abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158473005
Die bietenterrine moet ik toch ook eens maken; ziet er zó mooi uit! Maar niet meer dit jaar dus. Net voor Kerst in elk geval.
pi_158473290
Iemand nog iets leuks van plan qua tafelaankleding?

Ik kwam net bijv. deze supersimpele maar wat mij betreft wel erg toffe naamkaartjes tegen, met een takje rozemarijn:

Let me see you stripped down to the bone
pi_158473576
Ik doe nooit zo veel aan aankleding. Heb bij de Hema zo'n papieren kerstkleed gehaald en servetjes. Ben nog in dubio of ik het antieke servies van mijn grootouders van zolder ga halen, of dat ik dat nog niet aandurf met de kinderen.
pi_158474391
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:33 schreef Bleie het volgende:
Boodschappen zijn net bezorgd. Zonder coquilles. :( :( :( . Nu is meneer Bleie aan het proberen of de Jumbo ze heeft. Anders moet ik last minute nog iets anders bedenken.
:o Dat is wel ... heel de planning in de soep
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158474451
Volgende kerst ga ik denk ik aan de slag met pickled eggs.

Je kan met wat ervaring ze erg mooi kleuren ziet er goed uit op een bordje :s)

Deze kerst is een makkie ik ga bij mijn zus eten :P :Y)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158480358
Groot deel voorwerk is weer gedaan, de soep is klaar, alles wat al gesneden kon worden is gesneden, en de kruidenboter heb ik klaargemaakt.

Morgen de rollade bereiden en de quinoa salade. Enige wat dan overblijft voor kerstdag zelf is de saus maken voor over de rollade en de aperitiefjes, dus ik ga eens een relaxte kerst tegemoet heerlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Bij mij niet, maar ik kan natuurlijk niets beloven. Dit was mijn bietjesterrine-in-progress van een tijdje geleden (pré-aansnijden):
[ afbeelding ]

Rood zakt er wel een beetje door maar da's juist leuk!
Kun jij überhaupt lelijk eten maken?
Water loopt mij altijd in de mond als ik jouw creaties zie.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:54 schreef fietsie het volgende:
...
Zo :o

_O_ succes man!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_158481010
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:58 schreef Sarabi het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik nog een kaasplankje er bij wil doen....
Gewoon doen, als het niet op gaat heb je de dag erop lekker eten :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 23 december 2015 @ 22:18:09 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158481128
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:15 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Gewoon doen, als het niet op gaat heb je de dag erop lekker eten :9
Volledig mee eens!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158484125
Wie heeft nog inspiratie? Ik maak nog wat hapjes om mee te beginnen, maar er is een zwangere bij en ik zoek wat alternatieven voor haar.

De hapjes zijn:

-toast met brie en mango-chutney
-vijg met blauwekaas uit de oven
-stukje pate met spek, kort gebakken met balsamicosiroop
-gerookte zalm met een beetje limoen-koriandermayonaise
- ietsmet een lekkere salami, weet nog niet wat

De eerste twee mag ze wel, maarde andere dingen niet, dus ik zoek nog wat voor haar (en mijn inspiratie is even op)

Ik heb tomatentapenade, kan ik dat wat opleuken? Kipkerriesalade heb ik ook meegenomen.
  woensdag 23 december 2015 @ 23:31:48 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158484390
Stukje stokbrood met tomatentapenade en dan geschaafde oude kaas/Parmezaanse kaas erop.

Gerookte zalm vervangen door plakje lekkere gebakken kipfilet of koude rollade?

Ipv salami, dunne plakjes chorizo dulce op een stukje stokbrood leggen, even in de oven en je hebt heerlijk hapje wat iedereen mag.
pi_158486157
De zwangere mag de salami of chorizo als deze goed verhit wordt of 2 dagen is ingevroren, dan mag het ook.

Maar verder; dadels omwikkeld met spek en even uitbakken, spiesje caprese, rauwe groente met een dipje, gevulde eieren, bladerdeegflapjes met spinazie, pijnboompitjes en feta, gehaktballetjes in tomatensausje, olijven
pi_158486525
Bij ons is het gourmet en fondue.

Zin in maar na een tijdje moet ik me effe afzonderen :@
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 24 december 2015 @ 09:17:11 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158490044
Mag ik iets vragen? Totaal onwaardig tussen al het superculinaire geweld hier trouwens. :@

Ik wil als bijgerecht gewoon heel simpel wat gegrilde groente, courgette, paprika, ui, champignon.
Maar het lukt mij nooit als je dat in een restaurant op je bord krijgt, of bij de La Place :') salad-bar enzo.

Wat is de truc?
Grillpan? Oven? Langzaam op laag vuur? Kruiden?

Iemand die me op weg kan helpen?

De rest van het hoofdgerecht wordt Varkensrollade met knoflook en thijm, haricots verts, bietjes-terrine en aardappelkroketjes (uit de airfryer, want net nieuw dus ik wíl hem gebruiken :') ).
  donderdag 24 december 2015 @ 09:31:04 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158490219
Olijfolie over de stukjes, op bakplaat verspreiden, beetje verse thijm, zout en peper erover en dan in een oven van 250° tot lekker geroosterd.
Dat is hoe ik het doe in ieder geval :)
pi_158490646
Ik doe het ook zoals Molo :Y :9 Alleen dan vaak met zonneboem- of pindaolie (want neutraal) in plaats van olijfolie. Lekker hoor! Hoge temperatuur is inderdaad wel van belang en dan goed in de gaten houden en met regelmaat omscheppen. Heel soms stiekem een piepkleine snuf suiker erdoor.

Heb nog nooit de gegrillde groenten van LaPlace op, dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 22:00 schreef V1z0R het volgende:
Kun jij überhaupt lelijk eten maken?
Ja hoor, bijna elke dag. Maar dat zet ik dan meestal niet op de foto. ;)
pi_158490723
*O* *O* *O* *O*

Coquilles gevonden!

Eerst maar eens beginnen met de panna cotta voor het toetje.
pi_158490751
Zo hèhè, heb na vier uitgeprobeerde koekjesrecepten nu eindelijk de juiste te pakken voor naast mijn perenijs.

Zweedse bruna kakor om precies te zijn! Uit de testbatch van vanochtend:

Het is dit recept:
http://evilshenanigans.com/2014/02/cacao-nib-cookies/

..maar dan gemaakt met donkerbruine suiker en hazelnootextract in plaats van vanille.

Erg lekker, zo met die stukjes cacaoboon erin. :Y En de bitterheid daarvan maakt dat het koekje niet al te zoet is, wat heel prettig is naast het zoete, volromige ijs.
En qua textuur ook lekker grof en knapperig, zo bij het heel zachte ijs.

Jeuj!
  donderdag 24 december 2015 @ 10:26:36 #193
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_158491154
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:00 schreef Bleie het volgende:
*O* *O* *O* *O*

Coquilles gevonden!

Eerst maar eens beginnen met de panna cotta voor het toetje.
Ik ga vanavond ook beginnen met mijn panna cotta :D Ben zo nerveus voor beide lagen + diagonaal :D Haha
pi_158491205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:26 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Ik ga vanavond ook beginnen met mijn panna cotta :D Ben zo nerveus voor beide lagen + diagonaal :D Haha
Da's echt een eitje om te doen, zolang je de mogelijkheid hebt om het glaasje met de eerste laag erin een beetje stabiel schuin neer te leggen in je koelkast.
Komt heus goed! ^O^
  donderdag 24 december 2015 @ 10:29:23 #195
318361 Bienelientjee
pi_158491216
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Da's echt een eitje om te doen, zolang je de mogelijkheid hebt om het glaasje met de eerste laag erin een beetje stabiel schuin neer te leggen in je koelkast.
Komt heus goed! ^O^
En de panna cotta laag moet ik eerst goed laten afkoelen toch, voor ik het bij die andere laag doe (Die eerste laag is aardbei jelly)
pi_158491227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:29 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

En de panna cotta laag moet ik eerst goed laten afkoelen toch, voor ik het bij die andere laag doe (Die eerste laag is aardbei jelly)
Ja, eerst laten koelen, anders smelt je jelly. :)

Maarreh, niet van tevoren een keer uitgeprobeerd? Is altijd wel erg handig om te doen hoor. :Y Neem het je maar voor voor kerst volgend jaar. ;)
  donderdag 24 december 2015 @ 10:31:03 #197
318361 Bienelientjee
pi_158491252
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, eerst laten koelen, anders smelt je jelly. :)

Maarreh, niet van tevoren een keer uitgeprobeerd? Is altijd wel erg handig om te doen hoor. :Y Neem het je maar voor voor kerst volgend jaar. ;)
Is er eigenlijk helemaal bij ingeschoten om het uit te testen :@ Anders hebben we nog vanille ijs in de vriezer of magnums... :@ _O-
pi_158491717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:26 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

Spannend! Ik maak heel simpele, met ijs en een wafeltje erbij (en als ik eraan denk wat peer, want door verkeerd inkoopbeleid heb ik er daar opeens ontzettend veel van in huis).
pi_158491842
Kwam deze online tegen, erg origineel voor de kerst:

Cranberry and Amaretto chocolate salami
pi_158492389
Ik vind chocoladesalami er altijd zo onsmakelijk uitzien! :D Maar ieder z'n ding. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')