abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158568618
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 13:46 schreef berko13 het volgende:
En wat een nette, welopgevoede, mooie familie heeft die man.

Donald J Trump. :Y
Ah, dat typisch Amerikaans puriteins conformisme. Een familiefoto dat Angelsaksische degelijkheid uitstraalt. Ondertussen zijn het allemaal decadente proleten.
pi_158568680
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 14:52 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Trump gaat nooit president worden. Die gaat ook geen debat winnen van Hillary. Laatstgenoemde is veel gewiekster.
Al vanaf het begin het hele republikeinse veld leiden met grote marges... geen problemen hebben met 14 andere ervaren republikeinen tijdens debatten.
Hoeveel meer gewiekster is Hillary dan al die republikeinen bij elkaar?
pi_158568828
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef Koskesh het volgende:
Al vanaf het begin het hele republikeinse veld leiden met grote marges... geen problemen hebben met 14 andere ervaren republikeinen tijdens debatten.
Dat hij het Republikeinse veld leidt zegt niets over zijn debatkwaliteiten en een eventuele één op één strijd tegen Hillary. Schreeuwerig je standpunten formuleren en ordinaire platitudes gaan de neutrale kiezer niet overtuigen.

quote:
Veel. Zie dat Benghazi verhoor van laatst.
  zondag 27 december 2015 @ 15:02:23 #204
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_158568847
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Het goed doen in de peilingen van de huidige Republikeinse voorverkiezingen zegt echt totaal niks over je kansen om president te worden. De huidige voorverkiezingen bij de GOP zijn een liegenbedrieg freakshow waar competentie totaal niet relevant is. Om nog maar te zwijgen over de verkiesbaarheid buiten je eigen partij..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_158568871
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, maar zoals je al eerder te kennen gaf in dit topic ben je totaal niet op de hoogte van de situatie in deze verkiezingsrace of de recentelijke ontwikkelingen in de VS in algemene zin. Heb je al je geld al ingezet op Trump?
Ik heb wat bijstand kunnen sparen en heb al mn geld kunnen ophogen, ben nog aan het kijken hoe je via betfair een account maakt maar binnenkort gaat er wel een klein fortuin van 200 euro op D Trump gezet worden ja. ;)
pi_158568952
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 15:03 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Ik heb wat bijstand kunnen sparen en heb al mn geld kunnen ophogen, ben nog aan het kijken hoe je via betfair een account maakt maar binnenkort gaat er wel een klein fortuin van 200 euro op D Trump gezet worden ja. ;)
Maar goed, je bent kennelijk niet in staat om nieuwe informatie tot je te nemen en komt hier net als die andere jochies gewoon een beetje blinde adoratieposts plaatsen. Voegt weinig toe aan het topic zo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 27 december 2015 @ 15:05:38 #207
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_158568964
quote:

[..]

Je hebt aangegeven totaal geen verstand te hebben van de Amerikaanse politiek, of jezelf er überhaupt in verdiept te hebben. Waarom zou je in godsnaam 200 euro zetten op Trump, als iedereen je hier tegenspreekt?
pi_158569025
Je kunt je geld ook gewoon naar mij sturen, dan verbrand ik 't voor je. Is een stuk sneller, hoef je ook niet nog een jaar te wachten.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_158569116
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:05 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je hebt aangegeven totaal geen verstand te hebben van de Amerikaanse politiek, of jezelf er überhaupt in verdiept te hebben. Waarom zou je in godsnaam 200 euro zetten op Trump, als iedereen je hier tegenspreekt?
Omdat 'iedereen hier' totaal niet representatief is voor het Amerikaanse electoraat :'). Een stelletje europese neoliberalen... Kom op zeg.
  zondag 27 december 2015 @ 15:11:18 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158569154
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 15:10 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Omdat 'iedereen hier' totaal niet representatief is voor het Amerikaanse electoraat :'). Een stelletje europese neoliberalen... Kom op zeg.
Er is een verschil tussen onze eigen politieke voorkeur, en een beargumenteerde voorspelling van de strijd en de uitslag, op basis van kennis en inlezen. Doe er je voordeel mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158569214
Ik vind Trump overigens wel een vermakelijke idioot. Dat hij het zo lang heeft volgehouden en de laatste tijd enkel aan steun lijkt te winnen zegt genoeg over de ideologische crisis binnen de GOP. Ook gewoon het failliet van het intellectualisme in de VS. De meest machtige staat in de wereld krijgt het voor elkaar om een clownesk figuur als Trump te produceren, die ook nog eens aan kop staat in de voorverkiezingen.

Gewoon straks weer een democratisch president. Wanneer is dat voor het laatst voorgekomen?
pi_158569602
quote:

[..]

Maar die komen aan met cijfers over favorability waaruit blijkt dat het gros van de Amerikanen een pesthekel heeft aan Trump en dat hij met afstand de meest negatieve favorability van alle deelnemers aan beide zijden heeft, terwijl jij maar blijft roeptoeteren dat Amerikanen hem geweldig vinden. Er is nou al keer op keer uitgelegd dat de Amerikaanse demografie niet bepaald in het voordeel is van iemand die alle minderheden en vrouwen tegen zich in het harnas jaagt, enzovoort.

Ik snap dat je als Trump adept fan bent van 'fact free politics', maar in een discussie is het wel handig als mensen nog enigszins kennis van zaken hebben.
  zondag 27 december 2015 @ 15:54:50 #213
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_158570617
quote:

[..]

Ik denk dat Trump weinig kans maakt tegen Clinton, maar zegt nooit nooit. Tegen Sanders maakt hij meer kans, maar de kans dat die de nominatie wint is ook extreem klein.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_158573080
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:12 schreef Intellectueel het volgende:
De meest machtige staat in de wereld krijgt het voor elkaar om een clownesk figuur als Trump te produceren, die ook nog eens aan kop staat in de voorverkiezingen.
  zondag 27 december 2015 @ 17:26:53 #215
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_158573498
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_158573890
Als Webb meedoet wordt dat in ieder geval een interessante factor in de race. Ben ook wel benieuwd welk effect dat exact zou hebben.
  zondag 27 december 2015 @ 17:46:44 #217
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_158574084
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:40 schreef Monolith het volgende:
Als Webb meedoet wordt dat in ieder geval een interessante factor in de race. Ben ook wel benieuwd welk effect dat exact zou hebben.
Hij stond laatst in een peiling op 9% in Iowa en 8% in North Carolina en 20% in Virginia.
pi_158574170
Gezien op Facebook:

pi_158574255
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:46 schreef martijnde3de het volgende:

[..]

Hij stond laatst in een peiling op 9% in Iowa en 8% in North Carolina en 20% in Virginia.
Dat zegt me niet zo veel. Ik bedoelde meer dat het een interessante vraag is wat zijn impact op de race gaat zijn. Zoals ook al in je tweede link aangegeven is het geen echte 'linkse democraat', maar meer een independent die wel eens evenredig bij beide partijen stemmen kan weghalen, zeker wanneer de Republikeinen met een Cruz of Trump op de proppen komen.
  zondag 27 december 2015 @ 18:00:49 #220
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_158574525
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 17:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zegt me niet zo veel. Ik bedoelde meer dat het een interessante vraag is wat zijn impact op de race gaat zijn. Zoals ook al in je tweede link aangegeven is het geen echte 'linkse democraat', maar meer een independent die wel eens evenredig bij beide partijen stemmen kan weghalen, zeker wanneer de Republikeinen met een Cruz of Trump op de proppen komen.
Webb is toch sowieso feitelijk meer een linkse(re) Republikein dan een Democraat? Was ook minister van de Marine onder Reagan. Dat had waarschijnlijk ook meer met zijn militaire dan zijn politieke achtergrond te maken maar het zegt mijn inziens wel waardig wat over positie in het politieke spectrum.

Je zou het trouwens misschien niet aan hem zien, maar hij is ook alweer 69. Wat botox al niet kan doen..
pi_158575075
quote:
9s.gif Op zondag 27 december 2015 17:10 schreef berko13 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Clowns zijn vaker geliefd in de VS inderdaad. Dus dat argument gaat ook niet op.
pi_158575265
quote:

[..]

Je zou maar zo eens gelijk kunnen krijgen. Toen Trump zich kandidaat stelde en begon aan zijn opmars in de peilingen, was de gedachte: die maakt geen schijn van kans, die zakt wel weer weg. Inmiddels zijn we al een paar maanden verder. Het zijn juist de anderen die zich één voor één stukbijten op Trump en wegzakken in de peilingen.

Als we de huidige head-to-head-peilingen moeten geloven, zou Clinton makkelijk winnen van Trump, maar de situatie kan nog flink veranderen voor november 2016. Stel dat Trump inderdaad de Republikeinse kandidaat wordt en de partij schaart zich achter hem, dan krijg je een nieuwe fase in de strijd. Clinton, die weinig enthousiasme oproept en bovendien ook sterk van de gevestigde politieke orde is, zou het dan nog best eens lastig kunnen krijgen.
pi_158575340
quote:
Heeft een independent ooit de verkiezingen gewonnen?

Wist niet dat Webb nog meedeed. Hij is van alle kandidaten het beste in mijn opzicht maar de Amerikanen zullen wel niet slim genoeg zijn om hem te kiezen...
pi_158575583
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je zou maar zo eens gelijk kunnen krijgen. Toen Trump zich kandidaat stelde en begon aan zijn opmars in de peilingen, was de gedachte: die maakt geen schijn van kans, die zakt wel weer weg. Inmiddels zijn we al een paar maanden verder. Het zijn juist de anderen die zich één voor één stukbijten op Trump en wegzakken in de peilingen.

Als we de huidige head-to-head-peilingen moeten geloven, zou Clinton makkelijk winnen van Trump, maar de situatie kan nog flink veranderen voor november 2016. Stel dat Trump inderdaad de Republikeinse kandidaat wordt en de partij schaart zich achter hem, dan krijg je een nieuwe fase in de strijd. Clinton, die weinig enthousiasme oproept en bovendien ook sterk van de gevestigde politieke orde is, zou het dan nog best eens lastig kunnen krijgen.
Precies. Het is niet dat ik pro trump ben of zijn ideeën deel, ik constateer gewoon dat mocht het een Trump vs Clinton strijd worden, Clinton het heel erg moeilijk gaat krijgen om de winst te pakken met het enthousiasme en energie die Trump met zich meebrengt.

Sommigen hier doen alsof Clinton of de Democraten al het presidentschap in de zak hebben. Dit is echt een grove onderschatting van de onvrede die er is. Laat staan dat lang niet iedereen blij is met nog een Democraat als president kijkend naar de verliezen van de Democraten in de senaat en congres van de afgelopen jaren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Koskesh op 27-12-2015 18:39:42 ]
pi_158575983
Als Rubio de kandidaat wordt denk ik dat het 50/50 is en de uitslag uiteindelijk bepaald zal worden door externe factoren die wij kunnen voorspellen noch beïnvloeden. Trump zou echter weinig kans maken, want a) vrouwen en b) minderheden. Niet onmogelijk, maar dan moet de economie echt totaal in elkaar storten oid. Dat is simpelweg niet erg waarschijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')