abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2015 @ 11:46:46 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158492449
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Ik doe het ook zoals Molo :Y :9 Alleen dan vaak met zonneboem- of pindaolie (want neutraal) in plaats van olijfolie. Lekker hoor! Hoge temperatuur is inderdaad wel van belang en dan goed in de gaten houden en met regelmaat omscheppen. Heel soms stiekem een piepkleine snuf suiker erdoor.

Heb nog nooit de gegrillde groenten van LaPlace op, dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal. :)

Ik vlgs mij ook niet, het was meer als voorbeeld. ;)
Tx, ook Molo! Zo kom ik er wel uit!
pi_158492581
Ik heb drie bakken van het allergoedkooste vanille-ijs gehaald, om morgenochtend en/of vanavond nog maar eens te oefenen met het scheppen van mooie bolletjes.
Dat kan ik namelijk vooralsnog voor geen meter. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_158492765
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:51 schreef minilot het volgende:
Ik heb drie bakken van het allergoedkooste vanille-ijs gehaald, om morgenochtend en/of vanavond nog maar eens te oefenen met het scheppen van mooie bolletjes.
Dat kan ik namelijk vooralsnog voor geen meter. :')
Goede scoop? Water erbij bij de hand?

Ik heb ondertussen keurige blokjes koolraap gemaakt, en alle afsnijsels in een pan voor puree.
Straks daar ff aardappel bijgooien en dan koken.

Bietjes staan nu op.

Kalkoen zwemt in de brine; 2 melkpakken moeten helpen de plank waarie op staat te ondersteunen :@
Vanavond ff omdraaien...

Dan op zoek naar de gele keukenhandschoenen voor de Schorseneren :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_158492995
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Goede scoop? Water erbij bij de hand?

Ja, allebei. Ik kom ook prima door het ijs heen, maar de beweging die ik moet maken om echt een mooie bolletjesvorm te krijgen krijg ik er maar niet in. :')
pi_158493027
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, allebei. Ik kom ook prima door het ijs heen, maar de beweging die ik moet maken om echt een mooie bolletjesvorm te krijgen krijg ik er maar niet in. :')
Niet te diep steken en naar je toe halen is wat ik meestal doe...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_158493052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:11 schreef fietsie het volgende:

[..]

Niet te diep steken en naar je toe halen is wat ik meestal doe...
Klinkt romantisch. >:)

~:)
pi_158493151
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Klinkt romantisch. >:)

~:)
Nou ik wil het best voordoen hoor O-)
pi_158493326
Mijn wildkroketjes zijn mislukt. ;( Er gaat een gang vanaf.
pi_158493827
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vlgs mij ook niet, het was meer als voorbeeld. ;)
Tx, ook Molo! Zo kom ik er wel uit!
ik doe ze ook vaak bestrijken met een heel klein beetje olie en dan in de grillpan! dan krijg je fancy streepjes op je groenten.

(mijn oven is niet zo groot, met een grillpan gaat het dan wat sneller.)
  donderdag 24 december 2015 @ 12:51:18 #210
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_158493867
Zonde! Wat is er mislukt aan?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_158493919
quote:
9s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:25 schreef Myraela het volgende:
Mijn wildkroketjes zijn mislukt. ;( Er gaat een gang vanaf.
awww. vallen ze uiteen?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_158493959
Nee, ze blijven wel heel. Maar ik vond de smaak gewoon heel erg slecht. En er zat een vies stuk vlees in, het vlees was ook niet zacht genoeg.
  donderdag 24 december 2015 @ 13:03:42 #213
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_158494083
Wat jammer Myraela :{

Ik ben zelf wel blij dat ik nu voorbereidend werk kan doen :D Kan mijn allereerste kerstdiner uit eigen handen nog voor me zien (En ik ben zeker geen pro, toen was ik zeker een noob!)! Allemaal warme gerechten. Voor, hoofd, na. En maar 1 oventje en beperkte aantal pannen/gasfornuis. _O- Stond eeuwen in de keuken |:(
pi_158494185
Hč zonde Myra!
Nou ja, beter dat je er nu achter komt dan wanneer jullie aan tafel zitten. :Y
pi_158494216
Ben wel erg benieuwd wat alle verschillende broertjes en zusjes van mijn lief voor gangen aan het maken zijn - iedereen doet er heel geheimzinnig over en iedereen doet elk jaar steeds harder z'n best :)
  donderdag 24 december 2015 @ 13:11:10 #216
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158494220
Hier staat nu een sinaasappel-oreo-chocolade-tulbandcake in de oven. Voor het brunchbuffet morgen.

(Het is dus toch niet de citroen-maanzaadcake geworden, die leek mij erg lekker maar dochter vond dit kerstiger :P )

Ik hoop dat hij lukt, de vorm was wat groter dan gedacht :') dus ik hoop dat hij nog wel goed rijst.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 24 december 2015 @ 13:12:12 #217
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158494247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef minilot het volgende:
Ben wel erg benieuwd wat alle verschillende broertjes en zusjes van mijn lief voor gangen aan het maken zijn - iedereen doet er heel geheimzinnig over en iedereen doet elk jaar steeds harder z'n best :)
Leuk he :). Ik ben ook heel benieuwd waar men verder morgen mee komt. Ik weet in ieder geval dat mijn broer "iets" met gerookte paling doet en mijn schoonzusje gaat zich voor het eerst wagen aan een hartige taart :D.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_158494342
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:11 schreef MaLo het volgende:
Hier staat nu een sinaasappel-oreo-chocolade-tulbandcake in de oven. Voor het brunchbuffet morgen.

(Het is dus toch niet de citroen-maanzaadcake geworden, die leek mij erg lekker maar dochter vond dit kerstiger :P )

Ik hoop dat hij lukt, de vorm was wat groter dan gedacht :') dus ik hoop dat hij nog wel goed rijst.
Sinaasappel en chocolade is sowieso lekker bij elkaar! :9 Succes en hou ons op de hoogte!
  donderdag 24 december 2015 @ 14:42:36 #219
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158496074
Hij is prima uit de vorm gekomen, iets kleiner dan we vooraf hadden gedacht, maar wel heel mooi :)

Zodra hij is afgekoeld gaat dochter hem verder opleuken (witte chocoladeglazuur en ze knutselt vast wel weer wat winters van marsepein ofzo :P ).
pi_158496101
Inderdaad fraai uit de vorm gekomen MaLo! ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 24-12-2015 15:13:14 ]
pi_158496780
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef minilot het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat ik straks bij mijn schoonvader aantref. Ik ben bang dat hij misschien ergens nog denkt dat ik iets meeneem. :') Hopelijk niet.
pi_158497065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:28 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

ik geloof dat 1 teaspoon powdered gelatin gelijk staat aan 1 blaadje gelatine. dus dan heb je d'r 4 nodig - lijkt ook iets waarschijnlijker.

was ook van plan het recept eens te proberen, zal m'n bevindingen wel laten weten!
3 fluid oz is inderdaad ongeveer 85 ml :)
Ik heb het met 4 blaadjes gemaakt en het lijkt te werken.
De structuur en smaak is goed. Alleen de vorm vergt nog wat oefening, maar ben niet ontevreden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158497078
Mooi MaLo!

Ik heb net de koffiepannacotta gemaakt en in de glazen gedaan, gisteravond de koffiebolletjes gemaakt. Dus dat is morgen nog een kwestie van slagroom kloppen en dat met de bolletjes op de pannacotta maken.

Vriend is vanochtend nog weer naar de slager geweest. Ik had procureur besteld, gisteravond wilde ik het gaan marineren, maakte ik het open, was het een rollade! Dus omgeruild, een extra worst gekregen voor het ongemak ;) Dus daar zit knoflook en salie in en mosterd met piment op. Vanavond gaat ie de sudderoven in.

De bietjesterrine heb ik gisteravond ook gevuld, vriend heeft een plankje op maat gemaakt om er wat gewicht op te kunnen leggen ^O^

Wat ik nog moet doen:

- knoflooktoast maken van ciabatta
- balsamicobolletjes maken

- kippendij marineren en bakken
- bacon uitbakken
- avocadocreme maken
- bbqmayonaise maken en in spuitzak doen
- aardappeltjes voorbereiden (olie/pezo/kruiden in ovenschaal)
- wortelen voorbereiden

Dan ben ik er geloof ik wel! Misschien morgen nog een breekbrood maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 24-12-2015 16:42:52 ]
pi_158497802
Zo ik ben onderweg! Met al m'n voorbereidde eten, niet alles is af maar het belangrijkste al wel *O*

Nu klaar en mee:
- noten vijgen desem brood voor bij t kaasplankje
- Rogge desem crackers voor bij de kaas en de gravad lax
- de gravad lax met bramen en sloe gin
- twee kerst stollen een ronde en een gewone (waar ik per ongeluk zout ipv poedersuiker op strooide :o het meeste eraf kunnen vegen denk ik :{ )
- de Chelsea Rolls van Paul Hollywood met minced meat
- bloemkool appel mierikswortel puree voor morgen
- appel chips ook voor morgen

Maar er blijft nog best wat te doen morgen en overmorgen, komt goed :)
  donderdag 24 december 2015 @ 16:57:44 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158498753
Zout op je kerststol _O-

En wat klinkt dat lekker en leuk enthousiast allemaal *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158499454
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:57 schreef Molo het volgende:
Zout op je kerststol _O-

En wat klinkt dat lekker en leuk enthousiast allemaal *O*
Wel netjes door m'n zeefje :+
pi_158499470
Zow. Alle snij en schilwerk is af. Terrine staat onder druk. Kip ligt te zwemmen.

Dus maar even een extra uitdaging toegevoegd.

Kerstboomcake met echt groene icing... heb ik vanavond ook wat te doen :)
  donderdag 24 december 2015 @ 17:33:58 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158499580
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:27 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Wel netjes door m'n zeefje :+
Held _O_
  donderdag 24 december 2015 @ 17:34:24 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158499586
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:28 schreef fietsie het volgende:
Zow. Alle snij en schilwerk is af. Terrine staat onder druk. Kip ligt te zwemmen.

Dus maar even een extra uitdaging toegevoegd.

Kerstboomcake met echt groene icing... heb ik vanavond ook wat te doen :)
Kleurstof of tarwegraspoeder?
Leuk wel, buche de Noel bedoel je toch?
pi_158499607
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Kleurstof of tarwegraspoeder?
Leuk wel, buche de Noel bedoel je toch?
Nee daar heb ik de spullen niet voor in huis; siliconenbakvorm in kerstboomvorm.
Spunge erin maken, beetje verzadigen met wat lekkers (helaas, uk is 5 dus geen alcohol). Vullen met klein beetje botercreme, afsmeren met gekleurde icing (bruin en 2 kleuren groen).
  donderdag 24 december 2015 @ 17:37:39 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158499628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:36 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee daar heb ik de spullen niet voor in huis; siliconenbakvorm in kerstboomvorm.
Spunge erin maken, beetje verzadigen met wat lekkers (helaas, uk is 5 dus geen alcohol). Vullen met klein beetje botercreme, afsmeren met gekleurde icing (bruin en 2 kleuren groen).
Leuk!
pi_158499630
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:56 schreef Myraela het volgende:
Nee, ze blijven wel heel. Maar ik vond de smaak gewoon heel erg slecht. En er zat een vies stuk vlees in, het vlees was ook niet zacht genoeg.
Hoe kan dat nou, je kunt de ragout toch proeven voordat je er kroketten van draait?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158500083
He jammer, m'n blinis vergeten! ;( zonde waren goed gelukt en horen echt bij gravad lax natuurlijk
  donderdag 24 december 2015 @ 18:01:49 #234
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158500085
Wat een enthousiasme in dit topic, iedereen zo lekker bezig :D. En wat veel werk hebben sommigen ervan. Maar wel leuk werk *) .

Onze tulband is nu helemaal klaar, dochter heeft hem versierd met poedersuiker, witte chocoladeglazuur, oreo-kruimels en wat versierseltjes van fondant. Ze heeft er echt een klassieke tulband van gemaakt vind ik. Vind het leuk hoor, zo'n 11-jarige die zo dol is op koken en bakken.

Een kerstboom-cake/taart lijkt mij ook heel leuk, onthouden we voor volgend jaar ;). Tenzij we dan weer aan de beur zijn voor hartig :P.

Edit: ik zal even kijken of ik de foto wat kan verkleinen...
  donderdag 24 december 2015 @ 18:03:02 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158500108
Ziet er leuk uit zeg, MaLo!
  donderdag 24 december 2015 @ 18:10:46 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158500261
Wat is ie leuk! Echt kerstig idd! :Y

Hier staat de terrine ook in de koelkast, tweede blik met pak melk erop. Hopelijk is dat zwaar genoeg. ;)
Ik ben heel benieuwd. Vond bij het proeven dat de geitenkaas ietsje sterker had gemogen, maar goed, daar is nu niks meer aan te doen.
Ik ben wel heel benieuwd naar de foto's van iedereen! :Y
  donderdag 24 december 2015 @ 18:31:33 #237
318361 Bienelientjee
pi_158500721
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 18:01 schreef MaLo het volgende:

[ afbeelding ]

:D _O_ ^O^
  donderdag 24 december 2015 @ 18:34:25 #238
318361 Bienelientjee
pi_158500771
Mijn panna cotta jelly's staan ook in de koelkast! (ja sorry, crappy telefoon plaatjes, maar ik zal proberen mijn best te doen voor het eindresultaat foto :D )

En had nog wat over, dus heb meteen maar een ster vorm en twee ronde bakjes gevuld. Gewoon, voor het geval dat! :D

En in het aller ergste scenario nog twee magnums en vanille ijs :@

Zometeen aan de stoofperen beginnen! Moet plek maken in die koelkast van ons!
pi_158501297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:34 schreef Rexanthony het volgende:

[..]

Ik heb het met 4 blaadjes gemaakt en het lijkt te werken.
De structuur en smaak is goed. Alleen de vorm vergt nog wat oefening, maar ben niet ontevreden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*applausje!*
Leuk om te maken hč? :)
  donderdag 24 december 2015 @ 19:05:56 #240
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158501408
Dank :).

Ik ben ook heel benieuwd naar alle foto's van iedereen :) .

Die schuine pannacotta-dingen lijken me heel leuk om te serveren!

En stoofpeertjes, jammie...

Ik heb trek nu :')
pi_158502414
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:05 schreef MaLo het volgende:
Dank :).

Ik ben ook heel benieuwd naar alle foto's van iedereen :) .

Die schuine pannacotta-dingen lijken me heel leuk om te serveren!

En stoofpeertjes, jammie...

Ik heb trek nu :')
De lens van mijn telefoon is stuk dus kan zelf geen foto's nemen :{ maar morgen zal de mede-kok vast wel wat foto's maken en die deel ik dan ook wel.

Die tulband ziet er trouwens erg goed uit!

Krijg ook zin in van alles door de lijstjes en zo, en de rollade loopt ook nog eens m'n hele huis te doen geuren... :9~
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Ik doe het ook zoals Molo :Y :9 Alleen dan vaak met zonneboem- of pindaolie (want neutraal) in plaats van olijfolie. Lekker hoor! Hoge temperatuur is inderdaad wel van belang en dan goed in de gaten houden en met regelmaat omscheppen. Heel soms stiekem een piepkleine snuf suiker erdoor.

Heb nog nooit de gegrillde groenten van LaPlace op, dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal. :)

[..]

Ja hoor, bijna elke dag. Maar dat zet ik dan meestal niet op de foto. ;)
:D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 24 december 2015 @ 19:51:10 #242
318361 Bienelientjee
pi_158502500
De jelly begint in ieder geval jelly te worden :D Denk wel dat ik het een goede nacht laat zetten en morgenochtend de panna cotta erbij doe. Heeft de panna cotta ook nog een goede 8 uur. Ja, moet lukken. ^O^
  donderdag 24 december 2015 @ 20:25:02 #243
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_158503442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:51 schreef Bienelientjee het volgende:
De jelly begint in ieder geval jelly te worden :D Denk wel dat ik het een goede nacht laat zetten en morgenochtend de panna cotta erbij doe. Heeft de panna cotta ook nog een goede 8 uur. Ja, moet lukken. ^O^
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat morgen!
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:48 schreef V1z0R het volgende:

[..]

De lens van mijn telefoon is stuk dus kan zelf geen foto's nemen :{ maar morgen zal de mede-kok vast wel wat foto's maken en die deel ik dan ook wel.

Die tulband ziet er trouwens erg goed uit!

Krijg ook zin in van alles door de lijstjes en zo, en de rollade loopt ook nog eens m'n hele huis te doen geuren... :9~

[..]

:D
Ooooh dat ruikt zo lekker, rollade O+. Ik heb ook echt zin in lekker eten door al die lijstjes, ik zie zoveel voorbij komen wat ik lekker vind of wat me lekker lijkt.
pi_158503604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:51 schreef Bienelientjee het volgende:
*O* tuurlijk gaat dat lukken :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_158503935
De gerechtjes voor kerstavond zijn in ieder geval goedgekeurd :9
Nu alleen nog het toetje voor 2e kerstdag verzorgen.
pi_158504338
Ik ben nog druk bezig met alles voorbereiden.

De puree is alvast gelukt. *O* Nog nooit zo'n grote hoeveelheid gemaakt, dat was even wennen.

Puree van knolselderij en aardappelen met knoflook en karwijzaad. :)

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden voor morgen. Ik heb nog nooit gekookt voor iemand anders dan mijn man. :o
pi_158504380
Jeetje wat maken jullie een prachtige dingen. O+ Die tulband is echt schitterend.
  donderdag 24 december 2015 @ 21:01:56 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158504519
Ziet er goed uit, en leuk toch, hoewel spannend O+
pi_158504856
Zow. Voorbereidingen klaar. En de eerder niet geplande spontaan verzonnen taart is klaar...

donderdag 24 december 2015 @ 21:14:42 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158504976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 21:11 schreef fietsie het volgende:
Zow. Voorbereidingen klaar. En de eerder niet geplande spontaan verzonnen taart is klaar...

[ afbeelding ]
Heb je de gay in je even laten gaan? Supertof _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')