quote:An agreement between Syrian opposition groups in Riyadh this week excluded important groups like Syrian Kurds and should not form the basis for peace talks, the Russian Foreign Ministry said.
"We cannot accept the attempt by the group which met in Riyadh to assign itself the right to speak on behalf of the entire Syrian opposition," the ministry said in a statement December 12.
Saudi Arabia's talks between Syrian opposition groups excluded Kurds from the outset, despite their holding large tracts of territory in Syria. They also specifically excluded the Islamic militant groups Islamic State and Nusra Front, Al-Qaeda's Syrian affliate, in a move that met Russia's approval.
But most of Syria's other disparate opposition groups signed onto the agreement, which called for elections leading to an all-inclusive, democratic government for Syria, and had been hailed as "an important step" by the United States.
The groups that signed the accord agreed to a cease-fire and said they were prepared to meet with Syrian President Bashar al-Assad in January to start negotiations on a transition of power.
But they riled Moscow by calling for Assad to step down at the start of a transitional period leading to elections.
Moscow said there should be no "preconditions" set for a political transition.
Peace negotiators in Vienna already agreed that "only the Syrian people can decide the fate of Syria," the ministry said. "Agreements must be respected."
Russia also criticized the Riyadh accord for not including members of the so-called "patriotic Syrian opposition" seen as friendly towards Assad.
The foreign ministry said the exclusion of Syria's Kurdish Democratic Union Party, in a major omission, was the result of objections from Turkey, which had a say in who got invited to the Riyadh conference.
Despite excluding the main Islamic militant groups in Syria, as Russia wished, Moscow objected to the inclusion of groups it views as closely related to such "infamous" terrorist groups, including Saudi-backed Jaish al-Islam (Army of Islam), and Ahrar al-Sham.
Moscow says Ahrar al-Sham is an ally of Al-Qaeda and is responsible for regularly shelling its embassy in Damascus.
"We are still convinced that terrorists of all stripes should be excluded from the political process in Syria," the foreign ministry said.
Russia took the position that it is up to UN Syrian envoy Staffan de Mistura to determine which groups will represent the opposition in the end, not Riyadh.
Russia's strong objections to the Riyadh accord presents a challenge for U.S. Secretary of State John Kerry, who travels to Moscow on December 15 to try to further the Syrian peace effort.
Kerry had welcomed the accord as an "important step," although he said it had some "kinks" that needed working out and "difficult work" remained to forge a peace deal.
De Turkse industrie en productiviteit is ook flink op de schop gegaan de afgelopen 10+ jaar, dus het is niet alleen te danken aan vastgoed, maar goed, we zullen het allemaal zien hoe de Turkse economie gaat presteren de komende jaren.quote:Op zondag 13 december 2015 16:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turkije staat bekend als een boom and bust economie, met nogal een grote vastgoedbubbel.
Als het zo doorgaat dan verdwijnt Turkije in een gewelds spiraal en blijft er niets meer over...quote:Op zondag 13 december 2015 16:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Turkse industrie en productiviteit is ook flink op de schop gegaan de afgelopen 10+ jaar, dus het is niet alleen te danken aan vastgoed, maar goed, we zullen het allemaal zien hoe de Turkse economie gaat presteren de komende jaren.
Ja, ja, ik weet het, in de jaren 60 zou Turkije verdeeld worden en eindigen in een burgeroorlog, in de jaren 80 weer, in de jaren 90 zou Turkije dan echt verdeeld raken, begin 2000 was het aftellen en nu weer. Ik weet.quote:Op zondag 13 december 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat dan verdwijnt Turkije in een gewelds spiraal en blijft er niets meer over...
Eindelijk gebruik je het woord dictatorlovers weer. Nu kunnen we je weer terroristenlover noemenquote:Op zondag 13 december 2015 16:54 schreef firefly3 het volgende:
Leuk hoe dictatorlovers er alles aan doen om hun "grote leider" te verdedigen. Niets mis mee om dictators af te zetten.
heb ik nooit beweerd maar laten we objectief eens kijken naar de feiten.quote:Op zondag 13 december 2015 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ja, ik weet het, in de jaren 60 zou Turkije verdeeld worden en eindigen in een burgeroorlog, in de jaren 80 weer, in de jaren 90 zou Turkije dan echt verdeeld raken, begin 2000 was het aftellen en nu weer. Ik weet.
Ik ging er dan ook niet vanuit dat je zoiets riep in de jaren 60 hoor, kan mij vergissen, maar volgens mij ben je niet zo oud. Verder heb ik geen glazenbol, dus wacht ik geduldig af hoe de ontwikkelingen zich uitbreiden.quote:Op zondag 13 december 2015 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
heb ik nooit beweerd maar laten we objectief eens kijken naar de feiten.
De USA en het Westen zijn bezig met operaties in Syrie (midden oosten), de Russen zijn bezig en steunen de opositie, het wemelt er van de terreur groepen die allemaal hun eigen agenda's hebben en de Turken zijn niet vies om ff lekker te provoceren. Israel houd alle nauwlettend in de gaten en bombareerd af en toe en Iran doet ook nog mee.
Zijn dat geen passende ingredienten voor WW3?
Nee, want ik ben geen voorstander dat al qaeda syrie gaat leiden. Dus ben geen terroristenloverquote:Op zondag 13 december 2015 16:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Eindelijk gebruik je het woord dictatorlovers weer. Nu kunnen we je weer terroristenlover noemenHet niveau stijgt weer
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te kunnen constateren dat dit een levensgevaarlijke situatie is.quote:Op zondag 13 december 2015 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ging er dan ook niet vanuit dat je zoiets riep in de jaren 60 hoor, kan mij vergissen, maar volgens mij ben je niet zo oud. Verder heb ik geen glazenbol, dus wacht ik geduldig af hoe de ontwikkelingen zich uitbreiden.
Hoe kom je er bij dat ik de ernst er niet van in zou zien dan?quote:Op zondag 13 december 2015 17:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te kunnen constateren dat dit een levensgevaarlijke situatie is.
Onbegrijpelijk dat zoveel mensen hier de ernst niet van in zien....
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier die de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke Je loopt hier constant je wijsheid van 'niet zwart wit denken' te propageren maar ondertussen ben je op een kinderachtig niveau aan het discussiren. Gewoon dat soort irritante benamingen gewoon vermijden.quote:Op zondag 13 december 2015 17:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben geen voorstander dat al qaeda syrie gaat leiden. Dus ben geen terroristenlover
Doel ik jou persoonlijk?quote:Op zondag 13 december 2015 17:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik de ernst er niet van in zou zien dan?
quote:Op zondag 13 december 2015 17:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke Je loopt hier constant je wijsheid van 'niet zwart wit denken' te propageren maar ondertussen ben je op een kinderachtig niveau aan het discussiren. Gewoon dat soort irritante benamingen gewoon vermijden.
Hoe acceptabel zou het zijn als hij zei: Alsof iedereen hier de kant van ISIS/FSA/Nusra kiest per definitie alles goedkeurt wat er door hen gedaan is mbt martelingen en dergelijke?quote:Op zondag 13 december 2015 17:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke
Geen idee, je kunt ook op Peter R de Vries doelen in een reactie op mij, kan ik niet uitsluiten idd.quote:
Ach ja......quote:Op zondag 13 december 2015 17:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, je kunt ook op Peter R de Vries doelen in een reactie op mij, kan ik niet uitsluiten idd.
Het zwart wit gebeuren begint bij diegene die zegt dat assad moet blijven. Er zijn miljoenen mensen, waarom pers assad? En op dat moment springt de liefde erin. Zelfs als er een gematigde SAA officier het land ging leiden zonder barrelbombs en rechten voor iedereen dan was ik tevreden.quote:Op zondag 13 december 2015 17:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier die de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke Je loopt hier constant je wijsheid van 'niet zwart wit denken' te propageren maar ondertussen ben je op een kinderachtig niveau aan het discussiren. Gewoon dat soort irritante benamingen gewoon vermijden.
Net zo acceptabel,ware het niet dat hij er n is hier die de islamistische en onderdrukkende aard van veel rebellengroeperingen en bagatelliseert. Om nog maar eens niet te spreken over de belachelijke stelling dat de bondgenoot van Assad, Iran, erop uit zou zijn om de sharia zoals die in Iran geldt, te implementeren in Syri.quote:Op zondag 13 december 2015 17:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe acceptabel zou het zijn als hij zei: Alsof iedereen hier de kant van ISIS/FSA/Nusra kiest per definitie alles goedkeurt wat er door hen gedaan is mbt martelingen en dergelijke?
Waarom probeerde ik het ook..quote:Op zondag 13 december 2015 17:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het zwart wit gebeuren begint bij diegene die zegt dat assad moet blijven. Er zijn miljoenen mensen, waarom pers assad? En op dat moment springt de liefde erin. Zelfs als er een gematigde SAA officier het land ging leiden zonder barrelbombs en rechten voor iedereen dan was ik tevreden.
Ik ga geen namen noemen, maar er zijn hier toch wel meerdere users geweest die de mensonterende aanvallen door / namens Assad ook hebben gebagatelliseerd natuurlijk. Zo ridicuul is die opvatting niet, vader Hafez heeft destijds het Iran heel erg duidelijk gemaakt dat een militaire bondgenootschap tussen beide landen welkom is maar dat religieuze druk en bemoeien met interne aangelegenheden niet geaccepteerd zal worden.quote:Op zondag 13 december 2015 17:13 schreef primakov het volgende:
[..]
Net zo acceptabel,ware het niet dat hij er n is hier die de islamistische en onderdrukkende aard van veel rebellengroeperingen en bagatelliseert. Om nog maar eens niet te spreken over de belachelijke stelling dat de bondgenoot van Assad, Iran, erop uit zou zijn om de sharia zoals die in Iran geldt, te implementeren in Syri.
Niemand houdt je tegen om ze dan ook daarop aan te spreken. Ik vind het gewoon irritant dat er steeds woorden als terroristenlover, dictatorlover e.d hier worden gebezigd. Alsof ik op een middelbaar schoolforum zit.quote:Op zondag 13 december 2015 17:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga geen namen noemen, maar er zijn hier toch wel meerdere users geweest die de mensonterende aanvallen door / namens Assad ook hebben gebagatelliseerd natuurlijk. Zo ridicuul is die opvatting niet, vader Hafez heeft destijds het Iran heel erg duidelijk gemaakt dat een militaire bondgenootschap tussen beide landen welkom is maar dat religieuze druk en bemoeien met interne aangelegenheden niet geaccepteerd zal worden.
Fair enough.quote:Op zondag 13 december 2015 17:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen om ze dan ook daarop aan te spreken. Ik vind het gewoon irritant dat er steeds woorden als terroristenlover, dictatorlover e.d hier worden gebezigd. Alsof ik op een middelbaar schoolforum zit.
Mee eens, denk dat Iran dat nog steeds wel respecteert inderdaad, als ik zelf zoiets zou claimen zou dat meer op basis van ideologisch giswerk en vermoedens zijn, gezien het Iraanse regime weinig heeft met de Baath idealen.quote:Is dat dan een indicatie dat er hedendaags door Iran nu wl religieuze druk en bemoeienis met interne aangelegenheden is? Bij mijn weten wordt die verstandhouding nog steeds gerespecteerd. Als je namelijk informatie hebt die de stelling van firefly en Atak onderschrijft, deel die dan graag met ons, aangezien beiden nimmer met iets zijn gekomen om dat aannemelijk te maken.
Afwachten wat de FSA over JAN gaat zeggen natuurlijk!quote:Op zondag 13 december 2015 17:51 schreef UpsideDown het volgende:
JAN zegt dat de FSA niet bestaat, wat nu?
Dat is die ene groep die samen heeft gewerkt met Al-Qaida!quote:Op zondag 13 december 2015 18:26 schreef firefly3 het volgende:
Maar maakt niets uit. Assad is de legitieme leider van de soevereine staat![]()
Thomas van Linge @arabthomness
#Syria: over 60 civilians have been killed in criminal regime bombardments all over besieged eastern #Ghouta today
https://mobile.twitter.com/arabthomness/status/676052284921487360
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 december 2015 18:36 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Dat is die ene groep die samen heeft gewerkt met Al-Qaida!
Een dictator die jarenlang voor vrede en stabiliteit zorgde. Dat kun je niet zeggen over jouw geliefde terroristengroepjes.quote:Op zondag 13 december 2015 16:54 schreef firefly3 het volgende:
Leuk hoe dictatorlovers er alles aan doen om hun "grote leider" te verdedigen. Niets mis mee om dictators af te zetten.
Jij hebt echt de ballen verstand van de Assadische Syrie decennialang he?quote:Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Een dictator die jarenlang voor vrede en stabiliteit zorgde. Dat kun je niet zeggen over jouw geliefde terroristengroepjes.
Het verbieden van demonstraties en het hard neerslaan hiervan noem je vrede? Het martelen van willekeurige studenten ook? Ik noem het niet echt stabiel als in 1 klap een halve miljoen mensen tegen je zijnquote:Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Een dictator die jarenlang voor vrede en stabiliteit zorgde. Dat kun je niet zeggen over jouw geliefde terroristengroepjes.
Want de FSA, ISIS, Nusra doen dat natuurlijk niet. Net als SA natuurlijk want dat is ook een superlief land.quote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verbieden van demonstraties en het hard neerslaan hiervan noem je vrede? Het martelen van willekeurige studenten ook? Ik noem het niet echt stabiel als in 1 klap een halve miljoen mensen tegen je zijn
Ach Irak onder Saddam was bijna in een constante staat van oorlog, instabiliteit, economische crisis en social engineering en toch claimt men dat hij voor stabiliteit zorgde.quote:Op zondag 13 december 2015 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt echt de ballen verstand van de Assadische Syrie decennialang he?
Jezus je ben nog steeds bezig met je onzin berichten. Het door jou gesteunde rebellen zijn niks anders dan Islamistische terroristen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verbieden van demonstraties en het hard neerslaan hiervan noem je vrede? Het martelen van willekeurige studenten ook? Ik noem het niet echt stabiel als in 1 klap een halve miljoen mensen tegen je zijn
Mja, vraag dat ook eens aan de Koerden en de Sjieten even voor de zekerheid.quote:Op zondag 13 december 2015 19:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ach Irak onder Saddam was bijna in een constante staat van oorlog, instabiliteit, economische crisis en social engineering en toch claimt men dat hij voor stabiliteit zorgde.
Ach het periode daarna is zeker beter ? Bepaalde minderheden hadden een beter leven onder Sadam dan nu.quote:Op zondag 13 december 2015 19:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ach Irak onder Saddam was bijna in een constante staat van oorlog, instabiliteit, economische crisis en social engineering en toch claimt men dat hij voor stabiliteit zorgde.
Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt gelezen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, vraag dat ook eens aan de Koerden en de Sjieten even voor de zekerheid.
Opgepakt worden op straat door geheime politie en lekker met je neven richting Iran worden gestuurd en sneuvelen. Ideaal leventje. Staatsterrorisme is van een andere orde dan groepsterrorisme.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach het periode daarna is zeker beter ? Bepaalde minderheden hadden een beter leven onder Sadam dan nu.
plus europa werd niet overspoeld met mensen maar sinds saddam khadaffi en nu assad willen afzetten is t 1 kankerzooi.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach het periode daarna is zeker beter ? Bepaalde minderheden hadden een beter leven onder Sadam dan nu.
Zou zomaar eens kunnen, je legde de nadruk op "people say..." of?quote:Op zondag 13 december 2015 19:15 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt gelezen.
In de jaren 90 kwamen ook een hoop Irakezen deze kant op. De media gaf ze echter niet zoveel aandacht als nu. Sentimenten veranderen en dus ook onze selectieve verontwaardiging.quote:Op zondag 13 december 2015 19:15 schreef meester82 het volgende:
[..]
plus europa werd niet overspoeld met mensen maar sinds saddam khadaffi en nu assad willen afzetten is t 1 kankerzooi.
Ik probeerde de stabiliteitsmythe uit te kleden door een analogie te geven van de andere usual suspect met de zelfde politieke ideologie die door verkeerd geinformeerde revisionisten geopperd werd als een stabiliteitsgever.quote:Op zondag 13 december 2015 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou zomaar eens kunnen, je legde de nadruk op "people say..." of?
quote:Op zondag 13 december 2015 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt echt de ballen verstand van de Assadische Syrie decennialang he?
Ah sorry, idd verkeerd gelezen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:18 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik probeerde de stabiliteitsmythe uit te kleden door een analogie te geven van de andere usual suspect met de zelfde politieke ideologie die door verkeerd geinformeerde revisionisten geopperd werd als een stabiliteitsgever.
Goed punt.quote:
Want jij weet er zoveel van af natuurlijk.quote:Op zondag 13 december 2015 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah sorry, idd verkeerd gelezen.
[..]
Goed punt.
Waar komt dat toch vandaan, mensen die ineens helemaal ingelezen zijn over Syrie en Irak en allemaal inhoudelijke uitspraken over diens geschiedenis doen, irl kom ik ze nooit tegen.
Het is het resultaat van anarchie en domheid van assad. Overal heb je bendes, legers etc. Maar dat krijg je als je je volk zo hard neerslaat als er honderdduizenden mensen tegen je zijn. Criminelen heb je overal. Goede mensen ook.quote:Op zondag 13 december 2015 19:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Want de FSA, ISIS, Nusra doen dat natuurlijk niet. Net als SA natuurlijk want dat is ook een superlief land.
Syrie is er nog slechter aan toe dan irak en libie bij elkaar. Jazeker dat syrie er beter van wordtquote:Op zondag 13 december 2015 19:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Want jij weet er zoveel van af natuurlijk.
Vertel eens.... als je kijkt naar Irak en Libi... denk je dat Syri er beter van wordt als Assad weg is door de inmenging van het westen?
Buiten Montana_Ir heb ik geen gelijke in dit topic, die inhoudelijk kan praten over Syrie, zowel uit eigen ervaring, zien, leven als een directe lijn met het land en diens geschiedenis. Itt velen hier ben ik niet beperkt tot het internet, zo, mag ik nu wel blijven posten en jou wijzen op de idioterie van je posts?quote:Op zondag 13 december 2015 19:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Want jij weet er zoveel van af natuurlijk.
De opstanden in Syri zijn niet begonnen met Westerse inmenging itt Irak. Verder pleit ik niet voor een westerse inmenging in Syrie zoals dat met Libie is gebeurd, de bombardementen van het Westen, de Russen, IS, strijders en de Hezbollah / Iran milities hebben er niets te zoeken, allemaal doen het om eigen belang.quote:Vertel eens.... als je kijkt naar Irak en Libi... denk je dat Syri er beter van wordt als Assad weg is door de inmenging van het westen?
Hahahaquote:Op zondag 13 december 2015 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buiten Montana_Ir heb ik geen gelijke in dit topic, die inhoudelijk kan praten over Syrie, zowel uit eigen ervaring, zien, leven als een directe lijn met het land en diens geschiedenis.
Je zegt belachelijke dingenquote:Op zondag 13 december 2015 19:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel verder dan oneliners kom jij tegenwoordig niet meer h?
En hiermee inmiddels ook bevestigd, dat je niet verder komt dan oneliners, viel me al een tijdje op, maar nu toch wel duidelijk aangetoond, dank daarvoor. Nu ga ik maar weer op zoek naar mensen met kennis van zaken, die niet beperkt zijn tot oneliners, maar daadwerkelijk weten waar ze over praten.quote:
Ben ook geen voorstander van Assad maar ben wel van mening dat hij betrokken moet worden met onderhandeling tot vrede, want wanneer je Assad uitsluit en daarmee ook zijn aanhangers dan krijg je geheid problemen. Dan zal er een situatie ontstaan zoals in Libi waarin verschillende milities elkaar vermoorden voor macht.quote:Op zondag 13 december 2015 19:43 schreef ChanceThePepper het volgende:
Ik vraag me soms af waarom er geen figuur als Hashim al-Atassi meer rondloopt in Syrie. Of een Shishakli die een burgeroorlog voorkomt door de macht af te staan. Als Assad net zo een patriot was had hij het nooit zo ver laten komen. Of een andere hersenspinsel: Stel dat Husni al-Za'im de kans kreeg om Syrie echt te besturen. Alle 20e eeuwse Syrische politici zouden toch een hartaanval krijgen als ze Syrie anno 2015 zien. Maar goed, ook hun (instabiele) politiek heeft er indirect voor gezorgd dat 'de Syrier' richting de Ikhwan, salafi's en overige islamisten is gekeerd.
ies koeltoerquote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zijn dan allemaal assadlovers. Je kunt best een politieke stroming of gedachtegoed + doelstelling volgen. Maar als je zo gefixeert bent op 1 persoon noem ik het fanboyism oftewel extreme liefde voor een dictator. Dat zijn net als die mensen diequote:Op zondag 13 december 2015 19:57 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ben ook geen voorstander van Assad maar ben wel van mening dat hij betrokken moet worden met onderhandeling tot vrede, want wanneer je Assad uitsluit en daarmee ook zijn aanhangers dan krijg je geheid problemen. Dan zal er een situatie ontstaan zoals in Libi waarin verschillende milities elkaar vermoorden voor macht.
Nice, goed filmpje!!quote:Op zondag 13 december 2015 20:11 schreef Aloulu het volgende:
Terrorist van Nusrah al-Jowlani zegt dat er geen FSA (meer) is?
Wat een gedrocht van een mens ben je ook zeg. Niks nuttig voeg je toe in deze discussie behalve je voor keur laten blijken van bepaalde Jihadistische groeperingen.quote:Op zondag 13 december 2015 20:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zijn dan allemaal assadlovers. Je kunt best een politieke stroming of gedachtegoed + doelstelling volgen. Maar als je zo gefixeert bent op 1 persoon noem ik het fanboyism oftewel extreme liefde voor een dictator. Dat zijn net als die mensen diedoen voor wilders of rutte. Gevaarlijke schapen net als al nusra en hezbollah.
Ik keur al nusra en hezbollah af in de post die je quote, waar laat ik de voorkeur blijken voor jihadisten in desbetreffende post?quote:Op zondag 13 december 2015 20:47 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Wat een gedrocht van een mens ben je ook zeg. Niks nuttig voeg je toe in deze discussie behalve je voor keur laten blijken van bepaalde Jihadistische groeperingen.
Je reageert selectief en er zijn meerdere gebruikers die op wijzen dat je moet oppassen Jihad post en we hadden hier paar topics terug ook een discussie over.quote:Op zondag 13 december 2015 20:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik keur al nusra en hezbollah af in de post die je quote, waar laat ik de voorkeur blijken voor jihadisten in desbetreffende post?
Assad heeft echt niets te bieden voor een overgang. Als hij een kogel door zijn kop krijgt zijn de fanboys na een week rouwen ook weer bezig met hun dagelijkse activiteiten.quote:Op zondag 13 december 2015 20:53 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Je reageert selectief en er zijn meerdere gebruikers die op wijzen dat je moet oppassen Jihad post en we hadden hier paar topics terug ook een discussie over.
Gaan we weer de "westen = Evil, Ciada" kant op?quote:Op zondag 13 december 2015 21:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Fsa , is een door een westerse spindokter verzonnen term om onder een dekmantel terroristen te kunen steunen..
Er is een hele simpele keuze in Syrie en dat een seculier en stabiel Syrie onder Assad , of een chaos zoals in Livie ,waar terroristen en fundamentalisten de koppen van iedereen afhakken en aanslagen beramen. Oftewel steun assad ,of steun de terroristen. De Russen staan hier aan de goede kant van de geschiedenis.
Jouw spin van mensen die kritiek op je hebbenquote:Op zondag 13 december 2015 21:24 schreef firefly3 het volgende:
In 1 zin de gedachte van mensen die de voorkeur hebben voor assad:
De revolutie is ontstaan door IS die door de CIA werd gesteund om chaos te scheppen voor de oliepijpleiding maar assad is de oplossing want in al die woonwijken zitten terroristen, cause RT says so.
Bedankt dat je mijn gedachten zo goed onder woorden brengt.quote:Op zondag 13 december 2015 21:24 schreef firefly3 het volgende:
In 1 zin de gedachte van mensen die de voorkeur hebben voor assad:
De revolutie is ontstaan door IS die door de CIA werd gesteund om chaos te scheppen voor de oliepijpleiding maar assad is de oplossing want in al die woonwijken zitten terroristen, cause RT says so.
Je hebt meerdere keren laten blijken dat je sympathie hebt voor de FSA, en je reageert met blije, kinderachtige reacties en allerlei blije emoticons wanneer er (door een andere FSA sympathisant) een filmpje word gepost over een munitiedepot dat opgeblazen word door een TOW.quote:Op zondag 13 december 2015 20:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik keur al nusra en hezbollah af in de post die je quote, waar laat ik de voorkeur blijken voor jihadisten in desbetreffende post?
quote:Republican presidential front-runner Donald Trump is pinning blame for the Syrian civil war and the rise of the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) on Hillary Clinton.
“She is the one that caused all this problem with her stupid policies,” Trump said on “Fox News Sunday.” “You look at what she did with Libya, what she did with Syria.”
Fox News host Chris Wallace questioned Trump about the claim.
“What do you mean, ‘hundreds of thousands?’ ” Wallace said.
“She was secretary of State. Obama was president, the team,” Trump responded. “Two real geniuses.”
Het heeft een reden. Nog geen vijf minuten na jouw post komt er al een aluhoedje post voorbij...quote:Op zondag 13 december 2015 23:11 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
En iedereen die een mening heeft die anders is dan de jouwe, is een Assaadlover of een Aluhoedje....
quote:Op zondag 13 december 2015 23:13 schreef Mytho het volgende:
Secret Weapons Shipments To ISIS From Turkey Intercepted
http://www.liveleak.com/view?i=f55_1449853196
beelden komen wel van cumhuriyet, een turks bedrijf opgericht in 1924.quote:Op zondag 13 december 2015 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het heeft een reden. Nog geen vijf minuten na jouw post komt er al een aluhoedje post voorbij...
[..]
Hoofdredacteurs van de krant zijn hiervoor vastgezetquote:Op zondag 13 december 2015 23:20 schreef Mytho het volgende:
[..]
beelden komen wel van cumhuriyet, een turks bedrijf opgericht in 1924.
moeten wel landverraders zijn door slecht nieuws te laten zien
Wat kan ik wel bevestigen?quote:Op zondag 13 december 2015 23:22 schreef Cubs het volgende:
[..]
Hoofdredacteurs van de krant zijn hiervoor vastgezet
Trigger kan het bevestigen
Wat zeggen deze beelden ons ?quote:Op zondag 13 december 2015 23:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ze zijn gearresteerd? Klopt, maar dat is niet voor deze beelden.
welkequote:Op zondag 13 december 2015 23:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ze zijn gearresteerd? Klopt, maar dat is niet voor deze beelden.
Eigenlijk het tegenovergestelde van wat de beschrijving zegt, meer in de strekking van "in geen enkel ander land zal je een vervolging van de geheime diensten zien"quote:Op zondag 13 december 2015 23:27 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Wat zeggen deze beelden ons ?
Ik kan geen Turks lezen namelijk.
De eerste 10 min ongeveer is van Sabah, viel me pas later op dat richting het einde van de video idd ook de cumhuriyet beelden zijn toegevoegd.quote:
De inhoud van de vrachtwagen zou, georganiseerd door de secret service, in Syrie worden getransporteerd en aan de rebellen (welke is maar de vraag) worden overhandigd. Uit de beelden kan je zien dat de gendarmerie een been daartussen steekt en beelden van het gebeuren maakt.quote:Op zondag 13 december 2015 23:27 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Wat zeggen deze beelden ons ?
Ik kan geen Turks lezen namelijk.
Niet aan ISIS vermoed ik (ook gezien de locatie van de grensovergang), logischer zou JAN of IF zijn.quote:Op zondag 13 december 2015 23:33 schreef Cubs het volgende:
[..]
De inhoud van de vrachtwagen zou, georganiseerd door de secret service, in Syrie worden getransporteerd en aan de rebellen (welke is maar de vraag) worden overhandigd. Uit de beelden kan je zien dat de gendarmerie een been daartussen steekt en beelden van het gebeuren maakt.
Een prominente AKP lid heeft al toegegeven dat er wapens in de vrachtwagens zaten al een half jaar geleden, weliswaar door zich iets te verspreken zegt hij dat ze naar de FSA gingen, nadat hij door een mob wordt verweten IS te steunen.quote:Op zondag 13 december 2015 23:33 schreef Cubs het volgende:
[..]
De inhoud van de vrachtwagen zou, georganiseerd door de secret service, in Syrie worden getransporteerd en aan de rebellen (welke is maar de vraag) worden overhandigd. Uit de beelden kan je zien dat de gendarmerie een been daartussen steekt en beelden van het gebeuren maakt.
Wat is die reden dan ?quote:Op zondag 13 december 2015 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het heeft een reden. Nog geen vijf minuten na jouw post komt er al een aluhoedje post voorbij...
[..]
Het is al erg genoeg dat ze naar de FSA gaan. Hiermee wordt de duur van het conflict verlengd en dus het lijden van de burgers. Tevens werkt de FSA samen met Al Nusra dus gaan ze de facto ook naar Al Nusra.quote:Op zondag 13 december 2015 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een prominente AKP lid heeft al toegegeven dat er wapens in de vrachtwagens zaten al een half jaar geleden, weliswaar door zich iets te verspreken zegt hij dat ze naar de FSA gingen, nadat hij door een mob wordt verweten IS te steunen.
FSA is ook zo een soep-term.quote:Op zondag 13 december 2015 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een prominente AKP lid heeft al toegegeven dat er wapens in de vrachtwagens zaten al een half jaar geleden, weliswaar door zich iets te verspreken zegt hij dat ze naar de FSA gingen, nadat hij door een mob wordt verweten IS te steunen.
Het ironische is dat ze indirect de PKK ook nog eens steunen, salafi's vallen de YPG aan, krijgen klappen en laten hun wapens achter. Zo hebben die al een shitload aan Iraakse wapens van ISIS buitgemaakt.quote:Op zondag 13 december 2015 23:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat ze naar de FSA gaan. Hiermee wordt de duur van het conflict verlengd en dus het lijden van de burgers. Tevens werkt de FSA samen met Al Nusra dus gaan ze de facto ook naar Al Nusra.
Ja maar goed, dat Turkije in Syrie alleen de FSA erkent en steunt schreeuwt Erdogan al letterlijk van daken af, dit soort videos van Cumhuriyet hebben het eigenlijk alleen maar gedocumenteerd en visueel gemaakt met wat ze precies de FSA steunen.quote:Op zondag 13 december 2015 23:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat ze naar de FSA gaan. Hiermee wordt de duur van het conflict verlengd en dus het lijden van de burgers. Tevens werkt de FSA samen met Al Nusra dus gaan ze de facto ook naar Al Nusra.
Ahrar Sham ook wel potentieel, Turkije was tot een jaar ofzo wel te spreken over Ahrar Al-Sham.quote:Op zondag 13 december 2015 23:51 schreef Cubs het volgende:
[..]
FSA is ook zo een soep-term.
Aan de Turkse grens, grenzen de Turkmenen, JAN, ISIS en YPG. De laatste twee zijn het niet geweest. De Turkmenen waarschijnlijk ook niet, zie uitspraak Turkes, blijft JAN over. Tenzij ik iemand over het hoofd zie.
twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 21:14:08Interview - #Kurdish-dominated militia accuses #Turkey of delaying #Jarablus liberation... https://t.co/0xnbjNMpI6 reageer retweet
Turkije stelt zich op als een soort beschermheer van ISIS ten westen van de Eufraat.quote:The Syrian Democratic Forces (SDF), which was formed last October as an alliance of Kurdish, Arab, Turkmen and Christian militias, accuses Turkey of delaying the liberation of the city of Jarablus, the last border town between Syria and Turkey held by the Islamic State group (ISIS). Sharvan Minbij, a spokesperson for the SDF, said in an interview with Rudaw that his forces were intent on striking a massive blow against ISIS by capturing both Jarablus and Raqqa, the city in Syria that ISIS calls the capital of its self-declared “Caliphate.” Minbij rejected recent reports that his force has received military assistance from Russia. He said that the SDF, whose ranks are dominated by Kurds, maintain close contacts with the US-led international coalition.
Hoe dan?quote:Op zondag 13 december 2015 23:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 21:14:08Interview - #Kurdish-dominated militia accuses #Turkey of delaying #Jarablus liberation... https://t.co/0xnbjNMpI6 reageer retweet
Turkije stelt zich op als een soort beschermheer van ISIS ten westen van de Eufraat.
Volgens deze man dat gedoe over die no-fly zone/buffer zone:quote:
quote:As the SDF we will target ISIS wherever they are. Jarabulus and Raqqa are among areas we should go to liberate. But it is obvious that Turkey has delayed the liberation of Jarabulus, and this is the reason that ISIS has remained there. Turkey's call for a “no-fly zone” in these areas is to halt and sabotage our advance. Turkey gave ISIS an opportunity to fortify its positions, plant landmines and dig trenches and tunnels.
I kneeuwww, maar dan veel geroep en gehuil is het niet echt gekomen, van alles vliegt er nog steeds omheen.quote:Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens deze man dat gedoe over die no-fly zone/buffer zone:
[..]
Ze stellen dat alles wat de Eufraat over zal steken gebombardeerd zal worden. ISIS-verwijdering in Jarablus en Manbij is op deze manier onmogelijk geworden.quote:
Volgens mij wordt daar door de Amerikanen/Fransen etc. niet gevlogen, omdat Turkije het ear-marked heeft voor de buffer zone. Ze zullen daar wel bepaalde afspraken over hebben gemaakt in de coalitie. Nu gaat het nog iets moeilijker worden met die Russische luchtafweer. Alles moet afgestemd worden tussen de verschillende legers. Het is echt zo dom dat de Amerikanen en Russen allebei een eigen groepje in elkaar hebben gedraaid. Als ze zouden samenwerken zou het veel effectiever zijn.quote:Op maandag 14 december 2015 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
I kneeuwww, maar dan veel geroep en gehuil is het niet echt gekomen, van alles vliegt er nog steeds omheen.
Terecht wel, je gaat als Turkije natuurlijk niet terroristen steunen.quote:Op maandag 14 december 2015 00:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ze stellen dat alles wat de Eufraat over zal steken gebombardeerd zal worden. ISIS-verwijdering in Jarablus en Manbij is op deze manier onmogelijk geworden.
ISIS is toch terrorist en wordt hier beschermd?quote:Op maandag 14 december 2015 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terecht wel, je gaat als Turkije natuurlijk niet terroristen steunen.
Wellicht dat Turkije wat voorwaarden heeft gesteld voor het gebruik van Incirlik, zou zomaar eens kunnen.quote:Op maandag 14 december 2015 00:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens mij wordt daar door de Amerikanen/Fransen etc. niet gevlogen, omdat Turkije het ear-marked heeft voor de buffer zone. Ze zullen daar wel bepaalde afspraken over hebben gemaakt in de coalitie. Nu gaat het nog iets moeilijker worden met die Russische luchtafweer. Alles moet afgestemd worden tussen de verschillende legers. Het is echt zo dom dat de Amerikanen en Russen allebei een eigen groepje in elkaar hebben gedraaid. Als ze zouden samenwerken zou het veel effectiever zijn.
Op Amerikaanse leest geschoeid .......quote:
Formeel gezien hebben de Koerdische strijders volgens Turkije (lees: Erdogan) geen ander status dan terrorist, dus vallen ze onder diezelfde categorie.quote:Op maandag 14 december 2015 00:12 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
ISIS is toch terrorist en wordt hier beschermd?
Sinds de oprichting van de SDF is deze benaming een stuk lastiger vol te houden.quote:Op maandag 14 december 2015 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Formeel gezien hebben de Koerdische strijders volgens Turkije (lees: Erdogan) geen ander status dan terrorist, dus vallen ze onder diezelfde categorie.
Turken hebben decennialang ervaring met generaliseren, dont worry, komt helemaal goed.quote:Op maandag 14 december 2015 00:17 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Sinds de oprichting van de SDF is deze benaming een stuk lastiger vol te houden.
Maar wel ISquote:Op maandag 14 december 2015 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Terecht wel, je gaat als Turkije natuurlijk niet terroristen steunen.
Vertel.quote:Op maandag 14 december 2015 00:35 schreef Che_ het volgende:
[..]
De wind is weer van richting veranderd, ja?
Met dank aan Lexoman Parastin van de PUKquote:Op maandag 14 december 2015 00:13 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Op Amerikaanse leest geschoeid .......
Turkije kan dat wel stellen maar IS is een duizend keer ergere, gevaarlijkere en kwaadaardigere groep en het grootste obstakel voor de vrede in Syri en een gevaar voor de wereldvrede, i.t.t. de YPG. Turkije faciliteert dit gevaar voor de wereldvrede en laat zo de oorlog voortwoekeren en vergroot de onrust onder de Koerden, terwijl ze ook de hardliners hadden kunnen isoleren door hen juist te helpen en IS af te snijden en internationaal gezien een goede beurt te maken hiermee. Nu gaan zowel Rusland, Iran als Syri actief PKK elementen steunen straks om Turkije dwars te zitten, heeft Turkije daardoor onrust met de Koerden, terreurdreiging vanuit IS omdat die dankzij hen nog niet weg zijn en staan ze internationaal slecht bekend. Well played Erdoganquote:Op maandag 14 december 2015 00:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Formeel gezien hebben de Koerdische strijders volgens Turkije (lees: Erdogan) geen ander status dan terrorist, dus vallen ze onder diezelfde categorie.
Iran, PKK elementen steunen ja?quote:Op maandag 14 december 2015 00:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turkije kan dat wel stellen maar IS is een duizend keer ergere, gevaarlijkere en kwaadaardigere groep en het grootste obstakel voor de vrede in Syri en een gevaar voor de wereldvrede, i.t.t. de YPG. Turkije faciliteert dit gevaar voor de wereldvrede en laat zo de oorlog voortwoekeren en vergroot de onrust onder de Koerden, terwijl ze ook de hardliners hadden kunnen isoleren door hen juist te helpen en IS af te snijden en internationaal gezien een goede beurt te maken hiermee. Nu gaan zowel Rusland, Iran als Syri actief PKK elementen steunen straks om Turkije dwars te zitten, heeft Turkije daardoor onrust met de Koerden, terreurdreiging vanuit IS omdat die dankzij hen nog niet weg zijn en staan ze internationaal slecht bekend. Well played Erdogan
quote:In an Al-Monitor article on Dec. 7, Metin Gurcan discusses Turkey’s latest and controversial move near Mosul that aroused the fury of Iraqi Prime Minister Haider al-Abadi's government in Baghdad and brought Kurdistan Regional Government (KRG) President Massoud Barzani to Ankara. He also supplied invaluable technical details of the military dimension of the move.
Turkey is already entangled in a crisis with Russia that has the potential of escalating dangerously. For many, opening up a new front for controversy — this time with Baghdad — may not seem a wise move, but it needs to be assessed within a broader regional context.
The Turkish move, involving Bashiqa, a town just north of Mosul, does have a rationale in the broader regional framework in which a Russia-Iran axis, also aligned with Baghdad, is overtly imposing itself over Syria. Such an axis would be attractive also for Turkey's Kurdish insurgent Kurdistan Workers Party (PKK), whose affiliates the Democratic Union Party (PYD) and People's Protection Units (YPG) are proving themselves as the most reliable and strongest fighting forces on the ground in Syria against the Islamic State (IS).
The PKK and YPG also played an important role in Iraq in the liberation of the town of Sinjar from IS. Sinjar commands the most important road linking Raqqa, the de facto capital of IS in Syria, with its most important reward, Mosul, considered to be a Sunni bastion against the capital, Baghdad, and its Shiite politicians. IS took over Mosul in June 2014.
In the eyes of Ankara, there is a visible linear axis linking Tehran to Damascus crossing over Baghdad. This is enhanced by a resurgent Russia that could undermine Turkey’s regional standing even further, following the latest conflict that erupted after the downing of the Russian fighter jet by missiles fired from a Turkish F-16 on Nov. 24.
As the siege against IS in Mosul sends optimistic signals that the city could be liberated in the foreseeable future, Turkey, keeping this geopolitical situation in mind, has been prompted to move.
As a matter of fact, taking history into account, it may be seen as no more than a replay of perennial Turco-Persian or Turkish-Iranian rivalry in and over Mesopotamia. Ottoman Turkey and Safavid Iran fought over Mesopotamia for the control over today’s Iraq several times in the 16th and 17th centuries.
The Safavids, a Turkish dynasty that once ruled what is today Iran, declared Shiism as the state religion of their empire. Until Shah Ismail transformed the empire in the land of ancient Persia, its subjects were predominantly Sunni. Adding to the theological dimension of the matter, ever since the first half of the 16th century, Shiite Iran and Sunni Turkey — irrespective of the nature of their regimes and who is ruling them — have been geopolitical rivals, and their competition mostly has been reflected over the territory and the communities of Mesopotamia.
Baghdad itself changed hands several times. It was under Safavid rule between 1508 and 1534, before it fell into Ottoman-Turkish hands in 1638. It was the British capture of the city in 1917 that ended years of Sunni-Ottoman-Turkish rule over the Shiite Arabs.
The wars between the Ottomans and the Safavids ceased in 1638 with the Treaty of Qasr-e Shirin that drew the frontiers between what are Iran and Turkey today, and between Iran and what is Iraq today (with minor modifications). Both sides, when it comes to boast about the depth of their good neighborly relations, refer to this treaty that is nearly 150 years older than the foundation of the United States of America.
Although Turkey and Iran have never fought since then, they have acknowledged each other's regional standing and privileges; their competition in different arenas is not as acute and deep as between the Shiites and Sunnis of Iraq.
Following the US invasion of Iraq in 2003, the Shiites for the first time ruled Baghdad, further alienating the Sunnis and paving the road for the emergence of Sunni extremist organizations such as “al-Qaeda of Mesopotamia” that ultimately transformed itself into the Islamic State of Iraq and Syria and subsequently IS.
As Baghdad is seen moving to Tehran’s orbit today, the conditions for an Ankara-Erbil (KRG) rapprochement have become timely and significant. It has become a geopolitical imperative.
The Islamist government of President Recep Tayyip Erdogan and Prime Minister Ahmet Davutoglu in Turkey proved more and more to be the sponsors and the protectors of the Sunni Arabs of Iraq and acted in mediating between the Barzani-ruled KRG and Sunni Arab notables, particularly those of the Nujaifi clan of Mosul, the capital of Ninevah province.
Thanks to Turkish efforts, Osama al-Nujaifi has been elected as the speaker of the Iraqi parliament in Baghdad with Kurdish support, while his brother Atheel was governor of Ninevah province from 2009 until this year, albeit of a truncated province after IS took Mosul.
With this in mind, it should not be difficult to look for and find a rationale in Turkey’s latest move involving Mosul. In fact, on the day of Barzani’s visit to Turkey’s capital, Erdogan explained the motives of deployment quite clearly in an interview with the Arabic-language Al Jazeera network. He said Abadi himself had asked for Turkey’s assistance in the military training of Iraqis; the training camp in Bashiqa was subsequently established. Erdogan then nervously took issue with the latest position of the Iraqi prime minister, saying, “Where were you and what were you doing while the Bashiqa camp was being constructed? You have been silent since. You are now taking [a negative] position in assessing the latest developments in the region.”
Erdogan, in the Al Jazeera interview, accused the Iranian and Iraqi governments of following “sectarian policies” in Iraq and Syria, and emphasized the security needs of Sunnis in the region.
“Turkey is against sectarian politics. It is obvious who are involved in sectarianism. Who are they? Iran. Iraq. Today, Iraq, unfortunately, is cooperating with Iran in terms of sectarianism. The same cooperation is in force also in Syria. What is the underlying problem of Syria’s troubles? Again, sectarianism!” he said.
Erdogan, speaking about Turkey’s latest move involving Mosul and the situation of Sunnis in the region, said, “At this moment, while such a step is taken, what would become of the situation of the Sunnis here in the region? There are Sunni Arabs, Sunni Turkmens and also Sunni Kurds. They all have the need for self-defense through train-and-equip efforts. All the steps taken [by Turkey] aim at that.”
Davutoglu added an additional geopolitical dimension to the affair. In advocating close relations with Barzani's KRG, he said, “The Turkish soldiers are at Bashiqa for the stability of the region. Because we do not want to become neighbors with [IS] and for that Erbil has to be strong.”
Apart from the need to have the KRG act as a “buffer” between Turkey and IS, the close relationship with Iraq's Kurdistan Democratic Party — boosted by Turkey's military presence at the gates of Mosul — gives an edge to Ankara to scuttle any semblance of Kurdish self-rule of a PKK-affiliate in northern and eastern Syria that would be a rival to Barzani in the pan-Kurdish movement.
It is also another reflection of Turkish-Iranian rivalry on the Kurdish political landscape and over Mesopotamia.
Iran, the second-largest natural gas provider to Turkey, announced that it halved its exports to right after the Mosul-Bashiqa affair. It could not be coincidental.
The shadow of history and the replay of Turkish-Iranian rivalry in Mesopotamia is present under the new circumstances, conditions and ever-changing regional alignments of the 21st century.
De Turkse PKK gaat echt Iran niet aanvallen hoor.quote:Op maandag 14 december 2015 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iran, PKK elementen steunen ja?
Erdoğan die Iran en Irak van sektarisch gedrag beschuldigt. Het is lachwekkend als het niet zo triest was.quote:Op maandag 14 december 2015 00:57 schreef Triggershot het volgende:
Are Turkey and Iran reviving a 16th century conflict?
[..]
Turkije en Iran hebben verdragen over het bestrijden van de PKK en haar dochters, een sterkere PKK is nadelig voor beiden, Turkije en Iran bestrijden Koerdische militanten aan elkaars grenzen, Iran is geen VS die eerst even de Mujahideen gaat bewapenen, Iran weet heel goed wat daar de gevolgen van kunnen zijn, zeker als er een burgeroorlog / verzwakt staat is aan je eigen grens.quote:Op maandag 14 december 2015 01:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Turkse PKK gaat echt Iran niet aanvallen hoor.
Blij dat je er om kunt lachen.quote:Op maandag 14 december 2015 01:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erdoğan die Iran en Irak van sektarisch gedrag beschuldigt. Het is lachwekkend als het niet zo triest was.
http://www.middleeasteye.(...)ish-drive-1853039364quote:Op maandag 14 december 2015 01:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Turkije en Iran hebben verdragen over het bestrijden van de PKK en haar dochters, een sterkere PKK is nadelig voor beiden, Turkije en Iran bestrijden Koerdische militanten aan elkaars grenzen, Iran is geen VS die eerst even de Mujahideen gaat bewapenen, Iran weet heel goed wat daar de gevolgen van kunnen zijn, zeker als er een burgeroorlog / verzwakt staat is aan je eigen grens.
http://www.al-monitor.com(...)ocess-pjak-iran.htmlquote:Op maandag 14 december 2015 01:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://www.middleeasteye.(...)ish-drive-1853039364
http://m.voanews.com/a/tu(...)ncrease/2923792.html
http://www.al-monitor.com(...)-problem-kurds.html#
http://www.independent.co(...)in-the-10417381.html
And the list goes on. Tehran en Damascus hebben eerder de PKK gesteund en Tehran heeft dit vaker als dwangmiddel ingezet tegen Turkije, nu vindt Iran de PKK nuttig om IS te bestrijden maar als ze die kunnen gebruiken tegen Turkije zullen ze er ook niet voor schromen.
Ben je er niet bekend mee dat het tot 2004 de PKK zeer actief ondersteunde?quote:Op maandag 14 december 2015 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.al-monitor.com(...)ocess-pjak-iran.html
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKCN0QW24H20150827
http://english.aawsat.com(...)an-and-syria-on-isis
http://www.aljazeera.com/(...)627152045730568.html
http://www.hurriyet.com.t(...)-against-pkk-8938965
http://www.bbc.com/news/world-europe-22471423
Dat soort lijstjes met links over dat Iran bezorgd is over een onafhankelijke Koerdische staat in de regio en dat het Koerden in eigen land verder zal inspireren zijn er ook in overvloed, wat is je punt?
Turkije heeft ook niet al te veel problemen om samen te werken met bepaalde Koerden, de Peshmerga bijvoorbeeld om tegen Iran en Sjietish invloed te strijden. Als Iran zo lomp is om PKK-dochters te bewapenen, tjah.
Surely, maar in die 10 jaar is er het een en ander veranderd, Ocalan had zelfs asiel in Syrie, ook dat was in de afgelopen 10 jaar veranderd, ook al zei Turkije nog in 2012 dat Iran zogenaamd de PKK zou steunen, maar goed we gaan het allemaal zien.quote:Op maandag 14 december 2015 02:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ben je er niet bekend mee dat het tot 2004 de PKK zeer actief ondersteunde?
https://books.google.nl/b(...)ported%20pkk&f=false
https://books.google.nl/b(...)ported%20pkk&f=false
Dat ik zeg dat er veel aluhoedjes zijn. Kijk maar naar de isis-turkije filmpje waar ik op doelde. Het was niet voor isis maar de rebellen.quote:
Dan is het tijd dat jij wakker wordt want het zal erger worden dan ooit. Het is ieders droom om van elke fantast/linkse om "democratie" bij andere landen door de strot te duwen maar het heeft zich keer op keer bewezen dat het totaal niet werkt.quote:Op zondag 13 december 2015 19:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Syrie is er nog slechter aan toe dan irak en libie bij elkaar. Jazeker dat syrie er beter van wordt
Ze zullen er slechter vanaf komen dan voorheen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buiten Montana_Ir heb ik geen gelijke in dit topic, die inhoudelijk kan praten over Syrie, zowel uit eigen ervaring, zien, leven als een directe lijn met het land en diens geschiedenis. Itt velen hier ben ik niet beperkt tot het internet, zo, mag ik nu wel blijven posten en jou wijzen op de idioterie van je posts?
[..]
De opstanden in Syri zijn niet begonnen met Westerse inmenging itt Irak. Verder pleit ik niet voor een westerse inmenging in Syrie zoals dat met Libie is gebeurd, de bombardementen van het Westen, de Russen, IS, strijders en de Hezbollah / Iran milities hebben er niets te zoeken, allemaal doen het om eigen belang.
In Tunesie is er succesvol democratie ingevoerd. Het kan dus wel, alleen moeten we er beter in worden.quote:Op maandag 14 december 2015 08:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan is het tijd dat jij wakker wordt want het zal erger worden dan ooit. Het is ieders droom om van elke fantast/linkse om "democratie" bij andere landen door de strot te duwen maar het heeft zich keer op keer bewezen dat het totaal niet werkt.
[..]
Ze zullen er slechter vanaf komen dan voorheen.
Die man wordt gewoon te weinig tegengesproken, iedereen is bang van hem.quote:Op maandag 14 december 2015 00:57 schreef Mytho het volgende:
waar bemoeit turkij zich mee in syrie?
Erdogan zou ook huilen als andere landen wapens zouden leveren aan turkse oppositie partijen om de AK-partij omver te werpen.
Bombarderen naar een democratie toe werkt inderdaad niet, maar dat maakt Assad's regime ook niet een factor van vrede en stabiliteit zoals jij het noemde.quote:Op maandag 14 december 2015 08:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Dan is het tijd dat jij wakker wordt want het zal erger worden dan ooit. Het is ieders droom om van elke fantast/linkse om "democratie" bij andere landen door de strot te duwen maar het heeft zich keer op keer bewezen dat het totaal niet werkt.
[..]
Ze zullen er slechter vanaf komen dan voorheen.
Want dat doet het westen en hun rijke olievriendjes natuurlijk niet.quote:Op maandag 14 december 2015 09:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bombarderen naar een democratie toe werkt inderdaad niet, maar dat maakt Assad's regime ook niet een factor van vrede en stabiliteit zoals jij het noemde.
De Isralische, Turkse, Libanese en Iraakse buurlanden hebben Syrie en Assad herhaaldelijks voor decennialang verweten van het steunen van terreur, zij het de PKK, zij het Al-Qaeda, zij het de bezetting van Libanon, zij het de conflict met Isral. Dan nog de interne problematiek zoals de massaslachtingen tijdens de conflicten met de moslimbroederschap, de vervolging van eigen Koerden en Turkmenen, waren nou niet allemaal voorbeelden van een vredig en stabiele regime.
Ja, en anders mag je geen kritiek op Assad leveren natuurlijk wanneer wordt beweerd dat hij voor vrede en stabiliteit zorgde.quote:Op maandag 14 december 2015 10:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Want dat doet het westen en hun rijke olievriendjes natuurlijk niet.
Ja, Turkije beschuldigt Syri ervan, maar doet zelf natuurlijk niet precies hetzelfde in eigen landquote:Op maandag 14 december 2015 09:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bombarderen naar een democratie toe werkt inderdaad niet, maar dat maakt Assad's regime ook niet een factor van vrede en stabiliteit zoals jij het noemde.
De Isralische, Turkse, Libanese en Iraakse buurlanden hebben Syrie en Assad herhaaldelijks voor decennialang verweten van het steunen van terreur, zij het de PKK, zij het Al-Qaeda, zij het de bezetting van Libanon, zij het de conflict met Isral. Dan nog de interne problematiek zoals de massaslachtingen tijdens de conflicten met de moslimbroederschap, de vervolging van eigen Koerden en Turkmenen, waren nou niet allemaal voorbeelden van een vredig en stabiele regime.
Dan noem je Turkije geen factor van stabiliteit en vrede, je punt is?quote:Op maandag 14 december 2015 10:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, Turkije beschuldigt Syri ervan, maar doet zelf natuurlijk niet precies hetzelfde in eigen land
twitter:markito0171 twitterde op maandag 14-12-2015 om 11:28:37#Syria Lots of foreign Shiite fighters killed in battle near al Eis in southern countryside of #Aleppo https://t.co/SQHhWp5gos reageer retweet
Betreffende dat filmpje, daar heb je dan gelijk in, maar Aluhoedjes is de term voor mensen die geloven in complottheorien. Dat heeft niets te maken met het nieuws dat door andere bronnen verspreid word. Sinds de komst van het internet is men niet meer afhankelijk van de reguliere ''ouderwetse'' media voor het ontvangen van nieuws.quote:Op maandag 14 december 2015 07:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat ik zeg dat er veel aluhoedjes zijn. Kijk maar naar de isis-turkije filmpje waar ik op doelde. Het was niet voor isis maar de rebellen.
het weer?quote:Op maandag 14 december 2015 12:22 schreef firefly3 het volgende:
Weinig russische bombardementen lijkt het. Is de geldkraan al op?
Dat is waar, het is niet zwart wit. Alleen snap ik niet waarom assad geen verantwoordelijkheid neemt. Als hij weet dat ze als menselijk schild worden gebruikt, waarom valt hij dan alsnog met barrelbombs en al aan? Het is slechts common sense dat hij daardoor enorm veel burgers raakt. Pamfletten zijn leuk voor de vorm.quote:Op maandag 14 december 2015 12:25 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Betreffende dat filmpje, daar heb je dan gelijk in, maar Aluhoedjes is de term voor mensen die geloven in complottheorien. Dat heeft niets te maken met het nieuws dat door andere bronnen verspreid word. Sinds de komst van het internet is men niet meer afhankelijk van de reguliere ''ouderwetse'' media voor het ontvangen van nieuws.
Het NOS journaal, RTL Nieuws, CNN laten alleen maar de feiten zien waarvan ze willen dat mensen het zien, dit conflict is niet anders. De NOS laat zien dat Assaad bommen op een stad of dorp dropt en er burgerslachtoffers zijn. Voor het gemak vergeet men even te vermelden dat de bewoners vooraf gewaarschuwd worden, d.m.v. pamfletten, en dat de stad vol zit met Jihadisten die mensen als schild gebruiken. Dat is puur omdat wij, het ''domme volk'', Assaad ook een klootzak moeten vinden zodat zijn aftreden legitiem word bevonden.
Het is niet zo zwart/wit .....
Dat zijn wel magere maatstaven voor democratie dan.quote:Op maandag 14 december 2015 08:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Tunesie is er succesvol democratie ingevoerd. Het kan dus wel, alleen moeten we er beter in worden.
quote:Op maandag 14 december 2015 12:25 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Betreffende dat filmpje, daar heb je dan gelijk in, maar Aluhoedjes is de term voor mensen die geloven in complottheorien.
eerste stuk heb je het over complot denkers, vervolgens kom je in het tweede stukje met een aardige complotquote:Het NOS journaal, RTL Nieuws, CNN laten alleen maar de feiten zien waarvan ze willen dat mensen het zien, dit conflict is niet anders. De NOS laat zien dat Assaad bommen op een stad of dorp dropt en er burgerslachtoffers zijn. Voor het gemak vergeet men even te vermelden dat de bewoners vooraf gewaarschuwd worden, d.m.v. pamfletten, en dat de stad vol zit met Jihadisten die mensen als schild gebruiken. Dat is puur omdat wij, het ''domme volk'', Assaad ook een klootzak moeten vinden zodat zijn aftreden legitiem word bevonden.
twitter:Paradoxy13 twitterde op maandag 14-12-2015 om 12:27:09Iranian press report the death of General Hussain Farday commander of the pro-Assad Iran backed Afghan Shia #Fatimiyoun Brigade in #Syria reageer retweet
Saramundari?quote:Op maandag 14 december 2015 12:37 schreef Slayage het volgende:
ya al, ya ali, ya aliiiitwitter:Paradoxy13 twitterde op maandag 14-12-2015 om 12:27:09Iranian press report the death of General Hussain Farday commander of the pro-Assad Iran backed Afghan Shia #Fatimiyoun Brigade in #Syria reageer retweet
Zou jij als regering je land niet verdedigen tegen Jihadgroepen die zich bemoeien met iets dat niet hun zaak is. Mensen als schild gebruiken komt op het conto van de terroristen, daar is Assaad niet verantwoordelijk voor.quote:Op maandag 14 december 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is waar, het is niet zwart wit. Alleen snap ik niet waarom assad geen verantwoordelijkheid neemt. Als hij weet dat ze als menselijk schild worden gebruikt, waarom valt hij dan alsnog met barrelbombs en al aan? Het is slechts common sense dat hij daardoor enorm veel burgers raakt. Pamfletten zijn leuk voor de vorm.
Assad is een dictator. Hij geeft om een aantal zaken: zijn naaste kring familie/kopstukken van het regime, daarnaast om zijn allianties, op de derde plek om zijn geloofsgemeenschap en dan ver weg op de laatste plek om de rest van het volk dat vervangbaar of zelfs vijandig is.quote:Op maandag 14 december 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is waar, het is niet zwart wit. Alleen snap ik niet waarom assad geen verantwoordelijkheid neemt. Als hij weet dat ze als menselijk schild worden gebruikt, waarom valt hij dan alsnog met barrelbombs en al aan? Het is slechts common sense dat hij daardoor enorm veel burgers raakt. Pamfletten zijn leuk voor de vorm.
Dat is geen complot, nieuws word selectief gebracht, dat is al jaren zo.quote:Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
[..]
eerste stuk heb je het over complot denkers, vervolgens kom je in het tweede stukje met een aardige complot
just sayin'
wut?quote:
je hebt het niet alleen over selectie, daar kan je als nieuwsbron niet omheen, maar je beschrijft ook een doel dat ze gezamenlijk zouden hebben namelijk assad als boeman schetsenquote:Op maandag 14 december 2015 12:42 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Dat is geen complot, nieuws word selectief gebracht, dat is al jaren zo.
Die terroristen worden met de dag gekweekt door assad. Als je echt tegen terroristen bent doe je speciale operaties. Geen clusterbommen in woonwijken. Lees bovenstaande maar, een kosmonaut die verteld hoe de luchtmacht daar is.quote:Op maandag 14 december 2015 12:39 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Zou jij als regering je land niet verdedigen tegen Jihadgroepen die zich bemoeien met iets dat niet hun zaak is. Mensen als schild gebruiken komt op het conto van de terroristen, daar is Assaad niet verantwoordelijk voor.
Solijmanu?quote:
deze wilde ik net posten. interessant stuk. wist niet eens dat er een syrische kosmonaut wasquote:Op maandag 14 december 2015 12:45 schreef firefly3 het volgende:
Succesvolle kosmonaut met syrische afkomst verteld dat toen hij nog bij de syrische luchtmacht werkte dat mensen gemanipuleert werden dat soennieten iedereen gingen doden. Hij heeft daardoor een tijdje met de FSA gevochten. Hij zegt liever dood te gaan dan onder assad te moeten leven.
“We are all Syrians regardless of ethnicity and religion. Stop listening to the lies of the Assad regime.”
http://www.middleeasteye.(...)sey-1880597043#.dpuf
Heb jij in de reguliere media vernomen dat IS Turkijke in en uit kan gaan zonder dat ze ook maar een strobreed in de weg wordt gelegd ?quote:Op maandag 14 december 2015 12:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
je hebt het niet alleen over selectie, daar kan je als nieuwsbron niet omheen, maar je beschrijft ook een doel dat ze gezamenlijk zouden hebben namelijk assad als boeman schetsen
dat is een complot
verzin eens wat nieuwsquote:Op maandag 14 december 2015 12:51 schreef IPA35 het volgende:
De Soennieten vermoorden ook iedereen als je ze de vrije hand laat. Dat moeten ze immers van hun God.
Die terroristen worden niet door Assaad gekweekt maar in het zadel gehouden door andere die er belang bij hebben dat het regime verdwijnt.quote:Op maandag 14 december 2015 12:47 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die terroristen worden met de dag gekweekt door assad. Als je echt tegen terroristen bent doe je speciale operaties. Geen clusterbommen in woonwijken. Lees bovenstaande maar, een kosmonaut die verteld hoe de luchtmacht daar is.
nee man die gaat nooit dood, zelfs als ie dood gaat!quote:
quote:Op maandag 14 december 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Pamfletten zijn niet leuk voor de vorm, ze kunnen mensenlevens redden als ernaar gehandeld wordt en als terroristen toestaan dat burgers evacueren (wat ze vaak niet doen omdat ze er baat bij hebben dat er bommen op mede door burgers bewoonde gebieden vallen). Tevens zorgt dat gemanipuleer voor een eenzijdig beeld: slechte man Assad tegenover rechtmatige opstandelingen die het beste voor hebben met de mensheid. Terwijl dat niet bepaald het geval is. Hoe vaak zijn Al Qaeda strijders al niet onder de noemer "opstandelingen" geschaard? Hoe vaak zijn groeperingen al niet als gematigd aangeduid terwijl ze dat helemaal niet zijn? Bijvoorbeeld Ahrar al Sham.quote:Op maandag 14 december 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Exact. Of is er aandacht besteed aan het feit dat Assad in 2014 nog verkiezingen won, die als rechtmatig waren beoordeeld door observanten? Is er aandacht besteed aan massale slachtingen gepleegd door rebellen, zoals bij Kassab of in Homs? Is er verteld dat in 2013 veel FSA leden defecteerden naar IS inclusief wapens die ze van het Westen hebben gekregen?quote:Op maandag 14 december 2015 12:56 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Heb jij in de reguliere media vernomen dat IS Turkijke in en uit kan gaan zonder dat ze ook maar een strobreed in de weg wordt gelegd ?
Heb jij vanuit diezelfde media vernomen dat de rebellen gevangenen op daken zetten voor aanvang van de bombardementen ?
Of hoeveel inwoners van Syri er gevlucht zijn naar gebieden die in handen van de regering zijn ?
Zo kunnen we nog even door gaan.
Maar worden ze ooit in context benoemd? Bijvoorbeeld de hypocrisie van Saudi-Arabi aangaande Syri, het feit dat de gematigde oppositie niet gematigd is, de context waarin het regime van Assad opereert etc. Allemaal losse itempjes waar vervolgens ook TOTAAL niet naar wordt gehandeld door de wereld.quote:Op maandag 14 december 2015 13:20 schreef sp3c het volgende:
als je die punten die je noemt invoert in google dan is je antwoord vrij helder
ja daar is aandacht aan besteed
Je lijkt wel sektarisch. Siitische extremist?quote:Op maandag 14 december 2015 12:51 schreef IPA35 het volgende:
De Soennieten vermoorden ook iedereen als je ze de vrije hand laat. Dat moeten ze immers van hun God.
quote:Op maandag 14 december 2015 13:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee man die gaat nooit dood, zelfs als ie dood gaat!
Shhhhht!quote:
El Catolicismo est mi Patriaquote:Op maandag 14 december 2015 13:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je lijkt wel sektarisch. Siitische extremist?
Iraanse wetenschappers zullen hem dan klonen en met een leger van 100.000 van die kloons Turkije veroveren en Erdogan tot hun bitch maken.quote:Op maandag 14 december 2015 13:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee man die gaat nooit dood, zelfs als ie dood gaat!
Beter dan de All Nightmare Long videoclipquote:Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Iraanse wetenschappers zullen hem dan klonen en met een leger van 100.000 van die kloons Turkije veroveren en Erdogan tot hun bitch maken.
de pers hoeft nergens naar te handelen natuurlijkquote:Op maandag 14 december 2015 13:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar worden ze ooit in context benoemd? Bijvoorbeeld de hypocrisie van Saudi-Arabi aangaande Syri, het feit dat de gematigde oppositie niet gematigd is, de context waarin het regime van Assad opereert etc. Allemaal losse itempjes waar vervolgens ook TOTAAL niet naar wordt gehandeld door de wereld.
Volkomen logisch. Als er 1 partij is die ik flink zou bewapenen , is het wel de pkk. Mooi drukmiddel om de Turken in toom te houden.quote:Op maandag 14 december 2015 01:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
http://www.middleeasteye.(...)ish-drive-1853039364
http://m.voanews.com/a/tu(...)ncrease/2923792.html
http://www.al-monitor.com(...)-problem-kurds.html#
http://www.independent.co(...)in-the-10417381.html
And the list goes on. Tehran en Damascus hebben eerder de PKK gesteund en Tehran heeft dit vaker als dwangmiddel ingezet tegen Turkije, nu vindt Iran de PKK nuttig om IS te bestrijden maar als ze die kunnen gebruiken tegen Turkije zullen ze er ook niet voor schromen.
Kan twitter dit wel aan? 100.000 klonen x aantal dood berichten per sarumeino...quote:Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Iraanse wetenschappers zullen hem dan klonen en met een leger van 100.000 van die kloons Turkije veroveren en Erdogan tot hun bitch maken.
Zal wel nep zijn toch?quote:Op maandag 14 december 2015 18:19 schreef TargaFlorio het volgende:
https://meduza.io/en/lion(...)of-syria-s-civil-war
Fok! meet?
Nee dit gaat nog jaren durenquote:Op maandag 14 december 2015 18:10 schreef Szura het volgende:
Game over?
@IraqiSuryani1
#SAA captured the town of Marj al-Sultan & the military airbase in eastern #Ghouta #Damascus countryside from #Jaysh al-Islam.
@PetoLucem
NEW MAP update: Battle of East #Ghouta. #Damascus #Syria #SAA #FSA #IF #Nusra #AlQaeda #IslamicState
[ afbeelding ]
in saudi arabie nog nietquote:Op maandag 14 december 2015 08:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Tunesie is er succesvol democratie ingevoerd. Het kan dus wel, alleen moeten we er beter in worden.
Ze droppen honderden barrelbombs en de rebellen hebben daar nog steeds militaire parades met tanks. Wel bijzonder.quote:
Nope. Saudi arabie moet ook veranderenquote:Op maandag 14 december 2015 19:03 schreef Mytho het volgende:
[..]
in saudi arabie nog niet
dus weg met de dictatuur?
zolang de saudies amerikaanse wapens bestellen mogen ze in yemen de opstand daar neerslaan en volk bombaderen.quote:Op maandag 14 december 2015 19:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nope. Saudi arabie moet ook veranderen
Zou me niets verbazen als het echt is.quote:
Daar ben ik ook voor de rebellen. Had je niet verwacht he?quote:Op maandag 14 december 2015 19:06 schreef Mytho het volgende:
[..]
zolang de saudies amerikaanse wapens bestellen mogen ze in yemen de opstand daar neerslaan en volk bombaderen.
welke rebellen, isis is ook actief in yemenquote:Op maandag 14 december 2015 19:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voor de rebellen. Had je niet verwacht he?
Eastern Ghouta is dan ook 370 km2 groot, Damascus past er bijna 4 keer in. Dat de rebellen daar zo lang stand houden komt omdat het bewoond wordt door een arme en ongeciviliseerde bevolking.quote:Op maandag 14 december 2015 19:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ze droppen honderden barrelbombs en de rebellen hebben daar nog steeds militaire parades met tanks. Wel bijzonder.
...quote:Op maandag 14 december 2015 19:10 schreef Mytho het volgende:
[..]
welke rebellen, isis is ook actief in yemen
Dan moet het juist gemakkelijk zijn lijkt mequote:Op maandag 14 december 2015 19:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eastern Ghouta is dan ook 370 km2 groot, Damascus past er bijna 4 keer in. Dat de rebellen daar zo lang stand houden komt omdat het bewoond wordt door een arme en ongeciviliseerde bevolking.
Het is algemeen bekend dat de arme soennieten van het platteland veelal de rebellen steunen, en inwoners van stedelijke gebieden meer de regering. Ghouta wordt grotendeels bewoond door mensen van platteland, volop steun voor rebellengroepen dus.quote:Op maandag 14 december 2015 19:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dan moet het juist gemakkelijk zijn lijkt me
Het gaat mij erom dat ze die grote tanks zo moeilijk kunnen vinden wanneer er weer zo'n parade is of race in de woestijnquote:Op maandag 14 december 2015 19:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de arme soennieten van het platteland veelal de rebellen steunen, en inwoners van stedelijke gebieden meer de regering. Ghouta wordt grotendeels bewoond door mensen van platteland, volop steun voor rebellengroepen dus.
Trouwens, dit is in deze reeks een paar keer eerder ter sprake geweest meen ik mij te herinneren. Slecht geheugen?
Ze hebben net vrouwen in de politiek toegelaten. Echte democratie is er pas over 100 jaar of zo.quote:Op maandag 14 december 2015 19:03 schreef Mytho het volgende:
[..]
in saudi arabie nog niet
dus weg met de dictatuur?
Het zijn eerder de Houthi's die de Saudies neerslaan.quote:Op maandag 14 december 2015 19:06 schreef Mytho het volgende:
[..]
zolang de saudies amerikaanse wapens bestellen mogen ze in yemen de opstand daar neerslaan en volk bombaderen.
Kenneilijk is Iran dat.En niet alleen Iran.quote:Op maandag 14 december 2015 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://www.al-monitor.com(...)ocess-pjak-iran.html
http://english.aawsat.com(...)an-and-syria-on-isis
http://www.aljazeera.com/(...)627152045730568.html
http://www.hurriyet.com.t(...)-against-pkk-8938965
http://www.bbc.com/news/world-europe-22471423
Dat soort lijstjes met links over dat Iran bezorgd is over een onafhankelijke Koerdische staat in de regio en dat het Koerden in eigen land verder zal inspireren zijn er ook in overvloed, wat is je punt?
Turkije heeft ook niet al te veel problemen om samen te werken met bepaalde Koerden, de Peshmerga bijvoorbeeld om tegen Iran en Sjietish invloed te strijden. Als Iran zo lomp is om PKK-dochters te bewapenen, tjah.
quote:Vrijwel dagelijks varen Russische oorlogsschepen door de Bosporus. Maar vorige week stond aan dek een Russische matroos met een raketwerper op de schouder en bedreigde daarmee impliciet de zestien miljoen Turken aan weerskanten van de zee-engte.
In het noorden, aan de Zwarte Zee-kust, ben je je ervan bewust dat naast de Krim nog twee aan die zee grenzende gebieden in feite Russisch zijn: Abchazi en Transnistri. Aan de zuidkant, de Middellandse Zee-kust, hebben de Russen van de Sovjets de marinebasis in het Syrische Tartus gerfd. Inmiddels bouwen ze er ook een luchtmachtbasis. Sinds de zomer bombardeert de Russische luchtmacht door Turkije gesteunde rebellen dicht bij de Turks-Syrische grens. In Ankara wordt dat gezien als verdere omsingeling.
Van allerlei kanten hoor je: Turkije had de Russische bommenwerper niet moeten neerschieten. Doen wij, West-Europeanen, ook niet als de Russen het Estse of Britse luchtruim schenden. Maar vanuit Turkije gezien moest er een grens gesteld worden. Zwaarwegend voor de Turken was dat het vliegtuig deel uitmaakte van een Russisch eskadron dat Turkmeense rebellen bombardeerde.
Turken voelen zich moreel verplicht op te komen voor de aan hen verwante Turkmenen. Vanuit Turkije gezien hebben de Russen het allerergste met hen voor. Ze bombarderen niet alleen de Turkmenen en steunen Assad, maar voeren bovendien de militaire steun op aan de Turks Koerdische afscheidingsbeweging, de PKK en de Syrisch Koerdische YPG.
De YPG en de PKK zijn twee handen op n buik. Voor de Turken is er geen verschil. Rusland heeft de PKK/YPG altijd gesteund. Niet vanwege de ideologie, maar omdat de guerrilla’s de slagkracht van NAVO-lid Turkije verzwakken.
Ook Iran steunt de PKK en de YPG met wapens. Er is nog altijd een open verbinding tussen het regime van Assad en de Syrische Koerden van Rojave (West-Koerdistan). Voor de Turken heeft de strijd tegen het trio Assad-Rusland-Koerden een hogere urgentie dan de strijd tegen IS, dat in een eigen oorlog tegen de Koerden verwikkeld is. Vanuit het standpunt dat de vijand van mijn vijand mijn vriend is, legt Turkije IS niet veel in de weg.
Vijand van mijn vijand is mijn vriend. Daarom doet Turkije niet veel aan IS
Met de toenemende Russische steun aan Rojave en PKK, krijgt de Turkse strijd tegen de Koerden een extra dimensie. Ankara heeft nu te maken met een grootmacht die – in de Turkse optiek – de Turkse staat aan stukken wil scheuren. Turkije verdelen, Turkije van de aardbodem vegen, Turkije zijn successen niet gunnen is een paranode mantra waarmee Turkse kinderen worden opgevoed. In de Ottomaanse tijd voerden Russische tsaren 17 keer oorlog tegen de Turken. De sultan verloor 17 keer. De tsaren steunden in de negentiende eeuw afscheidingsbewegingen van Ottomaanse onderdanen.
Wat kan Turkije tegen Rojave, de PKK en Rusland doen? Afgelopen weekeinde heeft het Turkse leger met toestemming van Massoud Barzani, de president van Iraaks Koerdistan, een bataljon gestationeerd ten noordoosten van Mosoel. Turken trainen Koerden: de peshmerga’s van Barzani. Barzani’s vijanden zijn dezelfde als die van Turkije: zijn mede-Koerden, die van de PKK en YPG.
Turken zetten Koerden tegen Koerden in. Niets nieuws. Dat doen ze in Turkije zelf ook. Het is de tragiek van Koerden dat ze voortdurend in ruil voor ‘bescherming’ andere Koerden moeten doden. Wij trainen ook de peshmerga’s van Barzani maar dan voor de strijd tegen IS. Onze regeringen zien de Koerden van Barzani als plaatsvervangende ‘laarzen op de grond’. De deal: wij bombarderen uit de lucht, jullie vechten met de geweren en helmen die we jullie schenken. We houden graag alles ‘in de regio’, niet alleen vluchtelingen.
Russen hitsen Turkse en Syrische Koerden op tegen Turkije. Maar Turkije weet ook minderheden in Rusland op te stoken: de moslim-Tataren op de Krim. Stalin deporteerde hen in 1944 naar het dorre Oezbekistan wegens collaboratie met de Duitsers. Vanaf eind jaren tachtig mochten ze terug. De Tataren hebben zich niet neergelegd bij de Russische herinlijving van de Krim in 2014. De Russen beschuldigen de Tataarse oppositiebeweging, Medjlis, van sabotage van de elektriciteitsvoorziening van de Krim. Turkije helpt Medjlis, zegt Moskou.
Als Poetin en Erdogan het niet op tijd bijleggen, dan kan het conflict zodanig escaleren dat Turkije de Bosporus en de Dardanellen afsluit. De Russische Zwarte Zee-vloot kan dan geen kant op. De NAVO, wij dus, zal meegesleurd worden in een oorlog tegen Rusland. Wat gaan de NAVO-landen dan doen: Turkije verdedigen of de Russen hun gang laten gaan? Wat is belangrijker: strijd tegen IS of verdediging van Turkije?
Probeer je te verplaatsen in de Turken, in hun angst voor Russische en Koerdische omsingeling en je ziet dat Turkije tot op het randje van het ondenkbare kan raken. Als het Turks-Russische conflict escaleert dan komen we in een oorlog terecht waarbij die tegen IS in het niet valt.
quote:Sunday, Nov. 29, was market day in Ariha, a small city located in the northwestern Syrian province of Idlib. In May, various rebel groups had taken control of the town, which is legendary for its deep-red cherries. Ariha is located far from the front, and even further away from areas under the control of Islamic State (IS). But the Russian air force bombed it anyway.
The people shopping at the market didn't stand a chance. Just seconds after the roar of the approaching Russian Sukhoi fighter jet first became audible, the first bombs struck. They killed passersby, vegetable sellers and entire families. "I saw torn up bodies flying around and children calling for their parents," said a civil defense rescuer hours after the attack.
One day prior, just before 10 a.m., it was the turn of Safarana, a small city northeast of Homs. A first barrel bomb, dropped out of a Syrian regime helicopter, killed a man and a young girl and injured more than a dozen others. The victims had hardly been delivered to the clinic when two more barrel bombs exploded in front of the hospital, operated by Doctors without Borders, killing patients and paramedics who were caring for those who had just arrived.
Such attacks are nothing new in Syria. Jets from both Syria and Russia continue unhindered to bomb markets, hospitals, bakeries and pretty much any other place where people gather in the provinces that are under rebel control. Two years ago, Russia voted in favor of United Nations Resolution 2139, which was supposed to bring an end to attacks on Syrian civilians. But that hasn't prevented Russia from flying hundreds of exactly those kinds of bombing raids itself since the end of September. And that, in turn, hasn't prevented France from talking to Russia about the possibility of conducting coordinated air strikes and joining together in the fight against Islamic State.
Just three weeks after the terror attacks in Paris, Europe has prepared itself for entry into this war against Islamic State. But it is a war that unites many radically divergent elements -- and one for which there is no strategy. French jets, joined recently by British warplanes, are now flying sorties against IS in Syria. And Germany will soon join them. German Tornado jets, equipped with high-resolution imaging technology, are to help identify targets while A-310 aircraft will refuel warplanes in the air. In addition, a German frigate is to provide protection to a French aircraft carrier in the Mediterranean.
Partnership with the Dictator
But beyond Germany's limited contribution to the air war, Berlin and Paris are discussing a vastly more sensitive and extremely uncertain engagement on the ground. Meanwhile, the French government -- which had long been a vocal opponent of Syrian President Bashar Assad -- recently introduced the idea of a possible partnership with the dictator and his troops in a joint alliance to fight IS.
German Defense Minister Ursula von der Leyen recently said somewhat awkwardly of Syria: "There are parts of the troops, that one could very well -- like in the Iraq example, where the training of local troops was very successful -- emulate here too." Her spokesperson quickly made it clear that such a concept doesn't apply to troops under Assad's command. But the idea of cooperating with Assad is one under discussion: Islamic State terror in Europe would seem to have partially rehabilitated the dictator.
Foreign Minister Frank-Walter Steinmeier even proposed that fighting between the Syrian opposition and regime troops could be "discontinued, for a start." Steinmeier's words reveal his frustration at the fact that the two sides are engaging each other in a war of attrition instead of joining forces against IS. But the reality on the ground refuses to conform to his aspirations.
Indeed, it is increasingly difficult to identify such a potential partner for Europe on the Syrian battlegrounds. Assad's official army is now just one of many fighting forces on the side of the regime -- and is also suffering from poor morale and a lack of soldiers. For many young Syrians from areas under government control, forced conscription has become the most significant motivator for embarking on the refugee trail to Europe.
This is also one reason why Russia's initial strategy for Syria is not finding success. Moscow had been hoping that massive air strikes would force rebel fighters in opposition-held areas to abandon the fight. That would then pave the way for Assad's ground forces to advance and take back those regions. But in October, when Assad's tank units rolled into those areas that Russian jets had previously bombed, they didn't get very far. Instead of fleeing, rebels there had dug in instead.
Syrian Fighting Force?
Using TOW anti-tank missiles supplied by the US, in addition to Russian anti-tank weapons that had been captured or acquired from corrupt officers, the rebels struck some 20 tanks before the others turned back. The army's ground offensive south of Aleppo likewise quickly ground to a halt. Meanwhile, rebels near Hama were able to finally take control of a long-contested city.
Assad's army isn't just vulnerable, it also isn't strictly a Syrian force anymore. For the last two years, the forces on his side have increasingly been made up of foreigners, including Revolutionary Guards from Iran, members of Iraqi militias and Hezbollah units from Lebanon. They are joined at the front by Shiite Afghans from the Hazara people, up to 2 million of whom live in Iran, mostly as illegal immigrants. They are forcibly conscripted in Iranian prisons and sent to Syria -- according to internal Iranian estimates, there are between 10,000 and 20,000 of them fighting in the country. The situation leads to absurd scenes: In the southern Syrian town of Daraa, rebels began desperately searching for Persian interpreters after an offensive of 2,500 Afghans suddenly began approaching.
It is the first international Shiite jihad in history, one which has been compensating for the demographic inferiority of Assad's troops since 2012. The alliance has prevented Assad's defeat, but it hasn't been enough for victory either. Furthermore, the orders are no longer coming exclusively from the Syrian officer corps. Iranian officers control their own troops in addition to the Afghan units, and they plan offensives that also involve Syrian soldiers. Hezbollah commanders coordinate small elite units under their control. Iraqis give orders to Iraqi and Pakistani militia groups. And the Russians don't let anyone tell them what to do.
The odd alliances aren't just limited to the Shiite fighters. Anti-Assad rebels were recently surprised to see American Humvees -- a vehicle that quickly became a symbol of IS attacks after the Islamists captured hundreds of them in Iraq in summer 2014 -- rolling towards them from government-controlled territory. "We thought only IS had captured Humvees, but the Shiite militias fighting alongside Assad use them too," said Osama Abu Zaid, a local legal advisor to various groups belonging to the Free Syrian Army (FSA).
Elsewhere, attacks by Assad supporters and by Islamic State have likewise taken place with astonishing temporal and geographic proximity to each other. Near the northern Syrian city of Tal Rifaat in early November, for example, an IS suicide attacker detonated his car bomb at an FSA base, though without causing much damage. Just half an hour later, two witnesses say, Russian jets attacked the same base for the first time.
Unsurprising Cooperation
Was it a coincidence? Likely not. There have been dozens of cases since 2014 in which Assad's troops and IS have apparently been coordinating attacks on rebel groups, with the air force bombing them from above and IS firing at them from the ground. In early June, the US State Department announced that the regime wasn't just avoiding IS positions, but was actively reinforcing them.
Such cooperation isn't surprising. The rebels -- in all their variety, from nationalists to radical Islamists -- represent the greatest danger to both Assad and IS. And if the two sides want to survive in the long term, the Syrian dictator and the jihadists are useful to each other. From Assad's perspective, if the rebels were to be vanquished, the world would no longer see an alternative to the Syrian dictator. But the rebels are also primarily Sunni, as are two-thirds of the Syrian populace -- meaning that, from the IS perspective, once the rebels were defeated, the populace would be faced either with submission and exile, or they would join IS.
In short, a Syria free of rebels would put both Assad and Islamic State in powerful positions, though not powerful enough to defeat the other. Still, such a situation would be vastly preferable to the alternatives: Being toppled from power (Assad), or being destroyed (IS).
Relative to those two camps, the Syrian opposition in the West is hardly being paid attention to anymore. That is in part a function of their confusing structure: There are dozens of larger rebel groups and hundreds of smaller units, mostly at a local level. They cooperate, but alliances often crumble due to the ideological differences of their foreign supporters.
British Prime Minister David Cameron presented numbers last week indicating the existence of some 70,000 moderate rebels. In addition, he said, there were two large Islamist groups: Ahrar al-Sham in the north, with 15,000 fighters; and Jaish al-Islam north of Damascus, with 12,500 militiamen -- and the al-Qaida-allied group Nusra Front, with its 6,000 to 10,000 men. Cameron had hardly finished reciting the numbers before questions were raised as to whether the 70,000 he cited were prepared to partner with the West in the battle against Islamic State. They have, though, been fighting against Islamic State since January 2014 -- but have primarily focused their fight on Assad.
Significant Moral Question
Sending ground troops into such a situation, or even lending legitimacy to the Russian-Syrian offensive, would unwittingly transform Europe into Assad's vassals. Beyond that, the dictator would have to be given troop reinforcements so that he could halfway successfully advance against the enemy.
Even if one were to ignore all of the military problems, there is also a significant moral question: Would the West really want to go into battle with a regime that has used, aside from nuclear weapons, pretty much every weapon imaginable against its own populace in an effort to cling to power? And once Islamic State is defeated and driven away, what should happen with the cities -- such as Raqqa, Deir el-Zour, al-Bab, Manbij and Abu Kamal -- that they now hold? All those cities had been take over by local rebels long before Islamic State moved in. Who should such areas be given to?
Certainly not to Assad. That would merely turn the clock back on this war by three years. Rebel groups would once again try to throw out Assad's troops -- and ultimately Islamic State would strike again.
Making matters even more complicated is the fact that IS, the declared enemy-number-one of international efforts, is receding from the focus of two major foreign actors in Syria. Ever since Turkey shot down the Russian jet, President Recep Tayyip Erdogan and President Vladimir Putin have been engaged in a proxy war in the Aleppo province, a conflict which has seen Kurdish IS-opponents exchanging fire with Sunni IS-opponents in recent days. Furthermore, Russian jets have stepped up their bombing campaign against Syrian settlements along the border with Turkey while the Turkish secret service is sending weapons and ammunition into the fight against the Kurds. Both presidents have fragile egos, and Syria has emerged as the perfect playing field for them to get Kurdish YPG units and rebel groups -- both of which had thus far focused their efforts on Islamic State -- to fight against each other.
And Islamic State? The jihadists had been facing significant pressure in recent months from ongoing air strikes launched by the US-led coalition. Not because it had lost ground, but because it had been unable to continue its advance. The group's exploitative economy and its propaganda image both make a steady stream of victories necessary. The "caliphate" is facing financial difficulties and is also having trouble recruiting more foreign fighters. An expansion of allied air strikes could likely increase the pressure, while cooperation with Assad would put Islamic State in a perfect strategic position.
But for as long as Islamic State's enemies are busy fighting each other, the Islamists can carry on as before. Like last Wednesday, when the jihadists took over the small city of Kafra north of Aleppo -- not long after it had been bombed by Russian jets.
Ik zal je de volgende keer in de OP zetten.quote:Op zondag 13 december 2015 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buiten Montana_Ir heb ik geen gelijke in dit topic, die inhoudelijk kan praten over Syrie, zowel uit eigen ervaring, zien, leven als een directe lijn met het land en diens geschiedenis. Itt velen hier ben ik niet beperkt tot het internet, zo, mag ik nu wel blijven posten en jou wijzen op de idioterie van je posts?
Ik volg deze reeks al een tijdje, goed dat de situatie (hoewel niet altijd genuanceerd) van verschillende kanten belicht wordt. Los van overtuiging of kant kiezen: welk risico vormt IS nu voor dan wel 'ons' (het westen) / omringende landen in relatie tot andere groepen?quote:Op maandag 14 december 2015 20:04 schreef primakov het volgende:
Die goede oude Turkse geheime dienst geeft weer wat wapens om de Koerden te bestrijden.![]()
The West's Dilemma: Why Assad Is Uninterested in Defeating Islamic State
[..]
Is toxiplasmosis gemuteerd ofzo waardoor iedereen met een kat als huisdier ineens de massa media verdenkt van een complot? Dit begint zieke vormen aan te nemen. Soort van complot-zombie apocalypse.quote:Op maandag 14 december 2015 20:42 schreef Joweh het volgende:
[..]
Is er iets te zeggen over wat nu de dreiging is die uitgaat van IS en waarom het beeld in de mainstream media zo anders is dan wat de offensieve acties van diegenen die tegen IS zeggen te strijden doen vermoeden?
Waarom lees ik dan nooit in de media over de misdaden van de FSA en het feit dat deze eigenlijk niet bestaat?quote:Op maandag 14 december 2015 14:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
de pers hoeft nergens naar te handelen natuurlijk
je vraag was of die zaken in de media zijn geweest en het antwoord is onmiskenbaar ja
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 14-12-2015 om 14:08:39#Syria - NEW MAP | The situation in South #Aleppo on Dec 14, 2015 | HD : https://t.co/tK3yDeUCBV #SAA #JAN #FSA https://t.co/jKvzzmnHAP reageer retweet
Ik heb geen kat als huisdier, maar bedankt voor je inhoudelijk scherp analytische bijdrage.quote:Op maandag 14 december 2015 21:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Is toxiplasmosis gemuteerd ofzo waardoor iedereen met een kat als huisdier ineens de massa media verdenkt van een complot? Dit begint zieke vormen aan te nemen. Soort van complot-zombie apocalypse.
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 14-12-2015 om 16:42:04#Hasakah : After a 10 days break, #SDF resumed their offensive vs #IS on Saturday reageer retweet
twitter:jackshahine twitterde op maandag 14-12-2015 om 00:37:21After heavy battles today south #Hasakah #YPG #SDF made big advance on eastern outskirts of strategic stronghold of #ISIL, #Shadadi. reageer retweet
FSA coastal division? FSA 13th division? FSA mountain hawks? FSA divisie 16?quote:Op maandag 14 december 2015 22:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom lees ik dan nooit in de media over de misdaden van de FSA en het feit dat deze eigenlijk niet bestaat?
Ik hoopte al middels mijn megalomane toon nu eens gewaardeerd te wordenquote:Op maandag 14 december 2015 20:07 schreef primakov het volgende:
[..]
Ik zal je de volgende keer in de OP zetten.
Bestaan niet.quote:Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
FSA coastal division? FSA 13th division? FSA mountain hawks? FSA divisie 16?
Jij blijft echt in die onzin geloven hquote:Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
FSA coastal division? FSA 13th division? FSA mountain hawks? FSA divisie 16?
twitter:MmaGreen twitterde op maandag 14-12-2015 om 15:40:30GRAPHIC - Video: Dead terrorists found with Turkish supplies and ammunition in Southern Aleppo Countryside https://t.co/q3MjVViCPT reageer retweet
Ze naderen Shaddadi?quote:Op maandag 14 december 2015 22:16 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:deSyracuse twitterde op maandag 14-12-2015 om 16:42:04#Hasakah : After a 10 days break, #SDF resumed their offensive vs #IS on Saturday reageer retweet
twitter:jackshahine twitterde op maandag 14-12-2015 om 00:37:21After heavy battles today south #Hasakah #YPG #SDF made big advance on eastern outskirts of strategic stronghold of #ISIL, #Shadadi. reageer retweet
Dus de media zit in het complot? Want ik zie genoeg voorbijkomen.quote:
Complot van de media :/quote:Op maandag 14 december 2015 23:55 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Jij blijft echt in die onzin geloven h
Die benamingen hierboven krijgt de gemiddelde, en vooral gematigde en bebaarde vrijheidsstrijder nog niet in het Arabisch uit zijn strot, omdat hij nog geen koe van een kameel kan onderscheiden.
Ja want tegenstanders van het SAA bestaan alleen maar uit terroristische groepen opgericht door het westen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 08:42 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus de media zit in het complot? Want ik zie genoeg voorbijkomen.
Even nog een laatste wanhoopspoging. Nusra sulletjes op deze video zullen binnen twee weken allemaal dood zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
NSFW
Nusra video of counterattack in Banes yesterday
https://streamable.com/h2my
Flink aantal doden
die gasten op die motor die voor de troepen uit rijden... :/quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
NSFW
Nusra video of counterattack in Banes yesterday
https://streamable.com/h2my
Flink aantal doden
Dit is niet de eerste keer dat dit groepje met deze tactiek de aanval inzet. Dat ze binnen 2 weken allemaal dood zijn lijkt me stug.quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:50 schreef HSG het volgende:
Even nog een laatste wanhoopspoging. Nusra sulletjes op deze video zullen binnen twee weken allemaal dood zijn.
Bron?quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:50 schreef HSG het volgende:
Bovendien is de stad alweer heroverd door de SAA.
Die zal waarschijnlijk wel iets van een bomgordel aanhebben.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:13 schreef Jumparound het volgende:
[..]
die gasten op die motor die voor de troepen uit rijden... :/
twitter:TolisMoustakas twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 09:07:30#SAA / Syrian Army using new smart precision guided weapons,to avoid collateral damage, the death of innocent civilians in #Aleppo #Hama reageer retweet
Wederom dit verhaal. Zou JAN in Idlib extra strijdkrachten willen omdat ze weten dat ze straks vanuit Ghab, Latakia EN Aleppo worden aangevallen?twitter:AlbinSzakola twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 11:20:41SOHR: #Nusra fighters in #Daraa voluntarily surrendered to regime; got safe passage to Idlib... odd https://t.co/kveyE7lQPZ reageer retweet
Dit filmpje werd overigens vaker gebruikt. 1 T-72 en 1 BMP die tegelijkertijd aanvallen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste keer dat dit groepje met deze tactiek de aanval inzet. Dat ze binnen 2 weken allemaal dood zijn lijkt me stug.
Jouw informatie over de tegenaanval door rebellen is van 10 december (5 dagen geleden). Dat valt wel af te zien aan het plaatje, als je een stukje naar boven scrolt. Je ziet dat Banes onder "recent rebel gain" valt. 3 dagen geleden is de stad weer heroverd.quote:[..]
Bron?
Welk plaatje?quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit filmpje werd overigens vaker gebruikt. 1 T-72 en 1 BMP die tegelijkertijd aanvallen.
[..]
Jouw informatie over de tegenaanval door rebellen is van 10 december (5 dagen geleden). Dat valt wel af te zien aan het plaatje, als je een stukje naar boven scrolt. Je ziet dat Banes onder "recent rebel gain" valt. 3 dagen geleden is de stad weer heroverd.
Bron 1
Bron 2
Zo zwart-wit denk ik niet. Er zijn namelijk talloze groeperingen met allemaal een andere oorsprong. Ook heb je terroristen totaan zeer vriendelijke batallions die er voor de mensen zijn. De wereld is in kleur.quote:Op dinsdag 15 december 2015 08:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja want tegenstanders van het SAA bestaan alleen maar uit terroristische groepen opgericht door het westen.
Waarom zei je dan dat de soldaten uit Kuweires allemaal als oorlogsmisdadigers moesten worden opgesloten? Of noem je Alawieten vrouwen in kooien oorlogsmisdadigers? Dat zwart-wit riedeltje bezig je alleen als het je uitkomt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zo zwart-wit denk ik niet. Er zijn namelijk talloze groeperingen met allemaal een andere oorsprong. Ook heb je terroristen totaan zeer vriendelijke batallions die er voor de mensen zijn. De wereld is in kleur.
Maar iedereen die tegen FSA is zijn Assad lovers, dat dan weer wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zo zwart-wit denk ik niet. Er zijn namelijk talloze groeperingen met allemaal een andere oorsprong. Ook heb je terroristen totaan zeer vriendelijke batallions die er voor de mensen zijn. De wereld is in kleur.
Plaatje van UpsideDown pagina 9.quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Welk plaatje?
Dit filmpje is van gisteren.
quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:47 schreef HSG het volgende:
[..]
Plaatje van UpsideDown pagina 9.
Het filmpje kan gisteren gepost en 5 dagen geleden opgenomen zijn.
Als je zelfbewust voor een dictator kiest te vechten ben je mede verantwoordelijk. Vecht je voor al nusra, dan ben je ook medeverantwoordelijk. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen hopelijk?quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom zei je dan dat de soldaten uit Kuweires allemaal als oorlogsmisdadigers moesten worden opgesloten? Of noem je Alawieten vrouwen in kooien oorlogsmisdadigers? Dat zwart-wit riedeltje bezig je alleen als het je uitkomt.
Net als dat Quatar, SA, VAE, ect medeverantwoordelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je zelfbewust voor een dictator kiest te vechten ben je mede verantwoordelijk. Vecht je voor al nusra, dan ben je ook medeverantwoordelijk. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen hopelijk?
Ken jij iemand hier die de fsa weg wilt en tegelijkertijd op hetzelfde moment assad? Ik ben diegene nog niet tegengekomen...quote:Op dinsdag 15 december 2015 12:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Maar iedereen die tegen FSA is zijn Assad lovers, dat dan weer wel natuurlijk.
Ik lees vooral mee en meng me niet in de vaak kinderachtige discussies, maar als er iemand in dit topic door een zwart-witte bril kijkt ben jij het. Kritiek of 'gematigde' rebellen doe jij standaard af met 'maar Assad verbood waterputten!!11'.
Oftewel, leuke one-liners als 'de wereld is in kleur' maar leef dat zelf ook even na. AUB.
quote:Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 december 2015 19:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat de rebellen daar zo lang stand houden komt omdat het bewoond wordt door een arme en ongeciviliseerde bevolking.
Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'unquote:Op dinsdag 15 december 2015 12:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Report: Hezbollah has lost 1/3 of its fighters in Syria
http://www.israelnational(...)204943?#.Vm_8lkp96Uk
Zelfbewust in een land met militaire dienstplicht en tijdens dat je nog in opleiding bent tot militair breekt de oorlog uit en ben je ineens belegerd. Uhu. En dan komt iemand die het conflict nog nooit heeft gemaakt van dichtbij roepen dat je als oorlogsmisdadiger moet worden opgepakt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je zelfbewust voor een dictator kiest te vechten ben je mede verantwoordelijk. Vecht je voor al nusra, dan ben je ook medeverantwoordelijk. Zo moeilijk is het toch niet te begrijpen hopelijk?
in het zuiden zijn ze een relatief kleine speler, dus strategisch veel minder van belang ivm het noorden. zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:46 schreef Richestorags het volgende:
Wederom dit verhaal. Zou JAN in Idlib extra strijdkrachten willen omdat ze weten dat ze straks vanuit Ghab, Latakia EN Aleppo worden aangevallen?twitter:AlbinSzakola twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 11:20:41SOHR: #Nusra fighters in #Daraa voluntarily surrendered to regime; got safe passage to Idlib... odd https://t.co/kveyE7lQPZ reageer retweet
twitter:Paradoxy13 twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 12:13:05FSA rebels have shot down what appears to be a Russian Orlan-10 UAV in Sheikh Miskin, #Daraa, #Syria https://t.co/vywIIsJWlt reageer retweet
Assad is anders nog steeds het enige legitieme gezag in Syri. Autocratisch of niet.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nou, allahu akbar. Die dingen liggen voor vijftig euro bij Intertoys.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
twitter:Paradoxy13 twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 12:13:05FSA rebels have shot down what appears to be a Russian Orlan-10 UAV in Sheikh Miskin, #Daraa, #Syria https://t.co/vywIIsJWlt reageer retweet
zo zou je het kunnen bekijken, maar het is maar wat je legitiem noemt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Assad is anders nog steeds het enige legitieme gezag in Syri. Autocratisch of niet.
bron?quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, allahu akbar. Die dingen liggen voor vijftig euro bij Intertoys.
Wel als je je eigen bevolking vermoord.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfbewust in een land met militaire dienstplicht en tijdens dat je nog in opleiding bent tot militair breekt de oorlog uit en ben je ineens belegerd. Uhu. En dan komt iemand die het conflict nog nooit heeft gemaakt van dichtbij roepen dat je als oorlogsmisdadiger moet worden opgepakt.
Niets legitiem aan imho.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Assad is anders nog steeds het enige legitieme gezag in Syri. Autocratisch of niet.
Wel best georganiseerd, en meeste ervaring.quote:
klinkt als de zoveelste strategische alliantie. niks nieuws dusquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:07 schreef MotherFoker het volgende:
Islamitisch militaire alliantie tegen terreur
Wat vinden jullie hiervan?
quote:ISIS Twitter Accounts Linked Back To UK Government Department | Your News Wire
A group of Anonymous hackers have discovered that a number of ISIS supporters’ social media accounts are being run from UK government departments, in an embarrassing exposure.
Hacking group VandaSec say they have discovered evidence that links three ISIS accounts to the Department of Work and Pensions’ London offices.
Mirror.co.uk reports:
Every computer and mobile phone logs onto the internet using an IP address, which is a type of identification number.
The hacking collective showed Mirror Online details of the IP addresses used by a trio of separate digital jihadis to access Twitter accounts, which were then used to carry out online recruitment and propaganda campaigns.
At first glance, the IP addresses seem to be based in Saudi Arabia, but upon further inspection using specialist tools they appeared to link back to the DWP.
“Don’t you think that’s strange?” one of the hackers asked Mirror Online. “We traced these accounts back to London, the home of the British intelligence services.”
VandaSec’s work has sparked wild rumours suggesting someone inside the DWP is running ISIS-supporting accounts, or they were created by intelligence services as a honeypot to trap wannabe jihadis.
However, when Mirror Online traced the IP addresses obtained by VandaSec, we found they actually pointed to a series of unpublicised transactions between Britain and Saudi Arabia.
We learned that the British government sold on a large number of IP addresses to two Saudi Arabian firms.
After the sale completed in October of this year, they were used by extremists to spread their message of hate.
Although the DWP denied owning the IP addresses at first, Jamie Turner, an expert from a firm called PCA Predict, discovered a record of the sale of IP addresses, and found a large number were transferred to Saudi Arabia in October of this year.
He told us it was likely the IP addresses could still be traced back to the DWP because records of the addresses had not yet been fully updated.
The Cabinet Office has now admitted to selling the IP addresses on to Saudi Telecom and the Saudi-based Mobile Telecommunications Company earlier this year as part of a wider drive to get rid of a large number of the DWP’s IP addresses.
It said the British government can have no control over how these addresses are used after the sale.
A Cabinet Office spokesperson said: “The government owns millions of unused IP addresses which we are selling to get a good return for hardworking taxpayers.
“We have sold a number of these addresses to telecoms companies both in the UK and internationally to allow their customers to connect to the internet.
“We think carefully about which companies we sell addresses to, but how their customers use this internet connection is beyond our control.”
The government did not reveal how much money was made from selling the IP addresses to the pair of Saudi firms, because it regards this information as commercially sensitive.
Bron: yournewswire.com
En dat Intel-lectueel teruggeroepen is naar de Islamitische Staat Iran.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:23 schreef chroestjov het volgende:
Grote kans dus dat het account van firefly3 wordt beheert door de AIVD.
NSFWtwitter:AEJKhalil twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 14:26:49This victim seems to be the first directed targeted by the #Russia airstrike..#Maarat_al_Naasan #Idlib #Syria Dec15 https://t.co/QZiLjgf83C reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFWIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
En de Russen hebben duizenden van die dingen dus die zullen ze niet missen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, allahu akbar. Die dingen liggen voor vijftig euro bij Intertoys.
twitter:
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 16:36:06BREAKING Kerry meets Putin in Moscow: Russian agencies - @AFP reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 16:41:56MORE: Putin says #Russia and U.S. are looking for way to resolve #Syria crisis - @AlArabiya_Eng reageer retweet
Dat is waarquote:Op dinsdag 15 december 2015 15:08 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Wel best georganiseerd, en meeste ervaring.
En Bashar werd tijdens de verkiezingen van 2014 door het volk gekozen als president.quote:Op dinsdag 15 december 2015 15:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
zo zou je het kunnen bekijken, maar het is maar wat je legitiem noemt.
bashar asssad heeft zijn troon te danken aan papa hafez assad, die dan weer zijn troon te danken heeft aan een coup die hij gepleegd heeft, die dan weer in de positie is geplaatst door franse imperialistische beleid om alawieten op sleutel posities binnen het militaire apparaat te plaatsen.
De mass media geloof je niet maar de local media welquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:08 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
En Bashar werd tijdens de verkiezingen van 2014 door het volk gekozen als president.
Ik geloof al jaren niet meer de massa media.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De mass media geloof je niet maar de local media wel
Naar mijn mening zijn de overdreven kritische mensen juist de grootste lemmingen. Uiteraard moeten we kritisch zijn naar de "mass media". Maar als we te kritisch zijn lopen we naast onze schoenen en beginnen we de raarste dingen aan te nemen. Ik ben me igg al aan het voor te bereiden tegen deze complot-zombie apocalypse.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:15 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Ik geloof al jaren niet meer de massa media.
Zou jij ook eens mee moeten beginnen.
Ja net zoals Kim Jong-Un is verkozen. In achterlijke landen als Syri betekenen verkiezingen niets.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:08 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
En Bashar werd tijdens de verkiezingen van 2014 door het volk gekozen als president.
Oorzaak / gevolg is een beetje apart. Veel arme mensen = rebellen doen het beter? Verklaar je nader.quote:
Revoluties ontstaan meestal uit de onderlaag van de samenleving, arme mensen zonder opleiding met weinig toekomstperspectief die de regering omver proberen te werpen in de hoop zelf de macht te kunnen grijpen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Oorzaak / gevolg is een beetje apart. Veel arme mensen = rebellen doen het beter? Verklaar je nader.
En daardoor redden ze het zo lang tegen de russische luchtmacht, omdat ze arm waren vier jaar geleden?quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Revoluties ontstaan meestal uit de onderlaag van de samenleving, arme mensen zonder opleiding met weinig toekomstperspectief die de regering omver proberen te werpen in de hoop zelf de macht te kunnen grijpen.
Man man, wat een logica, ga toch fietsen man, of nog liever, ga je gematigde vriendjes helpen...quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En daardoor redden ze het zo lang tegen de russische luchtmacht, omdat ze arm waren vier jaar geleden?
Ik reageer slechts op:quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:01 schreef mr_jack het volgende:
[..]
Man man, wat een logica, ga toch fietsen man, of nog liever, ga je gematigde vriendjes helpen...
Dus omdat ghouta arm is redden ze het daar zo lang?quote:Op maandag 14 december 2015 19:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Eastern Ghouta is dan ook 370 km2 groot, Damascus past er bijna 4 keer in. Dat de rebellen daar zo lang stand houden komt omdat het bewoond wordt door een arme en ongeciviliseerde bevolking.
Je houdt er van om je domheid te onderstrepen?quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik reageer slechts op:
[..]
Dus omdat ghouta arm is redden ze het daar zo lang?
quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus omdat ghouta arm is redden ze het daar zo lang?
https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Civil_Warquote:Ghouta is a primarily conservative Sunni region. Since early in the civil war, civilians in rebel-held Eastern Ghouta have almost entirely sided with the opposition to Syria's government. The opposition has controlled much of Eastern Ghouta since 2012, partly cutting off Damascus from the countryside. Muadamiyat al-Sham in Western Ghouta had been under government siege since April 2013.
twitter:arabthomness twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 16:41:08#Syria:hundreds of Syrians attended the funeral of a Jabhat Thuwar #Raqqa (#FSA) rebel who was murdered by the #YPG https://t.co/uOdHGz2G8g reageer retweet
FSA bestaat uit meerdere partijen. ze hebben niet 1 leider.quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oh en het rommelt tussen FSA en YPG blijkbaar.twitter:arabthomness twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 16:41:08#Syria:hundreds of Syrians attended the funeral of a Jabhat Thuwar #Raqqa (#FSA) rebel who was murdered by the #YPG https://t.co/uOdHGz2G8g reageer retweet
Verklaard nog steeds niet waarom ze het daar zo lang volhouden.quote:
Omdat ze veel steun hebben van de lokale bevolking. Dat houdt in; onderdak, schuilplaatsen, voedsel, water etc. Dat houdt dus ook in dat ze niet zomaar gebombardeerd kunnen worden zonder onnodig veel burgerslachtoffers te riskeren.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Verklaard nog steeds niet waarom ze het daar zo lang volhouden.
Het is erg lastig voor je om verbanden te leggen he?quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Verklaard nog steeds niet waarom ze het daar zo lang volhouden.
Dat is waar. Wel indrukwekkend though.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:20 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Omdat ze veel steun hebben van de lokale bevolking. Dat houdt in; onderdak, schuilplaatsen, voedsel, water etc. Dat houdt dus ook in dat ze niet zomaar gebombardeerd kunnen worden zonder onnodig veel burgerslachtoffers te riskeren.
Je snapt zelf toch ook wel dat steun van de lokale bevolking veel voordelen met zich meebrengt?
Ik snap niet zo goed wat die bevolking in dat gebied ziet in het extreme van die rebellen.....quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:20 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is erg lastig voor je om verbanden te leggen he?
Een opstand staat of valt met de steun van het volk, op de ene plek is de steun groter dan de andere. In Ghouta is deze duidelijk groter dan op andere plekken.
saddam werd ook gekozen door het volkquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:08 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
uhuquote:
ook dat nogquote:Op dinsdag 15 december 2015 21:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Oh en het rommelt tussen FSA en YPG blijkbaar.twitter:arabthomness twitterde op dinsdag 15-12-2015 om 16:41:08#Syria:hundreds of Syrians attended the funeral of a Jabhat Thuwar #Raqqa (#FSA) rebel who was murdered by the #YPG https://t.co/uOdHGz2G8g reageer retweet
Aha. En burgers kunnen hier makkelijk door geraakt worden he?quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:23 schreef firefly3 het volgende:
Sami @Paradoxy13
Faylaq al-Rahman rebels using a locally made canon against Assad positions in Irbin, rural #Damascus
De Syrische verkiezingen werden door onafhankelijke waarnemers anders wel als legitiem betiteld.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
saddam werd ook gekozen door het volk
uhuquote:Op woensdag 16 december 2015 01:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Syrische verkiezingen werden door onafhankelijke waarnemers anders wel als legitiem betiteld.
Ik las het inderdaad. 180 graden gedraaid. Men ziet dat de enige enigszins vredige (en non-hakbar-sharia) gebieden in Syri f in Koerdisch territorium liggen f in Assad gebiedquote:Op woensdag 16 december 2015 01:54 schreef Slayage het volgende:
amerikaans syrie "beleid"![]()
![]()
![]()
US Not Seeking 'Regime Change' in Syria, John Kerry Says After Meeting With Russian President
By PATRICK REEVELL
MOSCOW — Dec 15, 2015, 6:31 PM ET
Was jij niet dezelfde die het weerstaan van het beleg op dat vliegveld niet indrukwekkend vond? Iets met "ze moeten wel, anders zijn ze dood".quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat is waar. Wel indrukwekkend though.
Als je normaal richt niet.quote:Op woensdag 16 december 2015 01:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aha. En burgers kunnen hier makkelijk door geraakt worden he?
Klopt, want hun werden niet gebombardeerd vanuit de lucht en hadden dikke muren om zich heen.quote:Op woensdag 16 december 2015 06:55 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Was jij niet dezelfde die het weerstaan van het beleg op dat vliegveld niet indrukwekkend vond? Iets met "ze moeten wel, anders zijn ze dood".
Oh jazeker.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ken jij iemand hier die de fsa weg wilt en tegelijkertijd op hetzelfde moment assad? Ik ben diegene nog niet tegengekomen...
Altijd leuk die kansloze allah-akbar-roepers. Het is slechts een kwestie van tijd voordat ze in de pan zijn gehakt.quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:23 schreef firefly3 het volgende:
Sami @Paradoxy13
Faylaq al-Rahman rebels using a locally made canon against Assad positions in Irbin, rural #Damascus
Dat stuk schroot kun je niet eens richten.quote:Op woensdag 16 december 2015 07:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Klopt, want hun werden niet gebombardeerd vanuit de lucht en hadden dikke muren om zich heen.
Simpel. Het heeft maar een beperkt bereik. Zoals je ziet wordt hij in de frontlinie gebruikt. Daar wonen normaal geen burgers. In die gebouwen zitten SAA soldaten.quote:Op woensdag 16 december 2015 10:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist ja. En hoe wil jij normaal richten met niet professionele artillerie?
Ik heb het over assad per direct verwijderen. Al voordat er orde is. Maar blijkbaar denken mensen dat hij orde kan scheppen.quote:Op woensdag 16 december 2015 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Oh jazeker.
Ik hoor genoeg mensen die roepen dat de positie van Assad is uitgespeeld, maar je wel de SAA nodig hebt om de terroristen en 'gematigde' rebellen uit te roeien.
En dan een nieuwe regering te plaatsen.
twitter:jackshahine twitterde op woensdag 16-12-2015 om 11:31:02Tensions rise btwn #Kurdish #Asayish forces & #Syrian security in #Qamishlo!While groups of #Hezbollah members seen in city.#Rojava reageer retweet
Dat doet elk regime in tijden van oorlog. Er leefden zelfs wat Amerikanen in Noord-Korea omdat deze waren gedeserteerd tijdens de Korea oorlog en niet meer terug konden. Noord-Korea was erg blij hen als propaganda materiaal in te lijven. Ik meen dat onlangs de laatste daarvan is overleden.quote:Op woensdag 16 december 2015 12:45 schreef firefly3 het volgende:
De "gematigde" regime. Zoveel vrijheden
Al-Assad regime kills soldiers fleeing from the hell of battles
http://en.eldorar.com/node/943
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |