abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2016 @ 00:29:14 #251
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158863546
Zijn jullie bekend met ASMR? Ik kwam een paar dagen geleden op een filmpje uit en vind het zelf raar, heb er niets mee, kan er niet tegen, moet erom lachen, maar gezien de vele positieve reacties wil ik het toch even delen hier. Misschien kan het sommigen van jullie helpen te ontspannen. Zoek maar op Youtube. Er zijn ook filmpjes speciaal voor mensen met PTSD en angst bijvoorbeeld.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158863771
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:29 schreef kuolema het volgende:
Zijn jullie bekend met ASMR? Ik kwam een paar dagen geleden op een filmpje uit en vind het zelf raar, heb er niets mee, kan er niet tegen, moet erom lachen, maar gezien de vele positieve reacties wil ik het toch even delen hier. Misschien kan het sommigen van jullie helpen te ontspannen. Zoek maar op Youtube. Er zijn ook filmpjes speciaal voor mensen met PTSD en angst bijvoorbeeld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit deze nu te kijken, bedoelde je zoiets?
Het eerste waar het me aan deed denken was de geluidseffecten die je weleens in films of filmpjes hoort (zoals voetstappen op een natte stoep of het krakende geluid van een leren riem die je aantrekt), ik ga nog even verder kijken, maar mijn eerste indruk is er niet één van ontspannenheid, maar eerder alertheid.

Ik vind de geluiden wel leuk klinken (naja, van dit filmpje dan).

edit: Ohh, ik ga zoeken naar een filmpje van iemand die door de sneeuw loopt! :D
  woensdag 6 januari 2016 @ 00:46:25 #253
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158863844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit deze nu te kijken, bedoelde je zoiets?
Het eerste waar het me aan deed denken was de geluidseffecten die je weleens in films of filmpjes hoort (zoals voetstappen op een natte stoep of het krakende geluid van een leren riem die je aantrekt), ik ga nog even verder kijken, maar mijn eerste indruk is er niet één van ontspannenheid, maar eerder alertheid.

Ik vind de geluiden wel leuk klinken (naja, van dit filmpje dan).
Dat soort dingen ja. Of mensen die geluiden maken met hun mond, krakende verpakkingen gebruiken, enz. Ik vind de meeste geluiden juist zeer onaangenaam. Die van dit filmpje ook. Luister liever rustige muziek.
Er zijn ook veel role play filmpjes, sommige daarvan zijn echt hilarisch. Ear examinations zijn zeer populair _O-
pi_158863936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat soort dingen ja. Of mensen die geluiden maken met hun mond
Neeeeeeee :'( :'( :'( ;(
Die kwam ik al tegen, gelijk scrollwheel +9001 gedaan :D :') :')
quote:
Er zijn ook veel role play filmpjes, sommige daarvan zijn echt hilarisch. Opvallend veel ear exams _O-
Die kwam ik ook tegen, maar kon me er niet een voorstelling van maken, heb je een voorbeeldje van zo'n hillarisch filmpje want heb geen zin om door tientallen saaie baggerfilmpjes te moeten ploegen :') :P
pi_158863962
SPOILER
Yeah!! _O_

kee, deze klinkt wel een beetje erg overdreven, jezus! _O- :')
  woensdag 6 januari 2016 @ 00:54:14 #256
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158863987
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neeeeeeee :'( :'( :'( ;(
Die kwam ik al tegen, gelijk scrollwheel +9001 gedaan :D :') :')

[..]

Die kwam ik ook tegen, maar kon me er niet een voorstelling van maken, heb je een voorbeeldje van zo'n hillarisch filmpje want heb geen zin om door tientallen saaie baggerfilmpjes te moeten ploegen :') :P
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:53 schreef magnetronkoffie het volgende:
SPOILER
Yeah!! _O_

kee, deze klinkt wel een beetje erg overdreven, jezus! _O- :')
Veel te hard!
pi_158864074
quote:
Vreselijk :'(

En sowieso kan ik een arts die nog steeds met een oud IBM toetsenbord tikt, niet echt vertrouwen dat ie degelijk modern materiaal gebruikt :P
quote:
[..]

Veel te hard!
Volume omlaag gooien, maar vond zelf het filmpje niet zo prettig luisteren als ik van tevoren gehoopt had (had gehoopt op iets wat wat realistischer klinkt).

Maar wat dit soort geluidsfilmpjes betreft, was deze altijd al mijn favoriet (geen asmr, maar komt er wel wat in de buurt vind ik).

Heb deze in het verleden zelfs gelijktijdig met muziek geluisterd, geeft gelijk een hele andere sfeer.
  woensdag 6 januari 2016 @ 01:02:57 #258
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158864079
Ik geloof dat dit dezelfde persoon is als Dr. DmitriRegen en onweer vind ik wel heerlijk klinken O+

Edit:
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door kuolema op 06-01-2016 01:17:15 ]
pi_158864119
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2016 01:02 schreef kuolema het volgende:
Regen en onweer vind ik wel heerlijk klinken O+
Ja, en terecht _O_
Daarom staat rainymood al heel lang in mijn afspeellijst, dit vind ik dus heerlijk rustgevend, zelfs meermalen op de bank in slaap gevallen met rainymood op :P.

Was ook een vergelijkbaar filmpje met brandende open haard maar kon dat exacte filmpje niet meer terugvinden.
  woensdag 6 januari 2016 @ 01:08:50 #260
399061 kuolema
vermaledijd
pi_158864128
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 01:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vreselijk :'(

En sowieso kan ik een arts die nog steeds met een oud IBM toetsenbord tikt, niet echt vertrouwen dat ie degelijk modern materiaal gebruikt :P

[..]

Volume omlaag gooien, maar vond zelf het filmpje niet zo prettig luisteren als ik van tevoren gehoopt had (had gehoopt op iets wat wat realistischer klinkt).

Maar wat dit soort geluidsfilmpjes betreft, was deze altijd al mijn favoriet (geen asmr, maar komt er wel wat in de buurt vind ik).

Heb deze in het verleden zelfs gelijktijdig met muziek geluisterd, geeft gelijk een hele andere sfeer.
pi_158864238
quote:
Ze gebruiken hier rainymood voor, herken het meteen _O-
Maar effe luisteren, heb wel zin in een beetje rust in de tent :z
169MB :'(
pi_158866851
quote:
Scary.... moet er niet aan denken dat er iemand aan mn hoofd gaat prutsen....
pi_158872231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 22:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waar zou jij wel behoefte aan hebben? :)
Dat weet ik nog niet precies. Ik probeer mezelf opnieuw te ontdekken (of uit te vinden) sinds ik bipolaire stoornis heb. Maar ik heb wel behoefte aan stabiliteit en een omgeving (vrienden en familie) die makkelijk (en begripvol) om zouden gaan met mijn stoornis. Alhoewel ik snap dat ik niet al mijn (fout) gedrag goed moet praten door het af te schuiven op bipolaire stoornis.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_158872284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 00:29 schreef kuolema het volgende:
Ja, ik kan heel erg ontspannen door een fluisterende vrouw :P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_158872345
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 14:17 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet precies. Ik probeer mezelf opnieuw te ontdekken (of uit te vinden) sinds ik bipolaire stoornis heb. Maar ik heb wel behoefte aan stabiliteit en een omgeving (vrienden en familie) die makkelijk (en begripvol) om zouden gaan met mijn stoornis. Alhoewel ik snap dat ik niet al mijn (fout) gedrag goed moet praten door het af te schuiven op bipolaire stoornis.
Klopt. Mooi dat je het probeert te relativeren, maar ik weet niet in hoeverre jij in staat bent om de leden van jouw sociale kring te overtuigen hetzelfde te doen.

Ik wens je heel veel succes met het herontdekken van wie je bent! Ik ben zelf al wat langer met die weg bezig en het is me (ondanks alle 'mindere' gebeurtenissen die me sindsdien 'overkomen' zijn) heel goed bevallen. Het voelt namelijk goed dat dat ik steeds meer het gevoel krijg dat ik steeds meer de regie van mijn leven in eigen handen krijg en neem :).

Heb geduld met ze en hopelijk kunnen zij ook geduld voor jou opbrengen, en vergeet niet: Communiceer!!

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 06-01-2016 14:29:40 (oeps....) ]
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:54:32 #266
386377 GrumpyOldMan
Waldorf or Statler?
pi_158880870
Misschien dat ASMR ook maar eens onderzoeken. Heb met m'n behandelaar al geconcludeerd dat balans tussen moet/ noodzakelijke dingen en prettige dingen/ontspanning aardig zoek is. Maar ik vind het zo moeilijk om vrienden in vertrouwen te nemen aangezien ik al eens eerder depressief was. Ik ben erg bang voor de reacties aangezien ze er toen ook niet zo veel mee konden. De problemen zitten deels bij mijn familie(ouders) dus hen in vertrouwen nemen helpt niet/lost niets op en wil ik zelfs niet:(

En nu ben ik thuis na werken en help ik mijn vriendin met sollicitaties, ergens ben ik blij dat ik iets om handen heb, maar anderzijds moet ik zo veel en kom ik niet tot rust en een vredig gevoel met mezelf en ben ik alleen maar aan het piekeren. Misschien rond het weekend maar eens slaapmedicatie nemen, tot nu toe heb ik het niet willen pakken, hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Wel fijn dat mensen hier dingen delen waar anderen mogelijk baat bij hebben, ik waardeer het in ieder geval.
pi_158889934
Uhm. Hoi :W.

Ik zit nu een week ziek thuis, wilt iemand me alsjeblieft vertellen dat ik me ooit weer beter ga voelen?

[ Bericht 35% gewijzigd door Duufje op 07-01-2016 00:01:47 ]
Duvel & Niels
pi_158890759
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 23:54 schreef Duufje het volgende:

Ik zit nu een week ziek thuis, wilt iemand me alsjeblieft vertellen dat ik me ooit weer beter ga voelen?
Hoi Duufje,
"Gezellig" dat je er bent.

Je gaat 100% weer beter voelen, zo niet stuur ik je rond kerst pizza

Gooi al je problemen maar in het topic mocht je behoefte hebben en anders stuur je maar een dm.
Ik heb na vandaag toch 'plafonddienst'
Hell To The Liars
pi_158891500
Ik heb vandaag voor de eerste keer schematherapie gehad, heb mijn bedenkingen erover.

Voordeel: na afloop had ik gelijk gesprek met mijn vaste behandelaar en kon ik gelijk mijn ervaring delen.

Nadeel: was vandaag een hele lange dag met al dat gepraat.

Wel ga ik minderen met mijn bezoeken naar de AA.
Afgelopen 24 uur heb ik 6 uur lopen praten/ delen etc.
Oftewel analyseer mijzelf helemaal kapot en dat lijkt me ook niet de bedoeling
Hell To The Liars
pi_158891650
quote:

Je gaat je beter voelen ;)
Je weet niet of alles weer het oude gaat worden, dat kan niemand garanderen. Het kan een lange adem vragen, veel denkwerk, misschien eerst veel ellende waar je doorheen moet, maar beter wordt het.
Sterkte!!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_158891664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 01:26 schreef Droopie het volgende:
Ik heb vandaag voor de eerste keer schematherapie gehad, heb mijn bedenkingen erover.

Voordeel: na afloop had ik gelijk gesprek met mijn vaste behandelaar en kon ik gelijk mijn ervaring delen.

Oef, da's pittig... Misschien handig om het anders te verdelen qua afspraken, op deze manier ben je er snel klaar mee :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_158892418
quote:

Ja, het gaat beter worden. Volhouden en doorzetten is mijn ervaring. En hier praten is fijn :)
pi_158893975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 01:26 schreef Droopie het volgende:

Ik vind dat ook wel heel erg veel moet ik zeggen, daar moeten ze geen gewoonte van gaan maken idd.
Ik merk dat ik zelf veel moeite heb met dit soort lange dagen. Misschien dat het ook ligt aan de intensiteit en/of aan m'n slapeloosheid, door die slapeloosheid heb ik overdag sowieso minder energie; Ik knal gewoon door de dag heel zoals ik dat altijd al doe, maar zit sneller op de max.

Jezelf kapotanalyseren, vraag me af wat mensen daar toch steeds mee bedoelen, want het kan geen kwaad zolang je maar realistisch blijft lijkt me? En realistisch betekent voor mij ook dat ik niet gelijk alles op één dag opgelost hoef te hebben (al zou ik het liefst willen van wel natuurlijk) en ook mezelf de tijd geef om te ontspannen en leuke/luchtige dingen te doen :).
pi_158894662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vind dat ook wel heel erg veel moet ik zeggen, daar moeten ze geen gewoonte van gaan maken idd.
Ik merk dat ik zelf veel moeite heb met dit soort lange dagen. Misschien dat het ook ligt aan de intensiteit en/of aan m'n slapeloosheid, door die slapeloosheid heb ik overdag sowieso minder energie; Ik knal gewoon door de dag heel zoals ik dat altijd al doe, maar zit sneller op de max.

Jezelf kapotanalyseren, vraag me af wat mensen daar toch steeds mee bedoelen, want het kan geen kwaad zolang je maar realistisch blijft lijkt me? En realistisch betekent voor mij ook dat ik niet gelijk alles op één dag opgelost hoef te hebben (al zou ik het liefst willen van wel natuurlijk) en ook mezelf de tijd geef om te ontspannen en leuke/luchtige dingen te doen :).
Nou de AA is 2,5 uur, dat staat natuurlijk los van de GGZ en doe ik zelfstandig.
Schematherapie 2 uur en gesprek daarna (wel uur pauze ertussen) wil ik combineren aangezien het ook bijna een uur er naar toe reizen is.

Wat ik met kapotanalyseren bedoel kan je het beste vergelijken met een auto die je elke dag poetst. Doe je het iedere dag gaat de glans weg en krijg je roestplekken (ofzoiets?)
Sommige dingen moet je maar gewoon accepteren en loslaten, ipv. er veel te veel aandacht aangeven. Ik leer zoveel de afgelopen 2 jaar dat ik volgens mij makkelijk dagen kan meedraaien in de GGZ zorg haha.

Kregen we gisteren oefeningen en uitleg, voor mij leek het net dat we gaan toewerken naar zaken die ik allang weet en dat irriteerde me flink.
Hell To The Liars
pi_158895110
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 10:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou de AA is 2,5 uur, dat staat natuurlijk los van de GGZ en doe ik zelfstandig.
Schematherapie 2 uur en gesprek daarna (wel uur pauze ertussen) wil ik combineren aangezien het ook bijna een uur er naar toe reizen is.
Je moet zelf kijken wat het beste voor jou werkt.

Ik heb zelf de komende tijd één dag in de week voller gepland en heb al geschoven, misschien dat jij dat ook kan doen.
quote:
Wat ik met kapotanalyseren bedoel kan je het beste vergelijken met een auto die je elke dag poetst. Doe je het iedere dag gaat de glans weg en krijg je roestplekken (ofzoiets?)
Sommige dingen moet je maar gewoon accepteren en loslaten, ipv. er veel te veel aandacht aangeven. Ik leer zoveel de afgelopen 2 jaar dat ik volgens mij makkelijk dagen kan meedraaien in de GGZ zorg haha.
Maar wanneer geef je iets teveel aandacht dan?
Voor mij bestaat kapotanalyseren gewoon niet, hooguit iets proberen te analyseren wat of gewoon zinloos is, of gewoon teveel investering vergt t.o.v. andere dingen waar je op dat moment sneller resultaat mee krijgt als je je energie daarnaar verschuift.
quote:
Kregen we gisteren oefeningen en uitleg, voor mij leek het net dat we gaan toewerken naar zaken die ik allang weet en dat irriteerde me flink.
Dit soort dingen kun je aangeven en dan zien waar en of er een balletje gaat rollen :).

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 07-01-2016 19:59:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')