Welke grote staten zie jij Trump precies winnen? Romney kon vorige keer Florida al niet binnenhalen, en moest het qua staten met enig volume doen met Arizona, North Carolina, Tennessee, Georgia, Indiana, Texas en Missouri. Bovendien heeft behalve Texas géén van die staten meer dan 20 kiesmannen. Allemaal 16 of minder.quote:Op zondag 27 december 2015 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je zou maar zo eens gelijk kunnen krijgen. Toen Trump zich kandidaat stelde en begon aan zijn opmars in de peilingen, was de gedachte: die maakt geen schijn van kans, die zakt wel weer weg. Inmiddels zijn we al een paar maanden verder. Het zijn juist de anderen die zich één voor één stukbijten op Trump en wegzakken in de peilingen.
Als we de huidige head-to-head-peilingen moeten geloven, zou Clinton makkelijk winnen van Trump, maar de situatie kan nog flink veranderen voor november 2016. Stel dat Trump inderdaad de Republikeinse kandidaat wordt en de partij schaart zich achter hem, dan krijg je een nieuwe fase in de strijd. Clinton, die weinig enthousiasme oproept en bovendien ook sterk van de gevestigde politieke orde is, zou het dan nog best eens lastig kunnen krijgen.
Want 2012 Barack "netosamagekilled" Obama vs mitt fucking romney kan je vergelijken met 2016 Donald 'no specialinterest' Trump vs Hillary "bengazi" Clinton.quote:Op zondag 27 december 2015 18:55 schreef Euribob het volgende:
[ afbeelding ]
Hier nog even de Electoral Vote kaart van de vorige verkiezingen (kleine aanpassingen aan aantallen voorbehouden).
Je hoeft alleen maar vaak genoeg te roepen; "bengazi'' en: ''personal use cell phone''. Doe dit schreeuwerig en vaak genoeg, en dan zul je zien dat Clinton ook een filmpje gaat maken waar ze je een jerk noemt.quote:Op zondag 27 december 2015 19:13 schreef Mani89 het volgende:
Mitt Romney = low energy person. Die man riep geen enkel enthousiasme op en het leek vaak alsof ze hem met stokken met podium op moesten jagen, net als bij Jeb. Tegenover de charismatische Obama had hij geen schijn van kans. Totaal tegenovergesteld van Trump.
Maar dan nog, ik denk dat Hillary gehakt gaat maken van Trump in de debatten, je ziet nu al vaak dat als het over de inhoud gaat Trump soms begint te stamelen om snel daarna over te gaan op een schreeuw/scheldpartij. Hillary's team heeft alles al tot de puntjes uitgestippeld, alles wat de vrouw zegt en doet is al 10000 keer gewikt en gewogen door haar team voordat ze het zegt. Trump gaat gefileerd worden.
Ik hoop dat ik met het succes van meneer Trump mag meeliften, wat kan ervaren van zijn weelde en met mijn 200 euro wat meer kans heb om een keer een maaltijd te eten wat niet uit de voedselbank komt.quote:Op zondag 27 december 2015 19:11 schreef OMG het volgende:
Dit topic kan wel dicht met dit orakel hier. Gegarandeerd miljonair, die Koskesh, met z'n 200 euro inleg.
Kijk die Benghazi ondervraging eens terug, al die Republikeinse havikken die haar urenlang bekogelen en tot wankelen proberen te brengen. Het lijdt allemaal tot helemaal niks. De Clinton Machine is too big to fail, het moet en zal deze verkiezingen gebeuren en ze laten niks aan de twijfel over.quote:Op zondag 27 december 2015 19:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar vaak genoeg te roepen; "bengazi'' en: ''personal use cell phone''. Doe dit schreeuwerig en vaak genoeg, en dan zul je zien dat Clinton ook een filmpje gaat maken waar ze je een jerk noemt.![]()
Hoezo is Clinton een of ander supermens en kan zij gehakt maken van Trump in een debat waar 10+ doorgewinterde republikeinen dit niet konden?
Ik weet niet welke staten Trump kan winnen. Ik stel alleen vast dat hij - ondanks zijn bij vlagen racistische taal - ruimschoots aan kop gaat in de peilingen. En zijn achterstand op Clinton is niet onoverbrugbaar groot. Het lijkt wel of Trump populairder wordt naarmate hij meer beledigt. Ik zeg niet dat ik het steun of snap, ik signaleer slechts dat de populariteit van Trump ondanks zijn bizarre gedrag ongekend is. Kennelijk zitten Amerikanen te wachten op een type politicus als Trump.quote:Op zondag 27 december 2015 18:52 schreef Euribob het volgende:
[..]
Welke grote staten zie jij Trump precies winnen? Romney kon vorige keer Florida al niet binnenhalen, en moest het qua staten met enig volume doen met Arizona, North Carolina, Tennessee, Georgia, Indiana, Texas en Missouri. Bovendien heeft behalve Texas géén van die staten meer dan 20 kiesmannen. Allemaal 16 of minder.
De vorige presidentsverkiezingen in de V.S. won Obama met 322 om 206. Voor een meerderheid aan kiesmannen heeft de kandidaat dit keer 270 kiesmannen nodig. Waar gaat Trump die vandaan halen? Het immer progressieve Californië? Florida met al diens hispanics? New York kan ie vergeten want Clinton, wat blijft er dan nog over precies? Hij zal het al moeilijk genoeg krijgen om Texas (het absolute powerhouse van de GOP) te behouden, aangezien de blankman daar óók al niet meer in de meerderheid is.
Alsjeblieft, stop met het verspreiden van deze onzin. Het enige wat je ermee bereikt is dat bijstandtrekkers hun spaargeld gaan weggooien door te wedden op een volledig kansloze presidentskandidaat,
Omdat de Republikeinse voorverkiezing draait op het aanspreken van de core-achterban. De mensen met de extreme ideeën, de die-hard conservatieven etc.quote:Op zondag 27 december 2015 19:31 schreef Koskesh het volgende:
[..]
Hoezo is Clinton een of ander supermens en kan zij gehakt maken van Trump in een debat waar 10+ doorgewinterde republikeinen dit niet konden?
Clinton kwam tot nu toe inderdaad feilloos door de debatten. Ze weet precies wat ze wel en niet moet zeggen. Alles is tot in detail voorbereid, bijvoorbeeld ook dat "May the force be with you"-grapje aan het einde van het vorige debat.quote:Op zondag 27 december 2015 19:13 schreef Mani89 het volgende:
Mitt Romney = low energy person. Die man riep geen enkel enthousiasme op en het leek vaak alsof ze hem met stokken met podium op moesten jagen, net als bij Jeb. Tegenover de charismatische Obama had hij geen schijn van kans. Totaal tegenovergesteld van Trump.
Maar dan nog, ik denk dat Hillary gehakt gaat maken van Trump in de debatten, je ziet nu al vaak dat als het over de inhoud gaat Trump soms begint te stamelen om snel daarna over te gaan op een schreeuw/scheldpartij. Hillary's team heeft alles al tot de puntjes uitgestippeld, alles wat de vrouw zegt en doet is al 10000 keer gewikt en gewogen door haar team voordat ze het zegt. Trump gaat gefileerd worden.
Met een latino als VP maakt hij een stuk meer kansquote:Op zondag 27 december 2015 19:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat de Republikeinse voorverkiezing draait op het aanspreken van de core-achterban. De mensen met de extreme ideeën, de die-hard conservatieven etc.
In de daadwerkelijke presidentsverkiezingen gaat het daarentegen om het winnen van de zwevende kiezer, de mensen tussen de Republikeinen en Democraten in. Met die groep heeft de GOP het al twee verkiezingen moeilijk, en met de huidige verkiezingen gaat het ze helemaal niet meer lukken als ze Trump als kandidaat nemen.
Dáárom is Trump kansloos tegen Clinton.
Zijn alle Mexicanen dan nog wel verkrachters, vraag ik me af.quote:Op zondag 27 december 2015 19:38 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Met een latino als VP maakt hij een stuk meer kans
Je kunt die redenering natuurlijk ook gewoon omdraaien. Het lukt al twee verkiezingen op rij niet om het politieke midden binnen te halen met een gematigde kandidaat. Zelfs niet toen Obama al vier jaar zat. Ik weet niet precies hoe "gematigd" George W. Bush was (in elk geval minder gematigd dan Jeb Bush), maar die won wél twee verkiezingen op rij.quote:Op zondag 27 december 2015 19:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat de Republikeinse voorverkiezing draait op het aanspreken van de core-achterban. De mensen met de extreme ideeën, de die-hard conservatieven etc.
In de daadwerkelijke presidentsverkiezingen gaat het daarentegen om het winnen van de zwevende kiezer, de mensen tussen de Republikeinen en Democraten in. Met die groep heeft de GOP het al twee verkiezingen moeilijk, en met de huidige verkiezingen gaat het ze helemaal niet meer lukken als ze Trump als kandidaat nemen.
Dáárom is Trump kansloos tegen Clinton.
Dat heeft hij nooit gezegd:quote:Op zondag 27 december 2015 19:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zijn alle Mexicanen dan nog wel verkrachters, vraag ik me af.
De kiezers uit het politieke midden gaan overtuigen door nog extremere taal uit te slaan. Dat lijkt me een knap staaltje logica.quote:Op zondag 27 december 2015 19:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt die redenering natuurlijk ook gewoon omdraaien. Het lukt al twee verkiezingen op rij niet om het politieke midden binnen te halen met een gematigde kandidaat. Zelfs niet toen Obama al vier jaar zat. Ik weet niet precies hoe "gematigd" George W. Bush was (in elk geval minder gematigd dan Jeb Bush), maar die won wél twee verkiezingen op rij.
En of je het nu leuk vindt of niet, de meeste gematigde GOP-kandidaten scoren matig in de peilingen. Rubio is eigenlijk de enige die soms de dubbele cijfers haalt.
Nee, nu voel ik me als latino met immigrantenverleden plotseling wél aangetrokken tot Trump..quote:Op zondag 27 december 2015 19:42 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Dat heeft hij nooit gezegd:
Hij riep: bijna alle illegale Mexicaanse migranten zijn verkrachters of drugsdealers(wat grote onzin is).
Dus niet alle latino amerikanen maar enkel de illegale uit Mexico.
Je kunt kiezers ook op andere manieren proberen te overtuigen. En je moet kiezers en hun verstand van politiek ook niet overschatten. Populisme werkt. Kijk maar naar de actuele peilingen in Nederland.quote:Op zondag 27 december 2015 19:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
De kiezers uit het politieke midden gaan overtuigen door nog extremere taal uit te slaan. Dat lijkt me een knap staaltje logica.
Deze 2 mappen zijn waarschijnlijker:quote:Op zondag 27 december 2015 19:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik denk niet dat 2012 EV map veel gaat helpen in een Trump verkiezing. Als (Als!!!) we in een situatie zouden komen waar Trump een route naar het witte huis heeft, dan is dat volledig gebaseerd op de Boze Blanke Man, bij voorkeur op plekken met een relatief beroerde economie, relatief weinig Latino's en moslims (zie ook: Wilders' populariteit in de buitengebieden). Met andere woorden: MidWest/rustbelt. Helaas ook via mijn eigen Ohio. Een volledig hypotetische EV map die zou kunnen voor Trump zou er dan zoiets uit zien:
http://www.270towin.com/maps/5XRee
Zeer onwaarschijnlijk natuurlijk, maar wel een ruime rode meerderheid.
Dat zullen de meeste legale Mexicaanse migranten niet zijn, wel de cubanen want die hebben de pest aan die illegale Mexicanen.quote:Op zondag 27 december 2015 19:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, nu voel ik me als latino met immigrantenverleden plotseling wél aangetrokken tot Trump..
Het was ook meer om aan te tonen waar de kiesmannen te behalen vielen dan daadwerkelijk een voorspelling van wat we in 2016 qua resultaten kunnen verwachten. Al geeft het natuurlijk wel een beeld waar standaard de kiezers van de GOP en de Democraten zitten.quote:Op zondag 27 december 2015 19:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik denk niet dat 2012 EV map veel gaat helpen in een Trump verkiezing. Als (Als!!!) we in een situatie zouden komen waar Trump een route naar het witte huis heeft, dan is dat volledig gebaseerd op de Boze Blanke Man, bij voorkeur op plekken met een relatief beroerde economie, relatief weinig Latino's en moslims (zie ook: Wilders' populariteit in de buitengebieden). Met andere woorden: MidWest/rustbelt. Helaas ook via mijn eigen Ohio. Een volledig hypotetische EV map die zou kunnen voor Trump zou er dan zoiets uit zien:
http://www.270towin.com/maps/5XRee
Zeer onwaarschijnlijk natuurlijk, maar wel een ruime rode meerderheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |