Ik mag hopen dat ze je het aan de gate alsnog laten inchecken! Backpacks voldoen in 99 van de 100 gevallen niet aan de maximale afmetingen en zou een mooie boel worden als iedereen zo'n rugzak maar in die overheadlockers flikkert.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:20 schreef _aurum_ het volgende:
Wij gaan over iets minder dan 4 weken, ik zit zwaar te overwegen om gewoon met handbaggage te gaan reizen. Zoveel kleding en spullen hoef ik niet mee te nemen.
Twijfel alleen of ik een backpack meekrijg als handbaggage. Heeft iemand er misschien ervaring mee? (we vliegen met KLM)
Beperk de zoektocht tot wijken als Silom en Sukhumvit met metro en skytrain dichtbij.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef r_kluft het volgende:
Ook wij, man, vrouw en kleine meid van 3 gaan begin maart naar Thailand.
Omdat de pakketprijs bij het reisbureau wel erg belachelijk werd zijn we maar eens zelf gaan kijken en tot nu toe gaat het aardig. Aankomst in Bangkok, paar dagen verblijf zodat we de kunnen acclimatiseren en de weekeindmarkt nog even kunnen bezoeken en daarna met vliegtuig naar Chiang Mai. Daar 5 dagen en dan weer door naar Koh Samui voor een weekje zon zee strand.
24 uur voor de vlucht naar Bangkok terug om relaxed de vakantie af te sluiten en dan om 12:20 terug naar Nederland.
Vluchten en verblijf in Chiang Mai zijn inmiddels geregeld maar door het enorme aanbod aan hotels in Bangkok en Koh Samui zien we door de bomen het bos niet meer.
Voor Bangkok zoeken we eigenlijk een hotel met ruime kamer met extra bed voor de kleine en zo dicht mogelijk bij een Skytrain halte. Budget ongeveer 70 euro per nacht.
Voor Koh Samui zoeken we een ook eenzelfde kamer in rustige omgeving aan het strand. Stadjes in de buurt zijn leuk maar zijn geen prio.
Iemand tips?
Overigens hebben we vorige keer op Koh Samui in het Pinnacle resort gezeten wat ons prima beviel. Ook het Ibis op Koh Samui lijkt ons een goede keuze maar volgens mij zitten hier mensen die misschien nog veel betere opties hebben.
Op Koh Samui hebben wij in het Silavadee gezeten. Wij vonden het perfect (mooi schone kamers, lekker eten, goed zwembad en privé strand), maar je moet even goed kijken of je het niet te afgelegen vindt. Wij vonden het lekker rustig en zouden graag nog eens teruggaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef r_kluft het volgende:
Omdat de pakketprijs bij het reisbureau wel erg belachelijk werd zijn we maar eens zelf gaan kijken en tot nu toe gaat het aardig. Aankomst in Bangkok, paar dagen verblijf zodat we de kunnen acclimatiseren en de weekeindmarkt nog even kunnen bezoeken en daarna met vliegtuig naar Chiang Mai. Daar 5 dagen en dan weer door naar Koh Samui voor een weekje zon zee strand.
24 uur voor de vlucht naar Bangkok terug om relaxed de vakantie af te sluiten en dan om 12:20 terug naar Nederland.
Vluchten en verblijf in Chiang Mai zijn inmiddels geregeld maar door het enorme aanbod aan hotels in Bangkok en Koh Samui zien we door de bomen het bos niet meer.
Voor Bangkok zoeken we eigenlijk een hotel met ruime kamer met extra bed voor de kleine en zo dicht mogelijk bij een Skytrain halte. Budget ongeveer 70 euro per nacht.
Voor Koh Samui zoeken we een ook eenzelfde kamer in rustige omgeving aan het strand. Stadjes in de buurt zijn leuk maar zijn geen prio.
Iemand tips?
Overigens hebben we vorige keer op Koh Samui in het Pinnacle resort gezeten wat ons prima beviel. Ook het Ibis op Koh Samui lijkt ons een goede keuze maar volgens mij zitten hier mensen die misschien nog veel betere opties hebben.
Ik zie die rijen bij de taxi ook wel eens, maar heb er zelf nooit last van. Ik pak normaliter de airport bus van 30 THB bij de terminal gaat ook over de tolweg en in 14 minuten ben je bij Mo Chit Skytrain station en MRT en kan je verder, ik heb bij de bus nog nooit een rij gezien en deze rijdt frequent, en mocht een taxi noodzakelijk zijn, dan loop je 200 meter naar de snelweg en pak je één van de vele daar gereedstaande taxi's die je zonder problemen op de meter willen meenemen. (Of de aircon of non aircon bus naar Victory Monument mocht je echt op de THB's willen letten, en als tijd geen bezwaar is, de trein is nog goedkoper).quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:13 schreef APK het volgende:
Er stond vorige week een rij van zo'n 200 meter voor dat kantoortje om een taxi / bus te pakken op Don Muang
Ben maar weer naar boven gegaan en heb 500 baht aan de eerste de beste chauffeur gegeven om naar het centrum te rijden.
Tijd is ook geld...
Ligt wel aan de afmetingen, ik zie wel eens backpacks aan boord waar ik mij van afvraag hoe het kan dat men deze toelaat. Je bent ook wat beperkter door de nog steeds van toepassing zijnde vloeistofmanie, maar cosmetische producten kan je prima in Thailand kopen, als zijn ze niet per definitie goedkoper.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:20 schreef _aurum_ het volgende:
Wij gaan over iets minder dan 4 weken, ik zit zwaar te overwegen om gewoon met handbaggage te gaan reizen. Zoveel kleding en spullen hoef ik niet mee te nemen.
Twijfel alleen of ik een backpack meekrijg als handbaggage. Heeft iemand er misschien ervaring mee? (we vliegen met KLM)
Ik betaal vaak rond de 70 euro bij Renaissance Bangkok, plunchit road ofzoiets. Iig zit het hotel via loopbrug aan de skytrain verbonden. Het is een business hotel, dus erg luxe met grote kamers. Beetje identiteitsloos voor avonturiers, maar met een klein kind ook wel een prettige plek om je terug te trekken in de mega metropool.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:08 schreef r_kluft het volgende:
Iemand tips?
En dat moet je dus maar net weten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zie die rijen bij de taxi ook wel eens, maar heb er zelf nooit last van. Ik pak normaliter de airport bus van 30 THB bij de terminal gaat ook over de tolweg en in 14 minuten ben je bij Mo Chit Skytrain station en MRT en kan je verder, ik heb bij de bus nog nooit een rij gezien en deze rijdt frequent, en mocht een taxi noodzakelijk zijn, dan loop je 200 meter naar de snelweg en pak je één van de vele daar gereedstaande taxi's die je zonder problemen op de meter willen meenemen. (Of de aircon of non aircon bus naar Victory Monument mocht je echt op de THB's willen letten, en als tijd geen bezwaar is, de trein is nog goedkoper).
We vliegen idd met een 777, ik heb een 40 liter rugzak dus dat zou volgens mij wel moeten kunnen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ligt wel aan de afmetingen, ik zie wel eens backpacks aan boord waar ik mij van afvraag hoe het kan dat men deze toelaat. Je bent ook wat beperkter door de nog steeds van toepassing zijnde vloeistofmanie, maar cosmetische producten kan je prima in Thailand kopen, als zijn ze niet per definitie goedkoper.
Persoonlijk lukt mij dit met een aan de afmetingen voldoende eisen prima, en er is in de 777 van KLM over het algemeen genoeg plaats in de overhead lockers omdat men hier nog wel gratis bagage mogen inchecken dus er minder noodzaak is dat iedereen grote handbagage aan boord meeneemt.
Dat is op de Europese vluchten wel anders, elke keer als ik het KLM personeel zucht over dat ze het lastig vinden om de handbagage kwijt te kunnen maak ik de opmerking dat zij zelf bij de directie moeten klagen omdat door het laten betalen van in te checken bagage de overhead lockers nog nooit zo vol geweest zijn zoals nu.
Ik heb het niet over het nemen van een taxi bij departures, maar het nemen van een taxi aan de zijkant van de snelweg, waar ook de lokale bussen stoppen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
En dat moet je dus maar net weten.
Ik had er verder ook weinig last van (vorig jaar hetzelfde gedaan terwijl ik die rij niet eens gezien had, maar toen duurde het boven vrij lang omdat we op de meter wilden en niemand ons mee wilde nemen.)
Misschien was het deze keer nog extremer omdat ze net de tweede terminal weer in gebruik hadden genomen, maar als je niet weet dat je ook op andere plekken een taxi kunt krijgen dan krijg je een hele slechte indruk van Thailand.
Onbegrijpelijk dat ze daar niets aan doen.
Tja die 6 tientjes voor retourtje Krabi op deze route waar veel concurrentie is van Thai Airways, Air Asia, Nok Air en Thai Lion Air moeten ergens anders weer terugverdiend worden.quote:Op zondag 17 januari 2016 06:38 schreef buzz1291 het volgende:
Zat net ff te kijken wat een enkeltje Trat-BKK kostte om een 5 a 6 uur durende busreis uit te sparen. Ik denk dat dit, buiten naar Samui vliegen, zo'n beetje de duurste binnenlandse route is met 120 euro enkele reis bij BangkokAir. En dan is het nog wel Web Promotion tarief. Vlieg verdomme volgende week met dat zelfde BangkokAir voor 6 tientjes retour naar Krabi. Ratten!
Ik ben een paar jaar terug een maand in augustus geweest, in totaal toen misschien 2 of 3 dagen gehad waarbij de regen vervelend was, verder af en toe een bui van een half uur en vervolgens weer 30 dragen met een zonnetje.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:36 schreef Ginneveraaier het volgende:
ik wil in augustus ong. 3 weken op vakantie naar thailand (of vietnam of india, ben er nog niet uit), maar is dat nou echt af te raden in augustus ivm regen? Plan is om wel veel te gaan zien, tips welkom. Paar dagen strand en zon is nice maar niet het hoofddoel.
moet helaas (?) voor de eerste keer alleen op vakantie, thailand zou dan een goed land zijn en hopelijk in die tijd genoeg medereizigers? Anders stel ik het gewoon een jaar uit en plan m'n vakantie volgend jaar op een ander tijdstip.
Op de te verwachten neerslag is geen peil meer te trekken. Klimaat verandering zeg maar. Waar nu januari een van de droogste maanden zou moeten zijn, regent het 's morgens om 6 uur al twee dagen achtereen en uurtje pijpenstelen, daarna nergens last van. Vorig jaar waren de overstromingen in het noorden ook veel vroeger (augustus) dan gepland.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:36 schreef Ginneveraaier het volgende:
ik wil in augustus ong. 3 weken op vakantie naar thailand (of vietnam of india, ben er nog niet uit), maar is dat nou echt af te raden in augustus ivm regen? Plan is om wel veel te gaan zien, tips welkom. Paar dagen strand en zon is nice maar niet het hoofddoel.
moet helaas (?) voor de eerste keer alleen op vakantie, thailand zou dan een goed land zijn en hopelijk in die tijd genoeg medereizigers? Anders stel ik het gewoon een jaar uit en plan m'n vakantie volgend jaar op een ander tijdstip.
Dat kan, maar weinig spectaculair en niet heel veel te beleven buiten de grote steden. MaeHong Son in het Noord westen daarentegen is een perfecte uitvalsbasis voor schitterende dagtochten per motobike. Helaas geen directe vluchten meer met PB Air vanaf BKK dus zul je eerst naar Chiang Mai moeten. En met de bus moet kun je Pai dan heel hard voorbij rijden. Vreselijk daar.quote:Op zondag 31 januari 2016 18:29 schreef gijsman het volgende:
Ik zou zelf ook wel weer een keer naar Thailand willen.
Maar ik wil daarbij de door backpackers platgelopen gebieden mijden.
Ik denk dan aan de Isan regio.
Er hoeft niet speciaal veel te beleven zijn er zal vast wel iets te zien zijn,quote:Op zondag 31 januari 2016 18:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat kan, maar weinig spectaculair en niet heel veel te beleven buiten de grote steden. MaeHong Son in het Noord westen daarentegen is een perfecte uitvalsbasis voor schitterende dagtochten per motobike. Helaas geen directe vluchten meer met PB Air vanaf BKK dus zul je eerst naar Chiang Mai moeten. En met de bus moet kun je Pai dan heel hard voorbij rijden. Vreselijk daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |