaal haaks tegenover de illuminati, die juist de invloeden van religie wilden inperken.quote:Op zondag 27 december 2015 23:03 schreef Lichtkogel het volgende:
Nou ja... het heeft de grondslag dat men hun ziel aan de duivel moet verkopen om aan de top te komen van de entertainment- en muziekindustrie in de VS. Ik weet het, dit klinkt nogal gek. Maar het lijkt er echt op dat ze het moeten doen, maar hoe ze het doen is niet helemaal duidelijk...
Staat niet haaks tegenover de Illuminati, want dat zijn satanisten. Vandaar dat ze de invloeden van religie willen inperken, zodat daarna Satan over de wereld kan heersen. (althans, dat is wat ze willen... hoe ze het gaan doen? Geen idee..)quote:Op zondag 27 december 2015 23:08 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Maar dat staat totaal haaks tegenover de illuminati, die juist de invloeden van religie wilden inperken.
Bovendien; er zijn vele acteurs en succesvolle bands en ensembles die niks met deze symbolen hebben. En hoe zit het dan met Bollywood? Nagenoeg net zo groot als Hollywood.
Again dat is niet de strekking van de illuminati zoals ik ze "ken". Juist anti-religieus. Sowieso ook omdat we maar even weer voorbijgaan aan het feit dat er meer is dan alleen het geloof dat wij in het westen aanhangen. Denk bijvoorbeeld aan het shintoïsme.quote:Op zondag 27 december 2015 23:13 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Saat niet haaks tegenover de Illuminati, want dat zijn satanisten. Vandaar dat ze de invloeden van religie willen inperken, zodat daarna Satan over de wereld kan heersen. (althans, dat is wat ze willen... hoe ze het gaan doen? Geen idee..)
Bollywood heeft meer kijkers dan Hollywood. Het enige verschil is er in pure omzet/winst, maar de markt in het Westen is al verzadigd en de Bollywood markt is juist nog steeds aan het groeien.quote:En Hollywood is by far de nr. 1 entertainment industrie in de wereld. Bollywood is 'leuk', maar wordt niet zo massaal over de hele wereld gekeken als de drek die uit Hollywood komt lopen...
Mooi is het wel, zo'n vrijmetselarijloge. Het straalt echt mysterie uit. Soort higher world stuff.quote:
Hierin geloof ik niet. Roddel/vermoeden van feiten onderscheiden zou ik zeggen... Dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat iedere artiest met een krachtige persoonlijkheid (wat de meesten zullen hebben, anders red je het niet), die zou worden gedwongen letterlijk z'n ziel te verkopen aan de duivel, natuurlijk gelijk naar buiten klapt en een actiegrap opzet of zo.quote:Op zondag 27 december 2015 23:03 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Nee, het is duidelijk een masonic checkerboard, welke je in vele films en muziekvideos terugvindt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier nog meer voorbeelden:
http://exposingthematrix.(...)ality-symbolism.html
[..]
Nou ja... het heeft de grondslag dat men hun ziel aan de duivel moet verkopen om aan de top te komen van de entertainment- en muziekindustrie in de VS. Ik weet het, dit klinkt nogal gek. Maar het lijkt er echt op dat ze het moeten doen, maar hoe ze het doen is niet helemaal duidelijk...
Ze zijn anti-religieus, omdat ze hun eigen wereldreligie willen stichten: het Satanisme.quote:Op zondag 27 december 2015 23:19 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Again dat is niet de strekking van de illuminati zoals ik ze "ken". Juist anti-religieus. Sowieso ook omdat we maar even weer voorbijgaan aan het feit dat er meer is dan alleen het geloof dat wij in het westen aanhangen. Denk bijvoorbeeld aan het shintoïsme.
Meer kijkers dan Hollywood..?? Ja, haha. In India zeker... een half 3e wereldland.quote:[..]
Bollywood heeft meer kijkers dan Hollywood. Het enige verschil is er in pure omzet/winst, maar de markt in het Westen is al verzadigd en de Bollywood markt is juist nog steeds aan het groeien.
Dus nee, je dikke duim heeft helaas niet gelijk nu.
Dat is pertinent onjuist. Maar goed, dan krijg ik weer dat filmpje wat je al eerder hebt laten zien over een nieuwe World Order. Daar pas ik voor.quote:Op zondag 27 december 2015 23:24 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ze zijn anti-religieus, omdat ze hun eigen wereldreligie willen stichten: het Satanisme.
Als je wilt weten hoe ik hierbij kom, dan zou je bereid moeten zijn even een korte vid te bekijken...
Verklaar je eens nader? Waar het echt geldt? Whut? Ik zou een opkomende macht als India geen half 3e wereld land willen noemenquote:Meer kijkers dan Hollywood..?? Ja, haha. In India zeker... een half 3e wereldland.
Hollywood wordt verreweg het meest gekeken in de landen waar het echt geldt, en dat is in N-Amerika, Z-Amerika, Europa, Australië, Rusland (deels) en Afrika (deels)
Ik zou eerder zeggen: paganisten. Roept minder 'ja hoor, tuurlijk' reacties op, en doet denk ik meer recht aan de vrijmetselarij dan specifiek satanisme.quote:Op zondag 27 december 2015 23:13 schreef Lichtkogel het volgende:
Staat niet haaks tegenover de Illuminati, want dat zijn satanisten.
Ben je bang dat ze straks achter je aankomen als je je te kritisch over ze uitlaat..?quote:Op zondag 27 december 2015 23:21 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Mooi is het wel, zo'n vrijmetselarijloge. Het straalt echt mysterie uit. Soort higher world stuff.
Check even de interviews met al deze superstars en wat ze te zeggen hebben over het verkopen van hun ziel aan de duivel:quote:[..]
Hierin geloof ik niet. Roddel/vermoeden van feiten onderscheiden zou ik zeggen... Dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat iedere artiest met een krachtige persoonlijkheid (wat de meesten zullen hebben, anders red je het niet), die zou worden gedwongen letterlijk z'n ziel te verkopen aan de duivel, natuurlijk gelijk naar buiten klapt en een actiegrap opzet of zo.
Nope, het is Satanisch, zoals omschreven is in het boek Morals & Dogma van de grootste Freemason allertijden, Albert Pike. Hij omschreef dat de god die zij aanbidden Lucifer is, conform de voorschriften van de Kabbalah:quote:Op zondag 27 december 2015 23:27 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen: paganisten. Roept minder 'ja hoor, tuurlijk' reacties op, en doet denk ik meer recht aan de vrijmetselarij dan specifiek satanisme.
Behalve dat de (eind)doelen van de freemasons totaal anders zijn dan die van de illuminati. Dus nee.quote:Op zondag 27 december 2015 23:32 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Nope, het is Satanisch, zoals omschreven is in het boek Morals & Dogma van de grootste Freemason allertijden, Albert Pike. Hij omschreef dat de god die zij aanbidden Lucifer is, conform de voorschriften van de Kabbalah:
Het heeft geen ene donder met een of andere vorm van loyaliteit te maken. Ik kan sommige moskeeën ook prachtig vinden. Is dat dan ook heulen met de vijand of zo?quote:Op zondag 27 december 2015 23:27 schreef Lichtkogel het volgende:
Ben je bang dat ze straks achter je aankomen als je je te kritisch over ze uitlaat..?
Ik zie je ze constant aanprijzen, terwijl dat degene zijn die heel de wereld naar de tyfus helpen... pardon my language..
Die hebben alles met elkaar te doen.quote:Op zondag 27 december 2015 23:35 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Behalve dat de (eind)doelen van de freemasons totaal anders zijn dan die van de illuminati. Dus nee.
Hoewel er niet uitgesloten is (en volgens sommigen bewezen) dat er freemasons onderdeel waren van de (historische) illuminati, hebben ze daarbuiten niet veel met elkaar van doen.
Ja, sorry... maar ik zie je heel de tijd reageren van 'mooi' en 'het occulte trekt me wel'... terwijl dat hetgeen is waar we hier wat aan proberen te doen.quote:Op zondag 27 december 2015 23:38 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Het heeft geen ene donder met een of andere vorm van loyaliteit te maken. Ik kan sommige moskeeën ook prachtig vinden. Is dat dan ook heulen met de vijand of zo?![]()
Als het geen visuele aantrekkingskracht had, zou het ook niet zo invloedrijk werken trouwens hè?
Het raakt de innerlijke archetypen. Niet gek dus om dat als 'mooi' te ervaren. Wat bazel je toch allemaal. Je kan niet eens meer naar kunst kijken zonder dat je compleet in de bres springt. Zo'n fanatieke redneck lijk je wel af en toe.
Dan vraag ik me af waar je deze mengelmoes van theorieën vandaan hebt beste man.quote:Op zondag 27 december 2015 23:39 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Die hebben alles met elkaar te doen.
De Freemasons zijn slechts 1 van de organisaties waar de Zionisten (Illuminati) gebruik van maken om de wereld te domineren.
Daar kom ik bij na 8 jaar lang nagenoeg dagelijks onderzoek te doen naar dit soort dingen.quote:Op zondag 27 december 2015 23:42 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af waar je deze mengelmoes van theorieën vandaan hebt beste man.
De Illuminati is gevormd op 1 Mei 1776 door de Rothschilds in samenwerking met Adam Weishaupt. Later, in 1897 heeft men het Zionisme gesticht (Theodor Herzl + Rothschilds)quote:Zionisme, wat jij nu ineens de illuminati noemt, kwam pas op eind 19e eeuw. illuminati en de freemasons zijn er al (in elk geval op schrift) sinds 1700.
Dus ik ben benieuwd wat je daarvan kan maken.
Gast, doe rustig. Kijk ook nog eens voor de grap naar de topictitel. Voor mijn part beschouw je het als een gedachte experiment, het is wel eens goed om de hele andere kant op te denken om te controleren of je denkproces nog wel elastisch is zeg maar. Anders val je zelf in de valkuilen van de dogmatiek en pak je alleen zaken op die je eigen standpunten bevestigen zonder te kijken naar de mogelijke onzin binnen de verhalen.quote:Op zondag 27 december 2015 23:27 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ben je bang dat ze straks achter je aankomen als je je te kritisch over ze uitlaat..?
Ik zie je ze constant aanprijzen, terwijl dat degene zijn die heel de wereld naar de tyfus helpen... pardon my language..
Dan zou ik toch wat meer accuratere feiten verwachten dan hetgeen je nu spuit, want dat is enkel weer met oogkleppen op.quote:Op zondag 27 december 2015 23:47 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Daar kom ik bij na 8 jaar lang nagenoeg dagelijks onderzoek te doen naar dit soort dingen.
Een aftakking van de illuminati werd in 1776 opgericht ja, maar een eeuw daarvoor waren ze ook al actief in wat nu Spaans gebied is. Dus nee, helaas.quote:De Illuminati is gevormd op 1 Mei 1776 door de Rothschilds in samenwerking met Adam Weishaupt. Later, in 1897 heeft men het Zionisme gesticht (Theodor Herzl + Rothschilds)
Ook hier zit je wat scheef. Er waren wel leden van de zogeheten Beierse illuminati, waaronder Weishaupt die jij noemt, maar die probeerden juist de freemasons met hun manieren beinvloeden. Hetgeen niet gelukt is overigens.quote:De grondbeginselen van de rituelen e.d. welke de Freemasons hanteren komen vanuit de mystieke/occulte Joodse Kabbalah. Dus deze 'club' staat onder controle van de Zionisten.
Ah dan komen we weer uit bij de crux. Knap voor een stroming die in 1897 echt is losgebarsten om ook daarvoor al zoveel invloed te hebben die echter niet merkbaar was toen.quote:De Zionisten zijn de echte machthebbers op het moment, die schuil gaan achter vage termen als Illuminati/Globalisten/Elite/Puppet masters e.d.
Meh.. ja, maar voor mij is het allang duidelijk waar die lui mee bezig zijn en wat ze veroorzaakt hebben in de wereld. Dus gaan bij mij ff de haren in de nek overeind staan, want er is werkelijk waar niks positiefs aan het hele NWO gebeuren.quote:Op zondag 27 december 2015 23:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Gast, doe rustig. Kijk ook nog eens voor de grap naar de topictitel. Voor mijn part beschouw je het als een gedachte experiment, het is wel eens goed om de hele andere kant op te denken om te controleren of je denkproces nog wel elastisch is zeg maar. Anders val je zelf in de valkuilen van de dogmatiek en pak je alleen zaken op die je eigen standpunten bevestigen zonder te kijken naar de mogelijke onzin binnen de verhalen.
Ik heb die uitspraken gezien ja. Maar vaak korte fragmentjes geknipt uit complete interviews. Context is belangrijk. Zoek je zo'n interview op dan blijkt meestal weinig anders dan gewoon in de commerciële wereld terecht te zijn gekomen na een strenge conservatieve opvoeding ergens in een amerikaanse dorpje, waar ze voorheen gospelzanger(es) waren en pa dominee was. Dat hebben ze dan van zich afgeschud om de stap in 'de grote boze wereld' te zetten: je ziel aan de duivel verkopen, opzij de preutsigheid, weg met alle burgerlijke remmingen...quote:Op zondag 27 december 2015 23:41 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ja, sorry... maar ik zie je heel de tijd reageren van 'mooi' en 'het occulte trekt me wel'... terwijl dat hetgeen is waar we hier wat aan proberen te doen.
En dat die paleizen van de Rothschilds en Freemason lodges 'mooi' zijn, tja... dat is waar de macht ligt en de centen in handen zijn.
Video nog gezien van de superstars die in interviews zeggen dat ze hun ziel hebben verkocht aan de duivel?
Well dude..., het waren anders de Zionisten die de staat Israël gesticht hebben en de grondbeginselen hiervan al tijdens WW I hebben gelegd in de zogenaamde Balfour-declaratie.quote:Op zondag 27 december 2015 23:53 schreef ChrisCarter het volgende:
Ah dan komen we weer uit bij de crux. Knap voor een stroming die in 1897 echt is losgebarsten om ook daarvoor al zoveel invloed te hebben die echter niet merkbaar was toen.
Goed verhaal verder maar gelukkig negeer je 90% van mijn post. Dit heeft niks met illuminati te maken.quote:Op zondag 27 december 2015 23:58 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Well dude..., het waren anders de Zionisten die de staat Israël gesticht hebben en de grondbeginselen hiervan al tijdens WW I hebben gelegd in de zogenaamde Balfour-declaratie.
[ afbeelding ]
En nu hebben ze alle sleutelposities in de VS (bank, politiek en media) ingenomen en dus het hele land zo onder controle en veroorzaken hier wereldwijd dus gigantische ellende mee. (oorlog, armoede, honger)
Ik weet ook niet wat er verder met de Illuminati gebeurd is, maar wel dat die benaming nu gebruikt wordt als schuilnaam voor wie de echte machthebbers zijn, en dat zijn de Zionisten.quote:Op zondag 27 december 2015 23:59 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Goed verhaal verder maar gelukkig negeer je 90% van mijn post. Dit heeft niks met illuminati te maken.
Waarom kun je niet een keer, zelfs al is het maar for the sake of argument, dat zionisme eens los laten? Anderen starrigheid verwijten en zaken roepen als wake up maar zelf doe je exact hetzelfde.quote:Op maandag 28 december 2015 00:01 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat er verder met de Illuminati gebeurd is, maar wel dat die benaming nu gebruikt wordt als schuilnaam voor wie de echte machthebbers zijn, en dat zijn de Zionisten.
Heb ik allang gezien/gelezen, meerdere keren inmiddels.quote:Op zondag 27 december 2015 23:32 schreef Lichtkogel het volgende:
Nope, het is Satanisch, zoals omschreven is in het boek Morals & Dogma van de grootste Freemason allertijden, Albert Pike. Hij omschreef dat de god die zij aanbidden Lucifer is, conform de voorschriften van de Kabbalah:
Occult is ook niet meer dan 'verborgen kennis' als ik het wel heb. Dat kan 'duistere kennis' zijn maar ook neutrale en positieve kennis. Dat hele 'occult = Satanistisch' vind ik dan ook een beetje humoristisch eigenlijk. En komen we weer terug dat het de perfecte afweer is tegen nieuwsgierige mensen. Occult = satanistisch = slecht = sociaal onwenselijk = ervan weg blijven. Alsof je het geel zwart schildert en los laat in de dierenwereld.quote:Op zondag 27 december 2015 23:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ik heb die uitspraken gezien ja. Maar vaak korte fragmentjes geknipt uit complete interviews. Context is belangrijk. Zoek je zo'n interview op dan blijkt meestal weinig anders dan gewoon in de commerciële wereld terecht te zijn gekomen na een strenge conservatieve opvoeding ergens in een amerikaanse dorpje, waar ze voorheen gospelzanger(es) waren en pa dominee was. Dat hebben ze dan van zich afgeschud om de stap in 'de grote boze wereld' te zetten: je ziel aan de duivel verkopen, opzij de preutsigheid, weg met alle burgerlijke remmingen...
Verder zullen er in 'de grote boze wereld' ook verdedigers zijn van het occulte en tegenstanders van het traditionele. Mogen die hier in BNW dan niet reageren? Niet dat ik mezelf zo wil positioneren, maar daar zou je je in ieder geval ook niet aan moeten storen als dat zo was.
Hitler was trouwens ook van het occulte toch?
Ik zie ook niet in waarom het per definitie totaal verkeerd zou moeten zijn. Ik zoek naar dat antwoord op het moment, maar kan het nog niet echt vinden.
Met Satanisme of Satan sowieso, demonen shit, heb ik verder totaal niks iig. De sfeer die dat uitstraalt komt op me over als echte duisternis. Snap ook niet dat mensen daar met vol verstand zich mee inlaten. Maar dat maakt niet meteen al het occulte slecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |