abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158249197
Voor Groningers en bierliefhebbers. Of andere investeerders: https://www.all4funding.n(...)werij-en-proeflokaal
pi_158249237
Nu weer een volmacht gekregen om te tekenen... Het proces hyp. inschrijving Panneklaar is erg omslachtig.

--------------------------------------
De conceptakte heeft wat langer op zich laten wachten vanwege een aantal bezwaren van de notaris die hieronder worden opgesomd.

Tijdens de aflossingsfase kan een aantal situaties zich voordoen als de deelnemers niet zijn georganiseerd in een 'beslissingsorgaan'.

Zonder nadere organisatie van de deelnemers zullen zij bijvoorbeeld allen afzonderlijk:

- te zijner tijd moeten meewerken aan het royeren (doorhalen) van het hypotheekrecht bij het kadaster;
afzonderlijk toestemming moeten verlenen bij bijvoorbeeld:
- verbouw van het onderpand
- wijzigen bestemming, inrichting, gedaante van het onderpand
- verhuur van het onderpand
- vestigen tweede hypotheekrecht
- moeten meewerken aan executieverkoop (het 'gebruiken' van het hypotheekrecht) als niet wordt voldaan aan de betalingsverplichtingen.

De notaris heeft gesteld om alleen de drie grootste leningverschaffers zelfstandig hierover te laten beslissen. Alle overige deelnemers zullen in dit soort situaties vertegenwoordigd worden door Kapitaal op Maat. Hiertoe tekenen zij een "onherroepelijk Volmacht", een voorbeeld hiervan is bijgevoegd. Mocht een van de bovenstaande situaties zich voordoen, dan zal Kapitaal Op Maat met alle betrokkenen overleg plegen en uw belangen behartigen.
-----------------
pi_158249303
Panneklaar is echt een pilot voor toekomstige projecten met hyp inschrijving
pi_158249810
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:45 schreef KMW1976 het volgende:
Panneklaar is echt een pilot voor toekomstige projecten met hyp inschrijving
Inderdaad.
En ik vind het daarom geen enkel probleem dat het nu eenmalig wat omslachtig is als daar tegenover staat dat in de toekomst vaker een hypotheek als zekerheid gegeven wordt.
pi_158249960
In zoverre, eerst word je 'gedwongen' om minimaal 1000 euro te investeren om de in de pitch afgesproken zekerheden te verkrijgen. En nu krijg je blijkbaar de afgesproken zekerheid niet als je 1000+ hebt geinvesteerd.

Is er bij KoM over dit project wel nagedacht?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158250183
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:44 schreef KMW1976 het volgende:
Nu weer een volmacht gekregen om te tekenen... Het proces hyp. inschrijving Panneklaar is erg omslachtig.

--------------------------------------
De conceptakte heeft wat langer op zich laten wachten vanwege een aantal bezwaren van de notaris die hieronder worden opgesomd.

Tijdens de aflossingsfase kan een aantal situaties zich voordoen als de deelnemers niet zijn georganiseerd in een 'beslissingsorgaan'.

Zonder nadere organisatie van de deelnemers zullen zij bijvoorbeeld allen afzonderlijk:

- te zijner tijd moeten meewerken aan het royeren (doorhalen) van het hypotheekrecht bij het kadaster;
afzonderlijk toestemming moeten verlenen bij bijvoorbeeld:
- verbouw van het onderpand
- wijzigen bestemming, inrichting, gedaante van het onderpand
- verhuur van het onderpand
- vestigen tweede hypotheekrecht
- moeten meewerken aan executieverkoop (het 'gebruiken' van het hypotheekrecht) als niet wordt voldaan aan de betalingsverplichtingen.

De notaris heeft gesteld om alleen de drie grootste leningverschaffers zelfstandig hierover te laten beslissen. Alle overige deelnemers zullen in dit soort situaties vertegenwoordigd worden door Kapitaal op Maat. Hiertoe tekenen zij een "onherroepelijk Volmacht", een voorbeeld hiervan is bijgevoegd. Mocht een van de bovenstaande situaties zich voordoen, dan zal Kapitaal Op Maat met alle betrokkenen overleg plegen en uw belangen behartigen.
-----------------
Wel vreemd dat er blijkbaar verschil is tussen een grote en een kleinere investeerder. Waarom zou dit zijn en zijn niet alle investeerders gelijk, zoals dit bij Crowdfunding gebruikelijk is? Wat zijn de risico's als drie investeerders wel zelfstandig mogen beslissen en de overige investeerders niet?
pi_158250380
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 23:09 schreef RavigotteSaus het volgende:
In zoverre, eerst word je 'gedwongen' om minimaal 1000 euro te investeren om de in de pitch afgesproken zekerheden te verkrijgen. En nu krijg je blijkbaar de afgesproken zekerheid niet als je 1000+ hebt geinvesteerd.

Is er bij KoM over dit project wel nagedacht?
Ik begrijp wel dat KoM het aanspreek punt is en dat er, indien noodzakelijk, gezamenlijk knopen moeten worden doorgehakt. Waarom niet met alle investeerders gelijk, of eventueel afhankelijk van de hoogte van je inleg?
pi_158250788
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:00 schreef BruderKlaus het volgende:
Reactie van Capital Circle op de AFM brief:
https://www.capitalcircle(...)-veld-te-doen-ruimen
Volstrekt NIET mee eens. Ze durven wel deze cowboys. Een hoop bla, bla, komen net kijken, hebben nog heel weinig gepresteerd en slaan hiermee de plank alvast helemaal mis.
pi_158251603
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 23:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik begrijp wel dat KoM het aanspreek punt is en dat er, indien noodzakelijk, gezamenlijk knopen moeten worden doorgehakt. Waarom niet met alle investeerders gelijk, of eventueel afhankelijk van de hoogte van je inleg?
Of ik het begrijp of niet doet er niet toe. De afspraak was dat je vanaf 1000 euro op de akte staat. Typisch een voorbeeld waar GvE in een lastig pakket zit als het op een default komt.
(zit zelf niet in Panneklaar)

[ Bericht 9% gewijzigd door RavigotteSaus op 15-12-2015 00:23:32 ]
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158251752
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:43 schreef Droplollie het volgende:
Voor Groningers en bierliefhebbers. Of andere investeerders: https://www.all4funding.n(...)werij-en-proeflokaal
Zo een ton om te beginnen, ze hebben nog al verwachtingen. Bier lijkt 'hot' de laatste tijd.
pi_158251799
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:15 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Of ik het begrijp of niet doet er niet toe. De afspraak was dat je vanaf 1000 euro op de akte staat. Typisch een voorbeeld waar KoM in een lastig pakket zit als het op een default komt.
pi_158252601
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:29 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Die afspraak verandert toch ook niet?
pi_158253555
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:15 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Of ik het begrijp of niet doet er niet toe. De afspraak was dat je vanaf 1000 euro op de akte staat. Typisch een voorbeeld waar GvE in een lastig pakket zit als het op een default komt.
Het gaat dus inderdaad niet over GvE maar over KoM, maar dat staat er los van.
De discussie nu gaat er niet om of je apart genoemd zal worden op de akte. Dat was zo en zal ook nu zo blijven. Wat nu aangepast zal worden in wie je vertegenwoordigd. De drie grootste investeerders mogen dat blijkbaar zelf doen en de overige investeerders moeten dit gezamenlijk via KoM doen. Wat zal het voordeel kunnen zijn voor die "grote drie" waardoor ze apart op de akte willen komen te staan?
pi_158253571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 01:31 schreef TisIk het volgende:

[..]

Die afspraak verandert toch ook niet?
Precies!
pi_158253873
Op de akte komt, neem ik aan, 3x investeerder en 1x KoM. Staan daar dan ook de mensen die minder dan 1000 euro hebben geinvesteerd op?
pi_158253924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 06:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De discussie nu gaat er niet om of je apart genoemd zal worden op de akte. Dat was zo en zal ook nu zo blijven. Wat nu aangepast zal worden in wie je vertegenwoordigd. De drie grootste investeerders mogen dat blijkbaar zelf doen en de overige investeerders moeten dit gezamenlijk via KoM doen. Wat zal het voordeel kunnen zijn voor die "grote drie" waardoor ze apart op de akte willen komen te staan?
Zou er gewerkt gaan worden met een soort democratie? Ik vind het wel een beetje apart hoor. Zit er niet in, maar dit lijkt weer zo'n vage constructie te worden. Ik zou het gebruikelijk vinden als je allemaal 'gelijk' op de akte komt, en stemrecht hebt naar rato van je investering. Zie het nut ook niet van een aparte vermelding.
Schip ahoy!
pi_158254000
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 06:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als ik mij de investeringshistorie goed herinner zag ik in ieder geval 1x een investering van 20.000 euro voorbij komen. Blijkbaar krijg je met dat soort bedragen meer 'macht'.

Ik ben hier persoonlijk ook geen voorstander van. Ik heb dan ook het volgende voorstel naar KoM gestuurd.

quote:
Ik vind het namelijk nogal wat om enkele personen meer rechten te geven dan anderen.
In de beginsel zou ik het een eerlijker idee vinden om iedereen te laten vertegenwoordigen door KoM.
Nu krijgen enkele deelnemers meer rechten en meer ‘macht’.

Wat zijn de mogelijkheden om iedereen te laten vertegenwoordigen door KoM?
pi_158254137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:24 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Als ik mij de investeringshistorie goed herinner zag ik in ieder geval 1x een investering van 20.000 euro voorbij komen. Blijkbaar krijg je met dat soort bedragen meer 'macht'.

Ik ben hier persoonlijk ook geen voorstander van. Ik heb dan ook het volgende voorstel naar KoM gestuurd.

[..]

Mee eens! Ook na rato zou ik overigens prima mee kunnen leven maar zoals het er nu staat is wel vreemd. Zou je de reactie van KoM hier kunnen delen?
pi_158254161
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:09 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zou er gewerkt gaan worden met een soort democratie? Ik vind het wel een beetje apart hoor. Zit er niet in, maar dit lijkt weer zo'n vage constructie te worden. Ik zou het gebruikelijk vinden als je allemaal 'gelijk' op de akte komt, en stemrecht hebt naar rato van je investering. Zie het nut ook niet van een aparte vermelding.
Als er onderhandeld moet worden kan je natuurlijk niet met honderd man aan tafel gaan zitten. Ook om naar iedereen alle stukken te sturen met bedrijfsgevoelige informatie lijkt me dan niet zo handig.
Daarom snap ik deze constructie wel. Symbid werkt ook zo.
pi_158254169
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:01 schreef RavigotteSaus het volgende:
Op de akte komt, neem ik aan, 3x investeerder en 1x KoM. Staan daar dan ook de mensen die minder dan 1000 euro hebben geinvesteerd op?
Nee, volgens mij komen daar gewoon alle investeerders op van 1k en meer die hieraan mee willen doen en de papieren hebben opgestuurd.
pi_158254406
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:44 schreef Murene het volgende:

[..]

Als er onderhandeld moet worden kan je natuurlijk niet met honderd man aan tafel gaan zitten. Ook om naar iedereen alle stukken te sturen met bedrijfsgevoelige informatie lijkt me dan niet zo handig.
Daarom snap ik deze constructie wel. Symbid werkt ook zo.
Ik vind dat wel apart. Je moet mijns inziens stemrecht naar rato hebben, niet met een bepaald bedrag bijna een veto kunnen kopen.
Schip ahoy!
pi_158254574
PlotProjects op Leapfunder, mooi bedrijf, ik denk dat die technologie nog veel groter gaat worden...

Wel erg ruim boven mijn budget :o
pi_158254853
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:12 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik vind dat wel apart. Je moet mijns inziens stemrecht naar rato hebben, niet met een bepaald bedrag bijna een veto kunnen kopen.
Volgens mij was het probleem dat niet meerderheid van stemmen geldig is, maar moet er een unanieme beslissing zijn. Naar rato gaat dan niet werken.
pi_158254907
Is het KoM BV of de stichting KOM die de eerste hypotheek krijgt.
Ik vermoed de BV, want de stichting mag volgens mij alleen maar gelden doorsluisen.

Wat gebeurt er als KoM BV in de problemen komt?

Ik ben heel benieuwd hoe de AFM over deze aktie denkt. Zeker nu derdengelden op de wensen van de AFM staan. Mogelijk gaat dit nog een stap verder. Niet een eenmalige betaling die zoek kan raken, maar een complete hypotheek.
pi_158254942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:51 schreef RavigotteSaus het volgende:
Is het KoM BV of de stichting KOM die de eerste hypotheek krijgt.
Ik vermoed de BV, want de stichting mag volgens mij alleen maar gelden doorsluisen.

Wat gebeurt er als KoM BV in de problemen komt?

Ik ben heel benieuwd hoe de AFM over deze aktie denkt. Zeker nu derdengelden op de wensen van de AFM staan. Mogelijk gaat dit nog een stap verder. Niet een eenmalige betaling die zoek kan raken, maar een complete hypotheek.
Allebei niet. De investeerders die op de akte staan zijn diegene die de eerste hypotheek krijgen. Kom staat hier mijns inziens buiten.

Heb zelf wel 1k+ geïnvesteerd in dit project. Maar had geen tijd om alles te regelen. Dus ben zelf ook geen hypotheek houder. Zou mooi zijn als ze dit op een andere manier kunnen regelen.
pi_158254967
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij was het probleem dat niet meerderheid van stemmen geldig is, maar moet er een unanieme beslissing zijn. Naar rato gaat dan niet werken.
Dit was het probleem altijd wel bij GvE. HIerdoor zou het dus kunnen zijn dat een investeerder van 100 euro op zijn strepen kan staan waardoor iedereen zijn geld zou kunnen verliezen. Daarom is het ook slim om de grootste investeerders te kiezen.
pi_158254992
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:53 schreef Murene het volgende:
Allebei niet. De investeerders die op de akte staan zijn diegene die de eerste hypotheek krijgen. Kom staat hier mijns inziens buiten.
Ik zou dit even heel goed navragen. Als dit zo is lijkt het met geen probleem.
Maar als KoM op de akte staat wordt het een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:24 schreef dyna18 het volgende:
1x 20k, 2x 10k en 1x 9.7k.
Die van 9.7 heeft blijkbaar om 300 euro zijn macht verspeeld. Die zal wel balen.
pi_158254998
Het verhaal is simpel, rente is laag en alleen alles wat vertrouwd is krijgt dat.
Crowdfunding is voor alles waar de bank geen interesse in heeft.
pi_158255181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:59 schreef schvvmert het volgende:
Het verhaal is simpel, rente is laag en alleen alles wat vertrouwd is krijgt dat.
Crowdfunding is voor alles waar de bank geen interesse in heeft.
Eens, maar dat betekend zeker niet dat het slechte investeringen zijn. Voor een bank is het al snel onrendabel.
pi_158255200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:55 schreef Murene het volgende:

[..]

Dit was het probleem altijd wel bij GvE. HIerdoor zou het dus kunnen zijn dat een investeerder van 100 euro op zijn strepen kan staan waardoor iedereen zijn geld zou kunnen verliezen. Daarom is het ook slim om de grootste investeerders te kiezen.
Ik snap wel dat het unaniem heel lastig is. Maar deze constructie vind ik ook niet zuiver. Het belang van iemand die 20k erin stopt is mogelijk heel anders dan van iemand die er 1k in stopt. Iedereen maakt weer andere afwegingen. Het is dan vreemd dat de ene 'stemrecht' heeft en de ander niet, puur omdat het nominale bedrag anders is.
Schip ahoy!
pi_158255207
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:12 schreef Murene het volgende:

[..]

Eens, maar dat betekend zeker niet dat het slechte investeringen zijn. Voor een bank is het al snel onrendabel.
Yep maar ben je er van bewust dat er ook steeds meer fantasiefiguren in deze markt stappen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:18:45 #82
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_158255253
Zijn er niet steeds meer mensen die eerst naar crowdfunding kijken ipv een lening bij een bank?
pi_158255285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:14 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Yep maar ben je er van bewust dat er ook steeds meer fantasiefiguren in deze markt stappen.
Waar heb je het over??
pi_158255316
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:21 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

Waar heb je het over??
De risico's
pi_158255375
Ben het niet helemaal eens met de stelling van KOM dat belangen groter zijn van iemand die ¤10.000 investeert t.o.v. iemand die ¤1.000 investeert. Immers kan dit voor beide personen een even groot deel van hun vermogen zijn. Slaat dus nergens op om degene met de grootste portemonnee meer rechten/zekerheid te geven terwijl belangen even groot (kunnen) zijn.
pi_158255611
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:53 schreef Murene het volgende:

[..]

Heb zelf wel 1k+ geïnvesteerd in dit project. Maar had geen tijd om alles te regelen. Dus ben zelf ook geen hypotheek houder. Zou mooi zijn als ze dit op een andere manier kunnen regelen.
Volgens mij is er nog tijd om de zaken te regelen als je dat zou willen. Tenminste zo las ik het tussen de regels door dat er nog wat meer tijd was dan in de deadline aangegeven.
Even een berichtje sturen naar KoM om te vragen of je nog mee kan.
pi_158255792
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:28 schreef Graankorrel het volgende:
Ben het niet helemaal eens met de stelling van KOM dat belangen groter zijn van iemand die ¤10.000 investeert t.o.v. iemand die ¤1.000 investeert. Immers kan dit voor beide personen een even groot deel van hun vermogen zijn. Slaat dus nergens op om degene met de grootste portemonnee meer rechten/zekerheid te geven terwijl belangen even groot (kunnen) zijn.
Ze hebben niet meer zekerheden, ze mogen wanneer het mis gaat alleen mee praten en keuzes maken. Ga er ook van uit dat grote investerdeers in het algemeen meer kennis van zaken hebben als de kleinere investeerders (natuurlijk zijn er ook voorbeelden dat dit niet klopt).

Ik vind het zelf een goede constructie. Vraag me alleen af of het juridisch wel kan. Omdat je een volmacht hebt afgegeven het notariskantoor om voor jou te handelen. En niet een volmacht hebt afgegeven aan de consortium van de 3 investeerders.
En er was wel een volmacht mee gestuurd maar geen ontwerpakte, terwijl je er wel voor tekent dat je deze gelezen hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158256012
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:28 schreef Graankorrel het volgende:
Ik denk dat het gewoon na rato van de inleg zou moeten zijn, dan hebben de grote investeerders automatisch een grotere zeggenschap maar kunnen ook de kleinere een vuist maken als dat al nodig zou zijn. Dat is ook crowdfunding denk ik en niet zoals het nu gaat, maar dat zal dan voor het volgende project weer beter geregeld moeten worden, dit is natuurlijk ook pas de eerste op deze manier. Ook wel leuk om hier bij betrokken te zijn.
pi_158256053
Collin:
Leningaanvrager: Zoku Meetings & Events
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Rente: 7,00 %
Looptijd: 48 maanden

Ik pas.........even geen starters meer. Voorschotje op voornemen 2016 :)
Pecunia non olet
pi_158256107
Iedereen kan crowdfunding beginnen ook hier, waarom alleen geld steken in dingen die via platform komen?
pi_158256124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:15 schreef schvvmert het volgende:
Iedereen kan crowdfunding beginnen ook hier, waarom alleen geld steken in dingen die via platform komen?
Wauw, wat probeer je nu te vertellen?
pi_158256132
Een veilige belegging is het niet. daarom is rente ook stuk hoger.
pi_158256137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:15 schreef schvvmert het volgende:
Dat klopt helemaal niet, ga je eerst maar eens inlezen.
pi_158256162
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:16 schreef carebaer het volgende:

[..]

Wauw, wat probeer je nu te vertellen?
Dat het grote luchtballon kan worden wanneer er steeds meer mensen instappen.
pi_158256172
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:12 schreef obligataire het volgende:
Collin:
Leningaanvrager: Zoku Meetings & Events
Doel van de lening: Uitbreidingsfinanciering
Rente: 7,00 %
Looptijd: 48 maanden

Ik pas.........even geen starters meer. Voorschotje op voornemen 2016
Ik heb afgelopen keren achter het net gevist. Heb nu het principe toegepast eerst inschrijven dan lezen en dan eventueel verwijderen. Het was dus in dit geval verwijderen. Naar mijn idee geen schade aangericht daar de lening nog niet vol zat. Ik begrijp trouwens niet dat deze lening als starter laag risico en ruim voldoende mee krijgt.

Tijdens het schrijven van deze post dus wel vol gekomen. Toch weer even 300K in de tas in 20 minuten. Zat vermoedelijk wel al voor de helft vol bij publiceren. Ik keek om 11.06 en toen zat hij al 60% vol.
pi_158256187
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal niet, ga je eerst maar eens inlezen.
Met wie maak je deal en zijn die ook thuis wanneer het fout gaat?
pi_158256217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:19 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat het grote luchtballon kan worden wanneer er steeds meer mensen instappen.
ik denk dat we niet moeten reageren op een langsfietser (zie post history van schvvmert) die zich niet fatsoenlijk voorstelt en hier alleen maar wat komt roepen. daar schieten onze discussies niets mee op.
pi_158256223
Heb zelf ook nog mooi project, helaas al meteen vol.
pi_158256229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:20 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Met wie maak je deal en zijn die ook thuis wanneer het fout gaat?
Ik nogmaals, ga je inlezen en daarna kunnen we hier je meeste vragen wel beantwoorden.
pi_158256254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik denk dat we niet moeten reageren op een langsfietser (zie post history van schvvmert) die zich niet fatsoenlijk voorstelt en hier alleen maar wat komt roepen. daar schieten onze discussies niets mee op.
Mee eens, O-)
:X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')