Ik mag hopen dat ze je het aan de gate alsnog laten inchecken! Backpacks voldoen in 99 van de 100 gevallen niet aan de maximale afmetingen en zou een mooie boel worden als iedereen zo'n rugzak maar in die overheadlockers flikkert.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:20 schreef _aurum_ het volgende:
Wij gaan over iets minder dan 4 weken, ik zit zwaar te overwegen om gewoon met handbaggage te gaan reizen. Zoveel kleding en spullen hoef ik niet mee te nemen.
Twijfel alleen of ik een backpack meekrijg als handbaggage. Heeft iemand er misschien ervaring mee? (we vliegen met KLM)
Beperk de zoektocht tot wijken als Silom en Sukhumvit met metro en skytrain dichtbij.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef r_kluft het volgende:
Ook wij, man, vrouw en kleine meid van 3 gaan begin maart naar Thailand.
Omdat de pakketprijs bij het reisbureau wel erg belachelijk werd zijn we maar eens zelf gaan kijken en tot nu toe gaat het aardig. Aankomst in Bangkok, paar dagen verblijf zodat we de kunnen acclimatiseren en de weekeindmarkt nog even kunnen bezoeken en daarna met vliegtuig naar Chiang Mai. Daar 5 dagen en dan weer door naar Koh Samui voor een weekje zon zee strand.
24 uur voor de vlucht naar Bangkok terug om relaxed de vakantie af te sluiten en dan om 12:20 terug naar Nederland.
Vluchten en verblijf in Chiang Mai zijn inmiddels geregeld maar door het enorme aanbod aan hotels in Bangkok en Koh Samui zien we door de bomen het bos niet meer.
Voor Bangkok zoeken we eigenlijk een hotel met ruime kamer met extra bed voor de kleine en zo dicht mogelijk bij een Skytrain halte. Budget ongeveer 70 euro per nacht.
Voor Koh Samui zoeken we een ook eenzelfde kamer in rustige omgeving aan het strand. Stadjes in de buurt zijn leuk maar zijn geen prio.
Iemand tips?
Overigens hebben we vorige keer op Koh Samui in het Pinnacle resort gezeten wat ons prima beviel. Ook het Ibis op Koh Samui lijkt ons een goede keuze maar volgens mij zitten hier mensen die misschien nog veel betere opties hebben.
Op Koh Samui hebben wij in het Silavadee gezeten. Wij vonden het perfect (mooi schone kamers, lekker eten, goed zwembad en privé strand), maar je moet even goed kijken of je het niet te afgelegen vindt. Wij vonden het lekker rustig en zouden graag nog eens teruggaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef r_kluft het volgende:
Omdat de pakketprijs bij het reisbureau wel erg belachelijk werd zijn we maar eens zelf gaan kijken en tot nu toe gaat het aardig. Aankomst in Bangkok, paar dagen verblijf zodat we de kunnen acclimatiseren en de weekeindmarkt nog even kunnen bezoeken en daarna met vliegtuig naar Chiang Mai. Daar 5 dagen en dan weer door naar Koh Samui voor een weekje zon zee strand.
24 uur voor de vlucht naar Bangkok terug om relaxed de vakantie af te sluiten en dan om 12:20 terug naar Nederland.
Vluchten en verblijf in Chiang Mai zijn inmiddels geregeld maar door het enorme aanbod aan hotels in Bangkok en Koh Samui zien we door de bomen het bos niet meer.
Voor Bangkok zoeken we eigenlijk een hotel met ruime kamer met extra bed voor de kleine en zo dicht mogelijk bij een Skytrain halte. Budget ongeveer 70 euro per nacht.
Voor Koh Samui zoeken we een ook eenzelfde kamer in rustige omgeving aan het strand. Stadjes in de buurt zijn leuk maar zijn geen prio.
Iemand tips?
Overigens hebben we vorige keer op Koh Samui in het Pinnacle resort gezeten wat ons prima beviel. Ook het Ibis op Koh Samui lijkt ons een goede keuze maar volgens mij zitten hier mensen die misschien nog veel betere opties hebben.
Ik zie die rijen bij de taxi ook wel eens, maar heb er zelf nooit last van. Ik pak normaliter de airport bus van 30 THB bij de terminal gaat ook over de tolweg en in 14 minuten ben je bij Mo Chit Skytrain station en MRT en kan je verder, ik heb bij de bus nog nooit een rij gezien en deze rijdt frequent, en mocht een taxi noodzakelijk zijn, dan loop je 200 meter naar de snelweg en pak je één van de vele daar gereedstaande taxi's die je zonder problemen op de meter willen meenemen. (Of de aircon of non aircon bus naar Victory Monument mocht je echt op de THB's willen letten, en als tijd geen bezwaar is, de trein is nog goedkoper).quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:13 schreef APK het volgende:
Er stond vorige week een rij van zo'n 200 meter voor dat kantoortje om een taxi / bus te pakken op Don Muang
Ben maar weer naar boven gegaan en heb 500 baht aan de eerste de beste chauffeur gegeven om naar het centrum te rijden.
Tijd is ook geld...
Ligt wel aan de afmetingen, ik zie wel eens backpacks aan boord waar ik mij van afvraag hoe het kan dat men deze toelaat. Je bent ook wat beperkter door de nog steeds van toepassing zijnde vloeistofmanie, maar cosmetische producten kan je prima in Thailand kopen, als zijn ze niet per definitie goedkoper.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:20 schreef _aurum_ het volgende:
Wij gaan over iets minder dan 4 weken, ik zit zwaar te overwegen om gewoon met handbaggage te gaan reizen. Zoveel kleding en spullen hoef ik niet mee te nemen.
Twijfel alleen of ik een backpack meekrijg als handbaggage. Heeft iemand er misschien ervaring mee? (we vliegen met KLM)
Ik betaal vaak rond de 70 euro bij Renaissance Bangkok, plunchit road ofzoiets. Iig zit het hotel via loopbrug aan de skytrain verbonden. Het is een business hotel, dus erg luxe met grote kamers. Beetje identiteitsloos voor avonturiers, maar met een klein kind ook wel een prettige plek om je terug te trekken in de mega metropool.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef r_kluft het volgende:
Iemand tips?
En dat moet je dus maar net weten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zie die rijen bij de taxi ook wel eens, maar heb er zelf nooit last van. Ik pak normaliter de airport bus van 30 THB bij de terminal gaat ook over de tolweg en in 14 minuten ben je bij Mo Chit Skytrain station en MRT en kan je verder, ik heb bij de bus nog nooit een rij gezien en deze rijdt frequent, en mocht een taxi noodzakelijk zijn, dan loop je 200 meter naar de snelweg en pak je één van de vele daar gereedstaande taxi's die je zonder problemen op de meter willen meenemen. (Of de aircon of non aircon bus naar Victory Monument mocht je echt op de THB's willen letten, en als tijd geen bezwaar is, de trein is nog goedkoper).
We vliegen idd met een 777, ik heb een 40 liter rugzak dus dat zou volgens mij wel moeten kunnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ligt wel aan de afmetingen, ik zie wel eens backpacks aan boord waar ik mij van afvraag hoe het kan dat men deze toelaat. Je bent ook wat beperkter door de nog steeds van toepassing zijnde vloeistofmanie, maar cosmetische producten kan je prima in Thailand kopen, als zijn ze niet per definitie goedkoper.
Persoonlijk lukt mij dit met een aan de afmetingen voldoende eisen prima, en er is in de 777 van KLM over het algemeen genoeg plaats in de overhead lockers omdat men hier nog wel gratis bagage mogen inchecken dus er minder noodzaak is dat iedereen grote handbagage aan boord meeneemt.
Dat is op de Europese vluchten wel anders, elke keer als ik het KLM personeel zucht over dat ze het lastig vinden om de handbagage kwijt te kunnen maak ik de opmerking dat zij zelf bij de directie moeten klagen omdat door het laten betalen van in te checken bagage de overhead lockers nog nooit zo vol geweest zijn zoals nu.
Ik heb het niet over het nemen van een taxi bij departures, maar het nemen van een taxi aan de zijkant van de snelweg, waar ook de lokale bussen stoppen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
En dat moet je dus maar net weten.
Ik had er verder ook weinig last van (vorig jaar hetzelfde gedaan terwijl ik die rij niet eens gezien had, maar toen duurde het boven vrij lang omdat we op de meter wilden en niemand ons mee wilde nemen.)
Misschien was het deze keer nog extremer omdat ze net de tweede terminal weer in gebruik hadden genomen, maar als je niet weet dat je ook op andere plekken een taxi kunt krijgen dan krijg je een hele slechte indruk van Thailand.
Onbegrijpelijk dat ze daar niets aan doen.
Tja die 6 tientjes voor retourtje Krabi op deze route waar veel concurrentie is van Thai Airways, Air Asia, Nok Air en Thai Lion Air moeten ergens anders weer terugverdiend worden.quote:Op zondag 17 januari 2016 06:38 schreef buzz1291 het volgende:
Zat net ff te kijken wat een enkeltje Trat-BKK kostte om een 5 a 6 uur durende busreis uit te sparen. Ik denk dat dit, buiten naar Samui vliegen, zo'n beetje de duurste binnenlandse route is met 120 euro enkele reis bij BangkokAir. En dan is het nog wel Web Promotion tarief. Vlieg verdomme volgende week met dat zelfde BangkokAir voor 6 tientjes retour naar Krabi. Ratten!
Ik ben een paar jaar terug een maand in augustus geweest, in totaal toen misschien 2 of 3 dagen gehad waarbij de regen vervelend was, verder af en toe een bui van een half uur en vervolgens weer 30 dragen met een zonnetje.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:36 schreef Ginneveraaier het volgende:
ik wil in augustus ong. 3 weken op vakantie naar thailand (of vietnam of india, ben er nog niet uit), maar is dat nou echt af te raden in augustus ivm regen? Plan is om wel veel te gaan zien, tips welkom. Paar dagen strand en zon is nice maar niet het hoofddoel.
moet helaas (?) voor de eerste keer alleen op vakantie, thailand zou dan een goed land zijn en hopelijk in die tijd genoeg medereizigers? Anders stel ik het gewoon een jaar uit en plan m'n vakantie volgend jaar op een ander tijdstip.
