Ah, dat typisch Amerikaans puriteins conformisme. Een familiefoto dat Angelsaksische degelijkheid uitstraalt. Ondertussen zijn het allemaal decadente proleten.quote:Op zondag 27 december 2015 13:46 schreef berko13 het volgende:
En wat een nette, welopgevoede, mooie familie heeft die man.
Donald J Trump.![]()
Al vanaf het begin het hele republikeinse veld leiden met grote marges... geen problemen hebben met 14 andere ervaren republikeinen tijdens debatten.quote:Op zondag 27 december 2015 14:52 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Trump gaat nooit president worden. Die gaat ook geen debat winnen van Hillary. Laatstgenoemde is veel gewiekster.
Dat hij het Republikeinse veld leidt zegt niets over zijn debatkwaliteiten en een eventuele één op één strijd tegen Hillary. Schreeuwerig je standpunten formuleren en ordinaire platitudes gaan de neutrale kiezer niet overtuigen.quote:Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef Koskesh het volgende:
Al vanaf het begin het hele republikeinse veld leiden met grote marges... geen problemen hebben met 14 andere ervaren republikeinen tijdens debatten.
Veel. Zie dat Benghazi verhoor van laatst.quote:Hoeveel meer gewiekster is Hillary dan al die republikeinen bij elkaar?
Het goed doen in de peilingen van de huidige Republikeinse voorverkiezingen zegt echt totaal niks over je kansen om president te worden. De huidige voorverkiezingen bij de GOP zijn een liegenbedrieg freakshow waar competentie totaal niet relevant is. Om nog maar te zwijgen over de verkiesbaarheid buiten je eigen partij..quote:Op zondag 27 december 2015 14:57 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Al vanaf het begin het hele republikeinse veld leiden met grote marges... geen problemen hebben met 14 andere ervaren republikeinen tijdens debatten.
Hoeveel meer gewiekster is Hillary dan al die republikeinen bij elkaar?
Ik heb wat bijstand kunnen sparen en heb al mn geld kunnen ophogen, ben nog aan het kijken hoe je via betfair een account maakt maar binnenkort gaat er wel een klein fortuin van 200 euro op D Trump gezet worden ja.quote:Op zondag 27 december 2015 14:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar zoals je al eerder te kennen gaf in dit topic ben je totaal niet op de hoogte van de situatie in deze verkiezingsrace of de recentelijke ontwikkelingen in de VS in algemene zin. Heb je al je geld al ingezet op Trump?
Maar goed, je bent kennelijk niet in staat om nieuwe informatie tot je te nemen en komt hier net als die andere jochies gewoon een beetje blinde adoratieposts plaatsen. Voegt weinig toe aan het topic zo.quote:Op zondag 27 december 2015 15:03 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik heb wat bijstand kunnen sparen en heb al mn geld kunnen ophogen, ben nog aan het kijken hoe je via betfair een account maakt maar binnenkort gaat er wel een klein fortuin van 200 euro op D Trump gezet worden ja.
Je hebt aangegeven totaal geen verstand te hebben van de Amerikaanse politiek, of jezelf er überhaupt in verdiept te hebben. Waarom zou je in godsnaam 200 euro zetten op Trump, als iedereen je hier tegenspreekt?quote:Op zondag 27 december 2015 15:03 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Ik heb wat bijstand kunnen sparen en heb al mn geld kunnen ophogen, ben nog aan het kijken hoe je via betfair een account maakt maar binnenkort gaat er wel een klein fortuin van 200 euro op D Trump gezet worden ja.
Omdat 'iedereen hier' totaal niet representatief is voor het Amerikaanse electoraatquote:Op zondag 27 december 2015 15:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je hebt aangegeven totaal geen verstand te hebben van de Amerikaanse politiek, of jezelf er überhaupt in verdiept te hebben. Waarom zou je in godsnaam 200 euro zetten op Trump, als iedereen je hier tegenspreekt?
Er is een verschil tussen onze eigen politieke voorkeur, en een beargumenteerde voorspelling van de strijd en de uitslag, op basis van kennis en inlezen. Doe er je voordeel mee.quote:Op zondag 27 december 2015 15:10 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Omdat 'iedereen hier' totaal niet representatief is voor het Amerikaanse electoraat. Een stelletje europese neoliberalen... Kom op zeg.
Maar die komen aan met cijfers over favorability waaruit blijkt dat het gros van de Amerikanen een pesthekel heeft aan Trump en dat hij met afstand de meest negatieve favorability van alle deelnemers aan beide zijden heeft, terwijl jij maar blijft roeptoeteren dat Amerikanen hem geweldig vinden. Er is nou al keer op keer uitgelegd dat de Amerikaanse demografie niet bepaald in het voordeel is van iemand die alle minderheden en vrouwen tegen zich in het harnas jaagt, enzovoort.quote:Op zondag 27 december 2015 15:10 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Omdat 'iedereen hier' totaal niet representatief is voor het Amerikaanse electoraat. Een stelletje europese neoliberalen... Kom op zeg.
Ik denk dat Trump weinig kans maakt tegen Clinton, maar zegt nooit nooit. Tegen Sanders maakt hij meer kans, maar de kans dat die de nominatie wint is ook extreem klein.quote:Op zondag 27 december 2015 15:03 schreef Koskesh het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 december 2015 15:12 schreef Intellectueel het volgende:
De meest machtige staat in de wereld krijgt het voor elkaar om een clownesk figuur als Trump te produceren, die ook nog eens aan kop staat in de voorverkiezingen.
Hij stond laatst in een peiling op 9% in Iowa en 8% in North Carolina en 20% in Virginia.quote:Op zondag 27 december 2015 17:40 schreef Monolith het volgende:
Als Webb meedoet wordt dat in ieder geval een interessante factor in de race. Ben ook wel benieuwd welk effect dat exact zou hebben.
Dat zegt me niet zo veel. Ik bedoelde meer dat het een interessante vraag is wat zijn impact op de race gaat zijn. Zoals ook al in je tweede link aangegeven is het geen echte 'linkse democraat', maar meer een independent die wel eens evenredig bij beide partijen stemmen kan weghalen, zeker wanneer de Republikeinen met een Cruz of Trump op de proppen komen.quote:Op zondag 27 december 2015 17:46 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Hij stond laatst in een peiling op 9% in Iowa en 8% in North Carolina en 20% in Virginia.
Webb is toch sowieso feitelijk meer een linkse(re) Republikein dan een Democraat? Was ook minister van de Marine onder Reagan. Dat had waarschijnlijk ook meer met zijn militaire dan zijn politieke achtergrond te maken maar het zegt mijn inziens wel waardig wat over positie in het politieke spectrum.quote:Op zondag 27 december 2015 17:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat zegt me niet zo veel. Ik bedoelde meer dat het een interessante vraag is wat zijn impact op de race gaat zijn. Zoals ook al in je tweede link aangegeven is het geen echte 'linkse democraat', maar meer een independent die wel eens evenredig bij beide partijen stemmen kan weghalen, zeker wanneer de Republikeinen met een Cruz of Trump op de proppen komen.
Je zou maar zo eens gelijk kunnen krijgen. Toen Trump zich kandidaat stelde en begon aan zijn opmars in de peilingen, was de gedachte: die maakt geen schijn van kans, die zakt wel weer weg. Inmiddels zijn we al een paar maanden verder. Het zijn juist de anderen die zich één voor één stukbijten op Trump en wegzakken in de peilingen.quote:Op zondag 27 december 2015 15:10 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Heeft een independent ooit de verkiezingen gewonnen?quote:Op zondag 27 december 2015 17:26 schreef martijnde3de het volgende:
Jim Webb gaat ook goed als onafhankelijk kandidaat:
http://www.msnbc.com/hard(...)esident-337630275744
http://www.bloomberg.com/(...)e-on-independent-run
Precies. Het is niet dat ik pro trump ben of zijn ideeën deel, ik constateer gewoon dat mocht het een Trump vs Clinton strijd worden, Clinton het heel erg moeilijk gaat krijgen om de winst te pakken met het enthousiasme en energie die Trump met zich meebrengt.quote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je zou maar zo eens gelijk kunnen krijgen. Toen Trump zich kandidaat stelde en begon aan zijn opmars in de peilingen, was de gedachte: die maakt geen schijn van kans, die zakt wel weer weg. Inmiddels zijn we al een paar maanden verder. Het zijn juist de anderen die zich één voor één stukbijten op Trump en wegzakken in de peilingen.
Als we de huidige head-to-head-peilingen moeten geloven, zou Clinton makkelijk winnen van Trump, maar de situatie kan nog flink veranderen voor november 2016. Stel dat Trump inderdaad de Republikeinse kandidaat wordt en de partij schaart zich achter hem, dan krijg je een nieuwe fase in de strijd. Clinton, die weinig enthousiasme oproept en bovendien ook sterk van de gevestigde politieke orde is, zou het dan nog best eens lastig kunnen krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |