quote:
Ik zit nu even in een kut flow want nog maar 20 dagen en engengeng.quote:Op maandag 1 februari 2016 20:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]leukleukleuk
![]()
Denk fietstochten, en streetfood en treinreizenkomt helemaal goed
Ik zou het ook eng vinden wetende dat die verschikkelijke immigration je zo terugstuurt wanneer je landingcard niet volledig is ingevuld en de taxi's op Suvarnabhumi die een neus hebben voor first arrivals. Een fiets zou ik zelf huren wanneer ik in Phra Padaeng of op Phra Ket in een grote meute wil rondracen. Streetfood met ladingen MSG kun je beter mijden zolang je niet permanent aan de Imodium wil, en de treinen zijn echt niet te vergelijken met de NS Sprinter naar Schubbekutteveen.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zit nu even in een kut flow want nog maar 20 dagen en engengeng.
Maar komt wel goed.
Zodra je bij Grand Palace bent en men zegt dat het gesloten is ga dan vooral met de tuk tuk mee dan kan die arme sloeber nog een leuke commissie opstrijken, en je ziet weer eens wat anders.quote:Op zondag 7 februari 2016 09:38 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zou het ook eng vinden wetende dat die verschikkelijke immigration je zo terugstuurt wanneer je landingcard niet volledig is ingevuld en de taxi's op Suvarnabhumi die een neus hebben voor first arrivals. Een fiets zou ik zelf huren wanneer ik in Phra Padaeng of op Phra Ket in een grote meute wil rondracen. Streetfood met ladingen MSG kun je beter mijden zolang je niet permanent aan de Imodium wil, en de treinen zijn echt niet te vergelijken met de NS Sprinter naar Schubbekutteveen.
Verder is het wel een aardig land hoor. Wel op de platgetrapte en perfect gebaande backpackers trails blijven, te beginnen in KSR, zodat de echte liefhebbers en kenners deze toeristen aka klompenvolk niet al te vaak tegenkomen. Maaruh, welkom hoor
al je vorige reizen gingen toch ook primaquote:Op zondag 7 februari 2016 00:58 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik zit nu even in een kut flow want nog maar 20 dagen en engengeng.
Maar komt wel goed.
Past niet in een overhead locker. En inchecken is extra betalen dus ben je bij Bol.com waarschijnlijk het goedkoopste uit.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:12 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb zon spijt dat ik uit Thailand geen moon kwan heb meegenomenzat ze net n beetje te googelen maar die zijn hier echt onwijs overpriced
dit jaar waren Zowel vluchten als hotels op korte termijn prima boekbaar in decemberquote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef poldervrouwtje het volgende:
dilemma.. wij zitten met kerst op de eilanden.. wel of niet accommodatie boeken .. het stuk tot aan de eilanden zal wel los lopen (december) maar kerst en de eilanden.. ik weet niet..
hoe zit met binnenlandse vlucht ? zijn die beetje kort van te voren boekbaar of betaal je dan de hoofdprijs / risico op vol ?
In Thailand is het met de tarieven van binnenlandse vluchten bij een low cost carrier zo dat ze nooit goedkoper worden, alleen duurder. Hoe eerder je boekt hoe meer zekerheid je hebt op een zgn Promo tarief. Daar zullen voor iedere vlucht slechts een beperkt aantal tickets voor beschikbaar zijn. Zodra uitverkocht zul je de Promo kolom als niet meer boekbaar zien en moet je een tarief uit de duurdere boekingsklasse kiezen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:23 schreef poldervrouwtje het volgende:
dilemma.. wij zitten met kerst op de eilanden.. wel of niet accommodatie boeken .. het stuk tot aan de eilanden zal wel los lopen (december) maar kerst en de eilanden.. ik weet niet..
hoe zit met binnenlandse vlucht ? zijn die beetje kort van te voren boekbaar of betaal je dan de hoofdprijs / risico op vol ?
Het is natuurlijk niet zo dat (binnenlandse) vluchten alleen maar duurder worden. Dat is nu net wat luchtvaartmaatschappijen je willen doen geloven, maar vaak genoeg gooit een Thai Lion Air weer een promo tarief er tegenaan voor vluchten binnen 6 weken of is er weer een actie van Air Asia om tegenvallende loadfactoren te compenseren.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
In Thailand is het met de tarieven van binnenlandse vluchten bij een low cost carrier zo dat ze nooit goedkoper worden, alleen duurder. Hoe eerder je boekt hoe meer zekerheid je hebt op een zgn Promo tarief. Daar zullen voor iedere vlucht slechts een beperkt aantal tickets voor beschikbaar zijn. Zodra uitverkocht zul je de Promo kolom als niet meer boekbaar zien en moet je een tarief uit de duurdere boekingsklasse kiezen.
Over het algemeen is Thai Lion Air de goedkoopste met altijd 15kg incheck bagage vrij, Thai Smile vaak de duurste LCC en zitten NOK en Air Asia daar meestal tussenin. Soms heeft Bangkok Airways ook hele aantrekkelijke tarieven met 20kg bagage vrijdom. Bij de andere LCC's vaak nog een bagage toeslag.
Zowel bij lion air als bij air asia heb je genoeg aan je reserveringsnummer en hoef je geen geprinte ticket meer te hebben. Dus als je wat op je telefoon hebt is dat meer dan genoegquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:05 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ozzietukker ik denk ik hooguit een week van te voren kan boeken als ik het terplaatse doe.. gewoon via internet boeken lijkt me meest handig.. dingen uitprinten zal dan enige wat misschien wat lastig is.. Normaliter boek ik ruim van te voren (in NL) en dan is vaak wel voordelig.. Het zou zonde zijn als ik 3 x de prijs van een ticket moet betalen omdat ik zo kort van voren boek. Maar ik wil me nog niet zo vastleggen, al is het laatste deel van onze reis wel redelijk vast (5 nachten eilanden , dan laatste dag bangkok en die dag erop naar huis).. dus ik zou eventueel wel kunnen boeken..maar het voelt zo definitief
Zelfs zonder reserveringsnummer paraat, doch slechts je paspoort lukt mij altijd. Gewoon paspoort in de aanslag, en smilen. Gaat altijd goed.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Zowel bij lion air als bij air asia heb je genoeg aan je reserveringsnummer en hoef je geen geprinte ticket meer te hebben. Dus als je wat op je telefoon hebt is dat meer dan genoeg
preciesquote:Op woensdag 10 februari 2016 20:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zelfs zonder reserveringsnummer paraat, doch slechts je paspoort lukt mij altijd. Gewoon paspoort in de aanslag, en smilen. Gaat altijd goed.
Echt kort voor vertrek (minder dan 2 weken) zal een luchtvaartmaatschappij er over het algemeen niet gebaat bij zijn om stoelen goedkoop aan te bieden, en zeker niet structureel, want dan gooi je natuurlijk je eigen glazen in, passagiers welke kort voor vertrek willen boeken hebben hier een belangrijke reden voor dat ze moeten reizen, bijvoorbeeld door familie omstandigheden of werkgerelateerd. (Je kunt beter 1 stoel verkopen voor 100 euro dan 9 stoelen voor 10 euro).quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:24 schreef buzz1291 het volgende:
Maar Ozzie kan nu wel zeggen dat er altijd wel Promo aanbiedingen zijn, of later terugkomen, mijn ervaring is toch wat anders. En dan kun je natuurlijk heel interessante opmerkingen over loadfactors maken die ik nog nooit gepubliceerd gezien heb maar grosso modo worden tickets gewoon altijd duurder naarmate de vertrek datum dichterbij komt. Zelden goedkoper.
B.v. Voor de komende drie weekenden zijn op de route DMK - HKT all Promo stoelen bij Thai Lion Air uitverkocht, en dan wordt een retourtje naar b.v. Phuket van 3000 Bt ineens 7000 Bt. Tel uit je winst last minute boekers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |