abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158895585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je moet zelf kijken wat het beste voor jou werkt.

Ik heb zelf de komende tijd één dag in de week voller gepland en heb al geschoven, misschien dat jij dat ook kan doen.

[..]

Maar wanneer geef je iets teveel aandacht dan?
Voor mij bestaat kapotanalyzeren gewoon niet, hooguit iets proberen te analyzeren wat of gewoon zinloos is, of gewoon teveel investering vergt t.o.v. andere dingen waar je op dat moment sneller resultaat mee krijgt als je je energie daarnaar verschuift.

[..]

Dit soort dingen kun je aangeven en dan zien waar en of er een balletje gaat rollen :).
Die schematherapie is met meerdere mensen, om dan na de eerste sessie al mijn klachten bij die groel kenbaar te maken vind ik not done.
Mijn behandelaar zal mijn input ongetwijfeld aan de koffietafel doorgeven ;)

Wat betreft dat analyseren, voor mij is het fijn als ipv een dag er over lezen hoe je van het leven moet genieten ik er gewoon eens echt van de dag ga genieten..

Wat ik wel heel leuk vond van de groep is hoe divers hij is.
Hell To The Liars
pi_158896914
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 11:33 schreef Droopie het volgende:

[..]

Die schematherapie is met meerdere mensen, om dan na de eerste sessie al mijn klachten bij die groep kenbaar te maken vind ik not done.
Jouw keus, maar vergeet niet dat je er zit voor jouw belang ;).
quote:
Mijn behandelaar zal mijn input ongetwijfeld aan de koffietafel doorgeven ;)

Wat betreft dat analyseren, voor mij is het fijn als ipv een dag er over lezen hoe je van het leven moet genieten ik er gewoon eens echt van de dag ga genieten..
Watte? Waarom lees je dan dit soort dingen? Daar heb je toch niks aan? :P
Of vergis ik me? :P
Dat heeft niks te maken met teveel analyseren, maar met de verkeerde dingen analyseren :P.
quote:
Wat ik wel heel leuk vond van de groep is hoe divers hij is.
Dat kan wel een voordeel zijn idd, maar vind je zelf je groep ook leuk? Denk je dat je wat aan die groep gaat hebben? :)
pi_158897089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jouw keus, maar vergeet niet dat je er zit voor jouw belang ;).

[..]

Watte? Waarom lees je dan dit soort dingen? Daar heb je toch niks aan? :P
Of vergis ik me? :P
Dat heeft niks te maken met teveel analyseren, maar met de verkeerde dingen analyseren :P.

[..]

Dat kan wel een voordeel zijn idd, maar vind je zelf je groep ook leuk? Denk je dat je wat aan die groep gaat hebben? :)
Klopt, maar eerste keer in een groep vind ik niet dat je gelijk vol tegengas moet geven (beetje tegengas gaf ik al was beetje akward haha)

Dit topic staat toch ook vol met verhalen en tips hoe om te gaan met je issues.
Hier leer ik ook best veel hoor, en sommige dingen ben ik het mee oneens en dan ga ik of er tegenin of leg het naast me neer.

Ja aan die groep ga ik wel wat hebben, verschillende achtergronden en leeftijden..Krijg je ook andere inzichten.
Hell To The Liars
pi_158897216
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt, maar eerste keer in een groep vind ik niet dat je gelijk vol tegengas moet geven (beetje tegengas gaf ik al was beetje akward haha)
Dat ben ik met je eens :) (wist niet dat het je eerste deelnamedag was, mijn excuus als ik daar overheen gelezen heb :P ).
quote:
Dit topic staat toch ook vol met verhalen en tips hoe om te gaan met je issues.
Hier leer ik ook best veel hoor, en sommige dingen ben ik het mee oneens en dan ga ik of er tegenin of leg het naast me neer.
Das ook één van de insteken van deze reeks ^O^.
quote:
Ja aan die groep ga ik wel wat hebben, verschillende achtergronden en leeftijden..Krijg je ook andere inzichten.
Klopt. Mijn laatste groep was ook heel divers (behalve dan dat het allemaal autisten waren, maar dat vond ik juist een voordeel :P ). Succes met je groep, je klinkt als iemand die serieus bezig is ^O^ :P.
pi_158897597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens :) (wist niet dat het je eerste deelnamedag was, mijn excuus als ik daar overheen gelezen heb :P ).

[..]

Das ook één van de insteken van deze reeks ^O^.

[..]

Klopt. Mijn laatste groep was ook heel divers (behalve dan dat het allemaal autisten waren, maar dat vond ik juist een voordeel :P ). Succes met je groep, je klinkt als iemand die serieus bezig is ^O^ :P.
Ik merk wel dat ik een van de sociale mensen ben in de groep, maar de andere zijn gelukkig geen autisten in de pauze zat iedereen ook lekker te praten over koetjes en kalfjes.

Mijn behandelaar zij na afloop dat hij ook wel bijzonder vond dat ik vertelde dat ik negatief erop reageerde, hij zij stel dat hij er bij had gezeten hij een andere droopie had gezien.

Nu kwam het ook door een opdracht qua theorie over een feestje.
In de theorie moest je zgn dan vrolijk met andere mensen gaan praten... in de praktijk werkt dat voor mij niet omdat iedereen dronken als een tor is en ik niet meer drink.. dus ipv gezellig praten zou ik me gaan irriteren en buitengesloten voelen..

Dus mijn hoofd dacht gelijk, "ja jij hebt makkelijk praten met je theorieboekje en lessen op de HBO"
Hell To The Liars
pi_158897871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik merk wel dat ik een van de sociale mensen ben in de groep, maar de andere zijn gelukkig geen autisten in de pauze zat iedereen ook lekker te praten over koetjes en kalfjes.
Ja, want autisten kunnen niet over koetjes en kalfjes praten en zijn geen sociale mensen :').
quote:
Mijn behandelaar zij na afloop dat hij ook wel bijzonder vond dat ik vertelde dat ik negatief erop reageerde, hij zij stel dat hij er bij had gezeten hij een andere droopie had gezien.

Nu kwam het ook door een opdracht qua theorie over een feestje.
In de theorie moest je zgn dan vrolijk met andere mensen gaan praten... in de praktijk werkt dat voor mij niet omdat iedereen dronken als een tor is en ik niet meer drink.. dus ipv gezellig praten zou ik me gaan irriteren en buitengesloten voelen..

Dus mijn hoofd dacht gelijk, "ja jij hebt makkelijk praten met je theorieboekje en lessen op de HBO"
Je hoeft niet boos te zijn als je ziet dat anderen op hun manieren "fun" hebben, als met mensen omgaan terwijl ze stomdronken zijn voor jou niet leuk is, dan zal je ook kunnen kijken of je op andere manieren, andere plekken en eventueel met andere mensen die gezelligheid wel kunt hebben. Vergeet niet dat je die gezelligheid die anderen ervaren maar jij niet kunt ervaren (bijvoorbeeld omdat je door je verleden geen alcohol meer wilt drinken), die kan je ze niet kwalijk nemen. Blijkbaar hebben zij daar minder moeite mee (of ze faken het :P ), maar je kunt jezelf niet altijd 1:1 met anderen gelijkstellen, want niemand is gelijk.
pi_158898159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, want autisten kunnen niet over koetjes en kalfjes praten en zijn geen sociale mensen :').

[..]

Je hoeft niet boos te zijn als je ziet dat anderen op hun manieren "fun" hebben, als met mensen omgaan terwijl ze stomdronken zijn voor jou niet leuk is, dan zal je ook kunnen kijken of je op andere manieren, andere plekken en eventueel met andere mensen die gezelligheid wel kunt hebben. Vergeet niet dat je die gezelligheid die anderen ervaren maar jij niet kunt ervaren (bijvoorbeeld omdat je door je verleden geen alcohol meer wilt drinken), die kan je ze niet kwalijk nemen. Blijkbaar hebben zij daar minder moeite mee (of ze faken het :P ), maar je kunt jezelf niet altijd 1:1 met anderen gelijkstellen, want niemand is gelijk.
Nou dan heb ik andere ervaringen met autisten (en waarschijnlijk te weinig know how).
Maar mijn ervaring is dat autisten niet na 1 uur met vreemde mensen lopen te praten, maar eerst paar keer flink de kat uit de boom kijken.
Mijn neefje heeft dat ook en zit ook een speciale school.
Mijn gedachte erover is dat ze zich echt op hun gemak moeten voelen voordat ze zelf hun mond open doen.

Het laatste is eigenlijk precies waar die schematherapie voor bedoeld is. Het zijn die automatische schakels in mijn hoofd die mij gelijk zo boos maken omdat het niet kunnen drinken me onbewust toch nog heel erg triggert en boos maakt.
Daarom blijf ik ook gaan, want dat wil ik eruit :)

Koningsdag ben ik ook altijd geirriteerd en hoop ik eigenlijk dat het stormt en regent zodat niemand plezier heeft omdat ik ook nog geen plezier kan hebben zonder drank op die dagen (klinkt raar, maar zo werken mijjn gedachten)
Hell To The Liars
pi_158898245
Denk dat ik dit weekend eens ga beginnen aan een topic over verslavingen.
Deze discussie gaat verder dan depressie en angst en wordt zo best wel off-topic.
Hoewel er genoeg punten inzitten die hier wel thuis horen
Hell To The Liars
pi_158898400
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou dan heb ik andere ervaringen met autisten (en waarschijnlijk te weinig know how).
Maar mijn ervaring is dat autisten niet na 1 uur met vreemde mensen lopen te praten, maar eerst paar keer flink de kat uit de boom kijken.

Mijn neefje heeft dat ook en zit ook een speciale school.
Mijn gedachte erover is dat ze zich echt op hun gemak moeten voelen voordat ze zelf hun mond open doen.

Het laatste is eigenlijk precies waar die schematherapie voor bedoeld is. Het zijn die automatische schakels in mijn hoofd die mij gelijk zo boos maken omdat het niet kunnen drinken me onbewust toch nog heel erg triggert en boos maakt.
Daarom blijf ik ook gaan, want dat wil ik eruit :)

Koningsdag ben ik ook altijd geirriteerd en hoop ik eigenlijk dat het stormt en regent zodat niemand plezier heeft omdat ik ook nog geen plezier kan hebben zonder drank op die dagen (klinkt raar, maar zo werken mijjn gedachten)
k, wist niet dat je mij ook niet sociaal vindt en ook niet in staat vindt om over koetjes en kalfjes te praten.

Je weet dat ik dit (dus ook op jou reageren en proberen met je mee te denken) voor m'n plezier doe he? Maar als 't zo moet, dan wens ik je verder succes met het vinden van mensen die wel sociaal kunnen zijn enzo ^O^
pi_158898674
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

k, wist niet dat je mij ook niet sociaal vindt en ook niet in staat vindt om over koetjes en kalfjes te praten.

Je weet dat ik dit (dus ook op jou reageren en proberen met je mee te denken) voor m'n plezier doe he? Maar als 't zo moet, dan wens ik je verder succes met het vinden van mensen die wel sociaal kunnen zijn enzo ^O^
Niet gelijk zo in de verdediging schieten, ik zeg toch duidelijk dat dit mijn ervaring is..zeker in face to face contacten

En ik zeg toch ook dat ik niet alwetend ben.
Misschien kwam dit een beetje hard (waarbij ik me nu nog afvraag of dit wel zo is of dat jij misschien overdrijft en het misschien te persoonlijk opneem)

Niet doen aub :) ik waardeer je posts zeer en het is niet mijn intentie om jou of iemand in dit topic op een zere plek te trappen.

Zoals je ziet heb ik de afgelopen 2 uur exact verteld wat er in mijn hoofd omging en gaat, tijdens het typen heb ik er geen rem opgezet.

En idd online vind je heel sociaal, maar ik heb ook een neefje met autisme dus ik zie ook een andere kant.
Omdat ik hetzelf niet heb kan ik ook alleen mijn ervaringen delen.
Hell To The Liars
pi_158898836
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 13:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niet gelijk zo in de verdediging schieten, ik zeg toch duidelijk dat dit mijn ervaring is..zeker in face to face contacten
Jouw ervaring is dus dat ik ook niet sociaal ben en ook niet over koetjes en kalfjes kan praten.
Wat verwacht je dan? Ik probeer met je mee te denken en tegelijkertijd zeg je gewoon even tussendoor dat het jouw ervaring is dat autisten niet sociaal zijn en niet "gezellig" mee kunnen kletsen terwijl ik zelf een autist ben. En al de tijd dat wij hier zaten te reageren, ben ik nooit sociaal geweest? Meen je dat echt?
quote:
En ik zeg toch ook dat ik niet alwetend ben.
Misschien kwam dit een beetje hard (waarbij ik me nu nog afvraag of dit wel zo is of dat jij misschien overdrijft en het misschien te persoonlijk opneem)
Misschien zou je aan mij dan juist een voorbeeld moeten nemen?
Toen jij een paar maanden terug in deze reeks begon over dat je wilde weten welke vrouwen er in deze reeks automutileerden, heb ik jou toch ook tactisch uitgelegd dat dit not-done is?

Ik heb zelfs nota bene jouw quotes in mijn posts die over die vraag van jou gingen weggehaald...en dan ben ik niet sociaal. jaja :')
quote:
Niet doen aub :) ik waardeer je posts zeer en het is niet mijn intentie om jou of iemand in dit topic op een zere plek te trappen.

Zoals je ziet heb ik de afgelopen 2 uur exact verteld wat er in mijn hoofd omging en gaat, tijdens het typen heb ik er geen rem opgezet.
Dat deed ik net ook, maar dan overdrijf ik.

Nee, dit vind ik niet erg plezierig om te lezen, hoe 'eerlijk' je ook bent.

Ik denk dat ik 't maar even zo laat.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 07-01-2016 14:00:07 ]
pi_158899208
Een ervaring en een feit is heel wat anders.
Als ik had gezegd dat autisten niet sociaal zijn doe ik jou te kort.
Als ik zeg dat mijn ervaringen zo zijn, en ik zie mijn neefje vaker dan dat ik jou spreek, is dat mijn ervaring en geen feit.

Net zoals mijn ervaring is dat drank heel veel kapot maakt, is het geen feit aangezien er heel veel mensen zijn die zonder problemen drinken. Veroordeel ik die mensen, nee ook niet, maar het is mijn ervaring.

Nogmaals ik vind jouw bijdragen en discussies erg fijn en leerzaam (ga daar vooral mee door).

Verder vind ik het nu even lastig om 'mijn mening' verder te verkondigen.
Omdat ik denk dat dit deze discussie niet verder gaat helpen.

Ik respecteer jouw gevoelens ook en snap enerzijds ook wel je reactie.
Zie het maar als niet zo slimme reactie van mij, maar kijk ook even objectief naar je reactie.
Daar is dit topic ook voor, om te leren van anderen en over jezelf.

We laten het maar even afkoelen :)
Hell To The Liars
  donderdag 7 januari 2016 @ 18:54:47 #288
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158907326
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:54 schreef Duufje het volgende:
Uhm. Hoi :W.

Ik zit nu een week ziek thuis, wilt iemand me alsjeblieft vertellen dat ik me ooit weer beter ga voelen?
Hey :)
Geloof je het wel als mensen dat zeggen dan? Ik word altijd boos als mensen dat doen. Ze kunnen het immers niet weten.
Hoe gaat het vandaag met je?

quote:

Voor mij bestaat kapotanalyzeren gewoon niet,
Ik denk dat je wel kunt analyseren op een manier die schadelijk is en waar je niet mee verderkomt.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158909672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Geloof je het wel als mensen dat zeggen dan? Ik word altijd boos als mensen dat doen. Ze kunnen het immers niet weten.

[..]

Ik denk dat je wel kunt analyseren op een manier die schadelijk is en waar je niet mee verderkomt.
Klopt, heb ik hier al geprobeerd uit te leggen:
quote:

[..]

Maar wanneer geef je iets teveel aandacht dan?
Voor mij bestaat kapotanalyseren gewoon niet, hooguit iets proberen te analyseren wat of gewoon zinloos is, of gewoon teveel investering vergt t.o.v. andere dingen waar je op dat moment sneller resultaat mee krijgt als je je energie daarnaar verschuift.
Zolang het nuttig is iets te analyseren, is het voor mij positief.
Het wordt schadelijk zodra je je dermate op het analyseren van "iets" stort, zodra de effecten van de hoeveelheid aandacht, tijd en energie die het analyseren van je vergt, schadelijk voor je beginnen te worden.

M.i. is voor het gros van de mensen de meer gemaakte fout om juist te weinig te analyseren en alles maar (bij wijze van) met een vluchtige wuif van de hand af te doen.

Wat mij betreft zouden veel mensen juist eens kritischer naar zichzelf mogen kijken in plaats van als copingstrategie dat vluchtgedrag uit te blijven voeren (zoals bijvoorbeeld de boodschapper van kritiek zelf te gaan bekritiseren).
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:29:56 #290
47102 Elvi
miemkwien
pi_158910784
Zijn er mensen die een terugkerend thema hebben in dromen?

Zo heb ik altijd nachtmerries over zombies die me achterna zitten als ik stress heb (zie voor de droom van afgelopen nacht hier: GC / Wat heb je vannacht gedroomd? #2 ).
Wel vervelend want dat geschreeuw kan ik dus nog steeds terughalen -O-
pi_158911718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:29 schreef Elvi het volgende:

Zo heb ik altijd nachtmerries over zombies die me achterna zitten als ik stress heb (zie voor de droom van afgelopen nacht hier: GC / Wat heb je vannacht gedroomd? #2 ).
Ik zal hem even lezen, moment...

Ik heb volgens mij in het vorige deel van die reeks al verteld welke dingen bij mij steeds terug blijven komen, maar er komen ook steeds nieuwe dingen bij.

edit:
Elvi, heb je deze droom van mij toevallig al eens gelezen? Heeft wel wat raakvlakken met jouw droom :o

Achterna gezeten worden door een "unstoppable force", vluchten voor je leven en koortsachtig naar een uitweg zoeken, telkens opnieuw doodgaan (en ook het doodgaan steeds meemaken, want ik ging in die droom dus niet elke keer even snel dood :') ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door magnetronkoffie op 07-01-2016 21:03:35 ]
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:06:43 #292
47102 Elvi
miemkwien
pi_158912099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zal hem even lezen, moment...

Ik heb volgens mij in het vorige deel van die reeks al verteld welke dingen bij mij steeds terug blijven komen, maar er komen ook steeds nieuwe dingen bij.

edit:
Elvi, heb je deze droom van mij toevallig al eens gelezen? Heeft wel wat raakvlakken met jouw droom :o

Achterna gezeten worden door een "unstoppable force", vluchten voor je leven en koortsachtig naar een uitweg zoeken, telkens opnieuw doodgaan (en ook het doodgaan steeds meemaken, want ik ging in die droom dus niet elke keer even snel dood :') ).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja het was ook ee n soort videogame leek wel. Er waren ook NPC die niet aangevallen werden door de zombies maar die waren ook geen mensen :') En ik zag soms het 'speelvlak' van boven af. Zoals het hoge gebouw wat instortte; dat zag ik als een soort overview shot.
pi_158912604
Hoi allemaal, even een wat uitgebreidere reactie na gister. Ik ben 22, woon thuis en studeer nog, al sinds mn pubertijd last van weinig energie in de winter en somberheid, op een of andere manier heb ik mijzelf er elk jaar doorheen gesleept. Daarnaast zijn er wat persoonlijke issues en dingen uit het verleden die me enorm tegen houden om te zijn wie ik wil zijn. Laatste maanden ben ik heel druk geweest en signalen dat het minder met me ging genegeerd/voor me uit gesteld. Tel daar bij op dat ik een hele intensieve stage heb.. leidde tot dat ik in de kerstvakantie brak op stage. Ik kon niet meer.. toen ik daar over gepraat had en het realiseerde dat ik zo niet meer verder kon, toen was ik ineens zoooo moe.. sindsdien ben ik nu 1,5 week thuis. Nu een keer bij de praktijkondersteunerhuisarts - GGZ geweest voor een intakegesprek. Volgens haar heb ik een winterdepressie.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:54 schreef kuolema het volgende:

[..]

Bedankt voor jullie reacties. Vooral savonds, als ik in de stilte in bed lig voel ik me heel down.
Ik geloof het wel als mensen het zeggen die in een soort gelijke situatie zitten..

Opzich ging het wel oke, vanochtend rijles gehad dacht eerst kan niet genoeg focussen zal ik het afzeggen... maar achteraf ging het best goed. Verder veel geslapen en serie gekeken.
Ik moet eigenlijk keihard met school bezig zijn, maar dat lukt echt niet. Morgen toch mezelf richting school slepen om te overleggen wat nu, want de deadline over 1 week ga ik niet halen ;(.
Duvel & Niels
pi_158913108
Sorry trouwens voor mn egopost, zal binnekort eens proberen wst terug te lezen en op iedereen te reageren.
Duvel & Niels
pi_158913111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:29 schreef Elvi het volgende:

Ik ben altijd de weg kwijt en zo zijn er nog meer dingen die terugkomen. Mensen die me in de steek laten en aan mn lot overlaten bijvoorbeeld.
pi_158918233
Ik heb iets aparts sinds paar dagen.
Ik heb mijn dikke dekbedovertrek maar uit de winterkast gehaald.
Nu droom ik opeens heel anders
Hell To The Liars
pi_158920667
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:20 schreef Duufje het volgende:
Hoi allemaal, even een wat uitgebreidere reactie na gister. Ik ben 22, woon thuis en studeer nog, al sinds mn pubertijd last van weinig energie in de winter en somberheid, op een of andere manier heb ik mijzelf er elk jaar doorheen gesleept. Daarnaast zijn er wat persoonlijke issues en dingen uit het verleden die me enorm tegen houden om te zijn wie ik wil zijn. Laatste maanden ben ik heel druk geweest en signalen dat het minder met me ging genegeerd/voor me uit gesteld. Tel daar bij op dat ik een hele intensieve stage heb.. leidde tot dat ik in de kerstvakantie brak op stage. Ik kon niet meer.. toen ik daar over gepraat had en het realiseerde dat ik zo niet meer verder kon, toen was ik ineens zoooo moe.. sindsdien ben ik nu 1,5 week thuis. Nu een keer bij de praktijkondersteunerhuisarts - GGZ geweest voor een intakegesprek. Volgens haar heb ik een winterdepressie.

[..]

Bedankt voor jullie reacties. Vooral savonds, als ik in de stilte in bed lig voel ik me heel down.
Ik geloof het wel als mensen het zeggen die in een soort gelijke situatie zitten..

Opzich ging het wel oke, vanochtend rijles gehad dacht eerst kan niet genoeg focussen zal ik het afzeggen... maar achteraf ging het best goed. Verder veel geslapen en serie gekeken.
Ik moet eigenlijk keihard met school bezig zijn, maar dat lukt echt niet. Morgen toch mezelf richting school slepen om te overleggen wat nu, want de deadline over 1 week ga ik niet halen ;(.
Heb je al extra vitamine D geprobeerd?
Ik vind de winters zelf helemaal niks :') maar moet wel zeggen dat nu ik vitamine D slik, het me wel wat (iets :') ) beter af lijkt te gaan.
Winterlampen schijnen ook wel succesvol te zijn, maar die heb ik nooit zelf uitgeprobeerd dus daar kan ik verder niks van zeggen :P.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:34 schreef Duufje het volgende:
Sorry trouwens voor mn egopost, zal binnekort eens proberen wst terug te lezen en op iedereen te reageren.
Is niet nodig, reageren op anderen is geen verplichting :P.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:48:22 #298
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_158924616
Positieve noot, de AD lijken goed te werken bij mijn zusje. Ze wordt echt opgewekter en pakt dingen ook weer op. Plus de gespreksmolen blijft draaien en dat vind ik een prettig gevoel. Kan ik het toch wat uit handen geven.

Wat ik nog wel moeilijk vind is positie kiezen in de emoties binnen het gezin. Mijn moeder lijkt het allemaal wel prima te vinden, en ook al lijkt ze borderline te hebben, ik kan er mee leven. Wanneer ze een fase heeft waarin het minder gaat prik ik daar vrij makkelijk doorheen en dat weet ze ook. Daarom zitten we qua verstandhouding wel erg op 1 lijn.

Mijn zusje trekt dit slechter en wanneer mijn moeder een heftig negatieve fase heeft, trekt ze dit zich erg persoonlijk aan. Het frustreert haar dat mijn moeder niet meer wil doen om het beter te maken. Ik vind het lastig om tussen al deze meningen in te zitten. Mijn zusje gaat het er nog over hebbeb met mam, en ik vind het goed dat ze zich daarover uit. Echter ga ik mezelf er niet te veel in mengen. Ik vind het goed zoals het nu gaat, en ik wil niet kanten gaan kiezen, behalve mijn eigen kant. Alleen dit soort politieke spelletjes kosten me soms wel veel energie.

Het enige waar ik wel duidelijk over ben is dat mijn ouders niet te lang in schuldgevoel over hun ouderschap moeten blijven hangen. Mijn moeder probeert dit niet te doen, mijn vader lukt het nog niet echt. Daar stoor ik me soms wel aan en dit heb ik hem ook verteld. Na een tijdje moet het zelfmedelijden ophouden en moet je het verleden omzetten in constructieve lessen voor de toekomst, anders blijf je je de redt van je leven kut voelen.

Anyway, ik moest het even kwijt. :)

De sneeuw is weer gesmolten hier. Jammer. Ik vond de winter wel leuk als het wit is. :p
Ignorance is bliss
pi_158931656
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:48 schreef duracellkonijntje het volgende:
Positieve noot, de AD lijken goed te werken bij mijn zusje. Ze wordt echt opgewekter en pakt dingen ook weer op. Plus de gespreksmolen blijft draaien en dat vind ik een prettig gevoel. Kan ik het toch wat uit handen geven.
Ik vind het wel goed dat je probeert mee te denken met je zusje, je lijkt me erg betrokken als ik zo je vorige posts erbij haal :).

Puik werk, maar vergeet jezelf ook niet ;).
quote:
Wat ik nog wel moeilijk vind is positie kiezen in de emoties binnen het gezin. Mijn moeder lijkt het allemaal wel prima te vinden, en ook al lijkt ze borderline te hebben, ik kan er mee leven. Wanneer ze een fase heeft waarin het minder gaat prik ik daar vrij makkelijk doorheen en dat weet ze ook. Daarom zitten we qua verstandhouding wel erg op 1 lijn.

Mijn zusje trekt dit slechter en wanneer mijn moeder een heftig negatieve fase heeft, trekt ze dit zich erg persoonlijk aan. Het frustreert haar dat mijn moeder niet meer wil doen om het beter te maken. Ik vind het lastig om tussen al deze meningen in te zitten. Mijn zusje gaat het er nog over hebbeb met mam, en ik vind het goed dat ze zich daarover uit. Echter ga ik mezelf er niet te veel in mengen. Ik vind het goed zoals het nu gaat, en ik wil niet kanten gaan kiezen, behalve mijn eigen kant. Alleen dit soort politieke spelletjes kosten me soms wel veel energie.

Het enige waar ik wel duidelijk over ben is dat mijn ouders niet te lang in schuldgevoel over hun ouderschap moeten blijven hangen. Mijn moeder probeert dit niet te doen, mijn vader lukt het nog niet echt. Daar stoor ik me soms wel aan en dit heb ik hem ook verteld. Na een tijdje moet het zelfmedelijden ophouden en moet je het verleden omzetten in constructieve lessen voor de toekomst, anders blijf je je de redt van je leven kut voelen.

Anyway, ik moest het even kwijt. :)
Ik krijg de indruk dat je probeert overzicht te bewaren, beetje zorgzaam bent, klopt dat?
quote:
De sneeuw is weer gesmolten hier. Jammer. Ik vond de winter wel leuk als het wit is. :p
Heb je nog een sneeuw-engeltje kunnen maken? :P
Hier lag helaas helemaal niks ;( Gooi uit traditie elk jaar wel een sneeuwbal ergens tegenaan, het bewijsmateriaal smelt toch weer weg :D :P.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:20:19 #300
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158933471
Het gaat helemaal niet goed ... ik weet niet hoe ik dit vol moet houden. Het gaat de laatste weken bergafwaarts. Heb net even buiten gerend met de honden maar het helpt niet. Ik ben zo ontzettend gespannen en niet helder en denk continu aan de niet zo verstandige dingen die ik kan doen, ik wil het niet. Ik word er bang van en weet niet wat ik moet doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')