Op de te verwachten neerslag is geen peil meer te trekken. Klimaat verandering zeg maar. Waar nu januari een van de droogste maanden zou moeten zijn, regent het 's morgens om 6 uur al twee dagen achtereen en uurtje pijpenstelen, daarna nergens last van. Vorig jaar waren de overstromingen in het noorden ook veel vroeger (augustus) dan gepland.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:36 schreef Ginneveraaier het volgende:
ik wil in augustus ong. 3 weken op vakantie naar thailand (of vietnam of india, ben er nog niet uit), maar is dat nou echt af te raden in augustus ivm regen? Plan is om wel veel te gaan zien, tips welkom. Paar dagen strand en zon is nice maar niet het hoofddoel.
moet helaas (?) voor de eerste keer alleen op vakantie, thailand zou dan een goed land zijn en hopelijk in die tijd genoeg medereizigers? Anders stel ik het gewoon een jaar uit en plan m'n vakantie volgend jaar op een ander tijdstip.
Dat kan, maar weinig spectaculair en niet heel veel te beleven buiten de grote steden. MaeHong Son in het Noord westen daarentegen is een perfecte uitvalsbasis voor schitterende dagtochten per motobike. Helaas geen directe vluchten meer met PB Air vanaf BKK dus zul je eerst naar Chiang Mai moeten. En met de bus moet kun je Pai dan heel hard voorbij rijden. Vreselijk daar.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:29 schreef gijsman het volgende:
Ik zou zelf ook wel weer een keer naar Thailand willen.
Maar ik wil daarbij de door backpackers platgelopen gebieden mijden.
Ik denk dan aan de Isan regio.
Er hoeft niet speciaal veel te beleven zijn er zal vast wel iets te zien zijn,quote:Op zondag 31 januari 2016 18:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat kan, maar weinig spectaculair en niet heel veel te beleven buiten de grote steden. MaeHong Son in het Noord westen daarentegen is een perfecte uitvalsbasis voor schitterende dagtochten per motobike. Helaas geen directe vluchten meer met PB Air vanaf BKK dus zul je eerst naar Chiang Mai moeten. En met de bus moet kun je Pai dan heel hard voorbij rijden. Vreselijk daar.
quote:
Ik zit nu even in een kut flow want nog maar 20 dagen en engengeng.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]leukleukleuk
![]()
Denk fietstochten, en streetfood en treinreizenkomt helemaal goed
Ik zou het ook eng vinden wetende dat die verschikkelijke immigration je zo terugstuurt wanneer je landingcard niet volledig is ingevuld en de taxi's op Suvarnabhumi die een neus hebben voor first arrivals. Een fiets zou ik zelf huren wanneer ik in Phra Padaeng of op Phra Ket in een grote meute wil rondracen. Streetfood met ladingen MSG kun je beter mijden zolang je niet permanent aan de Imodium wil, en de treinen zijn echt niet te vergelijken met de NS Sprinter naar Schubbekutteveen.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zit nu even in een kut flow want nog maar 20 dagen en engengeng.
Maar komt wel goed.
Zodra je bij Grand Palace bent en men zegt dat het gesloten is ga dan vooral met de tuk tuk mee dan kan die arme sloeber nog een leuke commissie opstrijken, en je ziet weer eens wat anders.quote:Op zondag 7 februari 2016 09:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou het ook eng vinden wetende dat die verschikkelijke immigration je zo terugstuurt wanneer je landingcard niet volledig is ingevuld en de taxi's op Suvarnabhumi die een neus hebben voor first arrivals. Een fiets zou ik zelf huren wanneer ik in Phra Padaeng of op Phra Ket in een grote meute wil rondracen. Streetfood met ladingen MSG kun je beter mijden zolang je niet permanent aan de Imodium wil, en de treinen zijn echt niet te vergelijken met de NS Sprinter naar Schubbekutteveen.
Verder is het wel een aardig land hoor. Wel op de platgetrapte en perfect gebaande backpackers trails blijven, te beginnen in KSR, zodat de echte liefhebbers en kenners deze toeristen aka klompenvolk niet al te vaak tegenkomen. Maaruh, welkom hoor
al je vorige reizen gingen toch ook primaquote:Op zondag 7 februari 2016 00:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zit nu even in een kut flow want nog maar 20 dagen en engengeng.
Maar komt wel goed.
Past niet in een overhead locker. En inchecken is extra betalen dus ben je bij Bol.com waarschijnlijk het goedkoopste uit.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb zon spijt dat ik uit Thailand geen moon kwan heb meegenomenzat ze net n beetje te googelen maar die zijn hier echt onwijs overpriced
dit jaar waren Zowel vluchten als hotels op korte termijn prima boekbaar in decemberquote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef poldervrouwtje het volgende:
dilemma.. wij zitten met kerst op de eilanden.. wel of niet accommodatie boeken .. het stuk tot aan de eilanden zal wel los lopen (december) maar kerst en de eilanden.. ik weet niet..
hoe zit met binnenlandse vlucht ? zijn die beetje kort van te voren boekbaar of betaal je dan de hoofdprijs / risico op vol ?
In Thailand is het met de tarieven van binnenlandse vluchten bij een low cost carrier zo dat ze nooit goedkoper worden, alleen duurder. Hoe eerder je boekt hoe meer zekerheid je hebt op een zgn Promo tarief. Daar zullen voor iedere vlucht slechts een beperkt aantal tickets voor beschikbaar zijn. Zodra uitverkocht zul je de Promo kolom als niet meer boekbaar zien en moet je een tarief uit de duurdere boekingsklasse kiezen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef poldervrouwtje het volgende:
dilemma.. wij zitten met kerst op de eilanden.. wel of niet accommodatie boeken .. het stuk tot aan de eilanden zal wel los lopen (december) maar kerst en de eilanden.. ik weet niet..
hoe zit met binnenlandse vlucht ? zijn die beetje kort van te voren boekbaar of betaal je dan de hoofdprijs / risico op vol ?
Het is natuurlijk niet zo dat (binnenlandse) vluchten alleen maar duurder worden. Dat is nu net wat luchtvaartmaatschappijen je willen doen geloven, maar vaak genoeg gooit een Thai Lion Air weer een promo tarief er tegenaan voor vluchten binnen 6 weken of is er weer een actie van Air Asia om tegenvallende loadfactoren te compenseren.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Thailand is het met de tarieven van binnenlandse vluchten bij een low cost carrier zo dat ze nooit goedkoper worden, alleen duurder. Hoe eerder je boekt hoe meer zekerheid je hebt op een zgn Promo tarief. Daar zullen voor iedere vlucht slechts een beperkt aantal tickets voor beschikbaar zijn. Zodra uitverkocht zul je de Promo kolom als niet meer boekbaar zien en moet je een tarief uit de duurdere boekingsklasse kiezen.
Over het algemeen is Thai Lion Air de goedkoopste met altijd 15kg incheck bagage vrij, Thai Smile vaak de duurste LCC en zitten NOK en Air Asia daar meestal tussenin. Soms heeft Bangkok Airways ook hele aantrekkelijke tarieven met 20kg bagage vrijdom. Bij de andere LCC's vaak nog een bagage toeslag.
Zowel bij lion air als bij air asia heb je genoeg aan je reserveringsnummer en hoef je geen geprinte ticket meer te hebben. Dus als je wat op je telefoon hebt is dat meer dan genoegquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:05 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ozzietukker ik denk ik hooguit een week van te voren kan boeken als ik het terplaatse doe.. gewoon via internet boeken lijkt me meest handig.. dingen uitprinten zal dan enige wat misschien wat lastig is.. Normaliter boek ik ruim van te voren (in NL) en dan is vaak wel voordelig.. Het zou zonde zijn als ik 3 x de prijs van een ticket moet betalen omdat ik zo kort van voren boek. Maar ik wil me nog niet zo vastleggen, al is het laatste deel van onze reis wel redelijk vast (5 nachten eilanden , dan laatste dag bangkok en die dag erop naar huis).. dus ik zou eventueel wel kunnen boeken..maar het voelt zo definitief
Zelfs zonder reserveringsnummer paraat, doch slechts je paspoort lukt mij altijd. Gewoon paspoort in de aanslag, en smilen. Gaat altijd goed.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zowel bij lion air als bij air asia heb je genoeg aan je reserveringsnummer en hoef je geen geprinte ticket meer te hebben. Dus als je wat op je telefoon hebt is dat meer dan genoeg
preciesquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs zonder reserveringsnummer paraat, doch slechts je paspoort lukt mij altijd. Gewoon paspoort in de aanslag, en smilen. Gaat altijd goed.
Echt kort voor vertrek (minder dan 2 weken) zal een luchtvaartmaatschappij er over het algemeen niet gebaat bij zijn om stoelen goedkoop aan te bieden, en zeker niet structureel, want dan gooi je natuurlijk je eigen glazen in, passagiers welke kort voor vertrek willen boeken hebben hier een belangrijke reden voor dat ze moeten reizen, bijvoorbeeld door familie omstandigheden of werkgerelateerd. (Je kunt beter 1 stoel verkopen voor 100 euro dan 9 stoelen voor 10 euro).quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:24 schreef buzz1291 het volgende:
Maar Ozzie kan nu wel zeggen dat er altijd wel Promo aanbiedingen zijn, of later terugkomen, mijn ervaring is toch wat anders. En dan kun je natuurlijk heel interessante opmerkingen over loadfactors maken die ik nog nooit gepubliceerd gezien heb maar grosso modo worden tickets gewoon altijd duurder naarmate de vertrek datum dichterbij komt. Zelden goedkoper.
B.v. Voor de komende drie weekenden zijn op de route DMK - HKT all Promo stoelen bij Thai Lion Air uitverkocht, en dan wordt een retourtje naar b.v. Phuket van 3000 Bt ineens 7000 Bt. Tel uit je winst last minute boekers.
Je zit wel lekker een klein beetje buiten het seizoen, is goed voor cheap accommodatiequote:
Doha is tegenwoordig goed te doen, gewoon een modern vliegveld met alle faciliteiten. Maar die 787 van Qatar, de krapste die er bestaat dacht ik. Hoop dat je niet te lang bent. Met mijn 188 cm mijd ik die 787 toestellen voorlopig maar. Verdar natuurlijk een prima prijs, en zou ik in die tijd plannen, dan had ik voor 520 euro dat ticket waarschijnljk ook wel gekocht indien andere veel duurder zouden zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 03:04 schreef APK het volgende:
Yeuh, ook weer geboekt voor maandje december/januari met Qatar en minimale overstaptijden op Doha voor ¤520 pp.
Is dat Qatar een beetje te doen, Ozzie en anderen?
Edit: Ah, volgens mij met een 787, is nieuw voor mij...
Heb je ook ervaring met Aeroflot?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doha is tegenwoordig goed te doen, gewoon een modern vliegveld met alle faciliteiten. Maar die 787 van Qatar, de krapste die er bestaat dacht ik. Hoop dat je niet te lang bent. Met mijn 188 cm mijd ik die 787 toestellen voorlopig maar. Verdar natuurlijk een prima prijs, en zou ik in die tijd plannen, dan had ik voor 520 euro dat ticket waarschijnljk ook wel gekocht indien andere veel duurder zouden zijn.
Nee, maar ik zal zowiezo nooit een overstap maken in een land waar ik niet zonder visa on arrival of met een visa exempt binnen mag. Er zal maar een vlucht uitvallen en dan 12 tot 24 uur op dat vliegveld moeten bivakkeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb je ook ervaring met Aeroflot?
mooi.. doe ik dat .. lekker makkelijk..quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zowel bij lion air als bij air asia heb je genoeg aan je reserveringsnummer en hoef je geen geprinte ticket meer te hebben. Dus als je wat op je telefoon hebt is dat meer dan genoeg
ik zoou boeken als ik exact zou weten wanneer ik zou vliegen maar ik weet het domweg nog niet.. Ik denk dat ik ongeveer de laaste 6 dagen van mijn reis op de eiladen wil zitten maar ja.. dat kan ook zomaar veranderen.. Ik wil me eigenlijk niet vastleggen.. Ik hou de prijzen wel wat in de gaten, maar de promo tickets zijn nu al uitverkocht voor de data dat ik zou willen eventueel.. dus .. en ik ga pas in december.. Ik zie wel even.. mocht ik mijn reisschema toch nog redelijk vast hebben staan dan kan ik altijd nog in oktober/november boeken.. Ik weet nu nog geen eens op welke eiland ik ga zittenquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:24 schreef buzz1291 het volgende:
Maar Ozzie kan nu wel zeggen dat er altijd wel Promo aanbiedingen zijn, of later terugkomen, mijn ervaring is toch wat anders. En dan kun je natuurlijk heel interessante opmerkingen over loadfactors maken die ik nog nooit gepubliceerd gezien heb maar grosso modo worden tickets gewoon altijd duurder naarmate de vertrek datum dichterbij komt. Zelden goedkoper.
B.v. Voor de komende drie weekenden zijn op de route DMK - HKT all Promo stoelen bij Thai Lion Air uitverkocht, en dan wordt een retourtje naar b.v. Phuket van 3000 Bt ineens 7000 Bt. Tel uit je winst last minute boekers.
in december is t weer op de eilanden ook heel onvoorspelbaar lang van tevorenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:07 schreef poldervrouwtje het volgende:
[..]
ik zoou boeken als ik exact zou weten wanneer ik zou vliegen maar ik weet het domweg nog niet.. Ik denk dat ik ongeveer de laaste 6 dagen van mijn reis op de eiladen wil zitten maar ja.. dat kan ook zomaar veranderen.. Ik wil me eigenlijk niet vastleggen.. Ik hou de prijzen wel wat in de gaten, maar de promo tickets zijn nu al uitverkocht voor de data dat ik zou willen eventueel.. dus .. en ik ga pas in december.. Ik zie wel even.. mocht ik mijn reisschema toch nog redelijk vast hebben staan dan kan ik altijd nog in oktober/november boeken.. Ik weet nu nog geen eens op welke eiland ik ga zitten
Volgens mij ontmoet je sowieso makkelijk mensen toch? Gewoon hoi zeggen. Ik ben met MN vriendin nu en het lijkt moeilijker met twee dan met 1. Stelletjes zijn niet zo toegankelijk denk ik?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er hier users die meerdere keren alleen zijn geweest en elke keer zo makkelijk contact hebben gemaakt?
Wil nu voor de 2e keer alleen maar ben ineens bang dat ik niemand ga ontmoeten om mee op te trekken....
Doe de backpackers trail, Bangkok, Kanchanaburi, Ayuttaya, Chiang Mai, Pai, en via CNX vliegen naar eiland van keuze. Aan contacten geen gebrek zolang je je verblijf in de Lonely Planet aangeprezen guesthouses reserveert. Ik garandeer het je, of je moet natuurlijk een ras-autist zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er hier users die meerdere keren alleen zijn geweest en elke keer zo makkelijk contact hebben gemaakt?
Wil nu voor de 2e keer alleen maar ben ineens bang dat ik niemand ga ontmoeten om mee op te trekken....
Dit seizoen niet alleen op de eilanden. Het hele weerbeeld is aan het veranderen. Regen in januari, nog nooit eerder meegemaakt. Evenals een ongekende koudegolf in het Noorden met dag temperaturen die niet boven de 16 graden uitkwamen. Bangkok in januari eigenlijk weer veel warmer dan gebruikelijk en veel meer regen dan anders. De jaarlijkse overstromingen waren afgelopen jaar ook een maand (augustus) vroeger dan gebruikelijk. Dus, geen peil op te trekken op dit moment.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
in december is t weer op de eilanden ook heel onvoorspelbaar lang van tevorenzou gewoon ter plekke kijken hoe de voorspellingen zijn en waar je heen wilt
Gelukkig is KLM partner van Aeroflut dus een nieuwe vlucht is zo gevonden. Al moet worden gezegd dat ik er wel voor heb gezorgd dat er nog een vlucht ging na mijn geboekte vlucht zodat ik eenvoudig herboekt kon worden. (En dat was nodig achteraf, maar ach, een hartaanval tijdens het taxiën naar de startbaan kan Aeroflut ook niet voorzien).quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, maar ik zal zowiezo nooit een overstap maken in een land waar ik niet zonder visa on arrival of met een visa exempt binnen mag. Er zal maar een vlucht uitvallen en dan 12 tot 24 uur op dat vliegveld moeten bivakkeren.
De 787 wordt vervangen voor de 777 op korte termijn op Schiphol, en nu was de 777 van Qatar prima, namelijk in de 3-3-3 uitvoering, maar men is bezig deze toestellen om te bouwen naar de 3-4-3 indeling, en dat is toch altijd weer wat krapper. En het toestel wat van en naar Schiphol gaat vliegen is in principe de nieuwe uitvoering, want men wil vooral concurreren op prijs vanaf Amsterdam, en dat is dan wel weer logisch, want met Emirates en Etihad als andere ME3 vertegenwoordigers als de SKYTEAM en STARALLIANCE maatschappijen is er concurrentie zat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 03:04 schreef APK het volgende:
Yeuh, ook weer geboekt voor maandje december/januari met Qatar en minimale overstaptijden op Doha voor ¤520 pp.
Is dat Qatar een beetje te doen, Ozzie en anderen?
Edit: Ah, volgens mij met een 787, is nieuw voor mij...
Bij de seat selection zag ik inderdaad dat de heenweg met een 777 (3-4-3) is en terug (blijkbaar vooralsnog) met de 787.quote:Op zondag 14 februari 2016 15:48 schreef ozzietukker het volgende:
De 787 wordt vervangen voor de 777 op korte termijn op Schiphol, en nu was de 777 van Qatar prima, namelijk in de 3-3-3 uitvoering, maar men is bezig deze toestellen om te bouwen naar de 3-4-3 indeling, en dat is toch altijd weer wat krapper. En het toestel wat van en naar Schiphol gaat vliegen is in principe de nieuwe uitvoering, want men wil vooral concurreren op prijs vanaf Amsterdam, en dat is dan wel weer logisch, want met Emirates en Etihad als andere ME3 vertegenwoordigers als de SKYTEAM en STARALLIANCE maatschappijen is er concurrentie zat.
Ik heb dan ook maximaal 2 weken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:52 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik ga voor 1500 4 weken ;-).. (inclusief vlucht en alles), ik zou alleen ticket boeken 6star en ter plekke hotel boeken.. is veel handiger en goedkoper..
Maar aannemende dat je geen troll bent, en je vader niet van "diepzeeduiken" op Bangla Road houdt moet je je afvragen of je minimaal 2 x 17 uur onderweg wilt zijn om 11 dagen in een resort in Phuket te verblijven. Het kan natuurlijk, en Emirates maakt dat ook nog eens met een paar comfortabele vluchten mogelijk. En je kunt dan zeggen in Thailand geweest te zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hallo,
Ik ga misschien naar Thailand,(waarschijnlijk) Phuket island. En dit wordt onze eerste keer. Ik ben 16 jaar en mijn vader is 52 en willen in de zomervakantie 11 dagen naar Thailand maar we weten er niet veel van. Kunnen jullie misschien zeggen of het geschikt is. Ik wil namelijk graag veel dingen zien van bijvoorbeeld de cultuur,religie en gebouwen. Mijn vader wil meer een zo'n vakantie en is nooit echt ver buiten Europa gereisd, alleen sir lanka en noord Afrika.
Ik heb dan de volgende vragen:
- Zijn er veel Nederlanders? Liever niet.
- is dat gebied vooral gericht op tourisme en merk je dat ook?
- is het gevaarlijk als je als tourist door steden loopt en zijn er überhaupt leuke steden in de buurt?
- is het aan te raden om naar dat gebied te gaan?
- zijn er nog belangrijke dingen die wij moeten weten?
Dit is het hotel die ons leuk lijkt: http://www.tui.nl/verre-r(...)-beach-resort/#kaart
men neme een site voor tickets (skyscanner ofzo..) voer je gewenste data in.. dan boek je dat.. betalen en klaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 20:17 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook maximaal 2 weken.
Mijn vader wil dan ook alles van te voren regelen zodat alles naar zijn verloop gaat.
Heb je misschien een link van hoe dat gaat? Ik heb het wel vaker gehoord maar ik wil dan graag precies weten hoe je een hotel ter plekke boekt etc.
Al vertrokkenquote:
Vlieg overmorgen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Al vertrokken?
Goede reisgeniet en maak een hoop jaloersmakende thuisblijversfoto's
Sterkte het is rukweer hier.quote:Op donderdag 25 februari 2016 03:21 schreef Flylib het volgende:
Veel plezier
Mijn reis zit er helaas weer op. Vanavond richting huis
Ik was vorig jaar voor het eerst alleen gegaan. Vond het ook wel eng voordat ik vertrok.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vlieg overmorgen.Doodzenuwachtig, voelt allemaal ook vrij onwerkelijk maar komt goed. Dank je wel en bereid je maar voor op veel foto's.
vandaag is de dagquote:Op woensdag 24 februari 2016 23:13 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Vlieg overmorgen.Doodzenuwachtig, voelt allemaal ook vrij onwerkelijk maar komt goed. Dank je wel en bereid je maar voor op veel foto's.
Bij KLM hebben ze werelddeal weken. Zag prijzen rond 550-600. En Ukrainian Air kwamen voor 380 voorbijquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:56 schreef buzz1291 het volgende:
Uitsluitend ff melden dat de tickets van AMS naar BKK, via welke route dan ook, maar wel met een maximale overstaptijd van 3,5 uur in augustus rete duur zijn op dit moment. DUS zou een optie zijn maar meer dan 100 euro goedkoper zijn die ook niet en dan komt er toch minstens 3 uur extra reistijd bij. Oh, ik vergelijk ticketprijzen in de range van 420-550 euro met nu vanaf 770 euro. En dat maal 2 uiteraard.
Enkeltjes vanaf 190 euro ofzo, en volgens mij ben je nog steeds binnen 15 uur in bangkokquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij KLM hebben ze werelddeal weken. Zag prijzen rond 550-600. En Ukrainian Air kwamen voor 380 voorbij
Ik te wachten op aanbieding bij Emirates:pquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Enkeltjes vanaf 190 euro ofzo, en volgens mij ben je nog steeds binnen 15 uur in bangkok
KLM werelddeals waren niet voor augustus. En Ukrain Airlines...... Er zijn natuurlijk wel grenzen. Aeroflot heeft ook aanbiedingen, maar dat zijn nu net 2 maatschappijen waar ik nooit mee zal vliegen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Enkeltjes vanaf 190 euro ofzo, en volgens mij ben je nog steeds binnen 15 uur in bangkok
Met Emirates is het 6 uur naar Dubai en dan weer 6 uur naar Bangkok. Is dat niks?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
KLM werelddeals waren niet voor augustus. En Ukrain Airlines...... Er zijn natuurlijk wel grenzen. Aeroflot heeft ook aanbiedingen, maar dat zijn nu net 2 maatschappijen waar ik nooit mee zal vliegen.
Één overstap van tussen 1,5 en 3,5 uur maximaal. Daarnaast vind ik een korte vlucht met een aansluitende lange vlucht op de heenreis ook nooit echt prettig, andersom wel. Dus ben eigenlijk ook op zoek naar tickets van ME3 + Oman, Finnair (korte vliegtijd), Singapore of Cathay. Maar niets te vinden momenteel.
Mwah, ukraine heeft een overstap van 2 uur geloof ik. 4 uur vliegen, 2 uur wachten, 10 uur vliegen (uit mijn hoofd), gaat s'middags weg, zorg je dat je aan boord van de eerste vlucht, of aan het begin van je tweede vlucht, of er tussenin je avond eten binnen krijgt. Slaappil erin bij je 2de vlucht en je wordt 10 uur s'ochtends in bangkok wakker. Qua timing prima wat mij betreft. Als ik met een dagje "afzien" meer dan 100 euro bespaar dan heb ik dat er wel voor over. Maar ieder zn eigen afwegingen natuurlijk. Ik kan prima zonder eten voor een halve dag, ben voor nederlandse begrippen klein en hoef de eerste dag in bangkok ook niet meteen fit te zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
KLM werelddeals waren niet voor augustus. En Ukrain Airlines...... Er zijn natuurlijk wel grenzen. Aeroflot heeft ook aanbiedingen, maar dat zijn nu net 2 maatschappijen waar ik nooit mee zal vliegen.
Één overstap van tussen 1,5 en 3,5 uur maximaal. Daarnaast vind ik een korte vlucht met een aansluitende lange vlucht op de heenreis ook nooit echt prettig, andersom wel. Dus ben eigenlijk ook op zoek naar tickets van ME3 + Oman, Finnair (korte vliegtijd), Singapore of Cathay. Maar niets te vinden momenteel.
Dat zeg ik ME3, ofwel Qatar, Etihad en Emirates. Maar de prijzen gezien? Die liggen voor vertrek en terug in augustus b.v. 4 tot 29 gewoon rond de 770 euro en dan vaak nog met een lange stopover in Dubai, wat een regelrechte ramp is. Indien redelijke prijs met de middagvlucht en 3,5 uur stopover, is Emirates ideaal.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Met Emirates is het 6 uur naar Dubai en dan weer 6 uur naar Bangkok. Is dat niks?
Slapen is voor mij nooit een probleem, krap zitten is ook nog overkomelijk, maar én met Ukrain én in een 767, dat wordt echt een no-go. Vluchttijden van Ukrain en de overstaptijden en de tarieven zijn dan weer perfect. Veel goedkoper ga je het niet krijgen dan die 430 euro die ze aanbieden. Maar vliegen met een maatschappij uit Oekraine of Rusland ... Dat doen we maar niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, ukraine heeft een overstap van 2 uur geloof ik. 4 uur vliegen, 2 uur wachten, 10 uur vliegen (uit mijn hoofd), gaat s'middags weg, zorg je dat je aan boord van de eerste vlucht, of aan het begin van je tweede vlucht, of er tussenin je avond eten binnen krijgt. Slaappil erin bij je 2de vlucht en je wordt 10 uur s'ochtends in bangkok wakker. Qua timing prima wat mij betreft. Als ik met een dagje "afzien" meer dan 100 euro bespaar dan heb ik dat er wel voor over. Maar ieder zn eigen afwegingen natuurlijk. Ik kan prima zonder eten voor een halve dag, ben voor nederlandse begrippen klein en hoef de eerste dag in bangkok ook niet meteen fit te zijn.
Had de ME3 niet als Emirates herkendquote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ME3, ofwel Qatar, Etihad en Emirates. Maar de prijzen gezien? Die liggen voor vertrek en terug in augustus b.v. 4 tot 29 gewoon rond de 770 euro en dan vaak nog met een lange stopover in Dubai, wat een regelrechte ramp is. Indien redelijke prijs met de middagvlucht en 3,5 uur stopover, is Emirates ideaal.
Vanaf 22 augustus zijn er dan weer wel veel aanbiedingen voor minder dan 550 euro. Ik zal maar eens naar Cathay kijken want daar heb ik ook nog een 100 dollar voucher van liggen.
Hoewel ik met je eens ben dat de 767 in sardinecan uitvoering niet het beste toestel is naar Bangkok, en ehm, de reiziger welke ik regelmatig in Kiev tegenkom voldoet aan het stereotype backpacker inclusief dreadlocks, is er op zich niet heel veel mis met Ukrainian Airlines, de oudste toestellen worden ingezet naar Baku, Tbilisi of Istanbul en her en der wat domestic bestemmingen, in Europa, zeker Amsterdam is het de 737-800 of de -900 en hier een daar een Embraer.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Slapen is voor mij nooit een probleem, krap zitten is ook nog overkomelijk, maar én met Ukrain én in een 767, dat wordt echt een no-go. Vluchttijden van Ukrain en de overstaptijden en de tarieven zijn dan weer perfect. Veel goedkoper ga je het niet krijgen dan die 430 euro die ze aanbieden. Maar vliegen met een maatschappij uit Oekraine of Rusland ... Dat doen we maar niet.
Ze zijn echt stukken goedkoper dan de rest.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 17:32 schreef gijsman het volgende:
Als ik het zo eens bekijk krijgt Aeroflot op ailinequality gemengde reviews maar zijn ze op lange afstanden redelijk te doen.
En gebruiken ze op die vluchten relatief nieuwe toestellen, in tegenstelling tot Ukranian met de 767.
Vind vliegen ook niet tof daarom is het fijn om eigen beeldscherm te hebben, zodat je afleiding heb.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze zijn echt stukken goedkoper dan de rest.
Weet niet of het durf :p Ik vliegen al niet echt tof...
Heb je dat bij Aeroflot niet dan?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:02 schreef gijsman het volgende:
[..]
Vind vliegen ook niet tof daarom is het fijn om eigen beeldscherm te hebben, zodat je afleiding heb.
Je kan ook over land reizen, duurt alleen wat langer.
Ik weet het van Ukrainian binnenkortquote:Op dinsdag 1 maart 2016 16:36 schreef gijsman het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat bij Ukrainian niet hebben, Aeroflot wel.
188 voor een enkeltjequote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel heb je betaald voor een ticket?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |