abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 februari 2016 @ 10:06:17 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159829318
Ozzie, ik koos bewust niet voor de route DMK-UTH als voorbeeld, want daar profiteerde ik 2 weken geleden nog van een 1300 Bt all in retourtje bij de onvolprezen Thai Lion Air. en ik weet ook wel dat de tarieven op die route zwaar onder druk staan. Aan de ticket balie van Bangkok Airways in Udon zelfs grote aanplak biljetten met "No more flights, sorry for inconvenience". Maar nog wel een juffie achter die balie. Thai style.

Waar het hier om ging was toeristen die denken een paar weken vantevoren boeken op een populaire route nog voordelige tickets te kunnen scoren. Dat zal dus vies tegen kunnen vallen met als gevolg dat een ticket dan makkelijk meer dan 100 euro duurder kan zijn dan de vroegboek promo tickets.

Maar nogmaals, de yields kan ik me nog wel wat bij bedenken aan de hand van de tarieven, loadfactors waar je zo vaak naar verwijst komen toch uit jouw grote duim neem ik aan want die zijn nergens op een niet afgeschermd gedeelte van het internet te vinden, ook niet na verloop van tijd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 13 februari 2016 @ 03:04:43 #152
6941 APK
Factual, I think.
pi_159879669
Yeuh, ook weer geboekt voor maandje december/januari met Qatar en minimale overstaptijden op Doha voor ¤520 pp.

Is dat Qatar een beetje te doen, Ozzie en anderen? :P
Edit: Ah, volgens mij met een 787, is nieuw voor mij...

[ Bericht 10% gewijzigd door APK op 13-02-2016 03:13:35 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  One tough cookie zaterdag 13 februari 2016 @ 03:07:10 #153
169210 liesje1979
  zaterdag 13 februari 2016 @ 03:16:16 #154
6941 APK
Factual, I think.
pi_159879738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 03:07 schreef liesje1979 het volgende:

Nog 2 weken. :o
Je zit wel lekker een klein beetje buiten het seizoen, is goed voor cheap accommodatie :Y
  zaterdag 13 februari 2016 @ 10:29:05 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159881238
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 03:04 schreef APK het volgende:
Yeuh, ook weer geboekt voor maandje december/januari met Qatar en minimale overstaptijden op Doha voor ¤520 pp.

Is dat Qatar een beetje te doen, Ozzie en anderen? :P
Doha is tegenwoordig goed te doen, gewoon een modern vliegveld met alle faciliteiten. Maar die 787 van Qatar, de krapste die er bestaat dacht ik. Hoop dat je niet te lang bent. Met mijn 188 cm mijd ik die 787 toestellen voorlopig maar. Verdar natuurlijk een prima prijs, en zou ik in die tijd plannen, dan had ik voor 520 euro dat ticket waarschijnljk ook wel gekocht indien andere veel duurder zouden zijn.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_159881500
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:29 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Doha is tegenwoordig goed te doen, gewoon een modern vliegveld met alle faciliteiten. Maar die 787 van Qatar, de krapste die er bestaat dacht ik. Hoop dat je niet te lang bent. Met mijn 188 cm mijd ik die 787 toestellen voorlopig maar. Verdar natuurlijk een prima prijs, en zou ik in die tijd plannen, dan had ik voor 520 euro dat ticket waarschijnljk ook wel gekocht indien andere veel duurder zouden zijn.
Heb je ook ervaring met Aeroflot?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 13:21:45 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159883758
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:48 schreef opreis het volgende:

[..]

Heb je ook ervaring met Aeroflot?
Nee, maar ik zal zowiezo nooit een overstap maken in een land waar ik niet zonder visa on arrival of met een visa exempt binnen mag. Er zal maar een vlucht uitvallen en dan 12 tot 24 uur op dat vliegveld moeten bivakkeren.
pi_159892733
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Zowel bij lion air als bij air asia heb je genoeg aan je reserveringsnummer en hoef je geen geprinte ticket meer te hebben. Dus als je wat op je telefoon hebt is dat meer dan genoeg ^O^
mooi.. doe ik dat .. lekker makkelijk..
pi_159892816
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:24 schreef buzz1291 het volgende:
Maar Ozzie kan nu wel zeggen dat er altijd wel Promo aanbiedingen zijn, of later terugkomen, mijn ervaring is toch wat anders. En dan kun je natuurlijk heel interessante opmerkingen over loadfactors maken die ik nog nooit gepubliceerd gezien heb maar grosso modo worden tickets gewoon altijd duurder naarmate de vertrek datum dichterbij komt. Zelden goedkoper.

B.v. Voor de komende drie weekenden zijn op de route DMK - HKT all Promo stoelen bij Thai Lion Air uitverkocht, en dan wordt een retourtje naar b.v. Phuket van 3000 Bt ineens 7000 Bt. Tel uit je winst last minute boekers.
ik zoou boeken als ik exact zou weten wanneer ik zou vliegen maar ik weet het domweg nog niet.. Ik denk dat ik ongeveer de laaste 6 dagen van mijn reis op de eiladen wil zitten maar ja.. dat kan ook zomaar veranderen.. Ik wil me eigenlijk niet vastleggen.. Ik hou de prijzen wel wat in de gaten, maar de promo tickets zijn nu al uitverkocht voor de data dat ik zou willen eventueel.. dus .. en ik ga pas in december.. Ik zie wel even.. mocht ik mijn reisschema toch nog redelijk vast hebben staan dan kan ik altijd nog in oktober/november boeken.. Ik weet nu nog geen eens op welke eiland ik ga zitten
pi_159894844
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:07 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

ik zoou boeken als ik exact zou weten wanneer ik zou vliegen maar ik weet het domweg nog niet.. Ik denk dat ik ongeveer de laaste 6 dagen van mijn reis op de eiladen wil zitten maar ja.. dat kan ook zomaar veranderen.. Ik wil me eigenlijk niet vastleggen.. Ik hou de prijzen wel wat in de gaten, maar de promo tickets zijn nu al uitverkocht voor de data dat ik zou willen eventueel.. dus .. en ik ga pas in december.. Ik zie wel even.. mocht ik mijn reisschema toch nog redelijk vast hebben staan dan kan ik altijd nog in oktober/november boeken.. Ik weet nu nog geen eens op welke eiland ik ga zitten
in december is t weer op de eilanden ook heel onvoorspelbaar lang van tevoren :Y zou gewoon ter plekke kijken hoe de voorspellingen zijn en waar je heen wilt :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_159897836
Zijn er hier users die meerdere keren alleen zijn geweest en elke keer zo makkelijk contact hebben gemaakt?

Wil nu voor de 2e keer alleen maar ben ineens bang dat ik niemand ga ontmoeten om mee op te trekken.... :P
  zondag 14 februari 2016 @ 12:06:03 #162
38323 EDMAN-
Sinds 19-10-2002
pi_159904817
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Zijn er hier users die meerdere keren alleen zijn geweest en elke keer zo makkelijk contact hebben gemaakt?

Wil nu voor de 2e keer alleen maar ben ineens bang dat ik niemand ga ontmoeten om mee op te trekken.... :P
Volgens mij ontmoet je sowieso makkelijk mensen toch? Gewoon hoi zeggen. Ik ben met MN vriendin nu en het lijkt moeilijker met twee dan met 1. Stelletjes zijn niet zo toegankelijk denk ik? :)

Wij nu in Laos, over een tijdje vanuit Cambodja naar het noord oosten van Thailand en dan naar de eilanden in het Zuiden (koh Tao om te duiken, verder nog geen idee). Noord oost lijkt me wel vet, nog niet erg 'verpest' lijkt het. Iemand nog tips?? Dat national park daar willen we iig doen, trekking ofzo
Is oud. Komt hier alleen nog voor de top 2000.
  zondag 14 februari 2016 @ 12:56:49 #163
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159906024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:08 schreef Yasmin23 het volgende:

Doe de backpackers trail, Bangkok, Kanchanaburi, Ayuttaya, Chiang Mai, Pai, en via CNX vliegen naar eiland van keuze. Aan contacten geen gebrek zolang je je verblijf in de Lonely Planet aangeprezen guesthouses reserveert. Ik garandeer het je, of je moet natuurlijk een ras-autist zijn.

Wil je ook naar Laos? Eveneens geen probleen op de route Vientiane, Vang Vieng, Luang Prabang. Of de route van Vientiane naar het zuiden en daar de grens met Cambodja over.... Het zijn allemaal platgetrapte backpacker trails.

In Cambodja wordt het iets moeilijker, maar zowel Siem Reap, Phom Penh als Sihanoukville hebben allemaal hun eigen backpacker guesthouses wijkjes.

Ik zou me er dus maar niet druk om maken.
  zondag 14 februari 2016 @ 13:02:41 #164
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159906195
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

in december is t weer op de eilanden ook heel onvoorspelbaar lang van tevoren :Y zou gewoon ter plekke kijken hoe de voorspellingen zijn en waar je heen wilt :Y
Dit seizoen niet alleen op de eilanden. Het hele weerbeeld is aan het veranderen. Regen in januari, nog nooit eerder meegemaakt. Evenals een ongekende koudegolf in het Noorden met dag temperaturen die niet boven de 16 graden uitkwamen. Bangkok in januari eigenlijk weer veel warmer dan gebruikelijk en veel meer regen dan anders. De jaarlijkse overstromingen waren afgelopen jaar ook een maand (augustus) vroeger dan gebruikelijk. Dus, geen peil op te trekken op dit moment.
  zondag 14 februari 2016 @ 15:48:46 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_159911609
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 13:21 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, maar ik zal zowiezo nooit een overstap maken in een land waar ik niet zonder visa on arrival of met een visa exempt binnen mag. Er zal maar een vlucht uitvallen en dan 12 tot 24 uur op dat vliegveld moeten bivakkeren.
Gelukkig is KLM partner van Aeroflut dus een nieuwe vlucht is zo gevonden. Al moet worden gezegd dat ik er wel voor heb gezorgd dat er nog een vlucht ging na mijn geboekte vlucht zodat ik eenvoudig herboekt kon worden. (En dat was nodig achteraf, maar ach, een hartaanval tijdens het taxiën naar de startbaan kan Aeroflut ook niet voorzien).

quote:
14s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 03:04 schreef APK het volgende:

Is dat Qatar een beetje te doen, Ozzie en anderen?
De 787 wordt vervangen voor de 777 op korte termijn op Schiphol, en nu was de 777 van Qatar prima, namelijk in de 3-3-3 uitvoering, maar men is bezig deze toestellen om te bouwen naar de 3-4-3 indeling, en dat is toch altijd weer wat krapper. En het toestel wat van en naar Schiphol gaat vliegen is in principe de nieuwe uitvoering, want men wil vooral concurreren op prijs vanaf Amsterdam, en dat is dan wel weer logisch, want met Emirates en Etihad als andere ME3 vertegenwoordigers als de SKYTEAM en STARALLIANCE maatschappijen is er concurrentie zat.

Dat gezegd hebbende, er is op zich niets mis mee als de prijs goed is, en rond de 500 euro naar Azië is natuurlijk niet duur. En KLM, Emirates, Etihad hebben dezelfde indeling in de 777 toestellen, en mijn vrienden van Turkish vliegen met een Airbus 330 naar Bangkok en dat is prima, zolang ik maar voorin dat toestel zit, anders is het ook gewoon 'afzien'.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 14 februari 2016 @ 17:38:30 #166
6941 APK
Factual, I think.
pi_159914882
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:48 schreef ozzietukker het volgende:

De 787 wordt vervangen voor de 777 op korte termijn op Schiphol, en nu was de 777 van Qatar prima, namelijk in de 3-3-3 uitvoering, maar men is bezig deze toestellen om te bouwen naar de 3-4-3 indeling, en dat is toch altijd weer wat krapper. En het toestel wat van en naar Schiphol gaat vliegen is in principe de nieuwe uitvoering, want men wil vooral concurreren op prijs vanaf Amsterdam, en dat is dan wel weer logisch, want met Emirates en Etihad als andere ME3 vertegenwoordigers als de SKYTEAM en STARALLIANCE maatschappijen is er concurrentie zat.
Bij de seat selection zag ik inderdaad dat de heenweg met een 777 (3-4-3) is en terug (blijkbaar vooralsnog) met de 787.
Ach, heb nog nooit zo goedkoop kunnen boeken rond kerst en oud en nieuw ~:)
pi_159971500
Hallo,

Ik ga misschien naar Thailand,(waarschijnlijk) Phuket island. En dit wordt onze eerste keer. Ik ben 16 jaar en mijn vader is 52 en willen in de zomervakantie 11 dagen naar Thailand maar we weten er niet veel van. Kunnen jullie misschien zeggen of het geschikt is. Ik wil namelijk graag veel dingen zien van bijvoorbeeld de cultuur,religie en gebouwen. Mijn vader wil meer een zo'n vakantie en is nooit echt ver buiten Europa gereisd, alleen sir lanka en noord Afrika.

Ik heb dan de volgende vragen:

- Zijn er veel Nederlanders? Liever niet.
- is dat gebied vooral gericht op tourisme en merk je dat ook?
- is het gevaarlijk als je als tourist door steden loopt en zijn er überhaupt leuke steden in de buurt?
- is het aan te raden om naar dat gebied te gaan?
- zijn er nog belangrijke dingen die wij moeten weten?

Dit is het hotel die ons leuk lijkt: http://www.tui.nl/verre-r(...)-beach-resort/#kaart
pi_159971912
11 dagen ? Zonde.. is veel te kort om iets te zien lijkt mij.. Ik ga bijna 4 weken en ik zie nog lang niet alles..
pi_159971964
ik ga voor 1500 4 weken ;-).. (inclusief vlucht en alles), ik zou alleen ticket boeken 6star en ter plekke hotel boeken.. is veel handiger en goedkoper..
pi_159972933
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:52 schreef poldervrouwtje het volgende:
ik ga voor 1500 4 weken ;-).. (inclusief vlucht en alles), ik zou alleen ticket boeken 6star en ter plekke hotel boeken.. is veel handiger en goedkoper..
Ik heb dan ook maximaal 2 weken.
Mijn vader wil dan ook alles van te voren regelen zodat alles naar zijn verloop gaat.
Heb je misschien een link van hoe dat gaat? Ik heb het wel vaker gehoord maar ik wil dan graag precies weten hoe je een hotel ter plekke boekt etc.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 21:50:17 #171
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_159977068
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:40 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hallo,

Ik ga misschien naar Thailand,(waarschijnlijk) Phuket island. En dit wordt onze eerste keer. Ik ben 16 jaar en mijn vader is 52 en willen in de zomervakantie 11 dagen naar Thailand maar we weten er niet veel van. Kunnen jullie misschien zeggen of het geschikt is. Ik wil namelijk graag veel dingen zien van bijvoorbeeld de cultuur,religie en gebouwen. Mijn vader wil meer een zo'n vakantie en is nooit echt ver buiten Europa gereisd, alleen sir lanka en noord Afrika.

Ik heb dan de volgende vragen:

- Zijn er veel Nederlanders? Liever niet.
- is dat gebied vooral gericht op tourisme en merk je dat ook?
- is het gevaarlijk als je als tourist door steden loopt en zijn er überhaupt leuke steden in de buurt?
- is het aan te raden om naar dat gebied te gaan?
- zijn er nog belangrijke dingen die wij moeten weten?

Dit is het hotel die ons leuk lijkt: http://www.tui.nl/verre-r(...)-beach-resort/#kaart
Maar aannemende dat je geen troll bent, en je vader niet van "diepzeeduiken" op Bangla Road houdt moet je je afvragen of je minimaal 2 x 17 uur onderweg wilt zijn om 11 dagen in een resort in Phuket te verblijven. Het kan natuurlijk, en Emirates maakt dat ook nog eens met een paar comfortabele vluchten mogelijk. En je kunt dan zeggen in Thailand geweest te zijn.

Om op de meest eenvoudige manier dat resort te boeken, is gewoon de site van booking.com aan te klikken het resort op te zoeken en de data in te geven. De rest wijst zich vanzelf. Gegarandeerde reservering en afhankelijk van de hotel policy betaling ter plekke met garantie van je credit card. Vaak is zo'n boeking ook nog te annuleren.

Succes.
pi_159988430
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:17 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik heb dan ook maximaal 2 weken.
Mijn vader wil dan ook alles van te voren regelen zodat alles naar zijn verloop gaat.
Heb je misschien een link van hoe dat gaat? Ik heb het wel vaker gehoord maar ik wil dan graag precies weten hoe je een hotel ter plekke boekt etc.
men neme een site voor tickets (skyscanner ofzo..) voer je gewenste data in.. dan boek je dat.. betalen en klaar.

je komt aan in bangkok (of phuket, je zal daar vast ook wel rechtstreeks op kunnen vliegen) .. Je kan thuis via booking.com al hotels zoeken, staan er 1000 op.. simpel.. boeken en klaar.

ter plaatse loop je gewoon de straat in en loop je langs hotel en kijk je of het wat is.. is het niets, loop je verder is het wel wat betaal je en klaar.. Dit kan je ook thuis doen via booking.com of agoda ..
Neem lonely planet mee. staat ook van alles in.. Echt zo simpel.. Maarre.. heb je dit topic al eens doorgelopen.. dan kom je al heel veel tips tegen. Of www.tipsthailand.nl daar vind je dit ook allemaal helemaal uitgekauwd..
pi_160013749
Ik vond Phuket echt verschrikkelijk.
pi_160190670
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 03:07 schreef liesje1979 het volgende:
Nog 2 weken. :o
Al vertrokken :D?

Goede reis O+ geniet en maak een hoop jaloersmakende thuisblijversfoto's *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  One tough cookie woensdag 24 februari 2016 @ 23:13:03 #175
169210 liesje1979
pi_160191433
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 22:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Al vertrokken :D?

Goede reis O+ geniet en maak een hoop jaloersmakende thuisblijversfoto's *O*
Vlieg overmorgen. :D Doodzenuwachtig, voelt allemaal ook vrij onwerkelijk maar komt goed. Dank je wel en bereid je maar voor op veel foto's. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')