Die platforms bevallen me niet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:23 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik nogmaals, ga je inlezen en daarna kunnen we hier je meeste vragen wel beantwoorden.
Fijn dat je het begrepen hebt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:28 schreef schvvmert het volgende:
Maar goed, zal hier niet meer lastig vallen en regel mijn dingen zelf wel.
Er zit wel een kapitaalkrachtige partij achter, dus het risico zal inderdaad niet vreselijk groot zijn in dit geval. En dan praat je niet over geactiveerde ontwikkelingskosten zoals bij die spelletjesmagnaat.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen keren achter het net gevist. Heb nu het principe toegepast eerst inschrijven dan lezen en dan eventueel verwijderen. Het was dus in dit geval verwijderen. Naar mijn idee geen schade aangericht daar de lening nog niet vol zat. Ik begrijp trouwens niet dat deze lening als starter laag risico en ruim voldoende mee krijgt.
In Amsterdam worden in zeer rap tempo tientallen kantoorgebouwen omgebouwd tot Hotel. Daarnaast neemt ook het aantal zzp werkplekken met vergader faciliteit explosief toe. Ik denk dat daardoor de spoeling toch dunner gaat worden Naar mijn idee dus ondanks het track record van de oprichters geen laag risico. Maar goed mijn mening doet niet meer ter zake, blijkbaar waren er voldoende mensen die het risico wel laag vonden en de lening binnen 30 minuten vol hebben gegooid.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:44 schreef obligataire het volgende:
Er zit wel een kapitaalkrachtige partij achter, dus het risico zal inderdaad niet vreselijk groot zijn in dit geval. En dan praat je niet over geactiveerde ontwikkelingskosten zoals bij die spelletjesmagnaat.
Toch roept dat weer de vraag op waarom ze dan met de pet langs moeten.
Als ik deze maand nog niets gedaan had had ik hem misschien wel meegenomen.
Ik lees mee, heb mijn bedenkingen maar zal niet meer posten.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:52 schreef bleyenburg het volgende:
begrijp ik nou goed dat de heer schwmert ons alreeds ontvallen is?
Nou, meneer Tinnemans, daar zit nog wel een klein probleempje. U hebt het de afgelopen 5 maanden druk gehad met het geplaatst krijgen van uw aanvraag. De doelgroep van investeerders heeft het de afgelopen 5 maanden en langer ook druk gehad met het controleren van de aanvragen en van de toetsing door KOM en Agium. Vriendelijk gezegd: dat zag er niet altijd even fris uit.quote:Want ik denk dat jullie als investeerders toch ook zullen vertrouwen op de toetsingsafdeling van Kapitaal Op Maat.
Mee eens!quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:29 schreef crowd-fundi het volgende:
Nou, meneer Tinnemans, daar zit nog wel een klein probleempje. U hebt het de afgelopen 5 maanden druk gehad met het geplaatst krijgen van uw aanvraag. De doelgroep van investeerders heeft het de afgelopen 5 maanden en langer ook druk gehad met het controleren van de aanvragen en van de toetsing door KOM en Agium. Vriendelijk gezegd: dat zag er niet altijd even fris uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien moet het de bijna gepensioneerde verkoper nog wat heter onder de voeten worden dat de verkoop niet doorgaat voordat hij met een achtergestelde lening komt van rond de 100K. Hij eet zijn pensioen toch niet in het eerste jaar geheel op. Overgens 10 of 20k achtergesteld gaat in dit geval niet helpen.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-12-2015 12:53:10 ]
Is in ieder geval een duidelijk antwoord met een juiste toonzetting.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Aan de andere kant is het totaal antwoord van meneer Tindemans een keurig antwoord.
(...)
Misschien moet het de bijna gepensioneerde verkoper nog wat heter onder de voeten worden dat de verkoop niet doorgaat voordat hij met een achtergestelde lening komt van rond de 100K. 10 of 20k achtergesteld gaat in dit geval niet helpen.
quote:Veroordeling rechtbank
[...] Van der Klok werd eerder teruggefloten. In juli van dit jaar veroordeelde de rechtbank in Assen de ondernemer tot de terugbetaling van subsidiegeld aan zijn toenmalige zakenpartners. Hij sluisde 105.925 euro van de provincie Drenthe door naar zijn eigen bedrijf terwijl dat geld bestemd was voor zijn zakenpartners. Van der Klok wilde het geld naar eigen zeggen gebruiken voor de ontwikkeling van de Bio Product Processor.
Als dit allemaal zo is dan zal onze Harm per direct het geld terug moeten fluiten met de grootst mogelijke druk van deurwaarders/advocaten! We zullen dan zien wat de zekerheden/contracten van AGD waard zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Graankorrel het volgende:
Kennelijk was er ook al een en ander bekend voor dat de lening online kwam. Of was dat juist rond die periode? Wellicht dat de hele CF-campagne bij AGD bedoelt is om de terugbetaling van het subsidiegeld te compenseren?
[..]
Harm claimde dat dat bij AGD wel goed zat. Toch fijn dat dan hij zich binnen een half jaar kan bewijzen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als dit allemaal zo is dan zal onze Harm per direct het geld terug moeten fluiten met de grootst mogelijke druk van deurwaarders/advocaten! We zullen dan zien wat de zekerheden waard zijn.
quote:Ondernemer verplicht zich ertoe de gelden enkel en alleen te gebruiken voor hetgeen in de projectomschrijving is omschreven. Aygodutch zal ervoor waken dat de omschrijving hiervan duidelijk en niet voor misvestand vatbaar is. Gedurende de looptijd van het project zal Aygodutch, indien en voor zover mogelijk, hierop toezien.
quote:3.3.1 Ondernemer kan zich via het platform, e-mail of telefoon bekend maken bij Aygodutch. Ondernemer ontvangt van Aygodutch een mail met de benodigde informatie om een beoordeling te maken wat betreft de haalbaarheid van het verkrijgen van de benodigde financiering. Ondernemer verplicht zich de juiste, volledige en geen misleidende informatie te verstrekken.
Ik heb antwoord gekregen op mijn bovenstaande vraag.quote:Ik vind het namelijk nogal wat om enkele personen meer rechten te geven dan anderen.
In de beginsel zou ik het een eerlijker idee vinden om iedereen te laten vertegenwoordigen door KoM.
Nu krijgen enkele deelnemers meer rechten en meer ‘macht’.
Wat zijn de mogelijkheden om iedereen te laten vertegenwoordigen door KoM?
quote:Ik snap je opmerking en dat scenario hebben we ook als eerste geprobeerd. Echter, er zit een investeerder voor ¤30k in het project en die weigert een onherroepelijke volmacht af te geven.
Daarnaast zitten er nog 2 investeerders van ¤10k in en daarna allemaal ¤4k of minder.
Op basis daarvan heeft de Notaris arbitrair besloten om maximaal 5 partijen beslissingsbevoegdheid te geven en alle andere door Kapitaal Op Maat te laten vertegenwoordigen. Laat niet weg dat u nog steeds die hypothecaire zekerheid geniet.
Door ook Kapitaal Op Maat een groep van investeerders te laten vertegenwoordigen, kunnen wij ook een onredelijk standpunt van 1 van de 3 grote investeerders blokkeren. Uiteindelijk is iedereen tot elkaar veroordeeld...
Kapitaal op Maat
Als ik dit lees ben ik benieuwd waar onze incentive olie vandaan komt uit de bioprocessor of van Albert Hein!quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:29 schreef Justme7005 het volgende:
In de olie.....
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)fraude-13418743.html
Het is niet dat de meerderheid bepaald. Als 1 van de 4 groepen besluit zijn hypotheek recht uit te winnen kan de rest alleen maar volgen. Dat is met meer van de bepalingen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:47 schreef dyna18 het volgende:
Door ook Kapitaal Op Maat een groep van investeerders te laten vertegenwoordigen, kunnen wij ook een onredelijk standpunt van 1 van de 3 grote investeerders blokkeren. Uiteindelijk is iedereen tot elkaar veroordeeld...
Ik begrijp niet het geneuzel van hierboven al helemaal niet. Alsof het totaal niet meer om de beste man zijn verzoek tot een investering gaat maar meer om het zoeken naar wegen om niet te investeren en de beste man een schuldgevoel aan te praten. Ondernemen is altijd een risico geweest anders was je wel loonslaaf ergens in het buitenland.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Aan alle investeerders: Ik zie veel opmerkingen betreffende mijn casus. Tijdens het intakegesprek bij Kapitaal Op Maat werd mij gezegd dat er vragen gesteld konden worden van investeerders en dat ik daar altijd eerlijk op moet antwoorden. Dit heb ik tot nu toe gedaan en zal ik ook zeker blijven doen. Maar sommige investeerders stellen geen vragen maar plaatsen opmerkingen waarbij het lijkt of ze andere investeerders er van proberen te weerhouden om te investeren. De casus is zoals die is. Hier is 5 maanden voorbereiding aan vooraf gegaan. Tijdens de gesprekken in de afgelopen maanden zijn echt wel alle mogelijkheden besproken en uitonderhandeld. Heb je er vertrouwen in, dan investeer je. Heb je dat niet, dan investeer je ook niet. Ondernemen is risico nemen, dat risico neem ik door Hoofdelijke Aansprakelijkheid en veel Zekerheden af te geven zoals jullie zien. Maar beleggen (investeren) is ook risico nemen en dan kun je niet verwachten dat je volledig risicoloos kunt inleggen, dat kun je op de beurs ook niet. Dan lijkt me deze casus toch een behoorlijk zekere investering. Want ik denk dat jullie als investeerders toch ook zullen vertrouwen op de toetsingsafdeling van Kapitaal Op Maat. En deze casus is met een laag risico, veel zekerheden en een aantrekkelijke rente op het platform gezet. Voor diegene die willen zien hoe de overnamesom tot stand is gekomen, is er een samenvatting in pdf beschikbaar die ik niet op de site zet. Indien u deze wenst te ontvangen, stuur een mail naar: ptinnemans@cratosadvies.nl en ik zal een mail met dit bestand terugsturen. Bij voorbaat dank, Paul Tinnemans[/i]
Misschien moet het de bijna gepensioneerde verkoper nog wat heter onder de voeten worden dat de verkoop niet doorgaat voordat hij met een achtergestelde lening komt van rond de 100K. Hij eet zijn pensioen toch niet in het eerste jaar geheel op. Overgens 10 of 20k achtergesteld gaat in dit geval niet helpen.
Jij mag je bedenkingen best posten, maar doe dat dan adhv een post van meer dan een "loze kreet regel". Iets meer argumentatie en niet alleen een open deur in schoppen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:15 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik lees mee, heb mijn bedenkingen maar zal niet meer posten.
Alles kleiner dan 500k heeft de bank geen interesse in, dus die vlieger gaat niet helemaal op.quote:Op dinsdag 15 december 2015 09:59 schreef schvvmert het volgende:
Het verhaal is simpel, rente is laag en alleen alles wat vertrouwd is krijgt dat.
Crowdfunding is voor alles waar de bank geen interesse in heeft.
Bier is hot (evenals Whisky en Gin)quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:26 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Zo een ton om te beginnen, ze hebben nog al verwachtingen. Bier lijkt 'hot' de laatste tijd.
Als wolken verdampen de gedachten en woorden van Iwanius zoals hij enige maanden eerder in dit forum gekomen is en gegaan.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik begrijp niet het geneuzel van hierboven al helemaal niet. Alsof het totaal niet meer om de beste man zijn verzoek tot een investering gaat maar meer om het zoeken naar wegen om niet te investeren en de beste man een schuldgevoel aan te praten. Ondernemen is altijd een risico geweest anders was je wel loonslaaf ergens in het buitenland.
En ik kan het dik gedrukte heel goed herkennen omdat heel veel ondernemers in Nederland zelfingenomen arrogante hufters zijn die wel alles willen maar een risico dragen "ho maar" Daar waar bijvoorbeeld Amerikaanse ondernemers bereid zijn echt te investeren zijn Nederlandse met name horeca ondernemers egoistische gieren waar het lijkt wanneer er geinvesteerd moet worden alsof jij die de aanvraag doet hun geld moet toegeven op hun eigen investering.![]()
Reactie Aygodutchquote:Op dinsdag 15 december 2015 13:34 schreef bleyenburg het volgende:
eens kijken of Harm hier eventueel wat commentaar op kan geven
pils wel, maar een goed biertje mag meestal iets warmer (graad of 8~10) geserveerd wordenquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:24 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik drink bier toch liever koud.
Ik ga deze vakantie naar mijn opa en oma, ik zou er eventueel ook even langs kunnen gaan om het gevaarte met eigen ogen te zien. Dat stelt mij en misschien anderen ook weer gerust.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:27 schreef djh77 het volgende:
[..]
Reactie Aygodutch
wij zien hier vanochtend op geattendeerd en hebben daar uiteraard ook meteen actie op ondernomen. Er is met de ondernemer gesproken en op korte termijn zal hierop een inhoudelijke schriftelijke verklaring volgen, welke aan de investeerders zal worden toegezonden en op de site wordt gepubliceerd. Vooruitlopend daarop kunnen we alvast melden dat er geen sprake is van onterecht subsidie stapelen en de processor met eigen ogen in werking hebben gezien, alvorens de campagne op ons platform werd geplaatst.
In elk geval een snelle en inhoudelijke reactie.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:35 schreef bleyenburg het volgende:
Eens kijken hoe goed Harm als crisis manager is
als PR man vind ik 'm best ok.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:35 schreef bleyenburg het volgende:
Eens kijken hoe goed Harm als crisis manager is
als PR man vind ik 'm best ok.
reactie gewijzigd/weggehaald, in afwachting op reactie van ondernemer en op verzoek van Harmquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
In elk geval een snelle en inhoudelijke reactie.
Gelukkig toch kunnen lezen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:42 schreef _okmer het volgende:
reactie gewijzigd/weggehaald, in afwachting op reactie van ondernemer en op verzoek van Harm
haha, niet snel genoeg dus. mijn mening is ook niet veranderd, maar ben het er wel mee eens dat het beter is om de reactie eerst even af te wachten en niet te gaan speculerenquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:44 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Gelukkig toch kunnen lezen.
Als ik even spreek over de groep met de eerste hypothekeren zekerheid gaat dit niet op aangezien er alleen besloten kan worden bij unanimiteit tussen de groepen. Dus ook de groep van investeerders waarbij de vertegenwoordiging via KoM zal plaatsvinden kan bij een meerderheid binnen deze groep dingen voorstellen of tegenhouden. KoM alsmede de overige groepen beslissen hier dus niets zelfstandig.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:52 schreef RavigotteSaus het volgende:
[..]
Het is niet dat de meerderheid bepaald. Als 1 van de 4 groepen besluit zijn hypotheek recht uit te winnen kan de rest alleen maar volgen. Dat is met meer van de bepalingen.
En los daarvan.
wat zijn de verhoudingen?
20k
10k
10k
en
80k voor KoM?
En los daarvan is de rol van KoM dan wel heel bijzonder.
Zit er in namens de investeerders MET en namens de investeerders ZONDER hypotheekrecht.
Tussen die twee groepen zit een heel verschillend belang.
2x niet betalen kan voor de groep met hypotheekrecht betekenen dat ze gaan uitwinnen.
2x niet betalen kan zonder hypotheekrecht betekenen dat ze een oplossing willen omdat er niets te halen is.
Beide belangen worden door KoM vertegenwoordigd dus.
We hebben dus 1 pitch met drie verschillende zekerheden.
groep 1
Investeerders < 1000 euro die hebben de zekerheid zoals in eerste instantie was aangekondigd in de pitch.
groep 2
1000-9000 euro hebben extra zekerheden via KoM waar door groep 1 minder zekerheden heeft.
groep 3
> 10.000 euro hebben alle zekerheden waardoor zowel groep 1 als groep 2 minder zekerheden krijgen dan aanvankelijk belooft. Groep 1 heeft dus 2x minder zekerheden gekregen.
Volgens mij MAG deze man niet in default raken.
Dit is voor zover ik weet de eerste waar het echt bij de notaris is geregeld in een officiële hypotheek akte, waarbij de crowd, met naam en toenaam, in de akte staat. De eerst dus waarbij het goed geregeld zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:58 schreef Speekselklier het volgende:
Zit nog niet zo lang in het vak, maar is dit dan de eerste met hypothekaire zekerheid?
Ik lees het toch wel vaker in de pitches of wordt er dan later vanaf gezien?
Ik vertrouw er op dat het goed komt en dat jullie hem werkend gezien hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:42 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..](met een beetje kiespijn)
We hebben Peter geconfronteerd met het artikel. Hij geeft aan dat het verhaal absoluut niet klopt en ook dat er geen wederhoor heeft plaatsgevonden door dvhn. Hij heeft ons toegezegd morgen met een verklaring te komen. Zodra we deze hebben ontvangen zullen we deze publiceren bij de updates van de campagne en per mail versturen aan de investeerders.
Vooralsnog wachten we de verklaring van Peter af en vragen ook aan jullie nog wat geduld tot we Peter zijn reactie hebben ontvangen.
NB: in het voortraject van de pitch hebben wij stadskanaal bezocht en een werkende Bio product processor bezocht.
grtz, Harm
Dat ziet er goed uitquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:11 schreef crowdiefunder het volgende:
Een nieuwe op KOM:
Agrarisch bedrijf Otten
B+
48 Maanden
6,5% Rente
¤ 60.000
Opstart onderneming
Geen hypotheek op de stallen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:11 schreef crowdiefunder het volgende:
Een nieuwe op KOM:
Agrarisch bedrijf Otten
B+
48 Maanden
6,5% Rente
¤ 60.000
Opstart onderneming
Durf jij het te vragen?quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Geen hypotheek op de stallen.
Bedankt dat je vlot reageert, dat is fijn. Er zijn er genoeg denk ik die hier wel een bedrag in hebben zitten. Staat de bio-processor nu ook in Blijdorp en werkt hij daar? Of is het nog steeds een proefopstelling?quote:Op dinsdag 15 december 2015 14:42 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..](met een beetje kiespijn)
We hebben Peter geconfronteerd met het artikel. Hij geeft aan dat het verhaal absoluut niet klopt en ook dat er geen wederhoor heeft plaatsgevonden door dvhn. Hij heeft ons toegezegd morgen met een verklaring te komen. Zodra we deze hebben ontvangen zullen we deze publiceren bij de updates van de campagne en per mail versturen aan de investeerders.
Vooralsnog wachten we de verklaring van Peter af en vragen ook aan jullie nog wat geduld tot we Peter zijn reactie hebben ontvangen.
NB: in het voortraject van de pitch hebben wij stadskanaal bezocht en een werkende Bio product processor bezocht.
grtz, Harm
Hij zou in Emmen staanquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:42 schreef wou het volgende:
de bio-processor nu ook in Blijdorp en werkt hij daar? Of is het nog steeds een proefopstelling?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |