in koud water leggen is het zo ontdooitquote:Op woensdag 16 december 2015 15:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Vergeten de kip uit de vriezer te halenDan maar soep en stokbrood vanavond
Ditquote:Op woensdag 16 december 2015 15:41 schreef Karzai het volgende:
[..]
in koud water leggen is het zo ontdooit
Klinkt lekker.quote:Op woensdag 16 december 2015 17:11 schreef Sylvana het volgende:
Beenham uit de oven
Aardappelbolletjes
Champignons en uienmix
Ongesteld?quote:Op donderdag 17 december 2015 17:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ontbeten met chocolade, lunch kaiserbroodje brie en sandwich gezond. Chocolademelk en chocolade toe.
Vanavond bij een (hopelijk) heerlijk Italiaans restaurant lekker eten
Onnomnom, dat heb ik lang niet gehadquote:Op donderdag 17 december 2015 18:48 schreef Dragonberry het volgende:
Gehaktbal, rode kool en aardappel
Zeker weer eens maken dan! Rode kool is nu goed vers te krijgen en gehaktballen zijn sowieso lekker met dit koude weerquote:Op donderdag 17 december 2015 19:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onnomnom, dat heb ik lang niet gehad
Koude weer?quote:Op donderdag 17 december 2015 19:45 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Zeker weer eens maken dan! Rode kool is nu goed vers te krijgen en gehaktballen zijn sowieso lekker met dit koude weer
Klinkt goed! En goed te doen ookquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:43 schreef deroow het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben mijn kerstdinergerechtjes aan het uitproberen. Deze gambasoep met saffraan blijft een toppertje!
Resultaat:quote:Op vrijdag 18 december 2015 16:46 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Eigenlijk morgen maar dit stuk buikspek gaat nu gemarineerd de koeling in. Morgen heb ik een potluck party, en ik ga steamed pork buns maken. Heb het spek voor het eerst overgoten met kokend water, schijnt te helpen voor de crackling, ik ben benieuwd.
[ afbeelding ]
quote:
Wat ga je kiezen?quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:49 schreef Amarantha het volgende:
Zo bij Indiaas restaurant eten met mijn vader.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 19 december 2015 17:50 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Goede vraag. Neig dit keer naar butter chicken denk ik
Heerlijk! Cracklingquote:
Krentenbol met een plak oude kaas is lekker!quote:
Klinkt goed.quote:Op zondag 20 december 2015 19:52 schreef FutureFairytale het volgende:
Tapas bij La Cubanita. Gegeten:
Carpaccio
Garnalencocktail
2 porties Chorizo kroketjes
Knoflookgarnalen
Garnalen in chili roomsaus
Spareribs
Toe mousse met een beetje slagroom.
En, gelukt??quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:21 schreef christiman het volgende:
Vanavond proberen we de varkenshaas met champignonsaus van de AH![]()
Alleen Albert is vergeten de temperatuur van de oven te vermelden
Gelukkig stond 't wel onderop de verpakkingquote:Op dinsdag 22 december 2015 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
En, gelukt??
Nu een bak thee en een bastogne
Ik ben niet ongesteldquote:Op maandag 28 december 2015 17:12 schreef zeefje het volgende:
[tip] Iedereen die om wat voor reden chocolade nodig heeft.
Ik heb er ook expres bijgezet 'om wat voor reden''quote:Op maandag 28 december 2015 18:36 schreef derLudolf het volgende:
Eindelijk weer 'normaal' voer, aardappels brocolli en drumsticks
Vanmiddag kniepertjes gebakken dus die heb ik ook gegeten vandaag
[..]
Ik ben niet ongesteld
nou vooruit danquote:Op maandag 28 december 2015 18:41 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik heb er ook expres bijgezet 'om wat voor reden''. Dus niet specifiek vrouwen die menstrueren maar ook gewoon mannen die chocolade nodig hebben
Zonder smering loopt alles naar de teringquote:
Ik word een beetje misselijk..quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zonder smering loopt alles naar de tering
Maar inderdaad, ongeveer kwart liter olie en een klont roomboter, zoals een echte Wiener Schnitzel bereid hoort te worden. Hoewel dit 'Wiener Art' is omdat ik varkens ipv kalfsvlees heb gebruikt.
Als de olie goed heet is wordt het niet vet hoor
quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar inderdaad, ongeveer kwart liter olie en een klont roomboter, zoals een echte Wiener Schnitzel bereid hoort te worden. Hoewel dit 'Wiener Art' is omdat ik varkens ipv kalfsvlees heb gebruikt.
Ik bak mijn vlees in een klein beetje olie,boter of kokosvet. Niet de hele pan vol in ieder geval.quote:Op woensdag 30 december 2015 00:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Ik word een beetje misselijk..
Maargoed ik kan na mijn alvleesklier die vernaggeld is sowieso geen vet, gefrituurd gepaneerd eten meer verdragen
Echte wiener schnitzel wordt in Butterschmaltz gebakken, geklaarde boter dusquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In olie hoort niet hoor. Enkel geklaarde boter.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ongeveer kwart liter olie en een klont roomboter, zoals een echte Wiener Schnitzel bereid hoort te worden.
Which reminds me.... dat was bij mij ook zoquote:Op woensdag 30 december 2015 18:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Laatste gezonde maal dit jaar: Gegrilde zalm, broccoli, roergebakken witlof, pasta met ham/kaas/room
Ik zei toch ook wiener-Art? Maar zal zelf es wat boter klaren de volgende keerquote:Op woensdag 30 december 2015 18:18 schreef RobinOok het volgende:
[..]
In olie hoort niet hoor. Enkel geklaarde boter.
En kalf inderdaad.
Dus eigenlijk is niks zoals het hoort.
Die dip klinkt lekker, hoe maak je die?quote:Op donderdag 31 december 2015 19:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook dus zelfgemaakte knoflook-kaasdip met heel veel knoflook![]()
En ananasbollen en slaatje.
Zaanse mayonaise, geraspte parmezaanse kaas, scheutje gembersiroop, scheutje worcestershiresaus, provençaalse kruiden en veel geperste knoflooktenen.quote:Op donderdag 31 december 2015 21:12 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Die dip klinkt lekker, hoe maak je die?
Same herequote:Op vrijdag 1 januari 2016 12:50 schreef derLudolf het volgende:
Nieuwjaarsrolletjes met slagroom natuurlijk!
Dat ziet er lekker uit!quote:Op zondag 3 januari 2016 11:46 schreef vinnypassy het volgende:
Ff brak wakker worden met een club sandwich (kon ik mijn rode uiencompôte weer gebruiken)![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad!quote:
Zijn ze verbrand of zo??quote:Op zondag 3 januari 2016 12:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
De allerlaatste oliebollen, ontbijtje met broodpudding
Niet schillen en een soort boerenfriet van maken? Ik vind aardappels met schil ook lekker als ze gefrituurd zijn!quote:Op zondag 3 januari 2016 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Straks tournedos stroganoff met zelfgemaakte frietjes! Vooral in die laatste heb ik zin, in het schillen iets minder...
OK!!quote:Op zondag 3 januari 2016 17:58 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Nee hoor, de oliebollen waren al donker, monikkenbollen
Nu sushi eten!
Dat ei is nog half rauw.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:46 schreef vinnypassy het volgende:
Ff brak wakker worden met een club sandwich (kon ik mijn rode uiencompôte weer gebruiken)![]()
[ afbeelding ]
Nee, liever zonder schil. En ik had mijn vriend zo gek gekregen! Maar ze waren heerlijk.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:39 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Niet schillen en een soort boerenfriet van maken? Ik vind aardappels met schil ook lekker als ze gefrituurd zijn!
Veeeel lekkerder dan hard eigeelquote:Op zondag 3 januari 2016 22:51 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Uiteraard, zacht eigeel is zó lekker!
quote:Op maandag 4 januari 2016 15:05 schreef golfer het volgende:
Ik ga over mijn nek van die snoteieren. Lust ze alleen dubbelgebakken en hard gekookt.
quote:Op maandag 4 januari 2016 15:42 schreef emmyemmy het volgende:
Zachtgekookte eieren waarbij het binnenste eiwit nog een beetje "vloeibaar" en romig is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Broodjes unox etc ook best vaak toch?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:10 schreef zeefje het volgende:
Zijn er hier ook mensen die elke dag eigenlijk hetfzelfde eten uit gemak?
Ik eet dus elke dag brinta en boterhammen.
's avonds eet ik vaak wel afwisselend.
Morgen mag je aanschuiven, want boerenkoolquote:Op dinsdag 5 januari 2016 16:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag ik aanschuiven, geen zin om alleen voor mezelf te koken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |