quote:An agreement between Syrian opposition groups in Riyadh this week excluded important groups like Syrian Kurds and should not form the basis for peace talks, the Russian Foreign Ministry said.
"We cannot accept the attempt by the group which met in Riyadh to assign itself the right to speak on behalf of the entire Syrian opposition," the ministry said in a statement December 12.
Saudi Arabia's talks between Syrian opposition groups excluded Kurds from the outset, despite their holding large tracts of territory in Syria. They also specifically excluded the Islamic militant groups Islamic State and Nusra Front, Al-Qaeda's Syrian affliate, in a move that met Russia's approval.
But most of Syria's other disparate opposition groups signed onto the agreement, which called for elections leading to an all-inclusive, democratic government for Syria, and had been hailed as "an important step" by the United States.
The groups that signed the accord agreed to a cease-fire and said they were prepared to meet with Syrian President Bashar al-Assad in January to start negotiations on a transition of power.
But they riled Moscow by calling for Assad to step down at the start of a transitional period leading to elections.
Moscow said there should be no "preconditions" set for a political transition.
Peace negotiators in Vienna already agreed that "only the Syrian people can decide the fate of Syria," the ministry said. "Agreements must be respected."
Russia also criticized the Riyadh accord for not including members of the so-called "patriotic Syrian opposition" seen as friendly towards Assad.
The foreign ministry said the exclusion of Syria's Kurdish Democratic Union Party, in a major omission, was the result of objections from Turkey, which had a say in who got invited to the Riyadh conference.
Despite excluding the main Islamic militant groups in Syria, as Russia wished, Moscow objected to the inclusion of groups it views as closely related to such "infamous" terrorist groups, including Saudi-backed Jaish al-Islam (Army of Islam), and Ahrar al-Sham.
Moscow says Ahrar al-Sham is an ally of Al-Qaeda and is responsible for regularly shelling its embassy in Damascus.
"We are still convinced that terrorists of all stripes should be excluded from the political process in Syria," the foreign ministry said.
Russia took the position that it is up to UN Syrian envoy Staffan de Mistura to determine which groups will represent the opposition in the end, not Riyadh.
Russia's strong objections to the Riyadh accord presents a challenge for U.S. Secretary of State John Kerry, who travels to Moscow on December 15 to try to further the Syrian peace effort.
Kerry had welcomed the accord as an "important step," although he said it had some "kinks" that needed working out and "difficult work" remained to forge a peace deal.
De Turkse industrie en productiviteit is ook flink op de schop gegaan de afgelopen 10+ jaar, dus het is niet alleen te danken aan vastgoed, maar goed, we zullen het allemaal zien hoe de Turkse economie gaat presteren de komende jaren.quote:Op zondag 13 december 2015 16:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Turkije staat bekend als een boom and bust economie, met nogal een grote vastgoedbubbel.
Als het zo doorgaat dan verdwijnt Turkije in een gewelds spiraal en blijft er niets meer over...quote:Op zondag 13 december 2015 16:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Turkse industrie en productiviteit is ook flink op de schop gegaan de afgelopen 10+ jaar, dus het is niet alleen te danken aan vastgoed, maar goed, we zullen het allemaal zien hoe de Turkse economie gaat presteren de komende jaren.
Ja, ja, ik weet het, in de jaren 60 zou Turkije verdeeld worden en eindigen in een burgeroorlog, in de jaren 80 weer, in de jaren 90 zou Turkije dan echt verdeeld raken, begin 2000 was het aftellen en nu weer. Ik weet.quote:Op zondag 13 december 2015 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat dan verdwijnt Turkije in een gewelds spiraal en blijft er niets meer over...
Eindelijk gebruik je het woord dictatorlovers weer. Nu kunnen we je weer terroristenlover noemenquote:Op zondag 13 december 2015 16:54 schreef firefly3 het volgende:
Leuk hoe dictatorlovers er alles aan doen om hun "grote leider" te verdedigen. Niets mis mee om dictators af te zetten.
heb ik nooit beweerd maar laten we objectief eens kijken naar de feiten.quote:Op zondag 13 december 2015 16:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, ja, ik weet het, in de jaren 60 zou Turkije verdeeld worden en eindigen in een burgeroorlog, in de jaren 80 weer, in de jaren 90 zou Turkije dan echt verdeeld raken, begin 2000 was het aftellen en nu weer. Ik weet.
Ik ging er dan ook niet vanuit dat je zoiets riep in de jaren 60 hoor, kan mij vergissen, maar volgens mij ben je niet zo oud. Verder heb ik geen glazenbol, dus wacht ik geduldig af hoe de ontwikkelingen zich uitbreiden.quote:Op zondag 13 december 2015 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
heb ik nooit beweerd maar laten we objectief eens kijken naar de feiten.
De USA en het Westen zijn bezig met operaties in Syrie (midden oosten), de Russen zijn bezig en steunen de opositie, het wemelt er van de terreur groepen die allemaal hun eigen agenda's hebben en de Turken zijn niet vies om ff lekker te provoceren. Israel houd alle nauwlettend in de gaten en bombareerd af en toe en Iran doet ook nog mee.
Zijn dat geen passende ingredienten voor WW3?
Nee, want ik ben geen voorstander dat al qaeda syrie gaat leiden. Dus ben geen terroristenloverquote:Op zondag 13 december 2015 16:56 schreef primakov het volgende:
[..]
Eindelijk gebruik je het woord dictatorlovers weer. Nu kunnen we je weer terroristenlover noemenHet niveau stijgt weer
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te kunnen constateren dat dit een levensgevaarlijke situatie is.quote:Op zondag 13 december 2015 17:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ging er dan ook niet vanuit dat je zoiets riep in de jaren 60 hoor, kan mij vergissen, maar volgens mij ben je niet zo oud. Verder heb ik geen glazenbol, dus wacht ik geduldig af hoe de ontwikkelingen zich uitbreiden.
Hoe kom je er bij dat ik de ernst er niet van in zou zien dan?quote:Op zondag 13 december 2015 17:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Je hoeft geen glazen bol te hebben om te kunnen constateren dat dit een levensgevaarlijke situatie is.
Onbegrijpelijk dat zoveel mensen hier de ernst niet van in zien....
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier die de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke Je loopt hier constant je wijsheid van 'niet zwart wit denken' te propageren maar ondertussen ben je op een kinderachtig niveau aan het discussiëren. Gewoon dat soort irritante benamingen gewoon vermijden.quote:Op zondag 13 december 2015 17:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben geen voorstander dat al qaeda syrie gaat leiden. Dus ben geen terroristenlover
Doel ik jou persoonlijk?quote:Op zondag 13 december 2015 17:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik de ernst er niet van in zou zien dan?
quote:Op zondag 13 december 2015 17:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke Je loopt hier constant je wijsheid van 'niet zwart wit denken' te propageren maar ondertussen ben je op een kinderachtig niveau aan het discussiëren. Gewoon dat soort irritante benamingen gewoon vermijden.
Hoe acceptabel zou het zijn als hij zei: Alsof iedereen hier de kant van ISIS/FSA/Nusra kiest per definitie alles goedkeurt wat er door hen gedaan is mbt martelingen en dergelijke?quote:Op zondag 13 december 2015 17:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke
Geen idee, je kunt ook op Peter R de Vries doelen in een reactie op mij, kan ik niet uitsluiten idd.quote:
Ach ja......quote:Op zondag 13 december 2015 17:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, je kunt ook op Peter R de Vries doelen in een reactie op mij, kan ik niet uitsluiten idd.
Het zwart wit gebeuren begint bij diegene die zegt dat assad moet blijven. Er zijn miljoenen mensen, waarom persé assad? En op dat moment springt de liefde erin. Zelfs als er een gematigde SAA officier het land ging leiden zonder barrelbombs en rechten voor iedereen dan was ik tevreden.quote:Op zondag 13 december 2015 17:05 schreef primakov het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat je kinderachtig aan het doen bent. Alsof iedereen hier die de kant van SAA kiest per definitie alles goedkeurt wat er door Assad gedaan is mbt martelingen en dergelijke Je loopt hier constant je wijsheid van 'niet zwart wit denken' te propageren maar ondertussen ben je op een kinderachtig niveau aan het discussiëren. Gewoon dat soort irritante benamingen gewoon vermijden.
Net zo acceptabel,ware het niet dat hij er één is hier die de islamistische en onderdrukkende aard van veel rebellengroeperingen en bagatelliseert. Om nog maar eens niet te spreken over de belachelijke stelling dat de bondgenoot van Assad, Iran, erop uit zou zijn om de sharia zoals die in Iran geldt, te implementeren in Syrië.quote:Op zondag 13 december 2015 17:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe acceptabel zou het zijn als hij zei: Alsof iedereen hier de kant van ISIS/FSA/Nusra kiest per definitie alles goedkeurt wat er door hen gedaan is mbt martelingen en dergelijke?
Waarom probeerde ik het ook..quote:Op zondag 13 december 2015 17:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het zwart wit gebeuren begint bij diegene die zegt dat assad moet blijven. Er zijn miljoenen mensen, waarom persé assad? En op dat moment springt de liefde erin. Zelfs als er een gematigde SAA officier het land ging leiden zonder barrelbombs en rechten voor iedereen dan was ik tevreden.
Ik ga geen namen noemen, maar er zijn hier toch wel meerdere users geweest die de mensonterende aanvallen door / namens Assad ook hebben gebagatelliseerd natuurlijk. Zo ridicuul is die opvatting niet, vader Hafez heeft destijds het Iran heel erg duidelijk gemaakt dat een militaire bondgenootschap tussen beide landen welkom is maar dat religieuze druk en bemoeien met interne aangelegenheden niet geaccepteerd zal worden.quote:Op zondag 13 december 2015 17:13 schreef primakov het volgende:
[..]
Net zo acceptabel,ware het niet dat hij er één is hier die de islamistische en onderdrukkende aard van veel rebellengroeperingen en bagatelliseert. Om nog maar eens niet te spreken over de belachelijke stelling dat de bondgenoot van Assad, Iran, erop uit zou zijn om de sharia zoals die in Iran geldt, te implementeren in Syrië.
Niemand houdt je tegen om ze dan ook daarop aan te spreken. Ik vind het gewoon irritant dat er steeds woorden als terroristenlover, dictatorlover e.d hier worden gebezigd. Alsof ik op een middelbaar schoolforum zit.quote:Op zondag 13 december 2015 17:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga geen namen noemen, maar er zijn hier toch wel meerdere users geweest die de mensonterende aanvallen door / namens Assad ook hebben gebagatelliseerd natuurlijk. Zo ridicuul is die opvatting niet, vader Hafez heeft destijds het Iran heel erg duidelijk gemaakt dat een militaire bondgenootschap tussen beide landen welkom is maar dat religieuze druk en bemoeien met interne aangelegenheden niet geaccepteerd zal worden.
Fair enough.quote:Op zondag 13 december 2015 17:26 schreef primakov het volgende:
[..]
Niemand houdt je tegen om ze dan ook daarop aan te spreken. Ik vind het gewoon irritant dat er steeds woorden als terroristenlover, dictatorlover e.d hier worden gebezigd. Alsof ik op een middelbaar schoolforum zit.
Mee eens, denk dat Iran dat nog steeds wel respecteert inderdaad, als ik zelf zoiets zou claimen zou dat meer op basis van ideologisch giswerk en vermoedens zijn, gezien het Iraanse regime weinig heeft met de Baath idealen.quote:Is dat dan een indicatie dat er hedendaags door Iran nu wél religieuze druk en bemoeienis met interne aangelegenheden is? Bij mijn weten wordt die verstandhouding nog steeds gerespecteerd. Als je namelijk informatie hebt die de stelling van firefly en Atak onderschrijft, deel die dan graag met ons, aangezien beiden nimmer met iets zijn gekomen om dat aannemelijk te maken.
Afwachten wat de FSA over JAN gaat zeggen natuurlijk!quote:Op zondag 13 december 2015 17:51 schreef UpsideDown het volgende:
JAN zegt dat de FSA niet bestaat, wat nu?
Dat is die ene groep die samen heeft gewerkt met Al-Qaida!quote:Op zondag 13 december 2015 18:26 schreef firefly3 het volgende:
Maar maakt niets uit. Assad is de legitieme leider van de soevereine staat![]()
Thomas van Linge @arabthomness
#Syria: over 60 civilians have been killed in criminal regime bombardments all over besieged eastern #Ghouta today
https://mobile.twitter.com/arabthomness/status/676052284921487360
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 13 december 2015 18:36 schreef tukker321 het volgende:
[..]
Dat is die ene groep die samen heeft gewerkt met Al-Qaida!
Een dictator die jarenlang voor vrede en stabiliteit zorgde. Dat kun je niet zeggen over jouw geliefde terroristengroepjes.quote:Op zondag 13 december 2015 16:54 schreef firefly3 het volgende:
Leuk hoe dictatorlovers er alles aan doen om hun "grote leider" te verdedigen. Niets mis mee om dictators af te zetten.
Jij hebt echt de ballen verstand van de Assadische Syrie decennialang he?quote:Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Een dictator die jarenlang voor vrede en stabiliteit zorgde. Dat kun je niet zeggen over jouw geliefde terroristengroepjes.
Het verbieden van demonstraties en het hard neerslaan hiervan noem je vrede? Het martelen van willekeurige studenten ook? Ik noem het niet echt stabiel als in 1 klap een halve miljoen mensen tegen je zijnquote:Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Een dictator die jarenlang voor vrede en stabiliteit zorgde. Dat kun je niet zeggen over jouw geliefde terroristengroepjes.
Want de FSA, ISIS, Nusra doen dat natuurlijk niet. Net als SA natuurlijk want dat is ook een superlief land.quote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verbieden van demonstraties en het hard neerslaan hiervan noem je vrede? Het martelen van willekeurige studenten ook? Ik noem het niet echt stabiel als in 1 klap een halve miljoen mensen tegen je zijn
Ach Irak onder Saddam was bijna in een constante staat van oorlog, instabiliteit, economische crisis en social engineering en toch claimt men dat hij voor stabiliteit zorgde.quote:Op zondag 13 december 2015 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt echt de ballen verstand van de Assadische Syrie decennialang he?
Jezus je ben nog steeds bezig met je onzin berichten. Het door jou gesteunde rebellen zijn niks anders dan Islamistische terroristen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het verbieden van demonstraties en het hard neerslaan hiervan noem je vrede? Het martelen van willekeurige studenten ook? Ik noem het niet echt stabiel als in 1 klap een halve miljoen mensen tegen je zijn
Mja, vraag dat ook eens aan de Koerden en de Sjieten even voor de zekerheid.quote:Op zondag 13 december 2015 19:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ach Irak onder Saddam was bijna in een constante staat van oorlog, instabiliteit, economische crisis en social engineering en toch claimt men dat hij voor stabiliteit zorgde.
Ach het periode daarna is zeker beter ? Bepaalde minderheden hadden een beter leven onder Sadam dan nu.quote:Op zondag 13 december 2015 19:09 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ach Irak onder Saddam was bijna in een constante staat van oorlog, instabiliteit, economische crisis en social engineering en toch claimt men dat hij voor stabiliteit zorgde.
Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt gelezen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, vraag dat ook eens aan de Koerden en de Sjieten even voor de zekerheid.
Opgepakt worden op straat door geheime politie en lekker met je neven richting Iran worden gestuurd en sneuvelen. Ideaal leventje. Staatsterrorisme is van een andere orde dan groepsterrorisme.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach het periode daarna is zeker beter ? Bepaalde minderheden hadden een beter leven onder Sadam dan nu.
plus europa werd niet overspoeld met mensen maar sinds saddam khadaffi en nu assad willen afzetten is t 1 kankerzooi.quote:Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ach het periode daarna is zeker beter ? Bepaalde minderheden hadden een beter leven onder Sadam dan nu.
Zou zomaar eens kunnen, je legde de nadruk op "people say..." of?quote:Op zondag 13 december 2015 19:15 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn bericht verkeerd hebt gelezen.
In de jaren 90 kwamen ook een hoop Irakezen deze kant op. De media gaf ze echter niet zoveel aandacht als nu. Sentimenten veranderen en dus ook onze selectieve verontwaardiging.quote:Op zondag 13 december 2015 19:15 schreef meester82 het volgende:
[..]
plus europa werd niet overspoeld met mensen maar sinds saddam khadaffi en nu assad willen afzetten is t 1 kankerzooi.
Ik probeerde de stabiliteitsmythe uit te kleden door een analogie te geven van de andere usual suspect met de zelfde politieke ideologie die door verkeerd geinformeerde revisionisten geopperd werd als een stabiliteitsgever.quote:Op zondag 13 december 2015 19:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zou zomaar eens kunnen, je legde de nadruk op "people say..." of?
quote:Op zondag 13 december 2015 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij hebt echt de ballen verstand van de Assadische Syrie decennialang he?
Ah sorry, idd verkeerd gelezen.quote:Op zondag 13 december 2015 19:18 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Ik probeerde de stabiliteitsmythe uit te kleden door een analogie te geven van de andere usual suspect met de zelfde politieke ideologie die door verkeerd geinformeerde revisionisten geopperd werd als een stabiliteitsgever.
Goed punt.quote:
Want jij weet er zoveel van af natuurlijk.quote:Op zondag 13 december 2015 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah sorry, idd verkeerd gelezen.
[..]
Goed punt.
Waar komt dat toch vandaan, mensen die ineens helemaal ingelezen zijn over Syrie en Irak en allemaal inhoudelijke uitspraken over diens geschiedenis doen, irl kom ik ze nooit tegen.
Het is het resultaat van anarchie en domheid van assad. Overal heb je bendes, legers etc. Maar dat krijg je als je je volk zo hard neerslaat als er honderdduizenden mensen tegen je zijn. Criminelen heb je overal. Goede mensen ook.quote:Op zondag 13 december 2015 19:08 schreef HSG het volgende:
[..]
Want de FSA, ISIS, Nusra doen dat natuurlijk niet. Net als SA natuurlijk want dat is ook een superlief land.
Syrie is er nog slechter aan toe dan irak en libie bij elkaar. Jazeker dat syrie er beter van wordtquote:Op zondag 13 december 2015 19:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Want jij weet er zoveel van af natuurlijk.
Vertel eens.... als je kijkt naar Irak en Libië... denk je dat Syrië er beter van wordt als Assad weg is door de inmenging van het westen?
Buiten Montana_Ir heb ik geen gelijke in dit topic, die inhoudelijk kan praten over Syrie, zowel uit eigen ervaring, zien, leven als een directe lijn met het land en diens geschiedenis. Itt velen hier ben ik niet beperkt tot het internet, zo, mag ik nu wel blijven posten en jou wijzen op de idioterie van je posts?quote:Op zondag 13 december 2015 19:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Want jij weet er zoveel van af natuurlijk.
De opstanden in Syrië zijn niet begonnen met Westerse inmenging itt Irak. Verder pleit ik niet voor een westerse inmenging in Syrie zoals dat met Libie is gebeurd, de bombardementen van het Westen, de Russen, IS, strijders en de Hezbollah / Iran milities hebben er niets te zoeken, allemaal doen het om eigen belang.quote:Vertel eens.... als je kijkt naar Irak en Libië... denk je dat Syrië er beter van wordt als Assad weg is door de inmenging van het westen?
Hahahaquote:Op zondag 13 december 2015 19:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Buiten Montana_Ir heb ik geen gelijke in dit topic, die inhoudelijk kan praten over Syrie, zowel uit eigen ervaring, zien, leven als een directe lijn met het land en diens geschiedenis.
Je zegt belachelijke dingenquote:Op zondag 13 december 2015 19:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Veel verder dan oneliners kom jij tegenwoordig niet meer hé?
En hiermee inmiddels ook bevestigd, dat je niet verder komt dan oneliners, viel me al een tijdje op, maar nu toch wel duidelijk aangetoond, dank daarvoor. Nu ga ik maar weer op zoek naar mensen met kennis van zaken, die niet beperkt zijn tot oneliners, maar daadwerkelijk weten waar ze over praten.quote:
Ben ook geen voorstander van Assad maar ben wel van mening dat hij betrokken moet worden met onderhandeling tot vrede, want wanneer je Assad uitsluit en daarmee ook zijn aanhangers dan krijg je geheid problemen. Dan zal er een situatie ontstaan zoals in Libië waarin verschillende milities elkaar vermoorden voor macht.quote:Op zondag 13 december 2015 19:43 schreef ChanceThePepper het volgende:
Ik vraag me soms af waarom er geen figuur als Hashim al-Atassi meer rondloopt in Syrie. Of een Shishakli die een burgeroorlog voorkomt door de macht af te staan. Als Assad net zo een patriot was had hij het nooit zo ver laten komen. Of een andere hersenspinsel: Stel dat Husni al-Za'im de kans kreeg om Syrie echt te besturen. Alle 20e eeuwse Syrische politici zouden toch een hartaanval krijgen als ze Syrie anno 2015 zien. Maar goed, ook hun (instabiele) politiek heeft er indirect voor gezorgd dat 'de Syrier' richting de Ikhwan, salafi's en overige islamisten is gekeerd.
ies koeltoerquote:Op zondag 13 december 2015 19:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zijn dan allemaal assadlovers. Je kunt best een politieke stroming of gedachtegoed + doelstelling volgen. Maar als je zo gefixeert bent op 1 persoon noem ik het fanboyism oftewel extreme liefde voor een dictator. Dat zijn net als die mensen diequote:Op zondag 13 december 2015 19:57 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Ben ook geen voorstander van Assad maar ben wel van mening dat hij betrokken moet worden met onderhandeling tot vrede, want wanneer je Assad uitsluit en daarmee ook zijn aanhangers dan krijg je geheid problemen. Dan zal er een situatie ontstaan zoals in Libië waarin verschillende milities elkaar vermoorden voor macht.
Nice, goed filmpje!!quote:Op zondag 13 december 2015 20:11 schreef Aloulu het volgende:
Terrorist van Nusrah al-Jowlani zegt dat er geen FSA (meer) is?
Wat een gedrocht van een mens ben je ook zeg. Niks nuttig voeg je toe in deze discussie behalve je voor keur laten blijken van bepaalde Jihadistische groeperingen.quote:Op zondag 13 december 2015 20:40 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zijn dan allemaal assadlovers. Je kunt best een politieke stroming of gedachtegoed + doelstelling volgen. Maar als je zo gefixeert bent op 1 persoon noem ik het fanboyism oftewel extreme liefde voor een dictator. Dat zijn net als die mensen diedoen voor wilders of rutte. Gevaarlijke schapen net als al nusra en hezbollah.
Ik keur al nusra en hezbollah af in de post die je quote, waar laat ik de voorkeur blijken voor jihadisten in desbetreffende post?quote:Op zondag 13 december 2015 20:47 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Wat een gedrocht van een mens ben je ook zeg. Niks nuttig voeg je toe in deze discussie behalve je voor keur laten blijken van bepaalde Jihadistische groeperingen.
Je reageert selectief en er zijn meerdere gebruikers die op wijzen dat je moet oppassen Jihad post en we hadden hier paar topics terug ook een discussie over.quote:Op zondag 13 december 2015 20:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik keur al nusra en hezbollah af in de post die je quote, waar laat ik de voorkeur blijken voor jihadisten in desbetreffende post?
Assad heeft echt niets te bieden voor een overgang. Als hij een kogel door zijn kop krijgt zijn de fanboys na een week rouwen ook weer bezig met hun dagelijkse activiteiten.quote:Op zondag 13 december 2015 20:53 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Je reageert selectief en er zijn meerdere gebruikers die op wijzen dat je moet oppassen Jihad post en we hadden hier paar topics terug ook een discussie over.
Gaan we weer de "westen = Evil, Ciada" kant op?quote:Op zondag 13 december 2015 21:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Fsa , is een door een westerse spindokter verzonnen term om onder een dekmantel terroristen te kunen steunen..
Er is een hele simpele keuze in Syrie en dat een seculier en stabiel Syrie onder Assad , of een chaos zoals in Livie ,waar terroristen en fundamentalisten de koppen van iedereen afhakken en aanslagen beramen. Oftewel steun assad ,of steun de terroristen. De Russen staan hier aan de goede kant van de geschiedenis.
Jouw spin van mensen die kritiek op je hebbenquote:Op zondag 13 december 2015 21:24 schreef firefly3 het volgende:
In 1 zin de gedachte van mensen die de voorkeur hebben voor assad:
De revolutie is ontstaan door IS die door de CIA werd gesteund om chaos te scheppen voor de oliepijpleiding maar assad is de oplossing want in al die woonwijken zitten terroristen, cause RT says so.
Bedankt dat je mijn gedachten zo goed onder woorden brengt.quote:Op zondag 13 december 2015 21:24 schreef firefly3 het volgende:
In 1 zin de gedachte van mensen die de voorkeur hebben voor assad:
De revolutie is ontstaan door IS die door de CIA werd gesteund om chaos te scheppen voor de oliepijpleiding maar assad is de oplossing want in al die woonwijken zitten terroristen, cause RT says so.
Je hebt meerdere keren laten blijken dat je sympathie hebt voor de FSA, en je reageert met blije, kinderachtige reacties en allerlei blije emoticons wanneer er (door een andere FSA sympathisant) een filmpje word gepost over een munitiedepot dat opgeblazen word door een TOW.quote:Op zondag 13 december 2015 20:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik keur al nusra en hezbollah af in de post die je quote, waar laat ik de voorkeur blijken voor jihadisten in desbetreffende post?
quote:Republican presidential front-runner Donald Trump is pinning blame for the Syrian civil war and the rise of the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) on Hillary Clinton.
“She is the one that caused all this problem with her stupid policies,” Trump said on “Fox News Sunday.” “You look at what she did with Libya, what she did with Syria.”
Fox News host Chris Wallace questioned Trump about the claim.
“What do you mean, ‘hundreds of thousands?’ ” Wallace said.
“She was secretary of State. Obama was president, the team,” Trump responded. “Two real geniuses.”
Het heeft een reden. Nog geen vijf minuten na jouw post komt er al een aluhoedje post voorbij...quote:Op zondag 13 december 2015 23:11 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
En iedereen die een mening heeft die anders is dan de jouwe, is een Assaadlover of een Aluhoedje....
quote:Op zondag 13 december 2015 23:13 schreef Mytho het volgende:
Secret Weapons Shipments To ISIS From Turkey Intercepted
http://www.liveleak.com/view?i=f55_1449853196
beelden komen wel van cumhuriyet, een turks bedrijf opgericht in 1924.quote:Op zondag 13 december 2015 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het heeft een reden. Nog geen vijf minuten na jouw post komt er al een aluhoedje post voorbij...
[..]
Hoofdredacteurs van de krant zijn hiervoor vastgezetquote:Op zondag 13 december 2015 23:20 schreef Mytho het volgende:
[..]
beelden komen wel van cumhuriyet, een turks bedrijf opgericht in 1924.
moeten wel landverraders zijn door slecht nieuws te laten zien
Wat kan ik wel bevestigen?quote:Op zondag 13 december 2015 23:22 schreef Cubs het volgende:
[..]
Hoofdredacteurs van de krant zijn hiervoor vastgezet
Trigger kan het bevestigen
Wat zeggen deze beelden ons ?quote:Op zondag 13 december 2015 23:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ze zijn gearresteerd? Klopt, maar dat is niet voor deze beelden.
welkequote:Op zondag 13 december 2015 23:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat ze zijn gearresteerd? Klopt, maar dat is niet voor deze beelden.
Eigenlijk het tegenovergestelde van wat de beschrijving zegt, meer in de strekking van "in geen enkel ander land zal je een vervolging van de geheime diensten zien"quote:Op zondag 13 december 2015 23:27 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Wat zeggen deze beelden ons ?
Ik kan geen Turks lezen namelijk.
De eerste 10 min ongeveer is van Sabah, viel me pas later op dat richting het einde van de video idd ook de cumhuriyet beelden zijn toegevoegd.quote:
De inhoud van de vrachtwagen zou, georganiseerd door de secret service, in Syrie worden getransporteerd en aan de rebellen (welke is maar de vraag) worden overhandigd. Uit de beelden kan je zien dat de gendarmerie een been daartussen steekt en beelden van het gebeuren maakt.quote:Op zondag 13 december 2015 23:27 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Wat zeggen deze beelden ons ?
Ik kan geen Turks lezen namelijk.
Niet aan ISIS vermoed ik (ook gezien de locatie van de grensovergang), logischer zou JAN of IF zijn.quote:Op zondag 13 december 2015 23:33 schreef Cubs het volgende:
[..]
De inhoud van de vrachtwagen zou, georganiseerd door de secret service, in Syrie worden getransporteerd en aan de rebellen (welke is maar de vraag) worden overhandigd. Uit de beelden kan je zien dat de gendarmerie een been daartussen steekt en beelden van het gebeuren maakt.
Een prominente AKP lid heeft al toegegeven dat er wapens in de vrachtwagens zaten al een half jaar geleden, weliswaar door zich iets te verspreken zegt hij dat ze naar de FSA gingen, nadat hij door een mob wordt verweten IS te steunen.quote:Op zondag 13 december 2015 23:33 schreef Cubs het volgende:
[..]
De inhoud van de vrachtwagen zou, georganiseerd door de secret service, in Syrie worden getransporteerd en aan de rebellen (welke is maar de vraag) worden overhandigd. Uit de beelden kan je zien dat de gendarmerie een been daartussen steekt en beelden van het gebeuren maakt.
Wat is die reden dan ?quote:Op zondag 13 december 2015 23:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het heeft een reden. Nog geen vijf minuten na jouw post komt er al een aluhoedje post voorbij...
[..]
Het is al erg genoeg dat ze naar de FSA gaan. Hiermee wordt de duur van het conflict verlengd en dus het lijden van de burgers. Tevens werkt de FSA samen met Al Nusra dus gaan ze de facto ook naar Al Nusra.quote:Op zondag 13 december 2015 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een prominente AKP lid heeft al toegegeven dat er wapens in de vrachtwagens zaten al een half jaar geleden, weliswaar door zich iets te verspreken zegt hij dat ze naar de FSA gingen, nadat hij door een mob wordt verweten IS te steunen.
FSA is ook zo een soep-term.quote:Op zondag 13 december 2015 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een prominente AKP lid heeft al toegegeven dat er wapens in de vrachtwagens zaten al een half jaar geleden, weliswaar door zich iets te verspreken zegt hij dat ze naar de FSA gingen, nadat hij door een mob wordt verweten IS te steunen.
Het ironische is dat ze indirect de PKK ook nog eens steunen, salafi's vallen de YPG aan, krijgen klappen en laten hun wapens achter. Zo hebben die al een shitload aan Iraakse wapens van ISIS buitgemaakt.quote:Op zondag 13 december 2015 23:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat ze naar de FSA gaan. Hiermee wordt de duur van het conflict verlengd en dus het lijden van de burgers. Tevens werkt de FSA samen met Al Nusra dus gaan ze de facto ook naar Al Nusra.
Ja maar goed, dat Turkije in Syrie alleen de FSA erkent en steunt schreeuwt Erdogan al letterlijk van daken af, dit soort videos van Cumhuriyet hebben het eigenlijk alleen maar gedocumenteerd en visueel gemaakt met wat ze precies de FSA steunen.quote:Op zondag 13 december 2015 23:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is al erg genoeg dat ze naar de FSA gaan. Hiermee wordt de duur van het conflict verlengd en dus het lijden van de burgers. Tevens werkt de FSA samen met Al Nusra dus gaan ze de facto ook naar Al Nusra.
Ahrar Sham ook wel potentieel, Turkije was tot een jaar ofzo wel te spreken over Ahrar Al-Sham.quote:Op zondag 13 december 2015 23:51 schreef Cubs het volgende:
[..]
FSA is ook zo een soep-term.
Aan de Turkse grens, grenzen de Turkmenen, JAN, ISIS en YPG. De laatste twee zijn het niet geweest. De Turkmenen waarschijnlijk ook niet, zie uitspraak Turkes, blijft JAN over. Tenzij ik iemand over het hoofd zie.
twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 21:14:08Interview - #Kurdish-dominated militia accuses #Turkey of delaying #Jarablus liberation... https://t.co/0xnbjNMpI6 reageer retweet
Turkije stelt zich op als een soort beschermheer van ISIS ten westen van de Eufraat.quote:The Syrian Democratic Forces (SDF), which was formed last October as an alliance of Kurdish, Arab, Turkmen and Christian militias, accuses Turkey of delaying the liberation of the city of Jarablus, the last border town between Syria and Turkey held by the Islamic State group (ISIS). Sharvan Minbij, a spokesperson for the SDF, said in an interview with Rudaw that his forces were intent on striking a massive blow against ISIS by capturing both Jarablus and Raqqa, the city in Syria that ISIS calls the capital of its self-declared “Caliphate.” Minbij rejected recent reports that his force has received military assistance from Russia. He said that the SDF, whose ranks are dominated by Kurds, maintain close contacts with the US-led international coalition.
Hoe dan?quote:Op zondag 13 december 2015 23:59 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 12-12-2015 om 21:14:08Interview - #Kurdish-dominated militia accuses #Turkey of delaying #Jarablus liberation... https://t.co/0xnbjNMpI6 reageer retweet
Turkije stelt zich op als een soort beschermheer van ISIS ten westen van de Eufraat.
Volgens deze man dat gedoe over die no-fly zone/buffer zone:quote:
quote:As the SDF we will target ISIS wherever they are. Jarabulus and Raqqa are among areas we should go to liberate. But it is obvious that Turkey has delayed the liberation of Jarabulus, and this is the reason that ISIS has remained there. Turkey's call for a “no-fly zone” in these areas is to halt and sabotage our advance. Turkey gave ISIS an opportunity to fortify its positions, plant landmines and dig trenches and tunnels.
I kneeuwww, maar dan veel geroep en gehuil is het niet echt gekomen, van alles vliegt er nog steeds omheen.quote:Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens deze man dat gedoe over die no-fly zone/buffer zone:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |