PKK heeft nooit direct en conventionele controle gewild. Los gezien van het feit dat de PKK wel aan politieke dialogen doet. Vandaar dat men in Turkije geregeld met Apo onderhandelt.quote:Op zondag 20 december 2015 23:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
PKK heeft nooit uitzicht gehad op controle van terrein. PYD/FSA etc. wel. Die proberen zoveel mogelijk macht naar zich toe te trekken. Als de PKK politiek dialoog wilde aangaan hadden ze zich wel teruggetrokken en de HDP de problemen op te lossen.
Strategisch waarde jegens Turkije vs verlies van controle in een flink gebied. Dan kan Assad net zo goed stoppen met vechten, is nutteloos. Spreek maar nieuwe grenzen af jongens.quote:Op zondag 20 december 2015 23:01 schreef Intellectueel het volgende:
Iran gaat een autonoom Koerdistan in Syri niet bestrijden. De strategische waarde van dit gebied jegens Turkije is immers substantieel.
Het is maar de vraag in hoevere de PKK nog naar Ocalan zal gaan luisteren. De redelijk zachte houding van Ocalan vs Turkije heeft de PKK mogelijk geen zin in.quote:Op zondag 20 december 2015 23:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
PKK heeft nooit direct en conventionele controle gewild. Los gezien van het feit dat de PKK wel aan politieke dialogen doet. Vandaar dat men in Turkije geregeld met Apo onderhandelt.
Iran is er niet op uit om elk centimeter van Syrisch grondgebied te heroveren. Wat er toe doet is de geografische link met Libanon. Laat Turkije de periferiegebieden maar handelen.quote:Op zondag 20 december 2015 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Strategisch waarde jegens Turkije vs verlies van controle in een flink gebied. Dan kan Assad net zo goed stoppen met vechten, is nutteloos. Spreek maar nieuwe grenzen af jongens.
Tja, dan is maar de vraag of er aan dit conflict wel een einde komt. ISIS versla je misschien wel maar zolang je geen total controle hebt in Syri zullen groeperingen in Syri blijven strijden tegen Assad.quote:Op zondag 20 december 2015 23:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Iran is er niet op uit om elk centimeter van Syrisch grondgebied te heroveren. Wat er toe doet is de geografische link met Libanon. Laat Turkije de periferiegebieden maar handelen.
Als de druk wegvalt kunnen de Syriers eindelijk wat energie stoppen in het aanpakken van backstabber Erdogan. Tijd dat ie krijgt wat hem toekomt.quote:Op zondag 20 december 2015 23:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zodra ISIS wegvalt, valt er een hoop druk weg.
De SAA vecht al 4(?) jaar tegen Huis, tuin en keuken strijders, maar daarna op naar Turkije. Dat gaat vast een succes wordenquote:Op zondag 20 december 2015 23:08 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Als de druk wegvalt kunnen de Syriers eindelijk wat energie stoppen in het aanpakken van backstabber Erdogan. Tijd dat ie krijgt wat hem toekomt.
[ afbeelding ]
Daarom is het veroveren van strategische gebieden prioriteit nummer n: het behoud van een directe link met met Latakia en Aleppo; het compleet veiligstellen van de hoofdstad Damascus; de uiteindelijk doel om het grensgebied met Irak weer te heroveren; etc.quote:Op zondag 20 december 2015 23:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja, dan is maar de vraag of er aan dit conflict wel een einde komt. ISIS versla je misschien wel maar zolang je geen total controle hebt in Syri zullen groeperingen in Syri blijven strijden tegen Assad.
Je denkt serieus dat Assad nog totale controle probeert te bewerkstelligen in Syri?quote:Op zondag 20 december 2015 23:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tja, dan is maar de vraag of er aan dit conflict wel een einde komt. ISIS versla je misschien wel maar zolang je geen total controle hebt in Syri zullen groeperingen in Syri blijven strijden tegen Assad.
quote:Op zondag 20 december 2015 20:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je hersenen kunnen het niet verwerken dus stel je alle rebellengroepen onder isis. Zelfs de FSA coastal divisie en FSA divisie 13 die geen hond kwaad doen schaar je onder isis achtig.
quote:Op zaterdag 19 december 2015 18:59 schreef chroestjov het volgende:
De FSA Coastal Division wordt direct gefinancierd door Qatar, dat maakt de probabiliteit op enige vorm van ''gematigdheid'' er niet heel veel groter op.
En of de FSA Coastal Division nou wel of niet gematigd is, doet er uiteindelijk niet zo heel veel toe aangezien ze binnenkort toch verleden tijd zullen zijn.
door turkije gesteunde gematigde terroristen zullen vast succesvol zijn.quote:Op zondag 20 december 2015 23:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De SAA vecht al 4(?) jaar tegen Huis, tuin en keuken strijders, maar daarna op naar Turkije. Dat gaat vast een succes worden
twitter:vvanwilgenburg twitterde op zondag 20-12-2015 om 21:12:51True or? Demirtas Going to Meet Russian FM in Moscow? https://t.co/lLC5yzO3Qh via reageer retweet
Verscheen al eerder in Turkse media, dus vermoedelijk wel.quote:Op zondag 20 december 2015 23:38 schreef primakov het volgende:
twitter:vvanwilgenburg twitterde op zondag 20-12-2015 om 21:12:51True or? Demirtas Going to Meet Russian FM in Moscow? https://t.co/lLC5yzO3Qh via reageer retweet
65.000 terroristen getraind en bewapend door het westen.quote:Op zondag 20 december 2015 23:32 schreef Mytho het volgende:
[..]
door turkije gesteunde gematigde terroristen zullen vast succesvol zijn.
![]()
ze hebben al moeite met al-nusra. en isis.
15 Jihadi groups with 65,000 militants are ready to replace ISIS if they are defeated and share their aim to create an Islamic state and destroy the west
http://www.telegraph.co.u(...)ia-report-warns.html
Zijn de tenlasteleggingen voor landverraad al opgemaakt?quote:Op zondag 20 december 2015 23:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verscheen al eerder in Turkse media, dus vermoedelijk wel.
Dat is niet nodig bij Demirtas. Dat was al bekend.quote:Op zondag 20 december 2015 23:50 schreef primakov het volgende:
[..]
Zijn de tenlasteleggingen voor landverraad al opgemaakt?
quote:Op zondag 20 december 2015 23:50 schreef primakov het volgende:
[..]
Zijn de tenlasteleggingen voor landverraad al opgemaakt?
Maar natuurlijk. Een echte Koerd vertegenwoordigt immers niet het Turks belang. Het concept Turkije is een op mythe-gebaseerd sprookjesverhaal dat begin 20e eeuw werd opgelegd aan de bevolking om nog een klein stukje van het voormalig Ottomaans Rijk te behouden. De Grieken werden afgeslacht of gedeporteerd, de Armenen idem dito, terwijl de assimilatiepogingen van de Turkse staat bij de Koerden nooit is gelukt. Turkije is een failed state.quote:Op zondag 20 december 2015 23:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat is niet nodig bij Demirtas. Dat was al bekend.
$500miljoen voor 5 rebels.quote:Op zondag 20 december 2015 23:49 schreef HSG het volgende:
[..]
65.000 terroristen getraind en bewapend door het westen.
Maar deze keer gaat het wel lukken toch, de PKK helemaal vernietigenquote:Op zondag 20 december 2015 23:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is niet nodig bij Demirtas. Dat was al bekend.
Iig krijgen ze flinke klappen. In Irak zijn ze niet welkom, in de bergen zijn ze niet meer veilig en in de steden worden ze nu afgeslachtquote:Op maandag 21 december 2015 00:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Maar deze keer gaat het wel lukken toch, de PKK helemaal vernietigen
quote:Op maandag 21 december 2015 00:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Een echte Koerd vertegenwoordigt immers niet het Turks belang. Het concept Turkije is een op mythe-gebaseerd sprookjesverhaal dat begin 20e eeuw werd opgelegd aan de bevolking om nog een klein stukje van het voormalig Ottomaans Rijk te behouden. De Grieken werden afgeslacht of gedeporteerd, de Armenen idem dito, terwijl de assimilatiepogingen van de Turkse staat bij de Koerden nooit is gelukt. Turkije is een failed state.
Zeggen dat een Koerd uit Turkije aan landverraad doet is een compliment.
Dat ze flinke klappen krijgen wordt al 30 jaar gepropageerd. Ze hebben nu meer wapens, en nog meer gebied. Immers YPG is ook PKK toch?quote:Op maandag 21 december 2015 00:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iig krijgen ze flinke klappen. In Irak zijn ze niet welkom, in de bergen zijn ze niet meer veilig en in de steden worden ze nu afgeslacht
Ze dachten dat ze in de stad het zouden overleven, wat schattig van ze.
Dat is dan ook zoals Intellectueel het zegt, een complimentquote:Op maandag 21 december 2015 00:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje hypocriet van iemand die Koerden constant verraders noemt.
Tsja, de Koerden wilde wel onderdeel zijn van Turkije (en hebben daarvoor gekke shit gedaan) maar hen was toch echt autonomie beloofd h.quote:Op maandag 21 december 2015 00:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje hypocriet van iemand die Koerden constant verraders noemt.
Zolang ze geen gebied hebben binnen Turks gebied moeten ze het zelf weten. Zolang ze met bosjes afgeschoten worden vind ik het prima.quote:Op maandag 21 december 2015 00:12 schreef primakov het volgende:
[..]
Dat ze flinke klappen krijgen wordt al 30 jaar gepropageerd. Ze hebben nu meer wapens, en nog meer gebied. Immers YPG is ook PKK toch?
Ja, ben benieuwd hoe hij de PYD tevreden gaat houden dan. Die willen op de Amerikanen leunen. Als het loopjongetje van de PKK nu naar de Russen gaat zullen ze wel ruzie krijgen.quote:En toch wel baas dan van zo'n landverrader dat hij hij in het parlement zit en nu op bezoek gaat bij Lavrov. Landverraders met zoveel op hun conto. En dan nog een broer die bij de PKK zat. Die gast heeft een status waar je toch wel u tegen zegt dan.
Tja, ze willen nu eenmaal graag als pion van een ander gebruikt worden. Ze springen van de n na de ander.quote:Op maandag 21 december 2015 00:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tsja, de Koerden wilde wel onderdeel zijn van Turkije (en hebben daarvoor gekke shit gedaan) maar hen was toch echt autonomie beloofd h.
Wat vind je ervan dat het blijkbaar nodig is om een bevolkingsgroep binnen je grenzen 'bij bosjes' af te schieten om je land bijeen te houden? Heb je dan eigenlijk wel een functionerende staat?quote:Op maandag 21 december 2015 00:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang ze geen gebied hebben binnen Turks gebied moeten ze het zelf weten. Zolang ze met bosjes afgeschoten worden vind ik het prima.
Ja, want Salih Muslim, als leider van de PYD, heeft natuurlijk zelf nooit een bezoek aan Moskou gebracht.quote:Op maandag 21 december 2015 00:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ja, ben benieuwd hoe hij de PYD tevreden gaat houden dan. Die willen op de Amerikanen leunen. Als het loopjongetje van de PKK nu naar de Russen gaat zullen ze wel ruzie krijgen.
Die gaat om te onderhandelen over een onafhankelijk Rojava. Dat heeft hij vaak genoeg aangegeven. Hij wilt totaal niet bij Syri horen.quote:Op maandag 21 december 2015 00:19 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, want Salih Muslim, als leider van de PYD, heeft natuurlijk zelf nooit een bezoek aan Moskou gebracht.
Turken en kennis van regionale politiek.
Er gaan toch echt vooral bejaarden, baby's, kinderen en zwangere moeders dood, maar elke slachtoffer is natuurlijk PKK!!!quote:Op maandag 21 december 2015 00:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iig krijgen ze flinke klappen. In Irak zijn ze niet welkom, in de bergen zijn ze niet meer veilig en in de steden worden ze nu afgeslacht
Ze dachten dat ze in de stad het zouden overleven, wat schattig van ze.
Ik krijg er best wel stijve tepels van.quote:Op maandag 21 december 2015 00:18 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat het blijkbaar nodig is om een bevolkingsgroep binnen je grenzen 'bij bosjes' af te schieten om je land bijeen te houden? Heb je dan eigenlijk wel een functionerende staat?
Okquote:Op maandag 21 december 2015 00:22 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Er gaan toch echt vooral bejaarden, baby's, kinderen en zwangere moeders dood, maar elke slachtoffer is natuurlijk PKK!!!
Met bosjes afgeschoten ja. Volgens de Turkse media (die natuurlijk zo objectief zijnquote:Op maandag 21 december 2015 00:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang ze geen gebied hebben binnen Turks gebied moeten ze het zelf weten. Zolang ze met bosjes afgeschoten worden vind ik het prima.
[..]
Ja, ben benieuwd hoe hij de PYD tevreden gaat houden dan. Die willen op de Amerikanen leunen. Als het loopjongetje van de PKK nu naar de Russen gaat zullen ze wel ruzie krijgen.
Bron dat die doden bugerdoden zijn? Als je met beweringen komt moet je wel met bronnen komen natuurlijk.quote:Op maandag 21 december 2015 00:23 schreef primakov het volgende:
[..]
Met bosjes afgeschoten ja. Volgens de Turkse media (die natuurlijk zo objectief zijn) is vrijwel elke dode een PKK militant, schapenherders, opa's, oma's, kinderen. Iedereen die dood gaat bij acties tegen de PKK is natuurlijkerwijs een PKK militant.
Maar ik zal proberen te discussieren op jouw manier: Alle dode PKK militanten zijn geen militanten. Zo, een mooie stelling waarvoor ik geen bewijs zal leveren. Dat mag jij doen, de Turkse media zou toch wel burgerdoden vermelden, analoog aan jouw redenering?
Dus? Jij hebt het over een PYD dat boos gaat worden op de PKK als Demirtas naar Moskou afreist, terwijl de leider van de PYD zelf in interviews aangeeft dat hij geregeld de Russen bezoekt.quote:Op maandag 21 december 2015 00:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die gaat om te onderhandelen over een onafhankelijk Rojava. Dat heeft hij vaak genoeg aangegeven. Hij wilt totaal niet bij Syri horen.
Salih gaat voor onafhankelijkheid. Demirtas gaat voor samenwerking met de Russen. Zie je het verschil?quote:Op maandag 21 december 2015 00:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dus? Jij hebt het over een PYD dat boos gaat worden op de PKK als Demirtas naar Moskou afreist, terwijl de leider van de PYD zelf in interviews aangeeft dat hij geregeld de Russen bezoekt. Faal.
Muslim gaat overigens niet naar Moskou om onafhankelijkheid af te dwingen, maar autonomie.
Je snapt dat ik refereer aan onze eerdere discussie h mbt bewijslast van het nooit hebben gedood van burgers door FSA coastial division. Lees eens terug want je hebt net mijn punt duidelijk gemaakt.quote:Op maandag 21 december 2015 00:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bron dat die doden bugerdoden zijn? Als je met beweringen komt moet je wel met bronnen komen natuurlijk.
'Discussion is impossible with someone who claims not to seek the truth, but already to possess it'quote:
Nee, want die verschil is er niet. Salih propageert geen onafhankelijkheid, en heeft geregeld aangegeven bereid te zijn om de Russen samen te werken in Syri.quote:Op maandag 21 december 2015 00:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Salih gaat voor onafhankelijkheid. Demirtas gaat voor samenwerking met de Russen. Zie je het verschil?
Ahh dus je weet al wat Demirtas gaat bespreken met Lavrov?quote:Op maandag 21 december 2015 00:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Salih gaat voor onafhankelijkheid. Demirtas gaat voor samenwerking met de Russen. Zie je het verschil?
Beetje laf om nu terug te deinsen. Kom nou, je leek zo zeker te zijn dat het burgerdoden waren. Tssk tssk.quote:Op maandag 21 december 2015 00:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Je snapt dat ik refereer aan onze eerdere discussie h mbt bewijslast van het nooit hebben gedood van burgers door FSA coastial division. Lees eens terug want je hebt net mijn punt duidelijk gemaakt.![]()
![]()
Hahaha ik vind het zo vermakelijk om te discussieren met jou. Altijd pret. Ga je nog inhoudelijk in op mijn vergelijking of snap je het allemaal niet meer?quote:Op maandag 21 december 2015 00:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje laf om nu terug te deinsen. Kom nou, je leek zo zeker te zijn dat het burgerdoden waren. Tssk tssk.
Gewoon maar wat roeptoeteren om vervolgens net te doen alsof je met een briljant geo-politiek analyse komt. Turkish style.quote:Op maandag 21 december 2015 00:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Ahh dus je weet al wat Demirtas gaat bespreken met Lavrov?
PKK is trots op zijn martelaren, als er daadwerkelijk 90 PKK'ers zijn gesneuveld in een paar dagen zou dat betekenen dat er 90 portretten worden verspreid etcquote:Op maandag 21 december 2015 00:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje laf om nu terug te deinsen. Kom nou, je leek zo zeker te zijn dat het burgerdoden waren. Tssk tssk.
"On Wednesday, we will meet Foreign Minister Lavrov. We will also open a party office in Moscow," he said.quote:Op maandag 21 december 2015 00:27 schreef primakov het volgende:
[..]
Ahh dus je weet al wat Demirtas gaat bespreken met Lavrov?
Nee ik wil eerst bronnen zien dat het burgerdoden betreffen. Immers, dat is het hele punt.quote:Op maandag 21 december 2015 00:28 schreef primakov het volgende:
[..]
Hahaha ik vind het zo vermakelijk om te discussieren met jou. Altijd pret. Ga je nog inhoudelijk in op mijn vergelijking of snap je het allemaal niet meer?
quote:Op maandag 21 december 2015 00:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik krijg er best wel stijve tepels van.
Syrian PYD reportedly attempting to open office in Russiaquote:Op maandag 21 december 2015 00:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"On Wednesday, we will meet Foreign Minister Lavrov. We will also open a party office in Moscow," he said.
En Turkije is trots ze die "martelaren" te geven. Biji TSK.quote:Op maandag 21 december 2015 00:29 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
PKK is trots op zijn martelaren, als er daadwerkelijk 90 PKK'ers zijn gesneuveld in een paar dagen zou dat betekenen dat er 90 portretten worden verspreid etc
20 oct. Lees de recent uitspraken maar. Zeker nu de VN er zich mee bemoeit proberen ze meer binnen te halen.quote:Op maandag 21 december 2015 00:31 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Syrian PYD reportedly attempting to open office in Russia
http://www.trtworld.com/e(...)ffice-in-russia-9754
Zoals ik al dacht, je snapt totaal niet meer waar het over gaat. Lees post 39 eens terug. Ik neem aan dat je kunt lezen, sla vervolgens onze oude discussie erop na mbt de stelling van firefly en de discussieregel 'hij die stelt, moet bewijzen', ook met idiote onbewijsbare stellingen. En lees dan mijn analogie terug, want beste wolfje van me je hebt mijn punt die ik je probeerde duidelijk te maken in die vorige discussie volledig duidelijk. Je hebt jezelf schaakmat gezet.quote:Op maandag 21 december 2015 00:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee ik wil eerst bronnen zien dat het burgerdoden betreffen. Immers, dat is het hele punt.
Ipv van de discussie af te wijken kan je met bronnen komen over die burgerdoden die je beweert.quote:Op maandag 21 december 2015 00:35 schreef primakov het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht, je snapt totaal niet meer waar het over gaat. Lees post 39 eens terug. Ik neem aan dat je kunt lezen, sla vervolgens onze oude discussie erop na mbt de stelling van firefly en de discussieregel 'hij die stelt, moet bewijzen', ook met idiote onbewijsbare stellingen. En lees dan mijn analogie terug, want beste wolfje van me je hebt mijn punt die ik je probeerde duidelijk te maken in die vorige discussie volledig duidelijk. Je hebt jezelf schaakmat gezet.
Haha is goed, ik kom met bronnen als jij met bronnen komt voor de stelling dat de FSA coastial division geen enkele burgerdode heeft gemaakt ja? Als je natuurlijk een bron kunt geven voor zo'n uitmuntende stelling.quote:Op maandag 21 december 2015 00:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ipv van de discussie af te wijken kan je met bronnen komen over die burgerdoden die je beweert.
Oh wacht, die heb je niet want je kletst uit je nek.
Mbt deze burgeroorlog is anderhalve maand lang ja. Veel verschuivingen.quote:Op maandag 21 december 2015 00:36 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wow. Anderhalve maand geleden.
[..]
Welke uitspraken?
Of de Coastal Division burgerdoden maakt zal mij aan m'n reet roesten. Jij beweert dat de TSK opzettelijk burgerdoden maakt. Daar zal iedereen wel naar benieuwd zijn. Dus kom maar op.quote:Op maandag 21 december 2015 00:38 schreef primakov het volgende:
[..]
Haha is goed, ik kom met bronnen als jij met bronnen komt voor de stelling dat de FSA coastial division geen enkele burgerdode heeft gemaakt ja? Als je natuurlijk een bron kunt geven voor zo'n uitmuntende stelling.
Niets significant gebeurd in anderhalve maand tijd.quote:Op maandag 21 december 2015 00:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mbt deze burgeroorlog is anderhalve maand lang ja. Veel verschuivingen.
Je gaat niets te vinden hoor.quote:Zit nu mobiel dus kan niet zoeken, zal zo ff kijken.
ISIS is zover terug gedrongen dat de overige partijen elkaar opzoeken voor allianties voor het volgende deel van de oorlog.quote:Op maandag 21 december 2015 00:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Niets significant gebeurd in anderhalve maand tijd.
[..]
Je gaat niets te vinden hoor.
Hahah dus nu ga je discussie uit de weg? Ik wacht nog steeds jongeman.quote:Op maandag 21 december 2015 00:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Of de Coastal Division burgerdoden maakt zal mij aan m'n reet roesten. Jij beweert dat de TSK opzettelijk burgerdoden maakt. Daar zal iedereen wel naar benieuwd zijn. Dus kom maar op.
Je probeert krampachtig iets los te wikken dat er niet is. Demirtas bezoekt Rusland, Salih Muslim ook. De HDP wilt misschien een office openen in Moskou; de PYD wilt dat ook.quote:Op maandag 21 december 2015 00:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ISIS is zover terug gedrongen dat de overige partijen elkaar opzoeken voor allianties voor het volgende deel van de oorlog.
En volgens Clapclap en nationalistische Turken is de HDP een verlengstuk van de PKK. Mooie gevolgtrekking van hun eigen beweringen dus.quote:Op maandag 21 december 2015 00:45 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je probeert krampachtig iets los te wikken dat er niet is. Demirtas bezoekt Rusland, Salih Muslim ook. De HDP wilt misschien een office openen in Moskou; de PYD wilt dat ook.
De PYD en PKK zitten op n lijn.
Ik ga even mee in zijn stellingen.quote:Op maandag 21 december 2015 00:48 schreef primakov het volgende:
En volgens Clapclap en nationalistische Turken is de HDP een verlengstuk van de PKK. Mooie gevolgtrekking van hun eigen beweringen dus.
