quote:Sloveens referendum draait homohuwelijk terug
GELIJKE RECHTEN De Slovenen hebben zondag de wet weggestemd die eerder dit jaar in het Balkanland het homohuwelijk invoerde. Op een referendum met een erg beperkte opkomst - nauwelijks een derde van de kiezers nam deel - stemde een kleine twee derde tegen het homohuwelijk.
De organisatie van het referendum was afgedwongen door de tegenstanders van een amendement op de familiewetten, dat het huwelijk herdefinieerde als een verbond van twee mensen - en dus niet langer van een man en een vrouw. Ze voerden campagne met slogans als "Onze kinderen staan op het spel" en werden gesteund door de katholieke kerk.
De organisatoren moesten minstens een vijfde van de kiesgerechtigden zover krijgen om naar de stembus te trekken opdat het referendum geldig zou zijn. Op een totaal van 1,7 miljoen betekende dat 342.000 kiezers. Ze kregen er zo'n 370.000 op de been.
Met 96 procent van de stemmen geteld, stond het neen-kamp op 63,12 procent.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)huwelijk-terug.dhtml
quote:Kijk, hier word ik vrolijk van. Het homohuwelijk is een wapen die door een bepaalde belanghebbende elite gebruikt wordt om van Amerika, Canada en Europese landen de bevolking zwak te maken en de christelijke wortels te vernietigen. Het is geen toeval dat landen die voorop lopen in de strijd voor homorechten zoals Zweden, Nederland en België ook die landen zijn die massa-immigratie uit Afrika en het midden oosten steunen.
Dat hebben landen als Polen, Hongarije, Slovenië en Rusland goed begrepen.
Voor mij zijn landen als Polen en Hongarije veel meer gidslanden dan een land zoals Zweden.
Slovenië, respect broeders!![]()
Geef het marxisme geen kans.
Met een legaal homohuwelijk dwing ik niemand om dat te doen of te accepteren. Het is een drogreden om dat zo te stellen.quote:Op maandag 21 december 2015 17:26 schreef Ali_boo het volgende:
Ze hebben het over tolerantie , vrijheden en mensenrechten maar vergeten die principes toe te passen als ze iemand zien die niet PRECIES dezelfde denkt als zij. Deel je niet de mening dan krijg je intense haat over je heen
Ja dat is dan pech voor jou want ik net als Slovenië zijn het daar niet mee eens met jouquote:Op maandag 21 december 2015 17:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Dus? Zo kan ik nog wel meer dingen noemen die "altijd zo waren". Maakt natuurlijk geen fuck uit.
[..]
Blijkbaar heb jij een andere 'betekenis' van het huwelijk dan ik.
Waarom is dat pech voor mij?quote:Op maandag 21 december 2015 17:32 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Ja dat is dan pech voor jou want ik net als Slovenië zijn het daar niet mee eens met jou
Helaas is dat dus niet zo. Jij bent hoogstens van mening dat dat zo is.quote:En dat je mij dan van alles wilt uitmaken dat maakt me niet uit. Huwelijk is gewoon iets tussen man en vrouw en God. Sorry als het je niet bevalt, bedenk maar een nieuw woord
Nou op zich wel, de mensen die zoiets goedkeuren en er wetten van maken worden gekozen door gewone mensen zoals jij en ik. Wanneer zoiets wettelijk wordt dan geeft het aan dat de bevolking er mee eens is. Dat is niet zoquote:Op maandag 21 december 2015 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een legaal homohuwelijk dwing ik niemand om dat te doen of te accepteren. Het is een drogreden om dat zo te stellen.
Ik niet alleen hoorquote:Op maandag 21 december 2015 17:33 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom is dat pech voor mij?
[..]
Helaas is dat dus niet zo. Jij bent hoogstens van mening dat dat zo is.
Je draait je hier niet uit met wartaal. Het openstellen van het huwelijk voor homo's veroorzaakt geen beperking of onvrijheid voor anderen.quote:Op maandag 21 december 2015 17:34 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Nou op zich wel, de mensen die zoiets goedkeuren en er wetten van maken worden gekozen door gewone mensen zoals jij en ik. Wanneer zoiets wettelijk wordt dan geeft het aan dat de bevolking er mee eens is. Dat is niet zo
Van de andere kant is het ook vrij dodelijk in de discussie dat jij compleet verstoken bent van argumenten, en je telkens beroept op "het is mijn mening want het is altijd zo geweest" en "het moet zo blijven want de bevolking vindt dat het zo is". Kansloos.quote:Op maandag 21 december 2015 17:35 schreef tukker321 het volgende:
Wat irritant zegBen je het niet mee eens dat het homo''huwelijk'' mag komen wordt je van alles uitgemaakt
Wat een vergelijkingquote:Op maandag 21 december 2015 17:36 schreef Roberta_J het volgende:
Het is immoreel om een juist begrip van homoseksualiteit te hebben en het vervolgens af te keuren. Want mensen afkeuren op basis van iets waar ze niets aan kunnen doen, doe je gewoon niet. Iemand met het downsyndroom ga je toch ook niet moreel verwerpelijk zitten vinden? Klinkt misschien als een vreselijke vergelijking, maar de overeenkomst is slechts dat zowel de homo als de mongool er niets aan kan doen dat zij zijn wat zij zijn. Iemand met het downsyndroom scheldt je ook niet uit voor mongool, ga je vervolgens pesten en uitsluiten etc. Het is voor iedereen duidelijk dat dat immoreel is en van zwaar onbegrip getuigd omtrent het syndroom van down.
Homoseksualiteit is net zo goed iets onveranderlijks. Sommige zeggen dan: 'ja maar pedo's dan!? die kunnen er ook niks aan doen, right? Zo kunnen we alles wel goed gaan vinden!' Ja, maar die vallen op een doelgroep waarbij er nooit sprake kan zijn van wederzijdse instemming. Dus per definitie immoreel. Bij homoseksualiteit valt men op elkaar. En het is niet alleen seksualiteit (tegenstanders blijven het vaak nog zien als weinig anders dan één of andere perverse behoefte) maar ook het aspect liefde/houden van speelt rol, net als bij heterostellen.
Je kan er dus wel tegen zijn, maar dat is alleen niet-immoreel als je er simpelweg geen hol van begrijpt. Als je erkent wat het daadwerkelijk is, heb je geen rationele gronden om er tegen te zijn. Zo simpel is het. Het is geen kwestie van 'ieder z'n keuze wat ie ervan vindt'. Er is namelijk een vast staande waarheid, en die is dat het geen keuze is. En dat het simpelweg iemands geaardheid betreft, waarbij verder niemand schade daarvan ondervindt. Dus blijft dan de kwestie persoonlijke smaak over. En dan ben je weer een egocentrische eikel als je je eigen smaak als maatgevend beschouwt en op de rest van de mensheid projecteert.
Dus of je bent gewoon onwetend, of je bent een eikel die z'n eigen smaak boven die van anderen stelt, met als excuus dat je tot de grote meerderheid behoort.
Religieuze opvoeding is er dan nog. Maar dat valt verder ook niet te onderbouwen dan iets wat neer komt op de smaak van de grote heteroseksuele meerderheid. Anti-homoseksualiteit is een goed voorbeeld van 'tirannie der meerderheid' https://nl.wikipedia.org/wiki/Tirannie_van_de_meerderheid
Zo is het nu eenmaal.
Dus wacht, de bevolking wilt dat het zo blijft maar toch weet jij het beter omdat?quote:Op maandag 21 december 2015 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Van de andere kant is het ook vrij dodelijk in de discussie dat jij compleet verstoken bent van argumenten, en je telkens beroept op "het is mijn mening want het is altijd zo geweest" en "het moet zo blijven want de bevolking vindt dat het zo is". Kansloos.
Wie ageert daar dan precies tegen? Natuurlijk moet je het homohuwelijk verbieden als het gros tegen is. Neemt niet weg dat het een dom en pervers initiatief is.quote:Op maandag 21 december 2015 17:39 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Dus wacht, de bevolking wilt dat het zo blijft maar toch weet jij het beter omdat?
Alsjeblieft zeg, volgens mij telt de mening van de meerderheid toch?
christelijke bakkers in Murcia krijgen een flinke boete als ze weigeren een weddingcake te maken voor een gay couplequote:Op maandag 21 december 2015 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met een legaal homohuwelijk dwing ik niemand om dat te doen of te accepteren. Het is een drogreden om dat zo te stellen.
Tsja. Ik denk dat het ook niet in dank wordt afgenomen als je weigert taartjes te maken voor christenen.quote:Op maandag 21 december 2015 17:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
christelijke bakkers in Murcia krijgen een flinke boete als ze weigeren een weddingcake te maken voor een gay couple
Oftewel je verkeert in onwetendheid. Dat is jouw basis om ertegen te zijn, zoals iedereen die wat tegen homoseksualiteit heeft. Je behoort dus nog in het rijtje 3e wereldfiguren en zo.quote:Op maandag 21 december 2015 17:38 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Wat een vergelijking![]()
Maar down kan je aantonen, homoseksualiteit niet. Er is geen enkele wetenschappelijke resultaat gevonden dat homoseksualiteit aangeboren is
Er valt iets voor te zeggen ja. Maar waar is nou meer sprake van als je klanten weigert iets voor ze te doen omdat je tegen hun geaardheid bent: van dwang of van discriminatie? Welke van de twee wint het hier als je er zo objectief mogelijk naar kijkt?quote:Op maandag 21 december 2015 17:45 schreef Ali_boo het volgende:
christelijke bakkers in Murcia krijgen een flinke boete als ze weigeren een weddingcake te maken voor een gay couple
Er is zeker wel dwang
Maar dit soort dwang word hier flink aangemoedigd want weet je wel welke jaar het is?
bruiloftstaart (al schreef je het eigenlijk verkeerd)quote:Op maandag 21 december 2015 17:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is zeker wel dwang
Maar dit soort dwang word hier flink aangemoedigd want weet je wel welke jaar het is?
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is verkeerd.quote:Op maandag 21 december 2015 17:45 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Er is zeker wel dwang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna 2016. Gelukkig nieuwjaar!quote:Maar dit soort dwang word hier flink aangemoedigd want weet je wel welke jaar het is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
De bakker in kwestie had geen probleem met het stel. Ze waren daar jaren vaste klant . Het werd pas een probleem toen het stel vroeg om de bruiloftsstaart te cateren . Omdat dit tegen hun geloof was hebben ze er vriendelijk voor bedanktquote:Op maandag 21 december 2015 17:52 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Er valt iets voor te zeggen ja. Maar waar is nou meer sprake van als je klanten weigert iets voor ze te doen omdat je tegen hun geaardheid bent: van dwang of van discriminatie? Welke van de twee wint het hier als je er zo objectief mogelijk naar kijkt?
quote:Op maandag 21 december 2015 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is verkeerd.Jij wil andere de vrijheden ontnemen door ze belachelijk te maken maar dit doe je uit de naam van vrijheid en tolerantie uiteraardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Bijna 2016. Gelukkig nieuwjaar!
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Als het bakkers vrij staat om klanten te weigeren vanwege hun geaardheid, staat het homo's vrij om massaal die zaak te "bezoeken".quote:Op maandag 21 december 2015 18:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De bakker in kwestie had geen probleem met het stel. Ze waren daar jaren vaste klant . Het werd pas een probleem toen het stel vroeg om de bruiloftsstaart te cateren . Omdat dit tegen hun geloof was hebben ze er vriendelijk voor bedankt
Toen sprong heel de media er bovenop en sprak er schande van
Het is discriminatie want een moslim bakker mag doen wat die wilt zonder dat het enige consequenties heeft
[..]
Jij wil andere de vrijheden ontnemen door ze belachelijk te maken maar dit doe je uit de naam van vrijheid en tolerantie uiteraard
Het is ook ronduit zielig van die bakkers. Maar nogmaals: Als ze welke andere bevolkingsgroep hadden geweigerd was die ophef er ook geweest. Dus dit heeft exact niets te maken met het homo-zijn, maar des te meer met mensen om domme redenen weigeren.quote:Op maandag 21 december 2015 18:14 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De bakker in kwestie had geen probleem met het stel. Ze waren daar jaren vaste klant . Het werd pas een probleem toen het stel vroeg om de bruiloftsstaart te cateren . Omdat dit tegen hun geloof was hebben ze er vriendelijk voor bedankt
Toen sprong heel de media er bovenop en sprak er schande van
Nee dat mag hij niet.quote:Het is discriminatie want een moslim bakker mag doen wat die wilt zonder dat het enige consequenties heeft
Als je de eigenaar zou zijn van een disco heb je het recht om mensen te weigeren als je denkt dat ze voor problemen gaan zorgen . Dan kan je discriminaziiii!!! roepen toe je een ons weegt maar jij hebt de vrijheid heb jequote:Op maandag 21 december 2015 18:16 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is ook ronduit zielig van die bakkers. Maar nogmaals: Als ze welke andere bevolkingsgroep hadden geweigerd was die ophef er ook geweest. Dus dit heeft exact niets te maken met het homo-zijn, maar des te meer met mensen om domme redenen weigeren.
[..]
Think againquote:
Ironisch. Hoe wordt Europa zwakker door homo's, maar niet door christendom. Is het de andere wang toekeren niet juist een van de kernwaarden van het christendom?quote:Op zondag 20 december 2015 22:20 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kijk, hier word ik vrolijk van. Het homohuwelijk is een wapen die door een bepaalde belanghebbende elite gebruikt wordt om van Amerika, Canada en Europese landen de bevolking zwak te maken en de christelijke wortels te vernietigen. Het is geen toeval dat landen die voorop lopen in de strijd voor homorechten zoals Zweden, Nederland en België ook die landen zijn die massa-immigratie uit Afrika en het midden oosten steunen.
De immigranten uit Afrika en het Midden-Oosten zijn hoofdzakelijk Christelijk of Moslim en het merendeel zal eerder tegen het homohuwelijk zijn dan voor. Dus wat probeer je nou precies te zeggen...?quote:Op maandag 21 december 2015 17:31 schreef tukker321 het volgende:
Kijk, hier word ik vrolijk van. Het homohuwelijk is een wapen die door een bepaalde belanghebbende elite gebruikt wordt om van Amerika, Canada en Europese landen de bevolking zwak te maken en de christelijke wortels te vernietigen. Het is geen toeval dat landen die voorop lopen in de strijd voor homorechten zoals Zweden, Nederland en België ook die landen zijn die massa-immigratie uit Afrika en het midden oosten steunen.
[..]
Hoezo zijn het jouw broeders en wat heeft de NL vlag net jouw Sloveense broeders te maken?quote:Slovenië, respect broeders!![]()
![]()
![]()
Neen. Christenen moeten minder pussy zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 18:43 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ironisch. Hoe wordt Europa zwakker door homo's, maar niet door christendom. Is het de andere wang toekeren niet juist een van de kernwaarden van het christendom?
Zij zijn net zoals mij europeanen en christenen. Mijn broeders.quote:Op maandag 21 december 2015 18:45 schreef KreKkeR het volgende:
Hoezo zijn het jouw broeders en wat heeft de NL vlag net jouw Sloveense broeders te maken?
Ja, en? Ik geloof niet in open grenzen en illegale migratie. Enkel in gesloten grenzen en legale migratie.quote:Op maandag 21 december 2015 18:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De immigranten uit Afrika en het Midden-Oosten zijn hoofdzakelijk Christelijk of Moslim en het merendeel zal eerder tegen het homohuwelijk zijn dan voor. Dus wat probeer je nou precies te zeggen...?
Ik heb juist het idee dat West Europeanen "pussy" zijn door het Christendom. Germanen waren toch veel wreder?quote:Op maandag 21 december 2015 18:52 schreef berko13 het volgende:
[..]
Neen. Christenen moeten minder pussy zijn.
Wreed zijn is slecht.quote:Op maandag 21 december 2015 18:55 schreef Wintar het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat West Europeanen "pussy" zijn door het Christendom. Germanen waren toch veel wreder?
Europeanen die qua cultuur behoorlijk verschillen van Nederlanders.quote:Op maandag 21 december 2015 18:53 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zij zijn net zoals mij europeanen en christenen. Mijn broeders.
Het huwelijk bestaat al langer dan dat geloof bestaat.quote:Op maandag 21 december 2015 17:32 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Ja dat is dan pech voor jou want ik net als Slovenië zijn het daar niet mee eens met jouEn dat je mij dan van alles wilt uitmaken dat maakt me niet uit. Huwelijk is gewoon iets tussen man en vrouw en God. Sorry als het je niet bevalt, bedenk maar een nieuw woord
Een samenleving die de oorlog verklaart aan duurzame en heteroseksuele relaties, is een samenleving die niet zal overleven.quote:
Dat zijn christenbroeders die ik het beste toewens. In Afrika.quote:Op maandag 21 december 2015 19:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Europeanen die qua cultuur behoorlijk verschillen van Nederlanders.
Van Christelijke Afrikanen en Arabieren zou je ook kunnen zeggen dat het net zoals jou, allemaal mensen zijn en christen. Waarom zijn dat dan niet jouw broeders? Waar selecteer je op.
JIJ bent hier degene die stelt:quote:Op maandag 21 december 2015 18:54 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ja, en? Ik geloof niet in open grenzen en illegale migratie. Enkel in gesloten grenzen en legale migratie.
Je insinueert dat men de christelijke wortels probeert te vernietigen met als doel, het binnenlaten van meer gelovigen die er op het gebied van het homohuwelijk vaak juist hetzelfde standpunt op na houden als dat standpunt dat men net aan het vernietigen is om die nieuwe gelovigen binnen te halen... Beetje rare logica niet?quote:Kijk, hier word ik vrolijk van. Het homohuwelijk is een wapen die door een bepaalde belanghebbende elite gebruikt wordt om van Amerika, Canada en Europese landen de bevolking zwak te maken en de christelijke wortels te vernietigen. Het is geen toeval dat landen die voorop lopen in de strijd voor homorechten zoals Zweden, Nederland en België ook die landen zijn die massa-immigratie uit Afrika en het midden oosten steunen.
De oorlog verklaren aan heteroseksuele relatiesquote:Op maandag 21 december 2015 19:04 schreef berko13 het volgende:
Een samenleving die de oorlog verklaart aan duurzame en heteroseksuele relaties, is een samenleving die niet zal overleven.
Die elite probeert de christelijke wortels van Amerika, Canada en Europa te vernietigen en massa immigratie te stimuleren om zo makkelijker deze landen de baas te kunnen. Deze elite voelt zich goed bij een verzwakt Europa.quote:Op maandag 21 december 2015 19:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
JIJ bent hier degene die stelt:
[..]
Je insinueert dat men de christelijke wortels probeert te vernietigen met als doel, het binnenlaten van meer gelovigen die er op het gebied van het homohuwelijk vaak juist hetzelfde standpunt op na houden als dat standpunt dat men net aan het vernietigen is om die nieuwe gelovigen binnen te halen... Beetje rare logica niet?
Ga terug naar /pol/quote:Op maandag 21 december 2015 19:10 schreef berko13 het volgende:
[..]
Die elite probeert de christelijke wortels van Amerika, Canada en Europa te vernietigen en massa immigratie te stimuleren om zo makkelijker deze landen de baas te kunnen. Deze elite voelt zich goed bij een verzwakt Europa.
En waarom zouden ze zich goed voelen bij een verzwakt Europa?quote:Op maandag 21 december 2015 19:10 schreef berko13 het volgende:
[..]
Die elite probeert de christelijke wortels van Amerika, Canada en Europa te vernietigen en massa immigratie te stimuleren om zo makkelijker deze landen de baas te kunnen. Deze elite voelt zich goed bij een verzwakt Europa.
quote:A same-sex union was known in Ancient Greece and Rome,[2] ancient Mesopotamia,[3] in some regions of China, such as Fujian province, and at certain times in ancient European history.[4]
Same-sex marital practices and rituals were more recognized in Mesopotamia than in ancient Egypt. The Almanac of Incantations contained prayers favoring on an equal basis the love of a man for a woman and of a man for man.[5]
In the southern Chinese province of Fujian, through the Ming dynasty period, females would bind themselves in contracts to younger females in elaborate ceremonies.[6] Males also entered similar arrangements. This type of arrangement was also similar in ancient European history.[7]
Hoe is het nou, om Amerikaanse conservatieve denktanks na te praten?quote:Op maandag 21 december 2015 19:10 schreef berko13 het volgende:
Goed.quote:Op maandag 21 december 2015 19:24 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Hoe is het nou, om Amerikaanse conservatieve denktanks na te praten?
Allemaal pure brainwashing. Dat het op youtube staat maakt het niet minder hersenspolerij dan wanneer het op tv komt.quote:Op maandag 21 december 2015 19:26 schreef berko13 het volgende:
Goed.
Ben Carson: Gay Marriage a Marxist Plot to Impose 'New World Order'
Bekijk vanaf minuut 1:00
Maar het was wel altijd man en vrouw of wil je dat ook ontkennen?quote:Op maandag 21 december 2015 19:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het huwelijk bestaat al langer dan dat geloof bestaat.
En in alle gemeenschappen, ook gemeenschappen die niks met de christelijke God hebben (Zoals bv vikingen, grieken enz.)
Dus het is onzin om te stellen dat het iets tussen mens en God is,van origine heeft het immers niks met geloof en God te maken.
Het is iets tussen mens en mens, twee mensen die van elkaar houden en bij elkaar willen zijn.
quote:Op maandag 21 december 2015 19:18 schreef snakelady het volgende:
Overigens bestaat het homohuwelijk /same-sex marriage ook al zolang het huwelijk bestaat, dus ook al voor geloof was uitgevonden.
[..]
1. West-Europa kan je helemaal niet vergelijken met de rest van de wereld. In grote delen van Afrika en Azië is het christendom zelfs zwaar aan het boomen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op over het christendom in China vandaag.quote:Op maandag 21 december 2015 19:29 schreef Roberta_J het volgende:
En eigenlijk net goed dat 'jullie' wereldje er langzaam maar zeker aan gaat. Is er ooit iets beters dan ellende en geweld uit voortgekomen???
Ga toch weg alsjeblieftquote:Op maandag 21 december 2015 17:50 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Oftewel je verkeert in onwetendheid. Dat is jouw basis om ertegen te zijn, zoals iedereen die wat tegen homoseksualiteit heeft. Je behoort dus nog in het rijtje 3e wereldfiguren en zo.
Ja, dat wil ik ontkennen gezien het een feit is, er is voldoende bewijs gevonden dat mensen van hetzelfde geslacht in die tijd ook gingen trouwen.quote:Op maandag 21 december 2015 19:29 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Maar het was wel altijd man en vrouw of wil je dat ook ontkennen?
Genoeg bewijs jajaquote:Op maandag 21 december 2015 19:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ontkennen gezien het een feit is, er is voldoende bewijs gevonden dat mensen van hetzelfde geslacht in die tijd ook gingen trouwen.
9 Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen. 10 En zij riepen met grote stem, zeggende: De zaligheid zij onzen God, Die op den troon zit, en het Lam.quote:
Eindelijk iemand met een beetje gezond verstandquote:Op maandag 21 december 2015 18:39 schreef Roberta_J het volgende:
Persoonlijk vind ik dat je als homostel ook best een beetje rekening mag houden met zo'n bakkerij. Je kunt ook gewoon naar een bakkerij gaan waar ze geen moslim zijn, wetende hoe dat ligt daar.
Je moet ook een beetje je plek kennen. Bedoel, homoseksualiteit begint pas net een beetje geaccepteerd te raken. Moet je niet als je eén vinger krijgt meteen de hele hand nemen.
Hoe het op mij overkwam is dat ze naar een willekeurige bakker gingen en daar werd geweigerd. Maar ze wisten dus naar wat voor bakker ze gingen. Dan vind ik het meer provocatie van hun kant. Je moet ook een beetje je publiek kunnen aanvoelen.
Precies... De Bijbel maakt zicht niet zo druk over 'regio's'.quote:Op maandag 21 december 2015 19:35 schreef berko13 het volgende:
[..]
9 Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen. 10 En zij riepen met grote stem, zeggende: De zaligheid zij onzen God, Die op den troon zit, en het Lam.
Een dom linkje...quote:Op maandag 21 december 2015 19:34 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Genoeg bewijs jajaEen dom linkje en dat noem je bewijs?
Hoe wil je dan democratie regelen zonder regio's?quote:Op maandag 21 december 2015 19:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies... De Bijbel maakt zicht niet zo druk over 'regio's'.
Ja, hallo, jij begint over christelijke waarden.quote:Op maandag 21 december 2015 19:39 schreef berko13 het volgende:
[..]
Hoe wil je dan democratie regelen zonder regio's?
Dat waren geen "seculiere" staten. Dat waren communistische dictaturen waar religie als concurrerende ideologie werd gezien.quote:Op maandag 21 december 2015 19:31 schreef berko13 het volgende:
[..]
1. West-Europa kan je helemaal niet vergelijken met de rest van de wereld. In grote delen van Afrika en Azië is het christendom zelfs zwaar aan het boomen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op over het christendom in China vandaag.
2. De grootste genocides in de wereld zijn uitgevoerd geweest door seculiere staten met een grote overheid. Mao, Stalin en Hitler bijvoorbeeld.
Ik kan uit de Bijbel niet opmaken dat God voor open grenzen en illegale migratie is. Integendeel.quote:Op maandag 21 december 2015 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, hallo, jij begint over christelijke waarden.
Er zijn simpelweg geen rationele gronden om er tegen te zijn, punt. Dat je te zwak bent om de denkbeelden die je met je opvoeding hebt meegekregen te ontstijgen, is jouw probleem.quote:Op maandag 21 december 2015 19:33 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Ga toch weg alsjeblieftKunnen we niet mensen zoals jij op een eiland zetten met andere mensen die er hetzelfde over denken? Je bent totaal niet normaal te krijgen. Is iemand er niet mee eens is hij dit en dat. Het zegt al wat over jouw IQ als je maar mensen beschuldigd voor 3e wereldfiguren. Doe eens normaal man! Als je het niet wilt horen lees het dan ook niet
Niemand dwingt je om steeds mijn reacties te lezen. Toch doe je het en rarara waarom?
Heb je de bijbel gelezen eigenlijk?quote:Op maandag 21 december 2015 19:45 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik kan uit de Bijbel niet opmaken dat God voor open grenzen en illegale migratie is. Integendeel.
[ afbeelding ]
Wat dacht je van dat het niet hoort? Jij gelooft in evolutie toch? Kijk eens naar de natuur naar homoseksuele dieren, redden die het? Nee want ze zijn niet geschikt. Wat is het doel van het leven? Kinderen krijgen toch? Dat kan niet als je homo bent ( Tenminste niet biologisch ) en het is gewoon erg zielig om een kind 2 van het zelfde geslacht ouders te gevenquote:Op maandag 21 december 2015 19:46 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Er zijn simpelweg geen rationele gronden om er tegen te zijn, punt. Dat je te zwak bent om de denkbeelden die je met je opvoeding hebt meegekregen te ontstijgen, is jouw probleem.
Vanwaar toch die neiging om het huwelijk te willen opdoeken? Omdat homo's ook kunnen trouwen is het huwelijk ineens minder waard? Homo's hebben geen huwelijk nodig om elkaar trouw te beloven; dat klopt. Hetero's ook niet!quote:Op maandag 21 december 2015 17:08 schreef idefixide het volgende:
Het huwelijk dan maar opdoeken? Jij stelt dat je geen huwelijk nodig hebt om je te kunnen voortplanten. Homo's hebben net zo goed geen huwelijk nodig om elkaar trouw te beloven. Dat is voor jou kennelijk geen optie. Datzelfde geldt voor velen die geen kind willen verwekken buiten het huwelijk. Waarom is jouw standpunt "heiliger" (pun intended) dan dat van de zogenaamde "reli-gekken"?
Ik begrijp niet zo goed voor welke rechten je nu precies vecht en op welke gronden. Het lijkt mij dat je vooral wil dat het een huwelijk genoemd moet kunnen worden en dat geslacht geen rol mag spelen. Maar waarom vind je het zo veel anders dan iemand die met dan een persoon wil trouwen? Vind je dat broer en zus met elkaar mogen trouwen? Vind je dat iemand met zichzelf mag trouwen?
Maakt niet uit, als we naar de 10 grootste genocides kijken uit het verleden zit daar maar één religieus geïnspireerde bij (en dat was een islamitische):quote:Op maandag 21 december 2015 19:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat waren geen "seculiere" staten. Dat waren communistische dictaturen waar religie als concurrerende ideologie werd gezien.
Die redden het prima, want ze zijn onderdeel van een sociale groep en hebben binnen die groep een functie.quote:Op maandag 21 december 2015 19:48 schreef tukker321 het volgende:
Wat dacht je van dat het niet hoort? Jij gelooft in evolutie toch? Kijk eens naar de natuur naar homoseksuele dieren, redden die het? Nee want ze zijn niet geschikt.
Jij maakt niet uit.quote:
quote:1. It Is Not Marriage
Calling something marriage does not make it marriage. Marriage has always been a covenant between a man and a woman which is by its nature ordered toward the procreation and education of children and the unity and wellbeing of the spouses.
The promoters of same-sex “marriage” propose something entirely different. They propose the union between two men or two women. This denies the self-evident biological, physiological, and psychological differences between men and women which find their complementarity in marriage. It also denies the specific primary purpose of marriage: the perpetuation of the human race and the raising of children.
Two entirely different things cannot be considered the same thing.
2. It Violates Natural Law
Marriage is not just any relationship between human beings. It is a relationship rooted in human nature and thus governed by natural law.
Natural law’s most elementary precept is that “good is to be done and pursued, and evil is to be avoided.” By his natural reason, man can perceive what is morally good or bad for him. Thus, he can know the end or purpose of each of his acts and how it is morally wrong to transform the means that help him accomplish an act into the act’s purpose.
Any situation which institutionalizes the circumvention of the purpose of the sexual act violates natural law and the objective norm of morality.
Being rooted in human nature, natural law is universal and immutable. It applies to the entire human race, equally. It commands and forbids consistently, everywhere and always. Saint Paul taught in the Epistle to the Romans that the natural law is inscribed on the heart of every man. (Rom. 2:14-15)
3. It Always Denies a Child Either a Father or a Mother
It is in the child’s best interests that he be raised under the influence of his natural father and mother. This rule is confirmed by the evident difficulties faced by the many children who are orphans or are raised by a single parent, a relative, or a foster parent.
The unfortunate situation of these children will be the norm for all children of a same-sex “marriage.” A child of a same-sex “marriage” will always be deprived of either his natural mother or father. He will necessarily be raised by one party who has no blood relationship with him. He will always be deprived of either a mother or a father role model.
Same-sex “marriage” ignores a child’s best interests.
4. It Validates and Promotes the Homosexual Lifestyle
In the name of the “family,” same-sex “marriage” serves to validate not only such unions but the whole homosexual lifestyle in all its bisexual and transgender variants.
Civil laws are structuring principles of man's life in society. As such, they play a very important and sometimes decisive role in influencing patterns of thought and behavior. They externally shape the life of society, but also profoundly modify everyone’s perception and evaluation of forms of behavior.
Legal recognition of same-sex “marriage” would necessarily obscure certain basic moral values, devalue traditional marriage, and weaken public morality.
5. It Turns a Moral Wrong into a Civil Right
Homosexual activists argue that same-sex “marriage” is a civil rights issue similar to the struggle for racial equality in the 1960s.
This is false.
First of all, sexual behavior and race are essentially different realities. A man and a woman wanting to marry may be different in their characteristics: one may be black, the other white; one rich, the other poor; or one tall, the other short. None of these differences are insurmountable obstacles to marriage. The two individuals are still man and woman, and thus the requirements of nature are respected.
Same-sex “marriage” opposes nature. Two individuals of the same sex, regardless of their race, wealth, stature, erudition or fame, will never be able to marry because of an insurmountable biological impossibility.
Secondly, inherited and unchangeable racial traits cannot be compared with non-genetic and changeable behavior. There is simply no analogy between the interracial marriage of a man and a woman and the “marriage” between two individuals of the same sex.
6. It Does Not Create a Family but a Naturally Sterile Union
Traditional marriage is usually so fecund that those who would frustrate its end must do violence to nature to prevent the birth of children by using contraception. It naturally tends to create families.
On the contrary, same-sex “marriage” is intrinsically sterile. If the “spouses” want a child, they must circumvent nature by costly and artificial means or employ surrogates. The natural tendency of such a union is not to create families.
Therefore, we cannot call a same-sex union marriage and give it the benefits of true marriage.
7. It Defeats the State’s Purpose of Benefiting Marriage
One of the main reasons why the State bestows numerous benefits on marriage is that by its very nature and design, marriage provides the normal conditions for a stable, affectionate, and moral atmosphere that is beneficial to the upbringing of children—all fruit of the mutual affection of the parents. This aids in perpetuating the nation and strengthening society, an evident interest of the State.
Homosexual “marriage” does not provide such conditions. Its primary purpose, objectively speaking, is the personal gratification of two individuals whose union is sterile by nature. It is not entitled, therefore, to the protection the State extends to true marriage.
8. It Imposes Its Acceptance on All Society
By legalizing same-sex “marriage,” the State becomes its official and active promoter. The State calls on public officials to officiate at the new civil ceremony, orders public schools to teach its acceptability to children, and punishes any state employee who expresses disapproval.
In the private sphere, objecting parents will see their children exposed more than ever to this new “morality,” businesses offering wedding services will be forced to provide them for same-sex unions, and rental property owners will have to agree to accept same-sex couples as tenants.
In every situation where marriage affects society, the State will expect Christians and all people of good will to betray their consciences by condoning, through silence or act, an attack on the natural order and Christian morality.
9. It Is the Cutting Edge of the Sexual Revolution
In the 1960s, society was pressured to accept all kinds of immoral sexual relationships between men and women. Today we are seeing a new sexual revolution where society is being asked to accept sodomy and same-sex “marriage.”
If homosexual “marriage” is universally accepted as the present step in sexual “freedom,” what logical arguments can be used to stop the next steps of incest, pedophilia, bestiality, and other forms of unnatural behavior? Indeed, radical elements of certain “avant garde” subcultures are already advocating such aberrations.
The railroading of same-sex “marriage” on the American people makes increasingly clear what homosexual activist Paul Varnell wrote in the Chicago Free Press:
"The gay movement, whether we acknowledge it or not, is not a civil rights movement, not even a sexual liberation movement, but a moral revolution aimed at changing people's view of homosexuality."
10. It Offends God
This is the most important reason. Whenever one violates the natural moral order established by God, one sins and offends God. Same-sex “marriage” does just this. Accordingly, anyone who professes to love God must be opposed to it.
Marriage is not the creature of any State. Rather, it was established by God in Paradise for our first parents, Adam and Eve. As we read in the Book of Genesis: “God created man in His image; in the Divine image he created him; male and female He created them. God blessed them, saying: ‘Be fertile and multiply; fill the earth and subdue it.’” (Gen. 1:28-29)
The same was taught by Our Savior Jesus Christ: “From the beginning of the creation, God made them male and female. For this cause a man shall leave his father and mother; and shall cleave to his wife.” (Mark 10:6-7).
Genesis also teaches how God punished Sodom and Gomorrah for the sin of homosexuality: “The Lord rained down sulphurous fire upon Sodom and Gomorrah. He overthrew those cities and the whole Plain, together with the inhabitants of the cities and the produce of the soil.” (Gen. 19:24-25)
Pro-life beweren te zijn terwijl je tegelijkertijd pro-gun bent.quote:Op maandag 21 december 2015 19:45 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik kan uit de Bijbel niet opmaken dat God voor open grenzen en illegale migratie is. Integendeel.
[ afbeelding ]
Waren het vredesactivisten of getrainde militairen die Auschwitz bevrijd hebben?quote:Op maandag 21 december 2015 19:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pro-life beweren te zijn terwijl je tegelijkertijd pro-gun bent.![]()
Alleen al dit jaar zijn er in de VS minstens 10.000 doden gevallen als gevolg van gun violence.
Ga lekker rondlopen in een shirt waarop "pro-gun" staat, maar stop met het verkondigen dat je "pro-life" bent. Je bent anti-life.
Hebben we weer zo'n anti-gun persoonquote:Op maandag 21 december 2015 19:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Pro-life beweren te zijn terwijl je tegelijkertijd pro-gun bent.![]()
Alleen al dit jaar zijn er in de VS minstens 10.000 doden gevallen als gevolg van gun violence.
Ga lekker rondlopen in een shirt waarop "pro-gun" staat, maar stop met het verkondigen dat je "pro-life" bent. Je bent anti-life.
Nee.quote:
Wat kun jij onmetelijk dom lullen zeg. Dat een leger met wapens is uitgerust, is normaal. Daar slaat "pro-gun" niet op. Dat slaat op vuurwapenbezit door burgers.quote:Op maandag 21 december 2015 19:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waren het vredesactivisten of getrainde militairen die Auschwitz bevrijd hebben?
Zoek het dan zelf uit. Dit toont de mentaliteit aan van pro-homo supporters. Alles wat tegen ze is gewoon negeren en doen alsof ze nazi's zijn. Ik ben er spuugzat vanquote:
Nee.quote:
Haha, als hij het allemaal nog steeds zo erg zou vinden, waarom daalt hij dan niet af naar de aarde om even orde op zaken te stellen? Kennelijk interesseert het hem geen reet, óf hij vind het tegenwoordig wel prima (ook hij gaat met zijn tijd mee natuurlijk) en als laatste, misschien is hij wel machteloos en is hij dus niet bij machte om in te grijpen. In het laatste geval zou het dan ook totaal onzinnig zijn om nog langer achter zo iemand aan te lopen.quote:10. It Offends God
This is the most important reason. Whenever one violates the natural moral order established by God, one sins and offends God. Same-sex “marriage” does just this. Accordingly, anyone who professes to love God must be opposed to it.
Marriage is not the creature of any State. Rather, it was established by God in Paradise for our first parents, Adam and Eve. As we read in the Book of Genesis: “God created man in His image; in the Divine image he created him; male and female He created them. God blessed them, saying: ‘Be fertile and multiply; fill the earth and subdue it.’” (Gen. 1:28-29)
The same was taught by Our Savior Jesus Christ: “From the beginning of the creation, God made them male and female. For this cause a man shall leave his father and mother; and shall cleave to his wife.” (Mark 10:6-7).
Genesis also teaches how God punished Sodom and Gomorrah for the sin of homosexuality: “The Lord rained down sulphurous fire upon Sodom and Gomorrah. He overthrew those cities and the whole Plain, together with the inhabitants of the cities and the produce of the soil.” (Gen. 19:24-25)
En heel toevallig neem je alleen die redenquote:Op maandag 21 december 2015 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee.
Goeie reden ook dit zeg:
[..]
Haha, als hij het allemaal nog steeds zo erg zou vinden, waarom daalt hij dan niet af naar de aarde om even orde op zaken te stellen? Kennelijk interesseert het hem geen reet, óf hij vind het tegenwoordig wel prima (ook hij gaat met zijn tijd mee natuurlijk) en als laatste, misschien is hij wel machteloos en is hij dus niet bij machte om in te grijpen. In het laatste geval zou het dan ook totaal onzinnig zijn om nog langer achter zo iemand aan te lopen.
Overigens ben ik meer geïnteresseerd in hoe de christelijke visie op het verschijnsel zwaartekracht zich verhoudt tot de algemene relativiteitstheorie, maar dat terzijde.
Het is van een dusdanig lachwekkende stompzinnigheid dat het niet eens de moeite waard is om inhoudelijk op in te gaan. Ik snap dat het in jouw bekrompen leefwereld steekhoudende argumenten zijn, maar ik vrees dat je je niet kunt verplaatsen in mensen die zich niet in de categorie conservatieve religekkie bevinden.quote:Op maandag 21 december 2015 19:58 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Zoek het dan zelf uit. Dit toont de mentaliteit aan van pro-homo supporters. Alles wat tegen ze is gewoon negeren en doen alsof ze nazi's zijn. Ik ben er spuugzat van
'Het hoort niet', wat is dat nou voor dom dogmatisch gedoe?quote:Op maandag 21 december 2015 19:48 schreef tukker321 het volgende:
Wat dacht je van dat het niet hoort? Jij gelooft in evolutie toch? Kijk eens naar de natuur naar homoseksuele dieren, redden die het? Nee want ze zijn niet geschikt. Wat is het doel van het leven? Kinderen krijgen toch? Dat kan niet als je homo bent ( Tenminste niet biologisch ) en het is gewoon erg zielig om een kind 2 van het zelfde geslacht ouders te geven
Mens krijg eens wat zelfrespectquote:Op maandag 21 december 2015 20:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is van een dusdanig lachwekkende stompzinnigheid dat het niet eens de moeite waard is om inhoudelijk op in te gaan. Ik snap dat het in jouw bekrompen leefwereld steekhoudende argumenten zijn, maar ik vrees dat je je niet kunt verplaatsen in mensen die zich niet in de categorie conservatieve religekkie bevinden.
Geen zin, tijd en energie om ze allemaal af te gaan zeiken.quote:Op maandag 21 december 2015 20:06 schreef tukker321 het volgende:
[..]
En heel toevallig neem je alleen die redenDe rest negeer je maar lekker
Wat voor soort mensen zitten hier
Dat ik dit land deel met jullie
Landen als Turkije, Israël en Iran zijn nu veel minder seculier dan 50 jaar geleden. In Rusland heeft de kerk nu ook veel meer macht dan 50 jaar geleden (waar ze toen verboden was). In China is het aantal christenen stormachtig aan het groeien.quote:Op maandag 21 december 2015 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee.
Goeie reden ook dit zeg:
[..]
Haha, als hij het allemaal nog steeds zo erg zou vinden, waarom daalt hij dan niet af naar de aarde om even orde op zaken te stellen? Kennelijk interesseert het hem geen reet, óf hij vind het tegenwoordig wel prima (ook hij gaat met zijn tijd mee natuurlijk) en als laatste, misschien is hij wel machteloos en is hij dus niet bij machte om in te grijpen. In het laatste geval zou het dan ook totaal onzinnig zijn om nog langer achter zo iemand aan te lopen.
Overigens ben ik meer geïnteresseerd in hoe de christelijke visie op het verschijnsel zwaartekracht zich verhoudt tot de algemene relativiteitstheorie, maar dat terzijde.
Ik heb enorm veel zelfrespect. Maak je geen zorgen. Maar je eigen posts zijn zo mogelijk nog minder steekhoudend dan je linkdumps.quote:Op maandag 21 december 2015 20:08 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Mens krijg eens wat zelfrespect
Linkdump? Het zijn gewoon goede redenen maar jij kiest ervoor ze niet te kiezen.quote:Op maandag 21 december 2015 20:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb enorm veel zelfrespect. Maak je geen zorgen. Maar je eigen posts zijn zo mogelijk nog minder steekhoudend dan je linkdumps.
Nee dat zijn het niet. 'God vindt het niet goed' is al een prima voorbeeld. Leuk argument voor wat religieuze extremisten, maar niet voor ongelovigen en ook niet voor een groot deel van de wat gematigdere gelovigen.quote:Op maandag 21 december 2015 20:13 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Linkdump? Het zijn gewoon goede redenen maar jij kiest ervoor ze niet te kiezen.
1. Klopt al niet, zoals eerder uitgelegd.quote:
Geen enkele, maar Dan ook geen enkele van die 'redenen' uit dat filmpje zijn onderbouwd met iets verifieerbaarsquote:Op maandag 21 december 2015 20:13 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Linkdump? Het zijn gewoon goede redenen maar jij kiest ervoor ze niet te kiezen.
Je bent een min, stompzinnig mens. En je arrogante geschreeuw maakt je alleen maar belachelijk. Daarbij je hebt het gelijk gewoon objectief niet aan je zijde.quote:Op maandag 21 december 2015 20:06 schreef tukker321 het volgende:
En heel toevallig neem je alleen die reden De rest negeer je maar lekker Wat voor soort mensen zitten hier Dat ik dit land deel met jullie
Kan je in jouw DNA vinden dat je hetero bent? en kan je in jouw DNA vinden op wat voor vrouw je valt?quote:Op maandag 21 december 2015 20:10 schreef tukker321 het volgende:
Maar als het aangeboren is dan moet het terug te vinden zijn in je DNA toch? Waarom kan dat niet bij homoseksuelen dan??Zoals ik eerst zei, je doet maar lekker maar noem het geen huwelijk want het is geen huwelijk.
"1. It Is Not Marriage"quote:
Het zijn verschrikkelijk slechte, egoïstische redenen. En ze blinken uit in slecht geïnformeerd zijn, in de waarheid negeren en in het opdringen van 2000 jaar oude, intolerante opvattingen uit sprookjesboeken als de bijbel. Get real.quote:Op maandag 21 december 2015 20:13 schreef tukker321 het volgende:
[..]
die is makkelijk, god gaf ons een eigen vrije wil om keuzes mee te maken en als we voor god kiezen dan mogen we naar de hemel, als hij naar beneden zou komen om orde op zaken te stellen dan zou hij dus nogal hypocriet bezig zijn ... vrije wil zolang, je doet wat ik zegquote:Op maandag 21 december 2015 20:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee.
Goeie reden ook dit zeg:
[..]
Waarom? Alleen om conservatief-gelovigen en ander haatdragend volk niet voor het hoofd te stoten?quote:Op maandag 21 december 2015 20:39 schreef BlaZ het volgende:
Misschien zou het helpen om van de term huwelijk af te stappen en vanuit overheidswege enkel te registreren waar iemand woont.
Dan ben je gelijk van dit hele geneuzel af.
want de kerk en religie zijn niet verbonden met elkaar?quote:Op maandag 21 december 2015 20:42 schreef sp3c het volgende:
feitelijk is de kerk en niet het geloof an sich het probleem zoals altijd
dat staat er toch nietquote:Op maandag 21 december 2015 20:52 schreef berko13 het volgende:
[..]
want de kerk en religie zijn niet verbonden met elkaar?
Wat bedoel je dan? noch de kerk noch het christendom accepteren homoseksualiteit als 'normaal'.quote:
precies zoals het er staatquote:Op maandag 21 december 2015 20:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? noch de kerk noch het christendom accepteren homoseksualiteit als 'normaal'.
Genoeg stroming binnen het christendom die dat wel doen hoor, net als christenen zelf. Je ziet bijvoorbeeld in de VS dat dergelijke bekrompen, conservatieve denkbeelden onder jongere christenen vrij rap aan het verdwijnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 20:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? noch de kerk noch het christendom accepteren homoseksualiteit als 'normaal'.
Je stelt homoseksualiteit gelijk aan homofilie.quote:Op maandag 21 december 2015 17:36 schreef Roberta_J het volgende:
Het is immoreel om een juist begrip van homoseksualiteit te hebben en het vervolgens af te keuren. Want mensen afkeuren op basis van iets waar ze niets aan kunnen doen, doe je gewoon niet. Iemand met het downsyndroom ga je toch ook niet moreel verwerpelijk zitten vinden? Klinkt misschien als een vreselijke vergelijking, maar de overeenkomst is slechts dat zowel de homo als de mongool er niets aan kan doen dat zij zijn wat zij zijn. Iemand met het downsyndroom scheldt je ook niet uit voor mongool, ga je vervolgens pesten en uitsluiten etc. Het is voor iedereen duidelijk dat dat immoreel is en van zwaar onbegrip getuigd omtrent het syndroom van down.
Homoseksualiteit is net zo goed iets onveranderlijks. Sommige zeggen dan: 'ja maar pedo's dan!? die kunnen er ook niks aan doen, right? Zo kunnen we alles wel goed gaan vinden!' Ja, maar die vallen op een doelgroep waarbij er nooit sprake kan zijn van wederzijdse instemming. Dus per definitie immoreel. Bij homoseksualiteit valt men op elkaar. En het is niet alleen seksualiteit (tegenstanders blijven het vaak nog zien als weinig anders dan één of andere perverse behoefte) maar ook het aspect liefde/houden van speelt rol, net als bij heterostellen.
Je kan er dus wel tegen zijn, maar dat is alleen niet-immoreel als je er simpelweg geen hol van begrijpt. Als je erkent wat het daadwerkelijk is, heb je geen rationele gronden om er tegen te zijn. Zo simpel is het. Het is geen kwestie van 'ieder z'n keuze wat ie ervan vindt'. Er is namelijk een vast staande waarheid, en die is dat het geen keuze is. En dat het simpelweg iemands geaardheid betreft, waarbij verder niemand schade daarvan ondervindt. Dus blijft dan de kwestie persoonlijke smaak over. En dan ben je weer een egocentrische eikel als je je eigen smaak als maatgevend beschouwt en op de rest van de mensheid projecteert.
Dus of je bent gewoon onwetend, of je bent een eikel die z'n eigen smaak boven die van anderen stelt, met als excuus dat je tot de grote meerderheid behoort.
Religieuze opvoeding is er dan nog. Maar dat valt verder ook niet te onderbouwen dan iets wat neer komt op de smaak van de grote heteroseksuele meerderheid. Anti-homoseksualiteit is een goed voorbeeld van 'tirannie der meerderheid' https://nl.wikipedia.org/wiki/Tirannie_van_de_meerderheid
Zo is het nu eenmaal.
Maar waarom zou je niet van je seksualiteit genieten als dat gewoon kan?quote:Op maandag 21 december 2015 21:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je stelt homoseksualiteit gelijk aan homofilie.
Of je homofiel, bifiel of hetereofiel bent kun je niks aan doen. Dat je overgaat tot seksuele activiteiten als homoseksueel, biseksueel of heteroseksueel daar kun je wel wat aan doen.
Dat is omdat een kind geen toestemming kan geven en lichamelijk en geestelijk nog niet toe is aan seks. Nogal een groot verschil.quote:Met een pedofiel is ook niks mis. Maar met een pedoseksueel is veel mis. Dat iemand zich aangetrokken voelt door kinderen kan hij toch niks aan doen, zolang je jezelf maar niet vergrijpt aan kinderen.
En dat vind ik vreemd en heeft ook helemaal niks met de discussie te maken.quote:Ik ken homofielen die tegen homoseksualiteit zijn. Het is niet altijd een een-tweetje. Dus graag onderscheid maken tussen -fielen en -seksuelen anders zeg je misschien iets heel anders dan wat je bedoelt.
Geen seks hebben neem ik aan.quote:Op maandag 21 december 2015 21:07 schreef sp3c het volgende:
je kent homofielen die tegen homosexualiteit zijn???
hoe uit zich dat, moet je lippenstift op als ze je neuken of wat?
Er zullen genoeg homofielen in een identiteitscrisis zitten. Er zijn nog steeds veel gemeenschappen waarin homoseksueel gedrag als zondig of een afwijking wordt beschouwd.quote:Op maandag 21 december 2015 21:07 schreef sp3c het volgende:
Inderdaad zo van ''Je mag best homofiel zijn maar je mag er niks mee doen, je bent dus gedoemd de rest van je leven alleen of in een leugen door te brengen, ook mag je je seksueel niet uiten zoals je bent ook al doe je daar verders niemand kwaad mee''quote:Op maandag 21 december 2015 21:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zullen genoeg homofielen in een identiteitscrisis zitten. Er zijn nog steeds veel gemeenschappen waarin homoseksueel gedrag als zondig of een afwijking wordt beschouwd.
Je trekt het in het belachelijke. Er zijn homofielen die tegen homoseksualiteit zijn. Ze zijn tegen geslachtsgemeenschap tussen mensen van hetzelfde geslacht. Maar voelen ze zich hier wel tot aangetrokken. Veelal blijven deze vrijgezel of soms trouwen ze met een vrouw die vaak hiervan op de hoogte is. De buurman van mijn buurman is er zo eentje. Hij is al in de zestig en het is niet dat hij echt een haat heeft tegen homo's of iets dergelijks maar hij zal als homofiel zijnde niet overgaan tot homoseksualiteit. Met hem heeft het ook veel te maken dat hij uit een andere generatie komt. Voor jongeren vandaag wordt de stap van homofilie naar homoseksualiteit sneller gemaakt. Verder ken ik wat mensen via het internet die homofiel zijn maar geen homoseksueel.quote:Op maandag 21 december 2015 21:07 schreef sp3c het volgende:
Ik snap echt totaal niet hoe jouw reactie zich tot mijn post verhoudt. We hebben het over iets heel anders lijkt het, want ik zie het niet terug.quote:Op maandag 21 december 2015 21:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar waarom zou je niet van je seksualiteit genieten als dat gewoon kan?
[..]
Dat is omdat een kind geen toestemming kan geven en lichamelijk en geestelijk nog niet toe is aan seks. Nogal een groot verschil.
[..]
En dat vind ik vreemd en heeft ook helemaal niks met de discussie te maken.
Ik ken heteroseksuele vrouwen die iedere vorm van seks als verkrachting zien, is dat nu ook de algemene waarheid?
quote:Op maandag 21 december 2015 21:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geen seks hebben neem ik aan.
Waarom denk je dat er vroeger zoveel nonnen waren? Veelal gewoon lesbiennes die er niks mee mochten doen.
dat lijkt mij een heel ander verhaal dan iemand die toegeeft dat hij homo is en homosexualiteit niet tof vindquote:Op maandag 21 december 2015 21:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zullen genoeg homofielen in een identiteitscrisis zitten. Er zijn nog steeds veel gemeenschappen waarin homoseksueel gedrag als zondig of een afwijking wordt beschouwd.
Dit moet toch serieus een naar leven zijn?quote:Op maandag 21 december 2015 21:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je trekt het in het belachelijke. Er zijn homofielen die tegen homoseksualiteit zijn. Ze zijn tegen geslachtsgemeenschap tussen mensen van hetzelfde geslacht. Maar voelen ze zich hier wel tot aangetrokken. Veelal blijven deze vrijgezel of soms trouwen ze met een vrouw die vaak hiervan op de hoogte is. De buurman van mijn buurman is er zo eentje. Hij is al in de zestig en het is niet dat hij echt een haat heeft tegen homo's of iets dergelijks maar hij zal als homofiel zijnde niet overgaan tot homoseksualiteit. Met hem heeft het ook veel te maken dat hij uit een andere generatie komt. Voor jongeren vandaag wordt de stap van homofilie naar homoseksualiteit sneller gemaakt. Verder ken ik wat mensen via het internet die homofiel zijn maar geen homoseksueel.
Eigenlijk belachelijk dat ik je dit vertel, als iemand als een dergelijke clown reageert behoeft het eigenlijk geen enkele reactie.
[..]
Ik snap echt totaal niet hoe jouw reactie zich tot mijn post verhoudt. We hebben het over iets heel anders lijkt het, want ik zie het niet terug.
Wat begrijp je er niet aan?quote:Op maandag 21 december 2015 21:16 schreef TserrofEnoch het volgende:
Ik snap echt totaal niet hoe jouw reactie zich tot mijn post verhoudt. We hebben het over iets heel anders lijkt het, want ik zie het niet terug.
Tja is zijn keuze, ik vind het ook wel triest van de ene kant. Maar hij heeft een druk vrijwilligersleven en hij is veel bij zijn familie.quote:Op maandag 21 december 2015 21:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit moet toch serieus een naar leven zijn?
Deed ik niet.quote:Op maandag 21 december 2015 21:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat begrijp je er niet aan?
Jij vergelijkt homo's met pedo's en ik ontkracht die vergelijking.
als iedereen die het niet zo heeft op homosexualiteit zich bij het kalifaat aan gaat sluiten dan heeft de rest van de wereld een stevig probleem ...quote:Op maandag 21 december 2015 21:21 schreef beantherio het volgende:
Misschien dat het een idee is dat Slovenië zich aansluit bij het kalifaat? Gewoon een ideetje.
Als hij idd geen behoefte heeft....Nja kunnen we niet zeggen zo.quote:Op maandag 21 december 2015 21:21 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Tja is zijn keuze, ik vind het ook wel triest van de ene kant. Maar hij heeft een druk vrijwilligersleven en hij is veel bij zijn familie.
Als hij er zelf geen behoefte aan heeft is het toch ook goed? Al denk ik dat als hij 40 jaar later was geworden, dat hij nu een vriend had of misschien wel getrouwd was met een man.
Dat iemand het niet zo heeft op homoseksualiteit betekend niet automatisch dat zoiemand zijn zienswijze op anderen gaat opdringen. Dat doen ze in Slovenië duidelijk wel.quote:Op maandag 21 december 2015 21:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
als iedereen die het niet zo heeft op homosexualiteit zich bij het kalifaat aan gaat sluiten dan heeft de rest van de wereld een stevig probleem ...
prima johquote:Op maandag 21 december 2015 21:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat iemand het niet zo heeft op homoseksualiteit betekend niet automatisch dat zoiemand zijn zienswijze op anderen gaat opdringen. Dat doen ze in Slovenië duidelijk wel.
Rusland ook maar gelijk bij het kalifaat?quote:Op maandag 21 december 2015 21:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat iemand het niet zo heeft op homoseksualiteit betekend niet automatisch dat zoiemand zijn zienswijze op anderen gaat opdringen. Dat doen ze in Slovenië duidelijk wel.
Ze praten er verder ook niet heel veel over. Voelt hij zich ongemakkelijk bij. Dus het is niet iets wat ik hem ooit zal gaan vragen.quote:Op maandag 21 december 2015 21:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als hij idd geen behoefte heeft....Nja kunnen we niet zeggen zo.
Waarom zou een beschaafd land zich moeten aansluiten bij een broeihaard van barbarij?quote:Op maandag 21 december 2015 21:21 schreef beantherio het volgende:
Misschien dat het een idee is dat Slovenië zich aansluit bij het kalifaat? Gewoon een ideetje.
Ze steunen IS al dus wie weetquote:Op maandag 21 december 2015 21:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Rusland ook maar gelijk bij het kalifaat?
Ik vrees dat je je iets meer moet gaan verdiepen in de actualiteiten.quote:
Noord-Brabant heeft ook meer inwoners dan Slovenië dus zo vreemd is dat niet..quote:Op maandag 21 december 2015 21:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom zou een beschaafd land zich moeten aansluiten bij een broeihaard van barbarij?
De provincie Noord-Brabant alleen al heeft trouwens meer moskeeën dan Slovenië.
Wat?quote:
Ze vallen de tegenstanders van IS aan dus ja.quote:Op maandag 21 december 2015 21:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Steunt Rusland tegenwoordig ook al IS?
Een beschaafd land niet. Maar in Slovenië twijfelen ze blijkbaar zelf of ze zichzelf zo willen noemen.quote:Op maandag 21 december 2015 21:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Waarom zou een beschaafd land zich moeten aansluiten bij een broeihaard van barbarij?
Ze vallen alles en iedereen aan. Behalve Assad dan.quote:Op maandag 21 december 2015 21:44 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze vallen de tegenstanders van IS aan dus ja.
[..]
Een beschaafd land niet. Maar in Slovenië twijfelen ze blijkbaar zelf of ze zichzelf zo willen noemen.
Mwah, ik denk dat wij dan een probleem hebbenquote:Op maandag 21 december 2015 21:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
als iedereen die het niet zo heeft op homosexualiteit zich bij het kalifaat aan gaat sluiten dan heeft de rest van de wereld een stevig probleem ...
Jonge mensen zijn sneller geneigd libtards te zijn omdat ze nog niet weten wat goed is, maar ze weten wel al wat goed voelt.quote:Op maandag 21 december 2015 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Genoeg stroming binnen het christendom die dat wel doen hoor, net als christenen zelf. Je ziet bijvoorbeeld in de VS dat dergelijke bekrompen, conservatieve denkbeelden onder jongere christenen vrij rap aan het verdwijnen zijn.
Kennelijk hebben wij een andere definitie over beschaafd zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 21:44 schreef beantherio het volgende:
Een beschaafd land niet. Maar in Slovenië twijfelen ze blijkbaar zelf of ze zichzelf zo willen noemen.
Troll gerust verder.quote:Op maandag 21 december 2015 22:00 schreef berko13 het volgende:
[..]
Jonge mensen zijn sneller geneigd libtards te zijn omdat ze nog niet weten wat goed is, maar ze weten wel al wat goed voelt.
Hebben die onderzoek gedaan naar jouw trollgedrag?quote:Op maandag 21 december 2015 22:13 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vertel dat maar aan Prager University.
Zij zijn mijn meesters.quote:Op maandag 21 december 2015 22:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hebben die onderzoek gedaan naar jouw trollgedrag?
Jij hebt liever een sisi die een transgender als partner neemt ala Obamaquote:
Bedankt Hans.quote:Op maandag 21 december 2015 22:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij hebt liever een sisi die een transgender als partner neemt ala Obama
gewoon kijken, is hilarischquote:Op maandag 21 december 2015 22:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hebben die onderzoek gedaan naar jouw trollgedrag?
Even een minuutje gekeken, vrij slaapverwekkend. Maar ja dit soort slappe conservatieve retoriek verliest haar humor ook wel enigszins als je het voor de duizendste keer hoort. Wel ironisch dat verhaaltje van deze man over het niveau dat te hoog zou zijn op topuniversiteiten aangezien hij zelf een dropout is.quote:
Raak je een beetje opgewonden van Vladimir?quote:Op maandag 21 december 2015 22:07 schreef berko13 het volgende:
[..]
Beschaafde man om trots op te zijn, die weet wat goed is.
Dat niet maar ik word wild als ik de brede schouders van Michelle Obama ziequote:Op maandag 21 december 2015 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Raak je een beetje opgewonden van Vladimir?
Vladimir weet wat goed is.quote:Op maandag 21 december 2015 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Raak je een beetje opgewonden van Vladimir?
maar moet je datgene doen wat goed is of datgene wat goed voelt? Uiteraard voelt het goed om homokoppels te laten trouwen want daardoor worden zij gelukkiger. Maar wat goed voelt is daarom niet altijd goed voor de maatschappij.quote:
Het is een gangbare misvatting van mensen om opvattingen die ze op morele gronden wenselijk achten als 'rationeel juist' te zien. Bekend psychologisch verschijnsel.quote:Op maandag 21 december 2015 23:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
maar moet je datgene doen wat goed is of datgene wat goed voelt? Uiteraard voelt het goed om homokoppels te laten trouwen want daardoor worden zij gelukkiger. Maar wat goed voelt is daarom niet altijd goed voor de maatschappij.
Het beschavingsniveau van Slovenië zit daar nog onder.quote:Op maandag 21 december 2015 22:02 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kennelijk hebben wij een andere definitie over beschaafd zijn.
[ afbeelding ]
Dit is voor mij niet echt beschaafd.
Dit beschouw ik als een mening.quote:Op maandag 21 december 2015 23:13 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het beschavingsniveau van Slovenië zit daar nog onder.
Maar het doet de maatschappij ook geen kwaad, het beïnvloed de maatschappij in zijn geheel niet.quote:Op maandag 21 december 2015 23:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
maar moet je datgene doen wat goed is of datgene wat goed voelt? Uiteraard voelt het goed om homokoppels te laten trouwen want daardoor worden zij gelukkiger. Maar wat goed voelt is daarom niet altijd goed voor de maatschappij.
Het maakt een land zwak heb ik reeds uitgelegd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar het doet de maatschappij ook geen kwaad, het beïnvloed de maatschappij in zijn geheel niet.
Een gang bang huwelijk als het ware. Serieus, wat heb je op?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Het zet ook de poort open voor andere gekkigheden zoals transgenderschap. Trouwens, als je het huwelijk herleidt tot "houden van" en verder niets, dan kunnen vader en zoon, zus en broer ook gewoon lekker trouwen toch? En als man/vrouw dan toch wegvalt, kunnen we even goed het cijfer 2 laten vallen en binnenkort groepshuwelijken organiseren tussen 3 vrouwen en 8 mannen die elkaar trouw beloven.![]()
Volgens mij mogen mormonen toch meerdere vrouwen hebben?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Het maakt een land zwak heb ik reeds uitgelegd.
Wanneer je een huwelijk tussen 2 mannen of vrouwen goedkeurt, komen deze mensen ook gewoon voor in tv soaps, films en komen onze kinderen in aanraking met niet-traditionele samenlevingsvormen terwijl we hen daar net voor moeten behoeden.
Het zet ook de poort open voor andere gekkigheden zoals transgenderschap. Trouwens, als je het huwelijk herleidt tot "houden van" en verder niets, dan kunnen vader en zoon, zus en broer ook gewoon lekker trouwen toch? En als man/vrouw dan toch wegvalt, kunnen we even goed het cijfer 2 laten vallen en binnenkort groepshuwelijken organiseren tussen 3 vrouwen en 8 mannen die elkaar trouw beloven.![]()
Neen, sorry. Ik geloof dat duurzame en heteroseksuele samenlevingsvormen tussen 2 personen het ideaal is. Verder heb ik niets tegen lesbo's, homo's en andere... Het enige wat ik vraag is: laat onze kinderen met rust en stop men hen te hersenspoelen dat alles normaal is "zolang we maar gelukkig zijn."
Nee, dat denk jij, dat maakt het geen feit.quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dat klopt, en dat is goed, dan kunnen jonge homoseksuele kinderen zien dat er niks mis met ze is.quote:Wanneer je een huwelijk tussen 2 mannen of vrouwen goedkeurt, komen deze mensen ook gewoon voor in tv soaps, films en komen onze kinderen in aanraking met niet-traditionele samenlevingsvormen terwijl we hen daar net voor moeten behoeden.
Met transgenders is ook niks mis, maar dat heeft weer niks met seksualiteit te maken.quote:Het zet ook de poort open voor andere gekkigheden zoals transgenderschap. Trouwens, als je het huwelijk herleidt tot "houden van" en verder niets, dan kunnen vader en zoon, zus en broer ook gewoon lekker trouwen toch? En als man/vrouw dan toch wegvalt, kunnen we even goed het cijfer 2 laten vallen en binnenkort groepshuwelijken organiseren tussen 3 vrouwen en 8 mannen die elkaar trouw beloven.![]()
Maar het huwelijk is niet iets wat alleen tot gelovigen behoord, het bestond immers al lang voor geloof was uitgevonden en ook tussen twee dezelfde geslachten.quote:Neen, sorry. Ik geloof dat duurzame en heteroseksuele samenlevingsvormen tussen 2 personen het ideaal is. Verder heb ik niets tegen lesbo's, homo's en andere... Het enige wat ik vraag is: laat onze kinderen met rust en stop men hen te hersenspoelen dat alles normaal is "zolang we maar gelukkig zijn."
je moet helemaal nietsquote:Op maandag 21 december 2015 23:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
God bestaat niet.quote:Op maandag 21 december 2015 17:32 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Ja dat is dan pech voor jou want ik net als Slovenië zijn het daar niet mee eens met jouEn dat je mij dan van alles wilt uitmaken dat maakt me niet uit. Huwelijk is gewoon iets tussen man en vrouw en God. Sorry als het je niet bevalt, bedenk maar een nieuw woord
Wat is de volgende stap?! Dat mannen en vrouwen gaan trouwen met God en dan samen met een hele groep andere bruiden van Christus samen gaan wonen?!quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Je bent een simpele ziel. Ben je ook gelovig?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wanneer je een huwelijk tussen 2 mannen of vrouwen goedkeurt, komen deze mensen ook gewoon voor in tv soaps, films en komen onze kinderen in aanraking met niet-traditionele samenlevingsvormen terwijl we hen daar net voor moeten behoeden.
Neen, sorry. Ik geloof dat duurzame en heteroseksuele samenlevingsvormen tussen 2 personen het ideaal is. Verder heb ik niets tegen lesbo's, homo's en andere... Het enige wat ik vraag is: laat onze kinderen met rust en stop men hen te hersenspoelen dat alles normaal is "zolang we maar gelukkig zijn."
En daarom zegt Jezus: geen homo's op tv, want van homo's gaat de wereld stuk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:46 schreef Jaroon het volgende:
"Papa?"
"ja"
"Ik wil graag homo worden"
"Hoe kom je daar zo bij?"
"ik heb dat gezien op TV en dat lijkt mij leuk"
En zo is dat ook. Het ging helemaal mis sinds de opkomst van Paul de Leeuw.quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarom zegt Jezus: geen homo's op tv, want van homo's gaat de wereld stuk.
Sindsdien is iedereen homo. Slechts een enkele dappere hyperchristen wist weerstand te bieden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En zo is dat ook. Het ging helemaal mis sinds de opkomst van Paul de Leeuw.
Je behoort er gewoon niet meer helemaal bij als niet homo. Je moet tenminste 1 homosexuele ervaring hebben gehad om zeker te zijn dat het er niet in zit.quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Sindsdien is iedereen homo. Slechts een enkele dappere hyperchristen wist weerstand te bieden.
Nooit meer Paulwitsch!
Als het er niet in zit, dan stop je het er maar in! Dacht je dat Jos Brink als homo geboren was of zo?quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je behoort er gewoon niet meer helemaal bij als niet homo. Je moet tenminste 1 homosexuele ervaring hebben gehad om zeker te zijn dat het er niet in zit.
Nee. Dat viel gewoon erg goed in die tijd. Hij deed het voor kijkcijfers. Maar wel grappig dat ontkenning van publiek zo groot was in die tijd. Mijn grootouders hadden ook twee vrienden in de buurt (woonden samen) die homo waren. Dat mocht je niet zeggen en was niet waar.......quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:54 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als het er niet in zit, dan stop je het er maar in! Dacht je dat Jos Brink als homo geboren was of zo?
Over beschaving gesproken... waarom beschermd de katholieke kerk nog steeds de pedopriesters die stelselmatig hun lul in het aarsgat van kleine jongetjes en kutjes van kleine meisjes hebben geschoven?quote:Op maandag 21 december 2015 22:02 schreef berko13 het volgende:
[..]
Kennelijk hebben wij een andere definitie over beschaafd zijn.
[ afbeelding ]
Dit is voor mij niet echt beschaafd.
Men kan moeilijk volhouden dat het incidenten zijn. Er zijn erg veel frustraties bij professioneel gelovigen vaak.quote:Op dinsdag 22 december 2015 08:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Over beschaving gesproken... waarom beschermd de katholieke kerk nog steeds de pedopriesters die stelselmatig hun lul in het aarsgat van kleine jongetjes en kutjes van kleine meisjes hebben geschoven?
Waarom zou mijn kind gehersenspoeld worden omdat de overbuurvrouwen niet alleen samen in één huis wonen, maar ook bij de gemeente een contract met de overheid zijn aangegaan waarin ze beloven voor elkaar te zorgen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 00:49 schreef berko13 het volgende:
[..]
Jezus heeft helemaal niets over homoseksualiteit gezegd...quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En daarom zegt Jezus: geen homo's op tv, want van homo's gaat de wereld stuk.
Er bestaan geloof ik geen christenen die het christendom begrijpen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jezus heeft helemaal niets over homoseksualiteit gezegd...
Dat moet al een bel doen rinkelen.
Ik doe een poging.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er bestaan geloof ik geen christenen die het christendom begrijpen.
Dat zegt op zich wel genoeg.
Mooie poging. Ik hoop dat je veel christenen meekrijgt in die interpretatie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik doe een poging.
Wat mij steeds opvalt is dat zelfbenoemde christenen met hun 'Joods-christelijke waarden' en andere dure woorden zich vooral focussen op zaken waar Christus het óf nooit over heeft gehad (homoseksualiteit) óf zaken voorstaan die Christus simpelweg afwees: doodstraf, dragen van wapens, vrije markt kapitalisme, nationalisme, rebellie tegen de overheid etcetera.
Christenen zouden zich in Nederland hard moeten maken voor een christelijk sociaal vangnet, voor de mensen die dankzij het neoliberale beleid van de afgelopen decennia buiten de boot dreigen te vallen.
Je doet nu net alsof er een universeel 'Goed' is waaraan zaken gemeten kunnen worden.quote:Op maandag 21 december 2015 23:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Was je ook zo begaan met 'wat goed is' toen de verzorgingsstaat - een christelijk instituut bij uitstek - om zeep werd geholpen? Of blijft je verontwaardiging steken in de slaapkamer van volwassen, zelfstandige mensen?quote:Op maandag 21 december 2015 23:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
quote:“All right," said Susan. "I'm not stupid. You're saying humans need... fantasies to make life bearable."
REALLY? AS IF IT WAS SOME KIND OF PINK PILL? NO. HUMANS NEED FANTASY TO BE HUMAN. TO BE THE PLACE WHERE THE FALLING ANGEL MEETS THE RISING APE.
"Tooth fairies? Hogfathers? Little—"
YES. AS PRACTICE. YOU HAVE TO START OUT LEARNING TO BELIEVE THE LITTLE LIES.
"So we can believe the big ones?"
YES. JUSTICE. MERCY. DUTY. THAT SORT OF THING.
"They're not the same at all!"
YOU THINK SO? THEN TAKE THE UNIVERSE AND GRIND IT DOWN TO THE FINEST POWDER AND SIEVE IT THROUGH THE FINEST SIEVE AND THEN SHOW ME ONE ATOM OF JUSTICE, ONE MOLECULE OF MERCY. AND YET—Death waved a hand. AND YET YOU ACT AS IF THERE IS SOME IDEAL ORDER IN THE WORLD, AS IF THERE IS SOME...SOME RIGHTNESS IN THE UNIVERSE BY WHICH IT MAY BE JUDGED.
"Yes, but people have got to believe that, or what's the point—"
MY POINT EXACTLY.”
― Terry Pratchett, Hogfather
Precies, die heb ik ook nog niet begrepen. Als ik het goed begrijp val ik op vrouwen omdat ik daar voor 'kies', en bestaat het gevaar door het kijken naar een boot vol met homo's dat ikzelf ineens interesse krijg ik mannen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:34 schreef Jigzoz het volgende:
Ik wilde vroeger echt heel erg graag bi zijn.
Maar helaas.
Hoe dan ook: als er hier homofoben zijn die menen te weten hoe je mensen op hun eigen geslacht kunt laten vallen: ik houd me aanbevolen!
Heb ik al geprobeerd. Werkte niet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies, die heb ik ook nog niet begrepen. Als ik het goed begrijp val ik op vrouwen omdat ik daar voor 'kies', en bestaat het gevaar dat door het kijken naar een boot vol met homo's dat ikzelf ineens interesse krijg ik mannen.
Ach heden, dus ik ben gedoemd tot aan mijn dood op vrouwmensen te vallen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb ik al geprobeerd. Werkte niet.
Dat gaat me dan weer te ver... Ik neem aan dat er bar weinig 'subjectiviteit' verbonden is aan zaken als verkrachting of pedosexualiteit.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:28 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof er een universeel 'Goed' is waaraan zaken gemeten kunnen worden.
Dat is er niet. Goed en Kwaad zijn kunstmatige menselijke constructies en uiterst subjectief.
Nou, ik heb her en der gelezen dat je mensen wél homo kunt maken, dus ik heb mijn hoop daarop gevestigd. Probleem is alleen dat alleen de homofoben dat geheim kennen en die willen het dus niet delen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach heden, dus ik ben gedoemd tot aan mijn dood op vrouwmensen te vallen?
Wat ontzettend flauw.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, ik heb her en der gelezen dat je mensen wél homo kunt maken, dus ik heb mijn hoop daarop gevestigd. Probleem is alleen dat alleen de homofoben dat geheim kennen en die willen het dus niet delen.
Dat heb je dan best mis volgens mij, omdat mensen al vaker bewezen hebben dat soort zaken te kunnen relativeren.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat gaat me dan weer te ver... Ik neem aan dat er bar weinig 'subjectiviteit' verbonden is aan zaken als verkrachting of pedosexualiteit.
Werkelijk? Als in: Verkrachting is niet in alle gevallen per definitie per se verkeerd?quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat heb je dan best mis volgens mij, omdat mensen al vaker bewezen hebben dat soort zaken te kunnen relativeren.
Ik zeg niet dat het goed is, ik zeg dat de mens die zaken graag relativeert.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Werkelijk? Als in: Verkrachting is niet in alle gevallen per definitie per se verkeerd?
Interessant.
Ik neem aan dat er verkrachters zijn die hun eigen daden niet slecht vinden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Werkelijk? Als in: Verkrachting is niet in alle gevallen per definitie per se verkeerd?
Interessant.
Cultuurrelativisme, aldus.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Verkrachting, dat mag niet. Tenzij de dame in kwestie bij een andere stam/ religie/ kaste behoort.
Pedoseksualiteit, dat mag niet. Tenzij je aan voorwaarde 'x' gesteld door partij 'y' voldoet.
Om maar eens wat voorbeelden te noemen.
Wat is dat anders dan subjectiviteit?quote:
Hmmja, ik geloof daar niet zo in. Dat zaken plaatsvinden is één, dat ze inherent waarde-loos zijn is twee.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat is dat anders dan subjectiviteit?
Ach, sinds we die beesten van IS hebben die hypernazistisch gedrag heilig noemen is wel duidelijk dat zelfs het meest smerige 'goed' genoemd wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, ik geloof daar niet zo in. Dat zaken plaatsvinden is één, dat ze inherent waarde-loos zijn is twee.
Dat is iets anders, het 'wordt' goed genoemd... of het ook goed is, is een andere vraag. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ach, sinds we die beesten van IS hebben die hypernazistisch gedrag heilig noemen is wel duidelijk dat zelfs het meest smerige 'goed' genoemd wordt.
Dat is juist het punt. Niets is goed. Het wordt hoogstens goed genoemd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is iets anders, het 'wordt' goed genoemd... of het ook goed is, is een andere vraag. Maar goed, dat is een andere discussie.
Dat is de vraag...quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is juist het punt. Niets is goed. Het wordt hoogstens goed genoemd.
Ja, maar zijn objectieve moraliteit is niet de mijne...quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
TS gelooft dat zijn homohaat goed is. Komt door het idee van die objectieve moraliteit.
...en dus subjectief.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, maar zijn objectieve moraliteit is niet de mijne...
Dat is een gedeeld idee van iets kwaadaardigs. Wil niet zeggen dat het een soort universele constante is.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gaat me dan weer te ver... Ik neem aan dat er bar weinig 'subjectiviteit' verbonden is aan zaken als verkrachting of pedosexualiteit.
http://www.scientias.nl/de-wereld-wordt-steeds-religieuzer/quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:21 schreef Jigzoz het volgende:
En daarom, lieve mensen, vinden steeds meer mensen hyperchristenen klotevolk. Blij dat we langzamerhand van die zieke kutreligie verlost zijn.
Ik haat geen homo's. Ik haat indoctrinatie van mensen die de oorlog verklaard hebben aan duurzame en heteroseksuele relaties, de hoeksteen van een goed functionerende maatschappij.quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
TS gelooft dat zijn homohaat goed is. Komt door het idee van die objectieve moraliteit.
In Nederland (en noord west Europa) zie je het gelukkig de andere kant opgaan. In mijn stad en provincie nu al ruim 70% niet religieusquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
http://www.scientias.nl/de-wereld-wordt-steeds-religieuzer/
Koekoek.![]()
Alleen heeft dat niks met het huwelijk te maken en dat jij het over indoctrinatie durft te hebben als reli gekkie is natuurlijk helemaal bespottelijkquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik haat geen homo's. Ik haat indoctrinatie van mensen die de oorlog verklaard hebben aan duurzame en heteroseksuele relaties, de hoeksteen van een goed functionerende maatschappij.
Je bent niet wijs. Kom je uit een Oostblokland?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik haat geen homo's. Ik haat indoctrinatie van mensen die de oorlog verklaard hebben aan duurzame en heteroseksuele relaties, de hoeksteen van een goed functionerende maatschappij.
Maar waarom verklaart iemand die openlijk homoseksueel is de oorlog aan duurzame heteroseksuele relaties (dat het een hoeksteen van de samenleving is, even daargelaten)?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Maar wat heeft een homostel voor invloed op een heterostel dan?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zo bouw je geen samenleving op. Atheïsten brengen vaak 0,1 of 2 kinderen voort. Daar kan een maatschappij niet op functioneren en dan heb je migratie nodig uit de derde wereld.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef Chewie het volgende:
[..]
In Nederland (en noord west Europa) zie je het gelukkig de andere kant opgaan. In mijn stad en provincie nu al ruim 70% niet religieus
Je bouwt een samenleving op door mensen te onderdrukken.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:39 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zo bouw je geen samenleving op. Atheïsten brengen vaak 0,1 of 2 kinderen voort. Daar kan een maatschappij niet op functioneren en dan heb je migratie nodig uit de derde wereld.
Neen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je bent niet wijs. Kom je uit een Oostblokland?
Fout. Door de haat uit de mensen hun harten te bannen en de liefde van Jezus Christus (vzmh) op te nemen in hun harten.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je bouwt een samenleving op door mensen te onderdrukken.
Maar waar komt dat idee van een aanval toch vandaan?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
En dat gebeurt dmv van jongs af aan DAT geloof bijbrengen. Ik zie dat ook bij molims in mijn familie. Maar de haat bannen en liefde tonen voor mensen die anders zijn en denken dan jij zit er niet in. Dat is bij moslims ook vaak zo.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Fout. Door de haat uit de mensen hun harten te bannen en de liefde van Jezus Christus (vzmh) op te nemen in hun harten.
Jezus is dood, als hij al ooit bestaan heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Fout. Door de haat uit de mensen hun harten te bannen en de liefde van Jezus Christus (vzmh) op te nemen in hun harten.
Je vergeet voor het gemak maar even dat jouw zombievriend (zogenaamd, als het geen pure fictie is) zei dat je je eigen familie moet haten om hem te volgen ?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Er was een knal en opeens bestond alles en functioneerde alles. Prima hoor als jij dat wil geloven. Alleen bij mij moeten ze wegblijven met dat soort gekkigheid.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:44 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jezus is dood, als hij al ooit bestaan heeft.
Het Christendom dat vervolgens voort is gekomen uit de dood van deze (al dan niet fictieve) figuur is bedacht door de heersers van het oude Romeinse Rijk als machtsmiddel om de bevolking in het gareel te houden. Dat jij daar ingetrapt bent, is jouw probleem. Hou ons daar vooral buiten.
Familie eren is één van de belangrijkste zaken in het christendom.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:44 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak maar even dat jouw zombievriend (zogenaamd, als het geen pure fictie is) zei dat je je eigen familie moet haten om hem te volgen ?
Zo bouwen we de ideale samenleving hoor
Dat jij iets niet begrijpt maakt het nog niet niet waar.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:46 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Er was een knal en opeens bestond alles en functioneerde alles. Prima hoor als jij dat wil geloven. Alleen bij mij moeten ze wegblijven met dat soort gekkigheid.
Jezus vond van niet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:47 schreef berko13 het volgende:
[..]
Familie eren is één van de belangrijkste zaken in het christendom.
De maatschappij kan prima functioneren met minder mensen en de maatschappij word alleen maar beter met minder geïndoctrineerde intolerante gelovigen zoals jijquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:39 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zo bouw je geen samenleving op. Atheïsten brengen vaak 0,1 of 2 kinderen voort. Daar kan een maatschappij niet op functioneren en dan heb je migratie nodig uit de derde wereld.
Nee, ik heb het nu puur over de persoon Jezus en de stichting van het Christendom.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:46 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Er was een knal en opeens bestond alles en functioneerde alles. Prima hoor als jij dat wil geloven. Alleen bij mij moeten ze wegblijven met dat soort gekkigheid.
Probeer je er nu maar niet uit te lullen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nu puur over de persoon Jezus en de stichting van het Christendom.
Dat jij er ineens een astronomisch verschijnsel bijtrekt dat niks te maken heeft met het ontstaan van religies geeft ook al aan dat je niet weet hoe je moet reageren op deze redelijke basale feiten over het Christendom.
Landen met het hoogste aantal atheïsten zoals Zweden, Duitsland, Nederland en België zijn de grote voorstanders van open grenzen en migratie uit de 3de wereld. Nadenken. Geen toeval.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
De maatschappij kan prima functioneren met minder mensen en de maatschappij word alleen maar beter met minder geïndoctrineerde intolerante gelovigen zoals jij
En toch heb ik minder last van die migranten dan van geïndoctrineerde en intolerante reli fundies zoals jij.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:57 schreef berko13 het volgende:
[..]
Landen met het hoogste aantal atheïsten zoals Zweden, Duitsland, Nederland en België zijn de grote voorstanders van open grenzen en migratie uit de 3de wereld. Nadenken.
De tolerantie spat van het scherm bij elk antwoord van jou. Tolerant libtards, as long as you totally agree with them.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:59 schreef Chewie het volgende:
[..]
En toch heb ik minder last van die migranten dan van geïndoctrineerde en intolerante reli fundies zoals jij.
Nadenken is een grappige uitspraak van je, wanneer ga je daar een keer voor jezelf mee beginnen?
Wat een onzin weer.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:34 schreef berko13 het volgende:
[..]
Zullen we het maar niet gaan hebben over waar religieuze landen in grossieren in de statistieken ?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:57 schreef berko13 het volgende:
[..]
Landen met het hoogste aantal atheïsten zoals Zweden, Duitsland, Nederland en België zijn de grote voorstanders van open grenzen en migratie uit de 3de wereld. Nadenken. Geen toeval.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-gelovigen-in.dhtmlquote:Op dinsdag 22 december 2015 12:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Koekoek.![]()
Ja, dan is homohaat inderdaad een logische stap.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Gaat over Nederland alleen, gekkie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)e-gelovigen-in.dhtml
Koekoek![]()
Homohaat is verwerpelijk en valt niet goed te keuren.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dan is homohaat inderdaad een logische stap.
Bron?quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:07 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Zullen we het maar niet gaan hebben over waar religieuze landen in grossieren in de statistieken ?
Criminaliteit, echtscheidingen, huiselijk geweld...
Ja, daar woon ik, retard.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Gaat over Nederland alleen, gekkie.
Mooi. Ga je dan nu maar schamen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:12 schreef berko13 het volgende:
[..]
Homohaat is verwerpelijk en valt niet goed te keuren.
Beetje gay dit.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:40 schreef berko13 het volgende:
[..]
Is ook niet zo verwonderlijk. In jouw stuk is te lezen waar de stijging van de Islam en het Christendom aan wijten zijn, praktisch geheel aan de bevolkingsgroei in Afrika. Toch niet één van de meest verlichte continenten op deze aardbol.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:11 schreef berko13 het volgende:
[..]
Gaat over Nederland alleen, gekkie.
Waar ook geen homohaat bestaat. Wel de doodstraf op homoseksualiteit, maar dat doen ze uit christelijke naastenliefde.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is ook niet zo verwonderlijk. In jouw stuk is te lezen waar de stijging van de Islam en het Christendom aan wijten zijn, praktisch geheel aan de bevolkingsgroei in Afrika. Toch niet één van de meest verlichte continenten op deze aardbol.
Waaruit moet ik me precies lullen? Ik leg je iets uit over het christendom, jij begint over astronomie.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:55 schreef berko13 het volgende:
[..]
Probeer je er nu maar niet uit te lullen.
Tolerantie richting intoleranten heb ik dan ook niet.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:04 schreef berko13 het volgende:
[..]
De tolerantie spat van het scherm bij elk antwoord van jou. Tolerant libtards, as long as you totally agree with them.
Jij bent niet tolerant tegenover de islam?quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Tolerantie richting intoleranten heb ik dan ook niet.
Vind het prima dat jij je leven zo wil leiden, alleen een beetje belachelijk dat jij je eigen normen en waarden aan de rest wil opleggen.
De idiote engelse uitspraak "as long as you totally agree with them" (waarom kan dat niet in het Nederlands?) is dan ook alleen maar van toepassing op intolerante geindoctrineerde religekkies zoals jij maar je zal te dom zijn om dat te begrijpen denk ik.
Een discussie over het ontstaan van het heelal slaat nergens op. Lees er dan gewoon een boek over.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:21 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waaruit moet ik me precies lullen? Ik leg je iets uit over het christendom, jij begint over astronomie.
Als je een discussie wilt hebben over de ontstaansgeschiedenis van het heelal is dat prima, maar dat is wel een andere discussie.
Heb jij moeite met lezen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
Jij bent niet tolerant tegenover de islam?
Die je toch naast je neerlegt ?quote:
Want Jesus was zo tegen migranten?quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:57 schreef berko13 het volgende:
[..]
Landen met het hoogste aantal atheïsten zoals Zweden, Duitsland, Nederland en België zijn de grote voorstanders van open grenzen en migratie uit de 3de wereld. Nadenken. Geen toeval.
Ja dus jij hebt moeite met lezenquote:Op dinsdag 22 december 2015 13:53 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dus jij bent een islamofobe libtard? Kom je ook niet veel tegen.
Je snapt er niet zoveel van he?quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
Aha, een dhimmi libtard. Zo kennen we ze weer.
Kraussquote:Op dinsdag 22 december 2015 13:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een discussie over het ontstaan van het heelal slaat nergens op. Lees er dan gewoon een boek over.
Mag ik even Krauss aanraden? Ja, dat mag ik.
http://www.bol.com/nl/p/universum-uit-het-niets/9200000000031783/
Ik heb niets tegen atheïsme, wel tegen atheïstische fundie gekkies die kinderen lastig vallen met niet-traditionele samenlevingsvormen. Kinderen moeten beschermd worden, niet verward worden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je snapt er niet zoveel van he?
Noem ik specifiek het christendom of islam? Heb overigens niks tegen religies wel tegen mensen zoals jij die van mening zijn dat de normen en waarden die zij uit hun religie denken te halen ook voor iedereen zou moeten gelden. Jij mag van mij best je geloof belijden zoals je dat zelf wenst maar val een ander daar niet mee lastig, net zoals dat homoseksuele getrouwde koppels jou ook niet lastigvallen of jouw gekozen manier van een huwelijk aanvallen met hun huwelijk.
Als je een moslim reli gekkie was geweest zou ik op dezelfde manier naar je reageren.
Ik ken mijn geschiedenis.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want Jesus was zo tegen migranten?
Maria en Jozef denken daar anders over geloof ik.
Zo hebben andere mensen weer niets tegen Christenen of moslim, maar wel tegen mensen die kinderen lastig vallen met allerhande bijgeloof. Kinderen moeten beschermd worden, niet geïndoctrineerd.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen atheïsme, wel tegen mensen die kinderen lastig vallen met niet-traditionele samenlevingsvormen. Kinderen moeten beschermd worden, niet verward worden.
Kinderen moeten beschermd worden tegen christenfreaks zoals jij.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen atheïsme, wel tegen atheïstische fundie gekkies die kinderen lastig vallen met niet-traditionele samenlevingsvormen. Kinderen moeten beschermd worden, niet verward worden.
100% akkoord.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:05 schreef Monolith het volgende:
Kinderen moeten beschermd worden, niet geïndoctrineerd.
Er was geen volkstelling.quote:
Hoe is het toestaan van een gelijke sekse huwelijk, kinderen lastig vallen met niet traditionele samenlevingsvormen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen atheïsme, wel tegen atheïstische fundie gekkies die kinderen lastig vallen met niet-traditionele samenlevingsvormen. Kinderen moeten beschermd worden, niet verward worden.
Dus je bent gewoon hypocriet?quote:
Kinderen raken daar helemaal niet verward van, voor kinderen is het een non-issue.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
Door het te normaliseren, breng je kinderen in de verwarring. (bijvoorbeeld in films)quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoe is het toestaan van een gelijke sekse huwelijk, kinderen lastig vallen met niet traditionele samenlevingsvormen?
En als dat al lastigvallen is, hoe staat dat in verhouding met het lastigvallen met sprookjes van een bepaalde religie vanaf de geboorte, jouw leidende sprookjesboek is al zo tegenstrijdig dat het alleen maar verwarrend is voor kinderen.
Dat hangt van het kind af, het brengt jou overduidelijk wel in verwarring.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:18 schreef berko13 het volgende:
[..]
Door het te normaliseren, breng je kinderen in de verwarring. (bijvoorbeeld in films)
Het traditionele gezin zoals jij het ziet ook.quote:Voor jou is religie een sprookje.
Ik hoor andere dingen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kinderen raken daar helemaal niet verward van, voor kinderen is het een non-issue.
Hoezo worden kinderen daar verward van? Ik heb een nichtje die lesbienne is en al jaren in een relatie, mijn kinderen zijn daar echt niet verward van hoor, het is voor hun juist enorm duidelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:18 schreef berko13 het volgende:
[..]
Door het te normaliseren, breng je kinderen in de verwarring. (bijvoorbeeld in films)
Voor jou is religie een sprookje.
Volgens mij hoor jij wel meer dingen die niet kloppen...quote:
Dus jij ontkent dat duurzame en heteroseksuele relaties ideaal zijn om kinderen in op te laten groeien? Tjah, dan houdt het op hé.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:20 schreef Chewie het volgende:
Het traditionele gezin zoals jij het ziet ook.
https://www.washingtonpos(...)eers-research-shows/quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:23 schreef berko13 het volgende:
[..]
Dus jij ontkent dat duurzame en heteroseksuele relaties ideaal zijn om kinderen in op te laten groeien? Tjah, dan houdt het op hé.
Propaganda van de mainstream media met als doel christelijke wortels te vernietigen van Amerika.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)eers-research-shows/
Mainstream media, wetenschap, enzovoort. "Reality has a well-known bias", meneer de troll.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:26 schreef berko13 het volgende:
[..]
Propaganda van de mainstream media met als doel christelijke wortels te vernietigen van Amerika.
Mainstream media serieus nemen, seriously?![]()
"wij van wc eend adviseren wc eend"
Wat is er van de wetenschap? Is er al een homogen gevonden die aantoont dat kinderen zo geboren worden?quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mainstream media, wetenschap, enzovoort. "Reality has a well-known bias", meneer de troll.
ah vandaar dat de katholieke kerk nog steeds bescherming biedt aan de pedopriesters die kinderen anaal lastig vielen...quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef berko13 het volgende:
[..]
ja, in allerlei kansloze kutlanden...quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:32 schreef berko13 het volgende:
[..]
Koekoek.![]()
Op dat gebied is de katholieke kerk in handen gevallen van een hele vreemde hardnekkige sekte.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ah vandaar dat de katholieke kerk nog steeds bescherming biedt aan de pedopriesters die kinderen anaal lastig vielen...
Je zou toch verwachten met het verbeteren van onderwijs dat dit terug zou moeten lopen?quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja, in allerlei kansloze kutlanden...
discriminatie jegens mensen met overgewicht...quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:37 schreef berko13 het volgende:
[..]
Op dat gebied is de katholieke kerk in handen gevallen van een hele vreemde hardnekkige sekte.
Ik pleit dan ook al jaren voor een levenslange gevangenisstraf voor pedofielen en de doodstraf bij zware pedofielen.
Had jij al antwoord gegeven op de vraag waar het heterogen zich dan bevindt, als het zo zonneklaar is ?quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat is er van de wetenschap? Is er al een homogen gevonden die aantoont dat kinderen zo geboren worden?
Bestaat niet, seksen zijn voorgeprogrammeerd om van de andere sekse te houden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:39 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Had jij al antwoord gegeven op de vraag waar het heterogen zich dan bevindt, als het zo zonneklaar is ?
Daar zijn wel de nodige publicaties over. Deze en deze bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:29 schreef berko13 het volgende:
[..]
Wat is er van de wetenschap? Is er al een homogen gevonden die aantoont dat kinderen zo geboren worden?
Een laatste stuiptrekking naar een onvermijdelijke veranderende wereld.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
Toch merkwaardig dat christenfreaks uitlachen nog altijd voor zoveel mensen zo leuk is.
Flagrante leugen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:42 schreef berko13 het volgende:
[..]
Bestaat niet, seksen zijn voorgeprogrammeerd om van de andere sekse te houden.
Bron ?quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:42 schreef berko13 het volgende:
[..]
Bestaat niet, seksen zijn voorgeprogrammeerd om van de andere sekse te houden.
Het komt niet bepaald over dat jij diep in de materie zit. Dat heb je wel bewezen met je eerdere opmerking dat het christendom bedacht zou zijn als machtsmiddel door Romeinse Keizers te belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:51 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, ik heb het nu puur over de persoon Jezus en de stichting van het Christendom.
Dat jij er ineens een astronomisch verschijnsel bijtrekt dat niks te maken heeft met het ontstaan van religies geeft ook al aan dat je niet weet hoe je moet reageren op deze redelijke basale feiten over het Christendom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |