abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158238462
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:59 schreef aborren het volgende:
Nieuwe op GVE, https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12477

Iemand diepere inzichten in deze business? Looptijd is lekker kort, maar het businessmodel is voor mij (te) vaag...
Heb hem meegepakt.
pi_158238489
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:52 schreef carebaer het volgende:
400 euro per klant per jaar betekent dat (wanneer de klant met dit product 5x per week ontbijt) 7,70 euro per week en dus ongeveer 1,50 per dag. Vind ik wel geloofwaardig. Daarnaast heeft de provincie het project gefinancierd middels subsidie van toch 75.000 euro. En in het achterhoofd gehouden dat Nederland toch flink gaat vergrijzen en mensen steeds bewuster eten zie ik het project best slagen.

*knip*
1,50 per dag kan best veel geld zijn voor iemand die in de AOW zit.

overigens gaan ze uit van 10.000 'vaste' klanten. Ik zou het niet gek vinden als er ook rekening gehouden is in de omzet met incidentele klanten, waardoor de 1,50 niet klopt.

quote:

Iemand diepere inzichten in deze business? Looptijd is lekker kort, maar het businessmodel is voor mij (te) vaag...
lijkt een eigen versie van spotify/deezer.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_158238530
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 16:02 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Heb hem meegepakt.
Investeerder 015163 of 004433 toevallig? Die hebben er vertrouwen in! Of geld teveel.... :)
  maandag 14 december 2015 @ 16:06:25 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_158238538
quote:

Maar waarvoor vragen ze nou geld? Zelfs bij het kopje 'Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl?' blijft het onduidelijk.

Ah, over 'Waar wordt de financiering voor aangewend?' heengelezen.
pi_158238585
Ik blijf me toch verbazen dat ook dit project binnen 20 minuten alweer voor bijna de helft gefinancierd is :o
pi_158238615
quote:

Korte looptijd, relatief laag bedrag plus diverse garanties. Klinkt als eentje waarbij je geld wel terug komt. :)
pi_158238670
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 16:09 schreef carebaer het volgende:
Ik blijf me toch verbazen dat ook dit project binnen 20 minuten alweer voor bijna de helft gefinancierd is :o
Niet heel gek hoor, het halve forum zit de laatste dagen aan de paddo's
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_158238960
ik doe mee met sleeve music
pi_158238993
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:41 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

We hebben beeld!
[ afbeelding ]h
WOW, dit ziet er geweldig uit!
pi_158239089
Prima reactie van GvE op AFM. trouwens
pi_158239130
Ik heb sleeve music ook meegepakt....net op tijd
pi_158239413
Hier ook nog een aardig duitje in Sleeve music kunnen steken, korte periode en inderdaad aardige zekerheden :)
pi_158239439
quote:

We hoeven niet meer te kijken zat al vol toen ik keek. :)

Heb me net opgegeven voor het test panel van BonDuo®. Knapperige bolletjes van hoogwaardig eiwit. Met mijn leeeftijd zit ik in de doelgroep. c_/ Als ik een test product toegestuurd krijg zal ik hier verslag doen van mijn bevindingen. Ook dit project zit zo goed als vol. Ik hou het bij het testen van het product en laat anderen investeren. Als het product bevalt zal ik door het te kopen zorgen dat de lening kan worden afgelost! :)

[ Bericht 26% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-12-2015 17:10:50 ]
pi_158240352
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:51 schreef -jos- het volgende:
Reactie op maatregelen AFM

[..]

http://www.crowdfunding.n(...)-op-maatregelen-afm/
Moedig en ik kan mij er wel voor een groot gedeelte bij aansluiten. Moedig omdat ik mij zo kan voorstellen dat de AFM hier niet zo blij mee is.
pi_158240495
Ik zit nu ook even te kijken wat GVE nou eigenlijk verdient aan een succesvol project. Dit is hier te vinden, maar ik kom er niet helemaal uit en wil het even verifiëren: https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/tarieven.aspx

Stel zakelijk project van:
- ¤100.000
- 8% rente
- 5 jaar looptijd

Omzet GVE:
- ¤349 plaatsingkosten
- 1,25% plus 0,95% * 5 = 6% over ¤100.000 = ¤6.000 fee ondernemer
- 0,3% * 5 = 1,5% over ¤100.000 = ¤1.500 fee investeerders

Omzet is dus ¤7.849 bij bovenstaand voorbeeld. Klopt dit? Heb ik het in de smiezen?

Ik zie verder dat een gemiddeld project ongeveer 8% rente geeft. Looptijd uit voorbeeld is één jaar hoger dan een gemiddeld jaar, maar ik denk dat GVE dit ongeveer verdient aan een project, dus 7,8% van de geïnvesteerde som. Op de homepage staat dat er reeds bijna ¤72.000.000 is geïnvesteerd door de jaren heen. Hebben ze toch al een aardige omzet van ongeveer ¤5.500.000 gedraaid.

Ik weet niet of iemand dit interessant vind, maar ik was er nieuwsgierig naar :)
pi_158240531
Het is goed dat er verder over gesproken wordt zodat een werkbaar model ontstaat. Als de platforms het echt anders willen zullen met een gedragen voorstel moeten komen waarbij invulling gegeven wordt aan de kwetsbare punten die er momenteel zijn. Het zou verstandig zijn dat vorm te geven samen met een doorsnede van grote en kleine investeerders.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_158240966
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 17:46 schreef carebaer het volgende:
Ik zit nu ook even te kijken wat GVE nou eigenlijk verdient aan een succesvol project. Dit is hier te vinden, maar ik kom er niet helemaal uit en wil het even verifiëren: https://www.geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/tarieven.aspx

Stel zakelijk project van:
- ¤100.000
- 8% rente
- 5 jaar looptijd

Omzet GVE:
- ¤349 plaatsingkosten
- 1,25% plus 0,95% * 5 = 6% over ¤100.000 = ¤6.000 fee ondernemer
- 0,3% * 5 = 1,5% over ¤100.000 = ¤1.500 fee investeerders

Omzet is dus ¤7.849 bij bovenstaand voorbeeld. Klopt dit? Heb ik het in de smiezen?

Ik zie verder dat een gemiddeld project ongeveer 8% rente geeft. Looptijd uit voorbeeld is één jaar hoger dan een gemiddeld jaar, maar ik denk dat GVE dit ongeveer verdient aan een project, dus 7,8% van de geïnvesteerde som. Op de homepage staat dat er reeds bijna ¤72.000.000 is geïnvesteerd door de jaren heen. Hebben ze toch al een aardige omzet van ongeveer ¤5.500.000 gedraaid.

Ik weet niet of iemand dit interessant vind, maar ik was er nieuwsgierig naar :)
Een paar kanttekeningen. Gemiddelde looptijd van de projecten is geen 5 jaar maar naar ik schat zo'n 4 jaar en een klein beetje. In het verleden waren de tariefen lager dus het grootste deel van de 72 miljoen is tegen een lager tarief binnengehaald. Dus als je grofweg 6.5% in plaats van je 7.8% van 72 miljoen rekent kom je beter in de richting. Blijft natuurlijk een behoorlijk bedrag maar je moet je bedenken dat dit soort bedrijven geen eenmanszaken meer zijn, en dat er heel wat personeel rond loopt dat elke maand een salaris wil ontvangen.
pi_158241225
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 18:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Een paar kanttekeningen. Gemiddelde looptijd van de projecten is geen 5 jaar maar naar ik schat zo'n 4 jaar en een klein beetje. In het verleden waren de tariefen lager dus het grootste deel van de 72 miljoen is tegen een lager tarief binnengehaald. Dus als je grofweg 6.5% in plaats van je 7.8% van 72 miljoen rekent kom je beter in de richting. Blijft natuurlijk een behoorlijk bedrag maar je moet je bedenken dat dit soort bedrijven geen eenmanszaken meer zijn, en dat er heel wat personeel rond loopt dat elke maand een salaris wil ontvangen.
Kom je dus op ongeveer 4,6 miljoen euro uit in 5 jaar tijd sinds de oprichting. Toch niet onaardig ;)

Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre banken nog terug komen in 'de strijd' om startende ondernemers te gaan financieren. Kan me voorstellen dat veel ondernemers de voorkeur geven aan crowdfunding. En waar stopt dit? Gaan we laten onze eigen woningen ook op deze manier financieren? Ik sluit het niet uit, onze economie gaat zich meer en meer naar een deeleconomie vormen. Voeg bij de crowdfunding bitcoins toe en de banken kunnen oprollen en wegwezen?

Het is een scenario-schets. Hoe denken anderen hier over? Natuurlijk gebeurt het niet van de een op andere dag (lees: decennium).

[ Bericht 10% gewijzigd door carebaer op 14-12-2015 18:36:30 ]
pi_158242380
Team Fan Fashion is volgens GvE dus grondig gecheckt een heeft geen faillissement gehad las ik hier eerder.

Voor de verhalen hier had ik wel vertrouwen in dit project en dus een klein bedrag toegezegd. Ik ga er vanuit dat het goed zit en laat m'n investering staan, aangezien er volgens de info van GvE na extra navragen geen problemen waren.

Hier trouwens ook nog geen paddo's gehad(oosten v/h land).
pi_158242730
Ik ben benieuwd of de ballenbak het binnen de tijd gaat halen.
Loopt het wat langzamer omdat het bedrag hoog is of hebben we er minder vertrouwen in?
pi_158243479
Reactie van Capital Circle op de AFM brief:
https://www.capitalcircle(...)-veld-te-doen-ruimen
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_158244604
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:00 schreef BruderKlaus het volgende:
Reactie van Capital Circle op de AFM brief:
https://www.capitalcircle(...)-veld-te-doen-ruimen
"‘Het is volstrekt noodzakelijk dat de cowboys uit deze markt weggeruimd worden en crowdfunding een volwassen alternatief wordt naast bank financiering,’ aldus Coert Coomans, directeur Capital Circle. ".. Ik heb het artikel gelezen en direct besloten nooit ooit via/bij Capital Circle te investeren.
  maandag 14 december 2015 @ 21:04:09 #48
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_158245660
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 20:37 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

"‘Het is volstrekt noodzakelijk dat de cowboys uit deze markt weggeruimd worden en crowdfunding een volwassen alternatief wordt naast bank financiering,’ aldus Coert Coomans, directeur Capital Circle. ".. Ik heb het artikel gelezen en direct besloten nooit ooit via/bij Capital Circle te investeren.
Cowboy Coert Coomans van Capital Circle: Cabaretier in Crowdfundingland. Geeft Carrière Cadeau aan Concurrentie met zijn Controversieel Commentaar. Capital Circle kan naar het Columbarium.
pi_158245692
@crowdfundi: :) :) :)
pi_158245722
wel een quadro C rating, die Coert Coomans van Capital Circle
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')