Post 39 trek je in twijfel dat de doden PKK-ers zijn. Blijkbaar weet je meer dan anderen, we zijn benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.quote:Op maandag 21 december 2015 00:44 schreef primakov het volgende:
[..]
Hahah dus nu ga je discussie uit de weg? Ik wacht nog steeds jongeman.
Kun je me ook aangeven waar ik beweer dat TSK opzettelijk burgerdoden maakt?
Mooi, we kunnen dus vaststellen dat de HDP een verlengde van de PKK is en dat de PYD de PKK is. Hebben we dat ook opgelost.quote:Op maandag 21 december 2015 00:49 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ga even mee in zijn stellingen.
Ik stel niets vast, maar ik hoop van ganzen harte dat dat wel het geval is. Altijd goed wanneer verscheidene Koerdische partijen hun beleid op elkaar afstellen.quote:Op maandag 21 december 2015 00:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mooi, we kunnen dus vaststellen dat de HDP een verlengde van de PKK is en dat de PYD de PKK is. Hebben we dat ook opgelost.
twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 21-12-2015 om 00:46:57#Turkey's security forces raided the home of #DilekDoğan and shot her dead in front of her parents. https://t.co/mSlcIWuDhy reageer retweet
Ahh kijk, je hebt dus post 39 gelezen.quote:Op maandag 21 december 2015 00:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Post 39 trek je in twijfel dat de doden PKK-ers zijn. Blijkbaar weet je meer dan anderen, we zijn benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.
Dat ondertussen in Turkije is van 26 oktober.quote:Op maandag 21 december 2015 00:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik stel niets vast, maar ik hoop van ganzen harte dat dat wel het geval is. Altijd goed wanneer verscheidene Koerdische partijen hun beleid op elkaar afstellen.
Ondertussen in Turkije:twitter:IraqiSecurity twitterde op maandag 21-12-2015 om 00:46:57#Turkey's security forces raided the home of #DilekDoğan and shot her dead in front of her parents. https://t.co/mSlcIWuDhy reageer retweet
Damn zoveel kletspraat voor iets wat je gemakkelijk met bronnen zou kunnen aanvullen. Vertel maar knul, welke doden zijn PKK, welke zojn burgerdoden, welke zijn opzettelijke burgerdoden etc. Etc.quote:Op maandag 21 december 2015 00:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Ahh kijk, je hebt dus post 39 gelezen.
Ik refereer daar naar onze eerdere discussie.
Ik poneer een stelling in een vorm zoals firefly3 die heeft gesteld.
Ik maak een analogie naar de bewijsbaarheid van die stelling.
Ik probeer door een redenering naar analogie een punt te maken.
Dat punt heb jij niet door, stelt mij vervolgens dezelfde vragen die ik in de vorige discussie stelde.
Je geeft mij dus gelijk op het punt dat ik maakte in de vorige discussie.
En nu even duidelijk antwoord. Heb ik door het in twijfel trekken van de doden die door Turkse media als militanten worden aangeduid daardoor aangegeven dat de TSK opzettelijk burgerdoden maakt? Dat beweer jij immers. En ik neem aan dat je weet wat opzet is.
Mooi, duidelijk dus dat je jezelf hebt klemgeluld, mijn punt hebt bewezen en totaal niet weet wat hoe je een discussie moet voeren.quote:Op maandag 21 december 2015 00:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Damn zoveel kletspraat voor iets wat je gemakkelijk met bronnen zou kunnen aanvullen. Vertel maar knul, welke doden zijn PKK, welke zojn burgerdoden, welke zijn opzettelijke burgerdoden etc. Etc.
Haha, ja probeer je maar er tussen uit te wurmen. Veel roepen maar weinig bewijzen. Ipv te wijzen naar mij kan je je uitspraken ondersteunen met bronnen maar je wilt liever er omheen lullen.quote:Op maandag 21 december 2015 01:00 schreef primakov het volgende:
[..]
Mooi, duidelijk dus dat je jezelf hebt klemgeluld, mijn punt hebt bewezen en totaal niet weet wat hoe je een discussie moet voeren.
Hahaha hebben we dat vastgesteld ja? De zin 'En volgens Clapclap en nationalistische Turken is de HDP een verlengstuk van de PKK.' is een vaststelling of het refereren naar hoe jij en andere nationalistische Turken iets zien?quote:Op maandag 21 december 2015 00:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mooi, we kunnen dus vaststellen dat de HDP een verlengde van de PKK is en dat de PYD de PKK is. Hebben we dat ook opgelost.
Is goed wolfje, totaal niet in willen gaan op de discussie en dan mij betichten van het ontwijken van de discussie. Nooit willen komen met bewijzen voor stellingen die je zelf stelt maar dit wel aan anderen vragen. Niet snappen wat redeneringen naar analogien en bepaalde discussieregels zijn.quote:Op maandag 21 december 2015 01:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Haha, ja probeer je maar er tussen uit te wurmen. Veel roepen maar weinig bewijzen. Ipv te wijzen naar mij kan je je uitspraken ondersteunen met bronnen maar je wilt liever er omheen lullen.
Wel grappig, elke keer als het je niet lukt er uit te lullen kom je met wolfje. Slechte pokerface.quote:Op maandag 21 december 2015 01:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Is goed wolfje, totaal niet in willen gaan op de discussie en dan mij betichten van het ontwijken van de discussie. Nooit willen komen met bewijzen voor stellingen die je zelf stelt maar dit wel aan anderen vragen. Niet snappen wat redeneringen naar analogien en bepaalde discussieregels zijn.
Dankjewel, ik kan weer met een grote glimlach slapen![]()
NWS / [Centraal] Crisis in Syri #321 Waar Erdogan olie van ISIS kooptquote:A high-ranking officer within the joint operation room in Damascus (consisting of Russia, Iran, Syria and Hezbollah) said “Damascus received sets of S -300 advanced Russian missiles, ready to enter active service. Soon,
quote:
quote:Op zondag 20 december 2015 22:33 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Volgens een hier gepost bericht hebben/bemannen ze er eentje.
quote:Op zondag 20 december 2015 22:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt. Voor de zoveelste keer.
quote:Op zondag 20 december 2015 22:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het stond daadwerkelijk in dit topic, feit.
Nu verwacht ik geen excuus hoor, dat past niet bij je.quote:
Soon. Soon. Soon.quote:Op maandag 21 december 2015 01:11 schreef WammesWaggel het volgende:
A high-ranking officer within the joint operation room in Damascus (consisting of Russia, Iran, Syria and Hezbollah) said “Damascus received sets of S -300 advanced Russian missiles, ready to enter active service. Soon,
Volgens je post zou Syrie ze dus bezitten, hoeveel tijd het ze heeft gekost om ze in gebruik te nemen is een ander verhaal.quote:Op maandag 21 december 2015 01:12 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Soon. Soon. Soon.
Niets bevestigd. Gewoon voortaan beter lezen.
Elijah is doorgaans een goede bron, maar uit niets blijkt op het moment dat ze de systemen bezitten, laat staan opereren. De claim van jou dat Syrische S-300 systemen klaarblijkelijk niets uithalen tegen Isralische gevechtsvliegtuigen was een voorbarige conclusie.quote:Op maandag 21 december 2015 01:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Volgens je post zou Syrie ze dus bezitten, hoeveel tijd het ze heeft gekost om ze in gebruik te nemen is een ander verhaal.
Maar als jij kwaakt dat Syrie geen S-300 bezit en in een andere post een bericht plaatst van wel is dat natuurlijk wat vreemd.
twitter:Hamosh84 twitterde op maandag 21-12-2015 om 01:08:59Harakat Nujaba & #IRGC in #Hader #Syria. #Iraq #Iran #Hezbollah https://t.co/GDohxK0qFd reageer retweet
twitter:Hamosh84 twitterde op maandag 21-12-2015 om 01:27:16Part 2: Harakat Nujaba & #IRGC in #Hader #Syria. #Iraq #Iran #Hezbollah #YaHussein. https://t.co/gT4QS4MfFp reageer retweet
twitter:Hamosh84 twitterde op zondag 20-12-2015 om 01:15:18She ain't playin #ISIS better watch out! #Brooklyn #NewYork #Daesh https://t.co/frqFjtXSpz reageer retweet
Moet toegeven dat de terroristen het wel redelijk doen, gezien de omstandigheden,quote:Op maandag 21 december 2015 01:53 schreef IPA35 het volgende:
twitter:Hamosh84 twitterde op maandag 21-12-2015 om 01:27:16Part 2: Harakat Nujaba & #IRGC in #Hader #Syria. #Iraq #Iran #Hezbollah #YaHussein. https://t.co/gT4QS4MfFp reageer retweet
Het doet er niet toe of ze door qatar geholpen worden of hoe lang ze het uithouden enz. Leuk om al die dingen erbij te halen, het veranderd niets aan het feit dat ze normaal geen burgers raken.quote:
Haha "intellectueel" weet zelf niet eens wat hij zegt en probeert zichzelf er nu uit te lullen door te melden dat nota bene zijn eigen post voorbarig is. 1 tip aan "intellectueel", post dan voortaan geen voorbarige posts meer.quote:Op maandag 21 december 2015 01:11 schreef WammesWaggel het volgende:
Heb het even opgezocht Int maar jij was degene die met die scoop kwam, ik zal voortaan je verhalen inderdaad niet serieus nemen.
[..]
NWS / [Centraal] Crisis in Syri #321 Waar Erdogan olie van ISIS koopt
Hier nog even het relaas van je falen.
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Nu verwacht ik geen excuus hoor, dat past niet bij je.
Je posts daartegen zijn duidelijk.
Guerrillas schakel je niet zo even uit met bombardementen. Sterker, dat gaat gewoon niet lukken.quote:Op maandag 21 december 2015 04:14 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Moet toegeven dat de terroristen het wel redelijk doen, gezien de omstandigheden,
Bombardeert Rusland wel raak? Dit soort dingen horen toch redelijk snel en eenvoudig te gaan met goede close air support, artillerie etc... waarom zoveel gestruggle?
Zerbah is ook nog steeds niet ingenomen, ondanks hevige RuAF cover...
En dan?quote:Op maandag 21 december 2015 01:28 schreef Woestijnvos het volgende:
Men moet die S-300 systemen inzetten in de Golanhoogte.
Nee er was $500 miljoen beschikbaar gesteld maar er was totaal geen interesse hiervoor.quote:Op maandag 21 december 2015 00:05 schreef Mytho het volgende:
[..]
$500miljoen voor 5 rebels.
![]()
http://newstome.blog.ajc.(...)ing-5-syrian-rebels/
US-trained rebels 'betray US and hand weapons over to al-Qaeda's affiliate in Syria'
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 21-12-2015 om 08:59:03#Syria #Aleppo #SouthernAleppo A #SAA #SyrianArmy #SyrianArabArmy Soldier with T-90 Tank. https://t.co/LahZObi7Pe reageer retweet
Het generaliseren begint hier extreme vormen aan te nemenquote:Op maandag 21 december 2015 12:18 schreef HSG het volgende:
[..]
Nee er was $500 miljoen beschikbaar gesteld maar er was totaal geen interesse hiervoor.
Hoe dan ook... westerlingen zijn dom.
Het wel of niet doden van burgers is geen factor die een rol speelt bij het bepalen van de ''gematigdheid'' van een bepaalde groep, het gaat om de ideologie en de uitvoering in de praktijk van die ideologie in de gebieden die ze onder controle hebben.quote:Op maandag 21 december 2015 07:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het doet er niet toe of ze door qatar geholpen worden of hoe lang ze het uithouden enz. Leuk om al die dingen erbij te halen, het veranderd niets aan het feit dat ze normaal geen burgers raken.
Niet-westerlingen mogen dat.quote:Op maandag 21 december 2015 13:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het generaliseren begint hier extreme vormen aan te nemen
Qua ideologie is het ook niet erg boeiend. Ik meen me nog een oud filmpje te herinneren waarbij de fsa coastal zei niet te gaan mengen met de lokale politiek. Tot nu toe hebben ze dat ook niet gedaan. Dus innocent until proven guilty.quote:Op maandag 21 december 2015 14:38 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het wel of niet doden van burgers is geen factor die een rol speelt bij het bepalen van de ''gematigdheid'' van een bepaalde groep, het gaat om de ideologie en de uitvoering in de praktijk van die ideologie in de gebieden die ze onder controle hebben.
Verder is het algemeen bekend dat Qatar enkel extremisten steunt en heb jij niet eens bewijs voor jouw bewering dat de FSA Coastal Division geen opzettelijke (wat mij eerlijk gezegd niet zo heel veel uitmaakt, het is oorlog) burgerdoden maakt.
quote:Op maandag 21 december 2015 15:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus innocent until proven guilty.
Ah dat is de leider van die groep in dat filmpje die ClapClap had gepost en ''ndrukwekkend'' noemde.quote:Op maandag 21 december 2015 16:38 schreef Jumparound het volgende:
http://www.almasdarnews.c(...)ad-commander-killed/
De naam van dat plaatje bij het artikel
quote:However, things did not go as according to plan for Jabhat Al-Nusra and their allies, as they ended up with a substantially high death toll and the destruction of their heavy armory during this failed infiltration attempt to enter the Marj Al-Sultan Military Airport.
In fact, the offensive ended in sheer disaster after Jabhat Al-Nusra’s lead field commander/star of the promotional video was killed by the Syrian Arab Army before the aforementioned Islamist group retreated north of the base.
Interessant stuk. Bevestigt een beetje wat ik al langer denk; klimaat problemen gaan een nog veel groter rol spelen in vluchtelingenstromen en sociale onrust, niet alleen in het m-o maar ook daarbuiten.quote:Op maandag 21 december 2015 08:28 schreef Perrin het volgende:
Lang verhaal in SciAm:
The Ominous Story of Syria's Climate Refugees
quote:Op maandag 21 december 2015 18:43 schreef firefly3 het volgende:
Goed stuk salimani @NCRI
NCRI-FAC @iran_policy
#Iran regime fails once again to cover up Soleimani’s serious injuries
https://mobile.twitter.com/iran_policy/status/677389895283974144
http://www.ncr-iran.org/en/9-uncategorised/19645
Ik ben juist voor syrie en iran. Alleen niet voor die dictatortjes die daar zitten.quote:Op maandag 21 december 2015 18:50 schreef UpsideDown het volgende:
Lekker het internet afstruinen, smachtend naar nieuwe anti-Syri en anti-Iran stukken
Want anarchisme is immers helemaal te gek, zeker in het M-Oquote:Op maandag 21 december 2015 18:56 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik ben juist voor syrie en iran. Alleen niet voor die dictatortjes die daar zitten.
De koerden hebben geen dictator nodig. Indonesie (grootste moslim land) ook niet. India en pakistan ook niet. Tunesie ook niet. Laten we een middenweg nemen zoals deze landen?quote:Op maandag 21 december 2015 19:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Want anarchisme is immers helemaal te gek, zeker in het M-O
In Indonesi wordt je al dood gemaakt als je een zakje wiet bij je hebt, om over Pakistan nog maar te zwijgen. Tunesirs maken je gewoon dood onder het terroristenlabel.quote:Op maandag 21 december 2015 19:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De koerden hebben geen dictator nodig. Indonesie (grootste moslim land) ook niet. India en pakistan ook niet. Tunesie ook niet. Laten we een middenweg nemen zoals deze landen?
Wat je nu zegt, kan je het even herhalen maar dan over assad? (Is nog erger zelfs). Dan ben ik tevredenquote:Op maandag 21 december 2015 19:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Indonesi wordt je al dood gemaakt als je een zakje wiet bij je hebt, om over Pakistan nog maar te zwijgen. Tunesirs maken je gewoon dood onder het terroristenlabel.
Vertel? Maakt Assad je dood als je een zakje wiet op zak hebt?quote:Op maandag 21 december 2015 19:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat je nu zegt, kan je het even herhalen maar dan over assad? (Is nog erger zelfs). Dan ben ik tevreden
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Mij igg niet gezien.quote:Op maandag 21 december 2015 19:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vertel? Maakt Assad je dood als je een zakje wiet op zak hebt?
Armand iniedergeval niet meer.quote:
IRGC is te druk met terroristen in de pan hakken om zich bezig te houden met opium.quote:Op maandag 21 december 2015 19:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Armand iniedergeval niet meer.
Wellicht nemen de Iraniers hun herone en HIV ookwel mee naar Syri.
weg ypr en t50quote:Op maandag 21 december 2015 17:16 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ah dat is de leider van die groep in dat filmpje die ClapClap had gepost en ''ndrukwekkend'' noemde.
Blijkbaar minder indrukwekkend dan ze hadden gedacht:
[..]![]()
Edit: Nusra_idiot.jpg![]()
Haha.quote:Op maandag 21 december 2015 20:43 schreef Jumparound het volgende:
[..]
weg ypr en t50
Ben benieuwd of ook de motor nu stuk is...
twitter:VivaRevolt twitterde op maandag 21-12-2015 om 19:25:57All-Out War has erupted between YPG-SDF and the Clan Army in Sukkariyah,with YPG bringing forces from Mabrukah and entering Sukkariyah reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op maandag 21-12-2015 om 15:31:22#Syria #Raqqa "Volcano Euphrates Room" Media Office posted this public opinion about #FSA Raqqa Tribes https://t.co/JeKkjDyzuv reageer retweet
twitter:UniteKurdistan twitterde op maandag 21-12-2015 om 21:45:50Statement by Euphrates Volcano: The so-called "Army of the tribes" are remnants of ISIS mercenaries and their presence is UNACCEPTABLE. reageer retweet
twitter:DrPartizan_ twitterde op maandag 21-12-2015 om 19:57:38Remember they have ISIS south of them, but instead they choose to fight the YPG. These groups are thugs. YPG will eliminate them if need be. reageer retweet
Gewoon net zo lang die idioten vermoorden, hun huizen plunderen en ze verdrijven totdat ze in Jordani of Saudi Arabi zitten. Met die mensen valt niet meer samen te leven.quote:Op maandag 21 december 2015 23:02 schreef UpsideDown het volgende:
Ondertussen is de SDF gewapende stammen in Raqqa aan het bestrijden en maken ze deze mongolen een kopje kleiner.twitter:VivaRevolt twitterde op maandag 21-12-2015 om 19:25:57All-Out War has erupted between YPG-SDF and the Clan Army in Sukkariyah,with YPG bringing forces from Mabrukah and entering Sukkariyah reageer retweet
Deze lui lieten zonder enig verzet ISIS destijds hun dopjes bezetten, waardeloos volk.quote:Op maandag 21 december 2015 23:10 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Gewoon net zo lang die idioten vermoorden, hun huizen plunderen en ze verdrijven totdat ze in Jordani of Saudi Arabi zitten. Met die mensen valt niet meer samen te leven.
Mooie beelden. Lijkt me wel link om je kinderen daar in die stad rond te laten spelen, wetende wat de grootste hobby van ISIS is als ze steden bezet hebben aan het front. Hopelijk heeft YPG alles goed genoeg gecheckd.quote:Op maandag 21 december 2015 23:10 schreef UpsideDown het volgende:
Tal Hamis is vrijgegeven voor burgers:
[ afbeelding ]
Daarom duurde het ook ruim een half jaar voor dit gebied is vrijgegeven, mijnen en bommen ruimen plus het front lag tot het Al-Hawl offensief nog redelijk dicht bij.quote:Op maandag 21 december 2015 23:26 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Mooie beelden. Lijkt me wel link om je kinderen daar in die stad rond te laten spelen, wetende wat de grootste hobby van ISIS is als ze steden bezet hebben aan het front. Hopelijk heeft YPG alles goed genoeg gecheckd.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 07:20 schreef firefly3 het volgende:
Soleumanfi?!...
Schokkende foto:Is het stoer om iemands naam bewust fout te spellen en bij elk lijk te doen alsof het hem is? Jouw obsessie voor hem en Assad is echt niet gezond. Wanneer reis je zelf eens af naar Syri?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:'IS-kalifaat afgelopen jaar flink gekrompen'
Het kalifaat van Islamitische Staat (IS) is het afgelopen jaar behoorlijk gekrompen. Het gebied dat de extremisten in handen hebben in Syri en Irak werd ongeveer 12.800 vierkante kilometer kleiner.
Dat melden defensiespecialisten van het Britse IHS Jane's Terrorisme en Opstand Centrum (JTIC).
De militanten hebben op dit moment ongeveer 78.000 vierkante kilometer in handen en dat is ongeveer 14 procent minder dan begin 2015.
In Syri verloren de extremisten vooral terrein aan Koerdische strijders. In Irak werden de terroristen onder andere verjaagd uit de stad Tikrit en verloren zij de controle over belangrijke olievelden.
IS veroverde het afgelopen jaar voornamelijk gebieden in het westen van Syri, rondom de eeuwenoude runestad Palmyra. Ook de Iraakse stad Ramadi werd veroverd.
Koerden
De veroveringen rond Palmyra en in Ramadi zijn vermoedelijk het gevolg van de overheveling van troepen uit het noorden van Syri, waar de Koerden terrein wonnen. Volgens de specialisten toont dit aan dat IS overbelast is en dat zij het Koerdische grondgebied minder belangrijk achten dan de van oudsher soennitische gebieden.
De Syrische Koerden zijn de grote winnaars in 2015: het gebied waar zij opereren werd het afgelopen jaar met 186 procent uitgebreid tot zo'n 15.800 vierkante kilometer.
Kwestie van tijd
Eerder deze maand zei het Australische hoofd van de gezamenlijke strijdkrachten die vechten tegen IS, David Johnston, al dat het slechts een kwestie van tijd is voordat IS verslagen is.
Volgens hem zouden steeds meer locaties in Irak weer in handen zijn van het Iraakse leger. Hierdoor wordt het volgens Johnston voor IS moeilijker om zich op de grond te verplaatsen en om troepen te bevoorraden.
Ze zullen in elk wetteloos gebied opduiken. Het is enkel wachten tot wat nieuwe dictators die zandbak weer onder controle krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 10:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Daarentegen winnen ze in Libi flink terrein winst.
Zandbak/tropisch eilandquote:Op dinsdag 22 december 2015 10:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Ze zullen in elk wetteloos gebied opduiken. Het is enkel wachten tot wat nieuwe dictators die zandbak weer onder controle krijgen.
Als je wanhopig bent grijp je elke strohalm .....quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:51 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Als hij het was maakten ze wel een betere foto
twitter:vvanwilgenburg twitterde op maandag 21-12-2015 om 22:11:58Syrian government bombs PYD-controlled Sheikh Maqsoud neighbourhood in Aleppo https://t.co/4oPxGWfmGh (AR) https://t.co/pqV62HTjSS reageer retweet
'Land van islamitische signatuur en gebrekkig anti-terrorisme.'quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:03 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Zandbak/tropisch eiland
http://www.dailymail.co.u(...)e-training-camp.html
Ali Chemicali kijkt trots neer op Bashar vanuit het Paradijs.quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:41 schreef Slayage het volgende:
dat zal de koerden leren om een deal te slet de rebellentwitter:vvanwilgenburg twitterde op maandag 21-12-2015 om 22:11:58Syrian government bombs PYD-controlled Sheikh Maqsoud neighbourhood in Aleppo https://t.co/4oPxGWfmGh (AR) https://t.co/pqV62HTjSS reageer retweet
Spicy ditquote:Op dinsdag 22 december 2015 14:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Sowieso Koerden moesten iemand weer verraden
Saddam liet weer een traan
quote:Op dinsdag 22 december 2015 13:41 schreef Slayage het volgende:
dat zal de koerden leren om een deal te slet de rebellentwitter:vvanwilgenburg twitterde op maandag 21-12-2015 om 22:11:58Syrian government bombs PYD-controlled Sheikh Maqsoud neighbourhood in Aleppo https://t.co/4oPxGWfmGh (AR) https://t.co/pqV62HTjSS reageer retweet
twitter:sayed_ridha twitterde op maandag 21-12-2015 om 12:11:11#FSA Liwa Ahrar Syria clashed with #YPG at Sheikh Maqsood, the former launched dozens of rockets into the neighbourhood #Aleppo reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:34 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
twitter:sayed_ridha twitterde op maandag 21-12-2015 om 12:11:11#FSA Liwa Ahrar Syria clashed with #YPG at Sheikh Maqsood, the former launched dozens of rockets into the neighbourhood #Aleppo reageer retweet
quote:
http://www.syriahr.com/en/?p=40826quote:The clashes between YPG and rebel factions renewed after targeting the neighborhood of al- Sheikh Maqsoud by the rebels, information about casualties in the clashes.
Sloeg ook nergens op natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:00 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
[..]
http://www.syriahr.com/en/?p=40826
Geen 'barrelbombs' dus
De meeste vluchtelingen vluchten voor assadquote:Op dinsdag 22 december 2015 16:39 schreef Koskesh het volgende:
De rebellenlovers (ook hier) kwijlen zichzelf echt onder bij elk bericht dat de SAA het aan de stok zou krijgen met de YPG.
Best triest om te zien waar zij zich druk om maken. In plaats van te hopen dat ISIS en andere salafisten vernietigd worden, het zo snel mogelijk veilig wordt in Syri en al die vluchtelingen terug kunnen gaan willen ze meer oorlog en destructie.
Dat is toch exact hetzelfde vanuit een ander perspectief?quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:39 schreef Koskesh het volgende:
De rebellenlovers (ook hier) kwijlen zichzelf echt onder bij elk bericht dat de SAA het aan de stok zou krijgen met de YPG.
Best triest om te zien waar zij zich druk om maken. In plaats van te hopen dat ISIS en andere salafisten vernietigd worden, het zo snel mogelijk veilig wordt in Syri en al die vluchtelingen terug kunnen gaan willen ze meer oorlog en destructie.
Als Dat zo was dan waren ze wel eerder gevlucht.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De meeste vluchtelingen vluchten voor assad
(Plaatje eronder) make love not warquote:
Geweldig hoe ze die achtergebleven mannetjes laten rennen en er nog wat tows raketten op af schietenquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
2 ATGM (geen idee wat voor) hits achter elkaar in Khan Touman
??quote:
upside geilt op mannen in een zwart uniformquote:
Obongo bewapent Oeigoerentwitter:Abduhark twitterde op dinsdag 22-12-2015 om 15:34:25Turkistani Islamic Party fighters using TOW missile in Ghab Plain in northern Hama https://t.co/QxIKNcfpou reageer retweet
niet echt aannemelijkquote:Op dinsdag 22 december 2015 23:59 schreef IPA35 het volgende:
Obongo bewapent Oeigoerentwitter:Abduhark twitterde op dinsdag 22-12-2015 om 15:34:25Turkistani Islamic Party fighters using TOW missile in Ghab Plain in northern Hama https://t.co/QxIKNcfpou reageer retweet
doe ff niet zo achterlijk johquote:Op dinsdag 22 december 2015 22:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Geweldig hoe ze die achtergebleven mannetjes laten rennen en er nog wat tows raketten op af schieten
Ja geweldig man, weer wat moeders zonder kind.quote:Op dinsdag 22 december 2015 22:46 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Geweldig hoe ze die achtergebleven mannetjes laten rennen en er nog wat tows raketten op af schieten
Ach dat is het enige wat ze hier posten, hoe men tow-raketten op goedkope autootjes schieten. De nieuwste tanks zijn inmiddels met anti-tow-systemen uitgerust.quote:Op woensdag 23 december 2015 01:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja geweldig man, weer wat moeders zonder kind.
Die terroristen moeten wel vernietigd worden, niet nu dan morgen. Een buurland dat geleid wordt door wat doorgedraaide alqaida/isis lui is (zoals je misschien wel zult begrijpen) onacceptabel.quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is toch exact hetzelfde vanuit een ander perspectief?
hopen dat ISIS en andere salafisten vernietigd worden is net zo goed hopen op meer oorlog en meer destructie
Die mensen zijn medeverantwoordelijk voor het doden van zo'n 75 syriers per dag. Terwijl deze rebellen met de schone TOW opereren (afgezien van enkele andere groepen die met raketten op woonwijk schieten), zorgt de tegenpartij voor clusterbommen in woonwijken. Aan hun de taak om de wapens neer te leggen en terug naar Iran te gaan om daar een revolutie te beginnen.quote:
Even je eerste zin gefixt.quote:Op woensdag 23 december 2015 07:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die mensen zijn medeverantwoordelijk voor het doden van zo'n 75 buitenlandse terroristen per dag. Terwijl deze rebellen met de schone TOW opereren (afgezien van enkele andere groepen die met raketten op woonwijk schieten), zorgt de tegenpartij voor clusterbommen in woonwijken. Aan hun de taak om de wapens neer te leggen en terug naar Iran te gaan om daar een revolutie te beginnen.
Nee, ik heb het puur over de burgerslachtoffers. Tevens is het grootste gedeelte van de rebellen gewoon syrisch.quote:
De SAA en NDF ook.quote:Op woensdag 23 december 2015 07:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het puur over de burgerslachtoffers. Tevens is het grootste gedeelte van de rebellen gewoon syrisch.
En de YPG niet toestaat IS aan te pakken ten westen van de Eufraat. Turkijequote:Op woensdag 23 december 2015 07:12 schreef Szura het volgende:
@DailyStarLeb
Turkish premier says Russian campaign boosts ISIS in Syria
Aldus de buikspreekpop van het land dat duizenden ISIS-honden ongestoord de grens over liet wandelen.
Turkije oh Turkije.
![]()
![]()
Klopt, alleen een beetje jammer dat ze instemmen met de barrel- en clusterbommen anders had ik heel anders naar ze gekeken.quote:
ja naja dat roepen alle partijen ... begrijpelijk vanuit hun perspectieven maar het is gewoon net zo goed roepen om meer oorlog en destructiequote:Op woensdag 23 december 2015 05:49 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Die terroristen moeten wel vernietigd worden, niet nu dan morgen. Een buurland dat geleid wordt door wat doorgedraaide alqaida/isis lui is (zoals je misschien wel zult begrijpen) onacceptabel.
ja nou en, dan hoef je je nog niet als een debieltje te gedragen op fok! toch?quote:Op woensdag 23 december 2015 07:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die mensen zijn medeverantwoordelijk voor het doden van zo'n 75 syriers per dag. Terwijl deze rebellen met de schone TOW opereren (afgezien van enkele andere groepen die met raketten op woonwijk schieten), zorgt de tegenpartij voor clusterbommen in woonwijken. Aan hun de taak om de wapens neer te leggen en terug naar Iran te gaan om daar een revolutie te beginnen.
Denk eens na. Ze zijn volledig omsingeld daar. Daarnaast kan Assad niet nog een tegenstander gebruiken op dit moment.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:45 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Pro-Assad militias attack positions of western-backed Syrian Democratic Forces in Hasakah
http://aranews.net/2015/1(...)d-troops-in-hasakah/
Ook van vandaag. Als dit confirmed is valt Assad dus de YPG+SDF aan.
Ik post gewoon nieuws.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denk eens na. Ze zijn volledig omsingeld daar. Daarnaast kan Assad niet nog een tegenstander gebruiken op dit moment.
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 23-12-2015 om 10:23:12#Syria #DeirEzZor Heavy Clashes btw #SAA #SyrianArmy & #ISIS #ISIL @ Industry Zone after 3 Simultaneous Explosions. https://t.co/KZS1wotdzC reageer retweet
De Russen gaan ze niet bombarderen. Ze bouwen goede relaties op met de YPG op dit moment. Daarnaast is het steunen van de YPG een erg goede manier om Ankara terug te pakken natuurlijk. Daarnaast gaat zelfs Rusland niet fucken in een gebied waar Amerika haar legerbasis opbouwt, net als andersom. Assad weet dit ook en is niet zo oliedom een nieuw front te openen tegen de Koerden.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik post gewoon nieuws.
Daarnaast heeft ISIS het de laatste tijd zwaar en heeft de SAA wat meer beweegruimte door air support van de Russen.
Overigens schijnt ISIS weer bezig te zijn rondom DeZtwitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 23-12-2015 om 10:23:12#Syria #DeirEzZor Heavy Clashes btw #SAA #SyrianArmy & #ISIS #ISIL @ Industry Zone after 3 Simultaneous Explosions. https://t.co/KZS1wotdzC reageer retweet
De nieuwsberichten spreken dat toch echt tegen. Hilarisch trouwens dat jij denkt dat Assad land gaat opgeven om Turkije te stangen. Zo van h kijk is, YPG beheert dit stuk van Syri wat van mij was haha.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Russen gaan ze niet bombarderen. Ze bouwen goede relaties op met de YPG op dit moment. Daarnaast is het steunen van de YPG een erg goede manier om Ankara terug te pakken natuurlijk. Daarnaast gaat zelfs Rusland niet fucken in een gebied waar Amerika haar legerbasis opbouwt, net als andersom. Assad weet dit ook en is niet zo oliedom een nieuw front te openen tegen de Koerden.
2012:quote:Op woensdag 23 december 2015 10:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De nieuwsberichten spreken dat toch echt tegen. Hilarisch trouwens dat jij denkt dat Assad land gaat opgeven om Turkije te stangen. Zo van h kijk is, YPG beheert dit stuk van Syri wat van mij was haha.
Gelukkig is er de afgelopen jaren in Syri niks gebeurd.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:11 schreef Koskesh het volgende:
[..]
2012:
http://www.mcclatchydc.co(...)article24733318.html
Je leest niet goed. Ik had het over Rusland. Rusland heeft andere belangen dan Assad. Hasakah heeft geen strategische waarde voor hun bases in Latakia, maar wel om Turkije dwars te kunnen zitten.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De nieuwsberichten spreken dat toch echt tegen. Hilarisch trouwens dat jij denkt dat Assad land gaat opgeven om Turkije te stangen. Zo van h kijk is, YPG beheert dit stuk van Syri wat van mij was haha.
Zolang Assad het noorden wilt zal er geen stabiel Syri zijn, kunnen de Russen andere doelen hebben maar aan een instabiel Syri hebben ze dan alsnog niks.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Ik had het over Rusland. Rusland heeft andere belangen dan Assad. Hasakah heeft geen strategische waarde voor hun bases in Latakia, maar wel om Turkije dwars te kunnen zitten.
twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 21-12-2015 om 18:11:07#Syria16 meter high Christmas tree in the town of Khabab, #Daraa province. https://t.co/951t7wR81N reageer retweet
Assad heeft totaal de mankracht niet in het noorden om daar een offensief te starten. Hij heeft hooguit duizend a tweeduizend man daar, die omsingeld zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang Assad het noorden wilt zal er geen stabiel Syri zijn, kunnen de Russen andere doelen hebben maar aan een instabiel Syri hebben ze dan alsnog niks.
Dat zal ISIS niet leuk vinden.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:16 schreef HSG het volgende:
Gelukkig kan het daar nog.twitter:IraqiSuryani1 twitterde op maandag 21-12-2015 om 18:11:07#Syria16 meter high Christmas tree in the town of Khabab, #Daraa province. https://t.co/951t7wR81N reageer retweet
Het offensief was ook afgeslagen lol. Zie het bericht.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Assad heeft totaal de mankracht niet in het noorden om daar een offensief te starten. Hij heeft hooguit duizend a tweeduizend man daar, die omsingeld zijn.
Of al die andere tegenstanders van Assad die gesteund worden door Amerika.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat zal ISIS niet leuk vinden.
"President Bashar Assad, facing a growing rebel presence in Aleppo, Syria’s largest city and its commercial hub, has turned control of parts of northern Syria over to militant Kurds who Turkey has long branded as terrorists, prompting concern that Istanbul might see the development as a reason to send troops across its border with Syria."quote:Op woensdag 23 december 2015 11:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gelukkig is er de afgelopen jaren in Syri niks gebeurd.
Goed, het bericht wat je poste zegt het. Maar het klinkt heel onwaarschijnlijk. Honderden stammenleden gerecruteerd? Van waaruit? Ze zitten vast in hun basis en wijk daar. Het lijkt me niet dat daar honderden stammenleden wonen. Of dat die zomaar even een delegatie door SDF gebied naar hen kunnen sturen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het offensief was ook afgeslagen lol. Zie het bericht.
Jaquote:Op woensdag 23 december 2015 11:25 schreef Koskesh het volgende:
Assad heeft noodgedwongen dat land aan de koerden gegeven en zijn troepen teruggetrokken naar andere plekken.
Vind jij dat Assad er nu beter voor staat dan in 2012 en dus dat gebied weer terug gaat eisen
Ik sprak Assad laatst nog. Hij zei tegen mij: Do you know the difference between a kurd and a traitor. Toen ik nee zei barstte hij in lachen uit.quote:
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 23-12-2015 om 11:44:56#SAA are once again in control of Jabal Nuba & Jabal Sayed summit in #Latakia countryside https://t.co/sKRCBKlztO reageer retweet
Goed nieuws.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:47 schreef Intellectueel het volgende:
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 23-12-2015 om 11:44:56#SAA are once again in control of Jabal Nuba & Jabal Sayed summit in #Latakia countryside https://t.co/sKRCBKlztO reageer retweet
Het zou een wonder zijn als ze ineens wel rechten kregen na tientallen jaren geterorriseerd te zijnquote:Op woensdag 23 december 2015 12:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
’No future’ for Kurdish forces in Syria, says lammaker close to Assad
http://rudaw.net/english/middleeast/syria/22122015
Ho ho. Hij heeft het over als Syri weer rustig is. Dus niet voordat isis, alnusra en alle andere door turkije gesteunde groepen kaput zijn.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
’No future’ for Kurdish forces in Syria, says lammaker close to Assad
http://rudaw.net/english/middleeast/syria/22122015
Belooft iig veel goeds voor de toekomstquote:Op woensdag 23 december 2015 13:21 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ho ho. Hij heeft het over als Syri weer rustig is. Dus niet voordat isis, alnusra en alle andere door turkije gesteunde groepen kaput zijn.
Dat Turks gesteunde terroristische groeperingen uitgeroeid worden in Syri? Klopt, dat is alleen maar goed nieuws, voor iedereen.quote:Op woensdag 23 december 2015 13:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Belooft iig veel goeds voor de toekomst
twitter:VivaRevolt twitterde op woensdag 23-12-2015 om 07:21:46Exclusive:Former FSA Units from Eastern Syria are preparing at the Turkish border,near Jarablus,in order to take Jarablus from ISIS reageer retweet
Die T90 schijnt niet bestand te zijn tegen elke TOW soort, kijken of de Saudi's die betere TOWs gaan uitdelenquote:
quote:President Obama’s order to intensify air attacks in Syria has led to new internal debate over whether to loosen tight restrictions on strikes against Islamic State targets that risk civilian casualties, according to senior administration officials.
But so far, at least, the White House has resisted proposals to change the rules of engagement for the bombing. Each strike, whether against a pre-planned target or one chosen on a “dynamic” basis by patrolling aircraft, is weighed against likely collateral damage and must be individually approved by top officers at the coalition operations center in Baghdad.
“We are trying to develop intelligence to get targets, to leverage opportunities . . . to create strikes that have a strategic effect,” a U.S. military official said. “But we’re going to keep doing those the same way we have done. We will not willy-nilly go after a target because it’s right there, right now.”
That caution has drawn sharp criticism from some Republican opponents of Obama’s strategy, with calls to “carpet bomb” the Islamic State and place a lower priority on avoiding civilian deaths.
France and Britain, both newcomers to the Syrian air campaign after last month’s Islamic State attacks in Paris, have chafed at the tight guidelines, officials acknowledged. “War is a messy business; you cannot eliminate all risk,” British Defense Secretary Michael Fallon warned in a Sunday Times interview this month.
In Iraq, local commanders have publicly complained about U.S. reluctance to strike targets in populated areas.
According to new figures released by the military Tuesday, about 56 percent of all coalition aircraft return from “strike missions” without having used their weapons, either because of bad weather or a judgment that the risk of civilian casualties is too high.
That compares with estimates as high as 75 percent just a few months ago. But officials attribute the change to improved intelligence that has revealed more targets and allows more precise aim, not any change in the rules. But success in striking the militants has also worked in the opposite direction; they respond by positioning themselves behind and among civilians in urban areas and are less exposed.
Complaints from allies and inside the government, the military official said, are in part “a misperception that . . . the number of targets is so abundant that we’re saying no” to opportunities.
Obama has said he makes “no apologies for us wanting to do this appropriately and in a way that is consistent with American values.”
“If the suggestion is that we kill tens or hundreds of thousands of innocent Syrians and Iraqis,” he said in an NPR interview broadcast Monday, “that is not who we are, and that would be a strategy that would have an enormous backlash against the United States,” including potentially creating more militants than it eliminates.
What is at issue, however, is not the difference between no civilian casualties or tens or hundreds of thousands, but drawing a line somewhere in between. While much of the push for increased flexibility has come from the State Department rather than the military, a senior administration official said, “nobody’s advocating for completely loose rules.”
“There has been a careful discussion about whether or not there is any room in the rules of engagement to relax certain provisions, to put more pressure on ISIL while still drawing an appropriate line,” the official said, using one of several alternative names for the Islamic State.
[Iraqi troops storm downtown Ramadi in bid to oust the Islamic State]
“The question is, where is that line?” said the official, who like some other officials spoke about internal deliberations on the condition of anonymity. “This is not a new debate. Anytime you’re in an armed conflict, at some point or another, usually at many points, there is going to be a renewed discussion about rules of engagement.”
Air Force Gen. Paul J. Selva, vice chairman of the Joint Chiefs of Staff, told Congress this month that “I haven’t met a soldier, sailor, airman or Marine who wouldn’t ask for looser [rules] in any active fight.” Selva said. But after consulting with commanders at all levels in the fight against the Islamic State, he said, “I know of no rules-of-engagement restrictions that have prevented us from striking targets and that prevented our forces from being as effective as they can be.”
According to widespread independent accounts, at least 250,000 civilians have been killed since Syria’s civil war began in earnest in early 2012, the bulk of them by President Bashar al-Assad’s military air and ground forces. Russian airstrikes on Assad’s behalf, which began in late September, have killed more than 400 civilians, the London-based Syrian Observatory for Human Rights reported last month.
This week, Human Rights Watch accused Russia and the Syrian government of using cluster bombs — indiscriminate scattershot munitions — that it said have killed dozens of Syrian civilians in recent attacks.
The independent organization Airwars, which compiles and vets reports from other groups and public sources, lists between 405 and 553 civilians killed by the U.S.-led coalition in 76 separate incidents for which there was “a reasonable level of public reporting . . . from two or more generally credible forces.”
The Pentagon has acknowledged at least two incidents in which it says some civilians were killed by coalition airstrikes, which began in Syria more than 15 months ago. It says a about a dozen allegations are still being examined, including an early-December bombing raid in the northeastern Syrian village of al-Khan in which between 26 and 39 civilians were reportedly killed.
Before every proposed strike, military officials said, they calculate the “civilian engagement value,” or CEV. Assessments can be based on where the target is located — in an unpopulated area, or in a city next to a mosque or a playground — and how important it is.
“If it’s one ISIL troop, an ISIL rifleman, and he is surrounded by several civilians, then it would stand to reason that it’s not worth the life of those civilians to kill a single rifleman,” said Col. Steve Warren, the Baghdad-based coalition spokesman. “If it were [Abu Bakr] al-Baghdadi,” the Islamic State leader, “standing next to one or two civilians, it might perhaps get looked at differently.”
International law allows for civilian casualties, even intentional ones, providing an action is within the bounds of distinction and proportionality, a somewhat subjective judgment that the military importance of the target is worth it.
“If the target is high enough that there’s a no-kidding strategic effect, then our calculus is different,” the military official said.
Most targeting decisions are made by the general on duty at the Joint Operations Center in Baghdad. Approval for a target with a potentially high CEV beyond the guidelines can get bucked up to a more senior officer or to the Tampa-based Central Command, where teams including officials responsible for legal, operational or engineering issues can weigh in, or even to Washington in extreme cases.
CEV calculations also include the type of munition used. Each weapon has a “blast radius” — a circle within which death or injury is likely to be caused.
An urban target might be struck at night, rather than in the daytime when more civilians are present; the calculation would be the reverse in a residential area. Prevailing winds and the direction in which an aircraft is traveling can send a blast in a predictable direction. These are called “mitigation” measures to avoid civilian casualties.
Hoe weten zij dat nou dat het Syrische leger dat heeft gedaan? De rebellen en ISIS hebben juist chemische wapens, gejat van het SAA.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:51 schreef firefly3 het volgende:
12 uur12 uur geleden
nnmrht @nnmrht
Minstens 10 doden, tientallen gewonden door een chemische aanval van Assad's leger op burger in W. Ghouta, #Syrie. https://twitter.com/AEJKhalil/status/679430692107886593 …
https://mobile.twitter.com/nnmrht/status/679445876654379008
Op militair gebied bepaalt Rusland inmiddels min of meer de doelen van Assad, daarnaast is het ook totaal niet rationeel om de Koerden aan te vallen om meerdere redenen.quote:Op woensdag 23 december 2015 11:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang Assad het noorden wilt zal er geen stabiel Syri zijn, kunnen de Russen andere doelen hebben maar aan een instabiel Syri hebben ze dan alsnog niks.
Ik dacht dat dit het Syri topic was?quote:Op woensdag 23 december 2015 16:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Armeni en Azerbaijan lijken ook weer richting een oorlog te gaan. Hoe denken jullie dat Iran en Rusland er op gaan reageren.
Iran en Rusland werken nu samen in Syri.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:14 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit het Syri topic was?
Iran hielp Armeni toch in de oorlog van Nagorno Karabakh?quote:Op woensdag 23 december 2015 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iran en Rusland werken nu samen in Syri.
Armeni is een verlengte van Rusland. Iran is Azerbaijan fan. Als die oorlog krijgen krijg je tegengestelde belangen.
Als ik reacties van mensen uit Iran lees willen xe maar al te graag Azerbaijan toevoegen aan Iranquote:Op woensdag 23 december 2015 17:33 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Iran hielp Armeni toch in de oorlog van Nagorno Karabakh?
Geen idee, maar dit heb ik gevonden.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ik reacties van mensen uit Iran lees willen xe maar al te graag Azerbaijan toevoegen aan Iran
quote:Following the dissolution of the Soviet Union and the establishment of the modern-day Armenian state, the Nagorno-Karabakh War broke out between Armenia and Azerbaijan. Azerbaijan, despite sharing extremely much historical, religious and ethnical ties with Iran, completely alienated itself from it by the words of the then-incumbent president Abulfaz Elchibey. As a result of this and the increasing Azeri-Israeli alliance, it made Iran to support Armenia economically during the war.
New peace mediation efforts were initiated by the Iranian President, Akbar Hashemi Rafsanjani in the first half of 1992, after the events in Khojaly and the resignation Azeri President Ayaz Mutallibov. By conducting shuttle diplomacy in Armenia and Azerbaijan for several weeks, Iranian diplomats were able to bring new President of Azerbaijan Yaqub Mammadov and President of Armenia Levon Ter-Petrosian to Tehran for bilateral talks on 7 May 1992.[7][8] The Tehran Communiqu was signed by Mammadov, Ter-Petrosian, and Rafsanjani following the agreement of the parties to international legal norms, stability of borders and to deal with the refugee crisis. However, the peace efforts were disrupted on the next day when Armenian troops captured the town of Shusha and failed following the capture of the town Lachin on 18 May.[9]
Die mensen houden zeker ook van een potje riskquote:Op woensdag 23 december 2015 17:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ik reacties van mensen uit Iran lees willen xe maar al te graag Azerbaijan toevoegen aan Iran
Azerbadzjanquote:Despite religious and ideological differences, relations between Armenia and the Islamic Republic of Iran remain cordial and both Armenia and Iran are strategic partners in the region.
The two neighbouring countries share to a great extent similar history and culture, and have had relations for thousands of years, starting with the Median Empire. Iran only lost the territory that nowadays comprises Armenia in the course of the 19th century, by the Russo-Persian Wars, irrevocably to neighbouring Imperial Russia. There are no border disputes between the two countries and the Christian Armenian minority in Iran, amongst the largest and oldest communities in the world,[ and the largest in the Middle East, enjoys official recognition. Of special importance is the cooperation in the field of energy security which lowers Armenia's dependence on Russia and can in the future also supply Iranian gas to Europe through Georgia and the Black Sea.
quote:The peoples of Azerbaijan and Iran share a long and complex relationship, resulting in deep historical, religious and cultural ties. The largest population of ethnic Azerbaijanis live in Iran and until 1813/1828, the soil of the modern-day Republic of Azerbaijan was Iranian territory, prior to being forcefully ceded to Russia by the Treaty of Gulistan of 1813 and the Treaty of Turkmenchay of 1828. Both nations are the only officially majority-Shia nations in the world as well, and have the highest and second highest Shia populations in the world by percentage.[38] Azerbaijan has an embassy in Tehran and a consulate-general in Tabriz. Iran has an embassy in Baku and a consulate-general in Nakhchivan City. Both countries are full members of the Economic Cooperation Organization (ECO) and the Organisation of Islamic Cooperation (OIC).
Hmm had verwacht dat ze een stuk closer zouden zijn met Iranquote:Op woensdag 23 december 2015 17:38 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Geen idee, maar dit heb ik gevonden.
[..]
Atak zou ten eerste boos worden dat je zoiets durft te beweren. Daarna zou hij beweren dat Azerbeidzjan Armeni met 2 vingers in de neus zou afmaken.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Armeni is een verlengte van Rusland. Iran is Azerbaijan fan. Als die oorlog krijgen krijg je tegengestelde belangen.
Nee. Relaties gingen stuk nadat president Elchibey anti-Iran retoriek bezigde.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hmm had verwacht dat ze een stuk closer zouden zijn met Iran
Nieuws van vandaag:quote:Op woensdag 23 december 2015 16:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Armeni en Azerbaijan lijken ook weer richting een oorlog te gaan. Hoe denken jullie dat Iran en Rusland er op gaan reageren.
https://www.rt.com/news/3(...)airdefense-caucasus/quote:Russia and Armenia have signed a collective security deal on a united regional air defense system in the Caucasus. Moscow is currently working on a similar system with Kyrgyzstan and Tajikistan.
The air defense agreement between Russia and Armenia has been signed by the heads of defense of the two countries, Sergey Shoigu and Seyran Ohanyan.
Currently Armenia hosts a Russian military base equipped with S-300 air defense complexes and MiG-29 interceptor fighter jets. Russia’s Erebuni base is part of the unified air defense system of ex-Soviet republics known as the CIS. It was formed in 1995 and is situated some 126 kilometers to the north of the Armenian capital, Yerevan. According to an intergovernmental agreement, Russian military will stay in Armenia till 2044. The number of military personnel at the Erebuni airfield and 102nd Military Base in Gyumri reportedly varies between 4,000 and 5,000.
On December 8 the Erebuni base was reinforced with six advanced Mi-24P (NATO designation – Hind) assault helicopters and an Mi-8MT transport helicopter delivered from the Russian Air Force base in the Krasnodar region.
The creation of a joint missile air defense system with Armenia enables Russia to ensure its position in the South Caucasus, America’s Stratfor geopolitical intelligence firm noted in late November, about a month ahead of the current deal.
Had al het 1 en ander gelezenquote:Op woensdag 23 december 2015 17:50 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Nieuws van vandaag:
Russia, Armenia unite air defenses, create regional system in the Caucasus
[..]
https://www.rt.com/news/3(...)airdefense-caucasus/
Slecht nieuws voor Turkije en Azerbaijan.
Denk het niet. Aliyev is geen Elchibey wat betreft anti-Iran retoriek, maar toch heeft hij de afgelopen jaren Iran geregeld op de kast gekregen door banden met Israel aan te halen, separatistische groeperingen te gedogen en sjiitische elementen in het land te onderdrukken (zoals in Lankaran). Iran zal geen enkel van de partijen (publiekelijk) steunen mocht er oorlog uitbreken, maar ik kan me zo indenken dat een Armeense overwinning niet als onwenselijk wordt gezien.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Had al het 1 en ander gelezen
Armenia says ceasefire with Azerbaijan in tatters
english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2015/12/22/Armenia-says-ceasefire-with-Azerbaijan-in-tatters.html
Vroeg me daarom af of Iran nog een reactie zou geven
twitter:sayed_ridha twitterde op woensdag 23-12-2015 om 10:46:05#SDF spokesperson declares start of Tishreen Dam offensive against #IS, reinforcements arrived from east days ago https://t.co/pdqKD6Yyw6 reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 23-12-2015 om 12:54:49#Syria #Raqqa #Aleppo #MFS #Sutoro announce sending troops to new front heading to #Kobane right now https://t.co/LweXr3X7CP reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op woensdag 23-12-2015 om 10:45:31#Syria #Raqqa #Aleppo #QSD Syria Democratic Forces - Gathered Brigades Euphrates #Jarablus https://t.co/euQHyfOEBH reageer retweet
Iran Azerbeidzjan fan dat zou ik toch nog maar even controlerenquote:Op woensdag 23 december 2015 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nou, je hebt een regio in Iran vol met Azeri de Etnische inwoners van Azerbeidzjan (iets van 25 miljoen in Iran), volgens mij was er een keer een kwestie dat die Azerie hun Iraanse provincie Zuid-Azerbeidzjan wilde noemenquote:Op woensdag 23 december 2015 17:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turken hadden bijna 100 jaar geleden al geen moeite met het uitmoorden van de Armenen dus hebben ze ook geen moeite met dat Azerbeidzjan Armeni zou afmaken.quote:Op woensdag 23 december 2015 17:44 schreef primakov het volgende:
[..]
Atak zou ten eerste boos worden dat je zoiets durft te beweren. Daarna zou hij beweren dat Azerbeidzjan Armeni met 2 vingers in de neus zou afmaken.
Dat is tenminste nog iets professionelere en anders dan al die Allah-Akbar-gillers.quote:Op donderdag 24 december 2015 05:47 schreef Koskesh het volgende:
Voor de mensen die wel Syrische actie webms kunnen waarderen met Russische kwaliteitsmuziek op de achtergrond:
http://webm.land/media/RI95.webm
Een beetje afwisseling van de snackbar TOW meuk.
Haha goede bronnen manquote:Op woensdag 23 december 2015 17:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als ik reacties van mensen uit Iran lees
Misschien kunnen we de Peshmerga inzetten. Oude tijden herleven.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:12 schreef HSG het volgende:
[..]
De Turken hadden bijna 100 jaar geleden al geen moeite met het uitmoorden van de Armenen dus hebben ze ook geen moeite met dat Azerbeidzjan Armeni zou afmaken.
IS is weer eens keihard afgemaakt daar.quote:Op donderdag 24 december 2015 10:41 schreef Jumparound het volgende:
vraag me af hoe het hier gaat.. DeEz was toch een sleutelpositie?
https://twitter.com/F1ea1337/status/679736269136629760
twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 24-12-2015 om 10:24:44#IS lost 40+ militants in yesterday's attack on Al-Sina'a, despite little advances they did not take the whole neighbourhood #DeirEzzor reageer retweet
Circassische vluchtelingen waren het toch?quote:Op donderdag 24 december 2015 10:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien kunnen we de Peshmerga inzetten. Oude tijden herleven.
twitter:TheArabSource twitterde op donderdag 24-12-2015 om 11:30:54Breaking: Syrian Army storms the strategic village of Al-Sirmaniyah in #Idlib https://t.co/CSWOQ45PMb #Syria https://t.co/AQQ6p8V6Li reageer retweet
oke, tnxquote:Op donderdag 24 december 2015 11:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
IS is weer eens keihard afgemaakt daar.twitter:sayed_ridha twitterde op donderdag 24-12-2015 om 10:24:44#IS lost 40+ militants in yesterday's attack on Al-Sina'a, despite little advances they did not take the whole neighbourhood #DeirEzzor reageer retweet
Dat zijn wel cruciale punten, alleen vreemd dat SAA niet eerst Zerbeh inneemt..quote:Op donderdag 24 december 2015 11:33 schreef Richestorags het volgende:
SAA rukt trouwens op naar het zuiden van Aleppo stad, Richting hier:
http://wikimapia.org/#lan(...)han-al-Asal-district
En hier:
http://wikimapia.org/#lan(...)=/30447947/Al-Ansari
Het afsluiten van de terroristen begint.
Misschien verwachten ze eerder een aanval op Khan Touman vanuit daar.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat zijn wel cruciale punten, alleen vreemd dat SAA niet eerst Zerbeh inneemt..
Hmmm. Misschien doen ze beiden wel. SAA zit nu vlak buiten Zerbeh, dus...quote:Op donderdag 24 december 2015 11:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien verwachten ze eerder een aanval op Khan Touman vanuit daar.
Deze move snap ik niet helemaal eerlijk gezegd. Ik zou eerder verder oprukken in Latakia zodat je niet alsnog in de rug wordt aangevallen vanuit Latakia als je erin slaagt Al-Sirmaniyah in te nemen. Eerst moet heel Latakia worden ingenomen voordat ze kunnen beginnen aan een opmars richting Jisr Al Shugour. Anders komen er weer nieuwe poppetjes en wapens vanuit de nog open grens, plus je hebt de bergen van waaruit je kan worden aangevallen.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:33 schreef IPA35 het volgende:
twitter:TheArabSource twitterde op donderdag 24-12-2015 om 11:30:54Breaking: Syrian Army storms the strategic village of Al-Sirmaniyah in #Idlib https://t.co/CSWOQ45PMb #Syria https://t.co/AQQ6p8V6Li reageer retweet
Eerst Salma...quote:Op donderdag 24 december 2015 11:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Deze move snap ik niet helemaal eerlijk gezegd. Ik zou eerder verder oprukken in Latakia zodat je niet alsnog in de rug wordt aangevallen vanuit Latakia als je erin slaagt Al-Sirmaniyah in te nemen. Eerst moet heel Latakia worden ingenomen voordat ze kunnen beginnen aan een opmars richting Jisr Al Shugour. Anders komen er weer nieuwe poppetjes en wapens vanuit de nog open grens, plus je hebt de bergen van waaruit je kan worden aangevallen.
Doe je weinig tegen. Die ratten weten wel hoe ze moeten vechten. Zodra ze moeten gaan ze weer ondergronds bovendien.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:59 schreef Jumparound het volgende:
je verwacht het niet
https://twitter.com/TercoRec/status/679864257970855936
Ja alhoewel Circassiers daar volgens mijn informatie over het algemeen niet zo'n zin meer in hebben.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Circassische vluchtelingen waren het toch?
Vandaag de dag zetten jullie toch ook geturkificeerde whiteboys uit de Balkan in, in het Oosten?
quote:There is a news on some Russian media outlet stating that Russia has recently battle tested land drones (Platforma-M and Argo) in Syria.
Leuk oefenmateriaal voor de TOW gebruikersquote:Op donderdag 24 december 2015 13:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie wagentjes.
Denk je nou werkelijk dat de Russen geen maatregelingen hebben getroffen tegen TOW gebruikers? Hij is klein, modern en dodelijk.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Leuk oefenmateriaal voor de TOW gebruikers
Hezbollah traint Christelijke milities; zit samen in een politiek verbond met een Maronitisch-Christelijke partij; dwingt geen religious wetgeving af in de gebieden die het controleert in zowel Libanon als in Syri; etc.quote:
Naar mijn weten blijven die dingen nog teveel hangen tussen bomen en muurtjes.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Denk je nou werkelijk dat de Russen geen maatregelingen hebben getroffen tegen TOW gebruikers? Hij is klein, modern en dodelijk.
Ja, en jij spreekt natuurlijk ook met decennia lang militaire ervaring. Onze eigen armchair general.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Naar mijn weten blijven die dingen nog teveel hangen tussen bomen en muurtjes.
Bovendien wat schiet je er nou mee op als je er een TOW op schiet. Je moet dat geluk hebben (i.v.m. grootte) en als je hem toch raakt staat er in no-time weer een nieuwe voor je neus, zo uit de fabriek. Even er connectie mee maken en kan zo oorlogje voeren.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:54 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Naar mijn weten blijven die dingen nog teveel hangen tussen bomen en muurtjes.
Daarom staat er een wikipedia link bij zodat je jezelf op de hoogte kunt brengen van o.a. van hezbollah en latijns amerika. Op het eerste ga ik niet op in, daar gaat mijn post niet over.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hezbollah traint Christelijke milities; zit samen in een politiek verbond met een Maronitisch-Christelijke partij; dwingt geen religious wetgeving af in de gebieden die het controleert in zowel Libanon als in Syri; etc.
Bovendien bewijzen die foto's geen kut.
Nooit bewezen + 20 jaar geleden.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:57 schreef firefly3 het volgende:
Daarom staat er een wikipedia link bij zodat je jezelf op de hoogte kunt brengen van o.a. van hezbollah en latijns amerika. Op het eerste ga ik niet op in, daar gaat mijn post niet over.
Een excollega van me heeft aan militaire drones gewerkt. De omgeving is het lastigst.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:55 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ja, en jij spreekt natuurlijk ook met decennia lang militaire ervaring. Onze eigen armchair general.
Hahahahaha. Ga toch weg man clown.quote:Op donderdag 24 december 2015 15:59 schreef firefly3 het volgende:
Een excollega van me heeft aan militaire drones gewerkt. De omgeving is het lastigst.
Ach ja....als "wij" bombarderen en men roept dat er burgerslachtoffers zijn dan moet het "niet bewezen geval onderzocht worden" maar zodra de "anderen" dit doen dan word er direkt van de daken geroepen dat ze oorlogsmisdaden plegen.quote:Op woensdag 23 december 2015 12:24 schreef firefly3 het volgende:
'Mogelijk oorlogsmisdaden Rusland in Syri'
In een rapport richt de mensenrechtenorganisatie zich op zes aanvallen op de steden Homs, Idlib en Aleppo tussen september en november. Daarbij kwamen zeker tweehonderd burgers en ongeveer zestien strijders om het leven.
Best wel slecht, 200 burgers en maar 16 strijders geraakt..
Dan nietquote:Op donderdag 24 december 2015 16:00 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hahahahaha. Ga toch weg man clown.
"Wij" zijn wel 10x voorzichtiger. En juist deze voorzichtigheid heeft veel met normen en waarden te maken.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:03 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ach ja....als "wij" bombarderen en men roept dat er burgerslachtoffers zijn dan moet het "niet bewezen geval onderzocht worden" maar zodra de "anderen" dit doen dan word er direkt van de daken geroepen dat ze oorlogsmisdaden plegen.
Wat een doorzichtige slappe propaganda journalistiek is dit toch....en dat geld ook voor de gifgas aanvallen......
Meen je dit nu echt???quote:Op donderdag 24 december 2015 16:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
"Wij" zijn wel 10x voorzichtiger. En juist deze voorzichtigheid heeft veel met normen en waarden te maken.
Ik zie bijvoorbeeld talloze clusterbommen vallen die het westen niet heeft gebruikt, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Meen je dit nu echt???
Wie heeft je deze onzin wijsgemaakt???
Jouw hoofd ookquote:Op donderdag 24 december 2015 15:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Leuk oefenmateriaal voor de TOW gebruikers
We hebben het hier over landdrones. Met een TOW kan je berhaupt geen UAV neerhalen.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Tegen een drone kun je het beste een andere drone inzetten, stuk goedkoper ook dan een TOW.
Je hoeft immers alleen een rotorblad te raken.
Dat zie jij? Echt waar? Met eigen ogen? Of lees je dit weer eens in de zoveelste propaganda flutstukjes van de media?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zie bijvoorbeeld talloze clusterbommen vallen die het westen niet heeft gebruikt, om maar een voorbeeld te noemen.
Je bedoelt los gezien van het feit dat Nederlandse pensioenfondsen in clusterbommen hebben genvesteerd en daardoor het gebruik ervan mede mogelijk hebben gemaakt? Of het feit dat het westen duizenden civiele burgers heeft gedood als 'collateral damage' in de afgelopen decennia in de 'strijd tegen terrorisme'?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:06 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik zie bijvoorbeeld talloze clusterbommen vallen die het westen niet heeft gebruikt, om maar een voorbeeld te noemen.
Sorry ik wil niet de illuminatie kant op, dat de clusterbommenfotos en filmpjes zogenaamd nep zijn...quote:Op donderdag 24 december 2015 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat zie jij? Echt waar? Met eigen ogen? Of lees je dit weer eens in de zoveelste propaganda flutstukjes van de media?
Wanneer beseffen jullie nu eens dat je nooit eerlijk word voorgelicht in een konflikt maar altijd eenzijdig?
Of dacht je nu echt dat in al die oorlogen die het Westen heeft gevoerd de laaste decennia er nooit burgerslachtoffers zijn gevallen?
Nooit gehoord over afslachtingen die zijn aangericht door de US soldaten in Irak en Afghanistan? 6000 burgerdoden in Belgrado? "Afzwaaiers" op de chinese ambassade? Een "afzwaaiertje" in de Servie oorlog die in Bulgarije terecht kwam. (weet wel zeker dat er hier niets in de krant stond)
Voorzichtig? M'n neus....
Ik heb het over de situatie nu in syrie. We gaan toch geen andere misdaden erbij halen om een punt te maken?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je bedoelt los gezien van het feit dat Nederlandse pensioenfondsen in clusterbommen hebben genvesteerd en daardoor het gebruik ervan mede mogelijk hebben gemaakt? Of het feit dat het westen duizenden civiele burgers heeft gedood als 'collateral damage' in de afgelopen decennia in de 'strijd tegen terrorisme'?
Precies mijn punt.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Je bedoelt los gezien van het feit dat Nederlandse pensioenfondsen in clusterbommen hebben genvesteerd en daardoor het gebruik ervan mede mogelijk hebben gemaakt? Of het feit dat het westen duizenden civiele burgers heeft omgebracht in de afgelopen decennia in de 'strijd tegen terrorisme'?
Dat doe ik ook niet maar als er een stukje word gepost over een gasaanval dan staat er direkt in de kranten dat Assad verantwoordlijk is ZONDER ook maar enig spoortje van bewijs maar jij slokt dit gretig op, even vergetend natuurlijk dat de vorige 2 beschuldigingen qua gasaanvallen totale ONZIN waren en dat er later bewezen werd dat de "gematige" rebellen dit geflikt hadden.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Sorry ik wil niet de illuminatie kant op, dat de clusterbommenfotos en filmpjes zogenaamd nep zijn...
Weer een onderwerp erbij? Ik heb het slechts over het clusterbom gebruik en dat wij (het westen) daarin (nu!) voorzichtiger in zijn dan rusland met zijn burgerdoden.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat doe ik ook niet maar als er een stukje word gepost over een gasaanval dan staat er direkt in de kranten dat Assad verantwoordlijk is ZONDER ook maar enig spoortje van bewijs maar jij slokt dit gretig op, even vergetend natuurlijk dat de vorige 2 beschuldigingen qua gasaanvallen totale ONZIN waren en dat er later bewezen werd dat de "gematige" rebellen dit geflikt hadden.
Maar goed het zal wel aan de levenservaring en leeftijd liggen
En ik heb het over aanvallen in het algemeen en beperk mij niet tot een bepaald type bom. Dat is ook zeer kortzichtig namelijk.... het westen geeft geen REET om de bevolkingen in het Midden Oosten en bombardeerd en infiltreerd waar het maar kan.quote:Op donderdag 24 december 2015 16:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Weer een onderwerp erbij? Ik heb het slechts over het clusterbom gebruik en dat wij (het westen) daarin (nu!) voorzichtiger in zijn dan rusland met zijn burgerdoden.
Ik hou het bij syrie en dat de vs en europa hier veel menselijker op reageren dan ruslandquote:Op donderdag 24 december 2015 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En ik heb het over aanvallen in het algemeen en beperk mij niet tot een bepaald type bom. Dat is ook zeer kortzichtig namelijk.... het westen geeft geen REET om de bevolkingen in het Midden Oosten en bombardeerd en infiltreerd waar het maar kan.
Ik kan je nu al vertellen dat er allang een paar scenarios in de kast liggen om Iran aan te vallen vanwege een "incident".....let maar op....
twitter:DrPartizan_ twitterde op donderdag 24-12-2015 om 14:58:02BREAKING: Abu Chechen Santa Claus' sleigh was shot down over Hasakeh fronts. Christmas is cancelled. https://t.co/gCIVnUYXFw reageer retweet
Bah, wat vinden mensen nu leuk aan het kijken van lijkenfoto's?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:42 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:DrPartizan_ twitterde op donderdag 24-12-2015 om 14:58:02BREAKING: Abu Chechen Santa Claus' sleigh was shot down over Hasakeh fronts. Christmas is cancelled. https://t.co/gCIVnUYXFw reageer retweet
Altijd positief als een 'grote jongen' binnen ISIS de dood vindtquote:Op donderdag 24 december 2015 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bah, wat vinden mensen nu leuk aan het kijken van lijkenfoto's?
Is dat die vent met de dikke buik?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:46 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Altijd positief als een 'grote jongen' binnen ISIS de dood vindt
Misschien een leuke eyeopener WAAROM oorlogen worden gevoerd op dit moment?quote:Op donderdag 24 december 2015 16:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik hou het bij syrie en dat de vs en europa hier veel menselijker op reageren dan rusland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |