Ik vlgs mij ook niet, het was meer als voorbeeld.quote:Op donderdag 24 december 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Ik doe het ook zoals Molo![]()
Alleen dan vaak met zonneboem- of pindaolie (want neutraal) in plaats van olijfolie. Lekker hoor! Hoge temperatuur is inderdaad wel van belang en dan goed in de gaten houden en met regelmaat omscheppen. Heel soms stiekem een piepkleine snuf suiker erdoor.
Heb nog nooit de gegrillde groenten van LaPlace op, dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal.
Goede scoop? Water erbij bij de hand?quote:Op donderdag 24 december 2015 11:51 schreef minilot het volgende:
Ik heb drie bakken van het allergoedkooste vanille-ijs gehaald, om morgenochtend en/of vanavond nog maar eens te oefenen met het scheppen van mooie bolletjes.
Dat kan ik namelijk vooralsnog voor geen meter.
Ja, allebei. Ik kom ook prima door het ijs heen, maar de beweging die ik moet maken om echt een mooie bolletjesvorm te krijgen krijg ik er maar niet in.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Goede scoop? Water erbij bij de hand?
Niet te diep steken en naar je toe halen is wat ik meestal doe...quote:Op donderdag 24 december 2015 12:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, allebei. Ik kom ook prima door het ijs heen, maar de beweging die ik moet maken om echt een mooie bolletjesvorm te krijgen krijg ik er maar niet in.
Klinkt romantisch.quote:Op donderdag 24 december 2015 12:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Niet te diep steken en naar je toe halen is wat ik meestal doe...
Nou ik wil het best voordoen hoorquote:
ik doe ze ook vaak bestrijken met een heel klein beetje olie en dan in de grillpan! dan krijg je fancy streepjes op je groenten.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vlgs mij ook niet, het was meer als voorbeeld.
Tx, ook Molo! Zo kom ik er wel uit!
awww. vallen ze uiteen?quote:Op donderdag 24 december 2015 12:25 schreef Myraela het volgende:
Mijn wildkroketjes zijn mislukt.Er gaat een gang vanaf.
Leuk hequote:Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef minilot het volgende:
Ben wel erg benieuwd wat alle verschillende broertjes en zusjes van mijn lief voor gangen aan het maken zijn - iedereen doet er heel geheimzinnig over en iedereen doet elk jaar steeds harder z'n best
Sinaasappel en chocolade is sowieso lekker bij elkaar!quote:Op donderdag 24 december 2015 13:11 schreef MaLo het volgende:
Hier staat nu een sinaasappel-oreo-chocolade-tulbandcake in de oven. Voor het brunchbuffet morgen.
(Het is dus toch niet de citroen-maanzaadcake geworden, die leek mij erg lekker maar dochter vond dit kerstiger)
Ik hoop dat hij lukt, de vorm was wat groter dan gedachtdus ik hoop dat hij nog wel goed rijst.
Ik ben ook benieuwd wat ik straks bij mijn schoonvader aantref. Ik ben bang dat hij misschien ergens nog denkt dat ik iets meeneem.quote:Op donderdag 24 december 2015 13:10 schreef minilot het volgende:
Ben wel erg benieuwd wat alle verschillende broertjes en zusjes van mijn lief voor gangen aan het maken zijn - iedereen doet er heel geheimzinnig over en iedereen doet elk jaar steeds harder z'n best
Ik heb het met 4 blaadjes gemaakt en het lijkt te werken.quote:Op vrijdag 18 december 2015 13:28 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ik geloof dat 1 teaspoon powdered gelatin gelijk staat aan 1 blaadje gelatine. dus dan heb je d'r 4 nodig - lijkt ook iets waarschijnlijker.
was ook van plan het recept eens te proberen, zal m'n bevindingen wel laten weten!
3 fluid oz is inderdaad ongeveer 85 ml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel netjes door m'n zeefjequote:Op donderdag 24 december 2015 16:57 schreef Molo het volgende:
Zout op je kerststol![]()
En wat klinkt dat lekker en leuk enthousiast allemaal
Kleurstof of tarwegraspoeder?quote:Op donderdag 24 december 2015 17:28 schreef fietsie het volgende:
Zow. Alle snij en schilwerk is af. Terrine staat onder druk. Kip ligt te zwemmen.
Dus maar even een extra uitdaging toegevoegd.
Kerstboomcake met echt groene icing... heb ik vanavond ook wat te doen
Nee daar heb ik de spullen niet voor in huis; siliconenbakvorm in kerstboomvorm.quote:Op donderdag 24 december 2015 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Kleurstof of tarwegraspoeder?
Leuk wel, buche de Noel bedoel je toch?
Leuk!quote:Op donderdag 24 december 2015 17:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee daar heb ik de spullen niet voor in huis; siliconenbakvorm in kerstboomvorm.
Spunge erin maken, beetje verzadigen met wat lekkers (helaas, uk is 5 dus geen alcohol). Vullen met klein beetje botercreme, afsmeren met gekleurde icing (bruin en 2 kleuren groen).
Hoe kan dat nou, je kunt de ragout toch proeven voordat je er kroketten van draait?quote:Op donderdag 24 december 2015 12:56 schreef Myraela het volgende:
Nee, ze blijven wel heel. Maar ik vond de smaak gewoon heel erg slecht. En er zat een vies stuk vlees in, het vlees was ook niet zacht genoeg.
quote:Op donderdag 24 december 2015 15:34 schreef Rexanthony het volgende:
[..]
Ik heb het met 4 blaadjes gemaakt en het lijkt te werken.
De structuur en smaak is goed. Alleen de vorm vergt nog wat oefening, maar ben niet ontevreden.*applausje!*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk om te maken hč?
Let me see you stripped down to the bone
De lens van mijn telefoon is stuk dus kan zelf geen foto's nemenquote:Op donderdag 24 december 2015 19:05 schreef MaLo het volgende:
Dank.
Ik ben ook heel benieuwd naar alle foto's van iedereen.
Die schuine pannacotta-dingen lijken me heel leuk om te serveren!
En stoofpeertjes, jammie...
Ik heb trek nu
quote:Op donderdag 24 december 2015 09:55 schreef minilot het volgende:
Ik doe het ook zoals Molo![]()
Alleen dan vaak met zonneboem- of pindaolie (want neutraal) in plaats van olijfolie. Lekker hoor! Hoge temperatuur is inderdaad wel van belang en dan goed in de gaten houden en met regelmaat omscheppen. Heel soms stiekem een piepkleine snuf suiker erdoor.
Heb nog nooit de gegrillde groenten van LaPlace op, dus heb verder geen vergelijkingsmateriaal.
[..]
Ja hoor, bijna elke dag. Maar dat zet ik dan meestal niet op de foto.
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat morgen!quote:Op donderdag 24 december 2015 19:51 schreef Bienelientjee het volgende:
De jelly begint in ieder geval jelly te wordenDenk wel dat ik het een goede nacht laat zetten en morgenochtend de panna cotta erbij doe. Heeft de panna cotta ook nog een goede 8 uur. Ja, moet lukken.
Ooooh dat ruikt zo lekker, rolladequote:Op donderdag 24 december 2015 19:48 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De lens van mijn telefoon is stuk dus kan zelf geen foto's nemenmaar morgen zal de mede-kok vast wel wat foto's maken en die deel ik dan ook wel.
Die tulband ziet er trouwens erg goed uit!
Krijg ook zin in van alles door de lijstjes en zo, en de rollade loopt ook nog eens m'n hele huis te doen geuren...
[..]
quote:Op donderdag 24 december 2015 19:51 schreef Bienelientjee het volgende:
De jelly begint in ieder geval jelly te wordenDenk wel dat ik het een goede nacht laat zetten en morgenochtend de panna cotta erbij doe. Heeft de panna cotta ook nog een goede 8 uur. Ja, moet lukken.
Heb je de gay in je even laten gaan? Supertofquote:Op donderdag 24 december 2015 21:11 schreef fietsie het volgende:
Zow. Voorbereidingen klaar. En de eerder niet geplande spontaan verzonnen taart is klaar...
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |